abonnement Unibet Coolblue
pi_205666346
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Als er perse genivelleerd moet worden wil ik ook dat de verantwoordelijkheid van mijn baan genivelleerd wordt naar die van een schoonmaakster, postbode etc
Ga je dan ook in een achterstandswijk wonen? Dan moet je het ook echt goed doen.
pi_205666356
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jammer dan dat ik geen boomer ben. Bij lange na niet.
Nog kwalijker dan dat je zo’n kromme kijk hebt op modaal inkomen/uitgaven.
You need to be cold to be queen.
pi_205666430
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Precies, maar als dát 'op het randje leven is', of anders heb je niet geleefd, dan vind ik het hele dikke prima dat ik niet op het randje leef.
Een verstandig mens leeft natuurlijk niet exact op het randje maar houdt altijd wat armslag. Een slim mens leeft dicht bij het randje en duwt dat randje steeds verder. :)

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat er ook krachten zijn die het randje de andere kant op duwen, zoals een recessie zoals nu.

Maar het maakt het niet minder waar dat als je niet op het randje leeft, je dus minder leeft dan je zou kunnen.

Het grootste probleem is dat het onmogelijk is om snel te reageren op veranderingen van het randje. Daarom gaan borderliners ook keer op keer weer nat.
pi_205666496
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rinsjesdag-begroting

De VVD en CDA gaan weer het geld van de armen afpakken en geven aan een enorm grote middenklasse (het stemvee).

Iedereen 100 euro erbij dus straks.
pi_205666502
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:08 schreef RetepV het volgende:

[..]
Een verstandig mens leeft natuurlijk niet exact op het randje maar houdt altijd wat armslag. Een slim mens leeft dicht bij het randje en duwt dat randje steeds verder. :)

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat er ook krachten zijn die het randje de andere kant op duwen, zoals een recessie zoals nu.

Maar het maakt het niet minder waar dat als je niet op het randje leeft, je dus minder leeft dan je zou kunnen.

Het grootste probleem is dat het onmogelijk is om snel te reageren op veranderingen van het randje. Daarom gaan borderliners ook keer op keer weer nat.
Geloof niet zo in recessie. En zeker niet dat het allemaal met Oekraïne/Rusland van doen heeft.
pi_205666570
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:53 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]

Ah, de boomerredenatie waarom starters niet aan een huis kunnen komen, door al die avocado’s die ze hebben gekocht.
Ik ben Gen-X-er. Eentje met een goede opleiding in technologie en ben software developer. Ik verdien nu best goed. Maar ik kan je vertellen dat ik pas zo tegen het einde van mijn 30-er jaren een beetje goed begon te verdienen.

De Gen-Z-ers en Gen-Alfas denken allemaal dat de voorgaande generaties al meteen bovenmodaal verdienden toen ze van school af kwamen. Rijkdom kon toen niet op, enzo.

Nou, mooi niet dus. Alleen als je rijke ouders met een groot netwerk had, kon je in het begin meteen een grote stap maken. De rest van ons, die geen kruiwagens had, moest gewoon onderaan de ladder beginnen en alles verdienen met bloed, zweet en tranen.

Gen-Z-ers en Gen-Alfas hebben gewoon onrealistische verwachtingen. En dat telkens maar weer refereren naar boomers, is niet meer dan het zoeken naar een excuus voor je slechte situatie, terwijl je slechte situatie alleen maar komt omdat je gelooft dat het mogelijk is om meteen 2x modaal te verdienen wanneer je met je diploma de uitgang van je school uit loopt en geen mindere baantjes aanpakt.

Laat dat geloof gewoon varen, laat die hele boomer-gedachte varen. Het houdt je alleen maar tegen. Ga aan de slag met alles wat je kan krijgen, en ga van daaruit opbouwen. Dat is de manier. Levellen, zo je wil.

Tenzij je rijke en invloedrijke ouders hebt: vraag hen dan of ze een baan voor je kunnen regelen.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:25:48 #257
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205666573
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:25 schreef Mutant01 het volgende:

Dan maar tijdelijk wat minder inkomsten voor het Rijk. Even geen nieuwe Mercedes politiewagens of nieuw asfalt op bepaalde trajecten..
Want jij denkt dat daar het geld naartoe gaat? Wat dacht je van de 100 miljard zorgkosten per jaar? Wil je daar op bezuinigen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205666584
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:25 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben Gen-X-er. Eentje met een goede opleiding in technologie en ben software developer. Ik verdien nu best goed. Maar ik kan je vertellen dat ik pas zo tegen het einde van mijn 30-er jaren een beetje goed begon te verdienen.

De Gen-Z-ers en Gen-Alfas denken allemaal dat de voorgaande generaties al meteen bovenmodaal verdienden toen ze van school af kwamen. Rijkdom kon toen niet op, enzo.

Nou, mooi niet dus. Alleen als je rijke ouders met een groot netwerk had, kon je in het begin meteen een grote stap maken. De rest van ons, die geen kruiwagens had, moest gewoon onderaan de ladder beginnen en alles verdienen met bloed, zweet en tranen.

Gen-Z-ers en Gen-Alfas hebben gewoon onrealistische verwachtingen. En dat telkens maar weer refereren naar boomers, is niet meer dan het zoeken naar een excuus voor je slechte situatie, terwijl je slechte situatie alleen maar komt omdat je gelooft dat het mogelijk is om meteen 2x modaal te verdienen wanneer je met je diploma de uitgang van je school uit loopt.

Laat dat geloof gewoon varen, laat die hele boomer-gedachte varen. Het houdt je alleen maar tegen. Ga aan de slag met alles wat je kan krijgen, en ga van daaruit opbouwen. Dat is de manier.

Tenzij je rijke en invloedrijke ouders hebt: vraag hen dan of ze een baan voor je kunnen regelen.
Hoe oud denk je dat ik ben?
You need to be cold to be queen.
pi_205666602
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:26 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]

Hoe oud denk je dat ik ben?
Ik heb geen idee. Maar als je Gen-X-er bent, net als ik, en zeikt op boomers, dan zeik je op je eigen ouders. Niet netjes om te roepen dat je eigen ouders alles voor jou kapot hebben gemaakt, terwijl je ook alles wat je nu hebt aan hen te danken hebt.

Mijn ouders waren niet rijk, waren niet invloedrijk. Toch heb ik alles aan hen te danken. Ze hebben me opgevoed en de juiste dingen geleerd, waardoor ik zelf de maatschappelijke ladder kon opklimmen.

Ik ben nog steeds niet rijk, maar wel invloedrijker dan mijn vader. Ik kan mijn kinderen dus meer kansen geven. En dat heb ik aan mijn boomer-ouders te danken.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:34:51 #260
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205666636
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:29 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Maar als je Gen-X-er bent, net als ik, en zeikt op boomers, dan zeik je op je eigen ouders. Niet netjes om te roepen dat je eigen ouders alles voor jou kapot hebben gemaakt, terwijl je ook alles wat je nu hebt aan hen te danken hebt.
Niet helemaal, Gen X is 1960-1980 geboren, de boomers tussen 46 en 1960. Ik ben Gen X, 1965 en mijn ouders waren van begin 30er jaren.
MAW, Boomers zijn kuthippies die volop van alle voorzieningen gebruik maakten en vroege Boomers gingen al vroeg met pensioen. Gen X en daarna mag daarvoor de rekening betalen.
Boomers profiteren maximaal van de huizenprijzen en vooral Y en Z zijn genaaid zonder spuug.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:39:54 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205666663
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
Tot 40.000 euro en dan praten over middeninkomens....
Het is ietwat boven modaal zelfs
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:48:15 #262
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205666730
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is ietwat boven modaal zelfs
Als je duidelijk onder Modaal zit, in de Randstad woont en rond kan komen, doe ik mijn pet voor je af
pi_205666742
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je duidelijk onder Modaal zit, in de Randstad woont en rond kan komen, doe ik mijn pet voor je af
Dat geldt inmiddels ook ver buiten de Randstad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205666746
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:29 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Maar als je Gen-X-er bent, net als ik, en zeikt op boomers, dan zeik je op je eigen ouders. Niet netjes om te roepen dat je eigen ouders alles voor jou kapot hebben gemaakt, terwijl je ook alles wat je nu hebt aan hen te danken hebt.

Mijn ouders waren niet rijk, waren niet invloedrijk. Toch heb ik alles aan hen te danken. Ze hebben me opgevoed en de juiste dingen geleerd, waardoor ik zelf de maatschappelijke ladder kon opklimmen.

Ik ben nog steeds niet rijk, maar wel invloedrijker dan mijn vader. Ik kan mijn kinderen dus meer kansen geven. En dat heb ik aan mijn boomer-ouders te danken.
Fijn dat het jou allemaal gelukt is maar dat neemt niet weg dat het grootste deel van de starters een huur mag ophoesten van rond de 1500 in een slecht geïsoleerd kuthuis terwijl de pandjesbaas lekker zit te rentenieren.

En je dan afvragen waarom die mensen niet sparen. :')
You need to be cold to be queen.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:50:06 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205666748
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je duidelijk onder Modaal zit, in de Randstad woont en rond kan komen, doe ik mijn pet voor je af
Het hangt vooral van je woonlasten af. Heb je in 2013 een huis gekocht daar dan is het allemaal niet zo'n issue.
pi_205666767
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:49 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Fijn dat het jou allemaal gelukt is maar dat neemt niet weg dat het grootste deel van de starters een huur mag ophoesten van rond de 1500 in een slecht geïsoleerd kuthuis terwijl de pandjesbaas lekker zit te rentenieren.

Dan heb je het over de particuliere sector neem ik aan? Huren vanuit de woningbouw is wel goedkoper (maar nog altijd 750-1000 euro heb ik het idee).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:53:12 #267
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205666772
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat geldt inmiddels ook ver buiten de Randstad.
True
Een vriend van mij is Ingenieur, zijn vrouw Notaris, die hebben dan een goed inkomen, kunnen zich een twee onder 1 kap permiteren, maar vergelijk dat eens met de generatie van mijn ouders, als je dan Notaris was, kon je op 1 inkomen vrijstaand wonen, voor de generatie van mij grootouders kon je dan ook nog een dienstmeisje betalen.
pi_205666784
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan heb je het over de particuliere sector neem ik aan? Huren vanuit de woningbouw is wel goedkoper (maar nog altijd 750-1000 euro heb ik het idee).
Daar kom je niet voor in aanmerking met een modaal inkomen en zit ook helemaal vast.
You need to be cold to be queen.
pi_205666791
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:54 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Daar kom je niet voor in aanmerking met een modaal inkomen en zit ook helemaal vast.
True. Maar als je er dus voor in aanmerking komt moet je het alsnog ophoesten om te kunnen wonen. Geen idee hoe het momenteel zit met de toeslagen, maar veel houd je dan niet over.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205666817
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
True. Maar als je er dus voor in aanmerking komt moet je het alsnog ophoesten om te kunnen wonen. Geen idee hoe het momenteel zit met de toeslagen, maar veel houd je dan niet over.
Ik lees dit op de site van de belastingdienst;

quote:
Het deel van de huur dat u zelf betaalt, noemen we de basishuur. Dat is ongeveer ¤ 235 als u een minimuminkomen hebt. Hoe hoger uw inkomen, hoe meer huur u zelf moet betalen.


Iemand met een lage huur krijgt meestal minder huurtoeslag dan iemand met een hogere huur. Maar als uw huur in 2022 hoger is dan ¤ 763,47, dan krijgt u helemaal geen huurtoeslag.
You need to be cold to be queen.
pi_205666827
Kabinet heeft gelijk, het kabinet kán hier ook niet zoveel aan doen. Het is een gevolg van een ECB die hun mandaat (=prijsstabiliteit) ver te buiten is gegaan. Nadat Draghi het al flink heeft opgerekt wil Lagarde nog een stap verder gaan en ook nog eens beleid gaan voeren voor klimaat 8)7

En wereldwijd is er een race to the bottom gaande om de schuldenberg maar betaalbaar te houden. Gefeliciteerd, je hebt gewonnen! Je munt is door het putje heen :')

Er is een reden dat centrale banken niet onder democratische controle staan, maar dan moeten ze wel binnen hun (nauwe) mandaat opereren. Nu heb je het slechtste van 2 werelden, ondemocratisch politiek voeren.
pi_205666834
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:16 schreef Confetti het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rinsjesdag-begroting

De VVD en CDA gaan weer het geld van de armen afpakken en geven aan een enorm grote middenklasse (het stemvee).

Iedereen 100 euro erbij dus straks.
De VVD en het CDA zoeken dus weer ruzie met armere medemensen? Want ze respecteren niet de grenzen van armere medemensen. Schande.
pi_205666939
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:16 schreef Confetti het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rinsjesdag-begroting

De VVD en CDA gaan weer het geld van de armen afpakken en geven aan een enorm grote middenklasse (het stemvee).

Iedereen 100 euro erbij dus straks.
Mocht ook wel eens, middenklasse mag altijd al bloeden. Tijd om nu de vermogens zwaarder te belasten en de belasting op arbeid fors te verlagen.
pi_205666952
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:12 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Mocht ook wel eens, middenklasse mag altijd al bloeden. Tijd om nu de vermogens zwaarder te belasten en de belasting op arbeid fors te verlagen.
De middenklasse heeft gigantisch geprofiteerd de afgelopen jaren.

Vermogens belasten is prima, maar de bedragen die daarmee gemoeid zijn komen volstrekt niet in de buurt van de bedragen die met de loonheffingen en btw gemoeid gaan. Met een vermogensbelasting ga je dit tij niet keren.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 17:17:27 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205666987
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:14 schreef Confetti het volgende:

[..]
De middenklasse heeft gigantisch geprofiteerd de afgelopen jaren.
Maak dat eens hard?
MIddenklasse heeft al een jaar of 40 achteruitgang wat reeel besteedbaar inkomen aangaat.
https://economie.rabobank(...)-staat-vrijwel-stil/
pi_205667029
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:14 schreef Confetti het volgende:

[..]
De middenklasse heeft gigantisch geprofiteerd de afgelopen jaren.

Vermogens belasten is prima, maar de bedragen die daarmee gemoeid zijn komen volstrekt niet in de buurt van de bedragen die met de loonheffingen en btw gemoeid gaan. Met een vermogensbelasting ga je dit tij niet keren.
Die moet je even toelichten.
pi_205667075
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:14 schreef Confetti het volgende:

[..]
De middenklasse heeft gigantisch geprofiteerd de afgelopen jaren.

Vermogens belasten is prima, maar de bedragen die daarmee gemoeid zijn komen volstrekt niet in de buurt van de bedragen die met de loonheffingen en btw gemoeid gaan. Met een vermogensbelasting ga je dit tij niet keren.
Maar vrijwel elke econoom zegt dat je vermogens meer moet belasten vanwege de gigantische scheefgroei die ontstaan is...
pi_205667145
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:22 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Die moet je even toelichten.
Ik kan de cijfers even snel niet vinden maar neem als voorbeeld een Groenlinks. Die willen met een vermogensbelasting uiteindelijk 6 miljard euro per jaar ophalen.
In 2021 ontving de overheid 337 miljard euro aan inkomsten.

En dan zit Groenlinks natuurlijk aan de fors hoge kant qua belastingdruk.

Succes met die 6 miljard extra belastingopbrengsten om een crisis te bestrijden voor miljoenen huishoudens.
pi_205667521
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:41 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ik kan de cijfers even snel niet vinden maar neem als voorbeeld een Groenlinks. Die willen met een vermogensbelasting uiteindelijk 6 miljard euro per jaar ophalen.
In 2021 ontving de overheid 337 miljard euro aan inkomsten.

En dan zit Groenlinks natuurlijk aan de fors hoge kant qua belastingdruk.

Succes met die 6 miljard extra belastingopbrengsten om een crisis te bestrijden voor miljoenen huishoudens.
Volgens deze econoom is er 8 miljard nodig voor compensatie, zou dus grotendeels moeten lukken. Daarnaast zijn de uitkomsten door gestegen belasting inkomsten nu natuurlijk flink. Dus neem aan dat dat wel te doen is.

https://www.ad.nl/geld/ho(...)t-beginnen~a5c3a5a1/
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:34:08 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205668969
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:21 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Volgens deze econoom is er 8 miljard nodig voor compensatie, zou dus grotendeels moeten lukken. Daarnaast zijn de uitkomsten door gestegen belasting inkomsten nu natuurlijk flink. Dus neem aan dat dat wel te doen is.

https://www.ad.nl/geld/ho(...)t-beginnen~a5c3a5a1/
8 miljard, ik hoorde ook op het nieuws dat ze dat nodig hadden. Het is nogal wat.
Het is natuurlijk een vicieuze cirkel.
Ze gaan dat geld halen bij de mensen die het nog hebben. De onderlaag van die groep red het dan ook niet meer. Er is nog meer geld nodig om die ook te compenseren. De nieuwe onderlaag red het niet meer. Nog meer geld halen bij steeds minder mensen?

Visie? O
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205668997
quote:
https://www.omroepwest.nl(...)l-echt-een-meevaller
ALPHEN AAN DEN RIJN - Werknemers van softwarebureau SERA kunnen binnenkort vijfhonderd euro extra per maand op hun rekening verwachten. Het Alphense bedrijf geeft haar medewerkers een maandelijkse loonsverhoging van 500 euro, ongeacht de hoogte van het salaris en of ze fulltime of parttime werken.
500 euro verhoging is natuurlijk niet 500 euro extra op je rekening (iets met belasting tenzij 500 netto...), maar toch :o
pi_205669097
quote:
11s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:36 schreef Piles het volgende:

[..]
500 euro verhoging is natuurlijk niet 500 euro extra op je rekening (iets met belasting tenzij 500 netto...), maar toch :o
Goede marketingstunt. Landelijke publiciteit die ze amper wat kost.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:51:40 #283
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205669233
Dat is hoe dan ook een flinke verhoging :Y
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:44 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Goede marketingstunt. Landelijke publiciteit die ze amper wat kost.
500 * 28 * 12 = 168.000 vanaf nu en dat wordt per jaar meer met individuele verhogingen en CAO verhogingen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:52:54 #284
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205669248
Een verhoging van 500 kost een werkgever wel meer dan 500 vergeten jullie dat niet?

Werkgeverslasten dus
pi_205669303
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
True
Een vriend van mij is Ingenieur, zijn vrouw Notaris, die hebben dan een goed inkomen, kunnen zich een twee onder 1 kap permiteren, maar vergelijk dat eens met de generatie van mijn ouders, als je dan Notaris was, kon je op 1 inkomen vrijstaand wonen, voor de generatie van mij grootouders kon je dan ook nog een dienstmeisje betalen.
Twee hoogopgeleide beide 4 dagen werken heb je nodig om hetzelfde huis te bekostigen als 1 man hoogopgeleid fulltime boomergeneratie.
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 20:59:35 #286
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205669355
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Twee hoogopgeleide beide 4 dagen werken heb je nodig om hetzelfde huis te bekostigen als 1 man hoogopgeleid fulltime boomergeneratie.
Nee hoor.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205669366
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:27 schreef Ufopiloot51 het volgende:

[..]
Wat?

Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen die net boven de grens van 40k zitten het ook best moeilijk kunnen krijgen. Het is dan zuur dat je geen steun krijgt als je het 500 euro meer verdient.
Boven de 40k krijg je ook geen cent zorgtoeslag Ed.
pi_205669416
Ik zie het probleem niet, vroeger betaalde je 72% belasting hoogste tarief.
pi_205669474
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:02 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik zie het probleem niet, vroeger betaalde je 72% belasting hoogste tarief.
Vroeger.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205669514
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vroeger.. :')
VOOR de VVD dus
  woensdag 17 augustus 2022 @ 21:09:45 #291
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205669530
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:52 schreef Gunner het volgende:
Een verhoging van 500 kost een werkgever wel meer dan 500 vergeten jullie dat niet?

Werkgeverslasten dus
Klopt die heb ik nog niet eens meegenomen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 21:16:18 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205669664
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:25 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben Gen-X-er. Eentje met een goede opleiding in technologie en ben software developer. Ik verdien nu best goed. Maar ik kan je vertellen dat ik pas zo tegen het einde van mijn 30-er jaren een beetje goed begon te verdienen.

De Gen-Z-ers en Gen-Alfas denken allemaal dat de voorgaande generaties al meteen bovenmodaal verdienden toen ze van school af kwamen. Rijkdom kon toen niet op, enzo.

Nou, mooi niet dus. Alleen als je rijke ouders met een groot netwerk had, kon je in het begin meteen een grote stap maken. De rest van ons, die geen kruiwagens had, moest gewoon onderaan de ladder beginnen en alles verdienen met bloed, zweet en tranen.

Gen-Z-ers en Gen-Alfas hebben gewoon onrealistische verwachtingen. En dat telkens maar weer refereren naar boomers, is niet meer dan het zoeken naar een excuus voor je slechte situatie, terwijl je slechte situatie alleen maar komt omdat je gelooft dat het mogelijk is om meteen 2x modaal te verdienen wanneer je met je diploma de uitgang van je school uit loopt en geen mindere baantjes aanpakt.

Laat dat geloof gewoon varen, laat die hele boomer-gedachte varen. Het houdt je alleen maar tegen. Ga aan de slag met alles wat je kan krijgen, en ga van daaruit opbouwen. Dat is de manier. Levellen, zo je wil.

Eens. Degenen die het hardste klagen over de boomers, hebben geen idee welke luxe ze hebben tov slechts 25 jaar geleden. Toen niemand het in zijn hoofd haalde om 2000 gulden voor een telefoon neer te gaan leggen. Veel mensen hadden nog geeneens een PC thuis.
Die klagers komen op mij ook tamelijk verwend over.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205669666
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:34 schreef daNpy het volgende:

[..]
8 miljard, ik hoorde ook op het nieuws dat ze dat nodig hadden. Het is nogal wat.
Het is natuurlijk een vicieuze cirkel.
Ze gaan dat geld halen bij de mensen die het nog hebben. De onderlaag van die groep red het dan ook niet meer. Er is nog meer geld nodig om die ook te compenseren. De nieuwe onderlaag red het niet meer. Nog meer geld halen bij steeds minder mensen?

Visie? O
Genoeg mensen die geld hebben hoor, verkoop van luxeproducten als campers gaat nog steeds compleet door het dak.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 21:19:24 #294
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205669705
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:16 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Genoeg mensen die geld hebben hoor, verkoop van luxeproducten als campers gaat nog steeds compleet door het dak.
Klopt ik zeg ook niet dat het morgen over is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 21:20:17 #295
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205669725
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:16 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Genoeg mensen die geld hebben hoor, verkoop van luxeproducten als campers gaat nog steeds compleet door het dak.
Die ga je niet pakken hoor, dat zijn de mensen die slimme constructies gebruiken om hun geld weg te zetten. Belastingontduiking is hun #1 hobby.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205670088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die ga je niet pakken hoor, dat zijn de mensen die slimme constructies gebruiken om hun geld weg te zetten. Belastingontduiking is hun #1 hobby.
Als je een camper koopt doe je aan belastingontduiking?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205670100
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die ga je niet pakken hoor, dat zijn de mensen die slimme constructies gebruiken om hun geld weg te zetten. Belastingontduiking is hun #1 hobby.
Dat is wel heel cynisch. Maar zodra de mogelijkheden er zijn zullen mensen die aangrijpen, dat klopt wel. Aan de overheid om die mogelijkheden te beperken als ze daar echt werk van willen maken.
  Beste debater 2022 woensdag 17 augustus 2022 @ 21:43:28 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205670131
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:25 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben Gen-X-er. Eentje met een goede opleiding in technologie en ben software developer. Ik verdien nu best goed. Maar ik kan je vertellen dat ik pas zo tegen het einde van mijn 30-er jaren een beetje goed begon te verdienen.

De Gen-Z-ers en Gen-Alfas denken allemaal dat de voorgaande generaties al meteen bovenmodaal verdienden toen ze van school af kwamen. Rijkdom kon toen niet op, enzo.

Nou, mooi niet dus. Alleen als je rijke ouders met een groot netwerk had, kon je in het begin meteen een grote stap maken. De rest van ons, die geen kruiwagens had, moest gewoon onderaan de ladder beginnen en alles verdienen met bloed, zweet en tranen.

Gen-Z-ers en Gen-Alfas hebben gewoon onrealistische verwachtingen. En dat telkens maar weer refereren naar boomers, is niet meer dan het zoeken naar een excuus voor je slechte situatie, terwijl je slechte situatie alleen maar komt omdat je gelooft dat het mogelijk is om meteen 2x modaal te verdienen wanneer je met je diploma de uitgang van je school uit loopt en geen mindere baantjes aanpakt.

Laat dat geloof gewoon varen, laat die hele boomer-gedachte varen. Het houdt je alleen maar tegen. Ga aan de slag met alles wat je kan krijgen, en ga van daaruit opbouwen. Dat is de manier. Levellen, zo je wil.

Tenzij je rijke en invloedrijke ouders hebt: vraag hen dan of ze een baan voor je kunnen regelen.
Om in te lijsten deze... pure waarheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205670436
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Eens. Degenen die het hardste klagen over de boomers, hebben geen idee welke luxe ze hebben tov slechts 25 jaar geleden. Toen niemand het in zijn hoofd haalde om 2000 gulden voor een telefoon neer te gaan leggen. Veel mensen hadden nog geeneens een PC thuis.
Die klagers komen op mij ook tamelijk verwend over.
Die prulletjes ja, huizen zijn veel duurder. Vroeger was een smartphone nog geen noodzaak, kaartjes werden nog verkocht aan een loket en elk stadje had een bank met medwerkers. Die luxe is verdwenen.

Boomers hebben economisch een prachtig periode meegemaakt, een stijgende lijn met een klein dalletje in de jaren 80. De tieners van nu gaan andere tijden tegemoet.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 22:00:55 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205670484
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Die prulletjes ja, huizen zijn veel duurder. Vroeger was een smartphone nog geen noodzaak, kaartjes werden nog verkocht aan een loket en elk stadje had een bank met medwerkers. Die luxe is verdwenen.
Naar een of ander stoffig loket moeten voor iets dat je nu lekker in je luie stoel in een paar minuten kan doen. Wat een luxe zeg.

quote:
Boomers hebben economisch een prachtig periode meegemaakt, een stijgende lijn met een klein dalletje in de jaren 80. De tieners van nu gaan andere tijden tegemoet.
Dat is gewoon geschiedsvervalsing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')