quote:Dochter van invloedrijke ‘Kremlin-ideoloog’ Aleksandr Doegin komt om door autobom
De dochter van de ultranationalistische filosoof, en Kremlin-ideoloog Aleksandr Doegin is omgekomen bij een auto-explosie. Mogelijk was de invloedrijke ideoloog zelf het doelwit.
Het Kremlin opent een moordonderzoek. De explosie duidt erop dat partizanen een relatief verreikende invloed hebben in Rusland, die dus ook de kringen van de Russische president kunnen raken. Doegin is niet officieel verbonden aan het Kremlin, maar staat bekend als een groot inspirator van Vladimir Poetin en ‘het brein’ achter de oorlog in Oekraïne.
Een bekende van de familie vermoedt dat de daders Doegin wilden raken. Niemand heeft verantwoordelijkheid voor de explosie opgeëist, maar sommige pro-Kremlinopiniemakers foeterden direct op de Oekraïense regering. De hoofdredacteur van het staatsmedium Russia Today Margarita Simonjan riep op tot ‘acties tegen de beslissingsmakers’ in Kyiv.
https://www.volkskrant.nl(...)or-autobom~b8c4026b/
Een terreurbeweging dus, makkelijk te spinnen voor Putin door te claimen dat ze betaald zijn door het westen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:52 schreef Starhopper het volgende: [ twitter ] [ twitter ] [ twitter ] [ twitter ]
Geen idee of het legit is, zo ja, dan ben ik nu al fan van die club. Hoe meer mensen uit de inner circle van Poetin opblazen worden, hoe beter.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een terreurbeweging dus, makkelijk te spinnen voor Putin door te claimen dat ze betaald zijn door het westen.
Lijkt me altijd de beste oplossing.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat bloedige aanslagen die gelinkt worden aan Oekraïne geen consequenties hebben voor Oekraïne? Het lijkt mij verstandiger dat de partijen om de tafel gaan zitten en er weer gepraat word in plaats van geschoten.
Ik hoop het. Dat gaat genieten worden!quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:03 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Geen idee of het legit is, zo ja, dan ben ik nu al fan van die club. Hoe meer mensen uit de inner circle van Poetin opblazen worden, hoe beter.
Poetin kan ervoor kiezen te vertrekken uit Oekraine, dan kunnen er gesprekken volgen over herstelbetalingen en dan vind ik best dat wij als Westen daar voor de lieve vrede ook wel voor 10% aan mogen bijdragen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat bloedige aanslagen die gelinkt worden aan Oekraïne geen consequenties hebben voor Oekraïne? Het lijkt mij verstandiger dat de partijen om de tafel gaan zitten en er weer gepraat word in plaats van geschoten.
Dat gaan ze niet doen, maar het is objectief gezien wel het enige juiste.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is wensdenken. Waarom zouden ze met de staart tussen de benen vertrekken?
Dubieuze strategie. Je kan dan beter terug in de tijd gaan en de imperalisten uit Brussel en Washington omleggen voordat ze een coupe veroorzaken en het Oekrainse volk opjutten een onmogelijke strijd aan te gaan.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een oorloghitster die bij een met de overheid vervlochten denktank werkte en in die hoedanigheid medeverantwoordelijkheid droeg voor de talloze Oekraiense doden. Ik hoop oprecht op flink bloedige aanslagen in Rusland door Oekrainers, zodat erger bloedvergieten in Oekraine zelf wordt voorkomen. De boodschap zal dan duidelijk zijn: Opflikkeren uit Oekraine.
Denk eerlijk gezegd dat de eerste stap toch door Zelenski gezet moet worden vanuit een bezet Oekraïne.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er gaat pas gepraat worden als de Russen zich terugtrekken uit Oekraine
Ah dus Poetin moet vertrekken uit Oekraïne en moet ook nog eens herstelbetalingen doen aan Oekraïne en je wilt ook nog eens dat wij daar voor 10% aan bijdragen?quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Poetin kan ervoor kiezen te vertrekken uit Oekraine, dan kunnen er gesprekken volgen over herstelbetalingen en dan vind ik best dat wij als Westen daar voor de lieve vrede ook wel voor 10% aan mogen bijdragen.
Ik hoop daarom ook dat Putin ervoor zorgt dat Rusland ons land annexeert.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dubieuze strategie. Je kan dan beter terug in de tijd gaan en de imperalisten uit Brussel en Washington omleggen voordat ze een coupe veroorzaken en het Oekrainse volk opjutten een onmogelijke strijd aan te gaan.
Of wacht, dat was niet nodig geweest als men hier verstandig had gestemd.
De Oekrainers hebben het recht zelf hun richting te bepalen. De EU en VS hebben wel fouten gemaakt in Oekraine maar de Oekraiense externe soevereiniteit niet geschonden, dus nee, Poetin is hiervoor verantwoordelijk .quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dubieuze strategie. Je kan dan beter terug in de tijd gaan en de imperalisten uit Brussel en Washington omleggen voordat ze een coupe veroorzaken en het Oekrainse volk opjutten een onmogelijke strijd aan te gaan.
Of wacht, dat was niet nodig geweest als men hier verstandig had gestemd.
No fucking way! Putin moet verder naar het Westen rukken. Rutte en die hele kliek afzetten.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah dus Poetin moet vertrekken uit Oekraïne en moet ook nog eens herstelbetalingen doen aan Oekraïne en je wilt ook nog eens dat wij daar voor 10% aan bijdragen?
Je hebt een grotere kans om een trio te hebben met Maxima en Beatrix.
Die tien procent kunnen we ook verdubbelen,dan komt Poetin heel goed weg: oorlogje gespeeld en een land vernield en het Westen neemt een deel van de kosten op zich, dat lijkt me heel schappelijk.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah dus Poetin moet vertrekken uit Oekraïne en moet ook nog eens herstelbetalingen doen aan Oekraïne en je wilt ook nog eens dat wij daar voor 10% aan bijdragen?
Je hebt een grotere kans om een trio te hebben met Maxima en Beatrix.
Met de Russen valt niet te praten. Ze handelen structureel ter kwader trouw en tonen keer op keer aan geen enkele boodschap te hebben aan internationale akkoorden, verdragen en wetten. Van het Boedapest-memorandum en de Minsk-akkoorden trekken ze zich ook niks aan, waarom zou dat nu anders zijn?quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Inderdaad, al is het alleen maar om zijn eigen volk te ontzien. De boven ons gestelden geven namelijk geen moer om burgerslachtoffers in Oekraïne. We kunnen wapens blijven sturen maar zolang wij geen troepen sturen blijft Rusland in Oekraïne en de oorlog word ook daar uitgevochten.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd dat de eerste stap toch door Zelenski gezet moet worden vanuit een bezet Oekraïne.
Jij als westerling vindt dat de Oekraïners het recht hebben om zich aan te sluiten bij het westen. En, hey, ik ook, maar: ik jaag ze niet met aanmoedigingen de kling over wanneer ik inzie dat die wens, of dat recht, nimmer gerealiseerd gaat worden in de huidige context. De wereld is niet maakbaar met louter idealisme.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef -XOR- het volgende:
De Oekrainers hebben het recht zelf hun richting te bepalen. De EU en VS hebben wel fouten gemaakt in Oekraine maar de Oekraiense externe soevereiniteit niet geschonden, dus nee, Poetin is hiervoor verantwoordelijk .
Dat gaat niet gebeuren. Hij gaat pas onderhandelen als de Russen zich terugtrekken uit ALLE bezette Oekraïense gebiedenquote:Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd dat de eerste stap toch door Zelenski gezet moet worden vanuit een bezet Oekraïne.
Ik snap niet zo goed waarom wij moeten betalen voor een oorlog die niet de onze is.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die tien procent kunnen we ook verdubbelen,dan komt Poetin heel goed weg: oorlogje gespeeld en een land vernield en het Westen neemt een deel van de kosten op zich, dat lijkt me heel schappelijk.
Sterker nog: Dugin had een sleutelrol bij de annexatie van de Krim in 2014. Het gebied innemen is 1 ding, maar hoe het daarna aan de Russen zelf werd uitgelegd zou allesbepalend worden voor het draagvlak. De man bekleedt een héle belangrijke rol binnen het regime.quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:52 schreef Hatseflats22 het volgende: [..] Deze troelalala en haar vader riepen op tot geweld, dat heeft niks te maken met vrijheid van meningsuiting
Laat ik vooropstellen dat een Russisch leven mij iets minder waard is dan een Oekraïns leven.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Inderdaad, al is het alleen maar om zijn eigen volk te ontzien. De boven ons gestelden geven namelijk geen moer om burgerslachtoffers in Oekraïne. We kunnen wapens blijven sturen maar zolang wij geen troepen sturen blijft Rusland in Oekraïne en de oorlog word ook daar uitgevochten.
Die kans acht ik toch aanzienlijk kleiner.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Hij gaat pas onderhandelen als de Russen zich terugtrekken uit ALLE bezette Oekraïense gebieden
Daarom schreef ik in het Oekraine-topic dan ook dat als de we niet bereid zijn tot handhaven van die liberale orde zoals gestipuleerd in het VN-handvest, we voortaan anders moeten omgaan met landen in dergelijke omstandigheden, zoals Taiwan.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:22 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Jij als westerling vindt dat de Oekraïners het recht hebben om zich aan te sluiten bij het westen. En, hey, ik ook, maar: ik jaag ze niet met aanmoedigingen de kling over wanneer ik inzie dat die wens, of dat recht, nimmer gerealiseerd gaat worden in de huidige context. De wereld is niet maakbaar met louter idealisme.
In dat geval worden ze kapot geschoten.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die kans acht ik toch aanzienlijk kleiner.
Daarmee zal je het tegenovergestelde bereiken. Toen de Tsjetsjenen na de eerste oorlog bloedige aanslagen begonnen te plegen in Rusland, gaf Rusland dat het recht om veel harder, genadelozer, terug te slaan, Grozny met de grond gelijk te maken en Tsjetsjenië weer compleet in te nemen, resultaat: Kadyrov die als een puppy achter Poetin loopt en hem verheerlijkt.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:00 schreef -XOR- het volgende:
Ik hoop oprecht op flink bloedige aanslagen in Rusland door Oekrainers, zodat erger bloedvergieten in Oekraine zelf wordt voorkomen. De boodschap zal dan duidelijk zijn: Opflikkeren uit Oekraine.
Werkt 2 kanten op. Er zijn niet oneindig Oekraïners om te vechten. Wel iets meer Russen om te gebruiken als kanonnenvoer.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In dat geval worden ze kapot geschoten.
Maar nu worden er aanslagen gepleegd op de inner circle van Poetin. Door Russen. Dat verandert veel.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Werkt 2 kanten op. Er zijn niet oneindig Oekraïners om te vechten. Wel iets meer Russen om te gebruiken als kanonnenvoer.
En hoe langer deze hele situatie duurt hoe meer animo er wss zal zijn voor toetreding van rebelse organisaties.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar nu worden er aanslagen gepleegd op de inner circle van Poetin. Door Russen. Dat verandert veel.
Lol, ja dat zal werken, hebben we in Tsjetsjenië gezien...quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:00 schreef -XOR- het volgende:
Ik hoop oprecht op flink bloedige aanslagen in Rusland door Oekrainers, zodat erger bloedvergieten in Oekraine zelf wordt voorkomen.
Ik ben helemaal geen voorstander van het liquideren van mensen. Ik geef alleen aan dat jij en enkele anderen met onzinnige vergelijkingen komen. Het gaat hier niet alleen om "een andere mening". Jij doet onterecht alsof deze dame een relatief onschuldige journalist is die gewoon haar mening geeft. Terwijl het hier praten over iemand die nauw samenwerkt met de grondleggers van het Russisch beleid en dit woord ook verder verkondigt.quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je bent gewoon voor het liquideren van mensen vanwege een mening die niet strookt met het narratief, meer is het niet. Of ze nu de spreekbuis was van Putin is verder helemaal niet relevant in deze kwestie. Het gaat om het principe, vind jij nu dat journalisten/opiniemakers die expliciet pro Oekraïne zijn het verdienen om geliquideerd te worden?
Omdat wij als West-Europa op de nominatie staan om tot de Russische invloedssfeer te gaan behoren als het aan die meneer, wiens dochter ze gisteravond van straat hebben kunnen schrapen in Moskou, ligt.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom wij moeten betalen voor een oorlog die niet de onze is.
Ik vind het persoonlijk al heel erg ver gaan dat we wapens hebben gestuurd en dat er aan word gestuurd op lidmaatschap van de Europese unie.
Nu gaat het opeens over aanslagen op mensen die in NL als spreekbuis dienen voor haatregimes. Net ging het (in de post waar jij met QFT) op reageerde nog over Marokkanen die aan het juichen waren om de 9/11 aanslagen. Je gaat dus van juichen om aanslagen waar duizenden willekeurige burgers omkomen naar spreekbuizen voor haatregimesquote:Op zondag 21 augustus 2022 20:42 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Zie mijn reactie hiervoor. Dus toen de VS en bondgenoten Irak binnenvielen hadden Irakezen het recht om aanslagen te plegen op degenen die hier (ook in NL) als "spreekbuizen" dienden voor de "haatregimes" hier in westen? Begrijp ik je goed?
quote:Op zondag 21 augustus 2022 19:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Op Marokko.nl toen was er net zo’n feeststemming tijdens 911. Marokkanen in Nederland die aan het juichen waren om een terroristische aanslag dat duizenden levens heeft gekost.
Ongeacht wat de vrouw in kwestie heeft geroepen, zij stuurt geen troepen aan en heeft geen invloed op het beleid.
De radicalisering van het Nederlandse volk vanwege een oorlog in een van de meest corrupte landen ter wereld waar wij overigens niets mee te maken hebben is fascinerend en tegelijkertijd beangstigend.
Ik wens mensen zoals jullie liever niet in mijn buurt, jullie zijn geen haar beter dan die Marokkanen die toen zaten te juichen vanwege 9/11.
quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:24 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
QFT
Dat ze achter Oekraïne gaan staan begrijp ik nog vanwege de propaganda, maar dat ze terrorisme tegen Russische burgers zelfs recht praten en erom juichen gaat wel heel erg ver en duidt op dat ze compleet gehersenspoeld zijn. Dat hun argumenten geen steek houden beseffen ze ook, daarom ook het steeds op de man spelen en users die het niet met hen eens zijn uitmaken voor LSD gebruikers, drugsgebruikers, gekkies, enz.
Ik zal echt geen seconde om haar rouwen. Maar ik vraag me af of zo'n aanslag echt nut heeft.quote:
Geen idee wie er achter zit en het boeit me eerlijk gezegd ook weinig.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik zal echt geen seconde om haar rouwen. Maar ik vraag me af of zo'n aanslag echt nut heeft.
Putin en zijn groep hebben de tegenstanders in zo'n 20 jaar op heel systematische goed gestructureerde wijze nagenoeg allemaal uitgeroeid (mensen "vielen uit het raam" en kregen allerlei andere ongelukjes. Maar natuurlijk komen er altijd nieuwe tegenstanders bij). Ik vraag me af of deze aanslag ook gekoppeld is aan een werkelijke "lange termijnvisie".
Ah, dus niet alle Russen zijn dom. Mooi.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:50 schreef myShizzle het volgende:
Ik kan de bron niet meer vinden, volgens mij zojuist op Reddit in een draad gelezen; de aanslag is opgeëist door een binnenlandse beweging die tegen Putin en zijn manier van regeren is.
Zal nog even verder zoeken
Rusland is echt zo'n mooi land, jammer dat ze zo'n zelfhaat hebben.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:54 schreef capricia het volgende:
Al die olichargen die opeens dood gevonden worden. Inclusief familie. En nu deze propaganda-mevrouw die zo opgeblazen wordt.
De Russen maken elkaar af. Jammer voor dat volk en voor dat land.
Maar vooralsnog is dat niet iets waar wij wat aan kunnen doen.
Lijkt me oprecht klote om te wonen in een land waarbij je niet eens het woord 'oorlog' mag noemen. En waar er 0 vrijheid van meningsuiting is.
En waar ze je zo omleggen.
Maar goed. Laat ze elkaar maar omleggen. Gaat heel goed daar..
Ja. Heb een tijdje wat van die reisprogrammas gekeken. Schitterend land lijkt me het. En ook echt zo groot.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Rusland is echt zo'n mooi land, jammer dat ze zo'n zelfhaat hebben.
Misschien kan Noorwegen ze nog een gunst bewijzen en deze boy, als uitzondering, even op het Kremlin loslaten.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:53 schreef Scorpie het volgende:
Ah, dus niet alle Russen zijn dom. Mooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien kan Finland ze nog een gunst bewijzen en deze boy, als uitzondering, even op het Kremlin loslaten.NoorwegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Dat zijn ze niet gewend, normaal is het andersom.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar nu worden er aanslagen gepleegd op de inner circle van Poetin. Door Russen. Dat verandert veel.
Heb het afgelopen tijd even niet meer zo fanatiek gevolgd, wie dan?quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:54 schreef capricia het volgende:
Al die olichargen die opeens dood gevonden worden. Inclusief familie.
https://nos.nl/artikel/24(...)russische-oligarchenquote:Op zondag 21 augustus 2022 22:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heb het afgelopen tijd even niet meer zo fanatiek gevolgd, wie dan?
Ah, dank. Bijlezenquote:Op zondag 21 augustus 2022 22:24 schreef capricia het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)russische-oligarchen
Hele reeks.
quote:
quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:24 schreef capricia het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)russische-oligarchen
Hele reeks.
quote:Geen uitgesproken critici
Hoewel er maar weinig verbanden kunnen worden gelegd tussen de zeven oligarchen en hun mysterieuze dood, hebben ze allemaal twee dingen gemeen: geen van hen heeft zich -voor zover wij weten - ooit publiekelijk uitgesproken tegen de regering, of over Poetins invasie in Oekraïne. Ook stond geen van hen op de westerse sanctielijst.
Het is bekend dat de Russische regering in het verleden vaker extreme maatregelen heeft genomen om tegenstanders uit te schakelen, of dat heeft geprobeerd. In veel gevallen ging dat om uitgesproken tegenstanders, zoals bijvoorbeeld de moord op Boris Nemtsov, of de vergiftiging van Aleksej Navalny. Maar ook activisten of journalisten passen in het rijtje, zoals Anna Politkovskaja.
Maar een reden om aan te nemen dat het Kremlin de mannen liever kwijt dan rijk is, is er niet direct. En dus wordt er nu vooral gespeculeerd. Zo staat in Oekraïense media dat de bedrijven van deze mannen zulke grote verliezen leden door de westerse sancties dat ze dat mogelijk niet aankonden. Volgens vrienden en familie van de steenrijke Russen is het ondenkbaar dat ze zichzelf - en in enkele gevallen dus ook hun gezinnen - om het leven hebben gebracht. Zij geloven dat er meer achter zit en willen onafhankelijk onderzoek.
En als je deserteert overleef je het ook niet.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:32 schreef capricia het volgende:
![]()
Je kunt beter geen Rus zijn. Of je wordt naar het front gestuurd voor een oorlog waar je de ballen van snapt, of in de gevangenis gegooid omdat je het een oorlog noemt. Of je wordt wel op een andere manier te grazen genomen. En je gaat samen met je auto de lucht in.
2022 is een heel dodelijk jaar voor mensen uit de Russische Federatie.
Lijkt me alleen heel lastig in dat land om je dan te verzamelen, te communiceren, plannen te maken, je logistiek te regelen etc. Eigenlijk kun je dan het beste in cellen werken zoals die moslimterroristen dat ook doen. Maar een centrale aansturing is wel meer dan wenselijk anders wordt het gauw chaotisch.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:36 schreef Pleun2011 het volgende:
In principe ben ik tegen het vermoorden van mensen, maar de positieve noot is dat er kennelijk nog Russen zijn die goed bij hun verstand zijn en in opstand komen.
En dat maakt het oké om zijn dochter te vermoorden? Of hem? Waarom vinden we de doodstraf barbaars, maar hebben er geen problemen mee als elders mensen vermoord worden?quote:
Ze doen het zelf. Toch?quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
En dat maakt het oké om zijn dochter te vermoorden? Of hem? Waarom vinden we de doodstraf barbaars, maar hebben er geen problemen mee als elders mensen vermoord worden?
Waar gehakt wordt vallen spaanders.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
En dat maakt het oké om zijn dochter te vermoorden? Of hem? Waarom vinden we de doodstraf barbaars, maar hebben er geen problemen mee als elders mensen vermoord worden?
vader en dochterlief vinden / vonden het prima dat onschuldige mensen worden vermoord, dusquote:Op zondag 21 augustus 2022 22:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Mooi willen praten dat die dochter is omgelegd, fok op zijn best.
Desondanks zal er bij de Russen geen lampje gaan branden; juichend zullen ze ook na Poetin het volgende dictatoriale regime, dat hen als gebruiksvoorwerp en wegwerpartikel zal behandelen, op de troon hijsen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Je kunt beter geen Rus zijn. Of je wordt naar het front gestuurd voor een oorlog waar je de ballen van snapt, of in de gevangenis gegooid omdat je het een oorlog noemt. Of je wordt wel op een andere manier te grazen genomen. En je gaat samen met je auto de lucht in.
2022 is een heel dodelijk jaar voor mensen uit de Russische Federatie.
Hoe kom je daar bij? Vanwege de boodschap van de terrorist(en) die vertaald is? Tarik Z. die NOS gijzelde en in een brief sprak over dat hij niet alleen opereerde maar met een groep van 100 mensen sprak zeker ook de waarheid?quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze doen het zelf. Toch?
Elkaar vermoorden.
En anders trekken ze wel een ander land in..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Achter deze aanslag kan 1 persoon zitten, een groep mensen, Oekraïners, CIA, of zelfs de FSB die Rusland een motief wil geven harder toe te slaan in Oekraïne. Het is naïef om meteen te denken dat die boodschap waar is.
Concern trolling, de alt-right brigade op z'n best.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:52 schreef Jed1Gam het volgende:
quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:59 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Vanwege de boodschap van de terrorist(en) die vertaald is? Tarik Z. die NOS gijzelde en in een brief sprak over dat hij niet alleen opereerde maar met een groep van 100 mensen sprak zeker ook de waarheid?Ik heb nog geen bewijs gezien dat het opblazen van die auto door iemand anders dan de Russen zelf gedaan is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Achter deze aanslag kan 1 persoon zitten, een groep mensen, Oekraïners, CIA, of zelfs de FSB die Rusland een motief wil geven harder toe te slaan in Oekraïne. Het is naïef om meteen te denken dat die boodschap waar is.
Ik hou alles open.
Maar voorlopig lijkt het gewoon Russen blazen Russen op te zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Doegins dochter is hopelijk de eerste in een reeks van Poetingetrouwen die vermoord wordt; beter dat ze afgemaakt worden (al helemaal wanneer dat door hun eigen landgenoten gedaan wordt) dan dat ze voor een internationaal strafhof verschijnen en er met een fopstraf van af komen en hun rijkdom mogen behouden.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Zeker wel, en ik hoop dat ze ontzettend veel pijn lijden terwijl ze dood gaan. Het is oorlog hè, dat doet weleens zeer.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Mooi hequote:Op zondag 21 augustus 2022 22:59 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Concern trolling, de alt-right brigade op z'n best.
Hopelijk is elke Rusland-puppet nu in zijn broek aan het schijten, en hebben ze door dat ze helemaal niet zo veilig zijn als dat ze zich waanden met die grote bekken op tv.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Doegins dochter is hopelijk de eerste in een reeks van Poetingetrouwen die vermoord wordt; beter dat ze afgemaakt worden (al helemaal wanneer dat door hun eigen landgenoten gedaan wordt) dan dat ze voor een internationaal strafhof verschijnen en er met een fopstraf van af komen en hun rijkdom mogen behouden.
Speciale militaire operatie, hè..quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hopelijk is elke Rusland-puppet nu in zijn broek aan het schijten, en hebben ze door dat ze helemaal niet zo veilig zijn als dat ze zich waanden met die grote bekken op tv.
De oorlog komt jullie kant op bitches
Maar je hebt wel bewijs gezien dat het door Russen/Rus is gedaan (gezien je eerste zin)? Wat is je bewijs dan? Die boodschap? Dat is geen bewijs. Ik heb je al een voorbeeld gegeven waarom niet.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb nog geen bewijs gezien dat het opblazen van die auto door iemand anders dan de Russen zelf gedaan is.
Ik hou alles open.
Maar voorlopig lijkt het gewoon Russen blazen Russen op te zijn.
Ohja speciaal militaire operatie in je auto mwhehehequote:Op zondag 21 augustus 2022 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Speciale militaire operatie, hè..
Concern troll spottedquote:Op zondag 21 augustus 2022 23:07 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Maar je hebt wel bewijs gezien dat het door Russen/Rus is gedaan (gezien je eerste zin)? Wat is je bewijs dan? Die boodschap? Dat is geen bewijs. Ik heb je al een voorbeeld gegeven waarom niet.
Lijkt me duidelijk dat de FSB een dikke vinger in de pap heeft gehad bij deze aanslag.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:07 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Maar je hebt wel bewijs gezien dat het door Russen/Rus is gedaan (gezien je eerste zin)? Wat is je bewijs dan? Die boodschap? Dat is geen bewijs. Ik heb je al een voorbeeld gegeven waarom niet.
Is haar verdiende loon. Alleen jammer dat die psychopatische vader er niet naast zat.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Omdat het in RL was. Omdat Russen het claimen?quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:07 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Omdat dat deze meid staat voor een extreem regime dat een soeverein land binnenvalt en tot vele onschuldige doden heeft geleid. Ook aan de Russische kant. Al hoeft dat niet natuurlijk niet betekenen dat deze dood direct gevolgen gaat hebben voor de oorlog. Maar kan er weinig pijn voor voelen als mensen zoals deze dame komen te overlijden.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat statement komt niet uit de lucht vallen en het is alles behalve realistisch dat dat door het Kremlin zelf in elkaar geknutseld is. Zelfs het gebruik van bepaalde afbeeldingen waarin Poetin geridiculiseerd wordt zijn daar al verboden.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:07 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
De Volkskrant deelt mensen als jij in het kamp van fanatiekelingen, dus je post verbaast mij niet. Je wilt niet alleen Poetingetrouwen dood zien (gezien je extremistische uitlatingen in je andere posts). Je bent niet anders als een Rus die alle westerlingen dood wil hebben, en zelfs Poetin denkt niet zo. Dus kun je nagaan hoe ver je van het padje af bent.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Doegins dochter is hopelijk de eerste in een reeks van Poetingetrouwen die vermoord wordt; beter dat ze afgemaakt worden (al helemaal wanneer dat door hun eigen landgenoten gedaan wordt) dan dat ze voor een internationaal strafhof verschijnen en er met een fopstraf van af komen en hun rijkdom mogen behouden.
Je denkt als een ISIS terrorist.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker wel, en ik hoop dat ze ontzettend veel pijn lijden terwijl ze dood gaan. Het is oorlog hè, dat doet weleens zeer.
Die heeft zijn dochter voor zijn ogen zien sterven en mag de rest van zijn leven lijden onder dat beeld wat nooit meer van zijn netvlies zal gaan, heel mooi.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:09 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Is haar verdiende loon. Alleen jammer dat die psychopatische vader er niet naast zat.
Van iemand als jou zie ik dat als een compliment, dankjewel!quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
De Volkskrant deelt mensen als jij in het kamp van fanatiekelingen, dus je post verbaast mij niet. Je wilt niet alleen Poetingetrouwen dood zien (gezien je extremistische uitlatingen in je andere posts). Je bent niet anders als een Rus die alle westerlingen dood wil hebben, en zelfs Poetin denkt niet zo. Dus kun je nagaan hoe ver je van het padje af bent.
I rest my case.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het in RL was. Omdat Russen het claimen?
Omdat Russen elkaar wel vaker omleggen.
Ik denk dat de meeste mensen dit hebben.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat dat deze meid staat voor een extreem regime dat een soeverein land binnenvalt en tot vele onschuldige doden heeft geleid. Ook aan de Russische kant. Al hoeft dat niet natuurlijk niet betekenen dat deze dood direct gevolgen gaat hebben voor de oorlog. Maar kan er weinig pijn voor voelen als mensen zoals deze dame komen te overlijden.
Denk je dat ook als een dochter van Bush of iemand die achter Bush zijn oorlog in Irak staat vermoord wordt door een aanslag? Legitiem doelwit? Misschien stond je ook achter die oorlog of een dierbare van jou?quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat dat deze meid staat voor een extreem regime dat een soeverein land binnenvalt en tot vele onschuldige doden heeft geleid. Ook aan de Russische kant. Al hoeft dat niet natuurlijk niet betekenen dat deze dood direct gevolgen gaat hebben voor de oorlog. Maar kan er weinig pijn voor voelen als mensen zoals deze dame komen te overlijden.
Die gaat sowieso niet oud worden.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:52 schreef TLC het volgende:
Het enige wat jammer aan dit alles is dat putin niet in die auto zat
Ik heb daar een gevoel van gerechtigheid bij, net zoals indertijd bij de beelden van Ceaușescu en zijn vrouw die geëxecuteerd werden.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen dit hebben.
Ik zie dat beeld van die vader die de hand van zijn overleden zoon vasthoudt. Uren lang.
Het beeld van die moeder met dat meisje met het down-syndroom..die kinderwagen, en dat dode meisje.
Die mensen vroegen nergens om. Verkondigden geen haat. En zijn ook hun kind kwijt. Door Russische agressie.
En dan overlijdt iemand die haat verspreidt naar andere volkeren. Die oorlog propagandeert. Dan heb ik daar weinig gevoelens bij.
Ze was niet slechts "de dochter van".quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:19 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Denk je dat ook als een dochter van Bush of iemand die achter Bush zijn oorlog in Irak staat vermoord wordt door een aanslag? Legitiem doelwit? Misschien stond je ook achter die oorlog of een dierbare van jou?
Neuh want dan zou ik onschuldige mensen om willen brengen. Deze vrouw was allesbehalve onschuldig.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je denkt als een ISIS terrorist.
Neuh het is gewoon een vrij standaard patroon wat je hier laat zien. En het is ook nog eens weinig verfijndquote:Op zondag 21 augustus 2022 23:15 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Niks in te brengen en dus op de man spelen spotted
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |