Sterkte/succes vandaag!quote:Op maandag 22 augustus 2022 21:56 schreef Vicky het volgende:
Beterschap @:Leandra
Ik heb net getest, gelukkig negatief.
Gewoon even omdat het kan... gadver 🤢.. de vakantie is weer voorbij 😢😭 en morgen gaat de wekker om 6.45.. gewoon gadver..
Zo, ik ben het kwijt 🤣🤣
Ah nee, echt! Wat balen!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:16 schreef Vanyel het volgende:
Wij wonen precies in zo'n stuk waar niks wat we willen op fietsafstand is voor kind. Komt ook wel omdat wij hem niet op voetbal willen hebben..
Dus nu moet ie plots TWEE keer in de week om half zes trainen + wedstrijd voor zijn niet-voetbalsport op 10 autominuten hier vandaan. En niet 30km weg minuten, maar ook nog een goed stuk 80 weg, dus voor mijn 8-jarige dat zelfstandig kan fietsen zijn we wel een paar jaar verder.
Dat betekent dus dat wij plots gedoe hebben met werkdagen inkorten.
Kon er wel bij, bij dat bericht dat ook onze BSO nu kinderen naar huis gaat sturen wegens personeelstekort.
Wij zijn al een tijdje gestopt met de zomervakantie zien als naar 1 punt gaan en dat is het. Maar onze tussenstops zien we dus niet meer als tussenstop. Volgend jaar Zweden bijvoorbeeld dan tekenen we het rondje uit en zoeken uit waar we kunnen overnachten wat ons aanstaat. De langste rit zal normaal gesproken worden naar de boot in Kiel. Dat is een uur of 6 a 7 rijden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:20 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Deze mindset moet ik voor volgend jaar ook even aanzetten. Wel een hobbel waar ik over heen moet is de kosten van overnachten met 6 personen. Maar ja, acceptatie is de enige keuze.
Ik zou het heerlijk vinden, maar 3,5-4 weken op vakantie gaan kan ik sowieso niet ieder jaar ivm te weinig vakantiedagen. En ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:26 schreef exode het volgende:
[..]
Wij zijn al een tijdje gestopt met de zomervakantie zien als naar 1 punt gaan en dat is het. Maar onze tussenstops zien we dus niet meer als tussenstop. Volgend jaar Zweden bijvoorbeeld dan tekenen we het rondje uit en zoeken uit waar we kunnen overnachten wat ons aanstaat. De langste rit zal normaal gesproken worden naar de boot in Kiel. Dat is een uur of 6 a 7 rijden.
Maar dat moet je wel liggen, ik vermoed dat wij volgende jaar 3,5 week weg zijn, misschien 4 weken. Dan gaan we naar 4 plekken, of 5. Dat vind niet iedereen relaxt natuurlijk. Tussen die plekken zit max 4 uur rijden.
Ik ken niemand dat het ook zo doet in onze omgeving, dus ik voel me dan altijd een boomer, ik kan zo mee doen met 'we zijn er bijna' (vanavond weer!)
Zo knap dat zo veel mensen al weten wat ze volgende zomer gaan doen! In de kerst vakantie zit ik daar meestal voor, om concreet iets te plannen. Dit jaar komt dat ook omdat wij nog steeds wachten op de oplevering van ons huisquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:26 schreef exode het volgende:
[..]
Wij zijn al een tijdje gestopt met de zomervakantie zien als naar 1 punt gaan en dat is het. Maar onze tussenstops zien we dus niet meer als tussenstop. Volgend jaar Zweden bijvoorbeeld dan tekenen we het rondje uit en zoeken uit waar we kunnen overnachten wat ons aanstaat. De langste rit zal normaal gesproken worden naar de boot in Kiel. Dat is een uur of 6 a 7 rijden.
Maar dat moet je wel liggen, ik vermoed dat wij volgende jaar 3,5 week weg zijn, misschien 4 weken. Dan gaan we naar 4 plekken, of 5. Dat vind niet iedereen relaxt natuurlijk. Tussen die plekken zit max 4 uur rijden.
Ik ken niemand dat het ook zo doet in onze omgeving, dus ik voel me dan altijd een boomer, ik kan zo mee doen met 'we zijn er bijna' (vanavond weer!)
Normaal boeken wij pas in maart/april voor de zomer. Maar we zagen Zweden deze zomer in rook opgaan omdat alles dus al volzat wat wij hadden bedacht. Boot hadden we echter al geboekt, dus die omgeboekt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Zo knap dat zo veel mensen al weten wat ze volgende zomer gaan doen! In de kerst vakantie zit ik daar meestal voor, om concreet iets te plannen. Dit jaar komt dat ook omdat wij nog steeds wachten op de oplevering van ons huis
Zeker, is ook een luxe! Nadeel is wel dat ik geen back up heb dus ik heb nooit 100% vakantie. Ik neem meestal 3 weken verlof op en ben dan dus 4 weken 'vrij'.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het heerlijk vinden, maar 3,5-4 weken op vakantie gaan kan ik sowieso niet ieder jaar ivm te weinig vakantiedagen. En ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.
Mijn man heeft er wel heul veel en nog wat oude-lullen-dagen, dus die neemt dan altijd maar twee weken extra met kerst.
Dit is ook echt wel heel kakquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:16 schreef Vanyel het volgende:
Kon er wel bij, bij dat bericht dat ook onze BSO nu kinderen naar huis gaat sturen wegens personeelstekort.
Ik heb proactief een dag 'ingeleverd' waarop ik hem soort van ok thuis kan houden in de hoop dat ik de andere dagen dan minder risico loop op verrassingen. Bevestigd gekregen dat dat voor komende weken gaat lukken, maar geen garantie voor de periode daarna... Was een gok, ik heb nog hoop.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:49 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dit is ook echt wel heel kakweten jullie al hoe of wat en waar je aan toe bent of is het nog afwachten?
Ik ken best veel mensen meerdere plekken aandoen, eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:44 schreef exode het volgende:
[..]
Zeker, is ook een luxe! Nadeel is wel dat ik geen back up heb dus ik heb nooit 100% vakantie. Ik neem meestal 3 weken verlof op en ben dan dus 4 weken 'vrij'.
Het is 1 van de redenen waarom ik er al zo lang rondhang. Ik kan bijna onbeperkt dagen kopen en hoef met niemand mijn vakanties af te stemmen. Ja met mezelf. Zo zijn de maanden januari tot juni te druk om echt vakantie te kunnen hebben.
Maar je kan onze manier in het kleiner natuurlijk wel doen. Als het je ligt. Veel mensen willen gewoon snel op hun vakantieadres zijn.
Wij zijn in onze bubbel de enige. Ik ken alleen mensen die iets boeken en daar heengaan, zo snel mogelijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ken best veel mensen meerdere plekken aandoen, eigenlijk.
Wij deden het nooit, omdat wij daar onze dochter niet blij mee maakten. Voor haar was het vakantie als we op die ene camping arriveerden. Die kende ze door en door, dus zodra we parkeerden om in te checken, was zij vertrokken. Heerlijk vonden we dat alle drie.
Dit jaar gemerkt dat dat voor dochter niet meer zo is. En dat ook haar interesses veranderd zijn en de wereld groter. Dus nu gaan wel wel kijken om het volgend jaar anders te doen en is een camping niet meer het doel. Ergens iets met verschillende bestemmingen, maar waar en hoe is nog tamelijk vaag
Wij deden ook wel altijd leuke tussenstops. Als we naar dezelfde camping gingen ook altijd dezelfde tussenstop in een leuk hotel bij een kasteeltje in een leuk dorp.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:01 schreef exode het volgende:
[..]
Wij zijn in onze bubbel de enige. Ik ken alleen mensen die iets boeken en daar heengaan, zo snel mogelijk.
Met de vouwwagen deden we dat ook, alleen pakten we dan onderweg wel echt leuke tussenstops, dus niet de snelweghotels, maar juist plekken waar iets te doen was.
Het scheelt ook wel dat verloofde nachtblind is, dus wij kunnen niet 's nachts rijden.
Ben wel benieuwd of we dit zo kunnen blijven doen. Onze kinderen zijn beide wel heel erg van de vriendjes op vakantie en balen als we weer weggaan.
Aaaah vakanties, voorpret!
Fijn dat het voor nu kan maar wel vervelend dat je voor de langere termijn nog geen zekerheid hebt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb proactief een dag 'ingeleverd' waarop ik hem soort van ok thuis kan houden in de hoop dat ik de andere dagen dan minder risico loop op verrassingen. Bevestigd gekregen dat dat voor komende weken gaat lukken, maar geen garantie voor de periode daarna... Was een gok, ik heb nog hoop.
Voor mijn gevoel is het juist andersom: Je gaat toch niet een pokke-eind rijden om vervolgens de camping niet af te komenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:11 schreef hilliebillie het volgende:
Wij zijn overigens wel van het veel ondernemen als we ergens zijn. Er moet echt wel wat te doen zijn op het park voor als we een dagje of dagdeel op het park blijven. Maar over het algemeen gaan we er zo veel mogelijk op uit om dingen te zien of te doen.
Ik krijg daar ook wel eens aparte reacties op ‘want je betaalt toch niet voor iets om dan de hele dag weg te zijn dat is zonde’. Maar ik zie het meer als een plek vanaf waar we dingen gaan doen die daar in de buurt liggen en vanaf thuis te ver zijn om te doen/ te bekijken.
Ik heb altijd gedacht dat dat vrij standaard was, maar dat blijkt niet zo te zijn
Dat deden wij ook altijdquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:11 schreef hilliebillie het volgende:
Wij zijn overigens wel van het veel ondernemen als we ergens zijn. Er moet echt wel wat te doen zijn op het park voor als we een dagje of dagdeel op het park blijven. Maar over het algemeen gaan we er zo veel mogelijk op uit om dingen te zien of te doen.
Ik krijg daar ook wel eens aparte reacties op ‘want je betaalt toch niet voor iets om dan de hele dag weg te zijn dat is zonde’. Maar ik zie het meer als een plek vanaf waar we dingen gaan doen die daar in de buurt liggen en vanaf thuis te ver zijn om te doen/ te bekijken.
Ik heb altijd gedacht dat dat vrij standaard was, maar dat blijkt niet zo te zijn
Ja dit dus.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:17 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is het juist andersom: Je gaat toch niet een pokke-eind rijden om vervolgens de camping niet af te komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |