abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205719287
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 21:56 schreef Vicky het volgende:
Beterschap @:Leandra
Ik heb net getest, gelukkig negatief.

Gewoon even omdat het kan... gadver 🤢.. de vakantie is weer voorbij 😢😭 en morgen gaat de wekker om 6.45.. gewoon gadver..
Zo, ik ben het kwijt 🤣🤣
Sterkte/succes vandaag!
Met een meidenkwartet
pi_205719294
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:16 schreef Vanyel het volgende:
Wij wonen precies in zo'n stuk waar niks wat we willen op fietsafstand is voor kind. Komt ook wel omdat wij hem niet op voetbal willen hebben..
Dus nu moet ie plots TWEE keer in de week om half zes trainen + wedstrijd voor zijn niet-voetbalsport op 10 autominuten hier vandaan. En niet 30km weg minuten, maar ook nog een goed stuk 80 weg, dus voor mijn 8-jarige dat zelfstandig kan fietsen zijn we wel een paar jaar verder.
Dat betekent dus dat wij plots gedoe hebben met werkdagen inkorten.

Kon er wel bij, bij dat bericht dat ook onze BSO nu kinderen naar huis gaat sturen wegens personeelstekort.
Ah nee, echt! Wat balen!

Wij zijn ook niet heel flexibel. Dinsdag, woensdag en donderdag is verloofde normaal gesproken pas om half 6 thuis, met onze auto. Om nou een 2e auto te kopen voor de sport....nee.

En na de Kerstvakantie willen we ook Juul op zwemles hebben. Dat wordt denk ik zaterdag, het liefste onder scoutingtijd.
pi_205719324
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:20 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Deze mindset moet ik voor volgend jaar ook even aanzetten. Wel een hobbel waar ik over heen moet is de kosten van overnachten met 6 personen. Maar ja, acceptatie is de enige keuze.
Wij zijn al een tijdje gestopt met de zomervakantie zien als naar 1 punt gaan en dat is het. Maar onze tussenstops zien we dus niet meer als tussenstop. Volgend jaar Zweden bijvoorbeeld dan tekenen we het rondje uit en zoeken uit waar we kunnen overnachten wat ons aanstaat. De langste rit zal normaal gesproken worden naar de boot in Kiel. Dat is een uur of 6 a 7 rijden.

Maar dat moet je wel liggen, ik vermoed dat wij volgende jaar 3,5 week weg zijn, misschien 4 weken. Dan gaan we naar 4 plekken, of 5. Dat vind niet iedereen relaxt natuurlijk. Tussen die plekken zit max 4 uur rijden.

Ik ken niemand dat het ook zo doet in onze omgeving, dus ik voel me dan altijd een boomer, ik kan zo mee doen met 'we zijn er bijna' (vanavond weer!)
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:37:08 #129
5428 crew  miss_sly
pi_205719407
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:26 schreef exode het volgende:

[..]
Wij zijn al een tijdje gestopt met de zomervakantie zien als naar 1 punt gaan en dat is het. Maar onze tussenstops zien we dus niet meer als tussenstop. Volgend jaar Zweden bijvoorbeeld dan tekenen we het rondje uit en zoeken uit waar we kunnen overnachten wat ons aanstaat. De langste rit zal normaal gesproken worden naar de boot in Kiel. Dat is een uur of 6 a 7 rijden.

Maar dat moet je wel liggen, ik vermoed dat wij volgende jaar 3,5 week weg zijn, misschien 4 weken. Dan gaan we naar 4 plekken, of 5. Dat vind niet iedereen relaxt natuurlijk. Tussen die plekken zit max 4 uur rijden.

Ik ken niemand dat het ook zo doet in onze omgeving, dus ik voel me dan altijd een boomer, ik kan zo mee doen met 'we zijn er bijna' (vanavond weer!)
Ik zou het heerlijk vinden, maar 3,5-4 weken op vakantie gaan kan ik sowieso niet ieder jaar ivm te weinig vakantiedagen. En ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.
Mijn man heeft er wel heul veel en nog wat oude-lullen-dagen, dus die neemt dan altijd maar twee weken extra met kerst.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205719411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:26 schreef exode het volgende:

[..]

Zo knap dat zo veel mensen al weten wat ze volgende zomer gaan doen! In de kerst vakantie zit ik daar meestal voor, om concreet iets te plannen. Dit jaar komt dat ook omdat wij nog steeds wachten op de oplevering van ons huis |:(
Met een meidenkwartet
pi_205719447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:37 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Zo knap dat zo veel mensen al weten wat ze volgende zomer gaan doen! In de kerst vakantie zit ik daar meestal voor, om concreet iets te plannen. Dit jaar komt dat ook omdat wij nog steeds wachten op de oplevering van ons huis |:(
Normaal boeken wij pas in maart/april voor de zomer. Maar we zagen Zweden deze zomer in rook opgaan omdat alles dus al volzat wat wij hadden bedacht. Boot hadden we echter al geboekt, dus die omgeboekt.
We trappen er niet nog een keer in.

En ik wil de financien weten, er gaat nogal veel geld ons huis in dit jaar en dan weet ik wat we opzij moeten gaan zetten voor de airco's en nog wat andere dingen die we in het voorjaar willen.

Meivakantie weten we ook al, Disney met schoonzus en haar gezin. Die afspraak staat al een tijdje :)

Ah ja, oplevering van huis, dat is ook gedoe en wachten natuurlijk.
pi_205719458
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zou het heerlijk vinden, maar 3,5-4 weken op vakantie gaan kan ik sowieso niet ieder jaar ivm te weinig vakantiedagen. En ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.
Mijn man heeft er wel heul veel en nog wat oude-lullen-dagen, dus die neemt dan altijd maar twee weken extra met kerst.
Zeker, is ook een luxe! Nadeel is wel dat ik geen back up heb dus ik heb nooit 100% vakantie. Ik neem meestal 3 weken verlof op en ben dan dus 4 weken 'vrij'.

Het is 1 van de redenen waarom ik er al zo lang rondhang. Ik kan bijna onbeperkt dagen kopen en hoef met niemand mijn vakanties af te stemmen. Ja met mezelf. Zo zijn de maanden januari tot juni te druk om echt vakantie te kunnen hebben.

Maar je kan onze manier in het kleiner natuurlijk wel doen. Als het je ligt. Veel mensen willen gewoon snel op hun vakantieadres zijn.
pi_205719490
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:16 schreef Vanyel het volgende:

Kon er wel bij, bij dat bericht dat ook onze BSO nu kinderen naar huis gaat sturen wegens personeelstekort.
Dit is ook echt wel heel kak :{ weten jullie al hoe of wat en waar je aan toe bent of is het nog afwachten?

Vakantie vieren we pas op het moment dat we er zijn. Dat komt ook door kinderen die wat last hebben van wagenziekte.
Verder gaan we ook altijd maar Max 1 week, vind ik meer dan genoeg, vind het ook heerlijk om thuis niets te hoeven O+
pi_205719528
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:49 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dit is ook echt wel heel kak :{ weten jullie al hoe of wat en waar je aan toe bent of is het nog afwachten?
Ik heb proactief een dag 'ingeleverd' waarop ik hem soort van ok thuis kan houden in de hoop dat ik de andere dagen dan minder risico loop op verrassingen. Bevestigd gekregen dat dat voor komende weken gaat lukken, maar geen garantie voor de periode daarna... Was een gok, ik heb nog hoop.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:56:31 #135
5428 crew  miss_sly
pi_205719529
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:44 schreef exode het volgende:

[..]
Zeker, is ook een luxe! Nadeel is wel dat ik geen back up heb dus ik heb nooit 100% vakantie. Ik neem meestal 3 weken verlof op en ben dan dus 4 weken 'vrij'.

Het is 1 van de redenen waarom ik er al zo lang rondhang. Ik kan bijna onbeperkt dagen kopen en hoef met niemand mijn vakanties af te stemmen. Ja met mezelf. Zo zijn de maanden januari tot juni te druk om echt vakantie te kunnen hebben.

Maar je kan onze manier in het kleiner natuurlijk wel doen. Als het je ligt. Veel mensen willen gewoon snel op hun vakantieadres zijn.
Ik ken best veel mensen meerdere plekken aandoen, eigenlijk.
Wij deden het nooit, omdat wij daar onze dochter niet blij mee maakten. Voor haar was het vakantie als we op die ene camping arriveerden. Die kende ze door en door, dus zodra we parkeerden om in te checken, was zij vertrokken. Heerlijk vonden we dat alle drie.

Dit jaar gemerkt dat dat voor dochter niet meer zo is. En dat ook haar interesses veranderd zijn en de wereld groter. Dus nu gaan wel wel kijken om het volgend jaar anders te doen en is een camping niet meer het doel. Ergens iets met verschillende bestemmingen, maar waar en hoe is nog tamelijk vaag :D
pi_205719563
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ken best veel mensen meerdere plekken aandoen, eigenlijk.
Wij deden het nooit, omdat wij daar onze dochter niet blij mee maakten. Voor haar was het vakantie als we op die ene camping arriveerden. Die kende ze door en door, dus zodra we parkeerden om in te checken, was zij vertrokken. Heerlijk vonden we dat alle drie.

Dit jaar gemerkt dat dat voor dochter niet meer zo is. En dat ook haar interesses veranderd zijn en de wereld groter. Dus nu gaan wel wel kijken om het volgend jaar anders te doen en is een camping niet meer het doel. Ergens iets met verschillende bestemmingen, maar waar en hoe is nog tamelijk vaag :D
Wij zijn in onze bubbel de enige. Ik ken alleen mensen die iets boeken en daar heengaan, zo snel mogelijk.
Met de vouwwagen deden we dat ook, alleen pakten we dan onderweg wel echt leuke tussenstops, dus niet de snelweghotels, maar juist plekken waar iets te doen was.

Het scheelt ook wel dat verloofde nachtblind is, dus wij kunnen niet 's nachts rijden.

Ben wel benieuwd of we dit zo kunnen blijven doen. Onze kinderen zijn beide wel heel erg van de vriendjes op vakantie en balen als we weer weggaan.

Aaaah vakanties, voorpret!
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:04:22 #137
5428 crew  miss_sly
pi_205719602
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:01 schreef exode het volgende:

[..]
Wij zijn in onze bubbel de enige. Ik ken alleen mensen die iets boeken en daar heengaan, zo snel mogelijk.
Met de vouwwagen deden we dat ook, alleen pakten we dan onderweg wel echt leuke tussenstops, dus niet de snelweghotels, maar juist plekken waar iets te doen was.

Het scheelt ook wel dat verloofde nachtblind is, dus wij kunnen niet 's nachts rijden.

Ben wel benieuwd of we dit zo kunnen blijven doen. Onze kinderen zijn beide wel heel erg van de vriendjes op vakantie en balen als we weer weggaan.

Aaaah vakanties, voorpret!
Wij deden ook wel altijd leuke tussenstops. Als we naar dezelfde camping gingen ook altijd dezelfde tussenstop in een leuk hotel bij een kasteeltje in een leuk dorp.
Dit jaar wegens laat boeken moesten we dus in zo'n sfeerloos Ibis-budget hotel. Het is prima hoor, voor wat je er doet, namelijk slapen, maar het voelde echt helemaal niet fijn. Dus dat was eens maar nooit meer.

Voor volgend jaar heb ik wat alarmen op tickets naar de US staan, maar ook Griekenland, Italie of Engeland zijn nog opties. We weten het gewoon nog niet :D
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:10:01 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205719648
Ik lees trouwens iedere keer "Tetten of kont" als TT :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205719664
Wij zijn overigens wel van het veel ondernemen als we ergens zijn. Er moet echt wel wat te doen zijn op het park voor als we een dagje of dagdeel op het park blijven. Maar over het algemeen gaan we er zo veel mogelijk op uit om dingen te zien of te doen.

Ik krijg daar ook wel eens aparte reacties op ‘want je betaalt toch niet voor iets om dan de hele dag weg te zijn dat is zonde’. Maar ik zie het meer als een plek vanaf waar we dingen gaan doen die daar in de buurt liggen en vanaf thuis te ver zijn om te doen/ te bekijken.

Ik heb altijd gedacht dat dat vrij standaard was, maar dat blijkt niet zo te zijn
pi_205719726
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb proactief een dag 'ingeleverd' waarop ik hem soort van ok thuis kan houden in de hoop dat ik de andere dagen dan minder risico loop op verrassingen. Bevestigd gekregen dat dat voor komende weken gaat lukken, maar geen garantie voor de periode daarna... Was een gok, ik heb nog hoop.
Fijn dat het voor nu kan maar wel vervelend dat je voor de langere termijn nog geen zekerheid hebt.

Hier zitten ze nu wat vaker alleen thuis, niet ideaal maar ze vinden het niet erg gelukkig, ik ben het meer zelf die het wat vervelend vind. En de donderdag die ik nu vast gekregen heb ipv flex gaan ze maar af en toe. Maar die ook maar helemaal opzeggen omdat dat maar twee dagen in de maand extra alleen thuis is vind ik ook zo wat (met name omdat ik dan in de vakanties ook geen opvang meer heb, en hele dagen vind ik te lang).
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:17:24 #141
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205719737
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:11 schreef hilliebillie het volgende:
Wij zijn overigens wel van het veel ondernemen als we ergens zijn. Er moet echt wel wat te doen zijn op het park voor als we een dagje of dagdeel op het park blijven. Maar over het algemeen gaan we er zo veel mogelijk op uit om dingen te zien of te doen.

Ik krijg daar ook wel eens aparte reacties op ‘want je betaalt toch niet voor iets om dan de hele dag weg te zijn dat is zonde’. Maar ik zie het meer als een plek vanaf waar we dingen gaan doen die daar in de buurt liggen en vanaf thuis te ver zijn om te doen/ te bekijken.

Ik heb altijd gedacht dat dat vrij standaard was, maar dat blijkt niet zo te zijn
Voor mijn gevoel is het juist andersom: Je gaat toch niet een pokke-eind rijden om vervolgens de camping niet af te komen :D

Wij komen met de auto niet zo heel ver helaas, man heeft geen rijbewijs i.v.m. slecht zicht en ik krijg last van m'n nek na een paar uur rijden. Maar nu we een kind hebben is dat niet zo erg. Urenlang in de auto met een dreumes trekt me toch al niet zo ;)
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:23:19 #142
5428 crew  miss_sly
pi_205719802
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:11 schreef hilliebillie het volgende:

Dat deden wij ook altijd :Y Dat was een van de redenen waarom we zo vaak achter elkaar naar dezelfde camping konden gaan: er is zoveel te doen in die omgeving. Naarmate kind ouder werd, deed ze er wel vaker moeilijk over, want zij wilde juist op de camping blijven en met vriendjes en vriendinnetjes spelen :D Maar goed, die gingen ook vaak wel een paar uur weg, dus dan kon ze net zo goed met ons meegaan.
pi_205719877
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:17 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Voor mijn gevoel is het juist andersom: Je gaat toch niet een pokke-eind rijden om vervolgens de camping niet af te komen :D

Ja dit dus.

Wel een paar keer naar zo’n all inclusive resort geweest in Turkije. Dit vinden de kinderen heerlijk, maar dan wil ik toch minstens om de dag ook wel van het resort af om wat te doen (niet perse de hele dag, maar alle dagen alleen maar aan het zwembad, dat lukt me echt niet). En dan moeten de kinderen zich soms ook maar even aanpassen (en soms doen we speciaal iets voor de kinderen dus komt wel goed)
pi_205719946
Ik vind het vooral zo leuk om hier te lezen dat echt iedereen vakantie anders invult. :D.

Wij reizen meestal rond, in drie weken gaan we dan naar 4 à 5 verschillende accommodaties. De afgelopen vakantie hebben we bijvoorbeeld een rondrit Zuid-Engeland gemaakt: eerst naar South Downs NP, vervolgens naar Dartmoor, toen naar de Cotswolds en we sloten af met een paar dagen Londen. Qua overnachtingen zoeken we vooral naar huisjes die helemaal privé liggen. Vakantieparken doen we niet aan en zodra ik een animatiebeer zie haak ik echt volledig af. :X. We zijn wel aardig actief tijdens onze vakanties, we gaan elke dag op pad. Dat kan dan van alles zijn: naar een museum (we hebben er vijf gehad in Engeland :P), naar een kasteel, met een boot de zee op, een wandeling in de natuur maken, wat dan ook. Heerlijk. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:48:25 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205720069
Wij hebben dit jaar in de VS op 2 dagen na alle dagen iets gedaan, gezien of doorgereisd.
Maar ik kan ook erg genieten van 14 dagen op mijn kont zitten en stapels ongelezen boeken lezen*. :Y O+
Aan de Atlantische Kust in Frankrijk is dan ook verder echt bijzonder weinig te beleven. :+ Maar we nemen dan wel de fietsen mee om af en toe een flink stuk te gaan fietsen. O+

*Overigens hangen onze heren dan de hele dag in de zee op een surfplank dus die leven zich daar op uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 23-08-2022 11:10:26 ]
pi_205720114
De vakantiebehoeftes veranderen voor ons wel met oudere kinderen ivm toen ze jonger waren. De jaren dat ik er 4 had onder de 6/7 jaar kwamen wij echt niet ver van camping/huisje en moest het vooral makkelijk en te behappen zijn.
Mijn oudste houdt enorm van grote steden en daar geniet ze echt van (en wij ook!). Dus nu is het de komende jaren kwestie van balans vinden.
Met een meidenkwartet
pi_205720127
Het ligt natuurlijk (dooddoener) ook aan je kinderen en de leeftijd. Juul is net 4, die maak je nog steeds het meest gelukkig met zand en water en minder met culturele uitstapjes.
B is 8 en maakt snel vriendjes, die zou het liefste de hele dag op een camping rondhangen.

Wij zijn geen strandhangers, ja 1 dag, hoogstens 2. Dus we proberen wel plekken te zoeken die genoeg uitstapjes en vertier hebben. Onze kinderen zijn ook beide thrillseekers, dat hebben ze van hun andere moeder. Daarom trekt Zweden ons zo denk ik. Het park waar we zo graag heen willen heeft veel op het park zelf. Mountainbike routes, klimpark en rodelen.
We zoeken wel bewust plekken waar de kans op Nederlandse kinderen behoorlijk is. Vast een nachtmerrie voor velen, maar met onze kinderen fijn.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:54:22 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205720141
Wij zijn ook altijd van het dingen doen. Dit jaar gingen we naar de camping waar Max het vorig jaar zo leuk had - op zijn verzoek. Omdat ik het qua energie niet redde om veel te doen "buitenscampings", hebben we voor het eerst dagen doorgebracht op de camping. Resultaat: ik las 2 boeken uit, deed een schilderworkshop :') en Max ging zelfstandig de hele dag de camping over om met jan en alleman te spelen. 's Avonds moesten we hem even zoeken en ging hij - compleet zwart - onder de douche en naar bed. En dat op repeat.

Voor een bezig bijtje als ik best even aanpassen, maar ik vond het wel genieten eigenlijk O+

Maar goed, dat was Drenthe. Dat hebben we inmiddels ook wel gezien, qua omgeving. In een ander land zou ik dat niet doen.
pi_205720344
Voor vakanties kijk ik er al naar uit dat de kinderen wat ouder zijn. Volgend jaar al eens een bescheiden poging buitenland doen (waarschijnlijk nog steeds in een huisje zoals Landal of cp).
Camping voor langer dan een weekend gaat niet gebeuren. Dat is voor mij gewoon geen vakantie. Ik wil prima rustig aan doen en activiteiten plannen die voor de kinderen zijn maar daar ligt voor mij toch de grens. Spelen met andere kinderen doen ze maar de rest van het jaar :D
pi_205720826
Leuk om te lezen hoe anders iedereen vakantie 'doet' :)

Wij gaan meestal 2 weken weg en nemen dan 2x een week een huisje in rustige omgeving (liefst geen park) met een wissel die in 1 dag goed te doen is. Dus bijv Funen en Jutland in Denemarken, of dit jaar de Eifel en de Belgische Ardennen. Wij maken graag uitstapjes, zowel musea als (korte) wandelingen in stadjes of natuur.
'Helaas' ( ;) ) krijgt kind nu ook een eigen mening, hij blijft graag ook bij het huisje en wil graag wat meer contact met andere kinderen. Dus dit jaar wat geschipperd daarin, voor volgend jaar zullen we onze vakantieplannen dus anders moeten gaan vormgeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')