Kon helaas niet. De openslaande deuren waren ooit geplaatst zonder het aanpassen van de latei. De gevel heeft er jaren teveel op gehangen. Kozijn daardoor krom. Wij hebben de latei aan laten passen en de gevel laten repareren maar de deuren zijn niet meer te redden. Op meerdere plekken inmiddels ook houtrot door slecht onderhoud.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:40 schreef Lemijn het volgende:
[..]
De mijne ook niet. Heb je laten repareren nog overwogen? Wat kosten nieuwe?
Die van de decathlon deed bij mij geen pijn. Ik had na afloop alleen een blauwe plek op mijn arm (daar had ik ook omheen gehoepeld, met de bedoeling om hem daarna over mijn hoofd weer naar mijn middel te hoepelen, maar dat was echt verrekte moeilijk), maar verder niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:50 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Volgens mij was er ooit wel een hoopdance topic hier?
Mijn advies is juist om een lichte hoepel te nemen. Doet minder pijn en je kan er leukere trucjes mee.
Dat is wat F idd overweegt bij zijn bureau. Hij heeft toch meestal alleen koude benen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:00 schreef hilliebillie het volgende:
We zijn qua energie kosten niet omhoog gegaan nu we contractloos zijn, maar we zaten wel al ruim en krijgen elk jaar terug. Maar ze wilden eigenlijk het voorschot naar beneden bijstellen. Maar ik heb hem terug gezet naar het oude tarief. Lijkt me namelijk zeer onwaarschijnlijk dat we goedkoper uit gaan zijn (al zijn we tot nu toe in vergelijking met vorig jaar wel nog goedkoper uit).
We hebben vorig jaar in de garage waar we regelmatig met wat mensen voetbal kijken infrarood panelen gehangen wat al veel scheelt. Maar dat is alleen stralingswarmte dus niet ideaal voor een hele ruimte. Maar wellicht hier nog een idee voor op kantoor
Jullie moeten wel echt gek zijn op die woning. Ik was al 84x verhuisd als ik alles lees wat jij in de afgelopen jaren over het huis hebt geschreven.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:56 schreef exode het volgende:
[..]
Kon helaas niet. De openslaande deuren waren ooit geplaatst zonder het aanpassen van de latei. De gevel heeft er jaren teveel op gehangen. Kozijn daardoor krom. Wij hebben de latei aan laten passen en de gevel laten repareren maar de deuren zijn niet meer te redden. Op meerdere plekken inmiddels ook houtrot door slecht onderhoud.
De deuren kosten een vermogen, met gehard glas, nieuwe stelkozijnen, ventilatieroosters, houtnerf en verdiept profiel. De duurste opties....¤7000.
Kloptquote:Op donderdag 25 augustus 2022 08:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jullie moeten wel echt gek zijn op die woning. Ik was al 84x verhuisd als ik alles lees wat jij in de afgelopen jaren over het huis hebt geschreven.
Wel tips welke bedrijven niet.....quote:Op donderdag 25 augustus 2022 07:27 schreef Vicky het volgende:
Wij kregen 2w geleden de afrekening en het nieuwe termijn bedrag. Ons vaste contract loopt 22 september af, verlengen kon niet.
We gaan van ¤ 215 naar ¤ 577 per maand 😭😭😭
We zijn ons nu aan het oriënteren op zonnepanelen en nieuwe kozijnen met hr ++(+) glas.
Iemand tips qua bedrijven?
In welke regio zit je?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 07:27 schreef Vicky het volgende:
Wij kregen 2w geleden de afrekening en het nieuwe termijn bedrag. Ons vaste contract loopt 22 september af, verlengen kon niet.
We zijn ons nu aan het oriënteren op zonnepanelen en nieuwe kozijnen met hr ++(+) glas.
Regio Den Haag.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In welke regio zit je?
Weet je zeker dat je nieuwe kozijnen nodig hebt? Wij hebben in een aantal kozijnen nieuwe ruiten laten zetten. Dat is goedkoper en ook makkelijker te regelen, vermoed ik.
De agenda van onze zonnepaneleninstallateur (NH) zit bomvol. Wij wilden panelen bij laten plaatsen en hadden geluk dat we al klant waren waardoor hij snel langskwam (in juli was dat geloof ik). Maar alsnog vindt de installatie pas in januari plaats (dat kwam ons goed uit i.v.m. BTW-teruggave, maar eerder had sowieso niet gekund).
Wij hebben het, inmiddels wel 4-5 jaar geleden, via Vereniging Eigen Huis laten doen. Erg tevreden over, leverancier was Gutami Solar. Hier valt het nog mee, maar wij hebben ook stadsverwarming dus overstappen kan niet.. Inmiddels ook 200 euro per maand. Door de zonnepanelen is het nog behapbaar, inmiddels nagenoeg "terugverdiend" en we krijgen elke maand nog iets van 10 euro terug.. Op zolder hebben we nog 1 verwarming met een losse thermostaat.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 07:27 schreef Vicky het volgende:
Ik stap net per 3 september over naar Eneco, maar ik denk dat we ook maar naar Vattenfall moetenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 08:31 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg iig een mailtje dat onze terugleververgoeding naar 17 cent gaat, da's al een hele fijne meevaller. Voor de rest durf ik niet zo goed te kijken...
Ik ben geen kozijnenexpert, maar voor ons was rot de reden om kozijnen te vervangen. Kozijnen die niet rot waren, hebben we behouden. Je kunt natuurlijk altijd advies inwinnen bij diverse vakmannen (glazenzetter, timmerman, schilder misschien zelfs). Ik snap dat je eerst denkt aan vervangen en misschien is dat wel de beste oplossing, maar kozijnen zijn duuuuuur.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 09:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Regio Den Haag.
We hebben nu houten kozijnen, maar in de kamer van A is het kozijn echt kromgetrokken. In het washok klemt het kozijn, in onze slaapkamer kiert ie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 09:52 schreef June. het volgende:
[..]
Nu vond ik het zo warm op de overloop en in de hal beneden, vriend kwam ook al zwetend van de zolder.. Bleek peuter de verwarming op 29 graden te hebben gezet op zolder![]()
Die gaan gewoon weer dalen hoor. En ook maandelijks salderen wordt steeds meer geroepen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 09:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik stap net per 3 september over naar Eneco, maar ik denk dat we ook maar naar Vattenfall moeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |