Weet zo even niet hoe ik het anders moet verwoorden. We hadden het altijd heel gezellig samen en het lijkt mij oprecht nog leuk om samen wat te drinken. En als dat mij dan nog een nieuwe kans biedt, is dat mooi meegenomen. Zij heeft niks tegen mij, feliciteert mij met mijn verjaardag, wenst me een fijne vakantie, ze heeft alleen dat gevoel niet meer zegt ze.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:35 schreef maily het volgende:
Geen berichtje sturen. En al helemaal geen afscheidsborrel voorstellen.![]()
Waarom zou je dat doen?
Jij hoopt alleen maar op een nieuwe kans, begrijpelijk van jouw kant. Maar dat gaat zij niet doen. Klaar is klaar.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:38 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Weet zo even niet hoe ik het anders moet verwoorden. We hadden het altijd heel gezellig samen en het lijkt mij oprecht nog leuk om samen wat te drinken. En als dat mij dan nog een nieuwe kans biedt, is dat mooi meegenomen. Zij heeft niks tegen mij, feliciteert mij met mijn verjaardag, wenst me een fijne vakantie, ze heeft alleen dat gevoel niet meer zegt ze.
Leek mij ook ooit leuk met mijn ex, 2-3 jaar nadat het afgelopen was (we hadden nog wel altijd vriendschappelijk app-contact). Het was niet mijn bedoeling om er met valse hoop naartoe te gaan, maar onbewust deed ik dat toch, en dat zorgde weer voor veel ellende want ze had inmiddels iemand anders ontmoet (gelukkig maar, want die past véél beter bij haar en mijn huidige vriendin véél beter bij mijquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:38 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Weet zo even niet hoe ik het anders moet verwoorden. We hadden het altijd heel gezellig samen en het lijkt mij oprecht nog leuk om samen wat te drinken.
Maar dat is toch enorm opdringerig? Als ik de OP zo lees lijkt het alsof ze na het beëindigen van de relatie al twee of drie keer heeft aangegeven dat het gewoon klaar is..quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat vind ik geen fout bericht. Als ze echt zo leuk is, is het het wel waard om te laten zien dat je haar niet zomaar op wil geven. Maar als zij daar geen ruimte voor biedt, dan moet je dat ook respecteren. Je wil geen stalker worden.
Ik zou zelf denk ik niet zomaar een berichtje sturen, maar nadenken over wat een groter gebaar kan zijn en het op die manier nog een keer proberen. Waarom niet bijv. een bos bloemen laten bezorgen met een kaartje erbij?
Mijn vriend vroeg me uit, kreeg nul op rekest, probeerde het nog een paar keer en kreeg uiteindelijk 'ja' te horen. Inmiddels zijn we al bijna twintig jaar bij elkaar.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat is toch enorm opdringerig? Als ik de OP zo lees lijkt het alsof ze na het beëindigen van de relatie al twee of drie keer heeft aangegeven dat het gewoon klaar is..
"Take a hint", zou ik op een gegeven moment zeggen
Dat is een mooi antwoord voor de TSquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn vriend vroeg me uit, kreeg nul op rekest, probeerde het nog een paar keer en kreeg uiteindelijk 'ja' te horen. Inmiddels zijn we al bijna twintig jaar bij elkaar.
Toegegeven, de lijn tussen opdringerig en volhardend zijn is dun.
Maar dat zijn waarschijnlijk wel de uitzonderingen. Ik denk/vrees dat er meer gevallen zijn waarbij iemand als in dit geval deze dame helemaal klaar is met degene die het maar blijft proberen..quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn vriend vroeg me uit, kreeg nul op rekest, probeerde het nog een paar keer en kreeg uiteindelijk 'ja' te horen. Inmiddels zijn we al bijna twintig jaar bij elkaar.
Toegegeven, de lijn tussen opdringerig en volhardend zijn is dun.
Gevoelens van mensen zijn niet zo zwart-wit. Je kunt bijvoorbeeld verliefd worden op iemand die zich al jaren in je sociale omgeving bevindt en die je nog niet met zulke ogen hebt bekeken. Het kan ook heel aantrekkelijk zijn om te zien dat iemand moeite voor je wil doen. Reken maar dat er genoeg vrouwen zijn die weer een relatie met een ex aangaan omdat die beterschap belooft. Gevoelens verdwijnen vaak niet zomaar.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat zijn waarschijnlijk wel de uitzonderingen. Ik denk/vrees dat er meer gevallen zijn waarbij iemand als in dit geval deze dame helemaal klaar is met degene die het maar blijft proberen..
Zij wilde weten dat jij helemaal weg van haar bent. Je hebt 'momenten' dat je het best anders wil zien. Tja, daar zou ik ook niet bepaald warm van lopen als ik het daarom heb uitgemaaktquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:20 schreef Hallo1267 het volgende:
Heb haar 2 weken geleden een bericht gestuurd dat ik momenten heb dat ik het nog wel anders wil zien.
Zit wat in. Er is nogal een verschil tussen "ik kan je niet uit mijn hoofd krijgen" en "ik heb momenten waarop ik het anders wil zien".quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:08 schreef Dehelerambam het volgende:
[..]
Zij wilde weten dat jij helemaal weg van haar bent. Je hebt 'momenten' dat je het best anders wil zien. Tja, daar zou ik ook niet bepaald warm van lopen als ik het daarom heb uitgemaakt
Sterk punt. Zie ik nu pas in. Is het daar nu te laat voor?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:08 schreef Dehelerambam het volgende:
[..]
Zij wilde weten dat jij helemaal weg van haar bent. Je hebt 'momenten' dat je het best anders wil zien. Tja, daar zou ik ook niet bepaald warm van lopen als ik het daarom heb uitgemaakt
Probeer daarmee te stoppen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:06 schreef Hallo1267 het volgende:
Ik ben van mening dat ik totaal niet opdringerig overkom. Nadat ze er een punt achter zette (2 maanden geleden) heb ik gezegd dat ik denk dat het nog wel kan werken. Maar dat ik het respecteer en jammer vind.
Nu 2 weken geleden heb ik weer wat van mij laten horen en dat was het.
Misschien vind ze het nu na mijn schuldbekentenis ook jammer, misschien nog steeds niet.
Ik word gewoon gek van mezelf met hoopvolle scenario's bedenken.
Man, kon ik de tijd maar terugdraaien.
Keepertje hoor. Is toch volkomen logisch dat ze weg is gegaan? Maar dat zie je gelukkig zelf nu ook in. Een leermoment voor een volgende relatie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:20 schreef Hallo1267 het volgende:
Zij moest altijd vragen om een knuffel. Ook heb ik meerdere malen dingen gevraagd over werk en school die ze allang had verteld. Hoe kan ik dat niet weten? Ook niet reageren op sommige appjes. Ik snap volkomen dat ze denkt dat dat een gebrek aan interesse was.
ze is dus al over je heen en gaat verder met haar leven. Hoe klote dat ook is, je zult nu hetzelfde moeten doen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:20 schreef Hallo1267 het volgende:
Heb haar 2 weken geleden een bericht gestuurd dat ik momenten heb dat ik het nog wel anders wil zien. Zij denkt nog steeds dat het beter zo is.
Heb daarna voor het eerst (ook na 2 maanden pas....) echt aangegeven dat ik stom ben geweest, dat ik fouten heb gemaakt en dat ik nog gevoelens heb.
Ze heeft niet meer hetzelfde gevoel.
Ik geef haar volkomen gelijk dat ze zo denkt en ik ben echt stom geweest, maar ik weet gewoon dat de klik niet weg kan zijn en dat ik wil laten zien dat ik ben veranderd.
Hoezo wanhopig? Nogmaals, ze is over je heen. Niet doen. Je wilt toch niet dat haar laatste herinnering van je een bedelberichtje is?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:20 schreef Hallo1267 het volgende:
Ik sta nu dus weer op het punt om een bericht te sturen in de trend van: Je hebt volkomen gelijk, had ik het maar beter aan moeten pakken. Kan ik je nog wel een afscheidsborreltje aanbieden?
Ik wil haar zien, horen, spreken en mij laten zien.
Is dit een fout bericht? Doen of niet doen?
Zeker, dat gebeurt vaak genoeg. Ik betwijfel of dat ook vaak langdurige, stabiele relaties worden. Vaak zijn die tweede kansen ook na kortere of langere tijd weer verkeken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gevoelens van mensen zijn niet zo zwart-wit. Je kunt bijvoorbeeld verliefd worden op iemand die zich al jaren in je sociale omgeving bevindt en die je nog niet met zulke ogen hebt bekeken. Het kan ook heel aantrekkelijk zijn om te zien dat iemand moeite voor je wil doen. Reken maar dat er genoeg vrouwen zijn die weer een relatie met een ex aangaan omdat die beterschap belooft. Gevoelens verdwijnen vaak niet zomaar.
Dat hoeft hier natuurlijk niet het geval te zijn. Het echte leven is geen romcom waarin er onvermijdelijk tegenslag is die wordt overwonnen.
Nou ja, niemand hier gaat jou overtuigen om het niet te doen, want volgens mij heb je de vinger al boven het verzendknopje hangen, maar ja, het komt wel wat wanhopig over. Bedelend, eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:56 schreef Hallo1267 het volgende:
Ik snap jullie reacties, maar ik denk dat het voor mijn gemoedstoestand gewoon beter is om wel wat te sturen. Ik ga er al vanuit dat het nee wordt, dan kan het alleen maar meevallen.
Nee sorry, ik heb niet meer dat zelfde gevoel. Dat was haar laatste bericht 2 weken geleden.
Nee, jij hoeft geen sorry te zeggen. Je hebt gewoon gelijk. Ik had het heel anders aan moeten pakken.
Kan ik je nog wel een allerlaatste drankje aanbieden als goede afsluiter?
Kan dit? Ik wil niet wanhopig gevonden worden.
Snap dat word gedacht, zoek het uit, je luistert niet. Maar ik trek het gewoon niet. Als ze nu 2 weken na mijn schuldbekentenis nog niet zoiets heeft van, het is jammer, dan komt het ook niet meer. Het zou voor mij helpen met afsluiten.
Dit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:35 schreef maily het volgende:
Geen berichtje sturen. En al helemaal geen afscheidsborrel voorstellen.![]()
Waarom zou je dat doen?
Nee, je stuurt iets omdat je een contactmoment wil forceren en omdat je wil grijpen naar strohalmen. Je wil gewoon niet loslaten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:56 schreef Hallo1267 het volgende:
Ik snap jullie reacties, maar ik denk dat het voor mijn gemoedstoestand gewoon beter is om wel wat te sturen. Ik ga er al vanuit dat het nee wordt, dan kan het alleen maar meevallen.
Nee sorry, ik heb niet meer dat zelfde gevoel. Dat was haar laatste bericht 2 weken geleden.
Nee, jij hoeft geen sorry te zeggen. Je hebt gewoon gelijk. Ik had het heel anders aan moeten pakken.
Kan ik je nog wel een allerlaatste drankje aanbieden als goede afsluiter?
Kan dit? Ik wil niet wanhopig gevonden worden.
Snap dat word gedacht, zoek het uit, je luistert niet. Maar ik trek het gewoon niet. Als ze nu 2 weken na mijn schuldbekentenis nog niet zoiets heeft van, het is jammer, dan komt het ook niet meer. Het zou voor mij helpen met afsluiten.
Daar heb je gelijk in. Maar laten zien is beter dan woorden. Ik ervan overtuigd dat ik het gevoel bij haar terug kan laten komen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, je stuurt iets omdat je een contactmoment wil forceren en omdat je wil grijpen naar strohalmen. Je wil gewoon niet loslaten.
Want als ze niet reageert op de manier die jij hoopt en dat drankje dus niet aanneemt ben jij niet tevreden. Dat gaat je gemoedstoestand niet helpen.
Maar over twee weken voel je je dan nog net zo kut en heb je twee weken nagedacht over een nieuw allerlaatste bericht, en die wil je dan ook gaan sturen maar dan echt als allerallerlaatst.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:24 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar laten zien is beter dan woorden. Ik ervan overtuigd dat ik het gevoel bij haar terug kan laten komen.
En daarnaast, ik vind het ook gewoon oprecht kut hoe het is gelopen en de manier waarop ik gehandeld. Het laatste moment dat we elkaar zagen, toen ze er een punt achter zette, ben ik ook boos weggelopen, dat steekt ook nog wel.
Als ze niet reageert op de manier die ik hoop, dan respecteer ik dat. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik zal het niet minder klote vinden, maar ik heb er dan echt voor mijn gevoel echt alles aan gedaan. Begrijp je?
je stelt alleen maar iets uit en put daar nog hoop uit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:56 schreef Hallo1267 het volgende:
Ik snap jullie reacties, maar ik denk dat het voor mijn gemoedstoestand gewoon beter is om wel wat te sturen.
Bij nee: Ben je toch teleurgesteld.quote:Ik ga er al vanuit dat het nee wordt, dan kan het alleen maar meevallen.
Dat laat je alleen niet zien.quote:Ik wil niet wanhopig gevonden worden.
Ze is al verder gegaan met haar leven, waarom zou ze nog energie steken in jouw?quote:Snap dat word gedacht, zoek het uit, je luistert niet. Maar ik trek het gewoon niet. Als ze nu 2 weken na mijn schuldbekentenis nog niet zoiets heeft van, het is jammer, dan komt het ook niet meer. Het zou voor mij helpen met afsluiten.
Je hoopt nog, maar zij is ondertussen verder gegaan met haar leven. Dat wil je alleen nog steeds niet beseffen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:24 schreef Hallo1267 het volgende:
Daar heb je gelijk in. Maar laten zien is beter dan woorden. Ik ervan overtuigd dat ik het gevoel bij haar terug kan laten komen.
leerschool, zo ga je nog wel meer tegenslagen krijgen in je leven. Klote, maar dat is het leven soms. Je moet alleen weer VOORUIT kijken.quote:En daarnaast, ik vind het ook gewoon oprecht kut hoe het is gelopen en de manier waarop ik gehandeld. Het laatste moment dat we elkaar zagen, toen ze er een punt achter zette, ben ik ook boos weggelopen, dat steekt ook nog wel.
Ze heeft er toch al geen zin in? Dus waarom respecteer jij haar hier niet op. Ze is verder gegaan met haar leven, en daar ben jij geen onderdeel is. Jij wil dit alleen niet respecteren blijkbaar?quote:Als ze niet reageert op de manier die ik hoop, dan respecteer ik dat. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik zal het niet minder klote vinden, maar ik heb er dan echt voor mijn gevoel echt alles aan gedaan. Begrijp je?
Nee, jij kunt dat niet. Er is niks 'terug komen'. Het is er of het is er niet. En als zij hoteldebotel was geweest dan was ze al wel terug geweest maar dat is ze niet, ergo, het gevoel is weg of er nooit écht geweest.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:24 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
En daarnaast, ik vind het ook gewoon oprecht kut hoe het is gelopen en de manier waarop ik gehandeld. Het laatste moment dat we elkaar zagen, toen ze er een punt achter zette, ben ik ook boos weggelopen, dat steekt ook nog wel.
Als ze niet reageert op de manier die ik hoop, dan respecteer ik dat. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik zal het niet minder klote vinden, maar ik heb er dan echt voor mijn gevoel echt alles aan gedaan. Begrijp je?
Je denkt nu alleen aan je zelf.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:24 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Precies.quote:
Dit. Ik snap ook niet dat TS kritiekloos denkt ineens wel genoeg gevoelens te hebben terwijl hij niet eens de affectie voelde om ooit uit zichzelf een knuffel te willen geven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je denkt nu alleen aan je zelf.
Dat je haar nu opeens mist is jouw probleem. Dat hoef je niet haar probleem te maken.
Je hebt weinig om haar gegeven en niet veel laten zien. Je hield niet veel van haar, je houdt wel van aandacht, de hechting en mogelijk ook seks. Nu voel je je onthecht en gaat je geest opspelen die zich onthecht voelt en dat weer terug wil. Dat is geen missen van een persoon, dat is het terug zien te krijgen van de oxytocine boost.
Dikke kans als je onderbewuste zijn zin krijgt het op de oude voet verder gaat.
Laat haar gaan, sus je onderbewuste met drank/sport en eventueel rebounds.
Je komt vast iemand tegen die je wel echt tof vind en niet alleen hebt om je niet alleen te voelen.
Nee hoor, je gedraagt je alleen zo. Als je je gedrag eens serieus onder de loep zou nemen kun je het uiteindelijk ook veranderen.quote:
Het is gewoon een ego dingetje voor je. Jij wil dit en dat en staat er niet eens bij stil of zij dat ook wel wil. 'Want ik kan het gevoel terug halen'. Hoe arrogant ben je dan?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:24 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Vind je dat niet te voorbarig? We kennen TS helemaal niet. Ik geloof wel dat mensen tot inkeer kunnen komen. Ik heb het bij mijn eigen ouders gezien, al was het toen te laat om hun relatie te redden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:20 schreef NoemHarry het volgende:
[..]
Het is gewoon een ego dingetje voor je.
100% dit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:48 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dit. Ik snap ook niet dat TS kritiekloos denkt ineens wel genoeg gevoelens te hebben terwijl hij niet eens de affectie voelde om ooit uit zichzelf een knuffel te willen geven.
Echt zo'n gevalletje van 'Sorry ik ben een klootzak geweest, maarr..' en dan nog altijd niet serieus op zichzelf gereflecteerd hebben, maar wel een gesprek met de ander willen.
Fijn dat deze dame het patroon van TS door lijkt te hebben en zich niet laat meeslepen in spelletjes ten bate van zijn ego waardoor voor haar de pleister het snelst is verwijderd ipv een etterende wond blijft.
Dat is helemaal niet zo. Dat ik denk dat ik het gevoel terug kan halen is omdat ik weet hoe gek ze op mij was. En als de redenen waarom ze het beter vind zo zijn; ik mistte dingen en ik vond het niet leuk dat je zei dat je niet echt verliefd was. Dan denk ik, daar kan aan gewerkt worden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:20 schreef NoemHarry het volgende:
[..]
Het is gewoon een ego dingetje voor je. Jij wil dit en dat en staat er niet eens bij stil of zij dat ook wel wil. 'Want ik kan het gevoel terug halen'. Hoe arrogant ben je dan?
Verder dit:
Ons hoef je niet te overtuigen want wij maken geen deel uit van de relatie. Of je komt weer met haar samen, of niet. Andere mogelijkheden zijn er niet. Maar je klinkt vooral als een koppige tiener die niet wil accepteren dat iets klaar is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:41 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo. Dat ik denk dat ik het gevoel terug kan halen is omdat ik weet hoe gek ze op mij was. En als de redenen waarom ze het beter vind zo zijn; ik mistte dingen en ik vond het niet leuk dat je zei dat je niet echt verliefd was. Dan denk ik, daar kan aan gewerkt worden.
Het is allesbehalve ego kan ik je zeggen.
Ik begrijp niet zo goed hoe ik overkom als een creep als ik in 2 maanden tijd 2 berichten stuur. Als ik haar nou iedere dag platbel en berichten stuur, daar wil ik juist ver van weg blijven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ons hoef je niet te overtuigen want wij maken geen deel uit van de relatie. Of je komt weer met haar samen, of niet. Andere mogelijkheden zijn er niet. Maar je klinkt vooral als een koppige tiener die niet wil accepteren dat iets klaar is.
Als je daar mee door gaat zal het resultaat zijn dat je overkomt als een creep.
Ik zei niet nu; ik zei als je daarmee door gaat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:02 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed hoe ik overkom als een creep als ik in 2 maanden tijd 2 berichten stuur. Als ik haar nou iedere dag platbel en berichten stuur, daar wil ik juist ver van weg blijven.
Ik snap je gevoel compleet, maar jullie waren pas sinds maart aan het daten en je zou al aan dingen gaan werken, maar het werkte niet vanuit haar kant.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:20 schreef Hallo1267 het volgende:
Ze was duidelijk gekwetst
.
Ze denkt nog steeds dat het beter zo is.
..
Ze heeft niet meer hetzelfde gevoel.
...
Ja sorry, dat wel. Maar als zij dan uiteindelijk echt aangeeft dat dit is wat ze wilt dan respecteer ik dat. Uiteindelijk heb ik het zelf verknald en hoop ik oprecht dat zij gelukkig wordt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:39 schreef Droopie het volgende:
Dus je liegt in je appje
Aangezien jij geen afsluiter wilt, maar een doorstart.
Nogmaals, snap het wel hoor.
Je bent helemaal van de leg door liefdesverdriet.
Probeer afleiding te zoeken voorlopig ... dat zal je helpen "loslaten".quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:43 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ja sorry, dat wel. Maar als zij dan uiteindelijk echt aangeeft dat dit is wat ze wilt dan respecteer ik dat. Uiteindelijk heb ik het zelf verknald en hoop ik oprecht dat zij gelukkig wordt.
En ja, voel mij echt zwaar klote.
Geen sorry hoor, je zal ook wel denken: ik hoop dat je op je 60e nog steeds alleen bent met je tyfuskatten en denkt wat je hebt laten lopenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:43 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ja sorry, dat wel. Maar als zij dan uiteindelijk echt aangeeft dat dit is wat ze wilt dan respecteer ik dat. Uiteindelijk heb ik het zelf verknald en hoop ik oprecht dat zij gelukkig wordt.
En zie hier weer het probleem. Je moet gewoon accepteren en doorgaan met je leven.quote:
Ze heeft het al aangegeven, je mist alleen de hints, net zoals je blijkbaar dit eerder had. En nee, dit respecteer je nu ook weer niet.quote:Maar als zij dan uiteindelijk echt aangeeft dat dit is wat ze wilt dan respecteer ik dat.
Ga leuke dingen doen met vrienden.quote:Uiteindelijk heb ik het zelf verknald en hoop ik oprecht dat zij gelukkig wordt.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Geen sorry hoor, je zal ook wel denken: ik hoop dat je op je 60e nog steeds alleen bent met je tyfuskatten en denkt wat je hebt laten lopen
Zo werken de meeste hoofden met liefdesverdriet.
Ga vanavond lekker zuipen met je vrienden, probeer haar dan niet te appen (dronken appen is heel irritant) en maandag weer lekker werken. Dan ziet de wereld er weer een beetje zonniger uit.
Ja maar als de liefde van je leven jouw liefde niet accepteert is dat het grootste onrecht van de hele wereld!!quote:
Maar ‘tyfuskatten’. Dat is gewoon onvergeeflijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja maar als de liefde van je leven jouw liefde niet accepteert is dat het grootste onrecht van de hele wereld!!
Mja voor de eerste paar dagen/ weken in ieder geval wel.
Achteraf valt het allemaal wel mee qua drama.
Anders wordt het wel heel problematisch.
En dan weer een voet tussen de deur proberen te krijgen... daar word ik plaatsvervangend kriegelig van. Wees niet zo bang om wanhopig over te komen en wees gewoon eerlijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:39 schreef Droopie het volgende:
Dus je liegt in je appje
Aangezien jij geen afsluiter wilt, maar een doorstart.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar ‘tyfuskatten’. Dat is gewoon onvergeeflijk.
Als ze er niet op in gaat heeft ze hersensquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:43 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Lees ik hier een opening, zou een afgewezen vrouw dan wel reageren of zelfs langskomen? Om bv de ramen eruit te gooien.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar ‘tyfuskatten’. Dat is gewoon onvergeeflijk.
En wat nou als het wel wat word weer? Jij bent toh niet ineens een ander persoon? Ga je dan wel ineens uit jezelf knuffelen en beter luisteren?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:43 schreef Hallo1267 het volgende:
Maar dat heeft ze toch al aangegeven? "afscheidsborrel", sorry hoor maar daar trapt echt niemand in. Het is klote, maar beschouw het als een leermoment en laat haar lekker gaan. Misschien is ze zelfs al met iemand anders aan het daten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:43 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
En daar ga je weer ......quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:32 schreef Hallo1267 het volgende:
Heb dus uiteindelijk wel een bericht gestuurd waarin ik heb aangegeven dat zij niet diegene is die sorry moet zeggen, dat ik het niet goed heb aangepakt en dat ik niet heb laten zien dat ik haar graag wilde en dat ik het over zou doen als dat kon. Daarna heb ik haar het beste gewenst.
Niks over een drankje gehad.
Nu kreeg ik als reactie, dat vind ik lief van je, met daarachter 1 hartje. Nu kan ik niet helder nadenken en zie ik daar weer een hoopvolle betekenis in. Is dat terecht?
Ze schrijft verder alleen dat, geen ik wens je ook het beste. Schrijft ze dat wel, dan kapt zij het ook af, lijkt mij, nu lijkt het voor mij alsof ze wil dat ik daarop inga. Of ze moet zwaarlullig zijn mij niet het beste te wensen.
Sorry, zoek overal wat achter, ik weet het.
Ja, duizend keer sorry. Maar dit is ook net zo'n antwoord van haar waar ik heel weinig mee kan, of niet somsquote:
Jazeker ..... maar heeft het je geholpen?quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:40 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ja, duizend keer sorry. Maar dit is ook net zo'n antwoord van haar waar ik heel weinig mee kan, of niet soms
Ben je dan nu zo ver dat je er een streep onder kunt zetten?quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:42 schreef Hallo1267 het volgende:
Moet wel zeggen dat het erg opgelucht heeft. Ik heb er nu in ieder geval alles aan gedaan. Krijg alleen zo'n nietszeggend antwoord.
Ik denk dat ik er nog een bericht uitgooi in de richting van. En mocht het je toch nog een keer gezellig lijken om een laatste drankje te doen. Laat het me weten, ik trakteer.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:45 schreef maily het volgende:
[..]
Ben je dan nu zo ver dat je er een streep onder kunt zetten?
Ik denk dat je nog even het topic terug moet lezen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:53 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er nog een bericht uitgooi in de richting van. En mocht het je toch nog een keer gezellig lijken om een laatste drankje te doen. Laat het me weten, ik trakteer.
En ja, dan zet ik een streep of zij moet nog komen, wat ze doet als ze toch nog wel wilt.
Waar doel je op?quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:54 schreef maily het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog even het topic terug moet lezen.
Nee, ben niks opgeschotenquote:Op maandag 22 augustus 2022 17:44 schreef maily het volgende:
[..]
Jazeker ..... maar heeft het je geholpen?
""Leuk"" dat ze antwoord gaf, en met een hartje ..... maar je bent weer bijna terug bij af.
Op alle adviezen.quote:
Jawel, je bent er zelf alleen nog niet achter. Iets met strohalm......quote:
Ik begrijp alle adviezen wel, maar jij bent een vrouw. Is het niet zo als je weinig aandacht hebt gekregen en je kapt het af, dat niks doen laat zien dat het je niks doet. Moet je niet je best doen en haar laten zien dat je haar wilt? Dat is het gevoel wat ze mistte.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:56 schreef maily het volgende:
[..]
Op alle adviezen.
Jij wil weer een berichtje terugsturen ..... daar komt misschien weer antwoord op ..... en dan ga je misschien alsnog die afscheidsborrel voorstellen ..... komt geen einde aan zo.
Jij moet helemaal niet je best doen en haar laten zien dat je haar wil.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:02 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ik begrijp alle adviezen wel, maar jij bent een vrouw. Is het niet zo als je weinig aandacht hebt gekregen en je kapt het af, dat niks doen laat zien dat het je niks doet. Moet je niet je best doen en haar laten zien dat je haar wilt? Dat is het gevoel wat ze mistte.
Als zij op dat bericht reageert met nee, dan niks
Reageert ze ja, dan drinken we
Reageert ze niet, dan niks
En dan hebben we het einde
Daarvoor is het te laat. Dat had je moeten doen tijdens de relatie. Die kans heb je gehad.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:02 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ik begrijp alle adviezen wel, maar jij bent een vrouw. Is het niet zo als je weinig aandacht hebt gekregen en je kapt het af, dat niks doen laat zien dat het je niks doet. Moet je niet je best doen en haar laten zien dat je haar wilt? Dat is het gevoel wat ze mistte.
En dan hebben we heteinde
Dat kan ja, zeker. Maar stuur dan geen hartje, dan had ik het wel geweten. En dat betekent dan ook dat ze mij zo wegzet zonder mij het beste te wensen, en na die ook wel leuke tijd die we hebben gehad kan ik mij dat gewoon niet voorstellen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarvoor is het te laat. Dat had je moeten doen tijdens de relatie. Die kans heb je gehad.
Kun je je voorstellen dat ze ook kan reageren op de manier waarop ze nu doet juist omdat dat simpel is en verder niets betekent, jou geen reden geeft om nog meer te reageren, meer van haar te vragen? Gewoon een reactie bewust zonder enige mogelijkheid een dubbele bodem te zien?
Hotel de botel ben ik al. Nee ja, dat hartje ja. Was die er niet, dan had ik dit niet geschreven.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:04 schreef maily het volgende:
[..]
Jij moet helemaal niet je best doen en haar laten zien dat je haar wil.
Zij wil jou niet meer.
Dus die borrel neemt ze hopelijk ook niet aan; anders ben je weer hotel de botel.
En beter stuurt ze ook geen hartjes meer
Ah, dus het is haar schuld dat je haar blijft lastigvallen?quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:15 schreef Hallo1267 het volgende:
Was die er niet, dan had ik dit niet geschreven.
https://www.healthline.com/health/mental-health/love-addictionquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:29 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als het jou rust geeft, stuur gewoon een berichtje.
Maar wees eerlijk naar jezelf, wat verandert er als ze weer dezelfde antwoorden geeft? ga je haar over 4 weken weer een berichtje sturen? of wat had je jezelf voorgenomen toen je de laatste keer een berichtje stuurde en een antwoord kreeg?
Damn right.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ah, dus het is haar schuld dat je haar blijft lastigvallen?
en dat je helemaal niet verliefd was en weinig intersse in haar had, is nu net de grond dat je haar intersse en vertrouwen in jou is verloren...
je zit nu enkel dit te doen omdat je dat geen leuk idee vind... had ze je niet verlaten, had je helemaal niks gedaan om haar te behouden, en had zij moeite moeten doen om een teken van affectie van jou te krijgen.
eigenlijk bewijs je gewoon je eigen ongeschiktheid voor haar en hoe juist zij was je op te geven..
jij bent hooguit op jezelf en je eigen gedachtes verliefd.
Het is ook niet de bedoeling dat je er iets mee kunt. Vriendelijke afsluiter, dat is mooi, want ruzie en gekut als laatste contact is veel vervelender. Nu door met het leven.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:40 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ja, duizend keer sorry. Maar dit is ook net zo'n antwoord van haar waar ik heel weinig mee kan, of niet soms
Dat zei je bij je vorige poging ook al. Lees mijn reactie nog een keer.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:02 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Maar ze heeft al op je bericht gereageerd. En niet eens op een geïrriteerde manier ofzo, gewoon vriendelijk, en daarmee is het duidelijk afgerond. Jammer maar helaas.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:02 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ben je dan echt opgelucht met zo’n nietszeggend antwoord? Dit heeft nu slechts een deur geopend met dat jij gaat bedenken wat je gaat terugsturen. Zo blijf je bezig.. Denk dat zij het met dit appje wil afsluiten. Want zij heeft het al geaccepteerd en d’r bij neergelegd.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:42 schreef Hallo1267 het volgende:
Moet wel zeggen dat het erg opgelucht heeft. Ik heb er nu in ieder geval alles aan gedaan. Krijg alleen zo'n nietszeggend antwoord.
Had je niet dit gestuurd:quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:32 schreef Hallo1267 het volgende:
Heb dus uiteindelijk wel een bericht gestuurd waarin ik heb aangegeven dat zij niet diegene is die sorry moet zeggen, dat ik het niet goed heb aangepakt en dat ik niet heb laten zien dat ik haar graag wilde en dat ik het over zou doen als dat kon. Daarna heb ik haar het beste gewenst.
Niks over een drankje gehad.
Nu kreeg ik als reactie, dat vind ik lief van je, met daarachter 1 hartje. Nu kan ik niet helder nadenken en zie ik daar weer een hoopvolle betekenis in. Is dat terecht?
Ze schrijft verder alleen dat, geen ik wens je ook het beste. Schrijft ze dat wel, dan kapt zij het ook af, lijkt mij, nu lijkt het voor mij alsof ze wil dat ik daarop inga. Of ze moet zwaarlullig zijn mij niet het beste te wensen.
Sorry, zoek overal wat achter, ik weet het.
Daar stond nog een vraag in.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:35 schreef Hallo1267 het volgende:
Ondanks jullie adviezen heb ik toch maar wat gestuurd.
Heb gestuurd:
Ik wil nog wel even zeggen dat jij geen sorry hoeft te zeggen, ik had het gewoon totaal anders aan moeten pakken.
Ik heb echt een mooie tijd gehad met je en hoop oprecht dat je uiteindelijk wel gelukkig blijft!
Ik zou zelf nog wel een keer een laatste drankje willen doen, bij mooie tijden horen mooie afsluiters, maar heb jij daar zin in? Hoe dan ook, even goede vrienden!
Je kan er genoeg mee. Je kiest er alleen voor om het zo te lezen imo. Diep van binnen weet je best wat ze bedoeld. Ze weet nu wel dat je haar terug wil. Als zij dat ook zo voelde (jou terug willen) weet ze dat ze dat enkel hoeft te zeggen en dat je haar dan terug neemt. Ze liet je enkel weten dat ze je berichtje waardeerde. Als ze meer wilde van je had ze wel meer gezegd.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:40 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Het heeft je helemaal niet opgelucht, het zit je nog steeds dwarsquote:Op maandag 22 augustus 2022 17:42 schreef Hallo1267 het volgende:
Ze moet jou gaan bedanken? Omdat je zo geweldig was in die relatie? Omdat je haar nu half aan het stalken bent?quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:33 schreef Hallo1267 het volgende:
Ja, dat had ik gestuurd maar bij nader inzien toch verwijderd, vond het maar niks. Heb net, ja sorry, wel gestuurd, dat mocht ze binnenkort toch nog iets als een laatste drankje een goed idee vinden, dat ze mij weet te vinden.
Voor mij nu niks meer dan afwachten
Kan alleen maar goed uitpakken, zegt ze ja, dan drinken.
Zegt ze nee of niks, dan heb ik het ook wel gehad, als je op mijn eerste bericht ook niks meer schrijft dan, dat vind ik lief, na de ook wel leuke tijd vind ik dat ook niet terecht naar mij. Eenbedanktje voor de leuke tijd was dan ook wel op zijn plaats geweest.
Ik heb ook veel goeds laten zien. Vergeet niet dat we maar 2 maanden ECHT iets met een naam hadden, daarin was ook veel wel leuk. De laatste 2,5 week sliep bij mij de gemakzucht erin. Om dan de 1,5 maand ook als niet leuk te beschouwen gaat ook wel ver.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze moet jou gaan bedanken? Omdat je zo geweldig was in die relatie? Omdat je haar nu half aan het stalken bent?
Uhm, ze moet je bedanken omdat je je anderhalve maand wél als een normaal vriendje gedroeg? Dat is toch eigenlijk wel een vanzelfsprekend iets wat je mag verwachten als je een relatie aangaat? De enige reden waarom jij haar zo hartelijk bedankt is omdat je haar terug wil. En als zij jou niet bedankt denk je dat je het hier zo kan draaien dat wij haar ook de schuld gaan geven en je dus kunnen verlossen van wat schuldgevoel.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:50 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ik heb ook veel goeds laten zien. Vergeet niet dat we maar 2 maanden ECHT iets met een naam hadden, daarin was ook veel wel leuk. De laatste 2,5 week sliep bij mij de gemakzucht erin. Om dan de 1,5 maand ook als niet leuk te beschouwen gaat ook wel ver.
En stalken? 2 berichten, 2 weken, ja ja
Schuld van het ❤️quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het heeft je helemaal niet opgelucht, het zit je nog steeds dwars
Gast....quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:50 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ik heb ook veel goeds laten zien. Vergeet niet dat we maar 2 maanden ECHT iets met een naam hadden, daarin was ook veel wel leuk. De laatste 2,5 week sliep bij mij de gemakzucht erin. Om dan de 1,5 maand ook als niet leuk te beschouwen gaat ook wel ver.
En stalken? 2 berichten, 2 weken, ja ja
Maar dat is de ratio. Die komt meestal pas weer om de hoek als de emotie is gezakt.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:08 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Ik heb min of meer in dezelfde situatie gezeten als jij ts. Uiteindelijk is het een karaktereigenschap van je die je wellicht een tijdje kan onderdrukken, maar uiteindelijk toch weer de overhand krijgt. Bij mijn ex was het wellicht de druppel, maar echt niet de hoofdoorzaak. Het komt er linksom of rechtsom op neer dat zij vindt dat jullie niet bij elkaar passen. De door jou beschreven karaktereigenschap is daar slechts een onderdeel van. Als ze namelijk echt voor je wilde gaan dan had ze daar wel mee kunnen dealen waarschijnlijk.
En ja, ik heb ook een paar maanden gedacht dat ik het tij kon keren nadat ze het uitmaakte. Uiteraard niet gelukt en achteraf maar goed ook, want later toen ik er weer wat meer objectief naar kon kijken was inderdaad de juiste conclusie dat we overall niet bij elkaar pasten.
Of ze heeft een nieuwe vriend of familie wordt het zat.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:33 schreef Pendule het volgende:
TS, het spijt mij, maar volgensmij heb jij echt een plaat voor jou harses. Ik adviseer jou om hiermee op te houden. Er gaat een keer komen dat ze naar jou gaat happen. Dan is zij het zat. Dan krijg je een berichtje in de trend van: ‘Rot nou eens op! Snap jij nog niet dat ik jou niet meer wil!’
Wil je dat soms?
Houdt de eer aan jou zelf. Stop ermee.
Zo'n hartje betekent geen fuck joh.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:15 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Hotel de botel ben ik al. Nee ja, dat hartje ja. Was die er niet, dan had ik dit niet geschreven.
Ik heb net het voorgaande topic gelezen van TS... Uit november 2021 en ook over een relatie met een 22-jarige, die hij 8 maanden kende, in dat geval kwam er zeer weinig initiatief van haar zijde, behalve dan dat ze 'hartjes' in haar teksten op whatsapp gebruikte en zagen ze elkaar eens in de 3 weken (ze woonden in hetzelfde dorp).quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:14 schreef heywoodu het volgende:
Ik vind het inmiddels een beetje sneu voor zowel OP met zijn gebroken hart als die meid die hem ongetwijfeld geen pijn wilde doen en het ongetwijfeld niet leuk vindt dat het hem wel pijn doet, maar die wel gewoon in rust door wil met haar leven
Ik betwijfel of het heel veel zin heeft om het bij dit soort mensen op een psychische stoornis te gaan gooien en er meteen psychologen bij te gaan halen, volgens mij komen dit soort verhalen bij mannen ontzettend veel voor. Zeker bij onervaren mannen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 13:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik heb net het voorgaande topic gelezen van TS... Uit november 2021 en ook over een relatie met een 22-jarige, die hij 8 maanden kende, in dat geval kwam er zeer weinig initiatief van haar zijde, behalve dan dat ze 'hartjes' in haar teksten op whatsapp gebruikte en zagen ze elkaar eens in de 3 weken (ze woonden in hetzelfde dorp).
(eerdere topic van TS uit november 2021 over een andere relatie van ts: R&P / Ze heeft bindingsangst?)
In beide topics zit er wel een zekere overeenkomst dat TS schijnbaar heel graag beide keren de relatie in stand wil houden, zonder dat de indruk ontstaat dat hij zich erg in de persoon van zijn partner kan inleven, of deze relatie zeer intiem is.
Alhoewel ik weet dat diagnoses posten op R&P not done is, kan ik het niet laten enige overeenkomst te zien met eigenschappen die mensen met het Asperger-ontwikkelingssyndroom tonen.
Dat zijn vaak bovenmatig intelligente mensen, die ook een zeer goede taalvaardigheid hebben (waarbij deze wel vaak redelijk 'zakelijk' en technisch-exact is, zeer gedetailleerde schrijftaal ).
Maar in sociale interactie missen ze veelal invoelzaamheid of bv een speurzin voor nonverbale communicatie, de afkeer jegens knuffelen of andere niet sexuele intimiteit.
TS lijkt een fiks aantal checkboxes aan te tikken.
Een werkelijke diagnose zal een professional moeten maken, maar in dit geval kan het misschien een tip zijn dit eens met een hulpverlener te bespreken en mogelijk ook te kijken of er een begeleiding is bij typische problemen die mensen met dit soort sociale interactie-handicaps vaak allemaal hebben, en vaak tegen overeenkomstige zaken aanlopen.
Het is zeker zo dat de wens om deze sociale interactie met anderen wel aan te kunnen gaan, maar te merken dat de eigen insteek door anderen vaak niet begrepen wordt, heel moeilijk is (dit soort mensen komt vaak als gedistantieerd, ongevoelig en ego-centrisch over, maar heeft wel degelijk veel behoefte aan intimiteit)
quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 13:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het heel veel zin heeft om het bij dit soort mensen op een psychische stoornis te gaan gooien en er meteen psychologen bij te gaan halen, volgens mij komen dit soort verhalen bij mannen ontzettend veel voor. Zeker bij onervaren mannen.
We zitten volledig niet op een lijn merk ik al. Het is voor TS juist heel goed om te weten dat veel meer mannen dit soort gedoe hebben ervaren en dat de enige manier om hier overheen te groeien is gewoon doorgaan naar de volgende vrouw is. 26 jaar is dan inderdaad aan de late kant, maar geloof mij maar dat er heel veel mannen zijn die dit soort ervaringen hebben. En ik geloof in het lerend vermogen van de mens, niet zozeer in opgeplakte labeltjes en diagnoses. Die maken problemen vaak alleen maar complexer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waar haal je in godsnaam vandaan dat ik 'het op een psychische stoornis' zou willen gooien?
ik heb duidelijk aangegeven verder geen diagnoses te wilen geven (waarbij asperger zeker geen 'psychische stoornis ook is, maar een ontwikkelings-syndroom).. dat moeten verder experts doen.
Wel geef ik aan dat bepaalde symptomen sterk voorkomen bij TS, juist ook op basis van zn eerdere topic over een anddere relatie waarbij een aantal zeer overeemstige zaken naar voren komen en oook zijn manier deze omgang te beschrijven een bepaald patroon betreft.
Het is eerder volledig oninterssant en nietszeggend of 'andere mannen ook iets soortgelijks meemaken'.
Dat kan bij sommigen zo zijn en andere niet, maar geeft geen enkele informatie die TS verder helpt, en ook geen garantie dat TS plts zn eerder herhalende problemen in de omgang in een relatie plots kan 'oplossen'.
Als TS er een probleem mee heeft en dat treed ook kennelijk bij herhaling op (zn eerdere relatie verliep ook problenmatisch) gaat het er enkel om of hij kan voorkomen dat hij telkens weer in een cirkeltje blijft lopen.
TS wekt wel degelijk de indruk dat hij daar aanloopt tegen een behorlijk 'Vast' probleem in de manier van contact-zoeken. (zie bv de in beide topic terugkerende opmerking dat een relatie 'goed' zou zijn omdat de vrouw waarmee hij contact heeft 'hartjes' in een conversatie post, wat hij lijkt op te vatten als bevestiging van het verliefd zijn op hem)
en nee, dan gaat het niet erom dat hij 'onervaren' zou zijn.
TS is 26 jaar oud.... hij heeft lang genoeg kunnen leren hoe sociale interacties gaan, als hij daarmee nu nog een probleem ervaart is de kans groot dat dat _niet_ aan ervaring ligt, maar vermoedelijk dieper in zn sociale ontwikkeling en bepaalde mogelijkheden
Pietje Pluk gelooft niet in Autisme en Asperger, voor hem zijn dat psychische stoornissenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waar haal je in godsnaam vandaan dat ik 'het op een psychische stoornis' zou willen gooien?
ik heb duidelijk aangegeven verder geen diagnoses te wilen geven (waarbij asperger zeker geen 'psychische stoornis ook is, maar een ontwikkelings-syndroom).. dat moeten verder experts doen.
Wel geef ik aan dat bepaalde symptomen sterk voorkomen bij TS, juist ook op basis van zn eerdere topic over een anddere relatie waarbij een aantal zeer overeemstige zaken naar voren komen en oook zijn manier deze omgang te beschrijven een bepaald patroon betreft.
Het is eerder volledig oninterssant en nietszeggend of 'andere mannen ook iets soortgelijks meemaken'.
Dat kan bij sommigen zo zijn en andere niet, maar geeft geen enkele informatie die TS verder helpt, en ook geen garantie dat TS plts zn eerder herhalende problemen in de omgang in een relatie plots kan 'oplossen'.
Als TS er een probleem mee heeft en dat treed ook kennelijk bij herhaling op (zn eerdere relatie verliep ook problenmatisch) gaat het er enkel om of hij kan voorkomen dat hij telkens weer in een cirkeltje blijft lopen.
TS wekt wel degelijk de indruk dat hij daar aanloopt tegen een behorlijk 'Vast' probleem in de manier van contact-zoeken. (zie bv de in beide topic terugkerende opmerking dat een relatie 'goed' zou zijn omdat de vrouw waarmee hij contact heeft 'hartjes' in een conversatie post, wat hij lijkt op te vatten als bevestiging van het verliefd zijn op hem)
en nee, dan gaat het niet erom dat hij 'onervaren' zou zijn.
TS is 26 jaar oud.... hij heeft lang genoeg kunnen leren hoe sociale interacties gaan, als hij daarmee nu nog een probleem ervaart is de kans groot dat dat _niet_ aan ervaring ligt, maar vermoedelijk dieper in zn sociale ontwikkeling en bepaalde mogelijkheden
Dit dus. Ik heb een collega die iedereens berichtjes liked met een hartje. Doet ze echt niet omdat ze heel het team wel ziet zittenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:38 schreef Postbus100 het volgende:
Vrouwen sturen wel vaker hartjes. Het is niet haar verantwoordelijkheid dat jij daarmee aan de haal gaat. Het betekent gewoon iets heel anders dan dat jij wil dat het betekent. Het betekent gewoon zoiets als 'lief van je'. Niets meer, niets minder. Geen 'ik hou van je' of 'ik begin weer wat liefdegevoelens voor je te krijgen'. Nee, gewoon een 'dankjewel'
Precies. Ik krijg ook regelmatig hartjes op whatsapp oid, maar dat is geen ingang tot meer dan vriendschap of een dankjewel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:38 schreef Postbus100 het volgende:
Vrouwen sturen wel vaker hartjes. Het is niet haar verantwoordelijkheid dat jij daarmee aan de haal gaat. Het betekent gewoon iets heel anders dan dat jij wil dat het betekent. Het betekent gewoon zoiets als 'lief van je'. Niets meer, niets minder. Geen 'ik hou van je' of 'ik begin weer wat liefdegevoelens voor je te krijgen'. Nee, gewoon een 'dankjewel'
Waarom sneller inzetten op seks?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 13:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Enige wat TS kan doen is hiervan leren, bij de volgende chick concreter worden en misschien wat sneller inzetten op seks. Hem autisme aanpraten lijkt me niet zo productief.
Zullen we die discussie alsjeblieft even parkeren? Laten we het er in dit topic op houden dat het diagnosticeren van users op basis van een paar posts niet productief is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:31 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Pietje Pluk gelooft niet in Autisme en Asperger, voor hem zijn dat psychische stoornissen![]()
Wat niet zo is , maar goed.
Als iemand na 6 of 7 maanden nog geen seks wil is dat wel een indicatie dat je romantische relatie niet heel lekker loopt lijkt mij. (tenzij ze heel gelovig is ofzo)quote:
Oh ok, op die manier.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als iemand na 6 of 7 maanden nog geen seks wil is dat wel een indicatie dat je romantische relatie niet heel lekker loopt lijkt mij. (tenzij ze heel gelovig is ofzo)
Sowieso is seks altijd wel een afbakening voor zowel mannen als vrouwen. Zo van "Okay, dit is in ieder geval niet puur vriendschappelijk en we babbelen niet alleen als vrienden". Het gaat duidelijk om meer. Natuurlijk heb je dan altijd nog wel Friends with benefits enzo, maar je hebt je als man in ieder geval uit de friendzone gewerkt.
Natuurlijk snap ik dat niet alle vrouwen meteen op date 1 de benen spreiden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oh ok, op die manier.
Hou er wel even rekening mee dat een flink deel van de vrouwen net daar voorzichtiger in is. Waar jij het hier beschrijft als meer zijn dan de babbelende vriend zullen genoeg mannen gewoon asap seks willen omdat ze gewoon seks willen. Meer hoeft voor hun niet zo zeer.
Maar ok, dat is een andere discussie en jij hebt het duidelijk niet over dat type man en over die tijdslijn.
Met een vorige relatie heb ik nooit seks gehad. Ze wilde nooit door allerlei trauma's uit haar jeugd enz. Ik had de keuze om er bij weg te lopen, maar die liefde bleek toch sterker te zijn. Uiteindelijk klapte de boel wel, maar niet door het ontbreken van seks.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als iemand na 6 of 7 maanden nog geen seks wil is dat wel een indicatie dat je romantische relatie niet heel lekker loopt lijkt mij. (tenzij ze heel gelovig is ofzo)
Dat lijkt me dan wel echt een vrij uniek geval. Duidelijk verschil met een friendzone-situatie zoals TS.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:12 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Met een vorige relatie heb ik nooit seks gehad. Ze wilde nooit door allerlei trauma's uit haar jeugd enz. Ik had de keuze om er bij weg te lopen, maar die liefde bleek toch sterker te zijn. Uiteindelijk klapte de boel wel, maar niet door het ontbreken van seks.
Was het ook. Voor zoiets moet je wel volwassen genoeg zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan wel echt een vrij uniek geval. Duidelijk verschil met een friendzone-situatie zoals TS.
Waarop klapte het als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:14 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Was het ook. Voor zoiets moet je wel volwassen genoeg zijn.
Ze kwam in een totale mentale meltdown waardoor ze het uitmaakte. Ben daar wel een paar maanden ziek van geweest, maar life goes on.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waarop klapte het als ik vragen mag?
Klote inderdaad. Als het nu maar weer goed met haar gaat, dat is het belangrijkste.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:20 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ze kwam in een totale mentale meltdown waardoor ze het uitmaakte. Ben daar wel een paar maanden ziek van geweest, maar life goes on.
Geen idee, heb haar in jaren niet gesproken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klote inderdaad. Als het nu maar weer goed met haar gaat, dat is het belangrijkste.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Sowieso is seks altijd wel een afbakening voor zowel mannen als vrouwen. Zo van "Okay, dit is in ieder geval niet puur vriendschappelijk en we babbelen niet alleen als vrienden". Het gaat duidelijk om meer. Natuurlijk heb je dan altijd nog wel Friends with benefits enzo, maar je hebt je als man in ieder geval uit de friendzone gewerkt.
Welke friendzonesituatie van TS? TS heeft het helemaal niet over een friendzonesituatie gehad in dit topic toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan wel echt een vrij uniek geval. Duidelijk verschil met een friendzone-situatie zoals TS.
Want?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:38 schreef corehype het volgende:
Trouwens alles onder de 4 maanden telt niet
Te laat, ach, je bent pas echt te laat als men jouw of haar kist aan het dichttimmeren is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:15 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Sterk punt. Zie ik nu pas in. Is het daar nu te laat voor?
Ook een super idee (mits dit topic zich normaal ontwikkelt, je weet maar nooit hier!).quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Stuur haar een linkje van dit topic.
Inderdaad, mij ook al gebeurd. Ach, ik denk ... wie niet!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker, dat gebeurt vaak genoeg. Ik betwijfel of dat ook vaak langdurige, stabiele relaties worden. Vaak zijn die tweede kansen ook na kortere of langere tijd weer verkeken.
Mij ook, maar wel voor het laatst toen ik 17 wasquote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:53 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Inderdaad, mij ook al gebeurd. Ach, ik denk ... wie niet!
Oei oei, had je beter niets kunnen sturen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:35 schreef Hallo1267 het volgende:]
Ondanks jullie adviezen heb ik toch maar wat gestuurd.
Heb gestuurd:
Ik wil nog wel even zeggen dat jij geen sorry hoeft te zeggen, ik had het gewoon totaal anders aan moeten pakken.
Ik heb echt een mooie tijd gehad met je en hoop oprecht dat je uiteindelijk wel gelukkig blijft!
Ik zou zelf nog wel een keer een laatste drankje willen doen, bij mooie tijden horen mooie afsluiters, maar heb jij daar zin in? Hoe dan ook, even goede vrienden!
Volgens mij heb ik het zo aardig netjes verwoord zonder wanhopig over te komen.
Zegt ze hier nee op, dan weet ik zeker dat er gewoon niks meer inzit.
Zegt ze ja, who knows.
Ja maar ❤️quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:07 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Oei oei, had je beter niets kunnen sturen.![]()
Nou, de bedoeling is dat het ontbijten wordt hè.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af hoe je na zo'n borrel afscheid neemt van elkaar. Het lijkt me super akward.
Ja ok.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, de bedoeling is dat het ontbijten wordt hè.
Waar is TS eigenlijk? Heb al een tijd niets meer van hem gelezen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja ok.
Ik gok dat dit 'm niet wordt. Hou ons op de hoogte TS
Houdoe en bedankt (voor de borrel) ❤️quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af hoe je na zo'n borrel afscheid neemt van elkaar. Het lijkt me super akward.
Met een stevige handdruk, en daar gaat ts dan ook weer van alles achter zoeken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heeft TS dit ergens gezegd?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, de bedoeling is dat het ontbijten wordt hè.
In dat geval had ie beter een afscheidswip voor kunnen stellen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:12 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Met een stevige handdruk, en daar gaat ts dan ook weer van alles achter zoeken.
Hahaha alsof ze dat wil nog een keer flink neukenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:03 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
In dat geval had ie beter een afscheidswip voor kunnen stellen.
die laat zich allang door een ander volblaffenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:09 schreef Golf8 het volgende:
[..]
Hahaha alsof ze dat wil nog een keer flink neuken
Denk het ook. Dat verzacht de pijn een beetje.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:09 schreef Golf8 het volgende:
[..]
die laat zich allang door een ander volblaffen
Van je ouders overgenomen? Geen gevoelens uiten?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:59 schreef Hallo1267 het volgende:
Zoals jullie weten was 2 dagen geleden mijn laatste bericht dat mocht ze op korte termijn een laatste drankje op kosten van mij nog een gezellig idee vinden dat ze het mij moet laten weten.
Daar nog geen reactie op gehad. Geen ja, maar ook geen nee. Ik kan alleen wel zeggen dat het mij wel opgelucht heeft om vanuit de grond van mijn hart mijn gevoelens aan te geven. Ik heb nu alles gedaan wat ik kon en misschien komt er nog een laatste drankje, of niet.
Ondanks de opluchting zijn er nog wel tijden dat ik denk aan de situaties waarin ik het echt verkeerd heb aangepakt en foto's zie en dan komt dat enorme kutgevoel weer.
En ik weet dat ik sociaal gezien moeite heb om mijn gevoelens te uiten. Ik weet niet wat het is maar iets in mij zegt dat als ik mij helemaal geef en dat uit, dat de vrouw in kwestie dat als zwaktebod ziet en dat ze dat onaantrekkelijk vind. Als er iets is in deze relatie wat ik wel had moeten doen is dat uiten. Hoe ik zo kan denken, wist ik dat maar. Daarom duurt verliefd worden bij mij ook een tijd, ik probeer onbewust dat niet te worden lijkt het. Jullie zullen wel denken, wat zegt hij nu weer. Ik kan het niet uitleggen. Ik weet niet of ik relatiemateriaal ben, en ben ook zeker niet blij met mijn eigen gedrag.
Is dit niet gewoon iets wat mannen elkaar wijsmaken? Net zoals gezegd wordt dat jongens niet horen te huilen enz.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:59 schreef Hallo1267 het volgende:
En ik weet dat ik sociaal gezien moeite heb om mijn gevoelens te uiten. Ik weet niet wat het is maar iets in mij zegt dat als ik mij helemaal geef en dat uit, dat de vrouw in kwestie dat als zwaktebod ziet en dat ze dat onaantrekkelijk vind. Als er iets is in deze relatie wat ik wel had moeten doen is dat uiten. Hoe ik zo kan denken, wist ik dat maar. Daarom duurt verliefd worden bij mij ook een tijd, ik probeer onbewust dat niet te worden lijkt het. Jullie zullen wel denken, wat zegt hij nu weer. Ik kan het niet uitleggen. Ik weet niet of ik relatiemateriaal ben, en ben ook zeker niet blij met mijn eigen gedrag.
Och kom zeg, haal die plaat voor je kop eens weg. Geen reactie is een hele duidelijke reactie, namelijk een dikke 'nee'.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:59 schreef Hallo1267 het volgende:
Zoals jullie weten was 2 dagen geleden mijn laatste bericht dat mocht ze op korte termijn een laatste drankje op kosten van mij nog een gezellig idee vinden dat ze het mij moet laten weten.
Daar nog geen reactie op gehad. Geen ja, maar ook geen nee.
Het goede nieuws is dat iedereen kan leren gevoelens te uiten. Dat wordt dus werken aan minder fragiel te worden waardoor je minder vatbaar bent voor giftige mannelijkheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:59 schreef Hallo1267 het volgende:
Het zou mij verbazen als ze zou ingaan op jouw uitnodiging.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:59 schreef Hallo1267 het volgende:
'relatiemateriaal-zijn' is niet iets absoluuts..... ik durf te wedden dat ik of ieder ander persoon hier voor 99% van de mensen ook absoluut geen relatiematerieel zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:59 schreef Hallo1267 het volgende:
Ik weet niet of ik relatiemateriaal ben, en ben ook zeker niet blij met mijn eigen gedrag.
Geen reactie is een neequote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:59 schreef Hallo1267 het volgende:
Waarom blijf je herhalen dat het je zo oplucht? Je blijft er over bezig en je blijft overal dingen achter zoeken. Je hebt er geen vrede mee als ze niks meer laat weten, het stoort je nog steeds.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:59 schreef Hallo1267 het volgende:
Daar nog geen reactie op gehad. Geen ja, maar ook geen nee. Ik kan alleen wel zeggen dat het mij wel opgelucht heeft om vanuit de grond van mijn hart mijn gevoelens aan te geven. Ik heb nu alles gedaan wat ik kon en misschien komt er nog een laatste drankje, of niet.
Ondanks de opluchting zijn er nog wel tijden dat ik denk aan de situaties waarin ik het echt verkeerd heb aangepakt en foto's zie en dan komt dat enorme kutgevoel weer.
Mijn hemel wat treurig dit. , een paar maanden verkering , Ze was duidelijk tegen je , en nu loop je gewoon iedere keer te slijmen bij haar, en dan mag ze op jouw kosten een 'afscheid' drankje met je drinkenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:59 schreef Hallo1267 het volgende:
Vooral weinig zelfreflectie. Nee is nee.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 23:36 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Mijn hemel wat treurig dit. , een paar maanden verkering , Ze was duidelijk tegen je , en nu loop je gewoon iedere keer te slijmen bij haar, en dan mag ze op jouw kosten een 'afscheid' drankje met je drinken.
Wat een wanhoop.
En erger nog: wat een gebrek aan respect voor haar .
Maar het is op zijn kosten hoor...quote:Op donderdag 25 augustus 2022 23:36 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Mijn hemel wat treurig dit. , een paar maanden verkering , Ze was duidelijk tegen je , en nu loop je gewoon iedere keer te slijmen bij haar, en dan mag ze op jouw kosten een 'afscheid' drankje met je drinken.
Wat een wanhoop.
En erger nog: wat een gebrek aan respect voor haar .
Ik vind het nog veel treuriger dat jij voor de zoveelste keer hier zit te azen op situaties van anderen om iemand die zich door wat dan ook ellendig voelt nog een keer extra de grond in te trappen. Alsof jij veronderstelt zelf het toonbeeld van perfectie te zijn en daarom het recht denkt te hebben om anderen te kwetsen.quote:
Heb je hem weerquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:48 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik vind het nog veel treuriger dat jij voor de zoveelste keer hier zit te azen op situaties van anderen om iemand die zich door wat dan ook ellendig voelt nog een keer extra de grond in te trappen. Alsof jij veronderstelt zelf het toonbeeld van perfectie te zijn en daarom het recht denkt te hebben om anderen te kwetsen.
Ga een andere hobby zoeken als je hier alleen maar kan azijnpissen en niks constructiefs kan bijdragen.
Jij hoeft niet voor haar te bepalen wat zij wel of niet moet doen PBR.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:48 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik vind het nog veel treuriger dat jij voor de zoveelste keer hier zit te azen op situaties van anderen om iemand die zich door wat dan ook ellendig voelt nog een keer extra de grond in te trappen. Alsof jij veronderstelt zelf het toonbeeld van perfectie te zijn en daarom het recht denkt te hebben om anderen te kwetsen.
Ga een andere hobby zoeken als je hier alleen maar kan azijnpissen en niks constructiefs kan bijdragen.
Dus als jij ooit een keer door problemen in de liefde keuzes maakt die je achteraf gezien beter niet had kunnen doen en je hebt serieus advies nodig van anderen, dan vind je het wel terecht dat mensen jou op de persoon veroordelen en jou op een kwetsbaar moment de grond intrappen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:52 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Heb je hem weerik weet dat je erg gevoelig bent voor wat ik zeg, en je betrekt alles weer op jezelf, maar doe niet zo zielig
Stel je niet zo aanquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dus als jij ooit een keer door problemen in de liefde keuzes maakt die je achteraf gezien beter niet had kunnen doen en je hebt serieus advies nodig van anderen, dan vind je het wel terecht dat mensen jou op de persoon veroordelen en jou op een kwetsbaar moment de grond intrappen?
Want dat is namelijk wat jij doet. Dat TS niet correct heeft gehandeld, daar zijn de meesten het hier wel over eens. Maar jij speelt het op de persoon en je doet het ook nog eens op zo'n achterbakse manier dat je anderen hier tegen TS opzet.
WTF denk je niet wie je bent door TS zo te vernederen? Als je het allemaal zo treurig vind, waarom reageer je dan überhaupt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |