Weet zo even niet hoe ik het anders moet verwoorden. We hadden het altijd heel gezellig samen en het lijkt mij oprecht nog leuk om samen wat te drinken. En als dat mij dan nog een nieuwe kans biedt, is dat mooi meegenomen. Zij heeft niks tegen mij, feliciteert mij met mijn verjaardag, wenst me een fijne vakantie, ze heeft alleen dat gevoel niet meer zegt ze.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:35 schreef maily het volgende:
Geen berichtje sturen. En al helemaal geen afscheidsborrel voorstellen.![]()
Waarom zou je dat doen?
Jij hoopt alleen maar op een nieuwe kans, begrijpelijk van jouw kant. Maar dat gaat zij niet doen. Klaar is klaar.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:38 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Weet zo even niet hoe ik het anders moet verwoorden. We hadden het altijd heel gezellig samen en het lijkt mij oprecht nog leuk om samen wat te drinken. En als dat mij dan nog een nieuwe kans biedt, is dat mooi meegenomen. Zij heeft niks tegen mij, feliciteert mij met mijn verjaardag, wenst me een fijne vakantie, ze heeft alleen dat gevoel niet meer zegt ze.
Leek mij ook ooit leuk met mijn ex, 2-3 jaar nadat het afgelopen was (we hadden nog wel altijd vriendschappelijk app-contact). Het was niet mijn bedoeling om er met valse hoop naartoe te gaan, maar onbewust deed ik dat toch, en dat zorgde weer voor veel ellende want ze had inmiddels iemand anders ontmoet (gelukkig maar, want die past véél beter bij haar en mijn huidige vriendin véél beter bij mijquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:38 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Weet zo even niet hoe ik het anders moet verwoorden. We hadden het altijd heel gezellig samen en het lijkt mij oprecht nog leuk om samen wat te drinken.
Maar dat is toch enorm opdringerig? Als ik de OP zo lees lijkt het alsof ze na het beëindigen van de relatie al twee of drie keer heeft aangegeven dat het gewoon klaar is..quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat vind ik geen fout bericht. Als ze echt zo leuk is, is het het wel waard om te laten zien dat je haar niet zomaar op wil geven. Maar als zij daar geen ruimte voor biedt, dan moet je dat ook respecteren. Je wil geen stalker worden.
Ik zou zelf denk ik niet zomaar een berichtje sturen, maar nadenken over wat een groter gebaar kan zijn en het op die manier nog een keer proberen. Waarom niet bijv. een bos bloemen laten bezorgen met een kaartje erbij?
Mijn vriend vroeg me uit, kreeg nul op rekest, probeerde het nog een paar keer en kreeg uiteindelijk 'ja' te horen. Inmiddels zijn we al bijna twintig jaar bij elkaar.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat is toch enorm opdringerig? Als ik de OP zo lees lijkt het alsof ze na het beëindigen van de relatie al twee of drie keer heeft aangegeven dat het gewoon klaar is..
"Take a hint", zou ik op een gegeven moment zeggen
Dat is een mooi antwoord voor de TSquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn vriend vroeg me uit, kreeg nul op rekest, probeerde het nog een paar keer en kreeg uiteindelijk 'ja' te horen. Inmiddels zijn we al bijna twintig jaar bij elkaar.
Toegegeven, de lijn tussen opdringerig en volhardend zijn is dun.
Maar dat zijn waarschijnlijk wel de uitzonderingen. Ik denk/vrees dat er meer gevallen zijn waarbij iemand als in dit geval deze dame helemaal klaar is met degene die het maar blijft proberen..quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn vriend vroeg me uit, kreeg nul op rekest, probeerde het nog een paar keer en kreeg uiteindelijk 'ja' te horen. Inmiddels zijn we al bijna twintig jaar bij elkaar.
Toegegeven, de lijn tussen opdringerig en volhardend zijn is dun.
Gevoelens van mensen zijn niet zo zwart-wit. Je kunt bijvoorbeeld verliefd worden op iemand die zich al jaren in je sociale omgeving bevindt en die je nog niet met zulke ogen hebt bekeken. Het kan ook heel aantrekkelijk zijn om te zien dat iemand moeite voor je wil doen. Reken maar dat er genoeg vrouwen zijn die weer een relatie met een ex aangaan omdat die beterschap belooft. Gevoelens verdwijnen vaak niet zomaar.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat zijn waarschijnlijk wel de uitzonderingen. Ik denk/vrees dat er meer gevallen zijn waarbij iemand als in dit geval deze dame helemaal klaar is met degene die het maar blijft proberen..
Zij wilde weten dat jij helemaal weg van haar bent. Je hebt 'momenten' dat je het best anders wil zien. Tja, daar zou ik ook niet bepaald warm van lopen als ik het daarom heb uitgemaaktquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:20 schreef Hallo1267 het volgende:
Heb haar 2 weken geleden een bericht gestuurd dat ik momenten heb dat ik het nog wel anders wil zien.
Zit wat in. Er is nogal een verschil tussen "ik kan je niet uit mijn hoofd krijgen" en "ik heb momenten waarop ik het anders wil zien".quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:08 schreef Dehelerambam het volgende:
[..]
Zij wilde weten dat jij helemaal weg van haar bent. Je hebt 'momenten' dat je het best anders wil zien. Tja, daar zou ik ook niet bepaald warm van lopen als ik het daarom heb uitgemaakt
Sterk punt. Zie ik nu pas in. Is het daar nu te laat voor?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:08 schreef Dehelerambam het volgende:
[..]
Zij wilde weten dat jij helemaal weg van haar bent. Je hebt 'momenten' dat je het best anders wil zien. Tja, daar zou ik ook niet bepaald warm van lopen als ik het daarom heb uitgemaakt
Probeer daarmee te stoppen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:06 schreef Hallo1267 het volgende:
Ik ben van mening dat ik totaal niet opdringerig overkom. Nadat ze er een punt achter zette (2 maanden geleden) heb ik gezegd dat ik denk dat het nog wel kan werken. Maar dat ik het respecteer en jammer vind.
Nu 2 weken geleden heb ik weer wat van mij laten horen en dat was het.
Misschien vind ze het nu na mijn schuldbekentenis ook jammer, misschien nog steeds niet.
Ik word gewoon gek van mezelf met hoopvolle scenario's bedenken.
Man, kon ik de tijd maar terugdraaien.
Keepertje hoor. Is toch volkomen logisch dat ze weg is gegaan? Maar dat zie je gelukkig zelf nu ook in. Een leermoment voor een volgende relatie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:20 schreef Hallo1267 het volgende:
Zij moest altijd vragen om een knuffel. Ook heb ik meerdere malen dingen gevraagd over werk en school die ze allang had verteld. Hoe kan ik dat niet weten? Ook niet reageren op sommige appjes. Ik snap volkomen dat ze denkt dat dat een gebrek aan interesse was.
ze is dus al over je heen en gaat verder met haar leven. Hoe klote dat ook is, je zult nu hetzelfde moeten doen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:20 schreef Hallo1267 het volgende:
Heb haar 2 weken geleden een bericht gestuurd dat ik momenten heb dat ik het nog wel anders wil zien. Zij denkt nog steeds dat het beter zo is.
Heb daarna voor het eerst (ook na 2 maanden pas....) echt aangegeven dat ik stom ben geweest, dat ik fouten heb gemaakt en dat ik nog gevoelens heb.
Ze heeft niet meer hetzelfde gevoel.
Ik geef haar volkomen gelijk dat ze zo denkt en ik ben echt stom geweest, maar ik weet gewoon dat de klik niet weg kan zijn en dat ik wil laten zien dat ik ben veranderd.
Hoezo wanhopig? Nogmaals, ze is over je heen. Niet doen. Je wilt toch niet dat haar laatste herinnering van je een bedelberichtje is?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:20 schreef Hallo1267 het volgende:
Ik sta nu dus weer op het punt om een bericht te sturen in de trend van: Je hebt volkomen gelijk, had ik het maar beter aan moeten pakken. Kan ik je nog wel een afscheidsborreltje aanbieden?
Ik wil haar zien, horen, spreken en mij laten zien.
Is dit een fout bericht? Doen of niet doen?
Zeker, dat gebeurt vaak genoeg. Ik betwijfel of dat ook vaak langdurige, stabiele relaties worden. Vaak zijn die tweede kansen ook na kortere of langere tijd weer verkeken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gevoelens van mensen zijn niet zo zwart-wit. Je kunt bijvoorbeeld verliefd worden op iemand die zich al jaren in je sociale omgeving bevindt en die je nog niet met zulke ogen hebt bekeken. Het kan ook heel aantrekkelijk zijn om te zien dat iemand moeite voor je wil doen. Reken maar dat er genoeg vrouwen zijn die weer een relatie met een ex aangaan omdat die beterschap belooft. Gevoelens verdwijnen vaak niet zomaar.
Dat hoeft hier natuurlijk niet het geval te zijn. Het echte leven is geen romcom waarin er onvermijdelijk tegenslag is die wordt overwonnen.
Nou ja, niemand hier gaat jou overtuigen om het niet te doen, want volgens mij heb je de vinger al boven het verzendknopje hangen, maar ja, het komt wel wat wanhopig over. Bedelend, eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:56 schreef Hallo1267 het volgende:
Ik snap jullie reacties, maar ik denk dat het voor mijn gemoedstoestand gewoon beter is om wel wat te sturen. Ik ga er al vanuit dat het nee wordt, dan kan het alleen maar meevallen.
Nee sorry, ik heb niet meer dat zelfde gevoel. Dat was haar laatste bericht 2 weken geleden.
Nee, jij hoeft geen sorry te zeggen. Je hebt gewoon gelijk. Ik had het heel anders aan moeten pakken.
Kan ik je nog wel een allerlaatste drankje aanbieden als goede afsluiter?
Kan dit? Ik wil niet wanhopig gevonden worden.
Snap dat word gedacht, zoek het uit, je luistert niet. Maar ik trek het gewoon niet. Als ze nu 2 weken na mijn schuldbekentenis nog niet zoiets heeft van, het is jammer, dan komt het ook niet meer. Het zou voor mij helpen met afsluiten.
Dit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:35 schreef maily het volgende:
Geen berichtje sturen. En al helemaal geen afscheidsborrel voorstellen.![]()
Waarom zou je dat doen?
Nee, je stuurt iets omdat je een contactmoment wil forceren en omdat je wil grijpen naar strohalmen. Je wil gewoon niet loslaten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:56 schreef Hallo1267 het volgende:
Ik snap jullie reacties, maar ik denk dat het voor mijn gemoedstoestand gewoon beter is om wel wat te sturen. Ik ga er al vanuit dat het nee wordt, dan kan het alleen maar meevallen.
Nee sorry, ik heb niet meer dat zelfde gevoel. Dat was haar laatste bericht 2 weken geleden.
Nee, jij hoeft geen sorry te zeggen. Je hebt gewoon gelijk. Ik had het heel anders aan moeten pakken.
Kan ik je nog wel een allerlaatste drankje aanbieden als goede afsluiter?
Kan dit? Ik wil niet wanhopig gevonden worden.
Snap dat word gedacht, zoek het uit, je luistert niet. Maar ik trek het gewoon niet. Als ze nu 2 weken na mijn schuldbekentenis nog niet zoiets heeft van, het is jammer, dan komt het ook niet meer. Het zou voor mij helpen met afsluiten.
Daar heb je gelijk in. Maar laten zien is beter dan woorden. Ik ervan overtuigd dat ik het gevoel bij haar terug kan laten komen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, je stuurt iets omdat je een contactmoment wil forceren en omdat je wil grijpen naar strohalmen. Je wil gewoon niet loslaten.
Want als ze niet reageert op de manier die jij hoopt en dat drankje dus niet aanneemt ben jij niet tevreden. Dat gaat je gemoedstoestand niet helpen.
Maar over twee weken voel je je dan nog net zo kut en heb je twee weken nagedacht over een nieuw allerlaatste bericht, en die wil je dan ook gaan sturen maar dan echt als allerallerlaatst.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:24 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar laten zien is beter dan woorden. Ik ervan overtuigd dat ik het gevoel bij haar terug kan laten komen.
En daarnaast, ik vind het ook gewoon oprecht kut hoe het is gelopen en de manier waarop ik gehandeld. Het laatste moment dat we elkaar zagen, toen ze er een punt achter zette, ben ik ook boos weggelopen, dat steekt ook nog wel.
Als ze niet reageert op de manier die ik hoop, dan respecteer ik dat. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik zal het niet minder klote vinden, maar ik heb er dan echt voor mijn gevoel echt alles aan gedaan. Begrijp je?
je stelt alleen maar iets uit en put daar nog hoop uit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:56 schreef Hallo1267 het volgende:
Ik snap jullie reacties, maar ik denk dat het voor mijn gemoedstoestand gewoon beter is om wel wat te sturen.
Bij nee: Ben je toch teleurgesteld.quote:Ik ga er al vanuit dat het nee wordt, dan kan het alleen maar meevallen.
Dat laat je alleen niet zien.quote:Ik wil niet wanhopig gevonden worden.
Ze is al verder gegaan met haar leven, waarom zou ze nog energie steken in jouw?quote:Snap dat word gedacht, zoek het uit, je luistert niet. Maar ik trek het gewoon niet. Als ze nu 2 weken na mijn schuldbekentenis nog niet zoiets heeft van, het is jammer, dan komt het ook niet meer. Het zou voor mij helpen met afsluiten.
Je hoopt nog, maar zij is ondertussen verder gegaan met haar leven. Dat wil je alleen nog steeds niet beseffen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:24 schreef Hallo1267 het volgende:
Daar heb je gelijk in. Maar laten zien is beter dan woorden. Ik ervan overtuigd dat ik het gevoel bij haar terug kan laten komen.
leerschool, zo ga je nog wel meer tegenslagen krijgen in je leven. Klote, maar dat is het leven soms. Je moet alleen weer VOORUIT kijken.quote:En daarnaast, ik vind het ook gewoon oprecht kut hoe het is gelopen en de manier waarop ik gehandeld. Het laatste moment dat we elkaar zagen, toen ze er een punt achter zette, ben ik ook boos weggelopen, dat steekt ook nog wel.
Ze heeft er toch al geen zin in? Dus waarom respecteer jij haar hier niet op. Ze is verder gegaan met haar leven, en daar ben jij geen onderdeel is. Jij wil dit alleen niet respecteren blijkbaar?quote:Als ze niet reageert op de manier die ik hoop, dan respecteer ik dat. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik zal het niet minder klote vinden, maar ik heb er dan echt voor mijn gevoel echt alles aan gedaan. Begrijp je?
Nee, jij kunt dat niet. Er is niks 'terug komen'. Het is er of het is er niet. En als zij hoteldebotel was geweest dan was ze al wel terug geweest maar dat is ze niet, ergo, het gevoel is weg of er nooit écht geweest.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:24 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
En daarnaast, ik vind het ook gewoon oprecht kut hoe het is gelopen en de manier waarop ik gehandeld. Het laatste moment dat we elkaar zagen, toen ze er een punt achter zette, ben ik ook boos weggelopen, dat steekt ook nog wel.
Als ze niet reageert op de manier die ik hoop, dan respecteer ik dat. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik zal het niet minder klote vinden, maar ik heb er dan echt voor mijn gevoel echt alles aan gedaan. Begrijp je?
Je denkt nu alleen aan je zelf.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:24 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Precies.quote:
Dit. Ik snap ook niet dat TS kritiekloos denkt ineens wel genoeg gevoelens te hebben terwijl hij niet eens de affectie voelde om ooit uit zichzelf een knuffel te willen geven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je denkt nu alleen aan je zelf.
Dat je haar nu opeens mist is jouw probleem. Dat hoef je niet haar probleem te maken.
Je hebt weinig om haar gegeven en niet veel laten zien. Je hield niet veel van haar, je houdt wel van aandacht, de hechting en mogelijk ook seks. Nu voel je je onthecht en gaat je geest opspelen die zich onthecht voelt en dat weer terug wil. Dat is geen missen van een persoon, dat is het terug zien te krijgen van de oxytocine boost.
Dikke kans als je onderbewuste zijn zin krijgt het op de oude voet verder gaat.
Laat haar gaan, sus je onderbewuste met drank/sport en eventueel rebounds.
Je komt vast iemand tegen die je wel echt tof vind en niet alleen hebt om je niet alleen te voelen.
Nee hoor, je gedraagt je alleen zo. Als je je gedrag eens serieus onder de loep zou nemen kun je het uiteindelijk ook veranderen.quote:
Het is gewoon een ego dingetje voor je. Jij wil dit en dat en staat er niet eens bij stil of zij dat ook wel wil. 'Want ik kan het gevoel terug halen'. Hoe arrogant ben je dan?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:24 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Vind je dat niet te voorbarig? We kennen TS helemaal niet. Ik geloof wel dat mensen tot inkeer kunnen komen. Ik heb het bij mijn eigen ouders gezien, al was het toen te laat om hun relatie te redden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:20 schreef NoemHarry het volgende:
[..]
Het is gewoon een ego dingetje voor je.
100% dit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 14:48 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dit. Ik snap ook niet dat TS kritiekloos denkt ineens wel genoeg gevoelens te hebben terwijl hij niet eens de affectie voelde om ooit uit zichzelf een knuffel te willen geven.
Echt zo'n gevalletje van 'Sorry ik ben een klootzak geweest, maarr..' en dan nog altijd niet serieus op zichzelf gereflecteerd hebben, maar wel een gesprek met de ander willen.
Fijn dat deze dame het patroon van TS door lijkt te hebben en zich niet laat meeslepen in spelletjes ten bate van zijn ego waardoor voor haar de pleister het snelst is verwijderd ipv een etterende wond blijft.
Dat is helemaal niet zo. Dat ik denk dat ik het gevoel terug kan halen is omdat ik weet hoe gek ze op mij was. En als de redenen waarom ze het beter vind zo zijn; ik mistte dingen en ik vond het niet leuk dat je zei dat je niet echt verliefd was. Dan denk ik, daar kan aan gewerkt worden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:20 schreef NoemHarry het volgende:
[..]
Het is gewoon een ego dingetje voor je. Jij wil dit en dat en staat er niet eens bij stil of zij dat ook wel wil. 'Want ik kan het gevoel terug halen'. Hoe arrogant ben je dan?
Verder dit:
Ons hoef je niet te overtuigen want wij maken geen deel uit van de relatie. Of je komt weer met haar samen, of niet. Andere mogelijkheden zijn er niet. Maar je klinkt vooral als een koppige tiener die niet wil accepteren dat iets klaar is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:41 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo. Dat ik denk dat ik het gevoel terug kan halen is omdat ik weet hoe gek ze op mij was. En als de redenen waarom ze het beter vind zo zijn; ik mistte dingen en ik vond het niet leuk dat je zei dat je niet echt verliefd was. Dan denk ik, daar kan aan gewerkt worden.
Het is allesbehalve ego kan ik je zeggen.
Ik begrijp niet zo goed hoe ik overkom als een creep als ik in 2 maanden tijd 2 berichten stuur. Als ik haar nou iedere dag platbel en berichten stuur, daar wil ik juist ver van weg blijven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ons hoef je niet te overtuigen want wij maken geen deel uit van de relatie. Of je komt weer met haar samen, of niet. Andere mogelijkheden zijn er niet. Maar je klinkt vooral als een koppige tiener die niet wil accepteren dat iets klaar is.
Als je daar mee door gaat zal het resultaat zijn dat je overkomt als een creep.
Ik zei niet nu; ik zei als je daarmee door gaat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:02 schreef Hallo1267 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed hoe ik overkom als een creep als ik in 2 maanden tijd 2 berichten stuur. Als ik haar nou iedere dag platbel en berichten stuur, daar wil ik juist ver van weg blijven.
Ik snap je gevoel compleet, maar jullie waren pas sinds maart aan het daten en je zou al aan dingen gaan werken, maar het werkte niet vanuit haar kant.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:20 schreef Hallo1267 het volgende:
Ze was duidelijk gekwetst
.
Ze denkt nog steeds dat het beter zo is.
..
Ze heeft niet meer hetzelfde gevoel.
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |