Het besef dat piloten liggen te ronken vind jij niet angst vergrotend?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet? Er is toch niks mis gegaan uiteindelijk?
Niet volgens het artikel in de OP.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:46 schreef crystal_meth het volgende:
Is het bevestigd? Ik had gisteren een tweet gezien waarin erover gespeculeerd werd, omdat het vliegtuig op dezelfde hoogte bleef vliegen. Geen voorbereiding tot landen dus.
Nee, eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het besef dat piloten liggen te ronken vind jij niet angst vergrotend?
Of iets uiteindelijk wel of niet misgaat maakt voor zo’n fobie niks uit natuurlijk.
Het lullige is dat de spoorwegen al meer dan een eeuw een oplossing hiervoor hebben : een dodemansknop. In de klassieke uitvoering een knop die voortdurend ingedrukt moest zijn, tegenwoordig ook vaak een systeem waarbij de machinist regelmatig op een knopje moet drukken. Treinen zijn redelijk vergelijkbaar met een vliegtuig op de automatische piloot, en zo wordt voorkomen dat een machinist in slaap valt of de cabine verlaat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 08:06 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, wat moet je ook anders dan ff een tukje doen![]()
Je bent net opgestegen en je hebt de autopiloot aangezet...![]()
Het is nog vroeg in de ochtend het het zonnetje schijnt lekker in de cockpit...![]()
Nou en als het ook nog een beetje warm begint te worden dan ga je misschien een beetje knikkebollen...![]()
En hup je valt in slaap...
Diepgeworteld racisme, ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kijk eerst eens hoe ze aangeschreven staan voor je dit soort opmerkingen plaatst
Hoe zie je dat voor je als een vliegtuig de remmen aantrekt midden in de lucht?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:58 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het lullige is dat de spoorwegen al meer dan een eeuw een oplossing hiervoor hebben : een dodemansknop. In de klassieke uitvoering een knop die voortdurend ingedrukt moest zijn, tegenwoordig ook vaak een systeem waarbij de machinist regelmatig op een knopje moet drukken. Treinen zijn redelijk vergelijkbaar met een vliegtuig op de automatische piloot, en zo wordt voorkomen dat een machinist in slaap valt of de cabine verlaat.
Zoiets bestaat al in sommige (grotere) vliegtuigtypes die intercontinentale vluchten maken, zie op 4:30 in dit filmpje:quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:58 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het lullige is dat de spoorwegen al meer dan een eeuw een oplossing hiervoor hebben : een dodemansknop. In de klassieke uitvoering een knop die voortdurend ingedrukt moest zijn, tegenwoordig ook vaak een systeem waarbij de machinist regelmatig op een knopje moet drukken. Treinen zijn redelijk vergelijkbaar met een vliegtuig op de automatische piloot, en zo wordt voorkomen dat een machinist in slaap valt of de cabine verlaat.
20% van alle luchtvaartincidenten komen niet door human factors. Die resulteren dus vrijwel zeker in een crash als er niemand in de cockpit zit om e.e.a. op te vangen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:57 schreef Digi2 het volgende:
Jeugd met een hogere opleiding heeft er alvast geen moeite mee om in een vliegtuig zonder piloot te stappen. Deze obvious bullshitjobs kunnen snel verdwijnen.
Volgens Google Maps een vlucht van 1,5 uur. Voor mij genoeg reden om nooit met Ethiopian Airlines te vliegen, de arbeidsomstandigheden voor piloten zullen niet best zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 00:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Sudan en Ethiopië zijn buurlanden. Dat kan toch geen lange vlucht zijn geweest, dus het zou wel wonderlijk zijn als ze beiden in slaap zijn gevallen. Dat verwacht je eerder op een transatlantische vlucht.
Hoeveel % van de crashes komen juist door de "human factor" en daarnaast bij hoeveel van die luchtvaart incidenten kan de piloot ook niets meer aan de situatie veranderen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
20% van alle luchtvaartincidenten komen niet door human factors. Die resulteren dus vrijwel zeker in een crash als er niemand in de cockpit zit om e.e.a. op te vangen.
Dus ga jij maar lekker in een vliegtuig zonder piloten zitten. Ik wacht nog eventjes.
Niet alle incidenten komen tot crashes. Maar als jij de human weghaalt uit de cockpit, worden alle incidenten die niet door human factors komen wel een crash.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:27 schreef Digi2 het volgende:
Hoeveel % van de crashes incidenten komen juist door de "human factor"
-3/10quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als het in een vliegtuig een autopiloot heet, is het dan in een auto een vliegtuigchauffeur?
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:00 schreef TLC het volgende:
Deze kan ook nog
[ afbeelding ]
Ik ben een fan van Airplane
quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip. Ik zal hem weer eens opsnorren. Lijkt mij idd wel leuk om hem nog een keer te zien![]()
Het kan natuurlijk ook een foutje in de logistieke planning zijn geweest en dachten de piloten dat ze op weg waren naar een ver weg bestemming.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het is natuurlijk niet onmogelijk, maar met een flighttime van ongeveer 01:29hr lijkt in slaap vallen wel redelijk vergezocht. Het was overigens de vlucht van 15 augustus.
Ze weten echt wel waar ze naartoe gaan.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:45 schreef Steven_Stil het volgende:
... en dachten de piloten dat ze op weg waren naar een ver weg bestemming.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |