stel dat duitsland de helft goedkoper is dan in nederland (wat niet zo is) en ze besparen 400 euro, dan zijn de maandboodschappen in duitsland 400 euro en dezelfde boodschappen in NL 800 euroquote:Gelukkig is het voor ons 15 minuten rijden naar kranenburg Duitsland . Gelijk de auto volgooien in boodschappen doen scheelt ons ruim ¤400 in de maand als met Nederland
quote:Wij gaan ook vaak naar de McDonalds vlak over de grens.. McDonalds is daar wel de helft goedkoper en het menu is daar veeel groter..
Eerst even tanken in Belgiëquote:
DM is idd heel goedkoop. Maar ga niet op zoek naar bleekmiddel. Ook niet in supermarkten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerst even tanken in België
[ afbeelding ]
Overigens zijn sommige dingen wel edhr een stuk goedkoper, met name DM versus Kruidvat of Etos scheelt tientallen euro's op een vol mandje.
welk stukje uit de OP begrijp je niet aan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:53 schreef CoolGuy het volgende:
Duitsland is/was goedkoper dan Nederland ja, maar niet met alles en het is ook niet de helft. Het is niet zo dat je voor dezelfde dingen in Duitsland maar 250 euro betaald en dat datzelfde lijstje hier dan 500 euro zou kosten.
Ik heb het vet gemaakt en onderstreept voor de duidelijkheidquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:18 schreef Dries4Ever het volgende:
stel dat duitsland de helft goedkoper is dan in nederland (wat niet zo is)
En dat bevestigde ik dus.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 00:02 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
welk stukje uit de OP begrijp je niet aan?
[..]
Ik heb het vet gemaakt en onderstreept voor de duidelijkheid
stop maar gewoon, je maakt het er niet beter op voor jezelfquote:
Jodekoeken zijn er ook niet te vinden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:44 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
DM is idd heel goedkoop. Maar ga niet op zoek naar bleekmiddel. Ook niet in supermarkten.
Genoeg andere koekjes.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 00:40 schreef gargamelnl het volgende:
[..]
Jodekoeken zijn er ook niet te vinden.
Misschien geen kaviaar een weekje?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 00:44 schreef zatoichi het volgende:
Gezin met twee kinderen hier. Budget voor boodschappen: 800 euro.
Maar wellicht moet die binnenkort maar eens omhoog...
In Duitsland heb je nepkaviaar.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 01:28 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Misschien geen kaviaar een weekje?
Google “caviar xxx”.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 02:25 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
In Duitsland heb je nepkaviaar.
Verstandig! Apenpokken blijft een klote SOA.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 05:15 schreef de_boswachter het volgende:
Ik koop altijd mijn condooms bij de Rewe. Alleen daar hebben ze verschillende XXXL varianten en is de keuze reuze.
800 is niet zo vreemd toch? in mn eentje ben ik in de maand zo tegen de 200 kwijtquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:18 schreef Dries4Ever het volgende:
Ik zit de reacties eens door te lezen naar aanleiding van dit filmpje:
[..]
stel dat duitsland de helft goedkoper is dan in nederland (wat niet zo is) en ze besparen 400 euro, dan zijn de maandboodschappen in duitsland 400 euro en dezelfde boodschappen in NL 800 euro
wat voor gezien doet er voor 800 euro boodschappen
[..]______!!!!
!??!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 05:27 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Verstandig! Apenpokken blijft een klote SOA.
Je bent er lekker vroeg bijquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 08:18 schreef laforest het volgende:
Net weekboodschappen gedaan. Bijna 135 euro kwijt voor gezin met 1 kind.
Valt mee.
Griekenland is het iets later.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 08:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je bent er lekker vroeg bij
Verse groente?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 08:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik bestel altijd bij amazon.de. Heb prime, dus gratis de volgende dag thuisbezorgd![]()
Scheelt ook vaak wel wat.
Dacht al, wie is die kerel steeds met condooms over z'n hoofd getrokken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 05:15 schreef de_boswachter het volgende:
Ik koop altijd mijn condooms bij de Rewe. Alleen daar hebben ze verschillende XXXL varianten en is de keuze reuze.
Waarom koop je bedorven voedsel? Gooi je zo maar wat in je mandje?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 09:24 schreef LXIV het volgende:
In nl moet ik tegenwoordig vaak gewoon 80 euro betalen voor een klein mandje. Vooral bij de Coop. Meestal is de helft dan ook nog eens bedorven.
Vaak kom je r thuis pas achter, bijvoorbeeld bij visquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 09:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Waarom koop je bedorven voedsel? Gooi je zo maar wat in je mandje?
Dat zou ik nou nooit in de supermarkt kopen, pakt iemand uit het vak, legt het weer in de winkel, en scholier flikkert na 2 uur terug in het vak, lekker hoor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 09:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vaak kom je r thuis pas achter, bijvoorbeeld bij vis
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 09:20 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dacht al, wie is die kerel steeds met condooms over z'n hoofd getrokken.
Misschien niet elke dag wijn zuipen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 05:31 schreef raptorix het volgende:
Met zijn 2en zitten we hier makkelijk aan 800 euro.
Dagelijkse boodschappen:
-Flesje wijn, 8 euro
-Groente 3 euro
-Vlees 6 euro
-Frisdrank 2 euro
-Nagerecht 2 euro
-Borrelhapje 4 euro
-Overige 4 euro
Aan Sigaretten ben ik overigens een vergelijkbaar bedrag kwijt, dus technisch kom ik ongeveer aan 1600 euro aan boodschappen.
-
Hij klaagt er toch niet over manquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien niet elke dag wijn zuipen.
Borrelhapje elke avond, vliesdik zijn is een keuze.
Ecto gespot, pas op dat je niet knakt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien niet elke dag wijn zuipen.
Borrelhapje elke avond, vliesdik zijn is een keuze.
Ik draai rondjes om je vadsige lichaam, bolle.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ecto gespot, pas op dat je niet knakt.
Niveautje hoorquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik draai rondjes om je vadsige lichaam, bolle.
Kom vechten dan!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik draai rondjes om je vadsige lichaam, bolle.
Voor hoeveel?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:38 schreef Questular het volgende:
[..]
Kan niet ik moet nog boodschappen doen!
Die koopt Vis in de supermarkt, daar snap ik helemaal niets van.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:42 schreef Questular het volgende:
LIXV heeft daar een pittige mening over.
Yepquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of is Kaas veel duurder geworden?
Kaas is dit jaar zeker met 2 a 3 euro gestegen per kilo.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Mijn vriendin koopt te veel en uiteindelijk gaat er ook veel weer weg omdat het over de datum isquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:44 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
wat vreet jij wel niet weg dan?
Was gisteren hij Aldi Sud een klein pakje Gouda kaas van 300 gram 4.99 een pond emertahler 2.99.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Een paar jaar terug was ik in Duitsland, om er achter te komen dat de Nederlandse kaas daar 2 keer zo goedkoop was....quote:Op zondag 21 augustus 2022 11:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Was gisteren hij Aldi Sud een klein pakje Gouda kaas van 300 gram 4.99 een pond emertahler 2.99.
Al heb ik liever Goudse maar NL is idioot duur.
Hoe dan hè.quote:Op zondag 21 augustus 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een paar jaar terug was ik in Duitsland, om er achter te komen dat de Nederlandse kaas daar 2 keer zo goedkoop was....
Mijn vraag is vooral, hoe komt het dat alles hier zo duur is? Er zijn redenen te bedenken, maar die dekken niet alles wat er gebeurd.quote:Op zondag 21 augustus 2022 11:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe dan hè.
Nou moet ik wel zeggen dat België wel al jaren veel duurder is dan NL qua boodschappen dus misschien zijn we gewoon bezig met een inhaalslag.
Maar daar zijn andere dingen goedkoper zoals benzine. Hier is alles duur.
Je moet wat als je een lul bentquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 09:20 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dacht al, wie is die kerel steeds met condooms over z'n hoofd getrokken.
Als je dat flesje wijn en borrelhapjes voor het weekend bewaart scheelt het je al 240 euro in de maand.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 05:31 schreef raptorix het volgende:
Dagelijkse boodschappen:
-Flesje wijn, 8 euro
-Groente 3 euro
-Vlees 6 euro
-Frisdrank 2 euro
-Nagerecht 2 euro
-Borrelhapje 4 euro
-Overige 4 euro
Aan Sigaretten ben ik overigens een vergelijkbaar bedrag kwijt, dus technisch kom ik ongeveer aan 1600 euro aan boodschappen.
-
En dan?quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:36 schreef Slavski het volgende:
[..]
Als je dat flesje wijn en borrelhapjes voor het weekend bewaart scheelt het je al 240 euro in de maand.
Daar zat ik al op te wachten, de vergelijking met armoede in 3e wereldlanden.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:12 schreef Slavski het volgende:
Ik noemde maar twee kleine voorbeelden.. het is een begin? Je kan vast met bepaalde dingen minderen of alternatieven zoeken om zo aan het eind meer geld over te houden. Mensen vergeten hoe luxe ze het eigenlijk hebben vergeleken met de rest van de wereld. Maar ja als je iedere dag je flesje wijn en borrelhapjes wilt moet je ook niet klagen dat het uiteindelijk zo duur is. De meeste dingen die je opnoemde zijn gewoon luxe artikelen.
Waar klaagt hij precies dat het allemaal zo duur is?quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:12 schreef Slavski het volgende:
Ik noemde maar twee kleine voorbeelden.. het is een begin? Je kan vast met bepaalde dingen minderen of alternatieven zoeken om zo aan het eind meer geld over te houden. Mensen vergeten hoe luxe ze het eigenlijk hebben vergeleken met de rest van de wereld. Maar ja als je iedere dag je flesje wijn en borrelhapjes wilt moet je ook niet klagen dat het uiteindelijk zo duur is. De meeste dingen die je opnoemde zijn gewoon luxe artikelen.
Ik heb al honderden keren vis in de supermarkt gekocht en nog nooit was het bedorven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zou ik nou nooit in de supermarkt kopen, pakt iemand uit het vak, legt het weer in de winkel, en scholier flikkert na 2 uur terug in het vak, lekker hoor.
Niet heel vaak, maar wel andere zaken die bederfelijk zijn, en opvallend vaak bij de zelfscan kassa's omdat mensen het dan naast zich leggen en vergeten in hun tas te doen. Overigens woon ik in 1 van de duurste buurten van Nederlandquote:Op zondag 21 augustus 2022 14:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ik heb al honderden keren vis in de supermarkt gekocht en nog nooit was het bedorven.
Sowieso weet ik niet in wat voor tokkiewijk jij je boodschappen gaat doen, maar hier zie je nooit via of vlees neergeflikkerd tussen andere niet-gekoelde dingen liggen.
Bijzonder gedrag van de mensen dan, ronduit asociaal.quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet heel vaak, maar wel andere zaken die bederfelijk zijn, en opvallend vaak bij de zelfscan kassa's omdat mensen het dan naast zich leggen en vergeten in hun tas te doen. Overigens woon ik in 1 van de duurste buurten van Nederland
Ja ik snap het ook nooit, de enige vis die ik wel eens bij de supermarkt haal is gerookte zalm, de rest gewoon op de markt.quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:11 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Bijzonder gedrag van de mensen dan, ronduit asociaal.
Belastingen. We staan in de top 15 qua sociale voorzieningen dus ook in de top 15 van landen waar de belasting het hoogst is.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:30 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Mijn vraag is vooral, hoe komt het dat alles hier zo duur is? Er zijn redenen te bedenken, maar die dekken niet alles wat er gebeurd.
Vis kopen in een supermarktquote:Op zondag 21 augustus 2022 14:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ik heb al honderden keren vis in de supermarkt gekocht en nog nooit was het bedorven.
Sowieso weet ik niet in wat voor tokkiewijk jij je boodschappen gaat doen, maar hier zie je nooit via of vlees neergeflikkerd tussen andere niet-gekoelde dingen liggen.
Oh ja, dit is FOK! waar iedereen voor elk product naar een speciaalzaak gaat.quote:
Nee. Ben ik niet maar ik koop alleen gerookte zalm of ingevroren witte vis in de supermarkt.quote:Op zondag 21 augustus 2022 17:41 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Oh ja, dit is FOK! waar iedereen voor elk product naar een speciaalzaak gaat.
Je kunt ook gewoon zeggen dat je een waardeloze kok bent.
Ingevroren vis kopenquote:Op zondag 21 augustus 2022 17:45 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Nee. Ben ik niet maar ik koop alleen gerookte zalm of ingevroren witte vis in de supermarkt.
Ik pas me graag aan.quote:Op zondag 21 augustus 2022 17:47 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Wat voor retard ben jij nou weer?
Nee klopt, zeker 50%quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Heb je elke dag een flesje wijn nodig?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 05:31 schreef raptorix het volgende:
Dagelijkse boodschappen:
-Flesje wijn, 8 euro
-Groente 3 euro
-Vlees 6 euro
-Frisdrank 2 euro
-Nagerecht 2 euro
-Borrelhapje 4 euro
-Overige 4 euro
-
Minstensquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:18 schreef Dries4Ever het volgende:
wat voor gezien doet er voor 800 euro boodschappen
[..]
Natuurlijk niet. Maar ook geen vlees of borrelhapje. Maakt het iets uit?quote:
Wij denk ook wel ik hou het niet echt bij maar alleen aan slager/visboer ben ik denk al 100 kwijt per weekquote:
Nee hoor zeker niet, maar ik besteed sommige dagen ook wel meer aan boodschappen bijvoorbeeld aan duurdere vis of vlees.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:01 schreef HSG het volgende:
Ook in Duitsland wordt alles steeds duurder (behalve benzine) en gaan de prijzen richting naar de Nederlandse prijzen.
Sowieso zijn bepaalde producten altijd al duurder geweest dan in Nederland bijvoorbeeld brood of een zak chips. In Nederland koop je een zak chips voor 80 cent maar daar betaal je er zo 2 Euro voor. Brood kan ook al een Euro duurder zijn dan in Nederland.
Andere dingen worden zoals ik al zei ook steeds duurder en duurder.
[..]
Heb je elke dag een flesje wijn nodig?
100 Euro aan bier per maand? Dan moet het wel goed bier zijn.quote:Op maandag 22 augustus 2022 00:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar ook geen vlees of borrelhapje. Maakt het iets uit?
Ik haal voor 100 euro bier per per maand
Mijn vrouw en ik eten ook niet elke dag vlees maar als er vlees komt is het ook goed vlees.quote:Op maandag 22 augustus 2022 00:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor zeker niet, maar ik besteed sommige dagen ook wel meer aan boodschappen bijvoorbeeld aan duurdere vis of vlees.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |