Wat zei de Woningbouwvereniging toen je ze een mailtje stuurde met deze standaard vragen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:04 schreef GwanGwaa het volgende:
Goedendag, ik heb twee vragen aangaande sociale huuswoningen:
1) Worden er nog urgentieverklaringe voor sociale huurwoningen verstrekt en waarvoor?
Zijn reuma en psychiatrische stoornissen bijvoorbeeld redenen?
2) Mogen woningen worden geruild of moet je echt jaren ingeschreven staan?
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:09 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Wat zei de Woningbouwvereniging toen je ze een mailtje stuurde met deze standaard vragen?
Of hebben ze een website met info? Of iets met bellen ofzo...![]()
Hij heeft wel een punt dat je het beste bij je eigen woningbouwvereniging en gemeente informeert.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:23 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]Dat snap ik zelf ook wel. Maar ik vraag het dus hier. Zeg dan gewoon niks als je het niet weet of het topic je niet boeit.
Dan snap ik je vraag.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:23 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]Dat snap ik zelf ook wel. Maar ik vraag het dus hier. Zeg dan gewoon niks als je het niet weet of het topic je niet boeit.
Sorry, dat wist ik niet. Ik ging er, naïef, van uit dat er algemene regels voor golden.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:34 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dan snap ik je vraag.
En dan is ook de vraag: Zijn deze regels bij alle wbv's hetzelfde?
De ene gemeente barst van de huurflats en sommige niet...quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:36 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Sorry, dat wist ik niet. Ik ging er, naïef, van uit dat er algemene regels voor golden.
Toch maar navraag doen dan.
nee, waarom zou dat zo zijn?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:04 schreef GwanGwaa het volgende:
I.i.g.? Waarvan is dat een afkorting? Toch niet van een urgentieverklaring?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:37 schreef christmastsunami het volgende:
Als je al een urgentieverklaren hebt gekregen, is er volgens mij een paar jaar wachttijd voor een weer nieuwe i.i.g..
Heb ik weleens gehoord, maar zal wel een gerucht zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:10 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
nee, waarom zou dat zo zijn?
In ieder geval hier bedoel ik. Hiernaast hadden ze een urgentieverklaring voor die woning waar ze ingetrokken waren. En kregen ze geen nieuwe toen het huis , na een paar maanden bewonen, toch niet beviel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:18 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
I.i.g.? Waarvan is dat een afkorting? Toch niet van een urgentieverklaring?
De urgentie zelf is slechts 3 maanden geldig:
https://suwr.nl/woningzoe(...)ijn-urgentie-geldig/
Volgens mij krijgt tegenwoordig juist bijna niemand meer een urgentieverklaring.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:27 schreef christmastsunami het volgende:
Weetje, sommige mensen leven nog echt in de vorige eeuw. Sinds een jaar of 10 a 20, stelt die urgentieverklaring geen reet meer voor. Elke gek krijgt een urgentie verklaring, Er zijn zoveel urgentieverklaringen, dat je in de top van de urgentieverklaringen terecht moet komen om een kans te maken, zucht.
Je wordt gewoon op straat gezet, al heel lang.
Vanuit instellingen vooral, justitie, ggz, dat soort dingen natuurlijk. Dat is zelfs een snelle manier om er aan eentje te komen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt tegenwoordig juist bijna niemand meer een urgentieverklaring.
Nee, die gaan daar helemaal niet over.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:50 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Vanuit instellingen vooral, justitie, ggz, dat soort dingen natuurlijk. Dat is zelfs een snelle manier om er aan eentje te komen.
De gemeentes moeten toch ook mensen uit instellingen en opvang enzo plaatsen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, die gaan daar helemaal niet over.
De gemeenten bepalen toch de criteria?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:52 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
De gemeentes moeten toch ook mensen uit instellingen en opvang enzo plaatsen?
Ik denk het wel, misschien scheelt dat ook per gemeente. Ik weet ook niet of je je overal kan inschrijven, waar het sneller gaat.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De gemeenten bepalen toch de criteria?
Wat ik bijv. weet is dat er vroeger na scheiding wel urgentie werd gegeven, maar dat dit allang niet meer wordt gedaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:58 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik denk het wel, misschien scheelt dat ook per gemeente. Ik weet ook niet of je je overal kan inschrijven, waar het sneller gaat.
Rond 2000 in DenHaag, was dat toen al wel zo, ook met kinderen, gewoon naar de daklozen opvang of familie. Niks urgentieverklaring bij een een gevaarlijke huissituatie.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ik bijv. weet is dat er vroeger na scheiding wel urgentie werd gegeven, maar dat dit allang niet meer wordt gedaan.
Terwijl het antwoord anders is per woningbouwvereniging en gemeente. En soms zelfs per wijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:23 schreef GwanGwaa het volgende:
klopt en veelal moeten urgentieverklaringen verlengd worden en weer verlengd worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:18 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
I.i.g.? Waarvan is dat een afkorting? Toch niet van een urgentieverklaring?
De urgentie zelf is slechts 3 maanden geldig:
https://suwr.nl/woningzoe(...)ijn-urgentie-geldig/
klopt, een vriendin van mijn vrouw leefde met 2 jonge kinderen gewoon op straat een tijdje totdat een familielid en partner het niet meer aan kon zien en hun in hun huis nam van 35 m2.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:07 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Rond 2000 in DenHaag, was dat toen al wel zo, ook met kinderen, gewoon naar de daklozen opvang of familie. Niks urgentieverklaring bij een een gevaarlijke huissituatie.
En vaak betekent urgentie dat de gemeente/woningstichting je één huis aanbied (aka geen keus), en als je dat weigert je de urgentie voor altijd kwijd bent.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt en veelal moeten urgentieverklaringen verlengd worden en weer verlengd worden.
dat lijkt mij ook logischquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:32 schreef Duur het volgende:
[..]
En vaak betekent urgentie dat de gemeente/woningstichting je één huis aanbied (aka geen keus), en als je dat weigert je de urgentie voor altijd kwijd bent.
Het zijn ook regels die steeds strenger geworden zijn, dat is ook het probleem, mensen zijn hier helemaal niet van op de hoogte.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:32 schreef Duur het volgende:
[..]
En vaak betekent urgentie dat de gemeente/woningstichting je één huis aanbied (aka geen keus), en als je dat weigert je de urgentie voor altijd kwijd bent.
Het is juist andersom: bijna niemand krijgt meer een urgentieverklaring.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:27 schreef christmastsunami het volgende:
Weetje, sommige mensen leven nog echt in de vorige eeuw. Sinds een jaar of 10 a 20, stelt die urgentieverklaring geen reet meer voor. Elke gek krijgt een urgentie verklaring, Er zijn zoveel urgentieverklaringen, dat je in de top van de urgentieverklaringen terecht moet komen om een kans te maken, zucht.
Je wordt gewoon op straat gezet, al heel lang.
Waarom zou woningruil niet toegestaan moeten zijn bij sociale huurwoningen,?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
ja, urgentieverklaringen worden nog wel gegeven in sommige gebieden.
\
en ik mag hopen dat woningruilen van sociale huurwoningen niet is toegestaan
Het hebben van kinderen scheelt helemaal niks meer. Urgentieverklaringen worden amper meer gegeven.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:24 schreef Nico987 het volgende:
Of en waarvoor je een urgentie verklaring krijgt is per gemeente verschillend. Het hebben van kinderen scheelt nogal. Maar je moet echt zwaar wegende redenen waarom je met urgentie een huis moet hebben. De woningbouwvereniging heeft daar 9ok weinig over te zeggen dus je zult je gemeente moeten bellen. Het helpt wel als je een WMO of zo hebt die je daarmee helpt. Zij kunnen vaak jouw specifieke reden nog wat meer uitleggen bij de beoordeling.
Omdat er zo belachelijk veel zijn, probeerde ik uit te leggen!quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is juist andersom: bijna niemand krijgt meer een urgentieverklaring.
Je bent zelf slecht op de hoogte.
sociale huurwoningen kan je niet krijgen met handje-klap omdat je maar allerlei mensen kent die onderling wel wat kunnen ruilen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou woningruil niet toegestaan moeten zijn bij sociale huurwoningen,?
en terecht dat die voorrang krijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:39 schreef christmastsunami het volgende:
Hier in mijn woonplaats is een instelling, als je daar een jaar of 2 in behandeling gaat, krijg je in 2 jaar 'onder de pannen' ,een urgentieverklaring. Dat gaat een stuk sneller dan op de normale manier.
Zo goed als niet. Hou er maar rekening mee dat dit een heel moeilijk verhaal gaat worden voor jou situatie:quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:04 schreef GwanGwaa het volgende:
Worden er nog urgentieverklaringe voor sociale huurwoningen verstrekt en waarvoor?
Ex-gevangenen/tbsers.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 09:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In praktische zin krijg je geen urgentie meer, je kan zwanger zijn, op het punt staan te bevallen, uit huis gezet worden door je ex.. maakt niet uit, ga maar bij je ouders wonen.
Het klinkt als een rant, maar in praktische zin krijgen alleen statushouders “urgentie”, ze noemen het dan gewoon voorrang.
Via wmo kun je hier een urgentie krijgen op ziektebeeldquote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:04 schreef GwanGwaa het volgende:
1) Worden er nog urgentieverklaringe voor sociale huurwoningen verstrekt en waarvoor?
2) Mogen woningen worden geruild of moet je echt jaren ingeschreven staan?
De zus van je schoonzus is toch je schoonzus? Plus, ja liever geen dak dan een tochtig dak. Toch?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:44 schreef Het_Bokje het volgende:
De zus van mijn schoonzus is gescheiden, 3 kids, herstellende van operatie (darmkanker) en zit nu in een tochtige 50's woning (die over 2 jaar toch plat moet), omdat ze urgentiegeval is.
De meest kutte woningen worden verhuurd aan urgentiegevallen, want die hebben toch geen keuze.
(dat van die schoonzus klopt, altijd vreemd gevonden dat bij mannen het dan Zwager is oid)quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De zus van je schoonzus is toch je schoonzus? Plus, ja liever geen dak dan een tochtig dak. Toch?
Nee?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 10:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De zus van je schoonzus is toch je schoonzus? Plus, ja liever geen dak dan een tochtig dak. Toch?
Als ze het niet wil zijn er vast veel mensen die het zo overnemen, voor nog wel wat meer huur ook...quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:34 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
(dat van die schoonzus klopt, altijd vreemd gevonden dat bij mannen het dan Zwager is oid)
Inderdaad, beter een dak, dan geen dak. (Maar een tochtig hok waar je niet durft te stoken vanwege kosten is ook weer kut, en je betaalt wel huur..,maarja..urgent is urgent, dus niet nitpicken inderdaad)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |