abonnement Unibet Coolblue
pi_205674919
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt en veelal moeten urgentieverklaringen verlengd worden en weer verlengd worden.
En vaak betekent urgentie dat de gemeente/woningstichting je één huis aanbied (aka geen keus), en als je dat weigert je de urgentie voor altijd kwijd bent.
pi_205674924
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:32 schreef Duur het volgende:

[..]
En vaak betekent urgentie dat de gemeente/woningstichting je één huis aanbied (aka geen keus), en als je dat weigert je de urgentie voor altijd kwijd bent.
dat lijkt mij ook logisch
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205674953
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:32 schreef Duur het volgende:

[..]
En vaak betekent urgentie dat de gemeente/woningstichting je één huis aanbied (aka geen keus), en als je dat weigert je de urgentie voor altijd kwijd bent.
Het zijn ook regels die steeds strenger geworden zijn, dat is ook het probleem, mensen zijn hier helemaal niet van op de hoogte.
Eens in de zoveeltijd geeft de woningbouw de nieuwe spelregels per brief door. Maar ze worden steeds strenger en volgens mij, zijn de urgentie woningen niet de prettige sociale huurwoningen. Die zijn verkocht. Het zijn de woningen waar wat mis mee is. Zoals een schimmelwoning.
pi_205674987
En je krijgt waarschijnlijk ook aparte buren, want soms zit er eentje tussen die op een houten vloer een biljarttafel plaatst en dan moet je niet raar opkijken, als ie boos wordt als er wat van zegt.
Ik zou maar eens goed nadenken of je nou echt een urgentieverklaring wil, want het is echt voor pure nood.
pi_205687475
Of en waarvoor je een urgentie verklaring krijgt is per gemeente verschillend. Het hebben van kinderen scheelt nogal. Maar je moet echt zwaar wegende redenen waarom je met urgentie een huis moet hebben. De woningbouwvereniging heeft daar 9ok weinig over te zeggen dus je zult je gemeente moeten bellen. Het helpt wel als je een WMO of zo hebt die je daarmee helpt. Zij kunnen vaak jouw specifieke reden nog wat meer uitleggen bij de beoordeling.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:35:14 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205687572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:27 schreef christmastsunami het volgende:
Weetje, sommige mensen leven nog echt in de vorige eeuw. Sinds een jaar of 10 a 20, stelt die urgentieverklaring geen reet meer voor. Elke gek krijgt een urgentie verklaring, Er zijn zoveel urgentieverklaringen, dat je in de top van de urgentieverklaringen terecht moet komen om een kans te maken, zucht.

Je wordt gewoon op straat gezet, al heel lang.
Het is juist andersom: bijna niemand krijgt meer een urgentieverklaring.
Je bent zelf slecht op de hoogte.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:36:52 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205687598
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
ja, urgentieverklaringen worden nog wel gegeven in sommige gebieden.
\
en ik mag hopen dat woningruilen van sociale huurwoningen niet is toegestaan
Waarom zou woningruil niet toegestaan moeten zijn bij sociale huurwoningen,?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:38:11 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205687611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:24 schreef Nico987 het volgende:
Of en waarvoor je een urgentie verklaring krijgt is per gemeente verschillend. Het hebben van kinderen scheelt nogal. Maar je moet echt zwaar wegende redenen waarom je met urgentie een huis moet hebben. De woningbouwvereniging heeft daar 9ok weinig over te zeggen dus je zult je gemeente moeten bellen. Het helpt wel als je een WMO of zo hebt die je daarmee helpt. Zij kunnen vaak jouw specifieke reden nog wat meer uitleggen bij de beoordeling.
Het hebben van kinderen scheelt helemaal niks meer. Urgentieverklaringen worden amper meer gegeven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205687632
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is juist andersom: bijna niemand krijgt meer een urgentieverklaring.
Je bent zelf slecht op de hoogte.
Omdat er zo belachelijk veel zijn, probeerde ik uit te leggen!
De instanties zijn denk ik de hoofdgrossier.

Hier in mijn woonplaats is een instelling, als je daar een jaar of 2 in behandeling gaat, krijg je in 2 jaar 'onder de pannen' ,een urgentieverklaring. Dat gaat een stuk sneller dan op de normale manier.
pi_205688274
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom zou woningruil niet toegestaan moeten zijn bij sociale huurwoningen,?
sociale huurwoningen kan je niet krijgen met handje-klap omdat je maar allerlei mensen kent die onderling wel wat kunnen ruilen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205688285
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:39 schreef christmastsunami het volgende:
Hier in mijn woonplaats is een instelling, als je daar een jaar of 2 in behandeling gaat, krijg je in 2 jaar 'onder de pannen' ,een urgentieverklaring. Dat gaat een stuk sneller dan op de normale manier.
en terecht dat die voorrang krijgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:24:32 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205690906
quote:
5s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:04 schreef GwanGwaa het volgende:
Goedendag, ik heb twee vragen aangaande sociale huuswoningen:

Worden er nog urgentieverklaringe voor sociale huurwoningen verstrekt en waarvoor?

Zo goed als niet. Hou er maar rekening mee dat dit een heel moeilijk verhaal gaat worden voor jou situatie:
NWS / Gemeenten steeds strenger bij spoedaanvraag huurwoning
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205691480
TS is in ieder geval met de staart tussen de beentjes uit dit topic vertrokken toen ze hoorde dat haar maandelijks opspelende 'reumatische pijntjes' geen reden waren voor urgentie op een nieuwe woning.

Slotje?
pi_205692597
Ligt aan de ernst van je reuma. Als je hard kunt maken met medische verklaringen dat je een aangepaste/gelijkvloerse woning nodig hebt dan mogelijk is. Psychische klachten zijn vrijwel nooit meer reden voor urgentie.
pi_205692905
In praktische zin krijg je geen urgentie meer, je kan zwanger zijn, op het punt staan te bevallen, uit huis gezet worden door je ex.. maakt niet uit, ga maar bij je ouders wonen.

Het klinkt als een rant, maar in praktische zin krijgen alleen statushouders “urgentie”, ze noemen het dan gewoon voorrang.
pi_205692954
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 09:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In praktische zin krijg je geen urgentie meer, je kan zwanger zijn, op het punt staan te bevallen, uit huis gezet worden door je ex.. maakt niet uit, ga maar bij je ouders wonen.

Het klinkt als een rant, maar in praktische zin krijgen alleen statushouders “urgentie”, ze noemen het dan gewoon voorrang.
Ex-gevangenen/tbsers.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205692965
Sommige steden hebben wel een urgentieregeling voor bepaalde beroepen; onderwijs en zorg.
"Pools are perfect for holding water"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:30:34 #44
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205693200
quote:
5s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:04 schreef GwanGwaa het volgende:
Goedendag, ik heb twee vragen aangaande sociale huuswoningen:

1) Worden er nog urgentieverklaringe voor sociale huurwoningen verstrekt en waarvoor?
Zijn reuma en psychiatrische stoornissen bijvoorbeeld redenen?
2) Mogen woningen worden geruild of moet je echt jaren ingeschreven staan?
Via wmo kun je hier een urgentie krijgen op ziektebeeld
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205693206
Je kan beter zeggen dat je uit Eritrea komt of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205693296
De zus van mijn schoonzus is gescheiden, 3 kids, herstellende van operatie (darmkanker) en zit nu in een tochtige 50's woning (die over 2 jaar toch plat moet), omdat ze urgentiegeval is.

De meest kutte woningen worden verhuurd aan urgentiegevallen, want die hebben toch geen keuze.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205693349
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:44 schreef Het_Bokje het volgende:
De zus van mijn schoonzus is gescheiden, 3 kids, herstellende van operatie (darmkanker) en zit nu in een tochtige 50's woning (die over 2 jaar toch plat moet), omdat ze urgentiegeval is.

De meest kutte woningen worden verhuurd aan urgentiegevallen, want die hebben toch geen keuze.
De zus van je schoonzus is toch je schoonzus? Plus, ja liever geen dak dan een tochtig dak. Toch?
pi_205693611
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De zus van je schoonzus is toch je schoonzus? Plus, ja liever geen dak dan een tochtig dak. Toch?
(dat van die schoonzus klopt, altijd vreemd gevonden dat bij mannen het dan Zwager is oid)
Inderdaad, beter een dak, dan geen dak. (Maar een tochtig hok waar je niet durft te stoken vanwege kosten is ook weer kut, en je betaalt wel huur..,maarja..urgent is urgent, dus niet nitpicken inderdaad)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:36:02 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205693624
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De zus van je schoonzus is toch je schoonzus? Plus, ja liever geen dak dan een tochtig dak. Toch?
Nee?
The love you take is equal to the love you make.
pi_205693635
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 11:34 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
(dat van die schoonzus klopt, altijd vreemd gevonden dat bij mannen het dan Zwager is oid)
Inderdaad, beter een dak, dan geen dak. (Maar een tochtig hok waar je niet durft te stoken vanwege kosten is ook weer kut, en je betaalt wel huur..,maarja..urgent is urgent, dus niet nitpicken inderdaad)
Als ze het niet wil zijn er vast veel mensen die het zo overnemen, voor nog wel wat meer huur ook...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')