Misschien alsnog de 1000 euro die Rutte had belooft uitdelen?quote:Dure boodschappen en een hoge energierekening. Het leven is in de afgelopen maanden flink duurder geworden en daardoor komen steeds meer huishoudens in de knel. Van belastingverlaging tot het verhogen van de zorgtoeslag: wat kan het kabinet doen om onze koopkracht te verbeteren?
quote:Komende week vallen daarover de besluiten, als het kabinet de laatste hand legt aan de begroting voor volgend jaar. In het regeerakkoord was al drie miljard euro apart gezet voor koopkrachtsteun in 2023 voor lage en middeninkomens, dus tot 40.000 euro bruto per jaar.
Toen moest je nog ergens moeite voor doen, ja. En dan krijg je daar een ander soort kwaliteit voor terug.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die prulletjes ja, huizen zijn veel duurder. Vroeger was een smartphone nog geen noodzaak, kaartjes werden nog verkocht aan een loket en elk stadje had een bank met medwerkers. Die luxe is verdwenen.
En daar hebben ze ook voor gewerkt. Men doet allemaal heel hard alsof dat niet zo is, maar kantoorwerk was toen helemaal niet zo algemeen als nu. Er waren geen PC's in grote getale om de hele dag achter te slapen en het gros van de mensen werkten nog met de handen en maakte ook echt iets, of verleende een dienst.quote:Boomers hebben economisch een prachtig periode meegemaakt, een stijgende lijn met een klein dalletje in de jaren 80. De tieners van nu gaan andere tijden tegemoet.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 07:21 schreef daNpy het volgende:
Ook willen ze nergens meer voor betalen.
quote:Zonder nieuw beleid daalt de koopkracht van huishoudens dit jaar met 6,8 procent, om volgend jaar met 0,6 procent slechts licht te herstellen. Dat staat in ramingen van het Centraal Planbureau (CPB) voor het komende anderhalf jaar. Het CPB zegt op basis van beschikbare gegevens dat de verwachting zeker sinds de jaren 90 niet zo somber was.
Zullen echt niet alleen vakantievierende mensen zijn die klagen over de prijzen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Misschien gewoon eens een vakantie overslaan.
Hou je genoeg geld over om de extra kosten voor boodschappen/energie/benzine op te vangen voor een jaar.
Dus als je op vakantie gaat moet je ook niet zeiken dat je het zo zwaar hebt, vakantie is geen eerste levensbehoefte ofzo.
Opgelost, slotjequote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Misschien gewoon eens een vakantie overslaan.
Hou je genoeg geld over om de extra kosten voor boodschappen/energie/benzine op te vangen voor een jaar.
Dus als je op vakantie gaat moet je ook niet zeiken dat je het zo zwaar hebt, vakantie is geen eerste levensbehoefte ofzo.
Kabinet na het lezen van Hyaenidae's comment:quote:
kut, ik kreeg net reactie terug van Mark. Dit wordt niet geadviseerd omdat het slecht is voro Schiphol en KLMquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kabinet na het lezen van Hyaenidae's comment:
[ afbeelding ]
Heeft zo'n minister van armoede toch nog effect gehad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
CPB: koopkracht hard onderuit, armoede neemt toe
En wat verwachte het CPB voor dit jaar?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)it-armoede-neemt-toe
CPB: koopkracht hard onderuit, armoede neemt toe
[..]
de werkelijke cijfers zijn slechter dan wat het CPB voorspelt krijg ik het idee.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
En wat verwachte het CPB voor dit jaar?
En 2 jaar terug, voor vorig jaar?
zeker, kan je nagaan hoe het zou gaan zonder minister van armoede.... dan zouden er rijen staan voor de gaarkeukens.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:09 schreef zoost het volgende:
[..]
Heeft zo'n minister van armoede toch nog effect gehad.
Ik kan me ook niet herinneren dat het CPB een inflatie van 5+% voorspelde. Laat staan 10 of 12.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de werkelijke cijfers zijn slechter dan wat het CPB voorspelt krijg ik het idee.
maar ook nog verder terug, ik kan me niet herinneren dat het CPB iets voorspelde wat uitkwam of beter werd dan voorspelt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet herinneren dat het CPB een inflatie van 5+% voorspelde. Laat staan 10 of 12.
FTFYquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:18 schreef Mortaxx het volgende:
Nou de minister schrikt ervan! doet alsof ze ervan schrikt
Toch raar dat een aantal users op het fok forum dit al jaren zagen aankomen
Inderdaad, ik denk dat de werkelijkheid tussen de 10 en 20% minder koopkracht ligt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de werkelijke cijfers zijn slechter dan wat het CPB voorspelt krijg ik het idee.
Het CPB voorspelt toch gewoon wat de politieke baasjes goed uitkomt?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar ook nog verder terug, ik kan me niet herinneren dat het CPB iets voorspelde wat uitkwam of beter werd dan voorspelt.
nee ze doen hun best maar het is simpelweg onmogelijkheid binnen acceptabele grenzen dat te voorspellen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het CPB voorspelt toch gewoon wat de politieke baasjes goed uitkomt?
er zullen mensen zijn voor wie dat klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat de werkelijkheid tussen de 10 en 20% minder koopkracht ligt.
De voorspelde koopkrachtstijgingen van de laatste jaren vielen in ieder geval bijna altijd (veel) lager uit dan de berekeningen van CPB. Misschien hebben we mazzel en valt de daling nu ook mee. En misschien krijgen we in oktober al een Elfstedentocht.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het CPB voorspelt toch gewoon wat de politieke baasjes goed uitkomt?
https://nos.nl/artikel/24(...)erger-dan-we-dachtenquote:Minister Adriaansens van Economische Zaken is geschrokken van de koopkrachtcijfers van het Centraal Planbureau. Volgens het CPB daalt de koopkracht van huishoudens dit jaar met 6,8 procent en herstelt die volgend jaar met 0,6 procent slechts licht.
Kwam laatst een dakloze toe voor wat kleingeld; ik zeg vriend, de economie is 2,6% gegroeid, is dat niet genoeg?!quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:19 schreef Twiitch het volgende:
Gelukkig is er ook sprake van een stevige economische groei dus eigenlijk gaat het best goed.
https://nos.nl/artikel/24(...)tie-en-energiecrisis
Ik ben er ook bang voor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat de werkelijkheid tussen de 10 en 20% minder koopkracht ligt.
Niet zo zuur hèquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:00 schreef Waldorf22 het volgende:
Gelukkig heeft geen enkele fokker hier last van zo te lezen. Die wekken natuurlijk allemaal hun eigen stroom op en leven van de lucht.
We moeten nog heel even volhouden met elkaar!quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wanneer komt het zoet nou?
nee, die hebben de juiste mindsetquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:00 schreef Waldorf22 het volgende:
Gelukkig heeft geen enkele fokker hier last van zo te lezen. Die wekken natuurlijk allemaal hun eigen stroom op en leven van de lucht.
Ojaquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, die hebben de juiste mindset
Mwoah. Ik heb het niet slecht, integendeel. Maar als mijn vrouw al begint te klagen over stijgende prijzen, en nu duurdere artikelen laat liggen, dan wil ik niet weten hoe het bij gezinnen moet die voor deze crisis nét konden rondkomen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:00 schreef Waldorf22 het volgende:
ben je dat nu alweer vergeten? zo red je het nooitquote:
mijn vrouw zei laatst toen ze online boodschappen deed bij de appie dat melk 2 weken geleden 10 cent duurder was geworden, vorige week weer 10 cent en nu weer 10 ct. Ik zei: wat vervelend.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Mwoah. Ik heb het niet slecht, integendeel. Maar als mijn vrouw al begint te klagen over stijgende prijzen, en nu duurdere artikelen laat liggen, dan wil ik niet weten hoe het bij gezinnen moet die voor deze crisis nét konden rondkomen.
Bijv, laatst 100gr garnalen willen halen, ¤7! Ja doei..
Nee ik heb het ook niet slecht maar zie wel ineens honderden euro’s per maand meer verdwijnen terwijl ik er nog niks geks mee doe.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Mwoah. Ik heb het niet slecht, integendeel. Maar als mijn vrouw al begint te klagen over stijgende prijzen, en nu duurdere artikelen laat liggen, dan wil ik niet weten hoe het bij gezinnen moet die voor deze crisis nét konden rondkomen.
Wij zijn fan van Ristorante pizza's (ja ik weet hetquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Even? Mensen kunnen het niet betalen en gaan zich in zeer diepe schulden stoppen deze winter.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:13 schreef Nielsch het volgende:
Kappen met telkens maar weer compenseren. Daar blijven de prijzen alleen maar van stijgen. Mensen aan de onderkant en onderkant van 't midden zullen even de pijn moeten voelen...
Jij gelooft dat de prijzen ooit weer dalen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:13 schreef Nielsch het volgende:
Kappen met telkens maar weer compenseren. Daar blijven de prijzen alleen maar van stijgen. Mensen aan de onderkant en onderkant van 't midden zullen even de pijn moeten voelen...
Daarom nu een elektronisch kacheltje kopen en 2 truien aan deze winter. Zo erg is dat nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even? Mensen kunnen het niet betalen en gaan zich in zeer diepe schulden stoppen deze winter.
Zelfs bij minimaal verbruik gaan mensen enorm veel meer betalen en dan komen daar nog de stijgende kosten voor boodschappen en andere zaken bij. Nee, zo simpel is het allemaal niet op te lossen voor velen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarom nu een elektronisch kacheltje kopen en 2 truien aan deze winter. Zo erg is dat nou ook weer niet.
Dit is inderdaad een shitstorm die op ons af komt. Je kunt alleen maar hopen dat dat signaal in Den Haag nu echt doordringt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zelfs bij minimaal verbruik gaan mensen enorm veel meer betalen en dan komen daar nog de stijgende kosten voor boodschappen en andere zaken bij. Nee, zo simpel is het allemaal niet op te lossen voor velen.
Dit meen je niet serieus toch hè? Vandaag weer bericht, bijna 10% van de kinderen groeit op in armoede. Dat kan toch niet in dit gave land.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:13 schreef Nielsch het volgende:
Ik laat ook dingen staan. 7 euro voor 100 gram pijnboompitten. Ja dikke doei, dan maar een salade zonder. Ga nu toch ook niet miepen dat ik daar compensatie voor wil van de regering.
Nou zoiets zullen anderen ook moeten doen maar dan met gas, sigaretten en vakanties.
Niet zolang we voor gas afhankelijk blijven van Rusland. Maarja, zonnepanelen, windmolens en warmtepompen waren een domme linkse hobby...quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:16 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij gelooft dat de prijzen ooit weer dalen?
Of dat we elk jaar iets extra"s krijgen om het hoofd boven water te houden...?
je wilt het nog erger maken met blackouts erbij?quote:
Vandaag in de krant, meer dan de helft van de uitkering naar de energienota. Laten we niet vergeten dat de armste groepen ook geen geld hebben voor isolatie, zonnepanelen etc.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zelfs bij minimaal verbruik gaan mensen enorm veel meer betalen en dan komen daar nog de stijgende kosten voor boodschappen en andere zaken bij. Nee, zo simpel is het allemaal niet op te lossen voor velen.
Heb ik pas geleden gedaan voor in m'n werkkamer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarom nu een elektronisch kacheltje kopen en 2 truien aan deze winter. Zo erg is dat nou ook weer niet.
Onze stroom en gas is bijna 2x zoveel als bij onze Belgische vrienden. En die kopen het gas nog bij ons ook.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:20 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Heb ik pas geleden gedaan voor in m'n werkkamer.
Ik had een tijdje terug al een kacheltje op het oog bij bol.com, was toen nog 42 euro en nu 100 euro
dat betwijfel ik, want de belgen hebben gas zat, want ze kunnen het nergens opslaanquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:22 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Onze stroom en gas is bijna 2x zoveel als bij onze Belgische vrienden. En die kopen het gas nog bij ons ook.
Een deel van de prijzen zal nderdaad weer dalen. Deflatie over de hele linie komt niet heel vaak voor maar de inflatie zal op den duur weer in een langzamer tempo toenemen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:16 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij gelooft dat de prijzen ooit weer dalen?
Of dat we elk jaar iets extra"s krijgen om het hoofd boven water te houden...?
www.supermarktscanner.nl stuurt je naar de Dekamarkt voor een goedkopere pizzaquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij zijn fan van Ristorante pizza's (ja ik weet het) die je tot voor kort soms in de aanbieding 3 stuks voor 5 euro kon kopen (los 2 à 2,50¤). Afgelopen week ¤ 3,66 per stuk
dus die 10% die er nu bij komt gaat er nooit meer vanaf? dus we blijven voor altijd die 10% meer betalen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een deel van de prijzen zal nderdaad weer dalen. Deflatie over de hele linie komt niet heel vaak voor maar de inflatie zal op den duur weer in een langzamer tempo toenemen.
Daarom moet er ook geen paniekvoetbal gespeeld worden door het kabinnet. Compenseren levert de kans op dat je juist de inflatie nog verder aanwakkert.
Als je kijkt naar de historie van de inflatie is die kans groot aanwezig. Een deel van de prijzen zal op den duur weer dalen maar de kans dat deflatie ontstaat is niet heel groot.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dus die 10% die er nu bij komt gaat er nooit meer vanaf? dus we blijven voor altijd die 10% meer betalen?
Het kan toch niet stelselmatig >2¤ per m3 gas blijven?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de historie van de inflatie is die kans groot aanwezig. Een deel van de prijzen zal op den duur weer dalen maar de kans dat deflatie ontstaat is niet heel groot.
Mochten de energieprijzen in elkaar donderen heb je nog enige kans op deflatie. Maar die kans is vrij klein. Stabilisatie of lichte daling zou al heel welkom zijn.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:30 schreef Ericr het volgende:
Een deel van de prijzen zal op den duur weer dalen maar de kans dat deflatie ontstaat is niet heel groot.
Het electriciteitsnetwerk kan dat allemaal niet aan. Beheerders zeggen dat al jaren. Gas blijft daarom nodig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet zolang we voor gas afhankelijk blijven van Rusland. Maarja, zonnepanelen, windmolens en warmtepompen waren een domme linkse hobby...
We zitten in een loon-winstspiraal.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:19 schreef Twiitch het volgende:
Gelukkig is er ook sprake van een stevige economische groei dus eigenlijk gaat het best goed.
https://nos.nl/artikel/24(...)tie-en-energiecrisis
quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het electriciteitsnetwerk kan dat allemaal niet aan. Beheerders zeggen dat al jarendeccenia. Gas blijft daarom nodig.
Dat valt wel mee, ik heb net een vergelijking gedaan en op 2000KW en 500 kuub gas kom ik ongeveer rond zelfde bedrag van 2000 euro. Daarnaast is het veelal appelen met peren vergelijken omdat algemene belasting hoger of lager is, wat weer deels terug vloeit naar algemene middelen. Is altijd met dit soort dingen, daarom is het ook moeilijk om dit soort kosten met elkaar te vergelijken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:22 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Onze stroom en gas is bijna 2x zoveel als bij onze Belgische vrienden. En die kopen het gas nog bij ons ook.
Omdat het elektriciteitsnetwerk is niet tijdig is geüpgrade ja. Het is geen speling der natuur dat dat niet en waar niets aan te doen is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het electriciteitsnetwerk kan dat allemaal niet aan. Beheerders zeggen dat al jaren. Gas blijft daarom nodig.
Wat begrijp je niet? Als een deel van de prijzen daalt heb je niet automatisch deflatie. Stel dat voeding en energie weer goedkoper wordt betekent het niet zomaar dat andere onderdelen van de CPI ook zullen dalen.quote:
Goed ik zal het nog even verder toelichten. Het is altijd achteraf makkelijk praten over had je maar dit of dat moeten doen en nu ben je een sukkel. Te makkelijk.quote:
oh zo, je bedoelt het winkelmandjequote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet? Als een deel van de prijzen daalt heb je niet automatisch deflatie. Stel dat voeding en energie weer goedkoper wordt betekent het niet zomaar dat andere onderdelen van de CPI ook zullen dalen.
De armste groepen wonen over het algemeen in in de slechtst geïsoleerde sociale huur woningen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vandaag in de krant, meer dan de helft van de uitkering naar de energienota. Laten we niet vergeten dat de armste groepen ook geen geld hebben voor isolatie, zonnepanelen etc.
"Ik heb een goede baan en een hoog maandinkomen van ¤9500 netto. Van mijn netto-inkomen zet ik ongeveer een derde opzij en gebruik ik twee derde om alles van te betalen. En daar red ik het nu niet meer mee."quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:31 schreef Stepperoller het volgende:
Fokkers be like Eén kaasje in plaats van drie: zo bezuinigen hogere inkomens
Niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De armste groepen wonen over het algemeen in in de slechtst geïsoleerde sociale huur woningen.
Hoe gaan de woningbouwverenigingen al die oude panden ooit energieneutraal krijgen?
nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:37 schreef Basp1 het volgende:
Hoe gaan de woningbouwverenigingen al die oude panden ooit energieneutraal krijgen?
Alleen meet je inflatie of deflatie niet over individuele onderdelen natuurlijk. Het is altijd over het mandje waarbij energie niet altij wordt meegenomen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oh zo, je bedoelt het winkelmandje
als een prijs daalt is er namelijk per definitie deflatie. Als een prijs stijgt is er per definitie inflatie, maar je bedoelt dus het winkelmandje.
dat is de afspraak inderdaad omdat het anders moeilijk is om te bepalen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen meet je inflatie of deflatie niet over individuele onderdelen natuurlijk. Het is altijd over het mandje waarbij energie niet altij wordt meegenomen.
Hard gelachen om dat artikel. Ook al is het tegelijkertijd ook triest die high income struggles. Die lui hebben waarschijnlijk nooit met geld kunnen omgaan. Dat het geld naar binnen stroom betekent nog niet dat je de kraan aan de andere kant moet open zetten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"Ik heb een goede baan en een hoog maandinkomen van ¤9500 netto. Van mijn netto-inkomen zet ik ongeveer een derde opzij en gebruik ik twee derde om alles van te betalen. En daar red ik het nu niet meer mee."
Sommige hebben het echt zwaar.
quote:‘Hoge inkomens hebben vaak hoge uitgaven, dat wordt weleens vergeten. Wie groot woont, heeft hoge vaste lasten en de kinderopvang komt grotendeels voor eigen rekening. En dat je goed verdient, wil niet zeggen dat je goed met geld kunt omgaan. Nu de lasten toenemen zul je echt op zoek moeten gaan naar de rek in je maandbudget. En die is er vaak echt wel, als mensen maar weten waar hun geld naartoe gaat.’
Waarbij ik het mijn hele leven al frappant vind dat kosten van koopwoningen nooit in dat virtuele mandje zitten. 70% van de inwoners heeft een koophuis dus neemt het cpb de huurkosten als inflatiecijfer waarbij ook nog eens een groot percentage van de huurwoningen sociale huur is en niet boven door de politiek opgestelde verhogingen mag uitkomen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen meet je inflatie of deflatie niet over individuele onderdelen natuurlijk. Het is altijd over het mandje waarbij energie niet altij wordt meegenomen.
Maar dan ben je echt jaren verder en we zitten nu in een energiecrisis.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:35 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Omdat het elektriciteitsnetwerk is niet tijdig is geüpgrade ja. Het is geen speling der natuur dat dat niet en waar niets aan te doen is.
Gevolg van bewust visieloos energiebeleid (upgraden daarvan had bijv. prima gepaard kunnen gaan met aanleg van glasvezel omdat de straat dan toch open ligt, maar dat gebeurt vrijwel nergens tegelijkertijd).
Tja, dan hadden die kinderen hun zakgeld maar moeten opsparen voor onvoorziene situaties. Eigen schuld dikke bult.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus toch hè? Vandaag weer bericht, bijna 10% van de kinderen groeit op in armoede. Dat kan toch niet in dit gave land.
Je hebt zoiets als basaal levensonderhoud, eten, drinken, verwarming, sportclub, schoolspullen. Dat moet gewoon voor ieder gezin bereikbaar zijn, en dat is het op dit moment niet.
Dat heeft niets te maken met (vlieg)vakanties en weet ik meer wat je er bij haalt.
Je vergeet een belangrijk element: jarenlange oplopende belastingdrukquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:32 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
We zitten in een loon-winstspiraal.
Maar de meeste bezitters hebben niet veel last van gestegen huisvestingskosten (lees hypotheeklast). Of je moet een variabele of kortlopende renteperiode gekozen hebben.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij ik het mijn hele leven al frappant vind dat kosten van koopwoningen nooit in dat virtuele mandje zitten. 70% van de inwoners heeft een koophuis dus neemt het cpb de huurkosten als inflatiecijfer waarbij ook nog eens een groot percentage van de huurwoningen sociale huur is en niet boven door de politiek opgestelde verhogingen mag uitkomen.
"Poor people should pick better lottery numbers,"quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tja, dan hadden die kinderen hun zakgeld maar moeten opsparen voor onvoorziene situaties. Eigen schuld dikke bult.
Jep, is blijkbaar allemaal moeilijk moeilijk.. straks als langzaam de verwarming weer uit kan komt men met compensatie..quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:08 schreef Breekfast het volgende:
Volgens Kaag is het lastig om dit jaar nog iets te doen aan koopkrachtreparatie. Lekker dan.
Ja, als je als Minister van Financiën meer bezig bent met hoe fantastisch de EU is en daar zelfs belangrijke debatten voor laat schieten dan weet je genoeg. Het is ook een volstrekt raadsel waarom zo een vrouw minister op Financiën wordt, ze heeft hier geen enkele achtergrond in. Net zoals Olongren op Defensie, Huug op huisjes, Wopke op Buitenland, en dan vind de politiek het gek dat er gebrek aan vertrouwen is bij de mensen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:08 schreef Breekfast het volgende:
Volgens Kaag is het lastig om dit jaar nog iets te doen aan koopkrachtreparatie. Lekker dan.
Ik voorspel serieus dat men wel met een app komt waarbij je je hele hebben en houden weggeeft om zo een beetje korting te krijgen en dat het vervolg is dat het een CO2 budget meter is, sterker nog, men is het al volop aan het ontwikkelen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, is blijkbaar allemaal moeilijk moeilijk.. straks als langzaam de verwarming weer uit kan komt men met compensatie..
Dat dringt pas door als fvd en bbb 76 zetels hebben en dan nog is hwt de schuld ban de stemmer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:18 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een shitstorm die op ons af komt. Je kunt alleen maar hopen dat dat signaal in Den Haag nu echt doordringt.
De KLM kreeg binnen no time miljarden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:08 schreef Breekfast het volgende:
Daarom is die inflatie ook veel hoger dan ze zeggen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij ik het mijn hele leven al frappant vind dat kosten van koopwoningen nooit in dat virtuele mandje zitten. 70% van de inwoners heeft een koophuis dus neemt het cpb de huurkosten als inflatiecijfer waarbij ook nog eens een groot percentage van de huurwoningen sociale huur is en niet boven door de politiek opgestelde verhogingen mag uitkomen.
precies, ze hadden gewoon de verkeerde mindsetquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tja, dan hadden die kinderen hun zakgeld maar moeten opsparen voor onvoorziene situaties. Eigen schuld dikke bult.
Men zal wellicht straks ook met papieren gas vouchers komen die je dan kunt verzilveren bij je maatschappij, gevolg die dingen staan dan weer massaal op marktplaatsquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De KLM kreeg binnen no time miljarden.![]()
Maar in 2022 is Den Haag niet in staat om de ICT op orde te krijgen zodat het het plebs ook wordt geholpen.
https://esb.nu/esb/200638(...)-inflatie-thuishorenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
de vraag is eigenlijk, hoe lang voer je compensatie door, want prijzen dalen niet, dus als je ermee stopt dan komt er dan een koopkrachtvermindering, tenzij de compensatie tot oneindig doorgaat of heel langzaam wordt afgebouwd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:08 schreef Breekfast het volgende:
Tja het is het gewone volk maar hè, vuile heksquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:08 schreef Breekfast het volgende:
3.7% van ons gas komt uit Rusland (Bron) dus denk niet dat dit de enorme prijsstijgingen kan verklaren. Maarja wel makkelijk natuurlijk, gewoon Poetin overal de schuld van geven.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet zolang we voor gas afhankelijk blijven van Rusland. Maarja, zonnepanelen, windmolens en warmtepompen waren een domme linkse hobby...
dat kan het heel goed verklaren, maar dan moet je ietses verder kijken dan de landgrens.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
3.7% van ons gas komt uit Rusland (Bron) dus denk niet dat dit de enorme prijsstijgingen kan verklaren. Maarja wel makkelijk natuurlijk, gewoon Poetin overal de schuld van geven.
Energie is een globale markt. Rusland knijpt gas nu af, dus het aanbod neemt af. De vraag zit echter al sinds 2021 in de lift. Ik neem aan dat je economie hebt gehad op de middelbare school en begrijpt wat er gebeurt wanneer de vraag het aanbod enorm overstijgt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
3.7% van ons gas komt uit Rusland (Bron) dus denk niet dat dit de enorme prijsstijgingen kan verklaren. Maarja wel makkelijk natuurlijk, gewoon Poetin overal de schuld van geven.
Natuurlijk heeft het wegvallen van Russisch gas een groot aandeel hier in, maar je kunt imo niet alles bij Poetin neerleggen. En het was Nederland en de EU zelf die met sancties "een signaal wilden afgeven" terwijl er meerdere waarschuwingen waren dat het ons harder zou raken dan Rusland. Maarja dat waren pro Poetin wappies en daar moest je niet naar luisteren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat kan het heel goed verklaren, maar dan moet je ietses verder kijken dan de landgrens.
Hoeveel krijg je voor deze reactie eigenlijk?
Rusland begon halverwege 2021 al met het afknijpen van hun gas. Dit wapen zou hoe dan ook worden ingezet tegen ons. De fout is geweest van sommige landen om zich volledig afhankelijk te maken van Russisch gas zoals Duitsland en Oostenrijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft het wegvallen van Russisch gas een groot aandeel hier in, maar je kunt imo niet alles bij Poetin neerleggen. En het was Nederland en de EU zelf die met sancties "een signaal wilden afgeven" terwijl er meerdere waarschuwingen waren dat het ons harder zou raken dan Rusland. Maarja dat waren pro Poetin wappies en daar moest je niet naar luisteren.
Even heel bot gezegd, het interesseert me geen zak als ze in Oekraine of welk land dan ook een basisschool overhoop schieten. Dan betaal ik toch liever gewoon minder voor mijn boodschappen en energierekening.
Waarom is benzine zo duur, ook door de oorlog in Oekraine? Dat wordt ook gewoon doorberekend als transporkosten etc overal hoger uitvallen. Wat was het effect van de coronasteun en al het geld bijdrukken de afgelopen jaren?
waarom denk je dat er niet naar geluisterd werd?quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft het wegvallen van Russisch gas een groot aandeel hier in, maar je kunt imo niet alles bij Poetin neerleggen. En het was Nederland en de EU zelf die met sancties "een signaal wilden afgeven" terwijl er meerdere waarschuwingen waren dat het ons harder zou raken dan Rusland. Maarja dat waren pro Poetin wappies en daar moest je niet naar luisteren.
Omdat ze betaalt werden door Poetin waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom denk je dat er niet naar geluisterd werd?
Goed punt en inderdaad fout geweest. Duitsland en Oostenrijk betalen nu de prijs en dat raakt ons vanzelfsprekend ook.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Rusland begon halverwege 2021 al met het afknijpen van hun gas. Dit wapen zou hoe dan ook worden ingezet tegen ons. De fout is geweest van sommige landen om zich volledig afhankelijk te maken van Russisch gas zoals Duitsland en Oostenrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |