Van mij gaat het naar Openbank, zit op 1,1 %quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:56 schreef black-soldier het volgende:
LPB vanochtend:
De variabele spaarrente voor januari 2023 wordt 0,75% nominaal op jaarbasis. De spaarrente blijft daarmee gelijk ten opzichte van december 2022.
Lloyds gaat op 3 januari naar 0,85% dus begin januari haal ik het weer weg bij LPB.
Ik had er inderdaad nog goede hoop op dat ze zouden verhogen, want ik ben lui en had geen zin om een andere rekening te openen. Doe het nu toch maar. Al is het maar voor de signaalwerking. Verder vind ik het altijd wel een prettig idee als er geld over verschillende partijen verspreid staat.quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:56 schreef black-soldier het volgende:
LPB vanochtend:
De variabele spaarrente voor januari 2023 wordt 0,75% nominaal op jaarbasis. De spaarrente blijft daarmee gelijk ten opzichte van december 2022.
Lloyds gaat op 3 januari naar 0,85% dus begin januari haal ik het weer weg bij LPB.
quote:Op donderdag 29 december 2022 20:07 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En wat zou er gebeuren als je (bij voldoende saldo) bijvoorbeeld 10x 2500 overboekt?
Overigens niet dat ik er behoefte aan heb 😋
Ik heb het vandaag even uitgetest. Heb meerdere opnames gedaan waarbij het totaal ruim boven de 2500 grens uitkomt. Dit is steeds met instant payment binnen een paar seconde gestort op mijn rekening. Het grensbedrag kan makkelijk omzeild worden.quote:Op vrijdag 30 december 2022 09:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen dat er een maximum op gezet is. Ze zullen vast voor een reden gekozen hebben voor die grens van 2500. Of dit nu bankrun achtige scenarios zijn of transactiemonitoring, er zal vast wel iemand gedacht hebben aan het omzeilen van grensbedragen. Bijv dat ze na 4x op 1 dag een transactie doen gewoon alle andere transacties alleen als normale credit transfers aanbieden oid.
Die van mij gaat naar Lloyds (0,85% per 3 januari).quote:Op zaterdag 31 december 2022 12:41 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Van mij gaat het naar Openbank, zit op 1,1 %
LPB blijft weer achter
Bunq 1,05% is ook makkelijk te openen. Betaald account kan direct omgezet worden naar een gratis spaarrekening.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:19 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Die van mij gaat naar Lloyds (0,85% per 3 januari).
Op dit moment een account aan het openen via Raisin maar duurt ontiegelijk lang. Maar goed, je moet er wat voor over hebben.
Online reviews zijn echt heel slecht dus ik durf daar mijn geld niet te parkeren. Valt dat mee in de praktijk? ING schiet gewoon niet op met de rente dus ik zoek een alternatief voor n00bs zoals ik die eigenlijk nergens verstand van hebben.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:43 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Bunq 1,05% is ook makkelijk te openen. Betaald account kan direct omgezet worden naar een gratis spaarrekening.
Mijn spaargeld staat al bijna sinds de oprichting bij Leaseplanbank, dat werkt prima.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Online reviews zijn echt heel slecht dus ik durf daar mijn geld niet te parkeren. Valt dat mee in de praktijk? ING schiet gewoon niet op met de rente dus ik zoek een alternatief voor n00bs zoals ik die eigenlijk nergens verstand van hebben.
Als iemand anders goede raad heeft dan hou ik me aanbevolen
Dank!quote:Op zondag 1 januari 2023 12:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Mijn spaargeld staat al bijna sinds de oprichting bij Leaseplanbank, dat werkt prima.
Leaseplanbank, NIBC, Garantibank.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Online reviews zijn echt heel slecht dus ik durf daar mijn geld niet te parkeren. Valt dat mee in de praktijk? ING schiet gewoon niet op met de rente dus ik zoek een alternatief voor n00bs zoals ik die eigenlijk nergens verstand van hebben.
Als iemand anders goede raad heeft dan hou ik me aanbevolen
Yep, LPB heb ik al sinds ik ben begonnen met sparen. Puur omdat LPB maandelijks uitbetaalt en de effectieve rente daar hoger ligt. Op dit moment loopt LPB wat achter op de andere banken die ruim 1% rente geven. Maar dat zijn banken die niet in West-Europa liggen en het risico daar groter is.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Mijn spaargeld staat al bijna sinds de oprichting bij Leaseplanbank, dat werkt prima.
Kijk ook naar Lloyds en Renault Bank.quote:Op zondag 1 januari 2023 13:15 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Dank!Ik zal daar even naar kijken
Valt best mee. Is in een paar minuten gedaan. Beetje je gezicht laten zien en dat ze de kenmerken van je paspoort of id kaart willen zien, om zeker te stellen dat je geen valse dingen opgeeft.quote:Op zondag 1 januari 2023 13:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zie dat nieuwe klanten bij Leaseplanbank nu ook een videoverificatie moeten doen, wat een gedoe lijkt me dat.
Begrijp dat het best meevalt.quote:Op zondag 1 januari 2023 13:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zie dat nieuwe klanten bij Leaseplanbank nu ook een videoverificatie moeten doen, wat een gedoe lijkt me dat.
quote:Op zondag 1 januari 2023 13:37 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Kijk ook naar Lloyds en Renault Bank.
Maar met LPB kan je eigenlijk niet echt verkeerd gaan. Tenzij zij echt ver onder de rest ligt en dat valt nu op zich nog mee.
Dank voor de tips. Dan ga ik eerst even kijken bij Leaseplanbank. Morgen gelijk even doen.quote:
Open Bank. Gratis betaalrekening plus pasje. Op de lopende rekening vang je 1,1% en deposito's al >2%quote:Op zondag 1 januari 2023 14:21 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dank voor de tips. Dan ga ik eerst even kijken bij Leaseplanbank. Morgen gelijk even doen.
ik heb zelf ook een open bank rekening, maar je wordt wel bedolven onder de crappy mails en het is natuurlijk gedekt door spanje ipv nederland.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Open Bank. Gratis betaalrekening plus pasje. Op de lopende rekening vang je 1,1% en deposito's al >2%
Klinkt ook goed! Kijk ik morgen ook even naar. Dank!quote:Op zondag 1 januari 2023 14:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Open Bank. Gratis betaalrekening plus pasje. Op de lopende rekening vang je 1,1% en deposito's al >2%
Niet je serieuze mailadres voor gebruiken dus. Check.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:33 schreef snabbi het volgende:
[..]
ik heb zelf ook een open bank rekening, maar je wordt wel bedolven onder de crappy mails en het is natuurlijk gedekt door spanje ipv nederland.
je krijgt de 1,1% dus ook niet gratis
Je hoeft toch niet te betalen voor de crapy mails en het garantiestelsel??quote:Op zondag 1 januari 2023 14:33 schreef snabbi het volgende:
[..]
ik heb zelf ook een open bank rekening, maar je wordt wel bedolven onder de crappy mails en het is natuurlijk gedekt door spanje ipv nederland.
je krijgt de 1,1% dus ook niet gratis
Heb even in m'n emailbox gekeken; als er 1 email per maand komt van OB, is het al veel. Betreft dan ookd e aankondiging van spaaracties en renteverhogingen.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:50 schreef snabbi het volgende:
Ik bedoel betalen met een bredere zin van het woord dan betalen met geld. Dat ze je data gebruiken en dat je onderhevig bent aan van die push berichten om je geld in hun robot-belegging te doen of een of andere korting actie is wat mij betreft ook betalen.
Het is verder een prima dienst ze aanbieden, maar de andere factoren mogen wmb ook best benoemd worden.
Deposito's bij Openbank ??quote:Op zondag 1 januari 2023 14:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen de komende dagen gaan weghalen bij LPB.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:45 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik ben ook helemaal fan van open bank. Bij LPB alles weggehaald en naar open bank verplaatst. Ondanks dat het een Spaanse bank is, staat dit bedrag ook binnen enkele minuten op de rekening.
Je krijgt idd wel eens een mailtje van ze. Ach, ik lig er niet zo wakker van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |