abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207355982
LPB vanochtend:

De variabele spaarrente voor januari 2023 wordt 0,75% nominaal op jaarbasis. De spaarrente blijft daarmee gelijk ten opzichte van december 2022.

Lloyds gaat op 3 januari naar 0,85% dus begin januari haal ik het weer weg bij LPB.
pi_207356976
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:56 schreef black-soldier het volgende:
LPB vanochtend:

De variabele spaarrente voor januari 2023 wordt 0,75% nominaal op jaarbasis. De spaarrente blijft daarmee gelijk ten opzichte van december 2022.

Lloyds gaat op 3 januari naar 0,85% dus begin januari haal ik het weer weg bij LPB.
Van mij gaat het naar Openbank, zit op 1,1 %
LPB blijft weer achter
pi_207357359
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:56 schreef black-soldier het volgende:
LPB vanochtend:

Ik had er inderdaad nog goede hoop op dat ze zouden verhogen, want ik ben lui en had geen zin om een andere rekening te openen. Doe het nu toch maar. Al is het maar voor de signaalwerking. Verder vind ik het altijd wel een prettig idee als er geld over verschillende partijen verspreid staat.
pi_207361851
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 20:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]
En wat zou er gebeuren als je (bij voldoende saldo) bijvoorbeeld 10x 2500 overboekt?
Overigens niet dat ik er behoefte aan heb 😋
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 09:46 schreef snabbi het volgende:

[..]
Het zou mij niet verbazen dat er een maximum op gezet is. Ze zullen vast voor een reden gekozen hebben voor die grens van 2500. Of dit nu bankrun achtige scenarios zijn of transactiemonitoring, er zal vast wel iemand gedacht hebben aan het omzeilen van grensbedragen. Bijv dat ze na 4x op 1 dag een transactie doen gewoon alle andere transacties alleen als normale credit transfers aanbieden oid.
Ik heb het vandaag even uitgetest. Heb meerdere opnames gedaan waarbij het totaal ruim boven de 2500 grens uitkomt. Dit is steeds met instant payment binnen een paar seconde gestort op mijn rekening. Het grensbedrag kan makkelijk omzeild worden.
pi_207362516
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 12:41 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Van mij gaat het naar Openbank, zit op 1,1 %
LPB blijft weer achter
Die van mij gaat naar Lloyds (0,85% per 3 januari).

Op dit moment een account aan het openen via Raisin maar duurt ontiegelijk lang. Maar goed, je moet er wat voor over hebben.
pi_207365673
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 17:19 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Die van mij gaat naar Lloyds (0,85% per 3 januari).

Op dit moment een account aan het openen via Raisin maar duurt ontiegelijk lang. Maar goed, je moet er wat voor over hebben.
Bunq 1,05% is ook makkelijk te openen. Betaald account kan direct omgezet worden naar een gratis spaarrekening.
pi_207366009
*O* Het topic gaat eindelijk weer doen waar het voor in het leven is geroepen. Alleen de titel en OP kunnen wel een update gebruiken. *O*
pi_207374114
NIBC begint met 0,50% wel heel erg uit de pas te lopen. Ben benieuwd wanneer die weer 's omhoog gaan.
pi_207374484
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 19:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bunq 1,05% is ook makkelijk te openen. Betaald account kan direct omgezet worden naar een gratis spaarrekening.
Online reviews zijn echt heel slecht dus ik durf daar mijn geld niet te parkeren. Valt dat mee in de praktijk? ING schiet gewoon niet op met de rente dus ik zoek een alternatief voor n00bs zoals ik die eigenlijk nergens verstand van hebben.

Als iemand anders goede raad heeft dan hou ik me aanbevolen :)
pi_207374515
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:49 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Online reviews zijn echt heel slecht dus ik durf daar mijn geld niet te parkeren. Valt dat mee in de praktijk? ING schiet gewoon niet op met de rente dus ik zoek een alternatief voor n00bs zoals ik die eigenlijk nergens verstand van hebben.

Mijn spaargeld staat al bijna sinds de oprichting bij Leaseplanbank, dat werkt prima.
pi_207374734
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Mijn spaargeld staat al bijna sinds de oprichting bij Leaseplanbank, dat werkt prima.
Dank! ^O^ Ik zal daar even naar kijken :Y
pi_207374846
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:49 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Leaseplanbank, NIBC, Garantibank.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207374876
In april komt er weer een deposito vrij dat ik in 2019 geopend had, toen was ik ‘blij’ met 0,95% voor 4 jaar. Ik heb toen ook wat vastgezet voor 5 jaar tegen 1,05%.
Als ik dat nu voor 4 jaar zou vastzetten levert dat 2,10% op, da’s al best een aardige stijging. Ik ga het in april niet weer voor zo lang vastzetten, want ik verwacht nog wel meer stijgingen, maar zelfs voor 1 jaar vastzetten levert al 1,70% op en dat is al ruim meer dan ik aan hypotheekrente betaal. Dus niet extra aflossen op de hypotheek, maar vastzetten in een deposito, wat een gekke wereld is het toch.
pi_207374924
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Yep, LPB heb ik al sinds ik ben begonnen met sparen. Puur omdat LPB maandelijks uitbetaalt en de effectieve rente daar hoger ligt. Op dit moment loopt LPB wat achter op de andere banken die ruim 1% rente geven. Maar dat zijn banken die niet in West-Europa liggen en het risico daar groter is.

Lloyds bank heb ik ook sinds het begin en ook prima op zich. Werkt echter niet zo soepel als LPB en duurt een werkdag als je geld wil overboeken (vóór 12.30 nog dezelfde dag). Depositogarantie is Duitsland en een stabiel land. Ben nu bezig met het openen van een account op Raisin, want Renault bank biedt veel hogere rente en die vertrouw ik ook wel (depositogarantiestelsel Frankrijk).
pi_207374947
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 13:15 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Dank! ^O^ Ik zal daar even naar kijken :Y
Kijk ook naar Lloyds en Renault Bank.

Maar met LPB kan je eigenlijk niet echt verkeerd gaan. Tenzij zij echt ver onder de rest ligt en dat valt nu op zich nog mee.
pi_207374985
Ik zie dat nieuwe klanten bij Leaseplanbank nu ook een videoverificatie moeten doen, wat een gedoe lijkt me dat.
pi_207375163
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 13:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zie dat nieuwe klanten bij Leaseplanbank nu ook een videoverificatie moeten doen, wat een gedoe lijkt me dat.
Valt best mee. Is in een paar minuten gedaan. Beetje je gezicht laten zien en dat ze de kenmerken van je paspoort of id kaart willen zien, om zeker te stellen dat je geen valse dingen opgeeft.
pi_207375218
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 13:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Begrijp dat het best meevalt.

De voordelen van LPB wegen naar mijn mening zwaarder.

Raisin is pas een gedoe. En het duurt lang. Maar goed, als je ergens anders 1% of meer kan krijgen dan ga je serieus afwegen om daar je geld te gaan stallen.
pi_207375506
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 13:37 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Kijk ook naar Lloyds en Renault Bank.

Maar met LPB kan je eigenlijk niet echt verkeerd gaan. Tenzij zij echt ver onder de rest ligt en dat valt nu op zich nog mee.
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 13:27 schreef Aether het volgende:

[..]
Leaseplanbank, NIBC, Garantibank.
Dank voor de tips. Dan ga ik eerst even kijken bij Leaseplanbank. Morgen gelijk even doen.
pi_207375580
quote:
84s.gif Op zondag 1 januari 2023 14:21 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dank voor de tips. Dan ga ik eerst even kijken bij Leaseplanbank. Morgen gelijk even doen.
Open Bank. Gratis betaalrekening plus pasje. Op de lopende rekening vang je 1,1% en deposito's al >2%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207375653
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 14:26 schreef blomke het volgende:

[..]
Open Bank. Gratis betaalrekening plus pasje. Op de lopende rekening vang je 1,1% en deposito's al >2%
ik heb zelf ook een open bank rekening, maar je wordt wel bedolven onder de crappy mails en het is natuurlijk gedekt door spanje ipv nederland.
je krijgt de 1,1% dus ook niet gratis
pi_207375655
quote:

[..]
Klinkt ook goed! Kijk ik morgen ook even naar. Dank! :Y ^O^
pi_207375665
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 14:33 schreef snabbi het volgende:

[..]
ik heb zelf ook een open bank rekening, maar je wordt wel bedolven onder de crappy mails en het is natuurlijk gedekt door spanje ipv nederland.
Niet je serieuze mailadres voor gebruiken dus. Check.
pi_207375718
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 14:33 schreef snabbi het volgende:

[..]
Je hoeft toch niet te betalen voor de crapy mails en het garantiestelsel??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207375860
Ik bedoel betalen met een bredere zin van het woord dan betalen met geld. Dat ze je data gebruiken en dat je onderhevig bent aan van die push berichten om je geld in hun robot-belegging te doen of een of andere korting actie is wat mij betreft ook betalen.
Het is verder een prima dienst ze aanbieden, maar de andere factoren mogen wmb ook best benoemd worden.
pi_207377917
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 14:50 schreef snabbi het volgende:
Ik bedoel betalen met een bredere zin van het woord dan betalen met geld. Dat ze je data gebruiken en dat je onderhevig bent aan van die push berichten om je geld in hun robot-belegging te doen of een of andere korting actie is wat mij betreft ook betalen.
Het is verder een prima dienst ze aanbieden, maar de andere factoren mogen wmb ook best benoemd worden.
Heb even in m'n emailbox gekeken; als er 1 email per maand komt van OB, is het al veel. Betreft dan ookd e aankondiging van spaaracties en renteverhogingen.
pi_207378472
Mails kan ik niet meer zien, want ik had begin 2022 een blokkade ingesteld. Ik telde 15 pushberichten voor het afgelopen jaar, buiten de pushberichten die horen bij een overboeking die je zelf doet.

-edit-
Ik heb zelfs nog even teruggekeken voor mails nu: Ik zie alleen al 7 berichten in de mail in december, 6 in november. Nee die blokkade blijft er lekker op.

[ Bericht 20% gewijzigd door snabbi op 01-01-2023 17:52:45 ]
pi_207380403
quote:

[..]
Deposito's bij Openbank ??
  maandag 2 januari 2023 @ 11:45:07 #299
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_207388447
Ik ben ook helemaal fan van open bank. Bij LPB alles weggehaald en naar open bank verplaatst. Ondanks dat het een Spaanse bank is, staat dit bedrag ook binnen enkele minuten op de rekening.

Je krijgt idd wel eens een mailtje van ze. Ach, ik lig er niet zo wakker van.
pi_207389360
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 11:45 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik ben ook helemaal fan van open bank. Bij LPB alles weggehaald en naar open bank verplaatst. Ondanks dat het een Spaanse bank is, staat dit bedrag ook binnen enkele minuten op de rekening.

Je krijgt idd wel eens een mailtje van ze. Ach, ik lig er niet zo wakker van.
Ik denk dat veel mensen de komende dagen gaan weghalen bij LPB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')