Hoe durven ze dit een goed salaris te noemen staak nog maar wat langer.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag
Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:
Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de ¤ 1.574 en ¤ 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.
Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken
Oh wowquote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag
Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:
Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de ¤ 1.574 en ¤ 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.
Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken
in NL geldt: hoe ouder je bent hoe meer je verdiend bij dezelfde baanquote:Op woensdag 17 augustus 2022 23:39 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Wat heeft leeftijd hier trouwens mee te maken, even ervan uitgaand dat je in beide gevallen nooit eerder in zo'n cabine gezeten hebt?
ziek melden verbieden?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 22:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Personeel verbieden om ontslag te nemen
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag
Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:
Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de ¤ 1.574 en ¤ 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.
Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken
Hmmm is dat de reden dat machinisten van Arriva massaal overlopen naar NS. Althans in het zuiden. Als die 600 euro meer verdienen dan stap ik gelijk over naar Arriva. Hoef ik gelijk niet meer te pendelen van Maastricht naar Eindhoven voor mijn werk.quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:41 schreef praadje het volgende:
[..]
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.
Dit is nog echt ookquote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag
Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:
Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de ¤ 1.574 en ¤ 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.
Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken
Ja hallo, dit kan toch niet echt waar zijn? ¤2444 bruto.....quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag
Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:
Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de ¤ 1.574 en ¤ 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.
Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken
Dat is een starters salaris. Iemand in opleiding dus, die in schaal 54 begint. En afhankelijk van je leeftijd klopt dit. Iemand van 18 jaar zal die 1574 hebben. Een starter die de 50 is gepasseerd die 2444. Allemaal zonder toeslag. Bovendien is het een functie op mbo n3 niveau.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja hallo, dit kan toch niet echt waar zijn? ¤2444 bruto.....
Ik werk minder uren en heb ¤2000 meer dan de max...
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel primaquote:Op maandag 29 augustus 2022 19:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is een starters salaris. Iemand in opleiding dus, die in schaal 54 begint. En afhankelijk van je leeftijd klopt dit. Iemand van 18 jaar zal die 1574 hebben. Een starter die de 50 is gepasseerd die 2444. Allemaal zonder toeslag. Bovendien is het een functie op mbo n3 niveau.
Begrijp dat er nogal wat Machinisten zelf een goederen transport Loc gekocht hebben en zelfstandig zijn gegaan.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
Dat zal dan niet in Nederland geweest zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Begrijp dat er nogal wat Machinisten zelf een goederen transport Loc gekocht hebben en zelfstandig zijn gegaan.
Als er een punt is waar ik niet over klaag is het wel het salaris. Uiteraard ik zit in de eindtrede en hoogste schaal. Wat mij dwars zit is de uitholling van het vak, centralisatie van diverse onderdelen en de sociale veiligheid. Dat die doorgroei naar de max. zo lang duurt past in deze tijd inderdaad niet meer.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
Nee?quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal dan niet in Nederland geweest zijn.
De meeste daarvan zijn dochterondernemingen van (buitenlandse) spoorwegondernemingen en/of van havenbedrijven en dergelijke. Daarnaast zijn ouwe diesellocs helemaal niet toegelaten op de Betouweroute.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee?
Meen daar paar jaar geleden eens een artikel over gelezen te hebben in NRC. Dat was de reden waarom er zoveel (ouwe) diesellocks reden op de Betuwe route
Hier de toegelaten vrachtvervoersbedrijven op het spoor in NL
https://www.nvbs.com/kenn(...)goederenvervoerders/
Daar mag wel 1000 euro boven op.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag
Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:
Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de ¤ 1.574 en ¤ 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.
Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken
Dank je voor je uitleg, herinner me het dan verkeerd, of het is veranderd, want op Wikipedia lees ikquote:Op maandag 29 augustus 2022 20:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De meeste daarvan zijn dochterondernemingen van (buitenlandse) spoorwegondernemingen en/of van havenbedrijven en dergelijke. Daarnaast zijn ouwe diesellocs helemaal niet toegelaten op de Betouweroute.
Je kunt misschien wel een oude locomotief op de kop tikken (succes met daar een lening voor afsluiten trouwens), maar daarmee heb je nog geen licentie. En die krijg je ook echt niet zomaar als zzp-machinist - ik kan me in elk geval niet herinneren dat het gebeurd is in Nederland.
Het is geen wegtransport waar je zomaar vrije rijder kan worden. Dit is echt ingewikkelder.
quote:Na de ingebruikname van de bovenleiding van de Betuweroute in november 2007 reden de elektrische locomotieven die van Kijfhoek naar Duitsland reden op drie verschillende elektrische spanningen, successievelijk 1500 V= in Kijfhoek, 25 kV AC op de Betuweroute, tot aan de opheffing van het "spanningseiland" eerst nog weer 1500 V gelijkspanning tot de grens, en daarna de Duitse 15 kV wisselspanning. Dit vereist een kostbare installatie in de locomotieven. Daarom werd over de Betuweroute nog veel met diesellocomotieven gereden. Die moesten dan wel voor het beveiligingssysteem ERTMS level 2 zijn aangepast.
Nee, wikipedia heeft wel gelijk maar ik reageerde iets te kort door de bocht op je statement over tweedehandsjes. Er zijn op zich wel diesellocs toegelaten, maar die moeten voorzien zijn van ERTMS, een modern veiligheidssysteem dat nogal duur is en waar het gemiddelde NS-diesel-afdankertje echt niet aan voldoet.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dank je voor je uitleg, herinner me het dan verkeerd, of het is veranderd, want op Wikipedia lees ik
[..]
Is dat niet allang het geval?quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, wikipedia heeft wel gelijk maar ik reageerde iets te kort door de bocht op je statement over tweedehandsjes. Er zijn op zich wel diesellocs toegelaten, maar die moeten voorzien zijn van ERTMS, een modern veiligheidssysteem dat nogal duur is en waar het gemiddelde NS-diesel-afdankertje echt niet aan voldoet.
Maar goed, wat ik nog wel zie gebeuren is dat machinisten zich net als leraren of zorgverleners als zzp'er aan gecertificeerde bedrijven gaan verhuren. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt niet bepaald kansloos.
Weet ik eigenlijk niet. Misschien dat @Cherni daar iets zinnigs over kan zeggen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is dat niet allang het geval?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |