abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 29 augustus 2022 @ 10:08:59 #51
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205782351
twitter

twitter

twitter
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
pi_205782402
quote:
Ergens helemaal onderaan weggemoffeld staat dat ze Roosen met 1 jaar verlengen en Hofstede zelfs 2.

Uhm, ja. Bijzonder.
pi_205782519
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2022 10:16 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ergens helemaal onderaan weggemoffeld staat dat ze Roosen met 1 jaar verlengen en Hofstede zelfs 2.

Uhm, ja. Bijzonder.
Hofstede twee jaar erbij? Nee, dit kan ้cht niet :')
Demain, on roule
pi_205782587
Roosen kan nog een bruikbare renner zijn in de voorjaarskoersen, maar aan Hofstede heb je helemaal niks.. en met zoveel talenten die klaar staan vanuit de beloftenploeg, ga je hem toch zeker geen 2 jaar extra geven?
pi_205782651
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 10:48 schreef Marcoss het volgende:
Roosen kan nog een bruikbare renner zijn in de voorjaarskoersen, maar aan Hofstede heb je helemaal niks.. en met zoveel talenten die klaar staan vanuit de beloftenploeg, ga je hem toch zeker geen 2 jaar extra geven?
Misschien te vergezocht, maar omdat het zo stilletjes in een bericht staat zonder aankondiging ga je haast denken dat dit een eis is van sponsoren om Nederlandse renners aan boord te houden terwijl de ploegleiding daar niet op zit te wachten.
Demain, on roule
pi_205782933
Axeon lijkt me toch niet meer de ploeg die het 5, 10 jaar geleden was. Aparte keuze van Herzog, maar ik laat me graag verrassen.
pi_205783036
Tratnik zat eraan te komen. Valter had ik even gemist dan. Mooie transfer voor klimploeg.
pi_205783512
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tratnik zat eraan te komen. Valter had ik even gemist dan. Mooie transfer voor klimploeg.
Valter kwam een tijdje geleden ook al als gerucht voorbij ja (net als Gloag)
pi_205783534
twitter
pi_205783559
twitter
  Moderator maandag 29 augustus 2022 @ 12:50:08 #61
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205783569
Hofstede twee jaar erbij? Wtf. :D

Een wappie die er niets van kan, die moeten we houden.
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
  maandag 29 augustus 2022 @ 12:56:18 #62
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205783616
Benieuwd wat ze met Valter van plan zijn, is nou niet echt een superknecht geweest bij FDJ tot nu toe toch? Eerder een renner die graag een vrije rol heeft
pi_205783648
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 12:56 schreef hhh38 het volgende:
Benieuwd wat ze met Valter van plan zijn, is nou niet echt een superknecht geweest bij FDJ tot nu toe toch? Eerder een renner die graag een vrije rol heeft
Denk dat hij die vrije rol ook wel kan krijgen in de rittenkoersen waar Vingegaard en Roglic beiden niet starten. Op papier hoorde Dumoulin dit jaar ook nog bij dat rijtje, maar de praktijk was ook al anders.. Dan heb je volgend jaar met Kuss, Kruijswijk, Benoot, Kelderman, Foss, Dennis en dan Valter meerdere renners die ook een klassement kunnen rijden in een rittenkoers, maar niet goed genoeg zijn om mee te doen voor winst. Dan kan zo'n Valter vast in UAE, Cataloni๋, Romandi๋ ofzo met een vrije rol ingaan met 1 of 2 renners naast zich van dat rijtje.
  Redactie Sport maandag 29 augustus 2022 @ 20:19:27 #64
451829 crew  H.Vviv
pi_205787130
quote:
Na meer dan vier jaar prof bij Lotto Soudal neemt de 25-jarige Harm Vanhoucke afscheid van de Belgische formatie. De West-Vlaming vindt onderdak bij Team DSM, dat best nog wat klimkracht kan gebruiken na het vertrek van onder meer Thymen Arensman en S๘ren Kragh Andersen.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:23:07 #65
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205787163
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:19 schreef H.Vviv het volgende:

[..]

Domme boer is het ook :{
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:25:21 #66
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205787180
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 13:02 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Denk dat hij die vrije rol ook wel kan krijgen in de rittenkoersen waar Vingegaard en Roglic beiden niet starten. Op papier hoorde Dumoulin dit jaar ook nog bij dat rijtje, maar de praktijk was ook al anders.. Dan heb je volgend jaar met Kuss, Kruijswijk, Benoot, Kelderman, Foss, Dennis en dan Valter meerdere renners die ook een klassement kunnen rijden in een rittenkoers, maar niet goed genoeg zijn om mee te doen voor winst. Dan kan zo'n Valter vast in UAE, Cataloni๋, Romandi๋ ofzo met een vrije rol ingaan met 1 of 2 renners naast zich van dat rijtje.
Denk dat Valter ook wel wat kan in de heuvelklassiekers. Lombardije, Amstel en Waalse Pijl, zoals ie ook al liet zien in de Strade.
  Moderator maandag 29 augustus 2022 @ 20:30:54 #67
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205787222
DSM haalt dus Boer Harm, Robbe Does en een hoop narigheid van hun eigen opleidingsploeg.

Maar het ligt niet aan Iwan.
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
pi_205787838
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:19 schreef H.Vviv het volgende:

[..]

Haha, geniaal dit. Hardop gelachen.
  maandag 29 augustus 2022 @ 21:25:44 #69
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205787888
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
DSM haalt dus Boer Harm, Robbe Does en een hoop narigheid van hun eigen opleidingsploeg.

Maar het ligt niet aan Iwan.
En boer Harm zal wel de rijkste boer van Nederland zijn straks. Eigenlijk is zelfs Boer Harm een winnaar. Ten minste, ik neem aan dat DSM een megabod heeft gedaan, a la 3e ronde FPCL en nog geen renners binnen geharkt op Robbe Does na.
pi_205788515
Heeft DSM dan ook zo weinig budget? Of zou echt niemand met enige naam nog behoefte hebben om die kant op te gaan?
  maandag 29 augustus 2022 @ 22:45:00 #71
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205788649
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Heeft DSM dan ook zo weinig budget? Of zou echt niemand met enige naam nog behoefte hebben om die kant op te gaan?
Ik vermoed dat DSM een salaris x1.5-2 moet doen voor middelmatige renners.
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:29:08 #72
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205791864
twitter


Nooit van gehoord.
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:24:26 #73
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205793867
twitter
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:27:19 #74
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205793897
twitter


Ach Patrick
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:39:52 #75
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205795114
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ach Patrick
Een renner die alleen goed is in januari, omdat ie daarna continu blessa :')
pi_205795201
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:39 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Een renner die alleen goed is in januari, omdat ie daarna continu blessa :')
Volgend jaar kan hij weer vliegen in de TDU!

(tenzij er weer een nieuwe variant opduik ergens)
pi_205800602
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ach Patrick
Israel of DSM, zou het wat uitmaken? In ieder geval verzekerd van WT.
  Moderator woensdag 31 augustus 2022 @ 18:19:52 #78
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205804677
twitter


DSM loopt Robbe Does mis, ach, nee toch.
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
pi_205804710
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 18:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]

DSM loopt Robbe Does mis, ach, nee toch.
Als zelfs zo'n renner je laat zitten, dan is het als ploeg wel echt een signaal om lekker de stekker eruit de trekken.
pi_205809950
Wout van Aert praat nu alvast over contractverlenging met twee jaar tot en met 2026.
Hij wacht niet het WK eerst af.

Vrees voor Remco dat-ie de titel gaat pakken op zowel de ITT als op de weg?
Want de hype over zijn groene trui vond ik overdreven. De punten werden gewoon weggeschonken aan hem.
pi_205818648
Loe van Belle wordt in 2024 prof bij Jumbo-Visma.
pi_205819395
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:34 schreef Idisrom het volgende:
Wout van Aert praat nu alvast over contractverlenging met twee jaar tot en met 2026.
Hij wacht niet het WK eerst af.

Vrees voor Remco dat-ie de titel gaat pakken op zowel de ITT als op de weg?
Want de hype over zijn groene trui vond ik overdreven. De punten werden gewoon weggeschonken aan hem.
Een eventuele WK-titel zal vast niet zoveel invloed hebben op zijn marktwaarde, die kan namelijk al niet zoveel hoger
pi_205819406
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:34 schreef Idisrom het volgende:
Wout van Aert praat nu alvast over contractverlenging met twee jaar tot en met 2026.
Hij wacht niet het WK eerst af.

Vrees voor Remco dat-ie de titel gaat pakken op zowel de ITT als op de weg?
Want de hype over zijn groene trui vond ik overdreven. De punten werden gewoon weggeschonken aan hem.
:')
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_205819523
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:05 schreef Chiappucci het volgende:
Loe van Belle wordt in 2024 prof bij Jumbo-Visma.
Benieuwd hoe ze dat gaan doen qua vertrekkers, er rijden nog wel meer potenti๋le WT-renners bij de beloften rond op dit moment. Al rijden er nog wat matige renners rond op dit moment die ze dan kunnen lozen..
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 16:32:03 #85
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205856280
twitter

Kalme Jan
  Redactie Sport / Supervogel maandag 5 september 2022 @ 17:14:40 #86
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_205856653
twitter


5x verlenging bij FDJ
  maandag 5 september 2022 @ 17:16:22 #87
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205856670
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kalme Jan
Ben heel benieuwd of de Visbeek bonus bij hem gaat werken
  maandag 5 september 2022 @ 19:22:19 #88
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205858427
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 17:14 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

5x verlenging bij FDJ
Le Gac was echt goed dit jaar :@
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 19:27:24 #89
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205858499
Krijgen ze bij FDJ subsidie voor Davy en Van den Berg?
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
pi_205859960
twitter
  maandag 5 september 2022 @ 20:36:33 #91
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205860008
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Krijgen ze bij FDJ subsidie voor Davy en Van den Berg?
Davy tot 2025 hahahhahashbsshahaha
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 23:08:32 #92
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205861958
quote:
Vincenzo Nibali has not officially moved into retirement but that hasn’t stopped the multiple grand tour winner from making plans for 2023, with the Italian linked to a consultancy role on Doug Ryder’s new team.

According to several sources and a report in today’s La Gazzetta dello Sport, the Swiss-based team is set to have an initial five-year plan with hopes of one day stepping into the WorldTour.
Arme, arme Nibali.

Eerste namen die vallen zijn die van Filippo Conca, Matteo Moschetti en Antonio Puppio. Doug gaat weer een hoop ellende bij elkaar verzamelen terwijl de Afrikanen achter in de rij mogen aansluiten. Kon je verwachten, toch teleurstellend.

Q36.5 zou een van de sponsoren moeten zijn, wie kent het niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 16:58:54 #93
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205908719
twitter


Jonathan Lastra eindelijk naar de World Tour. Gefeliciteerd, Jonny. Acquadro slaat weer toe.
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
  Moderator zaterdag 10 september 2022 @ 10:40:20 #94
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205916850
twitter


Jeetje.
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
pi_205950799
twitter
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 13 september 2022 @ 10:17:29 #96
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_205957320
twitter
  Moderator dinsdag 13 september 2022 @ 16:56:01 #97
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205961323
nikiterpstra

quote:
To all my fans and followers,

I have decided to retire with professional road cycling at the end of this season.

Despite options to continue, I feel it’s time to close this incredible chapter of my career and focus on new challenges on and off the bike.

I could not have imagined that at the age of 8, while starting to ride my bike, I’d have the chance to one day be part of the professional peloton and race all those iconic races. To then also win monuments such as Paris-Roubaix and Tour of Flanders is still mind blowing to me and my family.

I can’t wait to finish this season on a high note, as some great events are still on my agenda. Later more on that!

It was an incredible journey and I like to thank everyone who supported me during my career.

But listen, I am not done yet with cycling.

Of course I will continue to race… stay tuned!
pi_205961563
quote:
Jan Bakelants haalt vernietigend uit naar Intermarch้-Wanty-Gobert: “De reden waarom mijn contract niet wordt verlengd is compleet belachelijk”

Tijdens de Vuelta, op de tweede rustdag, gaf Jan Bakelants (36) een interview dat hij pas na de aankomst in Madrid in de krant wilde. Met ‘franc parler’ doet hij het verhaal over zijn aanstaande afscheid bij Wanty-Gobert.: “Mensen die vergeten waar ze vandaan komen, daar kan ik niet goed tegen.”

Goeie Vuelta van Jan Bakelants: vier keer mee in de ontsnapping en ook nog negenentwintigste in het eindklassement, als tweede Belg na Remco Evenepoel. “Ik heb mij wel geamuseerd”, zegt hij. “Tot ik in etappe achttien ben gevallen, in dezelfde crash als Jay Vine. Daarna heb ik me op adrenaline naar het einde gesleept, maar de goeie benen waren weg. Zelfs de massage deed zeer.” (lacht)

“Ik heb er bewust niet te veel aan willen denken dat het misschien mijn laatste grote ronde was. Mijn laatste tijdrit, mijn laatste bergrit… Die gedachten motiveren allemaal niet. Maar natuurlijk ben ik ook wel realist: het zou kunnen dat ik als renner aan mijn eindpunt zit.”

De ploeg heeft tijdens de Vuelta gecommuniceerd dat je niet kan blijven. Heb jij het ook hier gehoord?
“Neen, eerder al. Na de Dauphin้ kreeg ik te horen dat ik geen Tour kon rijden. Toen ik in Denemarken was voor Vive le V้lo, ben ik bij de ploeg gaan vragen hoe het zat. Ik heb geen manager, ik doe dat zelf. Tot mijn verrassing kreeg ik daar te horen dat het toch niet zou werken. Een ontgoocheling, want als deze ploeg vandaag staat waar hij staat – veel verder dan drie jaar geleden – dan heb ik daar veel aan toegevoegd. Ik moet me niet schamen om dat te zeggen.”

Je hebt na de Tour nog een rit gewonnen in de Tour de Wallonie. Dat heeft je situatie niet veranderd?
“Neen, die beslissing is genomen. Maar ik mag zeggen dat ik de voorbije maanden ้้n van de betere renners in Belgi๋ was. Als ik nog ้้n jaar verder wil doen – langer hoeft ook niet – is het omdat ik voel dat ik het niveau nog in mij heb. Ik zie veel jonge renners die nu wel kansen krijgen terwijl ze niet het niveau halen dat ik wel haal.”

“Ik snap dat ploegen kiezen voor jonge renners, maar iemand met ervaring, die zoals ik voor veel ploegen heeft gereden en veel heeft meegemaakt, kan ook veel bijbrengen. Niet alleen op de fiets. Ik geloof heel erg in het hybride model.”

In een rol als renner-ploegleider dan?
“Je moet het daar niet toe beperken. Als renner heb je een bevoorrechte positie, midden in het peloton. Geen betere scout dan een actieve coureur. (Toont berichtjes op zijn gsm aan algemeen manager Jean-Fran็ois Bourlart, red.) Kijk, Mark Padun en Andrea Piccolo heb ik aangeraden bij de ploeg. En je ziet de datum: voor Padun twee ritten won in de Dauphin้.”

“Een hybride rol kan ook zijn: events mee rijden die sponsors belangrijk vinden, gaan spreken bij sponsors voor de activering van hun werknemers. En tegelijk eerste invaller zijn als er ergens gaten vallen in de selectie.”

“Ik denk dat ik voor veel ploegen nog een meerwaarde kan zijn. Sportief, koerstactisch, sporteconomisch, noem het zoals je wilt.”

“Er bestaan ook mensen die mijn franc parler waarderen, dat weet ik zeker. Idealiter was ik binnen Wanty-Gobert naar zo’n rol doorgegroeid, maar zoals we ondertussen weten: dat gaat niet gebeuren.”

Wie neemt finaal de beslissing om jouw contract niet te verlengen? Sportief manager Aike Visbeek?
(knikt) “Ik zal mijn woorden wikken: het is wrang dat de man die zijn comfortabele positie als sportief manager aan mij dankt, dat nu blijkbaar vergeten is. Want hoe denk je dat een Nederlander die in Zweden woont aan een job komt bij een team uit Walloni๋? Je moet geen uil zijn om daar de puntjes te verbinden. (Bakelants werkte eerder met Visbeek bij Team DSM, red.) Ik zal je de sms’jes tonen. (Toont tekstberichten met algemeen manager Jean-Fran็ois Bourlart waarin Bakelants de naam Visbeek inderdaad suggereert, zijn kwaliteiten looft en vraagt of hij die in naam van de ploeg ‘voorzichtig’ mag benaderen, red.)”

“Ik wil je dat tonen, om duidelijk te maken dat wat ik zeg geen zever is van een gefrustreerde renner. Vergeten waar je vandaan komt, daar kan ik niet goed tegen.”

Je bent er zichtbaar boos om.
“Ja, een wielerploeg is geen ngo. Niks voor niks. Om dan op zo’n brutale manier aan de kant geschoven te worden… De beslissing op zich laat me eigenlijk koud. Maar de manier waarop stoort me, het rond de pot draaien. In het hele discours moest ook de kwestie Quinten Hermans nog eens de revue passeren. Een heel verhaal: Quinten heeft laat beslist om te vertrekken, waardoor de ploeg nu laat een vervanger moet zoeken. Alle managers weten ook dat de ploeg een vervanger zoekt, waardoor de prijzen nog meer de hoogte in gaan. En die meerkost gaat dan zogezegd ten koste van mij.”

“Een compleet belachelijke reden. Ik weet wat ik de voorbije drie jaar heb verdiend. Een fractie van wat de vervanger van Quinten gaat kosten. Onmogelijk dat die twee elkaar in de weg zitten.”

“Kijk, ik kan best tegen de ironie van het lot – ik heb met Visbeek blijkbaar zelf een Paard van Troje binnengehaald – maar wees dan ook rechtuit.”

“Ergens zou je toch in je achterhoofd mogen houden: hij heeft veel voor ons gedaan en hij heeft alles bij elkaar geen rotte bal gekost. Bij veel mensen zou je daar wat goodwill voor krijgen, hier blijkbaar niet. Bon, nu heeft het interview ineens een heel onaangename wending genomen. (lacht)”

Dan sluiten we positief af: Belgi๋ heeft opnieuw een winnaar van een grote ronde.
“Waar ik blij om ben. Toen Evenepoel in Innsbruck wereldkampioen werd bij de junioren – op de weg en in de tijdrit – ben ik samen met Tom Boonen op de rem gaan staan in Extra Time-koers. Maar Remco heeft het veel sneller waargemaakt dan ik had gedacht. Voor mij is hij klaar voor de koningsklasse. Volgend jaar de Tour, het heeft geen zin om dat vooruit te schuiven. Falen kan hij daar sowieso niet doen, want we gaan niet verwachten dat hij meteen Pogacar en Vingegaard klopt.”

“De geschiedenis zit soms raar gegroepeerd. Veertig jaar lang geen grote rondewinnaar en nu hebben we er ineens een paar die het misschien kunnen.”

Dan heb je het over Cian Uijtdebroeks, jouw opvolger als winnaar van de Tour de l’Avenir?
“Een goeie renner, maar ik zou er geen Evenepoel van maken. Cian zal meer tijd nodig hebben. Ik ben in de Vuelta onder de indruk geraakt van Ilan Van Wilder. Met een slim project kan dat echt een heel goeie coureur worden.”
  dinsdag 13 september 2022 @ 17:24:51 #99
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205961637
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ฉgolfer
  Moderator dinsdag 13 september 2022 @ 17:27:35 #100
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205961660
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 17:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Jan een beetje teleurgesteld is.
Het blijft toch een merkwaardige sport h่, dat wielrennen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')