ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Over het 9 euro ticket gesproken, uit een onderzoek in de regio München is gebleken dat het ticket daar amper voor modal shift heeft gezorgd. En dat is iets waar men wel op hoopte.
Ten opzichte van eerdere jaren lag het aantal automobilisten 3% lager, het aantal OV-reizigers lag 42% hoger, het lijkt erop dat er vooral veel nieuwe reizen zijn gemaakt. Reizen die anders helemaal niet zouden worden gemaakt, of die bijvoorbeeld met de fiets werden gedaan.
Op woensdag 17 augustus 2022 14:48 schreef James1988 het volgende: Over het 9 euro ticket gesproken, uit een onderzoek in de regio München is gebleken dat het ticket daar amper voor modal shift heeft gezorgd. En dat is iets waar men wel op hoopte.
Ten opzichte van eerdere jaren lag het aantal automobilisten 3% lager, het aantal OV-reizigers lag 42% hoger, het lijkt erop dat er vooral veel nieuwe reizen zijn gemaakt. Reizen die anders helemaal niet zouden worden gemaakt, of die bijvoorbeeld met de fiets werden gedaan.
Waarom zou je ook je dikke BMW verruilen voor het onrendabelen vervoer.
neem het maar met een korreltje zout. FNV heeft weer eens voor zijn beurt gepraat want de plannen zijn nog niet eens definitief. Men is vanmiddag nog aan het overleggen over het hoe en wanneer en het zou zeker niet verstandig zijn om het te doen zoals nu al gelekt is.
Op woensdag 17 augustus 2022 14:48 schreef James1988 het volgende: Over het 9 euro ticket gesproken, uit een onderzoek in de regio München is gebleken dat het ticket daar amper voor modal shift heeft gezorgd. En dat is iets waar men wel op hoopte.
Ten opzichte van eerdere jaren lag het aantal automobilisten 3% lager, het aantal OV-reizigers lag 42% hoger, het lijkt erop dat er vooral veel nieuwe reizen zijn gemaakt. Reizen die anders helemaal niet zouden worden gemaakt, of die bijvoorbeeld met de fiets werden gedaan.
In hoeverre kun je dat ook verwachten als het maar voor drie maanden is. Die (tweede) auto staat toch voor de deur…
[..] neem het maar met een korreltje zout. FNV heeft weer eens voor zijn beurt gepraat want de plannen zijn nog niet eens definitief. Men is vanmiddag nog aan het overleggen over het hoe en wanneer en het zou zeker niet verstandig zijn om het te doen zoals nu al gelekt is.
Ben je lid?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Geen extra Lokführers, daar is (nog) geen tekort aan?
Goeie vraag, ik heb geprobeerd er het een en ander over op te zoeken, maar het enige wat ik kan vinden tot nu toe is 'DB zoekt 41 machinisten voor Hamburg", geen totaalplaatje. Misschien moet iemand die minder steenkolen en meer Duits spreekt dit eens googelen.
edit: Alleen maar iets over hoeveel volk ze in '22 willen aanstellen tot nu toe, van Handelsblatt: Berlin Die Deutsche Bahn will in diesem Jahr mindestens 21.000 Mitarbeiter einstellen. Ein Unternehmenssprecher bestätigte am Sonntag einen entsprechenden ,,Bild"-Bericht. So sucht der Staatskonzern bei den Ausbildungsberufen demnach rund 770 Fahrdienstleiter und jeweils etwa 740 Elektroniker und Lokführer. https://www.handelsblatt.(...)tellen/27979800.html
[..] neem het maar met een korreltje zout. FNV heeft weer eens voor zijn beurt gepraat want de plannen zijn nog niet eens definitief. Men is vanmiddag nog aan het overleggen over het hoe en wanneer en het zou zeker niet verstandig zijn om het te doen zoals nu al gelekt is.
Ik krijg net een bevestiging binnen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Een tijdje geleden heb ik eens een vergelijking gemaakt tussen DB Netze en haar Britse evenknie, Network Rail.
Network Rail bezit en exploiteert ongeveer 20000 mijl (32187 km) spoor. De verkeersleiding wordt gedaan door ongeveer 5500 treindienstleiders die werken vanuit ongeveer 800 seinhuizen, variërend van kleine mechanische blokposten tot grote ROC's zoals Three Bridges en York.
DB Netze bezit en exploiteert ongeveer 33400 km spoor, en heeft ongeveer 13000 treindienstleiders in dienst die werken vanuit 2742 seinhuizen (stand 2019).
Van deze locaties zijn 26% nog volledig klassiek, met een mechanisch bloktoestel. 11% heeft een elektrisch ondersteund mechanisch seintoestel. Bij deze types zijn nog altijd "ogen op de grond" nodig om toezicht te houden op treinbewegingen en spoorbezetting ter plaatse. Maarliefst 22% van alle treinbewegingen op door DB Netze geëxploiteerde sporen worden op deze manier uitgevoerd.
Over het VK kon ik niet zulke gedetailleerde cijfers vinden, als iemand die heeft hoor ik dat graag.
Ik stond ervan te kijken dat DB Netze zo veel treindienstleiders heeft, in vergelijking met het VK meer dan het dubbele.
Dat leek me tot zo ongeveer halverwege de jaren '00 echt een droombaan. Ik ben denk ik op ruim honderd verschillende blokposten/seinhuizen/seinzalen/control rooms geweest in 5 landen en ben getuige geweest van enkele stevige incidenten en verstoringen en supercreatief denkwerk van de mensen achter de schermen, tableaus en hendels, maar al 15 jaar denk ik meer in een van het Hoofdrailnet alhier. Juist veel in het buitenland, want daar kan je nog gewoon aanbellen en ze laten je graag alles zien als er verder niet echt iets totaal kuts aan de hand is.
Wat ik er recent van vernomen heb is TRDL echt geen aantrekkelijk beroep meer waar je nog een beetje creativiteit in kwijt kan... in Nederland dan. In ieder geval is het beroep bij mij van de radar en reservelijst gevallen, terwijl ik volgens het psychologisch profiel perfect pas, zeer stressbestendig ook en graag 's nachts werk vanwege uitgesteld slaapfasesyndroom.
Op woensdag 17 augustus 2022 22:11 schreef b2py het volgende: Op 3200 km, Britten: 1 TRDL per 5.85 km Duitsers: 1 TRDL per 2.57 km Nederland: 1 TRDL per 4.27 km
Kan efficienter ProRail!
Hoeveel kilometers spoor moeten treindienstleiders tijdens hun dienst bewaken en hoe zwaar zijn die trajecten belast? Die cijfers die jij geeft zeggen geen fuck, het is echt een volledig nutteloze metriek. Ik gok dat het km-getal in de VS bij sommige Class I railroads minstens 30 keer hoger ligt.
In Nederland is alles inmiddels helemaal dichtgetimmerd in verstoringsprotocollen en afhandeligsdocumenten. Creatief zijn is niet echt meer nodig, de treindienstleider hoeft alleen maar uit te voeren. Ergens valt daar wat voor te zeggen (voor de reiziger is het voorspelbaar) maar het haalt wel deels de uitdaging uit het werk weg.
Aan de andere kant is "treindienstleider zoek het maar uit" nou ook weer niet ideaal. Dat heb ik 2 maanden terug in Duitsland op meerdere plekken tijdens één reis meegemaakt. Minder capaciteit door werkzaamheden (bij Neuss én bij Biblis) maar ze lieten alles gewoon rijden. De trdl moest het maar uitzoeken, wat zware vertraging, gemiste aansluitingen en gemiste reserveringen tot gevolg had.
[..] Hoeveel kilometers spoor moeten treindienstleiders tijdens hun dienst bewaken en hoe zwaar zijn die trajecten belast? Die cijfers die jij geeft zeggen geen fuck, het is echt een volledig nutteloze metriek. Ik gok dat het km-getal in de VS bij sommige Class I railroads minstens 30 keer hoger ligt.
Op woensdag 17 augustus 2022 22:18 schreef James1988 het volgende: In Nederland is alles inmiddels helemaal dichtgetimmerd in verstoringsprotocollen en afhandeligsdocumenten. Creatief zijn is niet echt meer nodig, de treindienstleider hoeft alleen maar uit te voeren. Ergens valt daar wat voor te zeggen (voor de reiziger is het voorspelbaar) maar het haalt wel deels de uitdaging uit het werk weg.
Aan de andere kant is "treindienstleider zoek het maar uit" nou ook weer niet ideaal. Dat heb ik 2 maanden terug in Duitsland op meerdere plekken tijdens één reis meegemaakt. Minder capaciteit door werkzaamheden (bij Neuss én bij Biblis) maar ze lieten alles gewoon rijden. De trdl moest het maar uitzoeken, wat zware vertraging, gemiste aansluitingen en gemiste reserveringen tot gevolg had.
Ja, maar dan is de baan gewoon niet voor mij geschikt. Ik ben heel goed in procedures en protocollen volgen én opstellen, maar ik zit nu juist heel vaak in de positie waarin afgedwongen wordt dat deze soms niet alleen gebogen maar regelrecht gebroken moeten worden. Natuurlijk in overleg met collega's, coördinatoren, stakeholders of het dagelijks management in het MT of soms zelfs het College van Bestuur. En andersom natuurlijk ook; officieel werken we kantooruren en zijn we daarbuiten niet bereikbaar, maar ik heb diverse keren vanwege gerechtelijke bevelen middenin de woestijn in Utah/Nevada m'n roaming op kosten van de baas moeten aanzetten om informatie te verzamelen en op te sturen. In je vakantie dan ook nog. Dat is in het onderwijs verder echt not done.
Conciërge zou me ook wel leuk lijken. Minder achter de computer, allerhande klussen doen. Net als vroeger storingsmonteur bij NS ook duizendpoten waren.
Ach ja, wat mogelijkheden om dingen te kunnen is ook wel fijn. Met het voorjaarsrondje zijn we met de pimpel ook over een goederen emplacement genomen dacht ik? Of was dat die omgeleide IC Hamburg-Hannover
Op woensdag 17 augustus 2022 22:28 schreef derLudolf het volgende: Ach ja, wat mogelijkheden om dingen te kunnen is ook wel fijn. Met het voorjaarsrondje zijn we met de pimpel ook over een goederen emplacement genomen dacht ik? Of was dat die omgeleide IC Hamburg-Hannover
Tijdens het nieuwjaarsrondje naar Polen van een paar jaar geleden werden we ook op creatieve manieren gestuurd, ik meen me te herinneren dat we toen door Hannover Gbf (of hoe het ook heet) werden gestuurd omdat de reguliere route nog was geblokkeerd na die storm van destijds.
Op vrijdag 19 augustus 2022 07:55 schreef b2py het volgende: [ twitter ]SNCF heeft 15 nieuwe generatie TGV’s besteld voor inzet richting het buitenland (1.5kV, 3kV, 15kV en 25kV)
Ik snap wel wat er staat denk ik maar ik trek de lijn wel bij Engels & Duits; vertaal het ff goed/compleet, in ieder geval de tweet zelf.
Wel grappig dat ze in Frankrijk al jaren TGV Duplex hebben maar Duitsland nog steeds enkeldeks ICE's bouwt... Die extra verdieping verklaart misschien wel waarom Alstom nog steeds separate motorwagens bouwt in plaats van nette treinstellen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik vind het ook best knap dat de aanschafprijs 20% lager ligt dan de vorige generatie. En vraag me ook af hoe dat precies berekend is; per zitplaats, per treinstel...
Op vrijdag 19 augustus 2022 10:44 schreef Duvel het volgende: Wel grappig dat ze in Frankrijk al jaren TGV Duplex hebben maar Duitsland nog steeds enkeldeks ICE's bouwt... Die extra verdieping verklaart misschien wel waarom Alstom nog steeds separate motorwagens bouwt in plaats van nette treinstellen.
Dubbeldeks is kut als je iets meer dan een laptoptas mee neemt. Dan helpen een paar bagagerekken zoals in de IC2 ook niet. Oftewel, gelukkig doet DB dat gewoon.
Op vrijdag 19 augustus 2022 10:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vind het ook best knap dat de aanschafprijs 20% lager ligt dan de vorige generatie. En vraag me ook af hoe dat precies berekend is; per zitplaats, per treinstel...
Zal wel per zitplaats gerekend worden, is ook makkelijker rekenen omdat je, denk ik, je omzet ook per zitplaats berekend. Makkelijker tegen elkaar weg te strepen
[..] Dubbeldeks is kut als je iets meer dan een laptoptas mee neemt. Dan helpen een paar bagagerekken zoals in de IC2 ook niet. Oftewel, gelukkig doet DB dat gewoon.
Ik vraag mij af waarom DB niet gewoon Stadler Flirt heeft besteld voor IC-lijnen waar maximaal 160 km/h gereden kan worden. De PKP zet ook Stadler Flirt in voor vergelijkbare verbindingen in Polen. Met name op Köln-Dresden waar de Dosto-IC wordt ingezet is vervoer van koffers een drama.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Ik vraag mij af waarom DB niet gewoon Stadler Flirt heeft besteld voor IC-lijnen waar maximaal 160 km/h gereden kan worden. De PKP zet ook Stadler Flirt in voor vergelijkbare verbindingen in Polen. Met name op Köln-Dresden waar de Dosto-IC wordt ingezet is vervoer van koffers een drama.
Omdat locs veel mooier zijn natuurlijk Ik vind het wel mooi rijden hoor, weinig lawaai van de motoren.
Treinstaking, prima. Zolang de Grand Prix van Zandvoort er maar geen last van krijgt. Speciaal voor dat ene evenement is station Zandvoort uitgebreid en komen er 12 treinen per uur aan tijdens dat weekend.
De ellende is niet te overzien als er dan geen treinen rijden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Net nu we gisteren een brief gehad hebben over dat ze er weet ik hoeveel weg gaan saneren om de kans op precies dit te verkleinen.
We houden echt niks over om bij te sturen of af te wijken van de dienstregeling. Als je in Duitsland of België kijkt ligt er juist oneindig veel spoor waar nooit een trein lijkt te komen. Wie van de twee is gekker?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 19 augustus 2022 17:34 schreef spectrumanalyser het volgende: Treinstaking, prima. Zolang de Grand Prix van Zandvoort er maar geen last van krijgt. Speciaal voor dat ene evenement is station Zandvoort uitgebreid en komen er 12 treinen per uur aan tijdens dat weekend.
De ellende is niet te overzien als er dan geen treinen rijden.
Lijkt me een prima statement tegen de vervuiling die die sport met zich meebrengt: allemaal met de auto, heel Zandvoort vast en iedereen in de stank.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 19 augustus 2022 17:34 schreef spectrumanalyser het volgende: Treinstaking, prima. Zolang de Grand Prix van Zandvoort er maar geen last van krijgt. Speciaal voor dat ene evenement is station Zandvoort uitgebreid en komen er 12 treinen per uur aan tijdens dat weekend.
De ellende is niet te overzien als er dan geen treinen rijden.
Joh tegen die tijd werken er niet eens meer 12 machinisten bij NS
[..] We houden echt niks over om bij te sturen of af te wijken van de dienstregeling. Als je in Duitsland of België kijkt ligt er juist oneindig veel spoor waar nooit een trein lijkt te komen. Wie van de twee is gekker?
Nou ja als je ziet wat voor hotsieknotsieknetterwissels Prorail hier heeft liggen kun je niet anders dan het ermee eens zijn dat die weg moeten. Al zou vervanging door even veel BETERE natuurlijk verre de voorkeur hebben boven vervanging door minder van deze Want nu is er straks dus 2 weken helemaal geen treinverkeer, alleen maar om van de regen in de drup te geraken.
[..] Lijkt me een prima statement tegen de vervuiling die die sport met zich meebrengt: allemaal met de auto, heel Zandvoort vast en iedereen in de stank.
Met uitzicht op windmolenparken in zee en dan weer gaan janken over horizonvervuiling
[..] Lijkt me een prima statement tegen de vervuiling die die sport met zich meebrengt: allemaal met de auto, heel Zandvoort vast en iedereen in de stank.
Dit gaat nogal offtopic, maar Formule1 is bezig met een brandstof die uitstootvrij is. 'Net-zero free'. als het NS-personeel acties gaat plannen dan vrees ik juist dat er een enorme uitstoot en stank zal zijn van Diesel-touringcar bussen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 19 augustus 2022 17:34 schreef spectrumanalyser het volgende: Treinstaking, prima. Zolang de Grand Prix van Zandvoort er maar geen last van krijgt. Speciaal voor dat ene evenement is station Zandvoort uitgebreid en komen er 12 treinen per uur aan tijdens dat weekend.
De ellende is niet te overzien als er dan geen treinen rijden.
Je bedoelt: "zolang ik er geen last van heb"
Er lijken me belangrijker dingen waar treinen naartoe moeten rijden. Een aantal mensen die hun ticket naar een evenement niet kunnen gebruiken, wat een ellende. Mensen die een F1 kaartje kopen zijn niet de mensen die elk kwartje moeten omdraaien.
Als ik een helikopterbedrijf had dan wist ik het wel
Op vrijdag 19 augustus 2022 17:34 schreef spectrumanalyser het volgende: Treinstaking, prima. Zolang de Grand Prix van Zandvoort er maar geen last van krijgt. Speciaal voor dat ene evenement is station Zandvoort uitgebreid en komen er 12 treinen per uur aan tijdens dat weekend.
De ellende is niet te overzien als er dan geen treinen rijden.
Een treinstaking op zondag 4 september in combinatie met boerenacties lijkt mij geniaal. Nu wordt net gedaan alsof de F1 veel belangrijker is dan gewoon naar je werk kunnen, want op werkdagen mag er wel gestaakt worden en op zondagen staken is uit den boze.
[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 19-08-2022 20:55:34 ]
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op vrijdag 19 augustus 2022 17:34 schreef spectrumanalyser het volgende: Treinstaking, prima. Zolang de Grand Prix van Zandvoort er maar geen last van krijgt. Speciaal voor dat ene evenement is station Zandvoort uitgebreid en komen er 12 treinen per uur aan tijdens dat weekend.
De ellende is niet te overzien als er dan geen treinen rijden.
Euh, dat lijkt me juist een uitgelezen kans om het complete treinverkeer plat te leggen.
[..] We houden echt niks over om bij te sturen of af te wijken van de dienstregeling. Als je in Duitsland of België kijkt ligt er juist oneindig veel spoor waar nooit een trein lijkt te komen. Wie van de twee is gekker?
Een ding is zeker, het is in beide gevallen niet berijdbaar
Op vrijdag 19 augustus 2022 17:34 schreef spectrumanalyser het volgende: Treinstaking, prima. Zolang de Grand Prix van Zandvoort er maar geen last van krijgt. Speciaal voor dat ene evenement is station Zandvoort uitgebreid en komen er 12 treinen per uur aan tijdens dat weekend.
De ellende is niet te overzien als er dan geen treinen rijden.
Ik denk dat de kans groter is dan 75% dat de rechter een streep zet door een staking op die momenten, dan kan je alleen nog middels een wilde staking iets proberen.
[..] Ik denk dat de kans groter is dan 75% dat de rechter een streep zet door een staking op die momenten, dan kan je alleen nog middels een wilde staking iets proberen.
Het lijkt mij heel erg raar als de rechter een staking op een zondag verbiedt vanwege de Formule 1 en een staking op werkdagen mag doorgaan. De Formule 1 is niet van vitaal belang voor heel Nederland.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Het lijkt mij heel erg raar als de rechter een staking op een zondag verbiedt vanwege de Formule 1 en een staking op werkdagen mag doorgaan. De Formule 1 is niet van vitaal belang voor heel Nederland.
Op Schiphol is meermaals een stakingsverbod uitgesproken omdat de impact op reizigers te groot zou zijn. Hierbij wordt vrijwel altijd verwezen naar 'maatschappelijk gezien dringend noodzakelijk' om een staking te verbieden.
[..] Op Schiphol is meermaals een stakingsverbod uitgesproken omdat de impact op reizigers te groot zou zijn. Hierbij wordt vrijwel altijd verwezen naar 'maatschappelijk gezien dringend noodzakelijk' om een staking te verbieden.
Een stakingsverbod op Amsterdam Centraal-Schiphol(-Den Haag) is nog te verdedigen omdat je buitenlandse toeristen het bijzonder lastig maakt Schiphol te bereiken (ze volgen geen Nederlands nieuws, kennen de Nederlandse taal niet, weten geen alternatieven zoals buslijn 300) en er genoeg werkwilligen zijn om een treindienst Ansterdan-Schiphol(-Den Haag) te laten rijden.
Dat is iets heel anders dan een stakingsverbod opleggen vanwege een corrupt evenement.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Nou ja als je ziet wat voor hotsieknotsieknetterwissels Prorail hier heeft liggen kun je niet anders dan het ermee eens zijn dat die weg moeten. Al zou vervanging door even veel BETERE natuurlijk verre de voorkeur hebben boven vervanging door minder van deze Want nu is er straks dus 2 weken helemaal geen treinverkeer, alleen maar om van de regen in de drup te geraken.
Er wordt niet alleen gesaneerd, spoor 2 wordt wel verwijderd maar door extra wissels kunnen treinen straks vanaf spoor 1 meteen de vrije baan op zonder over het trage goederenemplacement te moeten rijden.
En over een jaar of 4 is het de bedoeling dat er aan aan de noordkant ook nog een perron bij komt.
En over een jaar of 4 is het de bedoeling dat er aan aan de noordkant ook nog een perron bij komt.
Zou een bepaalde inwoner van Deventer daar nog bezwaar tegen aan gaan tekenen tenzij hij tegenover zijn huis een speciale ingang naar dat perron krijgt?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[..] Zou een bepaalde inwoner van Deventer daar nog bezwaar tegen aan gaan tekenen tenzij hij tegenover zijn huis een speciale ingang naar dat perron krijgt?
Hij checkt in, pimpel halteert langs het perron, stapt in, haalt een biertje, stapt weer uit, checkt uit en loopt met het biertje terug naar huis
Heeft hier iemand ervaring met het bestellen van een Interrail-pas via interrail.eu? Ik lees op Trustpilot niet zo positieve recensies. Of is het beter om de Interrail-pas via de Treinreiswinkel te bestellen? Ik moet trouwens ook reserveringen hebben voor de EC Zürich-Milano. Is dat beter via Interrail.eu of via de Treinreiswinkel te regelen?
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Gewoon via Interrail.eu bestellen. Zij geven alle interrailpassen uit, ook die van de treinreiswinkel. De laatste keer dat ik bij de TRW mijn interrail haalde stuurden ze zelfs letterlijk de bevestigingsmail door die zij ontvingen van Interrail.eu Dat was de laatste keer dat ik daar bestelde.
Het gaat tegenwoordig allemaal digitaal, tenzij je expliciet een papieren pas besteld. Ik heb nu twee jaar de digitale pas gebruikt, en dat werkt prima in mijn ervaring.
Voor reserveringen van die specifieke trein heb ik dan weer geen ervaringen. Let er op dat door de recente actie met 50% korting voor de populaire treinen de reserveringen voor interrail al snel uitgeboekt zijn. Dus als je binnenkort gaat reizen, dan zou ik zo snel mogelijk die reservering maken. In dat geval kan de TRW misschien wel een uitkomst zijn, wellicht dat zij nog op een andere manier kunnen reserveren dan de specifiek voor Interrail gealloceerde plaatsen, maar dan zullen ze waarschijnlijk wel willen dat je ook de interrailpas via hun besteld.
Op zaterdag 20 augustus 2022 10:31 schreef MTL het volgende: Gewoon via Interrail.eu bestellen. Zij geven alle interrailpassen uit, ook die van de treinreiswinkel. De laatste keer dat ik bij de TRW mijn interrail haalde stuurden ze zelfs letterlijk de bevestigingsmail door die zij ontvingen van Interrail.eu Dat was de laatste keer dat ik daar bestelde.
Het gaat tegenwoordig allemaal digitaal, tenzij je expliciet een papieren pas besteld. Ik heb nu twee jaar de digitale pas gebruikt, en dat werkt prima in mijn ervaring.
Voor reserveringen van die specifieke trein heb ik dan weer geen ervaringen. Let er op dat door de recente actie met 50% korting voor de populaire treinen de reserveringen voor interrail al snel uitgeboekt zijn. Dus als je binnenkort gaat reizen, dan zou ik zo snel mogelijk die reservering maken. In dat geval kan de TRW misschien wel een uitkomst zijn, wellicht dat zij nog op een andere manier kunnen reserveren dan de specifiek voor Interrail gealloceerde plaatsen, maar dan zullen ze waarschijnlijk wel willen dat je ook de interrailpas via hun besteld.
Ik wil eigenlijk pas eind maart gaan. En mijn planning is om in één dag van Emmerich naar Milano te reizen met de EC7 tot Basel, dan een Zwitserse IC Basel-Zürich en vervolgens een EC Zürich-Milano. Terugweg dezelfde route. Ik denk dat Interrail op die route goedkoper is dan losse treintickets.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Ik heb ook altijd via Interrail.eu zelf besteld en nooit problemen mee gehad. Reserveringen probeer ik dan weer wel via de lokale operator te regelen, alleen Trenitalia biedt die optie niet (maar de ÖBB laat je dan weer wel Italiaanse treinen reserveren). Volgens mij is het via Interrail zelf iets van 15 euro per stoel? Idioot bedrag in ieder geval.
Op zaterdag 20 augustus 2022 11:38 schreef Ireyon het volgende: Ik heb ook altijd via Interrail.eu zelf besteld en nooit problemen mee gehad. Reserveringen probeer ik dan weer wel via de lokale operator te regelen, alleen Trenitalia biedt die optie niet (maar de ÖBB laat je dan weer wel Italiaanse treinen reserveren). Volgens mij is het via Interrail zelf iets van 15 euro per stoel? Idioot bedrag in ieder geval.
2x ¤15 voor een reservering vind ik wel meevallen, voor sommige treinen moet je nog ¤30-¤50 neertellen voor een reservering.
Verder is het voor mij heel erg simpel. Sinds de meeste coronamaatregelen geschrapt zijn wil ik zoveel mogelijk landen zien. Ik ben al in Duitsland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken en Zweden geweest, dus wat ontbreekt zijn Italië, de meeste landen in Midden- en Oost-Europa, de gehele Balkan, Ministaatjes en landen die slecht per trein bereikbaar zijn als Ierland, Noorwegen en Finland.
Italië kan ik in één dag zonder nachttreinen bereiken. Je kunt dan wel enkel naar Milano. Stad is op zich niet zo bijzonder, maar je kunt wel gemakkelijk naar het Comomeer, Bergamo en Brescia.
Verder moet ik nog kijken voor de zomer van 2023, dan wil ik toch proberen om nog een land af te strepen van de kaart. Ik hou vooral van kantelbaktreinen en getrokken treinen met verschillende rijtuigen. Dus als dat ergens te vinden is, ga ik er graag heen.
In mei 2023 ga ik al naar Stuttgart om de nieuwe RE Wendlingen-Ulm over de hogesnelheidslijn uit te proberen. Ik moet alleen nog trein en hotel boeken.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Stuttgart, daar moet ik binnenkort ook nog heen. Het weekend er voor ben ik in Nice, denk dat ik voor weinig naar Parijs vlieg en de volgende ochtend de ICE naar Stuttgart
@dennistd dat is het weekend van 17 september, dus helaas gaat Meppen-Essen dan niet door voor mij.
Op vrijdag 19 augustus 2022 11:58 schreef b2py het volgende: Ik had dat nog niet eens gezien, 15 dubbeldeks stellen voor internationale inzet? But where? Richting Duitsland?
Ik gok dat de eerste prioriteit Brussel-Frankrijk is. Daar rijden nu TGV Réseau-stellen die binnenkort 30 jaar oud zijn. Deze stellen zijn niet voorzien van ETCS. Brussel-Zuid - Vorst - Halle - aansluiting HSL1 zou tegen juni 2023 moeten zijn voorzien van ETCS Level 1, vanaf 2025 kom je Brussel niet meer binnen zonder ETCS aan boord.
Dan heb je ook nog Italië, ook daar rijden TGV Réseaus (Parijs-Milaan) zonder ETCS, en daardoor mogen ze in Italië niet op de hogesnelheidslijnen. De Frecciarossa's zijn daardoor 18 minuten sneller tussen Parijs en Milaan dan de TGVs. (Je bent hoe dan ook 6,5 tot 7 uur onderweg dus in hoeverre die 18 minuten een verschil maken is de vraag.)
Dat de onlangs bestelde 15 TGV M-treinstellen ook worden voorzien van 15 kV is wellicht voor futureproofing, mocht er nog een vervolgorder komen voor inzet naar Duitsland en/of Zwitserland. Dan is een uniforme internationale vloot wel handiger om te hebben dan twee kleinere vloten.
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat Frankrijk in principe alleen nog maar bi-courante meuk voor nationale spoorlijnen aan wil schaffen en elektrisch materieel wat de grens over gaat zoveel mogelijk quadri-courant.
Het omschakelen van de spanningen moet tegenwoordig ook niet meer het spannendste zijn, technologisch.
[..] Ik gok dat de eerste prioriteit Brussel-Frankrijk is. Daar rijden nu TGV Réseau-stellen die binnenkort 30 jaar oud zijn. Deze stellen zijn niet voorzien van ETCS. Brussel-Zuid - Vorst - Halle - aansluiting HSL1 zou tegen juni 2023 moeten zijn voorzien van ETCS Level 1, vanaf 2025 kom je Brussel niet meer binnen zonder ETCS aan boord.
Dan heb je ook nog Italië, ook daar rijden TGV Réseaus (Parijs-Milaan) zonder ETCS, en daardoor mogen ze in Italië niet op de hogesnelheidslijnen. De Frecciarossa's zijn daardoor 18 minuten sneller tussen Parijs en Milaan dan de TGVs. (Je bent hoe dan ook 6,5 tot 7 uur onderweg dus in hoeverre die 18 minuten een verschil maken is de vraag.)
Dat de onlangs bestelde 15 TGV M-treinstellen ook worden voorzien van 15 kV is wellicht voor futureproofing, mocht er nog een vervolgorder komen voor inzet naar Duitsland en/of Zwitserland. Dan is een uniforme internationale vloot wel handiger om te hebben dan twee kleinere vloten.
Als de TGV Paris-Milano via de HSL Torino-Milano gaat rijden, ontstaat er op de klassieke spoorlijn Torino-Milano meer capaciteit voor regionale treinen en dus zou je de TGV Paris-Milano zo snel mogelijk over de HSL Torino-Milano willen leiden. Hogesnelheidstreinen op klassiek spoor terwijl er een Hogesnelheidslijn naast ligt is gewoon ontzettende capaciteitsverspilling op de klassieke spoorlijn. Dat moet je gewoon niet willen.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op zaterdag 20 augustus 2022 14:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat Frankrijk in principe alleen nog maar bi-courante meuk voor nationale spoorlijnen aan wil schaffen en elektrisch materieel wat de grens over gaat zoveel mogelijk quadri-courant.
Het omschakelen van de spanningen moet tegenwoordig ook niet meer het spannendste zijn, technologisch.
Nee inderdaad, dat is voor zover ik weet tegenwoordig allemaal redelijk standaard.
In dat licht vond ik het uiterst bijzonder om te lezen dat de FLIRTs die Arriva Limburg heeft besteld voor de diensten naar Aken en Luik niet overweg kunnen met 25 kV.