Dit.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:13 schreef GereDathan het volgende:
Neem gewoon je oude contract mee, waarom moeilijk doen?
Hebben geen contract meer. Dat is nu net het probleem. Ik vind het verwonderlijk dat er nergens een overzicht te vinden is van de prijzen per kwh en per kuub etc.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Hoezo zou je je oude contract niet meenemen?
De kans is klein dat je betere prijzen krijgt bij een contract dat je nu afsluit.
Tenzij je nu bij je moeder op zolder woont, dan moet je idd wel een eigen contract voor je nieuwe huis.
0. Is ook weinig ruimte voor op het dak. Max 4 ofzo gok ik.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Heb je veel zonnepanelen of niet?
Dat is balen zeg. Had al een pak gescheeld.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
0. Is ook weinig ruimte voor op het dak. Max 4 ofzo gok ik.
Heb nu OXXIO en zit op 200 euro per maand ofzo, maar ik ga geen 500 per maand betalen. Totale waanzin. Dan kan ik inderdaad even nagaan wat de tarieven nu zijn met dit ''vrije contract''. We hadden een contract maar nu een flexibel contract denk ik.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is balen zeg. Had al een pak gescheeld.
Er zijn geen voordelige aanbieders meer. Hou ook rekening met de solvabiliteit van bedrijven. Niet dat je een cowboy kiest, die failliet gaat en je:
1. Je voorschot kwijt bent;
2. Je automatisch bij een energieleverancier geplaatst wordt tegen het hoogste tarief.
Wil je wat vastigheid dan is de Greenchoice/Unive deal wellicht wat. 3 jaar vast.
Dalen de prijzen fors, koop je het contract af voor 100 euro ofzo.
Vaak ben je als 'oude' klant vooralsnog goedkoper uit dan als nieuwe klant. Probeer je flexibel contract mee te nemen anders. Wat zijn nu je tarieven?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Heb nu OXXIO en zit op 200 euro per maand ofzo, maar ik ga geen 500 per maand betalen. Totale waanzin. Dan kan ik inderdaad even nagaan wat de tarieven nu zijn met dit ''vrije contract''. We hadden een contract maar nu een flexibel contract denk ik.
Ja ik zat ook al aan airco te denken. Ga sowieso nieuwe CV aanschaffen ( Intergas Xtreme 36 geloof ik ). Huis is verder uitstekend qua isolatie.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vaak ben je als 'oude' klant vooralsnog goedkoper uit dan als nieuwe klant. Probeer je flexibel contract mee te nemen anders. Wat zijn nu je tarieven?
Als het koop is, dan is eventueel isoleren een optie en verwarmen met een airco. Goed merk airco heeft een sCOP van 4 bij 0 graden ongeveer, dus dan heb je qua warmte input aan 2 kwh = 1m3 gas. Dat spaart geld.
Nieuwe CV is dat echt nodig? Zoveel spaart een nieuwe CV niet tenzij je nog een VR ipv HR hebt hangen. En heb je per se een CW5 nodig (regendouche?) Of kom je ook met een CW4 weg? Die is namelijk wat zuiniger.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja ik zat ook al aan airco te denken. Ga sowieso nieuwe CV aanschaffen ( Intergas Xtreme 36 geloof ik ). Huis is verder uitstekend qua isolatie.
Eigenlijk te bizar dat het voor nieuwe klanten 3 x zo duur isWat een gekte. Tarieven ga ik even nakijken.
Ja cv is wel nodig. Die er nu hangt is uit 2002 Remeha die werkt prima, maar wil dat wel vervangen ja.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nieuwe CV is dat echt nodig? Zoveel spaart een nieuwe CV niet tenzij je nog een VR ipv HR hebt hangen. En heb je per se een CW5 nodig (regendouche?) Of kom je ook met een CW4 weg? Die is namelijk wat zuiniger.
Vergeet ook niet om de temperatuur van de verwarming te verlagen naar 60 graden. Van daaruit kun je proberen ook nog lager te gaan, spaart een hoop gas. Zet de comfort stand uit (=stand om constant beetje warm water voorradig te houden zodat het 10 sec sneller op locatie is). Scheelt ca 1 m3 per dag.
Waterzijdig inregelen (!!!), goed radiatoren ontluchten, radiatorfolie tegen de muur. Verwarmingsbuizen op zolder/kruipruimte/niet verwarmde ruimtes isoleren. Radiatorfolie en buizenisolatie heb je binnen 1 winter terug verdiend.
Die heb ik ook gehad, komt ons goed uit want tussen mei en september leveren we netto terug, gemiddeld zo'n 500kWh/maand.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:31 schreef bananen-plukker het volgende:
Kan je 'm niet overnemen van huidige bewoner als deze toch vertrekt ivm samenwonen of ....?
Afsluiten in deze tijd niet erg slim, gelukkig in goede tijd afgesloten, met zonnepanelen betalen we alleen gas. Gisteren van Vattenfall bericht gekregen dat terugleververgoeding verhoogd wordt van 7 naar 16,8ct / kwh.
Hoezo heb je geen contract meer? Je betaalt toch iemand voor je energie?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hebben geen contract meer. Dat is nu net het probleem. Ik vind het verwonderlijk dat er nergens een overzicht te vinden is van de prijzen per kwh en per kuub etc.
Dan OXXIO meenemen naar je nieuwe stek. Dat is waarschijnlijk gewoon je beste optiequote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Heb nu OXXIO en zit op 200 euro per maand ofzo, maar ik ga geen 500 per maand betalen. Totale waanzin. Dan kan ik inderdaad even nagaan wat de tarieven nu zijn met dit ''vrije contract''. We hadden een contract maar nu een flexibel contract denk ik.
Ja, maar heb geen contract van x jaar zeg maar. Die is - zul je net zien - afgelopenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo heb je geen contract meer? Je betaalt toch iemand voor je energie?
Dat denk ik ook. Alsnog is het heel vreemd dat de tarieven NERGENS openbaar te vinden zijn. Wat is dat voor iets bizars? Ik moet toch kunnen vergelijken etc?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:48 schreef Guppy het volgende:
[..]
Dan OXXIO meenemen naar je nieuwe stek. Dat is waarschijnlijk gewoon je beste optie
Maar gelukkig heb je daar wel goed over nagedacht toen je een ander huis kocht, met gasaansluiting en geen ruimte voor zonnepanelen, terwijl je ons allerlei nieuwbouwprojecten voorschotelde waar je iig een gasloos huis zou hebben en waarschijnlijk ook ruimte voor zonnepanelen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
https://www.overstappen.nl/energie/leveranciers/oxxio-energie/quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Alsnog is het heel vreemd dat de tarieven NERGENS openbaar te vinden zijn. Wat is dat voor iets bizars? Ik moet toch kunnen vergelijken etc?
Dat doet niets af van het feit dat de tarieven bizar zijn. Zonnepanelen of niet. Dit huis is overigens gasloos te maken hoor. Binnenkort komen ze daarvoor kijkenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar gelukkig heb je daar wel goed over nagedacht toen je een ander huis kocht, met gasaansluiting en geen ruimte voor zonnepanelen, terwijl je ons allerlei nieuwbouwprojecten voorschotelde waar je iig een gasloos huis zou hebben en waarschijnlijk ook ruimte voor zonnepanelen.
Bedoel dus tarieven van alle aanbieders qua kwh en kuub. Niet per aanbieder, zo ver was ik ook alquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
https://www.overstappen.nl/energie/leveranciers/oxxio-energie/
Wat zei je?
Dat de tarieven bizar zijn doet niets af aan het feit dat jij ¤ 500 per maand gaat betalen als je dat verbruikt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat doet niets af van het feit dat de tarieven bizar zijn. Zonnepanelen of niet. Dit huis is overigens gasloos te maken hoor. Binnenkort komen ze daarvoor kijken
Wees blij dat je een contract hebt om mee te nemen. Ook al is dat een flexibel contract (en ja, dat is óók een contract).quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Alsnog is het heel vreemd dat de tarieven NERGENS openbaar te vinden zijn. Wat is dat voor iets bizars? Ik moet toch kunnen vergelijken etc?
Ik denk niet dat we dat gaan verbruiken. Gelukkig is de gehele nieuwe woning voorzien van uitstekende isolatie en vloerverwarming etc. Dat scheelt al een hoop.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat de tarieven bizar zijn doet niets af aan het feit dat jij ¤ 500 per maand gaat betalen als je dat verbruikt.
Dan had je beter een huis kunnen kiezen dat je ¤ 300 per maand meer kost en waarbij je een energierekening van ¤ 25 hebt.
Zelfde websitequote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
https://www.overstappen.nl/energie/leveranciers/oxxio-energie/
Wat zei je?
Koning.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:56 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zelfde website
https://www.overstappen.n(...)zicht_energieprijzen
Wel bizar die giga verschillen tussen bijvoorbeeld Gewoon Energie en bijvoorbeeld BudgetEnergiequote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:56 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zelfde website
https://www.overstappen.n(...)zicht_energieprijzen
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja cv is wel nodig. Die er nu hangt is uit 2002 Remeha die werkt prima, maar wil dat wel vervangen ja.
Wat ga je nou doen in dat nieuwe huis, een nieuwe CV laten plaatsen of het gasloos maken?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat doet niets af van het feit dat de tarieven bizar zijn. Zonnepanelen of niet. Dit huis is overigens gasloos te maken hoor. Binnenkort komen ze daarvoor kijken
CV offerte heb ik al. Over 3 weken komen ze kijken of het gasloos te maken is en wat daarvoor nodig zal zijn. CV is sowieso nodig of het nu gasloos gaat worden of niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Wat ga je nou doen in dat nieuwe huis, een nieuwe CV laten ophangen of het gasloos maken?
Okay, hoezo heb je een nieuwe CV nodig als je het huis gasloos gaat maken?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
CV offerte heb ik al. Over 3 weken komen ze kijken of het gasloos te maken is en wat daarvoor nodig zal zijn. CV is sowieso nodig of het nu gasloos gaat worden of niet.
Als dat geen - ik overdrijf - 40K kost dan wordt het gasloos. Ik heb te weinig technische kennis om te zeggen; Oke maak het gasloos. Ze komen kijken en we zullen de mogelijkheden bespreken. Kan het niet, dan in ieder geval een andere cv. Dat scheelt ook iets, alhoewel dat niet in verhouding staat tot volledig gasloos.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, hoezo heb je een nieuwe CV nodig als je het huis gasloos gaat maken?
Okay, je hebt dus geen idee waar je over praat met "sowieso een nieuwe CV" en "het huis is gasloos te maken".quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als dat geen - ik overdrijf - 40K kost dan wordt het gasloos. Ik heb te weinig technische kennis om te zeggen; Oke maak het gasloos. Ze komen kijken en we zullen de mogelijkheden bespreken. Kan het niet, dan in ieder geval een andere cv. Dat scheelt ook iets, alhoewel dat niet in verhouding staat tot volledig gasloos.
Gasloos worden is overigens nog niet zo makkelijk. Veel houders van de leidingen doen nogal moeilijk om de leidingen af te sluiten. Best bizar.
Het is gratis, maar er is een enorme bak ellende, zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2052146/lastquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, je hebt dus geen idee waar je over praat met "sowieso een nieuwe CV" en "het huis is gasloos te maken".
Ja, vrijwel ieder huis is gasloos te maken, kan een vermogen kosten, maar goed.
Dat zijn dus dingen waar je op voorhand naar moet kijken, of een huis eenvoudig gasloos te maken is en niet achteraf maar wat roepen over CV vervangen en gasloos maken.
En dan ook nog eens een riedeltje afsteken over "houders van de leidingen die moeilijk doen over afsluiten".
Die "houders van de leidingen" noem je Netwerkbeheerders en het verwijderen van een gasaansluiting is al vanaf 1 maart 2021 gratis.
Niet alle aanbieders staan daarop. Gewoon Energie is gewoon stukken goedkoper dan dat Budget dat is, bijvoorbeeld, maar ik denk dat @Guppy het bij het juiste eind heeft en je beter bij je huidige aanbieder kunt blijven.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:20 schreef corehype het volgende:
Gewoon de goedkoopste die je op gaslicht.com vindt niffo
Hmm ik heb gewoon kunnen kiezen voor de leverancier zonder gas ⛽️. Was toch stuk goedkoperquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet alle aanbieders staan daarop. Gewoon Energie is gewoon stukken goedkoper dan dat Budget dat is, bijvoorbeeld, maar ik denk dat @:Guppy het bij het juiste eind heeft en je beter bij je huidige aanbieder kunt blijven.
Ja, ik ken het topic op Tweakers, ik woon zelf gasloos en heb me behoorlijk ingelezen of ik ons vorige huis gasloos zou kunnen maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het is gratis, maar er is een enorme bak ellende, zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2052146/last
Ik heb juist heel veel informatie opgedaan. Ik wil gasloos, maar als dat niet kan of teveel kost etc, dan heb ik de cv offerte alvast liggenEn dat scheelt veel tijd, want de wachttijden zijn extreem op dit moment, althans hier in de regio.
Bedrijf wat komt kijken om het gasloos te maken heeft wachttijden van 6 maanden of langer op dit moment. Voor een vrij simpele cv installatie en montage 3 maanden ,tja.
Nee daar gaat het niet om. Ik schets slechts de situatie zoals hij nu is bij de leverancier(s). En in 2025 450 euro betalen, geen idee. Ik mag toch hopen dat de prijzen ooit weer zullen zakken, wel zo eerlijk lijkt mij als de situatie daar is. Alhoewel ik er niet in geloof dat het enkel met Rusland en Oekraine te maken heeft. Mag toch aannemen dat die in 2025 niet meer in oorlog zijn, laten we het hopen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik ken het topic op Tweakers, ik woon zelf gasloos en heb me behoorlijk ingelezen of ik ons vorige huis gasloos zou kunnen maken.
Maar goed als het je vooral om die 3 vs 6 maanden gaat dan heb je over 3 maanden dus gewoon een nieuwe CV-ketel en betaal je in 2025 ¤ 450 per maand aan energie. Fantastisch.
Gewoon Energie / Innova bij wegblijven. Zeer slechte solvabiliteit, zou zo maar de nieuwe Wtlkom Energie kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet alle aanbieders staan daarop. Gewoon Energie is gewoon stukken goedkoper dan dat Budget dat is, bijvoorbeeld, maar ik denk dat @:Guppy het bij het juiste eind heeft en je beter bij je huidige aanbieder kunt blijven.
Er zitten echte cowboys bij. Als die op de fles gaan dan kan je aansluiten bij een van de grote drie (Eneco, Engie of Vattenfall) voor een toptarief - daar heb je zelf geen zeggenschap over.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wel bizar die giga verschillen tussen bijvoorbeeld Gewoon Energie en bijvoorbeeld BudgetEnergie
Dan neem je die toch mee?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja, maar heb geen contract van x jaar zeg maar. Die is - zul je net zien - afgelopenDus heb ik een flexibel ''contract''.
Wacht, je zegt net dat je een cv ketel uit 2002 wil vervangen, en nu laat je iemand kijken voor gasloos? Hoezo geen panelen op het dak trouwens? Jij had toch een nieuw huis gekocht?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Da's wel een goed punt. Energiemij'en doen erg veel moeite om die informatie NIET makkelijk te krijgen via hun site.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hebben geen contract meer. Dat is nu net het probleem. Ik vind het verwonderlijk dat er nergens een overzicht te vinden is van de prijzen per kwh en per kuub etc.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:18 schreef Poepz0r het volgende:
Eigenlijk te bizar dat het voor nieuwe klanten 3 x zo duur isWat een gekte. Tarieven ga ik even nakijken.
Daar is toch niets raars aan? Nieuwe klant, nieuwe (actuele) voorwaarden.quote:
dat is ook niet gek in beiden gevallen of ze nou goedkoper of duurder zijn dan anderen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:59 schreef baskick het volgende:
[..]
[..]
Daar is toch niets raars aan? Nieuwe klant, nieuwe (actuele) voorwaarden.
Dat is uiteraard niet raar.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:59 schreef baskick het volgende:
[..]
[..]
Daar is toch niets raars aan? Nieuwe klant, nieuwe (actuele) voorwaarden.
Dat komt denk ik omdat energieleveranciers momenteel helemaal geen nieuwe klanten willen. Want anders doe je niet zo ontzettend vaag over je tarieven.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:02 schreef Guppy het volgende:
[..]
Dat is uiteraard niet raar.
Wat wel vreemd is, is dat de tarieven voor nieuwe klanten zo ontzettend onduidelijk zijn. Er zou bij elke leverancier gewoon een overzicht op de website moeten staan van "Nieuwe klant? Bekijk hier onze tarieven" en dan gewoon de prijzen per m3 / kWh + vaste kosten. Maar dat is er dus niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |