abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205658258
TS gaat verhuizen, maar je kunt nergens ook maar iets van prijzen zien, dus ik heb geen idee bij welke leverancier ik moet wezen. Welke aanbieders zijn voordelig voor zowel stroom als gas? Zijn daar vergelijkers voor die wel prijzen afgeven?
pi_205658322
Neem gewoon je oude contract mee, waarom moeilijk doen?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:17:08 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205658411
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:13 schreef GereDathan het volgende:
Neem gewoon je oude contract mee, waarom moeilijk doen?
Dit.
Hoezo zou je je oude contract niet meenemen?
De kans is klein dat je betere prijzen krijgt bij een contract dat je nu afsluit.

Tenzij je nu bij je moeder op zolder woont, dan moet je idd wel een eigen contract voor je nieuwe huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205658428
Gaslicht.com

Enige echte onafhankelijke site van Ben Woldring ^O^
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:28:14 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_205658644
Als het kan, je eigen contract meeverhuizen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205658923
Heb je veel zonnepanelen of niet?
pi_205659539
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit.
Hoezo zou je je oude contract niet meenemen?
De kans is klein dat je betere prijzen krijgt bij een contract dat je nu afsluit.

Tenzij je nu bij je moeder op zolder woont, dan moet je idd wel een eigen contract voor je nieuwe huis.
Hebben geen contract meer. Dat is nu net het probleem. Ik vind het verwonderlijk dat er nergens een overzicht te vinden is van de prijzen per kwh en per kuub etc.
pi_205659555
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Heb je veel zonnepanelen of niet?
0. Is ook weinig ruimte voor op het dak. Max 4 ofzo gok ik.
pi_205659737
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
0. Is ook weinig ruimte voor op het dak. Max 4 ofzo gok ik.
Dat is balen zeg. Had al een pak gescheeld.

Er zijn geen voordelige aanbieders meer. Hou ook rekening met de solvabiliteit van bedrijven. Niet dat je een cowboy kiest, die failliet gaat en je:
1. Je voorschot kwijt bent;
2. Je automatisch bij een energieleverancier geplaatst wordt tegen het hoogste tarief.

Wil je wat vastigheid dan is de Greenchoice/Unive deal wellicht wat. 3 jaar vast.

Dalen de prijzen fors, koop je het contract af voor 100 euro ofzo.
pi_205659770
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:12 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat is balen zeg. Had al een pak gescheeld.

Er zijn geen voordelige aanbieders meer. Hou ook rekening met de solvabiliteit van bedrijven. Niet dat je een cowboy kiest, die failliet gaat en je:
1. Je voorschot kwijt bent;
2. Je automatisch bij een energieleverancier geplaatst wordt tegen het hoogste tarief.

Wil je wat vastigheid dan is de Greenchoice/Unive deal wellicht wat. 3 jaar vast.

Dalen de prijzen fors, koop je het contract af voor 100 euro ofzo.
Heb nu OXXIO en zit op 200 euro per maand ofzo, maar ik ga geen 500 per maand betalen. Totale waanzin. Dan kan ik inderdaad even nagaan wat de tarieven nu zijn met dit ''vrije contract''. We hadden een contract maar nu een flexibel contract denk ik.
pi_205659825
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Heb nu OXXIO en zit op 200 euro per maand ofzo, maar ik ga geen 500 per maand betalen. Totale waanzin. Dan kan ik inderdaad even nagaan wat de tarieven nu zijn met dit ''vrije contract''. We hadden een contract maar nu een flexibel contract denk ik.
Vaak ben je als 'oude' klant vooralsnog goedkoper uit dan als nieuwe klant. Probeer je flexibel contract mee te nemen anders. Wat zijn nu je tarieven?

Als het koop is, dan is eventueel isoleren een optie en verwarmen met een airco. Goed merk airco heeft een sCOP van 4 bij 0 graden ongeveer, dus dan heb je qua warmte input aan 2 kwh = 1m3 gas. Dat spaart geld.
pi_205659897
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:16 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Vaak ben je als 'oude' klant vooralsnog goedkoper uit dan als nieuwe klant. Probeer je flexibel contract mee te nemen anders. Wat zijn nu je tarieven?

Als het koop is, dan is eventueel isoleren een optie en verwarmen met een airco. Goed merk airco heeft een sCOP van 4 bij 0 graden ongeveer, dus dan heb je qua warmte input aan 2 kwh = 1m3 gas. Dat spaart geld.
Ja ik zat ook al aan airco te denken. Ga sowieso nieuwe CV aanschaffen ( Intergas Xtreme 36 geloof ik ). Huis is verder uitstekend qua isolatie.

Eigenlijk te bizar dat het voor nieuwe klanten 3 x zo duur is :') Wat een gekte. Tarieven ga ik even nakijken.
pi_205660062
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ja ik zat ook al aan airco te denken. Ga sowieso nieuwe CV aanschaffen ( Intergas Xtreme 36 geloof ik ). Huis is verder uitstekend qua isolatie.

Eigenlijk te bizar dat het voor nieuwe klanten 3 x zo duur is :') Wat een gekte. Tarieven ga ik even nakijken.
Nieuwe CV is dat echt nodig? Zoveel spaart een nieuwe CV niet tenzij je nog een VR ipv HR hebt hangen. En heb je per se een CW5 nodig (regendouche?) Of kom je ook met een CW4 weg? Die is namelijk wat zuiniger.

Vergeet ook niet om de temperatuur van de verwarming te verlagen naar 60 graden. Van daaruit kun je proberen ook nog lager te gaan, spaart een hoop gas. Standaard staan die dingen op 80 graden ofzo, totaal overbodig. Zet de comfort stand uit (=stand om constant beetje warm water voorradig te houden zodat het 10 sec sneller op locatie is). Scheelt ca 1 m3 per dag.

Waterzijdig inregelen (!!!), goed radiatoren ontluchten, radiatorfolie tegen de muur. Verwarmingsbuizen op zolder/kruipruimte/niet verwarmde ruimtes isoleren. Radiatorfolie en buizenisolatie heb je binnen 1 winter terug verdiend. :)
pi_205660087
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:25 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nieuwe CV is dat echt nodig? Zoveel spaart een nieuwe CV niet tenzij je nog een VR ipv HR hebt hangen. En heb je per se een CW5 nodig (regendouche?) Of kom je ook met een CW4 weg? Die is namelijk wat zuiniger.

Vergeet ook niet om de temperatuur van de verwarming te verlagen naar 60 graden. Van daaruit kun je proberen ook nog lager te gaan, spaart een hoop gas. Zet de comfort stand uit (=stand om constant beetje warm water voorradig te houden zodat het 10 sec sneller op locatie is). Scheelt ca 1 m3 per dag.

Waterzijdig inregelen (!!!), goed radiatoren ontluchten, radiatorfolie tegen de muur. Verwarmingsbuizen op zolder/kruipruimte/niet verwarmde ruimtes isoleren. Radiatorfolie en buizenisolatie heb je binnen 1 winter terug verdiend. :)
Ja cv is wel nodig. Die er nu hangt is uit 2002 Remeha die werkt prima, maar wil dat wel vervangen ja.
pi_205660251
Kan je 'm niet overnemen van huidige bewoner als deze toch vertrekt ivm samenwonen of ....?

Afsluiten in deze tijd niet erg slim, gelukkig in goede tijd afgesloten, met zonnepanelen betalen we alleen gas. Gisteren van Vattenfall bericht gekregen dat terugleververgoeding verhoogd wordt van 7 naar 16,8ct / kwh.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:38:02 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205660412
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:31 schreef bananen-plukker het volgende:
Kan je 'm niet overnemen van huidige bewoner als deze toch vertrekt ivm samenwonen of ....?

Afsluiten in deze tijd niet erg slim, gelukkig in goede tijd afgesloten, met zonnepanelen betalen we alleen gas. Gisteren van Vattenfall bericht gekregen dat terugleververgoeding verhoogd wordt van 7 naar 16,8ct / kwh.
Die heb ik ook gehad, komt ons goed uit want tussen mei en september leveren we netto terug, gemiddeld zo'n 500kWh/maand.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:47:31 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205660578
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hebben geen contract meer. Dat is nu net het probleem. Ik vind het verwonderlijk dat er nergens een overzicht te vinden is van de prijzen per kwh en per kuub etc.
Hoezo heb je geen contract meer? Je betaalt toch iemand voor je energie?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:48:07 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_205660587
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Heb nu OXXIO en zit op 200 euro per maand ofzo, maar ik ga geen 500 per maand betalen. Totale waanzin. Dan kan ik inderdaad even nagaan wat de tarieven nu zijn met dit ''vrije contract''. We hadden een contract maar nu een flexibel contract denk ik.
Dan OXXIO meenemen naar je nieuwe stek. Dat is waarschijnlijk gewoon je beste optie
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205660594
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoezo heb je geen contract meer? Je betaalt toch iemand voor je energie?
Ja, maar heb geen contract van x jaar zeg maar. Die is - zul je net zien - afgelopen :') Dus heb ik een flexibel ''contract''.
pi_205660621
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:48 schreef Guppy het volgende:

[..]
Dan OXXIO meenemen naar je nieuwe stek. Dat is waarschijnlijk gewoon je beste optie
Dat denk ik ook. Alsnog is het heel vreemd dat de tarieven NERGENS openbaar te vinden zijn. Wat is dat voor iets bizars? Ik moet toch kunnen vergelijken etc?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:50:18 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205660630
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Heb nu OXXIO en zit op 200 euro per maand ofzo, maar ik ga geen 500 per maand betalen. Totale waanzin. Dan kan ik inderdaad even nagaan wat de tarieven nu zijn met dit ''vrije contract''. We hadden een contract maar nu een flexibel contract denk ik.
Maar gelukkig heb je daar wel goed over nagedacht toen je een ander huis kocht, met gasaansluiting en geen ruimte voor zonnepanelen, terwijl je ons allerlei nieuwbouwprojecten voorschotelde waar je iig een gasloos huis zou hebben en waarschijnlijk ook ruimte voor zonnepanelen.

Als jouw verbruik X is en X kost ¤ 500 per maand dan ga je ¤ 500 per maand betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:51:25 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205660660
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Alsnog is het heel vreemd dat de tarieven NERGENS openbaar te vinden zijn. Wat is dat voor iets bizars? Ik moet toch kunnen vergelijken etc?
https://www.overstappen.nl/energie/leveranciers/oxxio-energie/

Wat zei je?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_205660661
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar gelukkig heb je daar wel goed over nagedacht toen je een ander huis kocht, met gasaansluiting en geen ruimte voor zonnepanelen, terwijl je ons allerlei nieuwbouwprojecten voorschotelde waar je iig een gasloos huis zou hebben en waarschijnlijk ook ruimte voor zonnepanelen.
Dat doet niets af van het feit dat de tarieven bizar zijn. Zonnepanelen of niet. Dit huis is overigens gasloos te maken hoor. Binnenkort komen ze daarvoor kijken :)
pi_205660676
quote:
Bedoel dus tarieven van alle aanbieders qua kwh en kuub. Niet per aanbieder, zo ver was ik ook al :P
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:53:23 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205660697
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat doet niets af van het feit dat de tarieven bizar zijn. Zonnepanelen of niet. Dit huis is overigens gasloos te maken hoor. Binnenkort komen ze daarvoor kijken :)
Dat de tarieven bizar zijn doet niets af aan het feit dat jij ¤ 500 per maand gaat betalen als je dat verbruikt.
Dan had je beter een huis kunnen kiezen dat je ¤ 300 per maand meer kost en waarbij je een energierekening van ¤ 25 hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:53:33 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_205660702
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Alsnog is het heel vreemd dat de tarieven NERGENS openbaar te vinden zijn. Wat is dat voor iets bizars? Ik moet toch kunnen vergelijken etc?
Wees blij dat je een contract hebt om mee te nemen. Ook al is dat een flexibel contract (en ja, dat is óók een contract).

Mensen die nu iets helemaal nieuws moeten afsluiten (bijvoorbeeld bij scheiding of uit huis gaan worden) worden keihard in de hoogste tarieven geflikkerd…

En met je eens dat het raar is hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205660748
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat de tarieven bizar zijn doet niets af aan het feit dat jij ¤ 500 per maand gaat betalen als je dat verbruikt.
Dan had je beter een huis kunnen kiezen dat je ¤ 300 per maand meer kost en waarbij je een energierekening van ¤ 25 hebt.
Ik denk niet dat we dat gaan verbruiken. Gelukkig is de gehele nieuwe woning voorzien van uitstekende isolatie en vloerverwarming etc. Dat scheelt al een hoop.

@Guppy Ja eens.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:56:50 #28
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205660798
quote:
Koning.
pi_205660816
quote:
Wel bizar die giga verschillen tussen bijvoorbeeld Gewoon Energie en bijvoorbeeld BudgetEnergie :')
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:04:42 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205660838
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ja cv is wel nodig. Die er nu hangt is uit 2002 Remeha die werkt prima, maar wil dat wel vervangen ja.
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat doet niets af van het feit dat de tarieven bizar zijn. Zonnepanelen of niet. Dit huis is overigens gasloos te maken hoor. Binnenkort komen ze daarvoor kijken :)
Wat ga je nou doen in dat nieuwe huis, een nieuwe CV laten plaatsen of het gasloos maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205660849
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
[..]
Wat ga je nou doen in dat nieuwe huis, een nieuwe CV laten ophangen of het gasloos maken?
CV offerte heb ik al. Over 3 weken komen ze kijken of het gasloos te maken is en wat daarvoor nodig zal zijn. CV is sowieso nodig of het nu gasloos gaat worden of niet.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:07:07 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205660852
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
CV offerte heb ik al. Over 3 weken komen ze kijken of het gasloos te maken is en wat daarvoor nodig zal zijn. CV is sowieso nodig of het nu gasloos gaat worden of niet.
Okay, hoezo heb je een nieuwe CV nodig als je het huis gasloos gaat maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205660872
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Okay, hoezo heb je een nieuwe CV nodig als je het huis gasloos gaat maken?
Als dat geen - ik overdrijf - 40K kost dan wordt het gasloos. Ik heb te weinig technische kennis om te zeggen; Oke maak het gasloos. Ze komen kijken en we zullen de mogelijkheden bespreken. Kan het niet, dan in ieder geval een andere cv. Dat scheelt ook iets, alhoewel dat niet in verhouding staat tot volledig gasloos.

Gasloos worden is overigens nog niet zo makkelijk. Veel houders van de leidingen doen nogal moeilijk om de leidingen af te sluiten. Best bizar.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:17:05 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205660936
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Als dat geen - ik overdrijf - 40K kost dan wordt het gasloos. Ik heb te weinig technische kennis om te zeggen; Oke maak het gasloos. Ze komen kijken en we zullen de mogelijkheden bespreken. Kan het niet, dan in ieder geval een andere cv. Dat scheelt ook iets, alhoewel dat niet in verhouding staat tot volledig gasloos.

Gasloos worden is overigens nog niet zo makkelijk. Veel houders van de leidingen doen nogal moeilijk om de leidingen af te sluiten. Best bizar.
Okay, je hebt dus geen idee waar je over praat met "sowieso een nieuwe CV" en "het huis is gasloos te maken".

Ja, vrijwel ieder huis is gasloos te maken, kan een vermogen kosten, maar goed.
Dat zijn dus dingen waar je op voorhand naar moet kijken, of een huis eenvoudig gasloos te maken is en niet achteraf maar wat roepen over CV vervangen en gasloos maken wat dan volgens jou overdreven 40K kost.

En dan ook nog eens een riedeltje afsteken over "houders van de leidingen die moeilijk doen over afsluiten".
Die "houders van de leidingen" noem je Netwerkbeheerders en het verwijderen van een gasaansluiting is al vanaf 1 maart 2021 gratis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205660958
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Okay, je hebt dus geen idee waar je over praat met "sowieso een nieuwe CV" en "het huis is gasloos te maken".

Ja, vrijwel ieder huis is gasloos te maken, kan een vermogen kosten, maar goed.
Dat zijn dus dingen waar je op voorhand naar moet kijken, of een huis eenvoudig gasloos te maken is en niet achteraf maar wat roepen over CV vervangen en gasloos maken.

En dan ook nog eens een riedeltje afsteken over "houders van de leidingen die moeilijk doen over afsluiten".
Die "houders van de leidingen" noem je Netwerkbeheerders en het verwijderen van een gasaansluiting is al vanaf 1 maart 2021 gratis.
Het is gratis, maar er is een enorme bak ellende, zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2052146/last

Ik heb juist heel veel informatie opgedaan. Ik wil gasloos, maar als dat niet kan of teveel kost etc, dan heb ik de cv offerte alvast liggen :) En dat scheelt veel tijd, want de wachttijden zijn extreem op dit moment, althans hier in de regio.

Bedrijf wat komt kijken om het gasloos te maken heeft wachttijden van 6 maanden of langer op dit moment. Voor een vrij simpele cv installatie en montage 3 maanden ,tja.

40K was een voorbeeld van ''extreme kosten''. Stel het kost 20K, dan laat ik het morgen nog regelen bij wijze van.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:20:20 #37
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205660965
Gewoon de goedkoopste die je op gaslicht.com vindt niffo
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205660982
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:20 schreef corehype het volgende:
Gewoon de goedkoopste die je op gaslicht.com vindt niffo
Niet alle aanbieders staan daarop. Gewoon Energie is gewoon stukken goedkoper dan dat Budget dat is, bijvoorbeeld, maar ik denk dat @Guppy het bij het juiste eind heeft en je beter bij je huidige aanbieder kunt blijven.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:22:28 #39
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205660989
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Niet alle aanbieders staan daarop. Gewoon Energie is gewoon stukken goedkoper dan dat Budget dat is, bijvoorbeeld, maar ik denk dat @:Guppy het bij het juiste eind heeft en je beter bij je huidige aanbieder kunt blijven.
Hmm ik heb gewoon kunnen kiezen voor de leverancier zonder gas ⛽️. Was toch stuk goedkoper
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:22:36 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205660991
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Het is gratis, maar er is een enorme bak ellende, zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2052146/last

Ik heb juist heel veel informatie opgedaan. Ik wil gasloos, maar als dat niet kan of teveel kost etc, dan heb ik de cv offerte alvast liggen :) En dat scheelt veel tijd, want de wachttijden zijn extreem op dit moment, althans hier in de regio.

Bedrijf wat komt kijken om het gasloos te maken heeft wachttijden van 6 maanden of langer op dit moment. Voor een vrij simpele cv installatie en montage 3 maanden ,tja.
Ja, ik ken het topic op Tweakers, ik woon zelf gasloos en heb me behoorlijk ingelezen of ik ons vorige huis gasloos zou kunnen maken.

Maar goed als het je vooral om die 3 vs 6 maanden gaat dan heb je over 3 maanden dus gewoon een nieuwe CV-ketel en betaal je in 2025 ¤ 450 per maand aan energie. Fantastisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205661017
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, ik ken het topic op Tweakers, ik woon zelf gasloos en heb me behoorlijk ingelezen of ik ons vorige huis gasloos zou kunnen maken.

Maar goed als het je vooral om die 3 vs 6 maanden gaat dan heb je over 3 maanden dus gewoon een nieuwe CV-ketel en betaal je in 2025 ¤ 450 per maand aan energie. Fantastisch.
Nee daar gaat het niet om. Ik schets slechts de situatie zoals hij nu is bij de leverancier(s). En in 2025 450 euro betalen, geen idee. Ik mag toch hopen dat de prijzen ooit weer zullen zakken, wel zo eerlijk lijkt mij als de situatie daar is. Alhoewel ik er niet in geloof dat het enkel met Rusland en Oekraine te maken heeft. Mag toch aannemen dat die in 2025 niet meer in oorlog zijn, laten we het hopen.

Belangrijkste afweging voor ons is; Wat mag het en gaat het kosten en wat besparen wij daarmee? We zijn geen extreem groot verbruikers. Ik denk redelijk gemiddeld. Dat gaan we dus inventariseren binnenkort :)
pi_205661822
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Niet alle aanbieders staan daarop. Gewoon Energie is gewoon stukken goedkoper dan dat Budget dat is, bijvoorbeeld, maar ik denk dat @:Guppy het bij het juiste eind heeft en je beter bij je huidige aanbieder kunt blijven.
Gewoon Energie / Innova bij wegblijven. Zeer slechte solvabiliteit, zou zo maar de nieuwe Wtlkom Energie kunnen zijn.
  Redactie Frontpage woensdag 17 augustus 2022 @ 09:07:18 #43
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205662458
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Wel bizar die giga verschillen tussen bijvoorbeeld Gewoon Energie en bijvoorbeeld BudgetEnergie :')
Er zitten echte cowboys bij. Als die op de fles gaan dan kan je aansluiten bij een van de grote drie (Eneco, Engie of Vattenfall) voor een toptarief - daar heb je zelf geen zeggenschap over.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_205662750
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ja, maar heb geen contract van x jaar zeg maar. Die is - zul je net zien - afgelopen :') Dus heb ik een flexibel ''contract''.
Dan neem je die toch mee?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 09:53:03 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205662949
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat doet niets af van het feit dat de tarieven bizar zijn. Zonnepanelen of niet. Dit huis is overigens gasloos te maken hoor. Binnenkort komen ze daarvoor kijken :)
Wacht, je zegt net dat je een cv ketel uit 2002 wil vervangen, en nu laat je iemand kijken voor gasloos? Hoezo geen panelen op het dak trouwens? Jij had toch een nieuw huis gekocht?

Edit: nu pas de rest gelezen. Ik vind het maar een....warrig....verhaal.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage woensdag 17 augustus 2022 @ 09:57:25 #46
38148 crew  Innisdemon
pi_205662993
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hebben geen contract meer. Dat is nu net het probleem. Ik vind het verwonderlijk dat er nergens een overzicht te vinden is van de prijzen per kwh en per kuub etc.
Da's wel een goed punt. Energiemij'en doen erg veel moeite om die informatie NIET makkelijk te krijgen via hun site.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_205663010
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:18 schreef Poepz0r het volgende:
Eigenlijk te bizar dat het voor nieuwe klanten 3 x zo duur is :') Wat een gekte. Tarieven ga ik even nakijken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:53 schreef Guppy het volgende:
En met je eens dat het raar is hoor
Daar is toch niets raars aan? Nieuwe klant, nieuwe (actuele) voorwaarden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205663621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:59 schreef baskick het volgende:

[..]
[..]
Daar is toch niets raars aan? Nieuwe klant, nieuwe (actuele) voorwaarden.
dat is ook niet gek in beiden gevallen of ze nou goedkoper of duurder zijn dan anderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 12:02:18 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_205664223
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:59 schreef baskick het volgende:

[..]
[..]
Daar is toch niets raars aan? Nieuwe klant, nieuwe (actuele) voorwaarden.
Dat is uiteraard niet raar.

Wat wel vreemd is, is dat de tarieven voor nieuwe klanten zo ontzettend onduidelijk zijn. Er zou bij elke leverancier gewoon een overzicht op de website moeten staan van "Nieuwe klant? Bekijk hier onze tarieven" en dan gewoon de prijzen per m3 / kWh + vaste kosten. Maar dat is er dus niet.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 12:07:03 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205664281
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:02 schreef Guppy het volgende:

[..]
Dat is uiteraard niet raar.

Wat wel vreemd is, is dat de tarieven voor nieuwe klanten zo ontzettend onduidelijk zijn. Er zou bij elke leverancier gewoon een overzicht op de website moeten staan van "Nieuwe klant? Bekijk hier onze tarieven" en dan gewoon de prijzen per m3 / kWh + vaste kosten. Maar dat is er dus niet.
Dat komt denk ik omdat energieleveranciers momenteel helemaal geen nieuwe klanten willen. Want anders doe je niet zo ontzettend vaag over je tarieven.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')