abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 augustus 2022 @ 22:47:49 #241
862 Arcee
Look closer
pi_205681277
Fuck you AND your eyebrows zat gewoon al in S01E01 van BB.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:49:57 #242
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_205681301
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Snap jij trouwens waarom ze Marie Schräder hebben gekozen en niet Skyler voor de scenes met Saul?
Skyler was geen slachtoffer, Marie wel. Skyler was nota bene een 'deal' nodig om uit de gevangenis te blijven.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:52:47 #243
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205681346
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Skyler was geen slachtoffer, Marie wel. Skyler was nota bene een 'deal' nodig om uit de gevangenis te blijven.
Ja, precies. Skyler was zowat medeplichtig.
pi_205682433
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:01 schreef Tijn het volgende:
Ook maar weer eens aan Breaking Bad begonnen om het zwarte gat dat BCS achterlaat te vullen. Blijkt dat gelijk in aflevering 1 Walt het geld voor de camper bij Mesa Verde haalt _O_

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 13:08 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Ik blijf me verwonderen over de miniscule details die ze tussen die twee shows in leven hebben gelaten. Voor één scene in Breaking Bad een naam voor een fictieve bank bedenken, en dat gewoon jaren later als grote plotlijn terug laten komen in een prequel serie. Dan heb je gewoon hart voor het verhaal wat je hebt geschreven. Het had net zo goed weer een generieke andere bank kunnen zijn en niemand zou het doorhebben (sterker nog, niemand had dit waarschijnlijk door, ik in ieder geval niet).

Zelfde met Lalo en Nacho. Zelfde met de random opmerking van Saul over een Cinnabun in Nebraska. En naarmate ik meer terugkijk zullen er nog wel meer van dat soort details opduiken. Dit soort kleine dingetjes maken die serie zo goed, heb daar echt zwaar respect voor. Zoveel schrijvers nemen de moeite niet voor dit soort dingen.
Ik denk dat je BCS hier iets teveel eer aandoet. Het is niet zo dat ze Mesa in BB hebben gestopt al wetende dat ze dat jaren later in een spin-off (waarvan ze nog niet eens wisten dat ie zou komen want ze wisten tijdens het maken van seizoen 1 niet eens dat de serie nog jaren zou lopen, laat staan dat er een spin-off zou komen) zouden gebruiken. Het is eerder zo dat ze bij het maken van BCS in BB hebben gekeken om wat leuke dwarsverbanden te leggen. Overigens is het nog maar de vraag of Mesa als leeninstantie en Mesa Verde met elkaar verbonden zijn want ze hebben een totaal ander logo en Mesa is een veelgebruikte term in Spaanstalig Amerika.
En nog een voorbeeld: in BB toen Jessie en Walt een geblinddoekte Saul naar een graf leidden om hem te dwingen hun advocaat te worden zei Saul "did Lalo send you?". Dit lijkt voor sommige een briljante uitspraak omdat het zou kunnen doen voorkomen alsof BCS en de hele verhaallijn al gepland waren toen BB nog maar net begonnen was, maar ik denk eerder dat het gewoon een random gekozen naam was die op dat moment nog geen betekenis had en alleen maar moest illustreren dat Saul met meer louche mensen zakendeed op dat moment. En pas later tijdens de creatie van BCS is met BB gaan terugkijken en heeft men gezien "oh met die naam Lalo kunnen we nog wel wat".

Ik vond het laatste seizoen BCS echt vrij matig en snap al die lovende kritieken van Volkskrant, NRC en Humo totaal niet. Ze noemen het "beste ooit", "beter dan BB" en "11 uit 10". Ik las die recenties (alleen de titels, niet de inhoud ivm spoilers) eerder dan ik de laatste aflevering zag dus ik dacht echt dat Saul iets briljants had bedacht om zichzelf vrij te pleiten, maar nee dus.....
Ik vond het een beetje voortkabbelen, sommige verhaallijnen gingen veel te ver door in detail zonder een echte impact op het verhaal te hebben, met als beste voorbeeld die gehele afleveringen over een Gene die jassen in een kledingwinkel steelt en rijke mannen drogeert en besteelt. Waarom daar 2 hele afleveringen aan wijden? Ja, ik weet dat dit de stijl van Vince Gilligan is (deed ie in BB ook een keer met een hele aflevering over een vlieg in het lab) maar het is mij iets te veel.

Oja, en dat einde met Lalo vs Gus sloeg pas echt helemaal nergens op. Lalo had Gus gewoon klem en puur doordat Gus op de juiste plek terechtkwam kon hij iets met z'n voeten doen om Lalo te vloeren (hoe dat precies in z'n werk ging werd in het midden gelaten)...als Lalo die rondleiding niet had laten doen, of als ie net een paar stappen minder ver was gelopen was het al niet gelukt. Puur van toeval afhankelijk of de grote Gus was gewoon vermoord. En de dood van Howard was ook een "wrong place, wrong time" momentje waarbij iemand de trekker overhaalde terwijl hij hem niet eens kende. Vond het zonde om die hele lange verhaallijn van Howard van 6 seizoenen lang zo random te laten eindigen.

Hoe dan ook, BCS was de moeite waard maar ik ben niet rouwig dat het klaar is en ik vond BB 10x beter.

Ohja en nog 1 ding: als de verhaallijn was dat Saul terugkeerde naar Jimmy McGill en eindelijk weer zichzelf werd en het goede deed ook al ging het ten koste van een lange gevangenisstraf, waarom dan die scene in de bus waar die gevangenen allemaal Better Call Saul roepen en Saul het wel leek te strelen?

[ Bericht 4% gewijzigd door ThijsTH op 19-08-2022 07:16:22 ]
pi_205682441
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja dat was inderdaad 1 van de losse eindjes. _O- Vond hem nog best goed acteren eigenlijk.
Sssst.....dat is voor de spin-off natuurlijk! "Where is Jeffie", komt in 2025 uit!
pi_205682541
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 06:27 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
[..]
Ik denk dat je BCS hier iets teveel eer aandoet. Het is niet zo dat ze Mesa in BB hebben gestopt al wetende dat ze dat jaren later in een spin-off (waarvan ze nog niet eens wisten dat ie zou komen want ze wisten tijdens het maken van seizoen 1 niet eens dat de serie nog jaren zou lopen, laat staan dat er een spin-off zou komen) zouden gebruiken. Het is eerder zo dat ze bij het maken van BCS in BB hebben gekeken om wat leuke dwarsverbanden te leggen. Overigens is het nog maar de vraag of Mesa als leeninstantie en Mesa Verde met elkaar verbonden zijn want ze hebben een totaal ander logo en Mesa is een veelgebruikte term in Spaanstalig Amerika.
En nog een voorbeeld: in BB toen Jessie en Walt een geblinddoekte Saul naar een graf leidden om hem te dwingen hun advocaat te worden zei Saul "did Lalo send you?". Dit lijkt voor sommige een briljante uitspraak omdat het zou kunnen doen voorkomen alsof BCS en de hele verhaallijn al gepland waren toen BB nog maar net begonnen was, maar ik denk eerder dat het gewoon een random gekozen naam was die op dat moment nog geen betekenis had en alleen maar moest illustreren dat Saul met meer louche mensen zakendeed op dat moment. En pas later tijdens de creatie van BCS is met BB gaan terugkijken en heeft men gezien "oh met die naam Lalo kunnen we nog wel wat".

Ik vond het laatste seizoen BCS echt vrij matig en snap al die lovende kritieken van Volkskrant, NRC en Humo totaal niet. Ze noemen het "beste ooit", "beter dan BB" en "11 uit 10". Ik las die recenties (alleen de titels, niet de inhoud ivm spoilers) eerder dan ik de laatste aflevering zag dus ik dacht echt dat Saul iets briljants had bedacht om zichzelf vrij te pleiten, maar nee dus.....
Ik vond het een beetje voortkabbelen, sommige verhaallijnen gingen veel te ver door in detail zonder een echte impact op het verhaal te hebben, met als beste voorbeeld die gehele afleveringen over een Gene die jassen in een kledingwinkel steelt en rijke mannen drogeert en besteelt. Waarom daar 2 hele afleveringen aan wijden? Ja, ik weet dat dit de stijl van Vince Gilligan is (deed ie in BB ook een keer met een hele aflevering over een vlieg in het lab) maar het is mij iets te veel.

Oja, en dat einde met Lalo vs Gus sloeg pas echt helemaal nergens op. Lalo had Gus gewoon klem en puur doordat Gus op de juiste plek terechtkwam kon hij iets met z'n voeten doen om Lalo te vloeren (hoe dat precies in z'n werk ging werd in het midden gelaten)...als Lalo die rondleiding niet had laten doen, of als ie net een paar stappen minder ver was gelopen was het al niet gelukt. Puur van toeval afhankelijk of de grote Gus was gewoon vermoord. En de dood van Howard was ook een "wrong place, wrong time" momentje waarbij iemand de trekker overhaalde terwijl hij hem niet eens kende. Vond het zonde om die hele lange verhaallijn van Howard van 6 seizoenen lang zo random te laten eindigen.

Hoe dan ook, BCS was de moeite waard maar ik ben niet rouwig dat het klaar is en ik vond BB 10x beter.

Ohja en nog 1 ding: als de verhaallijn was dat Saul terugkeerde naar Jimmy McGill en eindelijk weer zichzelf werd en het goede deed ook al ging het ten koste van een lange gevangenisstraf, waarom dan die scene in de bus waar die gevangenen allemaal Better Call Saul roepen en Saul het wel leek te strelen?
Ik vind vooral de vergeten verhaallijn van Stacey (dochter van Mike) wel opvallend. Daar is in de eerste seizoenen echt veel tijd in gestopt maar ineens was dat gewoon klaar. Of het groepje Duitsers, Kai die een prominente rol had in het gedoe met Werner en we daarna ook nooit meer hebben teruggezien. Zo zijn er nog best wat verhaallijnen waar niets meer mee is gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2022 07:40:46 ]
pi_205682553
@PietjePuk2000: zij was niet Mike's dochter, maar schoondochter. Mike's zoon was (dacht ik?) verongelukt, in elk geval overleden, en Mike hield een oogje in het zeil op zijn schoondochter en kleindochter.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_205682578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:45 schreef KillerBee4ever het volgende:
@:PietjePuk2000: zij was niet Mike's dochter, maar schoondochter. Mike's zoon was (dacht ik?) verongelukt, in elk geval overleden, en Mike hield een oogje in het zeil op zijn schoondochter en kleindochter.
Klopt. Maar in seizoen 5 van BB sneuvelt Mike door een kogel van Walter White. "Let me die in peace."

We hebben dus geen idee hoe Stacey daar op reageert of hoe het met haar afloopt.
pi_205682613
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klopt. Maar in seizoen 5 van BB sneuvelt Mike door een kogel van Walter White. "Let me die in peace."

We hebben dus geen idee hoe Stacey daar op reageert of hoe het met haar afloopt.
Nee, dat klopt, maar volgens mij was die verhaallijn ook wel klaar, op het moment dat zij besloot geen contact meer met hem te willen, nadat zij erachter kwam wat voor dubbelleven Mike leidde.
Ik heb daar wel vrede mee eigenlijk :)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_205684447
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 06:27 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
[..]
Je hebt gelijk, uiteraard. Mijn punt was dat al die verwijzingen niet hadden gehoeven, en dat er ook zat schrijvers in Hollywood zijn die gewoon niet de tijd of moeite nemen om dat soort details in hun series te stoppen of er überhaupt bij nadenken dat het een optie is. Onderschat ook niet de moeite die het kost om dat soort eindjes als schrijver aan elkaar te knopen. De keuze om Lalo en Nacho uit te schrijven tot echte personages is vele malen ingewikkelder dan als dat gewoon willekeurige nieuwe personages waren geweest. Je moet direct rekening houden met waarom ze dan (helemaal) niet in BB aan bod komen, waarom Saul in die scene zo bang voor ze is, de context van de scene impliceert het kartel, dus hoe zijn Lalo en Nacho verbonden aan het kartel? Dat is schrijf technisch echt veel ingewikkelder dan even een personage bedenken en daar een naam op plakken die toevallig in BB genoemd werd. Mede door die scene kon Saul na Howard's dood niet expliciet weten dat Lalo dood was, anders zou die scene niet meer werken. Al dat soort kleine dingetjes maken het ingewikkeld. Dan is het veel makkelijker om een nieuw personage te schrijven, en dat ze opzettelijk de keus hebben gemaakt om dat niet te doen is waar ik bewondering voor heb.

Ook al die kleine dingetjes zoals de Saul reclame in kleur terwijl alles zwart wit is, het puntje van de sigaret die in kleur is als kleine throwback. De makers van deze serie hebben een oog voor detail waar veel andere series nog een puntje aan kunnen zuigen, en dat mag wat mij betreft wel gewaardeerd worden.
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:02:15 #251
498282 Scrummie
pi_205684513
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

We weten zoveel niet. Je kan ook niet alles behandelen.

Hoe zou het met Badger en Skinny Pete zijn? Hoe zou het met Skyler zijn, of Walt Jr.? Bestaat Gray Matters nog? Zou Marie de dood Hank al verwerkt hebben? Hoe is het met de papa van Nacho? Etcetera.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:04:20 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205684534
Ik ben wel benieuwd wel Fok!er als eerste, al dan niet Cum Laude, afstudeert in de wetenschap BSC.
De scriptie erover zal ongetwijfeld alle theorieën die hier worden verzonnen ook omvatten. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205684570
Mooi einde! _O_
pi_205684590
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:04 schreef golfer het volgende:
Ik ben wel benieuwd wel Fok!er als eerste, al dan niet Cum Laude, afstudeert in de wetenschap BSC.
De scriptie erover zal ongetwijfeld alle theorieën die hier worden verzonnen ook omvatten. :')
Gemiddelde Redditor heeft een grotere obsessie voor dit soort dingen dan menig FOK!er hoor :') Als je de boekwerken en theorieën ziet die mensen daar schrijven.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:15:28 #255
364681 over_hedge
pi_205684630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:11 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Gemiddelde Redditor heeft een grotere obsessie voor dit soort dingen dan menig FOK!er hoor :') Als je de boekwerken en theorieën ziet die mensen daar schrijven.
Vind die youtube filmpjes met theorieen altijd wel leuk eigenlijk :P Alleen dan niet voor bcs en bb. Maar star wars en marval dingen vind ik het altijd wel leuk
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:36:24 #256
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_205684844
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoe zou het met Badger en Skinny Pete zijn? Hoe zou het met Skyler zijn, of Walt Jr.? Bestaat Gray Matters nog? Zou Marie de dood Hank al verwerkt hebben? Hoe is het met de papa van Nacho? Etcetera.
Zit Huel nog steeds thuis? Zoveel vragen.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:37:34 #257
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_205684860
quote:

[..]

Vergeet de werkdruk van Lyle bij het kippenrestaurant ook niet!
Géén kloon van tvlxd!
pi_205685235
quote:

[..]

Leuke vragen inderdaad.
pi_205685523
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:36 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Zit Huel nog steeds thuis? Zoveel vragen.
Is terug naar New Orleans gegaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:51:17 #260
35723 crew  GGMM
pi_205685577
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Is terug naar New Orleans gegaan.
Moest hij één of twee vliegtickets kopen?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205686099
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:51 schreef GGMM het volgende:

[..]
In Amerika is die jongen waarschijnlijk een medium, de cityhoppers hebben daar twee rijen van één breed
pi_205686122
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:51 schreef GGMM het volgende:

[..]
Hij is intussen wel knap veel afgevallen :P
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_205686681
Ben alweer door seizoen 1 van BCS heen :@ :D

Jimmy in seizoen 1 is zo hartverscheurend om naar te kijken. Arme jongen doet zo z'n best en wordt door iedereen (vooral Chuck) genaaid :'(
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:05:24 #264
65846 Bocaj
47th President.
pi_205699808
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Forum Admin zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:22:06 #265
35723 crew  GGMM
pi_205699940
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 23:05 schreef Bocaj het volgende:
SPOILER
SPOILER
Ja

En nee, dat was ironisch bedoeld.

:T
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205702604
Nu ik alles zo opnieuw kijk, is er ooit uitgelegd waarom Tuco niet direct achter Mike aangaat nadat ie uit de gevangenis komt? Mike was direct verantwoordelijk voor zijn arrestatie, en vervolgens komt ie uit de gevangenis en is Mike de rechterhand van Gus, aan wie Hector dan weer een enorme hekel heeft. Je zou denken dat levert de nodige spanningen op, maar ik kan me niet herinneren dat dat ooit weer wordt benoemd.
pi_205703192
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:03 schreef TigerXtrm het volgende:
Nu ik alles zo opnieuw kijk, is er ooit uitgelegd waarom Tuco niet direct achter Mike aangaat nadat ie uit de gevangenis komt? Mike was direct verantwoordelijk voor zijn arrestatie, en vervolgens komt ie uit de gevangenis en is Mike de rechterhand van Gus, aan wie Hector dan weer een enorme hekel heeft. Je zou denken dat levert de nodige spanningen op, maar ik kan me niet herinneren dat dat ooit weer wordt benoemd.
Mike is toch wel een belangrijke speler binnen team Gus. En los daarvan, ze moeten toestemming krijgen van Eladio. En die zal niet graag zien dat de massa's moneystacks vanuit Los Pollos aangevallen zou worden.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_205703210
En dit betreft geen 'bloed voor bloed' geval, dus de enige wraak die Tuco zou kunnen nemen op Mike, is door hem te snitchen, wat al geen optie is.
Tuco is simpelweg schaakmat gezet, precies zoals Mike had bedoeld.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:31:39 #269
498282 Scrummie
pi_205703243
Kan zijn dat ik het me niet goed herinner, maar Mike was toch ook de directe oorzaak dat Tuco behoorlijk wat minder straf kreeg?
  Forum Admin zondag 21 augustus 2022 @ 13:37:05 #270
35723 crew  GGMM
pi_205703276
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:31 schreef Scrummie het volgende:
Kan zijn dat ik het me niet goed herinner, maar Mike was toch ook de directe oorzaak dat Tuco behoorlijk wat minder straf kreeg?
Ook de oorzaak dat hij uberhaupt de cel in ging.

En later in goed en vriendelijk overleg met Hector zorgt hij er een soort van voor dat Tuco niet zo lang de cel in moet ja
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')