abonnement Unibet Coolblue
pi_205655063
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zijn dat de mensen die onder erbarmelijke omstandigheden tegen weinig geld zwaar en vies werk doen?
Is dat een vereiste ja?
pi_205655092
Het kabinet heeft niks te willen. Anderen ook niet. Ik maak zelf wel uit of ik ergens meer of minder voor betaal, of helemaal niet.
pi_205655104
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:47 schreef Magister_Artium het volgende:
Het kabinet heeft niks te willen. Anderen ook niet. Ik maak zelf wel uit of ik ergens meer of minder voor betaal, of helemaal niet.
:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205655111
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik verwacht dat alle maatregelen gewoon worden verlengt en dat zijn

- btw verlaging op energie
- accijnzen verlaging op brandstof
- verhoging energiebelastingteruggave
- subsidies op vergroenen
- salderen nog langer mogelijk maken
- hogere hypotheek bij vergroenen
- gratis verwijderen van de gasleiding
De subsidie op zonnepanelen is gestopt zie ik, dan laat maar zitten.
Laat ze wel plaatsen als die subsidie weer terug komt.
pindazakje
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:49:34 #105
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205655119
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
De subsidie op zonnepanelen is gestopt zie ik, dan laat maar zitten.
Laat ze wel plaatsen als die subsidie weer terug komt.
Gestopt? Sinds wanneer is er subsidie op zonnepanelen geweest?
pi_205655123
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
De subsidie op zonnepanelen is gestopt zie ik, dan laat maar zitten.
Laat ze wel plaatsen als die subsidie weer terug komt.
BTW op zonnepanelen verdwijnt dacht ik, dus dan de aftrek ook.
pi_205655132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:47 schreef Magister_Artium het volgende:
Het kabinet heeft niks te willen. Anderen ook niet. Ik maak zelf wel uit of ik ergens meer of minder voor betaal, of helemaal niet.
Is dat laatste geen slavernij?
pi_205655145
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:07 schreef Tijn het volgende:

[..]
Want als het goed met de wereld gaat, gaat het niet goed met Nederland? Het is een soort zero-sum waarbij "Nederland" en "de wereld" tegenover elkaar staan? _O-
Als het goed gaat met de wereld hoeft het niet perse goed te gaan met Nederland. Een hoop problemen waar Nederlanders mee te maken hebben worden door de huidige partijen al jarenlang weggewuifd. De EU heeft de prioriteit, dat hebben we al meerdere malen mogen meemaken en een partij die de EU verkiest boven het welzijn van de eigen bevolking hebben sowieso niet het beste voor met Nederland.
Helaas zit de 2e kamer vol met dit soort partijen en is Nederland laatst beleid gemeengoed geworden.
pi_205655162
Dus verhoging van salaris
Dat houd in dat alles nog duurder word omdat het anders niet te betalen is.

Volgend jaar weer salaris verhooging en dan weer prijs verhogen.

Euh wat gaat hier mis?
pi_205655173
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:49 schreef xzaz het volgende:

[..]
Gestopt? Sinds wanneer is er subsidie op zonnepanelen geweest?
Geen idee, het staat hier.
https://www.rijksoverheid(...)ie-voor-zonnepanelen

Dus ik ga nu niet betalen voor iets waar je eerst dikke korting op kreeg.
pindazakje
pi_205655178
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:52 schreef AlwaysConnected het volgende:
Dus verhoging van salaris
Dat houd in dat alles nog duurder word omdat het anders niet te betalen is.

Volgend jaar weer salaris verhooging en dan weer prijs verhogen.

Euh wat gaat hier mis?
Met alleen salarisverhoging kom je er niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205655183
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Met alleen salarisverhoging kom je er niet.
Wel als je alles in BTC investeert.
pindazakje
pi_205655185
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:46 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Is dat een vereiste ja?
Nee, maar als hoogopgeleide heb je veel meer keus op de arbeidsmarkt. Als je in het leven niet verder kan komen dan magazijnwerk waar je voor tien euro per uur bruto via het uitzendbureau aan de slag moet zonder kans op een vast contract met moordende concurrentie vanuit het Oostblok dan kan ik mij voorstellen dat je de vakbond heel hard nodig hebt.
Ik zie de vakbond die mensen helemaal niet helpen laat staan dat ze lobbyen bij de overheid om wat te doen.
Niet dat ze bij de overheid veel kunnen verwachten want nagenoeg alle partijen zijn groot voorstander van dit soort Nederland laatst beleid.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:59:39 #114
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205655235
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De realiteit is dat we allemaal een beetje water bij de wijn moeten doen. Werkgevers moeten iets aan de lonen doen, werknemers moeten een stukje armoede slikken en de overheid moet iets doen met belastingen/compensaties (en de energiecrisis z.s.m. oplossen).
De overheid moet in het woordenboek eens opzoeken wat besparen betekend en hun ogen en oren openen voor de daadwerkelijke problemen in het land.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205655236
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:52 schreef AlwaysConnected het volgende:
Dus verhoging van salaris
Dat houd in dat alles nog duurder word omdat het anders niet te betalen is.

Volgend jaar weer salaris verhooging en dan weer prijs verhogen.

Euh wat gaat hier mis?
Niet helemaal, de loonkosten zijn maar een deel van de bedrijfskosten. Het wordt pas een issue als volgend jaar de overige kosten blijven stijgen.

Dan stijgen de prijzen gewoon mee met de gegeven looncompensatie en heb je een kans op een loonprijsspiraal.
pi_205655245
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:52 schreef AlwaysConnected het volgende:
Dus verhoging van salaris
Dat houd in dat alles nog duurder word omdat het anders niet te betalen is.

Volgend jaar weer salaris verhooging en dan weer prijs verhogen.

Euh wat gaat hier mis?
Lonen van het grootste deel van werkend Nederland blijven al decennia achter bij de top en zelfs in hoogconjunctuur zijn er amper loonsverhogingen geweest. Ondertussen boeken grote bedrijven recordwinsten. Niet bepaald een recept voor een gezonde economie en in tijden van enorme arbeidstekorten overal is het helemaal niet gek om lonen te laten stijgen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:12:18 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205655337
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lonen van het grootste deel van werkend Nederland blijven al decennia achter bij de top en zelfs in hoogconjunctuur zijn er amper loonsverhogingen geweest. Ondertussen boeken grote bedrijven recordwinsten. Niet bepaald een recept voor een gezonde economie en in tijden van enorme arbeidstekorten overal is het helemaal niet gek om lonen te laten stijgen.
Het kabinet gaat echter alleen over het minimumloon, dat zijn 5% van de werknemers die daarop zitten.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:14:26 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205655355
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee, ik weiger lid te worden van een club die mensen uitsluit op basis van politieke overtuigingen en die weinig tot niets doen voor werknemers. Als de mentaliteit bij de vakbond verandert en ze er echt zijn voor de werknemers dan zou ik het wellicht overwegen.
Tja de boosrechtse burgers kunnen ook een eigen bond oprichten. Volgens mij best wat ledenpotentieel om ook een plek aan tafel te kunnen adwingen.

Maar het gebeurt niet. Dat kost immers moeite.
pi_205655381
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het kabinet gaat echter alleen over het minimumloon, dat zijn 5% van de werknemers die daarop zitten.
Er is al een tijd lobby om dat naar 14 euro te krijgen en dan is het opeens veel meer dan 5%. Van je werk moet je kunnen leven. Dat is nu voor veel mensen niet meer mogelijk. We kunnen dan accepteren dat honderdduizenden mensen dakloos worden, weer allerlei toeslagen optuigen of mensen een fatsoenlijk loon geven.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:19:19 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205655404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Er is al een tijd lobby om dat naar 14 euro te krijgen en dan is het opeens veel meer dan 5%. Van je werk moet je kunnen leven. Dat is nu voor veel mensen niet meer mogelijk. We kunnen dan accepteren dat honderdduizenden mensen dakloos worden, weer allerlei toeslagen optuigen of mensen een fatsoenlijk loon geven.
Daar ben ik best voor, maar het is maar voor een beperkte groep relevant.

Je loonhoogte boven het minimumloon is iets tussen werknemer en werkgever of vakbond en werkgever.
pi_205655409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja de boosrechtse burgers kunnen ook een eigen bond oprichten. Volgens mij best wat ledenpotentieel om ook een plek aan tafel te kunnen adwingen.

Maar het gebeurt niet. Dat kost immers moeite.
Dat zou kunnen, ik vind het kwalijk dat mensen worden uitgesloten op basis van politieke overtuigingen. Het verdelen komt vanuit de vakbond zelf, het heeft weinig zin om een vakbond te hebben die er alleen is voor mensen die de juiste ideologie aanhangen. Doe je dat dan moet je niet zeuren dat er nauwelijks animo is voor de vakbond.
Maar dat is nog niet eens het grootste probleem, wat gaat een vakbond doen aan het probleem dat een magazijnmedewerker nagenoeg geen kans maakt op een vast contract en moet concurreren met oostblokkers die zich kapot werken voor tien euro bruto per uur?
  Vis een optie? dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:23:29 #122
70532 loveli
N
pi_205655437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee, ik weiger lid te worden van een club die mensen uitsluit op basis van politieke overtuigingen en die weinig tot niets doen voor werknemers. Als de mentaliteit bij de vakbond verandert en ze er echt zijn voor de werknemers dan zou ik het wellicht overwegen.
Er zijn meer vakbonden..
crap in = crap out
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:25:51 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205655457
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, ik vind het kwalijk dat mensen worden uitgesloten op basis van politieke overtuigingen. Het verdelen komt vanuit de vakbond zelf, het heeft weinig zin om een vakbond te hebben die er alleen is voor mensen die de juiste ideologie aanhangen. Doe je dat dan moet je niet zeuren dat er nauwelijks animo is voor de vakbond.
Tja de FNV, MHP en CNV zijn private verenigingen de er hun eigen ideeen op na mogen houden. En die met bepaalde ideeen wel of niet geassocieerd willen worden.

Maar daar voorzie Nederland in door de mogelijkheid te bieden een nieuwe bond op te richten die op die ontbrekende stroming gestoeld is.

quote:
Maar dat is nog niet eens het grootste probleem, wat gaat een vakbond doen aan het probleem dat een magazijnmedewerker nagenoeg geen kans maakt op een vast contract en moet concurreren met oostblokkers die zich kapot werken voor tien euro bruto per uur?
Wat vakbonden altijd doen: Acties voeren, staken, lobbyen bij de politiek etc.
pi_205655481
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar ben ik best voor, maar het is maar voor een beperkte groep relevant.

Je loonhoogte boven het minimumloon is iets tussen werknemer en werkgever of vakbond en werkgever.
Ook dat is een politieke keuze.
pi_205655494
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja de FNV, MHP en CNV zijn private verenigingen de er hun eigen ideeen op na mogen houden. En die met bepaalde ideeen wel of niet geassocieerd willen worden.

Maar daar voorzie Nederland in door de mogelijkheid te bieden een nieuwe bond op te richten die op die ontbrekende stroming gestoeld is.
[..]
Wat vakbonden altijd doen: Acties voeren, staken, lobbyen bij de politiek etc.
Je reageert op iemand die vuurwapens aan boeren wil geven zodat ze succesvoller met geweld kunnen dreigen om het beleid aan te passen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')