Ja, de sense of urgency is al naar een nulpunt gedaald, maar met de mogelijke excessen die nog volgen omdat sommigen simpelweg niet meer kunnen vreten, moet je al helemaal niet aankomen met je ambtenarenwereldbeeld.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:44 schreef OProg het volgende:
Ik heb het gevoel dat zo'n 'Maatschappelijk Impact Team' zich beter zorgen kan gaan maken van de impact als werkende mensen straks de shit niet meer kunnen betalen.
Beter honger dan een risico op longcovid volgens sommige experts.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 07:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, de sense of urgency is al naar een nulpunt gedaald, maar met de mogelijke excessen die nog volgen omdat sommigen simpelweg niet meer kunnen vreten, moet je al helemaal niet aankomen met je ambtenarenwereldbeeld.
Gezonde 30ers en sporters op de verpleegafdelingen, mja... ook dat waren echtwel uitzonderingen voor zover ik heb meegekregen. Maar ik was meer lichtelijk verbaasd om weer eens een ''headline'' over covid te zien, daar ging mn post vooral overquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:07 schreef speknek het volgende:
Hmm volgens mij ging dat vooral over de mensen op de IC. In de verpleegafdelingen kwamen wel veel mensen zonder duidelijke comorbiditeiten. Ook gewoon rustig dertigers en sporters.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:09 schreef phpmystyle het volgende:
Chantal zit weer in maximale paniek en pessimisme modus:
Zelfs haar eigen collega's zijn niet streng genoeg in de leer
https://twitter.com/Bleek(...)954614882304/photo/1
Ik moet zelf presenteren, ik moet meerdere sessies voorzitten, ik moet overleggen met het bestuur, ik vind het congres belangrijk, dus ik moet erheen. Maar willen jullie het niet wagen om het veilig te noemen?quote:hier gekozen wel te gaan want belangrijk congres voor internationale samenwerking op gebied van Q-koorts. Verder zelf presentatie, ingedeeld om meerdere sessies voor te zitten en hoognodig overleg met het bestuur van één van de organiserende study groups.
Tjah, ze kennen de risico's, maar vinden dat het risico wel waard omdat hun "opbrengsten" meer waard zijn dan die van eenvoudige kantoormensen, en andere burgers. Die groep moet maar thuisblijven ofzo om besmettingen te voorkomen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:14 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Ik moet zelf presenteren, ik moet meerdere sessies voorzitten, ik moet overleggen met het bestuur, ik vind het congres belangrijk, dus ik moet erheen. Maar willen jullie het niet wagen om het veilig te noemen?
Exact, walgelijke mentaliteit. Letterlijk iedereen met een normaal leven denkt zo namelijk, dat is de hele essentie van waarom het leven nu gewoon weer normaal doordraait. Phil Collins had daar nog een leuk liedje over.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
Tjah, ze kennen de risico's, maar vinden dat het risico wel waard omdat hun "opbrengsten" meer waard zijn dan die van eenvoudige kantoormensen, en andere burgers. Die groep moet maar thuisblijven ofzo om besmettingen te voorkomen.
Kan er wel om lachen, maar de onderliggende sentimenten e.d zijn wel ernstig.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Exact, walgelijke mentaliteit. Letterlijk iedereen met een normaal leven denkt zo namelijk, dat is de hele essentie van waarom het leven nu gewoon weer normaal doordraait. Phil Collins had daar nog een leuk liedje over.
Nou ja, de invloed van een Chantal of Schellekens is natuurlijk nihil, dus het is vooral vrij amusant. Veel kwaad kunnen ze niet doen en ik ben ook wel redelijk overtuigd dat de carte blanche die de gematigdere witte jassen kregen te midden van de crisis niet meer teruggegeven zal worden. Dat steekt natuurlijk wat bij ze, maar lekker laten gaan.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan er wel om lachen, maar de onderliggende sentimenten e.d zijn wel ernstig.
Er bekruipt mij - maar denk wel meer mensen - steeds meer een gevoel dat dit ook niet meer echt experts zijn die vooruitgang brengen zoals we vanuit vroeger gewend zijn door wetenschappers. Het is meer schaamteloze feodaal elitarisme.
Hmm, ben iets minder optimistisch, dit spook kan nog wel terugkomen ook afhankelijk van buitenland.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, de invloed van een Chantal of Schellekens is natuurlijk nihil, dus het is vooral vrij amusant. Veel kwaad kunnen ze niet doen en ik ben ook wel redelijk overtuigd dat de carte blanche die de gematigdere witte jassen kregen te midden van de crisis niet meer teruggegeven zal worden. Dat steekt natuurlijk wat bij ze, maar lekker laten gaan.
Die reacties ook, over 'veilig', alsof dat congres in Lagos wordt gehouden.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:09 schreef phpmystyle het volgende:
Jazeker!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:58 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]
Dus als je gevaccineerd bent merk je sneller dat je COVID hebt dan als je niet gevaccineerd bent ?
Begrijp ik dat nou goed ?
Apart , je zou toch denken dat ongevaccineerden de symptomen eerder zouden merken.quote:
Ik las dat draadje en daar werden zo ontzettend veel zaken uit verband getrokken en in eigen voordeel geïnterpreteerd en geconcludeerd, dat ik maar ben afgehaakt. Werd er beetje ziedend vanquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:09 schreef phpmystyle het volgende:
Je komt tegenwoordig met de grootste onzin weg, zo blijkt maar weerquote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:07 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Apart , je zou toch denken dat ongevaccineerden de symptomen eerder zouden merken.
Maar ik heb dan ook geen medische achtergrond
Ik had eerder verwacht/gehoopt dat ze eens zouden stoppen met die onzin.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:04 schreef Nia het volgende:
Duitsland stelt FFP2 maskers in het OV en vliegtuigen verplicht vanaf 1 oktober. Bundesländer mogen ook weer een maskerplicht invoeren in winkels.
https://www.n-tv.de/polit(...)article23543702.html
Want? Wat is er vanaf 1 oktober aan de hand? Zou je met de huidige stand van zaken niet pas weer aan maatregelen gaan denken als het echt mis loopt met een gruwelijke nieuwe variant ofzo?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:04 schreef Nia het volgende:
Duitsland stelt FFP2 maskers in het OV en vliegtuigen verplicht vanaf 1 oktober. Bundesländer mogen ook weer een maskerplicht invoeren in winkels.
https://www.n-tv.de/polit(...)article23543702.html
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die reacties ook, over 'veilig', alsof dat congres in Lagos wordt gehouden.
Weinig maatregelen bij een congres verdient blijkbaar al de kwalificatie "doodeng".quote:Doodeng, juist hierom inderdaad. Sterkte, ik hoop dat veel deelnemers toch voorzorgsmaatregelen nemen
Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die nergens heen gaan en thuis achter de geraniums zitten, nergens zijn meer maatregelen dus de hele wereld is "doodeng".quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Weinig maatregelen bij een congres verdient blijkbaar al de kwalificatie "doodeng".
Lijkt me geen leven.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die nergens heen gaan en thuis achter de geraniums zitten, nergens zijn meer maatregelen dus de hele wereld is "doodeng".
Ik ook niet, niemand die ik ken overigens. Nobody cares. Maar op internet zoek ik het nog wel eens op, gewoon om mij er lekker aan te kunnen ergeren.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lijkt me geen leven.
Het is maar dat dit topic net weer bovenaan stond, maar afgezien daarvan denk ik eigenlijk nooit meer aan corona.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |