abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 17:19:26 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205637581
quote:
Golfclubs mogen blijven sproeien in Frankrijk: klimaatactivisten vullen holes met cement



Klimaatactivisten hebben in Zuid-Frankrijk de holes van verschillende golfbanen gevuld met cement. Het is een reactie op het overheidsbesluit dat onder meer golfclubs hun gras mogen blijven sproeien, ondanks het grote watertekort in het land.

Het is in Frankrijk, net als in de rest van Europa, enorm droog. De maand juli ging in Frankrijk zelfs de boeken in als droogste maand ooit sinds het begin van de metingen in 1958. In meer dan honderd gemeenten komt daarom geen water meer uit de kraan en moet er geleefd worden uit plastic waterflessen.

Het leidt tot felle discussies in het land: want wie mag nog wel water tappen en wie niet?

Volgens de droogteregels van het land mogen in tijden van crisis, zoals nu het geval, zwembaden niet meer bijgevuld worden en mogen inwoners hun tuin geen water meer geven. Maar op golfbanen in het land staan de sproeiers nog wel aan.

Niet onbeperkt, want er mag alleen nog water worden gegeven aan de greens tussen 20.00 uur en 08.00 uur en daarbij mag niet meer dan dertig procent van de gebruikelijke hoeveelheid water worden gebruikt.

Greens onbespeelbaar maken
Maar klimaatactivisten in de Franse stad Toulouse vinden ook dat te ver gaan in tijden van extreme waterschaarste. Daarom hebben ze verschillende holes van twee golfbanen in de gemeente volgestopt met cement en hebben ze de greens beschadigd. Hierdoor zijn ze niet meer bespeelbaar.



"De actie heeft als doel om te voorkomen dat de golfbanen nog gebruikt kunnen worden, zodat ze niet meer besproeid hoeven te worden", lieten de klimaatactivisten onder meer aan de nieuwssite Le Journal Toulousain weten.

"Het is een reactie op de onophoudelijke praten van politici die nooit beslissingen durven te nemen."

'Green zonder water snel dood'
De Franse Golffederatie reageerde ontstemd op de actie. "Een golfbaan zonder green, is als een ijsbaan zonder ijs", zei Gérard Rougier tegen de nieuwswebsite France Info. Een green zonder water zou binnen drie dagen dood zijn, vertelde hij. Daarnaast stelde hij vast dat golfbanen ook voor veel werkgelegenheid zorgen: zo'n 15.000 mensen zouden bij golfbanen in het hele land werken. Als golfbanen moeten sluiten vanwege een sproeiverbod, kunnen al deze mensen thuis komen te zitten.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)lfbanen-holes-cement
-------------------------------------
Iedereen moet zuinig doen met water, behalve de golfbanen. Want de elite moet natuurlijk wel hun balletje kunnen slaan :') Zieke wereld. Beter ploegen ze de golfbanen gewoon kapot. Dat lijkt mij effectiever dan cement in de hole.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205637588
Hier staan de sproeiers ook iedere avond aan, mijn grasmat is keurig groen en groeit als kool

Wel grondwater uit de put
  zondag 14 augustus 2022 @ 17:23:09 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_205637603
Kan je niet golven op een droge vlakte? Wellicht een zwaarder balletje? Zou de sport wel toekomstbestendig maken.
pi_205637605
Pak dan degene aan die zulke selectieve regels opstelt.

Niet dat die golfbanen nu ineens zielig zijn.
You need to be cold to be queen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 17:23:22 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205637606
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:20 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Hier staan de sproeiers ook iedere avond aan, mijn grasmat is keurig groen en groeit als kool

Wel grondwater uit de put
Hier is dan ook nog geen sproeiverbod :P

Maar als iedereen grondwater gaat gebruiken, dan zakt het grondwaterpeil
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205637612
quote:
84s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hier is dan ook nog geen sproeiverbod :P

Maar als iedereen grondwater gaat gebruiken, dan zakt het grondwaterpeil
NWS / Dreigende verzakking voor miljoen huizen door droogte
  zondag 14 augustus 2022 @ 17:25:05 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205637616
Waar is Robespierre als 'm nodig hebt?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 14 augustus 2022 @ 17:25:18 #8
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205637618
En voetbalstadions?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_205637620
quote:
84s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hier is dan ook nog geen sproeiverbod :P

Maar als iedereen grondwater gaat gebruiken, dan zakt het grondwaterpeil
Dat valt reuze mee want alles wat ik sproei trekt snachts de grond in en vult het grondwater weer aan, het gras en de planten hebben niet heel veel nodig
pi_205637705
Lijkt me logisch dat je begint met verbieden van zaken die geen economische waarde hebben, zoals zwembaden van particulieren vullen, gazons en tuinen besproeien, en niet meteen met golfterreinen. Al zou je ook kunnen beginnen met commerciële activiteiten die teveel water verbruiken in verhouding tot wat ze opleveren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205637718
Ik sproei elke dag minimaal 2 keer.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205637737
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:37 schreef crystal_meth het volgende:
Lijkt me logisch dat je begint met verbieden van zaken die geen economische waarde hebben, zoals zwembaden van particulieren vullen, gazons en tuinen besproeien, en niet meteen met golfterreinen. Al zou je ook kunnen beginnen met commerciële activiteiten die teveel water verbruiken in verhouding tot wat ze opleveren.
Er word nog steeds voornamelijk drinkwater compleet verspild door allerlei industriële activiteiten.
Van datacenters tot bepaalde fabrieken, dan hebben we het over miljoenen liters.

Maar nee, lulletje met de pet mag zijn zwembad niet vullen wat waarschijnlijk minimaal een maand staat en waarschijnlijk ook weer netjes terugvloeit, hetzij de goot in, hetzij dichtstbijzijnde grasveld whatever.

Terwijl er gewoon prima alternatieven bestaan voor zulke bedrijven, ze willen het gewoon niet.

Ook dat bijvoorbeeld in Nederland we de Afsluitdijken niet dicht doen, niet verhogen van meren, schoon water op geen enkele wijze proberen vast te houden.. ik heb er dan ook schijt aan.
pi_205637861
Om mijn steentje bij te dragen drink ik alleen nog maar bier.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205637890
Bazenactie, wat mij betreft wordt dat golven sowieso aan banden gelegd.
Kost een hoop ruimte voor wat pretentieus volk, en zorgt voor een enorme aanslag op natuur.
Er worden gigantische hoeveelheden chemicaliën gebruikt voor het beheer van golfbanen.

Talloze bijen hebben hierdoor al de dood gevonden. :(
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_205637935
Ik kan me niet herinneren ooit in die regio in de zomer iets anders te hebben gezien dan droogte, helemaal niet geschikt voor een golfbaan.
Prima actie.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205637952
Goedkoop artikel van RTL natuurlijk. Als ze even moeite hadden gedaan om de motieven van de Franse autoriteiten te duiden dan hadden er wellicht wat van kunnen vinden. Misschien is het gezeik op de Franse golfers terecht hoor, maar zonder de overwegingen van de Fransen te benoemen komt het op mij vooral over op makkelijk gezeik op een groep waar het toch al makkelijk op zeiken is.
pi_205638005
Een of ander Schot, kwam een paar honderd jaar op het idee om een grap uit te halen door een klein leren balletje gevuld met paardenhaar, een paar heuvels verderop in een klein gaatje te slaan, met een stok. En doen noemen we het een sport.

Afschaffen die decadente elitaire gekkigheid.
  zondag 14 augustus 2022 @ 18:32:57 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_205638150
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:23 schreef Waldorf22 het volgende:
Pak dan degene aan die zulke selectieve regels opstelt.

Niet dat die golfbanen nu ineens zielig zijn.
Dat zijn de golfbanen, via lobbyisten.
  zondag 14 augustus 2022 @ 18:40:25 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205638202
Walgelijk man. De regels gelden blijkbaar niet voor rijken. Stel je voor dat je eens een tijdje niet met je kornuiten een balletje kunt slaan.

Tijd dat de guillotine eens wordt afgestoft.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205638209
quote:
80s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:32 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Dat zijn de golfbanen, via lobbyisten.
Ja dat is ook zo. In dat geval goeie actie
You need to be cold to be queen.
pi_205638226
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:07 schreef Raw85 het volgende:
Goedkoop artikel van RTL natuurlijk. Als ze even moeite hadden gedaan om de motieven van de Franse autoriteiten te duiden dan hadden er wellicht wat van kunnen vinden. Misschien is het gezeik op de Franse golfers terecht hoor, maar zonder de overwegingen van de Fransen te benoemen komt het op mij vooral over op makkelijk gezeik op een groep waar het toch al makkelijk op zeiken is.
Jij hebt inmiddels natuurlijk wel uitgezocht hoe het echt zit (anders zou het immers vrij suf zijn om RTL er van te beschuldigen dat niet te doen), dus hou ons niet langer in spanning. Wat zijn de motieven?
pi_205638262
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:59 schreef Galvez het volgende:
Bazenactie, wat mij betreft wordt dat golven sowieso aan banden gelegd.
Kost een hoop ruimte voor wat pretentieus volk, en zorgt voor een enorme aanslag op natuur.
Er worden gigantische hoeveelheden chemicaliën gebruikt voor het beheer van golfbanen.

Talloze bijen hebben hierdoor al de dood gevonden. :(
Ik was ooit op een gedenkplaats voor Amerikaanse soldaten uit de 2e wereldoorlog in de Ardennen.

Alles mooi spik en span gras keurig groen.

Maar overal waar je liep lagen er of doden wormen of ze waren op weg naar de dood hoe sloom ze bewogen.

Dat klopt niet helemaal.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Spellchecker zondag 14 augustus 2022 @ 18:59:47 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:16:50 #24
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205638475
Zolang er geen sproeiverbod geldt blijf ik mijn tuin ook sproeien. Ik pomp het wel uit het kanaal waar ik aan woon, geen drinkwater.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:20:04 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205638506
Die Franse golfbanen hebben toch wel geïnvesteerd in infiltratiekratten of hydroblobs onder de greens? Toch? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')