Dirk Kuyt leek het lek even boven te hebben bij ADO Den Haag, maar zijn ploeg verloor gisteravond voor de vijfde keer in negen wedstrijden. De nummer 17 van de Keuken Kampioen Divisie ging in eigen stadion met 1-3 onderuit tegen Jong PSV.
ADO boekte twee weken geleden nog een knappe 1-2 overwinning bij PEC Zwolle, maar heeft dat goede gevoel dus niet mee kunnen nemen na de interlandbreak. Jong PSV kwam halverwege de eerste helft op voorsprong door een harde uithaal van Mohamed Nassoh met links, al tikte ADO-doelman Hugo Wentges de bal via de lat binnen. Via twee goals van verdediger Jenson Seelt kort voor rust werd het in de eerste helft zelfs nog 0-3 voor het talentvolle team van Adil Ramzi, die afgelopen zomer het stokje overnam van Ruud van Nistelrooij bij de PSV-beloften.
Vier minuten na rust maakte verdediger Tyrese Asante de 1-3. Een minuut later schoot rechtsbuiten Xander Severina met links bijna de 2-3 in de verre hoek, maar de aansluitingstreffer bleef uit en zo ging ADO al voor de vijfde keer dit seizoen onderuit.
ADO zal het vanaf vandaag ook moeten doen zonder Chris van der Weerden. De assistent van Dirk Kuyt vertrekt naar Vitesse, waar hij herenigd wordt met de nieuwe trainer Phillip Cocu. De supporters van ADO zagen wel de teruggekeerde Ricardo Kishna invallen, maar hij kon in de laatste tien minuten de spanning niet meer terugbrengen. ,,Het publiek wil heel graag. Ik ben eerder dit seizoen een keertje kritisch op ze geweest toen ze negatief waren richting de ploeg, maar ze bleven nu achter de ploeg staan. Ik snap de emoties wel en dat er om mijn vertrek wordt geroepen snap ik ook nog. Leuk is anders, maar ik ben blij dat ze achter de ploeg bleven staan. Wij als staf moeten keihard aan de bak om dit om te draaien", zei Kuyt na afloop bij ESPN.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !