Of de definitie van Het Weer veranderd is.quote:Op maandag 15 augustus 2022 19:08 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
klimaat veranderd altijd sinds het ontstaan van de aarde.
De mens zal er vast iets van invloed op hebben, maar niet zo dramatisch zoals ze beweren. Men kan zich beter druk maken om het milieu zoals vroeger, daar kan de mens wel wat aan doen.quote:Op maandag 15 augustus 2022 19:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dus je gelooft wel in klimaatverandering, maar niet dat menselijk handelen dit keer de oorzaak is?
Wat denk je in dat geval wat dan de oorzaak is van de moderne snelle temperatuurstijging?
Wat is dan wel hoofdzakelijk de oorzaak van de stijgende temperaturen boven land en in de oceanen denk je? Waar komt die energie vandaan, terwijl de zon praktisch evenveel (en zelfs ietsje minder) energie geeft de laatste decennia?quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:30 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
De mens zal er vast iets van invloed op hebben, maar niet zo dramatisch zoals ze beweren. Men kan zich beter druk maken om het milieu zoals vroeger, daar kan de mens wel wat aan doen.
Dat de natuur zijn gang gaat zoals het sinds het ontstaan van de aarde gaat. We hebben vaker hittegolven in het verleden gehad.quote:Op maandag 15 augustus 2022 19:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dus je gelooft wel in klimaatverandering, maar niet dat menselijk handelen dit keer de oorzaak is?
Wat denk je in dat geval wat dan de oorzaak is van de moderne snelle temperatuurstijging?
Ja, en de klimaatverandering in het verleden had dan net zo goed oorzaken waar je bij kunt vragen hoe dat kwam. Je zegt nu eigenlijk dat, omdat in het verleden mensen stierven door natuurlijke oorzaak een net gevonden lijk niet vermoord zal zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:48 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Dat de natuur zijn gang gaat zoals het sinds het ontstaan van de aarde gaat. We hebben vaker hittegolven in het verleden gehad.
Was teveel poep ook niet slecht voor het klimaat ?quote:Op maandag 15 augustus 2022 23:01 schreef DeMolay het volgende:
je praat poep
adendum plus nog meer poep
En dat vrijwel elk basaal natuurkundig inzicht impliceert dat wij hoogstwaarschijnlijk een stevige vinger in de pap hebben, dat negeer je dan?quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:48 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Dat de natuur zijn gang gaat zoals het sinds het ontstaan van de aarde gaat. We hebben vaker hittegolven in het verleden gehad.
Roken veroorzaakt kanker ja. Mijn moeder is er aan overleden na 3 jaar er tegen gevochten te hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 10:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En dat vrijwel elk basaal natuurkundig inzicht impliceert dat wij hoogstwaarschijnlijk een stevige vinger in de pap hebben, dat negeer je dan?
Geloof je ook dat roken kanker veroorzaakt? Of is dat ook "de natuur die zijn gang gaat sinds de geboorte"? "We hebben vaker celdelingen in het verleden gehad"?
Dat spijt me voor je.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 10:19 schreef JediMasterLucia het volgende:
Roken veroorzaakt kanker ja. Mijn moeder is er aan overleden na 3 jaar er tegen gevochten te hebben.
quote:Inretail, de brancheorganisatie van winkeliers, roept alle winkels op om hun deuren dicht te doen om energie te besparen. Met open deuren verbruiken winkels met airco in de zomer meer energie. Hetzelfde geldt in de winter voor winkels met verwarming.
De organisatie komt de komende weken met een campagne om te bewerkstelligen dat een gesloten deur de standaard wordt. "Als je als winkelier je deur openhoudt, dan heb je iets uit te leggen aan de maatschappij", zegt Inretail-directeur Jan Meerman.
https://nos.nl/artikel/24(...)-energie-te-besparen
Het blijft amusant dat zoveel mensen zich laten inpakken door erfzonde 2.0quote:
Nou, dat verband is zelfs groter als ik mij niet vergis (afgaande op het meest recente rapport van het IPCC). Maar daarbij natuurlijk wel moet worden gezegd is dat het allemaal schattingen betreft op basis van modellen. Dit zorgt er altijd voor dat er bepaalde onzekerheid in het spel blijft. Hoe het echt allemaal zal verlopen weten we niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat spijt me voor je.
Het causale verband tussen roken en longkanker is zo ongeveer net zo gevestigd als het causale verband tussen de opwarming van de aarde en onze broeikasuitstoot.
Ik heb ook wel eens het idee dat mensen jouw soort argumenten gebruiken omdat ze het hoogmoed vinden dat wij nietige mensen invloed hebben op dat oh zo grote klimaat. Het volgt ook uit onze liefde voor lineaire denken. Wel, grote gevolgen hebben lang niet altijd grote oorzaken nodig. 50 milligram cyanide is bijvoorbeeld voldoende om je hele lichaam stop te zetten.
Die modellen met onzekerheid ga je altijd houden. Dat lijkt me geen reden om dan maar geen actie te ondernemen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat verband is zelfs groter als ik mij niet vergis (afgaande op het meest recente rapport van het IPCC). Maar daarbij natuurlijk wel moet worden gezegd is dat het allemaal schattingen betreft op basis van modellen. Dit zorgt er altijd voor dat er bepaalde onzekerheid in het spel blijft. Hoe het echt allemaal zal verlopen weten we niet.
Dat stel ik volgens mij ook nergens voor. Ik ben helemaal voor aanpassing en grote investeringen in de ontwikkeling van betrouwbare en schone vormen van energie. Nog idealer zou natuurlijk zijn als we goede manieren zouden kunnen vinden om de CO2 uit de lucht te halen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die modellen met onzekerheid ga je altijd houden. Dat lijkt me geen reden om dan maar geen actie te ondernemen.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat stel ik volgens mij ook nergens voor. Ik ben helemaal voor aanpassing en grote investeringen in de ontwikkeling van betrouwbare en schone vormen van energie. Nog idealer zou natuurlijk zijn als we goede manieren zouden kunnen vinden om de CO2 uit de lucht te halen.
Nogmaals: geen enkele inhoudelijke reactiequote:Op dinsdag 16 augustus 2022 16:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is niet onze schuld dat jij zo bevooroordeeld bent dat je je nooit hebt verdiept in conspiracies en het msm geluid verkondigd dat er dan iets mis is met die mensen . Dan heb je zelf nooit twee kanten van een verhaal gehoord en je eigen mening gevormd.
Je bent alleen maar aan het projecteren . Steeds meer mensen worden wakker dus jij zal je wel eenzaam voelen dat mensen jouw geloof verlaten en je 20ste eeuwse denkwijze .We leven in de 21ste eeuw of het jou nou wel of niet uitkomt .
Met je theoretische boedistische filosofie over zelfverwezelijking .
Je kan niet EN daar in geloven en tegelijk geloven dat jij andere mensen moet vertellen hoe ze moeten denken en wat ze moeten geloven .
In de praktijk zijn mensen zoals mij al wakker en je kan vooruitgang niet tegenhouden en dat houd toch echt in dat mensen anders gaan denken en anders naar de wereld gaan kijken. Jij loopt gewoon achter en er is niks mis met ons
En dat bedoel ik: als je experts hiervan beschuldigt en meent dat ze te dom zijn om hun eigen werk te begrijpen, terwijl jij dit vanaf de zijlijn roept, dan sta je mijns inziens 0,0 kritisch naar je eigen denkenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 17:22 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Hij doet zijn werk waarschijnlijk goed, alleen heeft ie niet door dat hij werkt met gemanipuleerde zooi. Maakt niet uit wat.
Onzin. Dit geldt voor elk onderzoek. Ik weet niet wat je precies met "echt zal verlopen" bedoelt, maar als ik 1000 keer met een dobbelsteen gooi, dan weet ik dat ik hoogst waarschijnlijk ongeveer 167 keer een 1 zal gooien. Dat kan ook 180 zijn, of 150 keer. Het kan natuurlijk ook 0 keer zijn, maar dat is buitengewoon onwaarschijnlijk. Hoe mijn dobbelsteenworpen "echt allemaal verlopen" weten we inderdaad niet, maar dat is niet de hamvraag.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:14 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, dat verband is zelfs groter als ik mij niet vergis (afgaande op het meest recente rapport van het IPCC). Maar daarbij natuurlijk wel moet worden gezegd is dat het allemaal schattingen betreft op basis van modellen. Dit zorgt er altijd voor dat er bepaalde onzekerheid in het spel blijft. Hoe het echt allemaal zal verlopen weten we niet.
Hihi, dat is opmerkelijk. Dus elk onderzoek is volgens jou van gebaseerd op langetermijnprognoses? Bijzonder. Ik zou als ik jou was even teruggaan naar 'Statistiek en Onderzoeksmethoden 101'. Want wat ik stelde is namelijk gewoon correct.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Onzin. Dit geldt voor elk onderzoek. Ik weet niet wat je precies met "echt zal verlopen" bedoelt, maar als ik 1000 keer met een dobbelsteen gooi, dan weet ik dat ik hoogst waarschijnlijk ongeveer 167 keer een 1 zal gooien. Dat kan ook 180 zijn, of 150 keer. Het kan natuurlijk ook 0 keer zijn, maar dat is buitengewoon onwaarschijnlijk. Hoe mijn dobbelsteenworpen "echt allemaal verlopen" weten we inderdaad niet, maar dat is niet de hamvraag.
De hamvraag is: stel dat jij een ton van je eigen geld zou moeten inzetten op hoeveel enen ik ga gooien. Wat wed je dan? Dat ik (zeg) tussen de 147 en 187 enen ga gooien, of dat ik er 10 ga gooien?
Je gebruikt het begrip "onzekerheid" op een verkeerde manier
Hihi. Nee, ik zeg dat jouw opmerking over "onzekerheid" en "we weten niet hoe het precies zal lopen" geen hout snijdt. Het gaat hier om risico-analyses, en risico's schat je af met behulp van kansen. Dat kan op z'n Bayesiaans, of door gebruik te maken van de frequentistische opvatting van kansen door b.v. ensembleberekeningen. Zo doen ze ook de weersvoorspellingen op je buienradar. Je lijkt dus met je opmerking de betekenis van de onzekerheid in deze scenario's niet goed te interpreteren.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hihi, dat is opmerkelijk. Dus elk onderzoek is volgens jou van gebaseerd op langetermijnprognoses? Bijzonder. Ik zou als ik jou was even teruggaan naar 'Statistiek en Onderzoeksmethoden 101'. Want wat ik stelde is namelijk gewoon correct.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |