#terminaal behind the wheelquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik doe het zelf ook, airco krijg je kanker van.
Al die uitlaatgassenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:55 schreef rosita1 het volgende:
Ik vind het altijd heerlijk om (in de stad) met een raampje open te rijden. Ultieme vrijheidsgevoel.
Jouw menselijke CO2-uitstoot bedoel je zeker.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:09 schreef corehype het volgende:
[..]
Al die uitlaatgassen
Daarnaast is airco milieuvriendelijker want met open ramen vang je veel wind tijdens het rijden
Hoe meer hoe beter.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:16 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Jouw menselijke CO2-uitstoot bedoel je zeker.
1 liter gas
Ieder mens vervuilt met zijn of haar scheten maar een heel klein beetje, maar als je alles bij elkaar optelt dan is dat toch heel wat. Ieder mens laat tien tot twintig scheten per dag, dat is gemiddeld ongeveer 1 liter gas. Als je bonen of uien hebt gegeten is dat wat meer, omdat deze voedingsmiddelen de bacteriën in de darm extra aan het werk zetten. Alleen al in Nederland produceren de mensen dus 16-17 miljoen liter scheetgas per dag!
Lucht
Het meeste daarvan is (ingeslikte) lucht, maar door alle activiteit van de bacteriën en gisten in onze darmen zit er natuurlijk ook flink wat koolstofdioxide (CO2, een broeiasgas) bij, een beetje methaan (CH4, een broeikasgas) en dan ook nog wat zwavelverbindingen en vluchtige organische vetzuren, zoals boterzuur. Die laatse twee gassen maken dat onze scheten zo vreselijk kunnen stinken. Zwavelverbindingen stinken naar rotte eieren en vluchtige organische vetzuren naar giga zweetvoeten.
10-20 scheten
Wat moet ik dan? Onze goochelaar Mark Rutte is op vakantie dus daar kan ik nu niet over klagen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:27 schreef SwJ het volgende:
Jeetje, wat vervelend dat je dit hebt moeten meemaken. Gaat het weer een beetje?
10 tot 20 scheten per dagquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:16 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Jouw menselijke CO2-uitstoot bedoel je zeker.
1 liter gas
Ieder mens vervuilt met zijn of haar scheten maar een heel klein beetje, maar als je alles bij elkaar optelt dan is dat toch heel wat. Ieder mens laat tien tot twintig scheten per dag, dat is gemiddeld ongeveer 1 liter gas. Als je bonen of uien hebt gegeten is dat wat meer, omdat deze voedingsmiddelen de bacteriën in de darm extra aan het werk zetten. Alleen al in Nederland produceren de mensen dus 16-17 miljoen liter scheetgas per dag!
Lucht
Het meeste daarvan is (ingeslikte) lucht, maar door alle activiteit van de bacteriën en gisten in onze darmen zit er natuurlijk ook flink wat koolstofdioxide (CO2, een broeiasgas) bij, een beetje methaan (CH4, een broeikasgas) en dan ook nog wat zwavelverbindingen en vluchtige organische vetzuren, zoals boterzuur. Die laatse twee gassen maken dat onze scheten zo vreselijk kunnen stinken. Zwavelverbindingen stinken naar rotte eieren en vluchtige organische vetzuren naar giga zweetvoeten.
10-20 scheten
Ik hoop dat TS de kracht kan vinden om dit uiterst moeilijk probleem te overwinnen. #pray4TSquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:27 schreef SwJ het volgende:
Jeetje, wat vervelend dat je dit hebt moeten meemaken. Gaat het weer een beetje?
ik weet wel een trucje om de grootste hitte eruit te krijgenquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 08:54 schreef LanaMyst het volgende:
Als de auto in de brandende hitte heeft gestaan is het wel even lekker om de eerste paar km met open raam te rijden om door te waaien.
Maar als de airco op gang is gekomen wel alles dicht uiteraard.
Mijn gemiddelde verbruik was altijd zo'n 8.4L/100km en sinds een maandje doe ik alleen het raam op een kiertje open (kruislings) en het gemiddelde verbruik is naar 7.4L/100km gegaan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:09 schreef corehype het volgende:
Daarnaast is airco milieuvriendelijker want met open ramen vang je veel wind tijdens het rijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |