Toyota C-HR heeft hogere instap dan de Corolla??quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
De instap is uiteraard wel lager. Voor mijn lengte waren de zittingen wel wat aan de korte kant (1m98) dus wat dat betreft blij dat ik nu een Volvo V60 rij. Maar zo goedkoop en zuinig als met de Toyota rij ik nu niet meer
Iets hoger dan de Corolla, niet veel. Vergeleken met een normale SUV / crossover zit je niet heel hoog in de C-HR maar vergeleken met een gemiddelde C-klasse personenauto wel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Toyota C-HR heeft hogere instap dan de Corolla??
Voor zover ik iets daaruit kon destilleren, was de acceleratie van 0 - 60 mph in 11 sec. "incredible slow". Nou, wat ik nu heb, is pas slow....quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hij blijkt echter ook hoog te scoren in de "least satisfying cars" lijst.
Onderstaande link benoemt de vermoedelijke oorzaken, of het voor jou doorslaggevend is, is persoonlijk.
https://www.motorbiscuit.com/71-of-people-wouldnt-buy-the-2022-toyota-c-hr-again-says-consumer-reports/
11 seconden valt wel mee volgens mij, snel genoeg om in te voegen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor zover ik iets daaruit kon destilleren, was de acceleratie van 0 - 60 mph in 11 sec. "incredible slow". Nou, wat ik nu heb, is pas slow....
De hybrides van Toyota zijn in de praktijk lekker zuinig. Veel snelweg is niet de ideale omgeving voor dat systeem, maar 1 op 20 / 1 op 21 moet geen probleem zijn (en al helemaal niet bij 100 km/h).quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:29 schreef blomke het volgende:
Hoe is het actuele verbruik, bijv. vergeleken met de Mazda CX-3?
De e-CVT is wel even wennen inderdaad. Maar het biedt ook een heel soepele rijervaring, geen schakelmomenten. En dankzij de hybride elektromotor heb je onderin ook net wat meer vermogen en ben je vlot weg als het licht op groen springt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 06:11 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De hybrides van Toyota zijn in de praktijk lekker zuinig. Veel snelweg is niet de ideale omgeving voor dat systeem, maar 1 op 20 / 1 op 21 moet geen probleem zijn (en al helemaal niet bij 100 km/h).
Qua betrouwbaarheid scoren deze aandrijvingen erg hoog.
De CVT is wel even wennen, daarvoor zou je echt een proefrit moeten maken. De een vindt het prima de ander vreselijk. In mijn ervaring werkt het goed voor mensen die niet steeds plankgas accelereren.
Mijn 1,6 HDi turbo moet ook om de 15.000 In de praktijk maak(te) ik er 20.000 van.quote:[b]Op zaterdag 13 augustus 2022 11:50 schreef
Onderhoud moet wel iets van vaker dan bij europese auto’s (vw etc)
Om de 15.000 km i.p.v 30.000 bij europese auto’s
11 sec wordt al gezien als "incredible slow" ??quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor zover ik iets daaruit kon destilleren, was de acceleratie van 0 - 60 mph in 11 sec. "incredible slow". Nou, wat ik nu heb, is pas slow....
Nou...Mijn eerste auto, lang lang geleden toen Tjabbo nog een heel klein Tjabbootje was en aardig om te zien, deed mijn gewone gezinsbak Corolla uit 1993 1.6 16v gewoon net onder de 10s naar de 100. Bijna 30 jaar geleden....quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
11 sec wordt al gezien als "incredible slow" ??![]()
Verwachten ze dat elke gemiddelde gezinsbak als een Tesla Plaid in minder dan 3 sec op de honderd zit dan ofzo?
Nice, in 2001 kocht ik een Corolla 1.6 16v uit 1992 dus wss net een model daarvoor, die deed het in 10,3 seconden volgens opgaaf. Daar kon je een Golf GTI toch nog best aardig mee bijhouden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:21 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Nou...Mijn eerste auto, lang lang geleden toen Tjabbo nog een heel klein Tjabbootje was en aardig om te zien, deed mijn gewone gezinsbak Corolla uit 1993 1.6 16v gewoon net onder de 10s naar de 100. Bijna 30 jaar geleden....
Dus echt snel is het ook niet bepaald.
Is die extra liter vanwege de verwarming?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:30 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik heb de 2.0 liter hybrid uit 2020. Rijdt prettig, lekker zuinig maar dat ligt voornamelijk aan je rechtervoet natuurlijk. Als je in je eentje zit kun je hem tussen maart en november tegen de 4L/100 km krijgen, als het kouder wordt gaat dat een liter omhoog.
Zit prettig, kijkt lekker, mooi dashboard en interieur.
Geen idee, of de elektromotor levert minder of de brandstofmotor moet harder werken vanwege de kou, ik heb er totaal geen verstand van. Ik vind het een fijne auto, ook voor de langere afstand.quote:Op zondag 2 oktober 2022 09:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Is die extra liter vanwege de verwarming?
In het algemeen neemt het rendement van een verbrandingsmotor een heel klein beetje toe bij lagere temperatuur. Idem het vermogen.quote:Op zondag 2 oktober 2022 09:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Geen idee, of de elektromotor levert minder of de brandstofmotor moet harder werken vanwege de kou, ik heb er totaal geen verstand van. Ik vind het een fijne auto, ook voor de langere afstand.
https://toyotahybrideforum.nl/index.php Hier zitten mensen die er wel verstand van hebben.
Mijn IS300 bevalt ook nog altijd meer dan primaquote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:52 schreef DrDarwin het volgende:
Maar goed, Lexus is een klasse apart.
Da's het punt: gros van mijn km's is snelweg: A9/A2 vv.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:13 schreef WcPot het volgende:
Ik heb nu sinds 4 oktober 3000km gereden met mijn nieuwe C-HR 2.0 ik zit nu op een verbruik van 4.6L / 100km En ik kan 800 kilometer op een tank halen wat best netjes is. Het opgegeven verbruik van 3.9L / 100km is in mijn ogen niet haalbaar of je moet echt heel veel stads kilometers rijden en optimaal gebruik maken van het hybride systeem.
Regel een proefrit, zet de verbruiksmeter op 0 (van tevoren in handleiding uitzoeken, bij m'n Corolla was dat een knop op linker pookje van de richtingaanwijzer) en maak een rit van een uur zoals je normaal vaak rijdt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Da's het punt: gros van mijn km's is snelweg: A9/A2 vv.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1395308.htmlquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 13:04 schreef daNpy het volgende:
Kijk op www.spritmonitor.de voor het verbruik van anderen.
Heb ik laatst ook gedaan en dat is wat realistischer als wat er op autoweek en verkoopsites staat
Meer dan 6% afwijking, dat is echt veel te veel.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:35 schreef WcPot het volgende:
Het viel mij op dat een Toyota C-HR met nieuwe banden best nog wel een afwijking heeft op de snelheidsmeter.
100km/h op de teller is 93 km/h op gps. De aanbevolen banden zitten erop 225/50/18. Mochten mijn banden versleten zijn kan ik er dan ook een 225/60/18 op laten zetten ook al staat dit type niet in de boekjes ze zijn net iets hoger en hebben dus iets meer omtrek of is dat niet aan te raden?
Ik dank u. Veiligheid is ook een issue inderdaad; als ik zie wat er af en toe op de wegen gebeurt.......quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:07 schreef CoExist het volgende:
Gefeliciteerd! Mooie auto hoor. Veel veilige kilometers er mee gewenst.
Mooie auto veel plezier en veilige kilometers gewenst.quote:Op zaterdag 12 november 2022 14:57 schreef blomke het volgende:
Dit is 'm geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
MEt de speciale extra's:
Alcantara stoelbekleding met leder afgewerkt,
LED knipperlichten voor & achter,
Licht Alu-velgen
Extra streep van lichtmetaal op de zwarte zijstreep.
LEDquote:Op zondag 13 november 2022 23:56 schreef WcPot het volgende:
[..]
Mooie auto veel plezier en veilige kilometers gewenst.![]()
Is dit toevallig de executive uitvoering als ik de stoelen zo zie? En met de knipperlichten die van links naar rechts gaan. Weet even niet hoe dat heet maar dat ziet er toch net weer iets mooier uit.
Want? Hoe??quote:Op maandag 14 november 2022 00:16 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.vangent.nl/bl(...)erse-toyota-modellen
Tip: zet keyless entry uit.
Leg je Keyfob 's avonds in een metalen doos, zodat er geen signaal detecteerbaar is.quote:
Dan ben je al te laat. Zodra je buiten bent met de sleutel in je zak kunnen ze 'm al uitlezen en kopiëren naar een fake sleutel.quote:Op maandag 14 november 2022 08:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Leg je Keyfob 's avonds in een metalen doos, zodat er geen signaal detecteerbaar is.
Die auto's worden namelijk gejat bij het leven, de CH-R van mijn schoonzus ook.
Via een deurbel camera hebben we de actie kunnen zien.quote:Op maandag 14 november 2022 08:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan ben je al te laat. Zodra je buiten bent met de sleutel in je zak kunnen ze 'm al uitlezen en kopiëren naar een fake sleutel.
Zonde, had ze 'm aan mij kunnen verkopen....kleur??quote:Op maandag 28 november 2022 22:41 schreef CoExist het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft vandaag de Coupé-High Ride ingeruild voor een Suzuki Ignis.
Mijn Toyota hart moest ff huilen…
Donkergrijs met een zwart dak. Echt een gave uitvoering, CarPlay, JBL Speakers, etc.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Zonde, had ze 'm aan mij kunnen verkopen....kleur??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |