Toyota C-HR heeft hogere instap dan de Corolla??quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
De instap is uiteraard wel lager. Voor mijn lengte waren de zittingen wel wat aan de korte kant (1m98) dus wat dat betreft blij dat ik nu een Volvo V60 rij. Maar zo goedkoop en zuinig als met de Toyota rij ik nu niet meer
Iets hoger dan de Corolla, niet veel. Vergeleken met een normale SUV / crossover zit je niet heel hoog in de C-HR maar vergeleken met een gemiddelde C-klasse personenauto wel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Toyota C-HR heeft hogere instap dan de Corolla??
Voor zover ik iets daaruit kon destilleren, was de acceleratie van 0 - 60 mph in 11 sec. "incredible slow". Nou, wat ik nu heb, is pas slow....quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hij blijkt echter ook hoog te scoren in de "least satisfying cars" lijst.
Onderstaande link benoemt de vermoedelijke oorzaken, of het voor jou doorslaggevend is, is persoonlijk.
https://www.motorbiscuit.com/71-of-people-wouldnt-buy-the-2022-toyota-c-hr-again-says-consumer-reports/
11 seconden valt wel mee volgens mij, snel genoeg om in te voegen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor zover ik iets daaruit kon destilleren, was de acceleratie van 0 - 60 mph in 11 sec. "incredible slow". Nou, wat ik nu heb, is pas slow....
De hybrides van Toyota zijn in de praktijk lekker zuinig. Veel snelweg is niet de ideale omgeving voor dat systeem, maar 1 op 20 / 1 op 21 moet geen probleem zijn (en al helemaal niet bij 100 km/h).quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:29 schreef blomke het volgende:
Hoe is het actuele verbruik, bijv. vergeleken met de Mazda CX-3?
De e-CVT is wel even wennen inderdaad. Maar het biedt ook een heel soepele rijervaring, geen schakelmomenten. En dankzij de hybride elektromotor heb je onderin ook net wat meer vermogen en ben je vlot weg als het licht op groen springt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 06:11 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De hybrides van Toyota zijn in de praktijk lekker zuinig. Veel snelweg is niet de ideale omgeving voor dat systeem, maar 1 op 20 / 1 op 21 moet geen probleem zijn (en al helemaal niet bij 100 km/h).
Qua betrouwbaarheid scoren deze aandrijvingen erg hoog.
De CVT is wel even wennen, daarvoor zou je echt een proefrit moeten maken. De een vindt het prima de ander vreselijk. In mijn ervaring werkt het goed voor mensen die niet steeds plankgas accelereren.
Mijn 1,6 HDi turbo moet ook om de 15.000 In de praktijk maak(te) ik er 20.000 van.quote:[b]Op zaterdag 13 augustus 2022 11:50 schreef
Onderhoud moet wel iets van vaker dan bij europese auto’s (vw etc)
Om de 15.000 km i.p.v 30.000 bij europese auto’s
11 sec wordt al gezien als "incredible slow" ??quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor zover ik iets daaruit kon destilleren, was de acceleratie van 0 - 60 mph in 11 sec. "incredible slow". Nou, wat ik nu heb, is pas slow....
Nou...Mijn eerste auto, lang lang geleden toen Tjabbo nog een heel klein Tjabbootje was en aardig om te zien, deed mijn gewone gezinsbak Corolla uit 1993 1.6 16v gewoon net onder de 10s naar de 100. Bijna 30 jaar geleden....quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
11 sec wordt al gezien als "incredible slow" ??![]()
Verwachten ze dat elke gemiddelde gezinsbak als een Tesla Plaid in minder dan 3 sec op de honderd zit dan ofzo?
Nice, in 2001 kocht ik een Corolla 1.6 16v uit 1992 dus wss net een model daarvoor, die deed het in 10,3 seconden volgens opgaaf. Daar kon je een Golf GTI toch nog best aardig mee bijhouden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:21 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Nou...Mijn eerste auto, lang lang geleden toen Tjabbo nog een heel klein Tjabbootje was en aardig om te zien, deed mijn gewone gezinsbak Corolla uit 1993 1.6 16v gewoon net onder de 10s naar de 100. Bijna 30 jaar geleden....
Dus echt snel is het ook niet bepaald.
Is die extra liter vanwege de verwarming?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:30 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik heb de 2.0 liter hybrid uit 2020. Rijdt prettig, lekker zuinig maar dat ligt voornamelijk aan je rechtervoet natuurlijk. Als je in je eentje zit kun je hem tussen maart en november tegen de 4L/100 km krijgen, als het kouder wordt gaat dat een liter omhoog.
Zit prettig, kijkt lekker, mooi dashboard en interieur.
Geen idee, of de elektromotor levert minder of de brandstofmotor moet harder werken vanwege de kou, ik heb er totaal geen verstand van. Ik vind het een fijne auto, ook voor de langere afstand.quote:Op zondag 2 oktober 2022 09:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Is die extra liter vanwege de verwarming?
In het algemeen neemt het rendement van een verbrandingsmotor een heel klein beetje toe bij lagere temperatuur. Idem het vermogen.quote:Op zondag 2 oktober 2022 09:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Geen idee, of de elektromotor levert minder of de brandstofmotor moet harder werken vanwege de kou, ik heb er totaal geen verstand van. Ik vind het een fijne auto, ook voor de langere afstand.
https://toyotahybrideforum.nl/index.php Hier zitten mensen die er wel verstand van hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |