abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205614291
Van de meest voorkomende vliegen vind ik de huisvlieg het meest irritant.

De paardenvlieg is vrij doelloos en vliegt zich vaak kapot tegen een raam.

De huisvlieg is soms net een elastiek. Je slaat m van je af en een seconde later zit ie weer op je.

Ze zijn niet snel, maar wel verschrikkelijk wendbaar. En nu ben ik geen vliegenexpert maar heb het idee dat een enkel type soms ook nog weleens kan bijten als je ze ze wat langer laat zitten.

klacht: de huisvlieg.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:15:45 #2
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_205614323
Niks zo kut als de fruitvlieg jong.
pi_205614333
Je moet ze een 'uppercut' geven, die zien ze slechter aankomen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:19:31 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205614344
Verschrikkelijke kutbeesten ja, en fruitvliegjes ook.
Ik heb een paar vleesetende planten gekocht, die staan nu twee dagen bij me binnen. Benieuwd of dat iets gaat helpen (of dat de planten doodgaan, dat is ook een optie :') )
pi_205614363
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:19 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb een paar vleesetende planten gekocht, die staan nu twee dagen bij me binnen. Benieuwd of dat iets gaat helpen (of dat de planten doodgaan, dat is ook een optie :') )
Als je die venus fly traps bedoeld. Vochtige lichte omgeving waarbij je de wortels ook nat houdt. Ik heb ze voor het badkamerraam in een klein glazen bakje water (kan ik het peil zien) Doen t fantastisch
pi_205614367
Ik ben meer van de Spaanse vlieg.
U MAD?
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:31:27 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205614391
Ik vind huisvliegen wel schattig. Muggen en wespen maak ik allemaal kapot!!! :( :(
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:32:53 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205614400
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als je die venus fly traps bedoeld. Vochtige lichte omgeving waarbij je de wortels ook nat houdt. Ik heb ze voor het badkamerraam in een klein glazen bakje water (kan ik het peil zien) Doen t fantastisch
Die ja, en ook een bekerplant en een zonnedauw. Ik maak me alleen een beetje zorgen over het water, geef jij ze gewoon kraanwater?
pi_205614403
Voor de huisvliegen heb ik een gewone mepper paraat.

Fruitvliegjes? Een grote beker vullen met sinaasappelschillen (staafmixer-beker) en een huishoudfolie-tje met gaatjes.
Voor de fruitvliegjes die over blijven even met een bus deo en een aansteker aan de slag. :P

muggen :(
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205614424
Een mug vereist precisie tactieken. Ik zoek waar ie stil gaat zitten, dan ga ik in slowmotion, met mijn hand dichtbij. En knikker hem dood met de nagel op mijn middelvinger, die ik op supersonische snelheid, met mijn duim eerst span.
Ook muggen zien kennelijk beter van boven of van opzij, want ook die raak je beter van onderen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:42:44 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205614453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:39 schreef christmastsunami het volgende:
Een mug vereist precisie tactieken. Ik zoek waar ie stil gaat zitten, dan ga ik in slowmotion, met mijn hand dichtbij. En knikker hem dood met de nagel op mijn middelvinger, die ik op supersonische snelheid, met mijn duim eerst span.
Ook muggen zien kennelijk beter van boven of van opzij, want ook die raak je beter van onderen.
Als ik in bed lig en ik hoor een mug bij mijn oor zwaai ik altijd met mijn arm om hem weg te jagen.
Ik heb gemerkt dat ze daarna 9 van de 10 keer op dezelfde plek op de muur tot rust komen, dus tegenwoordig kan ik ze dan in een soepele beweging doodmeppen.
Maar nog beter werkt zo'n anti-muggenstekker. Ik heb die van het Kruidvat.... life saver.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:43:01 #12
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_205614457
Handdoek of theedoek werkt het beste. Kun je flink mee uithalen en je raakt ook een groot oppervlak
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:46:12 #13
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_205614482
je moet ze gewoon nuken gr gr
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_205614619
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:19 schreef herverwijderd het volgende:
Grote vliegen in Nederland vliegen er niet vaak in en de kleintjes bieden amper voeding. Het is ook een tropische plant dus totaal niet afgestemd op onze flora en fauna. Maar als je niet weet waar je de dode vliegen noet dumpen, dan eet ie ze graag op als ze redelijk vers zijn.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:26:41 #15
38148 crew  Innisdemon
pi_205614774
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:39 schreef christmastsunami het volgende:
Supersonisch? cool, hoor je dan ook de sonic boom?

Ikzelf gok waar de vlieg naar toe zal vliegen als ie gevaar ziet, en grijp dus net boven. Kan ze dan al gauw te pakken krijgen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_205615501
Mijn katten vreten ze op.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:36:40 #17
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205615513
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:08 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Grote vliegen in Nederland vliegen er niet vaak in en de kleintjes bieden amper voeding. Het is ook een tropische plant dus totaal niet afgestemd op onze flora en fauna. Maar als je niet weet waar je de dode vliegen noet dumpen, dan eet ie ze graag op als ze redelijk vers zijn.
:'( :'(
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:48:22 #18
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_205615622
Fruitvliegjes.
Zet een wijnfles met een laagje overgebleven liefst zoete wijn op een strategische plaats bij het raam.
Succes.
pi_205615708
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:32 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Die ja, en ook een bekerplant en een zonnedauw. Ik maak me alleen een beetje zorgen over het water, geef jij ze gewoon kraanwater?
ja, werkt prima

Ik weet alleen niet hoe ik ze moet herpotten, maar dat ga ik nog eens uitvinden :)

We hebben een matglazen buitenraam en daar staan ze voor. Heeft in de afgelopen maand gebloeid en is nu aan t uitbreiden.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:59:23 #20
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205615716
Zeer... ik zeg zeer
TERECHTE KLACHT
pi_205615999
Zo'n electrisch tennisracket doet wonderen
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_205617817
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:08 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Die Venus fly trap moet je in Nederland niet halen voor de vliegjes tenzij je ze met de hand voert of in hun omgeving het gft afval bewust neerzet zodat je bewust een zwerm fruitvliegjes kweekt. De plant doet t alleen goed in warmere lichte en vochtige vertrekken en dan houdt t met de meeste badkamers wel op.

Heb dit ook met "trial en error" uitgevonden. Had er ooit eentje in de slaapkamer en die stierf al vrij snel door de koudere wind door de open ramen. Ze hebben hier geen vliegen nodig om te overleven en die enkele vlieg of mug die in de slaapkamer komt gaat er niet vrijwillig in. En de vlieg die we erin duwden resulteerde in een dode "happer". Waarschijnlijk kreeg het nauwelijks energie en de snack kostte teveel kracht door de verkeerde condities.
pi_205618255
Een huisvlieg gaat nog wel, en boeit me niet zo. Waar je echt voor uit moeten kijken, zijn die vieze groene vleesvliegen, ook wel strontvliegen genoemd...

Als je die eenmaal in huis bent, ben je goed de lul, en heb je in mum van tijd en ware plaag in huis. En dat is echt heel goor! Een keer gehad. Never forget.
Eens kijken
pi_205618991
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Die Venus fly trap moet je in Nederland niet halen voor de vliegjes tenzij je ze met de hand voert of in hun omgeving het gft afval bewust neerzet zodat je bewust een zwerm fruitvliegjes kweekt. De plant doet t alleen goed in warmere lichte en vochtige vertrekken en dan houdt t met de meeste badkamers wel op.

Heb dit ook met "trial en error" uitgevonden. Had er ooit eentje in de slaapkamer en die stierf al vrij snel door de koudere wind door de open ramen. Ze hebben hier geen vliegen nodig om te overleven en die enkele vlieg of mug die in de slaapkamer komt gaat er niet vrijwillig in. En de vlieg die we erin duwden resulteerde in een dode "happer". Waarschijnlijk kreeg het nauwelijks energie en de snack kostte teveel kracht door de verkeerde condities.
De "happer" in kwestie gaat altijd dood na een flinke vangst. Zo gaat dat bij de venus vliegenvanger.
pi_205621554
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
De "happer" in kwestie gaat altijd dood na een flinke vangst. Zo gaat dat bij de venus vliegenvanger.
Mogelijk eerder eens voor de lol dicht laten gaan voor we er een vlieg in lieten sterven.

citaat:

Overfeeding

Closing a trap and digesting an insect requires energy. If you feed every single trap on your plant - or worse, trigger the traps for fun without giving them a meal - it's likely that some of the leaves will turn black and die

De nieuwe laten we met rust.
pi_205621703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:40 schreef Maharski het volgende:
Een huisvlieg gaat nog wel, en boeit me niet zo. Waar je echt voor uit moeten kijken, zijn die vieze groene vleesvliegen, ook wel strontvliegen genoemd...

Als je die eenmaal in huis bent, ben je goed de lul, en heb je in mum van tijd en ware plaag in huis. En dat is echt heel goor! Een keer gehad. Never forget.
Hoe heb je dat gehad, wat was de bron? :)

Enige tijdelijke plaag was eentje van fruitvliegjes toen we eens vergeten waren de theepot die we nauwelijks gebruiken en altijd ( maar niet die ene keer) goed schoonmaken na gebruik en weer netjes hadden opgesteld. Theeblaadjes erin waren aan het composteren en we zaten een tijdje te puzzelen waar de vliegjes vandaan kwamen. Na schoonmaak waren ze ook meteen voorgoed verdwenen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:38:42 #27
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205623007
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:31 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind huisvliegen wel schattig. Muggen en wespen maak ik allemaal kapot!!! :( :(
Nog last van lieveheersbeestjes ?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:51:21 #28
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205623140
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 22:38 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Nog last van lieveheersbeestjes ?
Al een tijdje niet gezien, maar mijn raam staat altijd op een kier, dus ze zullen zich voor de winter wel weer melden :P
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:54:51 #29
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205623186
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 22:51 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Al een tijdje niet gezien, maar mijn raam staat altijd op een kier, dus ze zullen zich voor de winter wel weer melden :P
:P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205626551
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:12 schreef Beathoven het volgende:
Hoe heb je dat gehad, wat was de bron?
Ben ik nooit helemaal achter gekomen. Maar zou het vlees van m'n katten geweest kunnen zijn. Dat vermoed ik het meest eigenlijk.
Eens kijken
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:25:14 #31
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_205626842
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hoe heb je dat gehad, wat was de bron? :)

Enige tijdelijke plaag was eentje van fruitvliegjes toen we eens vergeten waren de theepot die we nauwelijks gebruiken en altijd ( maar niet die ene keer) goed schoonmaken na gebruik en weer netjes hadden opgesteld. Theeblaadjes erin waren aan het composteren en we zaten een tijdje te puzzelen waar de vliegjes vandaan kwamen. Na schoonmaak waren ze ook meteen voorgoed verdwenen.
Koffieprut zijn ze ook gek op, volgens mij leggen ze daar de eitjes in. Wij hebben zo'n espresso apparaat en als ik niet tijdig dat bakje leeg zit het zo vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')