abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:31:29 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205610109
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:28 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
[..]
Eerder in het topic is al een richtlijn gepost waaruit bleek dat op volgeboekte vluchten de passagier na het overlijden kan worden teruggeplaatst in de eigen stoel hoor. }:|
Daarnaast kan het prima zo zijn dat die man van haar, vader van de kinderen, liefst met gezin zo dicht mogelijk bij haar wilde blijven

Is nu nergens uit op te maken waarom het exact zo gebeurde
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205610131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:28 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
[..]
Eerder in het topic is al een richtlijn gepost waaruit bleek dat op volgeboekte vluchten de passagier na het overlijden kan worden teruggeplaatst in de eigen stoel hoor. }:|
Ik zal het originele verhaal opzoeken OK?

Ik zal de richtlijnen niet ontkennen, maar dat verhaal met die kinderen 8 uur lang is imo 100% verzonnen.

Dit is wel een terugzoek gedoe naar de originele bron denk ik, misschien later op de avond.
pi_205610164
Wat moesten ze dan? Haar uit het vliegtuig gooien???
U MAD?
pi_205610237
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:38 schreef de_boswachter het volgende:
Wat moesten ze dan? Haar uit het vliegtuig gooien???
Het is niet gebeurd.

Ik weet niet wat er wel gebeurd is.
Indien overleden na reanimatie (volgens het AD) iig niet terug in de stoel tussen de kinderen en andere passagiers gedurende 8 uur.

In dat geval in een zipper in een koel compartiment elders.

Deze onzin wordt nog wel ontkracht.
pi_205610279
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:31 schreef Molo het volgende:

Daarnaast kan het prima zo zijn dat die man van haar, vader van de kinderen, liefst met gezin zo dicht mogelijk bij haar wilde blijven
Hoe oud zijn die kinderen?
Dit geloof je toch niet echt?
pi_205610326
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:48 schreef Za het volgende:

[..]
Het is niet gebeurd.

Ik weet niet wat er wel gebeurd is.
Indien overleden na reanimatie (volgens het AD) iig niet terug in de stoel tussen de kinderen en andere passagiers gedurende 8 uur.

In dat geval in een zipper in een koel compartiment elders.

Deze onzin wordt nog wel ontkracht.
Hoi Za,

Inderdaad, in jou werkelijkheid is dit niet gebeurt. Net als in jou werkelijkheid het arme Rusland zich moet verdedigen tegen de agressieve Oekraïense nazi's , die die Russische provincies de Krim en de Donbass proberen te veroveren.

Voor de rest van de posters: Za is een professionele trol. check anders even het Oekraïne topic.
pi_205610383
quote:
WAT TE DOEN MET EEN DODE PASSAGIER AAN BOORD?


LONDEN - Het gebeurt niet dagelijks tijdens een vlucht, maar het is in de internationale luchtvaart ook weer niet een grote zeldzaamheid: een passagier die aan boord van een vliegtuig overlijdt. Wat moet de bemanning dan doen? Het onderwerp komt ter sprake in een nieuwe serie van de BBC, A Very British Airline, die vanaf 2 juni te zien is, met British Airways (BA) in de hoofdrol. De cabin crew leert om te gaan met opstandige of dronken passagiers en huilende kinderen. Maar een lijk, waar laat je het?

Bij een medisch noodgeval aan boord besluit de gezagvoerder, indien mogelijk, vaak een tussenlanding te maken om de passagier naar een ziekenhuis te laten brengen. Maar als de reiziger aan boord al is overleden, heeft een tussenlanding geen (medische) zin meer en besluiten de piloten vrijwel altijd om door te vliegen naar de eindbestemming.

Gin & tonic
De flight attendants zullen dan een plek moeten vinden waar het lichaam tot die tijd kan worden bewaard, zonder al te veel hinder voor de andere passagiers. De meeste airlines hebben voor deze zeldzame gebeurtenis geen duidelijke regels. Een instructeur van BA legt in de serie uit hoe de cabin crew in het verleden met een 'deceased' omging: "We zetten er een gin & tonic naast, gaven een krant en deden [het lijk] een slaapmasker op. Zo leek het net alsof er niets aan de hand was."

BA zegt dat dit nu niet meer op die manier te doen, maar adviseert de crew wel om een dode passagier in een stoel te plaatsen en niet in een afgesloten toilet, bij voorbeeld. "Je kunt een dode passagier niet in het toilet plaatsen", zegt de instructeur. "Dat getuigt van weinig respect en bovendien heb je geen gordel voor het lichaam. Als het lijk dan bij de landing op de grond terecht komt, kun je de deur van de buitenkant niet meer open krijgen."

Instoppen
BA zegt dat het lijk het beste in een stoel kan blijven, "ingestopt met een deken tot aan de nek". Als het gaat om een overledene in de economy class, adviseert BA om het lichaam over te brengen naar de first class of business class, waar het minder druk is.

De Engelse krant Daily Mail geeft een praktijkvoorbeeld uit 2006 van een BA-vlucht tussen Londen naar Boston. Een stevige passagier was overleden, terwijl er nog vier uur moest worden gevlogen. "Vier stewards droegen de arme man naar de business class", vertelt een medepassagier. "Maar hij was te zwaar, iemand anders moest ook helpen. Ze zetten hem in een stoel, met een deken erover heen. De stoel zetten ze half in de reclinestand. Zijn hoofd bungelde de hele vlucht naar één kant, alsof hij sliep
https://www.luchtvaartnie(...)-passagier-aan-boord
pi_205610408
Ik snap overigens niet dat dat vliegtuig niet onderweg is geland om dit af te handelen.
(maar volgens de post hierboven is dat vrij normaal)

Dat er verder geen ruimte is in het vliegtuig klopt over het algemeen wel redelijk: de crew rest areas zijn niet bepaald hoog, lijkt mij erg lastig daar een lichaam in te krijgen. ze zijn vaak ook erg lastig toegankelijk voor iets anders dan een levend persoon die zich normaal kan bewegen.
Ook is het zo dat zonder deze areas, de flightcrew niet genoeg rust kan krijgen volgens de richtlijnen.
pi_205610440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:07 schreef Shotty het volgende:
Ik snap overigens niet dat dat vliegtuig niet onderweg is geland om dit af te handelen.
Dat er verder geen ruimte is in het vliegtuig klopt over het algemeen wel redelijk: de crew rest areas zijn niet bepaald hoog, lijkt mij erg lastig daar een lichaam in te krijgen. ze zijn vaak ook erg lastig toegankelijk voor iets anders dan een levend persoon die zich normaal kan bewegen.
Ook is het zo dat zonder deze areas, de flightcrew niet genoeg rust kan krijgen volgens de richtlijnen.
Geen medische noodzaak
pi_205610463
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Geen medische noodzaak
ik zag het ja, ik heb de post aangepast. ik kom zelf uit de vliegtuigbouwwereld, dus hoewel ik best wat van vliegtuigen weet, weet ik weinig van de procedures tijdens een vlucht.
pi_205610470
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:48 schreef Za het volgende:

[..]
Het is niet gebeurd.

Ik weet niet wat er wel gebeurd is.
Indien overleden na reanimatie (volgens het AD) iig niet terug in de stoel tussen de kinderen en andere passagiers gedurende 8 uur.

In dat geval in een zipper in een koel compartiment elders.

Deze onzin wordt nog wel ontkracht.
Huh, wat is dit voor een koekwaus?
U MAD?
pi_205610509
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:11 schreef Rode_Wijn het volgende:
Dit lijkt nergens op. Elk vliegtuig heeft toch van die slaapcabines? Kon niet 1 zo'n cabine worden opgeofferd om niet het leven van deze kinderen te verpesten?
Ik denk niet dat je een lijk daar in krijgt het is nogal krap en gaan lopen sjorren aan een lijk is ook zoiets. Dan had je d,r beter op de plee kunnen zetten en de deur opslot.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205610513
Als het slachtoffer dood is is er geen medische noodzaak meer. Maar erg prettig vliegen lijkt het me niet naast een lijk.
Erg traumatiserend voor de jonge kinderen vooral. Stel je voor dat je een hele lange vlucht non-stop naast je dode mamma moet zitten…
pi_205610544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:07 schreef Shotty het volgende:
Ik snap overigens niet dat dat vliegtuig niet onderweg is geland om dit af te handelen.
(maar volgens de post hierboven is dat vrij normaal)

Dat er verder geen ruimte is in het vliegtuig klopt over het algemeen wel redelijk: de crew rest areas zijn niet bepaald hoog, lijkt mij erg lastig daar een lichaam in te krijgen. ze zijn vaak ook erg lastig toegankelijk voor iets anders dan een levend persoon die zich normaal kan bewegen.
Ook is het zo dat zonder deze areas, de flightcrew niet genoeg rust kan krijgen volgens de richtlijnen.
Waarom zou je ook naast het lijk van een ander gaan zitten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 11 augustus 2022 @ 19:19:14 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205610555
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:53 schreef Za het volgende:

[..]
Hoe oud zijn die kinderen?
Dit geloof je toch niet echt?
Heb jij weleens met stervenden en hun naasten te maken gehad?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205610560
Ik denk echt dat het traumatischer is als iedereen maar blijft zeggen hoe traumatisch het wel niet is.

Je kan ook zeggen, wat verdrietig. Fijn dat ze niet alleen was maar haar laatste reis met jullie heeft kunnen doen.
pi_205610581
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:53 schreef Za het volgende:

[..]
Hoe oud zijn die kinderen?
Dit geloof je toch niet echt?
Het is toch het lijk van die familie. Waarom zou een andere passagier last moeten hebben. Ik vind dat altijd zo'n onzin argument kinderen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 11 augustus 2022 @ 19:22:00 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205610588
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:21 schreef vipergts het volgende:

[..]
Het is toch het lijk van die familie. Waarom zou een andere passagier last moeten hebben. Ik vind dat altijd zo'n onzin argument kinderen.
:D _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205610593
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:17 schreef vipergts het volgende:

[..]
Waarom zou je ook naast het lijk van een ander gaan zitten.
Ik denk dat je de verkeerde post gequote hebt: ik heb het enkel over de crewrests, wat door sommige hier wordt aangewezen als plek om een lijk neer te leggen.
pi_205610609
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:19 schreef potjecreme het volgende:
Ik denk echt dat het traumatischer is als iedereen maar blijft zeggen hoe traumatisch het wel niet is.

Je kan ook zeggen, wat verdrietig. Fijn dat ze niet alleen was maar haar laatste reis met jullie heeft kunnen doen.
Nou de shock van het ontdekken dat je mamma is overleden is gewoon traumatisch en onverwacht.
Ze hebben geen afscheid kunnen nemen en hun wereld is onder hun voeten vandaan gevallen. Kijk de vader kan nog eneigzins rationeel nadenken ( ga ik van uit) maar voor kinderen ligt dit anders.
pi_205610659
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:24 schreef quirina het volgende:

[..]
Nou de shock van het ontdekken dat je mamma is overleden is gewoon traumatisch en onverwacht.
Ze hebben geen afscheid kunnen nemen en hun wereld is onder hun voeten vandaan gevallen. Kijk de vader kan nog eneigzins rationeel nadenken ( ga ik van uit) maar voor kinderen ligt dit anders.
Nee, het is een ingrijpende gebeurtenis. Dat maakt het niet meteen traumatisch.

Het is aan de nabestaanden en overige nabij de familie om ervoor te zorgen dat het geen trauma wordt.
pi_205610729
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:33 schreef potjecreme het volgende:

Zoek jij de juiste bron?
De bron van The Guardian (Guardian is weer de bron van het AD etc) is een Gofundme actie:

https://www.gofundme.com/f/Helen-Rhodes-Legacy-Fund
pi_205610882
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:01 schreef Shotty het volgende:

Hoi Za,

Inderdaad, in jou werkelijkheid is dit niet gebeurt.
Klopt.

quote:
Net als in jou werkelijkheid het arme Rusland zich moet verdedigen tegen de agressieve Oekraïense nazi's , die die Russische provincies de Krim en de Donbass proberen te veroveren.

Voor de rest van de posters: Za is een professionele trol. check anders even het Oekraïne topic.
...

Laten we de officiële verklaring van Cathay Pacific even afwachten, er is nl geen enkele officiële bron anders dan een inzamelingsactie.
pi_205610893
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:36 schreef Za het volgende:

[..]
De bron van The Guardian (Guardian is weer de bron van het AD etc) is een Gofundme actie:

https://www.gofundme.com/f/Helen-Rhodes-Legacy-Fund
even voor de record (je blijft bezig met deze trol, maar goed)

Za linkt naar de gofundme en niet naar de pagina van de Guardian, omdat daar meerdere bronnen genoemd worden, waaronder het Britse ministerie van buitenlandse zaken.

hierbij de link: https://www.theguardian.c(...)band-on-flight-to-uk
pi_205610939
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:51 schreef Shotty het volgende:

Za linkt naar de gofundme en niet naar de pagina van de Guardian, omdat daar meerdere bronnen genoemd worden, waaronder het Britse ministerie van buitenlandse zaken.

hierbij de link: https://www.theguardian.c(...)band-on-flight-to-uk
...

Ik verwijs naar de Guardian, welke de inzamelingsactie als enige bron heeft.

Quote even waar de Guardian het Britse Ministerie van Buitenlandse zaken als bron van OP versie opvoerd. BVD.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')