Voor kinderen kan dat vrij traumatisch zijn op die leeftijdquote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:21 schreef potjecreme het volgende:
Niet lullig bedoelt, maar wat is het verschil tussen je naaste zien sterven en naast je hebben om het vliegtuig of naast je te hebben in een ziekenhuisbed?
Crew heeft toch wel een mes bij de hand zou je denken?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:23 schreef Karstman het volgende:
[..]
Moet je ze wel dubbelvouwen want die zijn niet lang genoeg voor een heel mens
Ja inderdaad.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Punt 7 snap ik niks van, waarom 'make sure that'? Zou dat een juridisch iets zijn? Want menselijk gezien vind ik dat een wat vreemde strikte regel in het protocol
Deze trouwens, zie ik heel erg visueel voor me 'Put the person in a body bag if your airline uses them. Zip the bag up to the neck'
Zit je de hele tijd tegen een ingepakte dooie met hoofd eruit stekend aan te kijken. Weird to the max
Je kan niet weg, zit er echt vlak bovenop en ze wordt ook niet schoongehoudenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:21 schreef potjecreme het volgende:
Niet lullig bedoelt, maar wat is het verschil tussen je naaste zien sterven en naast je hebben om het vliegtuig of naast je te hebben in een ziekenhuisbed?
Het doodgaan snap ik maar eenmaal dood en het lichaam naast je. Daar heb ik het over.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor kinderen kan dat vrij traumatisch zijn op die leeftijd
En ze stierf plots, niet in een ziekenhuisbed met aanloop er naartoe
https://www.uitvaart.nl/i(...)0skelet%20nog%20over.quote:Na het sterven
Wat gebeurt er nu met het lichaam nadat iemand is overleden? Vrijwel direct verandert de dode van kleur. Het bloed trekt weg, de huid wordt vaalbleek en slap. Omdat het hart het bloed niet meer rond pompt, zakt het bloed naar de laagst gelegen lichaamsdelen, de billen en de rug. Op sommige plekken waar het bloed zich verzamelt, ontstaan paarse lijkvlekken (livor mortis). Medicijnen kunnen die verkleuring versnellen. Het lichaam begint koud te worden en vanaf zo'n twee tot zes uur na overlijden beginnen de spieren te verstijven, waarschijnlijk door het stollen van de eiwitten in het spierweefsel. Deze rigor mortis begint bij de oogleden, kaak en nek en spreidt zich dan binnen zes uur langzaam verder uit over alle lichaamsdelen. Afhankelijk van de omgevingstemperatuur houdt de rigor mortis één tot drieëneenhalve dag aan. Bij het afleggen of het 'verzorgen' wordt het lichaam van de overledene soms gemasseerd. Daarmee wordt de stijfheid verminderd.
https://www.doodskist.nl/(...)m-na-het-overlijden/quote:Andere processen na overlijden
Kort na het overlijden ontspannen de spieren. Hierdoor kan er vloeistof en ontlasting uit het lichaam ontsnappen. Door de geur kan dit vervelend zijn voor de aanwezigen. Daarnaast kan er besmettingsgevaar zijn.
Wanneer het lichaam snel na het overlijden wordt gekoeld, wordt het ontbindingsproces geremd. Daarom is een kist geen eerste prioriteit bij overlijden. Wel een juiste behandeling van het lichaam zodat een probleemloze opbaring mogelijk is.
Er kan op verschillende manieren worden gekoeld. Bij een opbaring thuis wordt er vaak onder de overledene een plaatvormig koelelement gelegd. In een uitvaartcentrum wordt een overledene in een gekoelde ruimte gelegd.
Uiteraard.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 15:44 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hoewel dit extreem traumatiserend was voor de familie, namen ze de tijd om afscheid te nemen”, schrijft Jayne Jeje, een vriendin van Helen, op een GoFundMe-pagina om geld in te zamelen voor het getroffen gezin.
Ahhhaaaa
Niet prettig om 8 uur naast te zitten.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het doodgaan snap ik maar eenmaal dood en het lichaam naast je. Daar heb ik het over.
Edit: Heb even opgezocht wat we met het lichaam gebeurt na overlijden.
[..]
https://www.uitvaart.nl/i(...)0skelet%20nog%20over.
[..]
https://www.doodskist.nl/(...)m-na-het-overlijden/
Mwah. Sommige levende passagiers kunnen erger stinken dan een lijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:51 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Niet prettig om 8 uur naast te zitten.
Je doet gewoon wel lullig.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:21 schreef potjecreme het volgende:
Ja na het lezen werd dat duidelijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:51 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Niet prettig om 8 uur naast te zitten.
Door zo’n bericht kunnen anderen er weer nieuws van maken. De Wat U Zegt van De Telegraaf kan zich verontwaardigen, de brieven naar aanleiding daarvan lopen uiteen van veiligheidsuitleg tot opperen van een zeemansgraf. De regionale dagbladen vragen hun lezers en lezeressen of zij ook ooit zoiets hebben meegemaakt, om aansluitend een regionale no-no die in Hong Kong woont, te vragen of die meer weet.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 15:42 schreef myShizzle het volgende:
Sneu maar kan gebeuren. Nieuwswaarde snap ik niet helemaal.
Die gooide z'n passagiers er liever levend uit, dacht ik.quote:
Hier ook toen ik m’n opa vond die voorover uit bed is gekukeld. Ontlasting was direct het teken om 112 te bellen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:05 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik spreek ook wel uit eigen ervaring, maar ik dacht dat dat altijd zo was.
misschien was die moeder wel een tiran die haar kinderen mishandelde?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:09 schreef K21 het volgende:
[..]
Die gooide z'n passagiers er liever levend uit, dacht ik.
OT: Damn, die arme kinderen.
Natuurlijk wel.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 15:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Jezus wat erg...was het vliegtuig zo volgepakt dat er echt geen andere plek mogelijk was?
Dit heeft echt niet plaatsgevonden.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:06 schreef Speedfight het volgende:
Desalniettemin hoe dan ook traumatisch, naast een lijk moeten zitten.
Ik vind het heel slecht naar de kinderen toe.
Dat sterven op een aparte plaats is een lucratieve business tegenwoordig, ik denk overigens niet dat een Brits gezin wat 15 jaar in HK heeft gewoond enige financiële steun nodig heeft, maar goed. Wel handig dat er geen repatriëringvlucht nodig was.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 15:45 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
20k nodig, 32k opgehaald
koekkoek
Zoek jij de juiste bron?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:31 schreef Za het volgende:
[..]
Dit heeft echt niet plaatsgevonden.
Een paar ferme petsen voor degene die dit soort berichten de wereld in heeft geslingerd.
Jawel.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:33 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat sterven op een aparte plaats is een lucratieve business tegenwoordig, ik denk overigens niet dat een Brits gezin wat 15 jaar in HK heeft gewoond enige financiële steun nodig heeft, maar goed. Wel handig dat er geen repatriëringvlucht nodig was.
quote:
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:31 schreef Za het volgende:
[..]
Dit heeft echt niet plaatsgevonden.
Een paar ferme petsen voor degene die dit soort berichten de wereld in heeft geslingerd.
Eerder in het topic is al een richtlijn gepost waaruit bleek dat op volgeboekte vluchten de passagier na het overlijden kan worden teruggeplaatst in de eigen stoel hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:35 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb er geen zin in.
Het is gewoon niet gebeurd come on.
Ja weet ik, heb zat lijken gezienquote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het doodgaan snap ik maar eenmaal dood en het lichaam naast je. Daar heb ik het over.
Edit: Heb even opgezocht wat we met het lichaam gebeurt na overlijden.
[..]
https://www.uitvaart.nl/i(...)0skelet%20nog%20over.
[..]
https://www.doodskist.nl/(...)m-na-het-overlijden/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |