abonnement Unibet Coolblue
pi_205604734
Vaccins geven geen steriele immuniteit ook een natuurlijke infectie niet trouwens. Dus je kan als je gevaccineerd bent gewoon het virus verspreiden. Wel zorgt het vaccin er voor dat de ziektelast bij een gevaccineerde minder erg is. Daarom dat er tijdens de omicron golf wel veel besmettingen waren maar geen volle ziekenhuizen en veel doden. Dus die QR-code heeft totaal geen toegevoegde waarden om de verspreiding van het virus te voorkomen. Daarom moet je het niet gebruiken want het zet vooral veel kwaadbloed en sterkt antivaxxers in hun overtuiging dat de vaccins slecht zijn.

Zat onderzoeken hebben inmiddels aantoont dat natuurlijke infectie en zeker in combinatie met gevaccineerd zijn zorgt dat dat je niet snel in het ziekenhuis komt.
twitter

Daarom dit virus misschien meer als de griep of andere luchtweg virussen gaan beschouwen door bijvoorbeeld de risicogroepen (en die wilt) net zoals bij griep een vaccin 1 keer per jaar aan te bieden. Als je ziek bent en klachten hebt gewoon thuis te blijven enzovoort.
pi_205604736
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 01:50 schreef Pokkehandtas het volgende:
Matige trol zonder te weten hoe de Nederlandse taal in elkaar zit. Echt, doe een beetje je best.
Jij zegt dat er sprake is van een tweedeling, maar vervolgens haal je dat zelf weer onderuit:

quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 01:44 schreef Pokkehandtas het volgende:
Normale Nederlanders zijn nuchter en hebben zich niks aangetrokken van deze maatregelen en terecht. Als jij het daar niet mee eens bent, ga je maar lekker in China wonen. Doei.
pi_205604738
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205604775
Werkgevers worden wel geacht je door te betalen als je ziek bent (dus ook Corona hebt). Dan is het niet zo gek als men kijkt in de richting van preventie, en eisen stelt aan gedrag van personeel.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205604822
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 03:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Werkgevers worden wel geacht je door te betalen als je ziek bent (dus ook Corona hebt). Dan is het niet zo gek als men kijkt in de richting van preventie, en eisen stelt aan gedrag van personeel.
En hoe helpt een QR code daarbij?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 11 augustus 2022 @ 06:13:58 #41
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205604825
Van mij mogen ze het verplichten.

Wil niet werken met smerige wappies :r
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205604873
We hebben net een "zomergolf" achter de rug zonder dat de zorg ingestort is, er liggen minder dan 40 mensen met kerowna op de IC, maar de zerocovidkortjakjes blijven maar om maatregelen krijsen. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205604879
Ze hebben nu alles losgelaten en dan nou weer qr plicht in willen voeren? Flikker toch op.
pi_205604908
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:49 schreef Sapstengel het volgende:
Iedereen is klaar met dat vaccin...

"oh ik ga echt geen vaccin meer nemen hoor!" okay leuk, hier heb je een QR op werk, in het OV en de winkels. Kijken of je nog zo stoer praat.

En dan staat straks 90% van Nederland weer in de rij want "ik wil het eigenlijk ook niet, maarja het moet maar".
Dit. Daarom moet dit niet in die wet opgenomen worden.
pi_205604925
Als die gekke maatregels weer van stal worden gehaald kan je de inflatie voor volgend jaar alvast op 70% stellen.
pi_205604928
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 06:56 schreef quirina het volgende:
Ze hebben nu alles losgelaten en dan nou weer qr plicht in willen voeren? Flikker toch op.
Dat gaat ook helemaal niet gebeuren lijkt me omdat de nieuwe vaccinatie ronde volgens mij geen grootschalige word maar alleen op kwetsbaren richt, ik denk dat er ook weinig motivatie is van het merendeel van het publiek. Daarnaast vind ik ook vreemd dat nu in 1 keer gesproken wordt over QR bij werkgevers, want daar is het helemaal nooit gebruikt.

Mijn observatie is dat werkgevers ook helemaal niet zo bang waren voor zieke mensen, alleen niet dat iedereen tegelijk ziek is, bij ons werd ook gewoon aangedrongen op thuiswerken bij twijfel en dat werkte vrij goed, 70% van bedrijf heeft het uiteindelijk gehad, maar netjes uitgesmeerd over 10 weken met 2/3 man tegelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205604932
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:21 schreef Jed1Gam het volgende:
Als die gekke maatregels weer van stal worden gehaald kan je de inflatie voor volgend jaar alvast op 70% stellen.
Wacht maar tot er Energie lockdowns komen, ik kan je al vertellen dat de Hoogovens open blijven, en dat de saunas gesloten moeten worden, en vervolgens sporthallen, sportscholen, etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205604943
Ik heb 1 prikkie genomen dat is wel genoeg voor de rest krijgen ze de tyfus maar
I will do what i must !!
pi_205605001
Hoog Feesboek gehalte in dit topic :')
pi_205605017
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:40 schreef Nober het volgende:
De Eerste Kamer stemde in mei de tijdelijke coronawet weg, waardoor minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers (D66) zonder gereedschapskist zat.
Nou, veel succes dan met de nieuwe poging! :')
  donderdag 11 augustus 2022 @ 07:50:56 #51
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205605020
Is het niet ontzettend aantrekkelijk om je aanstaande september toch te laten vaccineren om zo de horeca, reisbranche en winkels te treiteren?

Zie hier: https://www.rtvutrecht.nl(...)n-wij-gewoon-niet-op

Mij geeft het in ieder geval extra motivatie voor een extra vaccinatie. Bovendien ben je zonder aanvullende vaccinatie overgeleverd aan de grillen van Karl Lauterbach en dat wil ik ook niet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 07:54:32 #52
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205605030
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:21 schreef Jed1Gam het volgende:
Als die gekke maatregels weer van stal worden gehaald kan je de inflatie voor volgend jaar alvast op 70% stellen.
Je kunt ook geen steun meer verlenen aan bedrijven die getroffen worden door de coronacrisis. Mooie is wel dat een hoop niet-nuttig werk gaat verdwijnen wat gunstig is om het personeelstekort in vitale sectoren tegen te gaan. Deliveroo gaat al vertrekken uit Nederland. Van mij betreft mogen Uber, Uber Eats, Thuisbezorgd, Flink, Gorilla's, Getir en al die andere niet-nuttige bedrijven ook opzouten uit Nederland.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 07:56:44 #53
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205605039
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 00:00 schreef Haags het volgende:
Super handig met al die personeelstekorten overal :)

Tyfus straal lekker op met deze waanzinnige onzin.
Er is geen personeelstekort, er is een overschot aan horeca, social media marketeers, flitsbezorgongein en ander niet-nuttig werk en niet-nuttige bedrijven in Nederland.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205605045
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 01:03 schreef Sapstengel het volgende:
Nee hoor. De overheid doet alsof ze het niet willen, maar "omdat de druk vanuit de samenleving zo groot is doen we het wel". Is gewoon een toneelstukje dit.
Het kabinet wil het wel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205605050
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:50 schreef Erno-BE het volgende:
Is het niet ontzettend aantrekkelijk om je aanstaande september toch te laten vaccineren om zo de horeca, reisbranche en winkels te treiteren?


Uhh...nee? :{

Hoe komt dit überhaupt in jouw gedachten...?
pi_205605064
Zorg maar dat er een wet klaar ligt voor tijdelijke maatregelen waar een meerderheid van de Eerste en Tweede Kamer mee in moet stemmen en waar op zijn laatst iedere 3 maanden opnieuw over moet worden gestemd door beiden kamers.

Een permanente wet is een niet gerechtvaardige machtsgreep van een toch al onbetrouwbare overheid. Blij dat de Raad van State en burgermeesters dit wel in zien. Laat meteen zien hoe de verhoudingen in Nederland liggen.
pi_205605066
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Nou, veel succes dan met de nieuwe poging! :')
quote:
De fracties die tegen de verlenging stemden, waren van mening dat de coronawet bedoeld was om tijdelijk in te zetten wanneer maatregelen nodig zijn om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Nu de noodzaak daartoe er niet langer is én er een reguliere wet komt, is de coronawet niet langer nodig, betoogden zij. Zij voegden daaraan toe dat de tijdelijke wet de grondrechten van alle Nederlanders inperkt waarvoor de democratische legitimatie onvoldoende is geregeld. De voorstanders van de verlenging waren daarentegen van mening dat zolang die reguliere wet er nog niet is (beter gezegd de Wet publieke gezondheid nog niet ter zake is aangepast) de tijdelijke coronawet nog wel toepasbaar moet kunnen zijn indien nodig.
https://www.eerstekamer.n(...)temt_tegen_verlengen
pi_205605072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:50 schreef Erno-BE het volgende:
Is het niet ontzettend aantrekkelijk om je aanstaande september toch te laten vaccineren om zo de horeca, reisbranche en winkels te treiteren?

Zie hier: https://www.rtvutrecht.nl(...)n-wij-gewoon-niet-op

Mij geeft het in ieder geval extra motivatie voor een extra vaccinatie. Bovendien ben je zonder aanvullende vaccinatie overgeleverd aan de grillen van Karl Lauterbach en dat wil ik ook niet.
Sinds wanneer maakt die zerocoviddictator in Nederland de dienst uit?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205605074
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:00 schreef laforest het volgende:

[..]
Uhh...nee? :{

Hoe komt dit überhaupt in jouw gedachten...?
Deze user heefr al bewezen erg manipulatief te zijn om anderen door een hoepel te laten springen om zichzelf en zijn waanbeelden veilig te wanen.
pi_205605079
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:49 schreef Sapstengel het volgende:
QR op werk, in het OV en de winkels
QR in OV en winkels zijn er nooit geweest... lijkt mij sterk dat ze dat nu wel gaan doen...
pi_205605092
Welke (tijdelijke) wet is er nu nog actief dan op coronagebied?

Kan men zondermeer weer 1,5 meter afstand houden en mondkapjesplicht invoeren?
  donderdag 11 augustus 2022 @ 08:11:39 #62
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205605098
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]
QR in OV en winkels zijn er nooit geweest... lijkt mij sterk dat ze dat nu wel gaan doen...
Voor het OV is een FFP2-maskerplicht een beter alternatief dan 3G of 2G. Voor winkels is waarschijnlijk een IIR-maskerplicht voldoende. 3G of 3G voor het openbaar vervoer of voor winkels is gewoon onzinnig.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 08:13:21 #63
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205605102
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:10 schreef Bocaj het volgende:
Welke (tijdelijke) wet is er nu nog actief dan op coronagebied?

Kan men zondermeer weer 1,5 meter afstand houden en mondkapjesplicht invoeren?
Helaas is er nu geen juridische basis om preventieve maatregelen as afstand houden en een mondneusmaskerverplichting in te voeren. Daarom wil Kuipers dat de Wet Publieke Gezondheid wordt aangepast zodat, mocht het nodig zijn, de verplichting tot anderhalve meter afstand en/of de mondneusmaskerverplichting ingevoerd kan worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 08:14:48 #64
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205605110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Sinds wanneer maakt die zerocoviddictator in Nederland de dienst uit?
Als je op vakantie gaat naar Duitsland ben je wel overgeleverd aan de grillen van Karl Lauterbach, al is er op reddit.com/r/de steeds meer kritiek op het functioneren van Lauterbach.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205605170
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:14 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als je op vakantie gaat naar Duitsland ben je wel overgeleverd aan de grillen van Karl Lauterbach, al is er op reddit.com/r/de steeds meer kritiek op het functioneren van Lauterbach.
Wat is sneller: een auto of een trein?
- Een kameel, want een hond heeft geen twee bulten. 8)7
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205605174
Ja nee coronatoeganspas verplichten op werk lijkt me nog altijd heel kwalijk en moeten we niet willen.

Al denk ik dat ze het sowieso lastig gaan krijgen om er nog een fatsoenlijke wet door te krijgen voor deze winter. Als we dan een vervelende variant krijgen gaan we gezellig kapot met z'n allen *O*
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 11 augustus 2022 @ 08:34:04 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205605191
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Voor het OV is een FFP2-maskerplicht een beter alternatief dan 3G of 2G. Voor winkels is waarschijnlijk een IIR-maskerplicht voldoende. 3G of 3G voor het openbaar vervoer of voor winkels is gewoon onzinnig.
Maskerplicht :')
pi_205605250
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]

Al denk ik dat ze het sowieso lastig gaan krijgen om er nog een fatsoenlijke wet door te krijgen voor deze winter. Als we dan een vervelende variant krijgen gaan we gezellig kapot met z'n allen *O*
Ze kunnen zich beter eens gaan bezighouden met het vraagstuk "hoe houden we Nederland betaalbaar voor de Nederlanders?" dan dit soort nutteloze, restrictieve wetgeving er door te drukken vanwege een virus wat voor 99% van de bevolking niet meer dan een verkoudheid veroorzaakt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205605275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ze kunnen zich beter eens gaan bezighouden met het vraagstuk "hoe houden we Nederland betaalbaar voor de Nederlanders?" dan dit soort nutteloze, restrictieve wetgeving er door te drukken vanwege een virus wat voor 99% van de bevolking niet meer dan een verkoudheid veroorzaakt.
Why not both?

Als er overigens echt een gevaarlijke variant zou komen die écht weer de ziekenhuizen laat overstromen en doden oplevert, dan gaat er gewoon weer een tijdelijke wet komen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205605281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ze kunnen zich beter eens gaan bezighouden met het vraagstuk "hoe houden we Nederland betaalbaar voor de Nederlanders?" dan dit soort nutteloze, restrictieve wetgeving er door te drukken vanwege een virus wat voor 99% van de bevolking niet meer dan een verkoudheid veroorzaakt.
Daar is deze wet dan toch prima voor? Men voorkomt een grote hoeveelheid ziektemeldingen met verschillende maatregelen, wat de productiviteit op peil houdt in Nederland.

Laat een groot gedeelte van Nederland ziek thuis zitten door een virus die enigszins te voorkomen is en de inflatie schiet omhoog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')