Ik heb jarenlang als verzorgende op een aantal verschillende gesloten PG afdelingen gewerkt. Het scheelt qua geur bij binnenkomst enorm als de spoelkeuken met de zakken afval en vuil wasgoed niet in de gang vooraan zit. Ik heb ooit een bewoner gehad die uit haar eigen mat vandaan (luier vind ik een rotwoord voor volwassenen en gebruikten we ook nooit) poepballetjes draaide en als je dan 's morgens de deur binnen kwam kreeg je ze naar je hoofd. Dat is tegelijkertijd grappig en triest.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 09:03 schreef Isabeau het volgende: [..] In het verpleeghuis vond ik dat de artsen best laat begonnen. Om 9 uur. En dan eerst bespreking en dingen regelen. Pas in de middag werd er visite gelopen. Vond dat wat raar. Tot ik een keer voor de ochtendbespreking een bewoonster wilde zien. Oh my. De héle afdeling rook naar poep. Poep, poep en nog meer poep. En dan geen licht luchtje, maar een zware, smerige lucht. Nu begreep ik waarom er misschien nooit 's morgens visite werd gelopen (naast dat de verzorging het dan heel druk heeft) en ik had enorm veel respect voor de mensen die er werkten. Want 's middags rook het eigenlijk altijd heel normaal.
Moroccon mint van Lipton. Water niet helemaal aan de kook brengen en langggg laten trekken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:42 schreef AnneX het volgende:
Thee!een meer Cul vraag van mij.
Dagelijks drink ik potten thee. Met zakjes van een huismerk spar, jumbo of wat anders. Best wat smaken afgewisseld. Voorkeur is citroen.
En eigenlijk is het warm water met een kleurtje. Als het maar vocht is.
Wie drinkt ook vaak thee en heeft een advies voor een (merk van een) smaakvolle thee?
quote:
Dat klinkt goed. Wat een groot prijsverschil! Welke is het?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben net geluncht bij een (voor ons) nieuwe pannenkoekenboerderij. Heel succesvol en het scheelt 3-4 euro per pannenkoek met onze normale boerderij. We deelden chorizo/geitenkaas/honing en kaas/gember. Allebei erg lekker. Ik wil volgende week weer.
Kaas gember is ¤ 11,80 op ons vaste adres.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben net geluncht bij een (voor ons) nieuwe pannenkoekenboerderij. Heel succesvol en het scheelt 3-4 euro per pannenkoek met onze normale boerderij. We deelden chorizo/geitenkaas/honing en kaas/gember. Allebei erg lekker. Ik wil volgende week weer.
Ik ga het liefst naar de theewinkel en dan laat ik me adviseren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:42 schreef AnneX het volgende:
Thee!een meer Cul vraag van mij.
Dagelijks drink ik potten thee. Met zakjes van een huismerk spar, jumbo of wat anders. Best wat smaken afgewisseld. Voorkeur is citroen.
En eigenlijk is het warm water met een kleurtje. Als het maar vocht is.
Wie drinkt ook vaak thee en heeft een advies voor een (merk van een) smaakvolle thee?
Das geen plastic. Soort netje.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als het in zulke piramide-zakjes zit: dat vind ik toch zulks totaal onnodig kloteplastic. Wat voor thee er ook in zit, mijn huis komt het niet in. Plastic is voor veel dingen nuttig en handig, maar niet voor thee, dat is misdadig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |