quote:IK WIL DAT ALLES WAT KLINKT ALS EEN PRODUCT VAN EEN DOOD DIER OOK GEWOON DOOD DIER IS ANDERS WORDT IK HELEMAAL ZIEDEND!!!!
GRRRRR ALS JE ZO NODIG GEHAKT WIL ETEN DAN EET JE TOCH GEWOON GEHAKT GA NIET MOEILEIJK DOEN MET VEGAROMMEL, EET GEWOON GRAS DAN1!!!!
KOCHT LAATST WORST OMDAT ER WORST OPSTOND WAS HET VEGAworst MOEST KOTSEN EN HEB GELIJK WEGGEGOOID EN SNEL BBQ AANGEDAAN GRAAWAAAAAAA!!! VLEEES! MENSEN MOETEN GEWOON VLEES!!
Graag gedaan!quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:15 schreef Rode_Wijn het volgende:
Dan rest mij niets anders dan u te danken voor de aandacht.
Dat klinkt alsof het alleen maar uit 'bijproducten' bestaatquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Net gegoogeld en kom uit bij AH. Daar lees ik dan dat plantaardige kaas bestaat uit:
Ingrediënten: water, kokosolie, gemodificeerd zetmeel (aardappel, tapioca), aardappelzetmeel, maltodextrine, zout, natuurlijke aroma's, zuurteregelaar (citroenzuur [E330]), kleurstof (caroteen [E160a]), olijfextract, extract van paprika.
Waarvan toegevoegde suikers 0.00g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 1.80g per 100 gram
https://www.ah.nl/product(...)taardige-goudse-plak
Klinkt als een gezond alternatief voor echte kaasquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Net gegoogeld en kom uit bij AH. Daar lees ik dan dat plantaardige kaas bestaat uit:
Ingrediënten: water, kokosolie, gemodificeerd zetmeel (aardappel, tapioca), aardappelzetmeel, maltodextrine, zout, natuurlijke aroma's, zuurteregelaar (citroenzuur [E330]), kleurstof (caroteen [E160a]), olijfextract, extract van paprika.
Waarvan toegevoegde suikers 0.00g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 1.80g per 100 gram
Een plakje gezouten aardappelquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Hier kan ik ook mee levenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:23 schreef Marsenal het volgende:
Kaes klinkt alsof het van Scandinavische koeien is, ik zou me best kunnen vergissen.
Kaasch?
PL alliteratie is heel lelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:31 schreef herverwijderd het volgende:
Nouja, het heeft wel die alliteratie die mensen zo leuk vinden, dus dat is al iets.
Dan nog, iets meer creativiteit mogen we wel verwachten voor dat geldquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 14:46 schreef Fretwork het volgende:
Kaas en gelijkende termen zijn beschermd in Nederland.
Beter Belegen zou mogenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:23 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dan nog, iets meer creativiteit mogen we wel verwachten voor dat geld
Echt? Ik vind dat zelf juist de meest aantrekkelijke van alle alliteraties.quote:
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Beter Belegen zou mogen
Trademark pending
Onmeunig Oud.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:36 schreef knoopie het volgende:
[..]
Klinkt goed!
Juist Jong
Beter Belegen
Overdadig Oud
Pindakaas mag ook. Dus zoiets als “plantenkaas” waarschijnlijk ook wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 14:46 schreef Fretwork het volgende:
Kaas en gelijkende termen zijn beschermd in Nederland.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:40 schreef knoopie het volgende:
Pindakaas mag ook. Dus zoiets als “plantenkaas” waarschijnlijk ook wel.
Alsof je kaas voor je gezondheid eet…quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:42 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Klinkt als een gezond alternatief voor echte kaas
Betere naam dus: Paprikaas?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:26 schreef Hiddendoe het volgende:
lees ik dan dat plantaardige kaas bestaat uit:
[...] extract van paprika.
Het is geen kalfslever natuurlijk maar verder prima te doen als je geen vlees omhanden hebt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:45 schreef Intint het volgende:
[..]
Alsof je kaas voor je gezondheid eet…
Ik probeer heel veel/vaak vega(n) dingen, maar als het gaat om plantaardige plakken 'kaas' is er idd nog veel verbetering mogelijk/nodig (die uit de OP nooit gegeten, maar andere soorten)...quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 18:41 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik kocht die plantaardige plakken dus, want ik eet wel vaker vegameuk. Maar ze zijn om van te huilen, zo goor. Dit stuur je naar je vijanden. Wel zonder vingerafdrukken anders worsdt je opgepakt voor moord.
Klacht: waar is de kotssmiley als je 'm nodig hebt.
Dit is ook lang niet slechtquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Beter Belegen zou mogen
Trademark pending
Deze vind ik leukquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:40 schreef knoopie het volgende:
[..]
Pindakaas mag ook. Dus zoiets als “plantenkaas” waarschijnlijk ook wel.
Ik stel daarom voor om dit product te gaan verkopen in België.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 18:41 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik kocht die plantaardige plakken dus, want ik eet wel vaker vegameuk. Maar ze zijn om van te huilen, zo goor. Dit stuur je naar je vijanden. Wel zonder vingerafdrukken anders wordt je opgepakt voor moord.
Je doet je naam eer aan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 20:43 schreef Staatsgreepje het volgende:
[..]
Ik stel daarom voor om dit product te gaan verkopen in België.
De Suske en Wiske albums hebben bijna allemaal titels met beginrijm.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:35 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Echt? Ik vind dat zelf juist de meest aantrekkelijke van alle alliteraties.
Helaas is de aantrekkingskracht niet wederzijds.
En de normale kaas wordt gemaakt van melk, van een koe die voer krijgt dat ze uit zuid-Amerika importeren, waar ook regenwoud voor gekapt is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 22:09 schreef Het_Bokje het volgende:
Kutkaes
Kososolie = palmolie = door gekapt regenwoud lokaal deugbare kankerproducten mogelijk maken
Bedankt voor deze info, dat was vast nog helemaal niemand opgevallenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 22:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De Suske en Wiske albums hebben bijna allemaal titels met beginrijm.
https://nl.wikipedia.org/(...)n_van_Suske_en_Wiske
Het maakt dus weinig uit. In dat geval kun je ook kiezen voor het lekkerste product. Ja dat mag nog anno 2022. En anders kunnen we dat gewoon hierbij toelaten.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 01:09 schreef knoopie het volgende:
[..]
En de normale kaas wordt gemaakt van melk, van een koe die voer krijgt dat ze uit zuid-Amerika importeren, waar ook regenwoud voor gekapt is.
Dus de eigenlijke vraag is; moet je meer regenwoud kappen voor plantenkaas, of moet je meer regenwoud kappen voor diervoer voor koeienkaas?
Vegaas. Mwa. Maar 1 letter en de naam wordt erg onsmakelijk. Juist die associatie wil je niet met voedsel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:43 schreef HeatWave het volgende:
Vegaas.
Een bruine boterham met vegaas, klinkt prima.
Dat het nou een beetje op Vega's lijkt is puur toeval.
Dubbele punt, kleine rquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 18:41 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik kocht die plantaardige plakken dus, want ik eet wel vaker vegameuk. Maar ze zijn om van te huilen, zo goor. Dit stuur je naar je vijanden. Wel zonder vingerafdrukken anders wordt je opgepakt voor moord.
Oh, ik ben vrij zeker dat het ze in de toekomst gaat lukken om die plakken op de één of andere manier (meer) lijkend te krijgen. Zowel qua structuur/'bite' als qua smaak. Wie had verwacht dat een product op basis van erwten-eiwitten, koolzaadolie en tarwe-gluten in de buurt kan komen van tonijn? Qua smaak, qua structuur/visueel én qua geur... Dat is ook (al) gelukt! Vuna van Garden Gourmetquote:Op woensdag 10 augustus 2022 07:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dubbele punt, kleine r
Uit nieuwsgierigheid: had je verwacht dat op chemische wijze samengelijmde stukken plant wat smaak betreft in de buurt zou komen van de aloud bekende kaas?
1 aspect vind ik nog belangrijker: voedingswaarde. Zit dat ook goed bij Vuna?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 09:58 schreef Forbry het volgende:
[..]
Oh, ik ben vrij zeker dat het ze in de toekomst gaat lukken om die plakken op de één of andere manier (meer) lijkend te krijgen. Zowel qua structuur/'bite' als qua smaak. Wie had verwacht dat een product op basis van erwten-eiwitten, koolzaadolie en tarwe-gluten in de buurt kan komen van tonijn? Qua smaak, qua structuur/visueel én qua geur... Dat is ook (al) gelukt! Vuna van Garden Gourmet
Dat is de merknaam, maar klinkt idd wel een beetje als kattenvoer ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 10:33 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
1 aspect vind ik nog belangrijker: voedingswaarde. Zit dat ook goed bij Vuna?
Overigens wel weer een klachtwaardige naam. Garden gourmet. Ja het dekt de lading maar dit klinkt gewoon als kattenvoer. En als het naar vis ruikt dan lijkt dat helemaal
Zou Puna in dat geval geen betere naam zijn?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 10:38 schreef Forbry het volgende:
Het product heet Vuna. Tja, het ruikt naar tonijn in blik...
Het aantal gram proteīne komt heel aardig overeen. Helaas zitten er heel wat meer vetten (2,4 gr tegen 1,6 gram bij Tonijn op water) en caloriëen (280 kcal tegen 108) in de plantaardige variant.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 10:38 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat is de merknaam, maar klinkt idd wel een beetje als kattenvoer ja.Het product heet Vuna. Tja, het ruikt naar tonijn in blik...
Is VUNA gezond?
"Het is rijk aan eiwitten en heeft een Nutri-Score B. VUNA is een bron van Omega-3 vetzuren omdat het per 100 gram en 100 kcal minimaal 0,3 gram Omega-3 vetzuren (ALA) bevat."
https://wateetjedanwel.nl(...)plantaardige-tonijn/
Hier alle ingrediënten en de voedingswaarde:
https://www.gardengourmet.nl/product/vegan-vuna
Leuk dat je het gaat proberen en laat nog eens weten wat je ervan vindt!quote:Op woensdag 10 augustus 2022 10:54 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het aantal gram proteīne komt heel aardig overeen. Helaas zitten er heel wat meer vetten (2,4 gr tegen 1,6 gram bij Tonijn op water) en caloriëen (280 kcal tegen 108) in de plantaardige variant.
Maar ik ga het eens proberen. En ik ben een fervente tonijnliefhebber dus kritisch ga ik zijn.
Hou eens op met dat shillenquote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:20 schreef Forbry het volgende:
Oh, uitgezonderd "specktakel" (plantaardige plakjes spek) van De vegetarisch Slager. Lekker hartig en lekker krokant (zien er in de verpakking niet lekker uit, maar dat komt wel als je ze bakt)! Minder zout (van smaak) dan echte plakjes spek, maar dat vind ik eigenlijk juist wel prettig/lekker.
[ afbeelding ]
Ik ga het ook eens proberen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 10:38 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat is de merknaam, maar klinkt idd wel een beetje als kattenvoer ja.Het product heet Vuna. Tja, het ruikt naar tonijn in blik...
Is VUNA gezond?
"Het is rijk aan eiwitten en heeft een Nutri-Score B. VUNA is een bron van Omega-3 vetzuren omdat het per 100 gram en 100 kcal minimaal 0,3 gram Omega-3 vetzuren (ALA) bevat."
https://wateetjedanwel.nl(...)plantaardige-tonijn/
Hier alle ingrediënten en de voedingswaarde:
https://www.gardengourmet.nl/product/vegan-vuna
quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hou eens op met dat shillen
Hoeveel geld krijg je hiervoor van de vegalobby
Speciaal voor jou nog één:quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hou eens op met dat shillen
Hoeveel geld krijg je hiervoor van de vegalobby
Das gewoon een kaassoufléquote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Speciaal voor jou nog één:
[ afbeelding ]
Vegan schnitzels van de Aldi. Lijken op cordon bleus (ook qua smaak) en erg lekker!
Ik weet niet precies wat het idee erachter is, maar het lijkt qua smaak nog het meest op een cordon bleu.quote:
Nah, DIE onzin hoor ik (gelukkig) eigenlijk niet meer zo vaak...quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:05 schreef herverwijderd het volgende:
Duurde nog best lang voor die reactie kwam.
Als een koe zijn voedsel 1:1 om zou zetten in melk, zonder verlies, dan zou je gelijk hebben. Maar dat is natuurlijk niet zo. Koeien zijn inefficiënt, omdat ze zichzelf ook nog warm moeten houden en daarnaast de helft weer uitpoepen. De eiwitten direkt uit (bijvoorbeeld) mais halen is altijd efficiënter dan het via een koe te laten gaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 07:32 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het maakt dus weinig uit. In dat geval kun je ook kiezen voor het lekkerste product. Ja dat mag nog anno 2022. En anders kunnen we dat gewoon hierbij toelaten.
Daar heb je helemaal gelijk in. En zelf eet ik ook uitsluitend echte kaas (en echte yoghurt) omdat het surrogaat er (nog) niet aan kan tippen. Maar “het regenwoud” is natuurlijk geen geldig argument tegen vegetarische kaas. Daar ging het mij om.quote:Het lekkerste (en wellicht ook het meest natuurlijke) product is de gewone kaas. Gemaakt met behulp van dieren. Smaakt heerlijk bij een glaasje rood. En heeft een voor mij aantrekkelijke naam.
Ik eet ook nog steeds echte kaas en echte yoghurt. Wel minder vaak en dan zo goed als altijd biologisch/3 sterren. Verre van perfect, maar het kan slechter. Ook als het om eieren/melk/room/vis (anders dan tonijn uit blik) gaat vind ik vega(n) nog erg lastig...quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:10 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als een koe zijn voedsel 1:1 om zou zetten in melk, zonder verlies, dan zou je gelijk hebben. Maar dat is natuurlijk niet zo. Koeien zijn inefficiënt, omdat ze zichzelf ook nog warm moeten houden en daarnaast de helft weer uitpoepen. De eiwitten direkt uit (bijvoorbeeld) mais halen is altijd efficiënter dan het via een koe te laten gaan.
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. En zelf eet ik ook uitsluitend echte kaas (en echte yoghurt) omdat het surrogaat er (nog) niet aan kan tippen. Maar “het regenwoud” is natuurlijk geen geldig argument tegen vegetarische kaas. Daar ging het mij om.
Wat is er gek aan om geconditioneerd te zijn om iets lekker te vinden maar anderzijds ook niet te willen bijdragen aan dierenleed?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:44 schreef Slavski het volgende:
Geen vlees willen eten maar wel vegetarische meuk wat erop lijkt en smaakt
Klopt. Ik vind het nog steeds heel lekker. Maar er zijn IMO dingen belangrijker dan een paar seconden durende aangename prikkeling van mijn smaakpapillen. Als er een optie is die ook lekker smaakt maar waarbij er minder dierenleed wordt veroorzaakt kies ik toch liever voor die tweede optie.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:44 schreef Slavski het volgende:
Geen vlees willen eten maar wel vegetarische meuk wat erop lijkt en smaakt. Geef maar toe dat je stiekem verlangt naar die lekkere sappige biefstuk.
"Afval zal gewoon op de grond gegooid blijven worden of je nu wel of niet zelf ook je afval op de grond gooit."quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:44 schreef Slavski het volgende:
Dieren worden geslacht of je nou wel of geen vegetariër bent.
Jawel want vraag en aanbod. Daarnaast is er ook onderzoek gedaan. Gemiddeld spaar je per jaar 95 dierenlevens door vegan te puur puur en alleen door je consumptie aan te passen. De indirecte effecten zijn echter nog veel groter.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:44 schreef Slavski het volgende:
Het is niet alsof je een dier hebt gered omdat je vegetariër bent geworden.
Zorgen dat de totale massaproductie langzaam afneemt. Mainstream veganisme is nog erg nieuw maar het neemt elk jaar toe. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat er in de toekomst een punt zal komen dat de wrede bio-industrie minder dieren zal gaan produceren en om daar te komen is structurele bewustwording en verandering in de consumptie van het individu nodig.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:44 schreef Slavski het volgende:
Er zijn bijna 18 miljoen mensen in Nederland, massaproductie blijft gewoon door gaan en de schappen worden net zo veel bijgevuld als voorheen, dus wat is dan over van je doel waardoor je in de eerste instantie vegetariër bent geworden?
Ik eet af en toe ook wel eens vegetarisch, maar die meuk die pretendeert op vlees te lijken is inderdaad echt niet te vreten. Als ik vegetarisch wil eten en een gerecht maak wat normaliter met vlees is, vervang ik het vaak door champignons, courgette, aubergine of iets dergelijks. Van die stukjes vegetarische kip, vegetarisch gehakt of wat dan ook smaakt echt naar rubber.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:44 schreef Slavski het volgende:
Geen vlees willen eten maar wel vegetarische meuk wat erop lijkt en smaaktGeef maar toe dat je stiekem verlangt naar die lekkere sappige biefstuk. Dieren worden geslacht of je nou wel of geen vegetariër bent. Het is niet alsof je een dier hebt gered omdat je vegetariër bent geworden. Er zijn bijna 18 miljoen mensen in Nederland, massaproductie blijft gewoon door gaan en de schappen worden net zo veel bijgevuld als voorheen, dus wat is dan over van je doel waardoor je in de eerste instantie vegetariër bent geworden?
Mooiquote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:32 schreef Intint het volgende:
[..]
Wat is er gek aan om geconditioneerd te zijn om iets lekker te vinden maar anderzijds ook niet te willen bijdragen aan dierenleed?
[..]
Klopt. Ik vind het nog steeds heel lekker. Maar er zijn IMO dingen belangrijker dan een paar seconden durende aangename prikkeling van mijn smaakpapillen. Als er een optie is die ook lekker smaakt maar waarbij er minder dierenleed wordt veroorzaakt kies ik toch liever voor die tweede optie.
[..]
"Afval zal gewoon op de grond gegooid blijven worden of je nu wel of niet zelf ook je afval op de grond gooit."
"Mensen zullen toch altijd vermoord worden dus waarom houden we ons nog bezig met het voorkomen van moorden"
Ook wel de nirvana fallacy genoemd. Ik neem aan dat de voorbeelden duidelijk genoeg zijn en geen verdere uitleg nodig is.
[..]
Jawel want vraag en aanbod. Daarnaast is er ook onderzoek gedaan. Gemiddeld spaar je per jaar 95 dierenlevens door vegan te puur puur en alleen door je consumptie aan te passen. De indirecte effecten zijn echter nog veel groter.
[..]
Zorgen dat de totale massaproductie langzaam afneemt. Mainstream veganisme is nog erg nieuw maar het neemt elk jaar toe. Het licht in de lijn der verwachtingen dat er in de toekomst een punt zal komen dat de vrede bio-industrie minder dieren zal gaan produceren en om daar te komen is structurele bewustwording en verandering in de consumptie van het individu nodig.
Ik had geen zin om er op in te gaan, maar dank dat jij dat wel doet!quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:32 schreef Intint het volgende:
[..]
Wat is er gek aan om geconditioneerd te zijn om iets lekker te vinden maar anderzijds ook niet te willen bijdragen aan dierenleed?
[..]
Klopt. Ik vind het nog steeds heel lekker. Maar er zijn IMO dingen belangrijker dan een paar seconden durende aangename prikkeling van mijn smaakpapillen. Als er een optie is die ook lekker smaakt maar waarbij er minder dierenleed wordt veroorzaakt kies ik toch liever voor die tweede optie.
[..]
"Afval zal gewoon op de grond gegooid blijven worden of je nu wel of niet zelf ook je afval op de grond gooit."
"Mensen zullen toch altijd vermoord worden dus waarom houden we ons nog bezig met het voorkomen van moorden"
Ook wel de nirvana fallacy genoemd. Ik neem aan dat de voorbeelden duidelijk genoeg zijn en geen verdere uitleg nodig is.
[..]
Jawel want vraag en aanbod. Daarnaast is er ook onderzoek gedaan. Gemiddeld spaar je per jaar 95 dierenlevens door vegan te puur puur en alleen door je consumptie aan te passen. De indirecte effecten zijn echter nog veel groter.
[..]
Zorgen dat de totale massaproductie langzaam afneemt. Mainstream veganisme is nog erg nieuw maar het neemt elk jaar toe. Het licht in de lijn der verwachtingen dat er in de toekomst een punt zal komen dat de vrede bio-industrie minder dieren zal gaan produceren en om daar te komen is structurele bewustwording en verandering in de consumptie van het individu nodig.
Haha lol. Aangepast.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik had geen zin om erin op in te gaan, maar dank dat jij dat wel doet!Alleen 'vrede' moet wrede zijn denk ik
Top reactie verder!
Ik snap je punt over de massaproductie helemaal. Daar sta ik als vleeseter ook niet achter. Ik let dan ook op keurmerken en koop vlees bij voorkeur bij een goede slager, zodat ik weet dat het niet afkomstig is van dieren die nog net niet zijn opgestapeld. Mag ik vragen wat jouw mening is over het eten van vlees waarvan je weet dat de dieren een vrijwel perfect leven hebben gehad? Of is het puur het doden van het dier?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:32 schreef Intint het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Zorgen dat de totale massaproductie langzaam afneemt. Mainstream veganisme is nog erg nieuw maar het neemt elk jaar toe. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat er in de toekomst een punt zal komen dat de wrede bio-industrie minder dieren zal gaan produceren en om daar te komen is structurele bewustwording en verandering in de consumptie van het individu nodig.
De ene vleesvervanger is de andere niet en ik vind zelf dat er inmiddels toch een hoop lekkere te krijgen zijn en ze worden in rap tempo steeds beter. Ik doe beide. Soms maaltijden met vleesvervangers. Soms vega(n) maaltijden zonder vleesvervangers.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:33 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik eet af en toe ook wel eens vegetarisch, maar die meuk die pretendeert op vlees te lijken is inderdaad echt niet te vreten. Als ik vegetarisch wil eten en een gerecht maak wat normaliter met vlees is, vervang ik het vaak door champignons, courgette, aubergine of iets dergelijks. Van die stukjes vegetarische kip, vegetarisch gehakt of wat dan ook smaakt echt naar rubber.
Mja, ik vind ze niet echt lekker dus, al moet ik toegeven dat ik ze al een tijdje niet meer geprobeerd heb. Ik vind gewoon extra groentes dan veel lekkerder en zeker champignon komt qua structuur ook dicht in de buurt van vlees.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:01 schreef Forbry het volgende:
[..]
De ene vleesvervanger is de andere niet en ik vind zelf dat er inmiddels toch een hoop lekkere te krijgen zijn en ze worden in rap tempo steeds beter. Ik doe beide. Soms maaltijden met vleesvervangers. Soms vega(n) maaltijden zonder vleesvervangers.
De vraag werd niet aan mij gesteld, maar toch...quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:00 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik snap je punt over de massaproductie helemaal. Daar sta ik als vleeseter ook niet achter. Ik let dan ook op keurmerken en koop vlees bij voorkeur bij een goede slager, zodat ik weet dat het niet afkomstig is van dieren die nog net niet zijn opgestapeld. Mag ik vragen wat jouw mening is over het eten van vlees waarvan je weet dat de dieren een vrijwel perfect leven hebben gehad? Of is het puur het doden van het dier?
Ook ben ik van mening dat er veel essentiële voedingsstoffen in vlees zitten en vlees dus deel uit maakt van een gezond, gebalanceerd dieet. Mensen zijn altijd al omnivoor geweest en hoewel je uiteraard supplementen kunt slikken, mis je uiteindelijk toch bepaalde stoffen. Ik ben het met je eens dat er veel te veel vlees gegeten wordt en dat we dat kunnen minderen (wat ik dus zelf ook probeer), maar helemaal eruit is denk ik ongezond. Hoe kijk je daar tegenaan?
Kan ik mij ook wel voorstellen hoor en smaken verschillen nou éénmaal. Ik ben (helaas) best een moeilijke groente-eter, dus dat zal voor mij dan weer meespelen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Mja, ik vind ze niet echt lekker dus, al moet ik toegeven dat ik ze al een tijdje niet meer geprobeerd heb. Ik vind gewoon extra groentes dan veel lekkerder en zeker champignon komt qua structuur ook dicht in de buurt van vlees.
Wat ik overigens wel eens haal bij de Lidl (waar ik m'n boodschappen doe) is een kaasschelp of Oosterse schijf of dat soort zaken uit de vegetarische sectie en dat eet in plaats van een stukje vlees bij het oer-Hollandse AVG'tje. Maar dat is dan weer niet iets dat pretendeert vlees te zijn, maar gewoon een op zichzelf staand product. Vind ik dan
Ik vind de kwaliteit van de meeste vegameuk vooruit gegaan in de afgelopen 5 jaar. Dus ik had hoop dat het minstens eetbaar zou zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 07:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dubbele punt, kleine r
Uit nieuwsgierigheid: had je verwacht dat op chemische wijze samengelijmde stukken plant wat smaak betreft in de buurt zou komen van de aloud bekende kaas?
Hoe krijgen schaaldieren en vissen dat eigenlijk toegediend?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:17 schreef Forbry het volgende:
[..]
De vraag werd niet aan mij gesteld, maar toch...
Ik had lang dezelfde mening m.b.t. gezondheid, maar ik heb mij inmiddels ingelezen en je kunt in principe prima gezond leven zonder dierlijke producten. Daarvoor moet je wel iets beter/bewuster opletten wát je precies eet om niet bepaalde tekorten op te lopen. Het enige waarvoor je een supplement zal moeten slikken is Vitamine B12. Maar vleeseters krijgen ook alleen maar vitamine B12 binnen omdat de dieren die toegediend krijgen...
Ik vind zelf het (zo 'humaan' mogelijk) doden en vervolgens opeten van dieren minder erg dan hoe hun leven vķķr dat moment verloopt, maar uiteindelijk vind ik zelf béide een probleem. Ik geloof ook niet in slachten zonder enige pijn/angst.
Hm, dit klinkt als stemming maken eigenlijk. Misschien komt het voor of zijn er wat tweakjes hier en daar, maar in principe wordt eten (ook plantaardig) in het verteringsstelsel van het dier in kwestie omgezet naar b12. Wat de vleeseter vervolgens via het eten van dat vlees binnen krijgt.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:17 schreef Forbry het volgende:
[..]
De vraag werd niet aan mij gesteld, maar toch...
Ik had lang dezelfde mening m.b.t. gezondheid, maar ik heb mij inmiddels ingelezen en je kunt in principe prima gezond leven zonder dierlijke producten. Daarvoor moet je wel iets beter/bewuster opletten wát je precies eet om niet bepaalde tekorten op te lopen. Het enige waarvoor je een supplement zal moeten slikken is Vitamine B12. Maar vleeseters krijgen ook alleen maar vitamine B12 binnen omdat de dieren die toegediend krijgen...
Ik vind zelf het (zo 'humaan' mogelijk) doden en vervolgens opeten van dieren minder erg dan hoe hun leven vķķr dat moment verloopt, maar uiteindelijk vind ik zelf béide een probleem. Ik geloof ook niet in slachten zonder enige pijn/angst.
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 02:03 schreef Grems het volgende:
[..]
Hoe krijgen schaaldieren en vissen dat eigenlijk toegediend?
Jullie hebben gelijk en het was zeker niet mijn bedoeling om "stemming te maken", maar gewoon een foute 'vertaling' van wat ik (laatst nog) ergens gelezen had. Excuses en ik zal het weghalen. Feit is - en daar gaat het uiteindelijk om - dat je als veganist vitamine B12 zal moeten slikken. Voor de rest kan plantaardige voeding - in principe - in alle essentiële voedingstoffen voorzien, MITS je dan wel bepaalde voeding in bepaalde hoeveelheden (en ook in bepaalde combinaties?) eet. Doe je dat niet, loop je kans ook bepaalde andere tekorten op te lopen. Ook wat dat aangaat kunnen vleesvervangers handig zijn, omdat daar sķms vitamine B12, ijzer, etc. aan wordt toegevoegd.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 02:55 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hm, dit klinkt als stemming maken eigenlijk. Misschien komt het voor of zijn er wat tweakjes hier en daar, maar in principe wordt eten (ook plantaardig) in het verteringsstelsel van het dier in kwestie omgezet naar b12. Wat de vleeseter vervolgens via het eten van dat vlees binnen krijgt.
Dat komt dus gewoon uit een energieslurpende en vervuilende fabriek. Dan liever kaas die de boerin met haar knuisten heeft staan karnen en knedenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:26 schreef Hiddendoe het volgende:
In dit topic hoeft niemand iets te worden. Welkom dusquote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:34 schreef LanaMyst het volgende:
Ik koop die troep sowieso niet, heb wel eens plantaardige melk geprobeerd, 2x zo duur en na een paar slokken de rest maar weggegooid.
Als je dan perse geen vlees wilt eten, zijn kaas/zuivel en eieren juist een goed alternatief. Maar blijkbaar moet iedereen veganist worden, nou ze kunnen de pot op.
Hoe zijn eieren en zuivel een goed alternatief voor iemand die dierenleed wil verminderen?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:34 schreef LanaMyst het volgende:
Ik koop die troep sowieso niet, heb wel eens plantaardige melk geprobeerd, 2x zo duur en na een paar slokken de rest maar weggegooid.
Als je dan perse geen vlees wilt eten, zijn kaas/zuivel en eieren juist een goed alternatief. Maar blijkbaar moet iedereen veganist worden, nou ze kunnen de pot op.
Je hebt een nogal geromantiseerd beeld van hoe de meeste kaas wordt gemaakt.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat komt dus gewoon uit een energieslurpende en vervuilende fabriek. Dan liever kaas die de boerin met haar knuisten heeft staan karnen en kneden
Mwoah..... ik kijk altijd naar het plaatje op de verpakking om te zien hoe het gemaakt wordtquote:Op donderdag 11 augustus 2022 15:23 schreef Intint het volgende:
[..]
Je hebt een nogal geromantiseerd beeld van hoe de meeste kaas wordt gemaakt.
Men heeft het altijd over minderen van vleesconsumptie en dan gaat dat wel op natuurlijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 15:21 schreef Intint het volgende:
[..]
Hoe zijn eieren en zuivel een goed alternatief voor iemand die dierenleed wil verminderen?
Niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 15:21 schreef Intint het volgende:
[..]
Hoe zijn eieren en zuivel een goed alternatief voor iemand die dierenleed wil verminderen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |