abonnement Unibet Coolblue
pi_205748934
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus... Ga je me nog uitleg geven over hoe die 15000 slachtoffers van 8 jaar opwegen tegenover die honderden duizenden slachtoffers van de militaire operatie sinds 2022?
Nee. Wat is dit voor een waanzinnig gebrabbel? Oh die 15.000 (waaronder meer dan 150 kinderen) doen er niet toe? :N
Ga jij mij uitleg geven waarom het Westen deze moorden accepteerde en niets deed?
Ga jij mij uitleg geven waarom er 8 jaar lang geen druk op Kiev werd gepleegd om deze moorden te stoppen?
Als dat was gebeurd had er geen inval plaats gevonden.
pi_205748935
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:53 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wapens sturen omdat ze er om vragen.
Is wat anders dan dat de westerse wereld hun dingt om te vechten..

News flash al 100+ jaar misschien wel meer staat Oekrane niet op goede voet met Rusland.
En dit gaat beide kanten op, en nu vechten ze het lekker uit..
Enige wat westen doet is de middelen geven zodat ze dit kunnen doen.
En dit gaat beide kanten op, en nu vechten ze het lekker uit..

Waar maak je je dan druk om?
pi_205748951
Is dit het doel van de Russen voor de winter komt?
Geel (gemarkeerd)
pi_205748973
NIEUWS!

------------------------
De Oekraense president Volodimir Zelenski heeft vandaag telefonisch contact gehad met de Amerikaanse president Joe Biden over de Russische invasie. Volgens Zelenski is er overleg gevoerd over de volgende stappen 'op weg naar overwinning' en het verantwoordelijk houden van Moskou voor oorlogsmisdaden. _O-

Biden herhaalde zijn steun aan Oekrane en Zelenski reageerde daar dankbaar op. Naast sancties tegen Rusland helpen de Verenigde Staten Oekrane door onder meer wapens en munitie te sturen. De VS hebben dit jaar ruim 13,5 miljard dollar (13,5 miljard euro) aan hulp toegezegd. Het grootste wapenpakket ter waarde van bijna 3 miljard dollar werd gisteren op de Oekraense onafhankelijkheidsdag aangekondigd en is voor de langere termijn.

De regering-Biden wil volgens The Wall Street Journal de militaire steun aan Oekrane in de komende weken een naam geven, wat eerder ook werd gedaan bij de missies in Irak en Afghanistan. De Amerikaanse krant meldt verder dat een generaal wordt aangewezen om de trainingen van en assistentie voor Oekraners te leiden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)iljoen-man~afd43252/

Een naam geven aan de financiele hulp? Missie "hopeloos" misschien? _O-
pi_205749065
twitter
#GoBankrupt4Ukraine
pi_205749415
Aah het succes van de sancties …

quote:
Ook Macron waarschuwt voor harde winter en einde van 'de overvloed'

De hoge energieprijzen zullen in Belgi tot economisch moeilijke tijden leiden. Dat zegt premier Alexander De Croo. "De komende vijf tien winters gaat het moeilijk zijn. In een aantal sectoren is het echt moeilijk om met die hoge energieprijzen om te gaan. We volgen dat van nabij, maar we moeten transparant zijn: de komende maanden zullen moeilijk worden, de komende winters zullen moeilijk worden. Daar moet je vanuit gaan. Hope for the best, prepare for the worst.

De Franse president Emmanuel Macron waarschuwt eveneens voor de moeilijke winter die hen te wachten staan. “Ons land staat op een kantelpunt”, zei Macron op de eerste vergadering van zijn regering na de zomervakantie. “En staat voor een moeilijke winter en een nieuw tijdperk van instabiliteit door klimaatverandering en de invasie van Rusland in Oekrane.”

Daarnaast stelt Macron eveneens dat het wel eens het einde van 'de overvloed' kan zijn. “Dit kan wel eens het einde zijn van een tijdperk van overvloed. Het einde van een tijdperk van overvloedige technologische producten die altijd beschikbaar leken. Het einde van overvloed aan land en water.”

https://www.msn.com/nl-be(...)-AA114WBo?li=BBqiJv1
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205749445
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 08:42 schreef UncleScorp het volgende:
Aah het succes van de sancties …
[..]

De hoge jongens hebben er geen last van hoor.

Daar wordt alles voor betaald dus wat maakt het hun uit als benzine, huur, gas, licht, water en eten omhoog schieten?

pi_205749483
quote:
Nucleaire ramp Zaporizja ternauwernood voorkomen, aldus Zelenski

De Oekraense president Volodimir Zelenski heeft gisteravond in zijn videoboodschap stilgestaan bij de elektriciteitsproblemen waar de bezette kerncentrale van Zaporizja gisteren mee kampte. Volgens Zelenski werd "een nucleaire ramp ternauwernood voorkomen dankzij een noodaggregaat".

Een hoogspanningskabel die de grootste kerncentrale van Europa van elektriciteit voorziet, werd door onbekende oorzaak zeker twee keer afgekoppeld. De Russische autoriteiten meldden dat dit was gebeurd in reactie op een brand in de buurt. De nucleaire waakhond van de VN (IAEA) kon geen mededelingen doen over de oorzaak.

"Als de dieselgeneratoren niet waren ingeschakeld en het personeel van de centrale niet had gereageerd op de stroomuitval, dan hadden we nu al te maken gehad met de gevolgen van een kernramp", aldus Zelenski in zijn dagelijkse toespraak. De Oekraense president eist dat medewerkers van toezichthouder IAEA snel toegang tot de kerncentrale krijgen "voordat er geen weg terug meer is".

De kerncentrale van Zaporizja, ten noordwesten van Melitopol, is sinds maart in handen van Rusland en wordt volgens het Russische defensieministerie vaak onder vuur genomen door Oekraense milities of het Oekraense leger. Oekrane op zijn beurt verwijt de Russen beschietingen. Internationale organisaties dringen erop aan het complex vrij te maken van militairen om het gevaar van een kernramp te verkleinen.

https://www.msn.com/nl-be(...)-AA117eRQ?li=BBqiQ9V
HIJ laat zijn troepen continu de centrale beschieten … eerst was het omdat er russische artillerie zou staan…nu is het omdat er sluipschutters liggen…elk excuus is goed blijkbaar …en het westen slikt alle zelenski nonsens als zoete koek, sukkels

En het complex vrij maken van militairen ? :') Dan staan er de volgende dag gewoon oekrainse militairen 8)7
Nee om het gevaar van kernramp te verkleinen miet oekraine gewoon stoppen met erop te schieten dombo
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205749673
quote:
Ook Belgische industrie kreunt onder ongeziene energiecrisis: fabrieken liggen stil, facturen zijn tot 15 keer duurder

Net als u en ik slikken de Belgische bedrijven als de nieuwe energiefacturen op de mat vallen, want die explosief stijgende groothandelsprijzen worden natuurlijk doorgerekend naar de klant.
“Wij worden vandaag geconfronteerd met een energiefactuur die 10 15 keer groter is dan in normale tijden

Economische werkloosheid
De stilstand heeft vanzelfsprekend gevolgen voor het personeel: “Een deel van het personeel zit vandaag gedwongen thuis, door economische werkloosheid. En als de situatie niet verandert, zal dat alleen maar verergeren.”

https://www.msn.com/nl-be(...)-AA116oHJ?li=BBqiJv1
Benieuwd of al deze werklozen deze winter braafjes hun geel/blauwe vlagjes gaan verbranden om nog wat warmte te hebben …

Hopelijk houden onze regeringen nog wat wapens over om op eigen volk te schieten wanneer de rellen beginnen…
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205750180
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Benieuwd of al deze werklozen deze winter braafjes hun geel/blauwe vlagjes gaan verbranden om nog wat warmte te hebben …

Hopelijk houden onze regeringen nog wat wapens over om op eigen volk te schieten wanneer de rellen beginnen…
Ik heb het idee dat mensen al langzaam aan hun vlaggetjes van twitter aan het afhalen zijn.
#GoBankrupt4Ukraine
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:52:12 #261
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205750516
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 06:19 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nee. Wat is dit voor een waanzinnig gebrabbel? Oh die 15.000 (waaronder meer dan 150 kinderen) doen er niet toe? :N
Ga jij mij uitleg geven waarom het Westen deze moorden accepteerde en niets deed?
Ga jij mij uitleg geven waarom er 8 jaar lang geen druk op Kiev werd gepleegd om deze moorden te stoppen?
Als dat was gebeurd had er geen inval plaats gevonden.
Je hebt het elke keer over 8 jaar ik over de laatste 3 jaar en je weet donders goed waarom.

Want je hele Russische propaganda valt in duigen als je het uit gaat zoeken.
.plus 150kinderen ja dat is verschrikkelijk, maar wat denk je dat deze militaire operatie wel niet te weeg heeft gebracht hoeveel kinderen zijn daar niet het slachtoffer van geworden???


Nou??
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205750978
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:52 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je hebt het elke keer over 8 jaar ik over de laatste 3 jaar en je weet donders goed waarom.

Want je hele Russische propaganda valt in duigen als je het uit gaat zoeken.
.plus 150kinderen ja dat is verschrikkelijk, maar wat denk je dat deze militaire operatie wel niet te weeg heeft gebracht hoeveel kinderen zijn daar niet het slachtoffer van geworden???

Nou??
En hoe meer wapens en geld wij blijven sturen, hoe meer het er zullen zijn.
* UncleScorp steunt dit niet
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:39:44 #263
5428 crew  miss_sly
pi_205751009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En hoe meer wapens en geld wij blijven sturen, hoe meer het er zullen zijn.
* UncleScorp steunt dit niet
De meeste kinderen die nu zijn overleden of gewond geraakt, zijn dat door Russische bombardementen. Die krijgen geen geld en wapens van 'ons'.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!fotograaf vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:42:15 #264
364681 over_hedge
pi_205751031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En hoe meer wapens en geld wij blijven sturen, hoe meer het er zullen zijn.
* UncleScorp steunt dit niet
Wat steun je wel? Dat rusland Oekrane in neemt? of gebieden van Oekrane? Of moeten we het maar allemaal prima vinden. Want he wat maakt ons Oekrane nou uit

Of hoe moet ik dat zien
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205751308
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:39 schreef miss_sly het volgende:

De meeste kinderen die nu zijn overleden of gewond geraakt, zijn dat door Russische bombardementen. Die krijgen geen geld en wapens van 'ons'.
Mss niet maar onze steun verlengt de oorlog gewoon nodeloos. Tenzij je blijft geloven in een glorieuze zelenski overwinning, en dan nog levert je dat een gescheurde generatie en een kapot geschoten land, en voor wat ? Behoud van stukje land wat je zelf al aan het beschieten was nog voor dit conflict …
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:24:35 #266
5428 crew  miss_sly
pi_205751527
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mss niet maar onze steun verlengt de oorlog gewoon nodeloos. Tenzij je blijft geloven in een glorieuze zelenski overwinning, en dan nog levert je dat een gescheurde generatie en een kapot geschoten land, en voor wat ? Behoud van stukje land wat je zelf al aan het beschieten was nog voor dit conflict …
Dat is iets dat wij als buitenstaander kunnen vinden, dat de oorlog nodeloos wordt verlengd. Maar de meeste mensen in Oekraene denken daar anders over. Die willen blijven strijden, want ze willen niet bij Rusland horen. En ze willen hun land behouden.

Dan moet je mensen toch helpen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:30:26 #267
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_205751600
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:21 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat mensen al langzaam aan hun vlaggetjes van twitter aan het afhalen zijn.
Ik zie ook minder in het straatbeeld :)
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_205751976
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is iets dat wij als buitenstaander kunnen vinden, dat de oorlog nodeloos wordt verlengd. Maar de meeste mensen in Oekraene denken daar anders over. Die willen blijven strijden, want ze willen niet bij Rusland horen. En ze willen hun land behouden.
Says who? Zelenski ?
Had hij maar beter moeten weten en het geweld in zijn land niet opgedreven hebben. Maar wat wil je … als je het machtige Amerika achter je staan hebt word je algauw overmoedig…en is het maar een klein stapje in de geschiedenisboeken te komen.
En dat ze overmoedig waren bewijst voor mij dat ze zelfs niet eens hun belangrijkste bruggen voorzien hadden van explosieven, want ze zouden de rus wel even tegen houden aan de grens.

quote:
Dan moet je mensen toch helpen?
Tuurlijk…maar dan niet klagen over slachtoffers…je stuurt wapens en je weet dus dat de tegenpartij daar zal op blijven schieten…en als je eigen militairen zich dan af en toe verschansen in burgerfaciliteiten loopt het mis natuurlijk.
En eigenlijk is het aan hun overheid om haar burgers te vrijwaren van oorlogsgeweld. Maar zoals recent bekend werd, heeft ie lekker gezwegen omdat hij vreesde dat zn burgers zouden vluchten … ja hallo…logisch?
Mss niet voor hem, maar wel voor de gewone mensen. Ow en mannen mochten het land sowieso niet meer verlaten…zoals jij zegt…die willen blijven strijden h…willen/moeten…
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205752065
Laat ons nu maar hopen dat onderstaande geen werkelijkheid wordt, nu de kerncentrale zo goed als “afgesloten” is

quote:
Nog twee reactoren te gaan, eens alle zes buiten werking kan de dam van de waterkrachtcentrale Nova Kachovka opgeblazen worden en gaat er een vloedgolf over Cherson en ook over de de centrale van Zaporozhye. Dat is het doel.
20.000 dode Russen en geen elektriciteit meer voor de Zwarte Zee havens.
Private Military Compagnies met de opdracht Rusland tot algemene mobilisatie te dwingen.
De sabotages op Krim, te Wit-Rusland en in Rusland zelf zullen blijven doorgaan.
Zeker als het waar is dat een “ongeluk” in de kerncentrale art 5 van NATO zou kunnen inroepen, iets waar zelenski dagelijkse natte dromen van heeft.
Fuck zn volk, zn land of Europa…als hij de rus maar kan verslaan…
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:36:53 #270
5428 crew  miss_sly
pi_205752587
Waar komt toch die enorme haat tegen Zelensky vandaan? Zeker gezien die er dan tegen Putin niet is.

Als die haat er tegen beide zou zijn, zou ik het nog kunnen begrijpen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205752668
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:36 schreef miss_sly het volgende:
Waar komt toch die enorme haat tegen Zelensky vandaan? Zeker gezien die er dan tegen Putin niet is.

Als die haat er tegen beide zou zijn, zou ik het nog kunnen begrijpen.
Maak die balans es … nog maar hier op Fok … benieuwd of je het durft benoemen.

En die haat ? Sja ik acht hem verantwoordelijk voor het overhoop gooien van gans ons wereldsysteem, met economische en humanitaire crises tot gevolg.
Hij is wel maar de puppet van de VS maar kickt zelf op zijn machts- en aandachtspositie. Mss denkt ie wel nog steeds in een tv-soap te acteren?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:47:02 #272
5428 crew  miss_sly
pi_205752737
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maak die balans es … nog maar hier op Fok … benieuwd of je het durft benoemen.

En die haat ? Sja ik acht hem verantwoordelijk voor het overhoop gooien van gans ons wereldsysteem, met economische en humanitaire crises tot gevolg.
Hij is wel maar de puppet van de VS maar kickt zelf op zijn machts- en aandachtspositie. Mss denkt ie wel nog steeds in een tv-soap te acteren?
Ik snap je eerste opmerking niet, dus weet niet wat ik niet zou durven benoemen.

Wat betreft het tweede deel: heeft Putin daar niet een minstens net zo groot aandeel in als je Zelensky en de VS toedicht? Hoe zie je dat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205752757
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_205753077
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik snap je eerste opmerking niet, dus weet niet wat ik niet zou durven benoemen.
Gewoon… kijk es rond in de topics die jij volgt in NWS, OOR en BNW … en maak de optelsom. Ik zie en lees genoeg…

quote:
Wat betreft het tweede deel: heeft Putin daar niet een minstens net zo groot aandeel in als je Zelensky en de VS toedicht? Hoe zie je dat?
De meesten denken dat Putin nu ineens, bijna pensioenleeftijd, wat landjes gaat veroveren …
Hij start een oorlog…niet evident meer hier in onze wereld in deze tijd.
Wie weet wou hij uiteindelijk ook maar “zijn volk” redden van het geweld dat hen gedurende 8 jaar werd aangedaan door het oekrains leger. Dat er een heus legertje klaarstond om daar binnen te vallen (met een grommende zelenski aan de leiband van de VS) zou uiteindelijk wel es de spreekwoordelijke druppel kunnen geweest zijn van de russische beslissing. Zeker geen evidentie want de rus zag ook hoe NATO 8 jaar jaar lang het land voorbereidde op oorlog met Rusland. Dat heeft zelenski toch ook maar toegelaten, wsl samen met tonnen $$$ voor eigen genot.
Waarom heeft hij toen niet voor zn volk en land gekozen en nee gezegd tegen die oorlogsvoorbereidingen?
En waarom heeft hij gezwegen tegen zn volk op het moment dat een oorlog nakende was?
Nee sorry, van mij geen sympathie
:{w

Dat onze grootste olie leverancier ondertussen honderd duizenden mensen kapot bombardeert in Jemen, interesseert ons geen flikker! Lekker goedkope olie blijven kopen. Maar verder zaken doen met Rusland, die ons continent welvaart gebracht heeft met goedkope energie, en die ons continent mee bevrijd hebben van de nazi’s, nee dat kan ineens nimeer.

Wat een huichelarij toch

En om theguyver voor te zijn … nee ik wil niet pers in Rusland … ik koos voor behoud van onze vorige wereld, in vrede.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205753087
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is iets dat wij als buitenstaander kunnen vinden, dat de oorlog nodeloos wordt verlengd. Maar de meeste mensen in Oekraene denken daar anders over. Die willen blijven strijden, want ze willen niet bij Rusland horen. En ze willen hun land behouden.

Dan moet je mensen toch helpen?
Als de "meeste" mensen daar zouden willen blijven strijden dan zou Zelensky mannen tussen 18 en 60 jaar niet hebben verboden om uit Oekrane te vluchten en ze op die manier beschikbaar voor het leger te houden. Dat zo'n decreet nodig is spreekt voor zich. Rusland wil ook niet dat Oekrane bij hen gaat horen, het ging hen aanvankelijk niet om grondgebied. De beweegredenen voor de inval zijn heel vaak uitgelegd, ook op het forum. Zelensky had heel makkelijk deze oorlog kunnen voorkomen en het land kunnen behouden door geen NAVO lidmaatschap na te streven en etnische Russen niet te onderdrukken. Maar ging hem niet om het Oekraense volk of land, hij is zelf niet echt een Oekraner, corrupt als hij is dient hij zijn eigen belangen en die van Brussel en Washington.
pi_205753325
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 14:19 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Als de "meeste" mensen daar zouden willen blijven strijden dan zou Zelensky mannen tussen 18 en 60 jaar niet hebben verboden om uit Oekrane te vluchten en ze op die manier beschikbaar voor het leger te houden. Dat zo'n decreet nodig is spreekt voor zich. Rusland wil ook niet dat Oekrane bij hen gaat horen, het ging hen aanvankelijk niet om grondgebied. De beweegredenen voor de inval zijn heel vaak uitgelegd, ook op het forum. Zelensky had heel makkelijk deze oorlog kunnen voorkomen en het land kunnen behouden door geen NAVO lidmaatschap na te streven en etnische Russen niet te onderdrukken. Maar ging hem niet om het Oekraense volk of land, hij is zelf niet echt een Oekraner, corrupt als hij is dient hij zijn eigen belangen en die van Brussel en Washington.
Ongetrainde mannen worden als kanonnenvoer gebruikt.
#GoBankrupt4Ukraine
pi_205753527
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 08:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
HIJ laat zijn troepen continu de centrale beschieten … eerst was het omdat er russische artillerie zou staan…nu is het omdat er sluipschutters liggen…elk excuus is goed blijkbaar …en het westen slikt alle zelenski nonsens als zoete koek, sukkels

En het complex vrij maken van militairen ? :') Dan staan er de volgende dag gewoon oekrainse militairen 8)7
Nee om het gevaar van kernramp te verkleinen miet oekraine gewoon stoppen met erop te schieten dombo
Het Westen weet het best wel maar ALLES is geoorloofd om de Russen als Zwarte Piet oO/ af te schilderen, ZELFS een nucleair risico op verdamping...
pi_205753550
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:52 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je hebt het elke keer over 8 jaar ik over de laatste 3 jaar en je weet donders goed waarom.

Want je hele Russische propaganda valt in duigen als je het uit gaat zoeken.
.plus 150kinderen ja dat is verschrikkelijk, maar wat denk je dat deze militaire operatie wel niet te weeg heeft gebracht hoeveel kinderen zijn daar niet het slachtoffer van geworden???

Nou??
Dat jij het over de laatste 3 jaar hebt is jou probleem... selectief rekenen en zaken anders proberen voor te stellen heet dat...
pi_205753558
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De meeste kinderen die nu zijn overleden of gewond geraakt, zijn dat door Russische bombardementen. Die krijgen geen geld en wapens van 'ons'.
Wederom een uitspraak gebaseerd op lucht.
pi_205753560
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 14:53 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Het Westen weet het best wel maar ALLES is geoorloofd om de Russen als Zwarte Piet oO/ af te schilderen, ZELFS een nucleair risico op verdamping...
Ja de VS zal niet wakker liggen van een nucleaire ramp in EU en Rusland... lekker 2 hegemonie concurrenten uitgeschakeld in 1 klap
Op naar China
*O*
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205753599
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 14:55 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat jij het over de laatste 3 jaar hebt is jou probleem... selectief rekenen en zaken anders proberen voor te stellen heet dat...
Hier heet dat dan mooi verwoord "doelpalen verplaatsen", "whataboutism" enz ... alles om toch maar geen tegenargument te krijgen
:Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205753601
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is iets dat wij als buitenstaander kunnen vinden, dat de oorlog nodeloos wordt verlengd. Maar de meeste mensen in Oekraene denken daar anders over. Die willen blijven strijden, want ze willen niet bij Rusland horen. En ze willen hun land behouden.

Dan moet je mensen toch helpen?
????
Ok dus het Westen helpt de (West) Oekrainers.
En de Russen helpen de Donbass Russen tegen de nazi agressie van Kiev. Dat mag dan ook.
pi_205753758
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 14:19 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Als de "meeste" mensen daar zouden willen blijven strijden dan zou Zelensky mannen tussen 18 en 60 jaar niet hebben verboden om uit Oekrane te vluchten en ze op die manier beschikbaar voor het leger te houden. Dat zo'n decreet nodig is spreekt voor zich. Rusland wil ook niet dat Oekrane bij hen gaat horen, het ging hen aanvankelijk niet om grondgebied. De beweegredenen voor de inval zijn heel vaak uitgelegd, ook op het forum. Zelensky had heel makkelijk deze oorlog kunnen voorkomen en het land kunnen behouden door geen NAVO lidmaatschap na te streven en etnische Russen niet te onderdrukken. Maar ging hem niet om het Oekraense volk of land, hij is zelf niet echt een Oekraner, corrupt als hij is dient hij zijn eigen belangen en die van Brussel en Washington.
Kwam net terug van vakantie Zwarte Zee.
Flink wat Oekrainiers met gigantisch dure MPV's en luxe auto's die je in Nederland nauwlijks rond zie rijden.
Komplete gezinnen in gehuurde strandhuizen.
Degene waarvan wij een huisje huurden vertelde dat hij Oekraniers eruit moest zetten omdat zijn huisjes al ver voor het conflikt verhuurd waren maar er werd direkt met flink veel cash geld gezwaaid om door te gaan met de verhuur.
Mannen van "weerbare" leeftijd, lekker zittend op terrasjes met hele gezin en lekker eten en drinken.
Dat zijn dus de mafia en corrupte zakenlui (Zelensky boys) die hier lekker vakantie vieren en de rest sneuvelt in Oekraine.
De minder gelukkige Oekrainiers proberen hun hoofd boven water te houden en die zie je veel al werken in de horeca.
Alleen die tegenstelling maakt me al misselijk.
En dit gebeurd dus ook aan de top.
VS gebruikt landen om haar onverzadigde honger naar macht, invloed en grondstoffen te stillen dus die geven niet om een paar honderduizend slachtoffers.....
pi_205754247
AUDIO: Six Months Later – Russia’s “special military operation” in Ukraine
Riley Waggaman
https://off-guardian.org/(...)peration-in-ukraine/

De comments onder vaak interessanter dan de artikel/hoofdstuk zijn...

https://off-guardian.org/(...)aine/#comment-534171

Allie GoPro
Aug 26, 2022 7:18 AM
Reply to Lost in a dark wood
'Yeah there’s TONS of little movies like this, edited, set to music, showing small scale action you can easily stage or CGI. But where are the big pitched battles? The videos taken while thousands of troops engage each other? Not to be found mate, that’s what. We are watching a pretty cheap movie imo'
......
Allie GoPro

Aug 26, 2022 7:21 AM
Reply to NickM
'oh please. You might as well put up a video of my mum commenting on what’s going on in Ukraine. He’s just watching the same news reports you do. He’s not there and hasn’t got a clue what’s actually going on.'
......
https://off-guardian.org/(...)aine/#comment-534159

Wisenox
Aug 25, 2022 4:58 PM
'Getting a bit ridiculous. Most people know that Putin and the rest of the politicians are WEF puppets. They’re all just playing their parts.
The situation was so dire in month 3 that Ms Ukraine herself had to pick up a rifle and fight. Of course, that was later proven to be an airsoft rifle.
It was so dire that Zelensky took to the airwaves imploring every man, woman and child pick up arms, and there was even a video of a little girl dressed in tiny BDUs singing a patriotic song.

That was 5 months ago. How have they managed to survive? On borrowed military equipment with no one to man it?
If the situation has been that dire for this long, how would Zelensky have time to travel to the US for a Vogue photoshoot? Was he paid for it, while his countrymen died in such a dire situation?

Doesn’t stop there though. We’ve already had the heart-tugging stories of women held hostage in basements for 2 years.
Weird how she decided to appear on FoxNews when she found her freedom; even spoke English, I believe. That must be a coincidence though; the BBC and CNN have no problems at all finding Ukrainian casualties that, just so happen, to speak English.

Has everything you would put in a movie, and it hasn’t even been a year yet.

Despite all the drama of Hollywood, it doesn’t seem like they have any actual war footage. Its all aftermath photos and news clips of rubble. Vogue photoshoots and frontline supermodel warriors, but no actual war. Its Money Laundering and Tax Theft 101.'

.........
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_205754401
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 14:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hier heet dat dan mooi verwoord "doelpalen verplaatsen", "whataboutism" enz ... alles om toch maar geen tegenargument te krijgen
:Y)
Sprak zojuist een kennis van me die veel met Russen werkt in de ballet wereld.
Meeste Russen vinden Putin ok en eigenlijk maar erg lief en zachtaardig.
Degene die hem gaat opvolgen zal van een heel ander kaliber zijn.
Dan wordt er geen 8 jaar meer gepraat en gesmeekt.
pi_205754640
NIEUWS!

----------------------------
Representatives of the US CIA began to show interest in real estate, which Russians are actively acquiring in Turkey, and threaten local business circles with the negative consequences of cooperation with Russia - Yeni Şafak.
https://t.me/intelslava/3(...)f9H789AcNxAcC21qgVUw

Schaamteloze inmenging van de USA in binnenlandse aangelegenheden...
=================
The Dutch city of The Hague asked to be temporarily exempted from the implementation of EU anti-Russian sanctions

As part of the sanctions, the EU must terminate contracts with Russian companies by October 10, but The Hague does not have time to find a replacement for supplies from Gazprom.
https://t.me/intelslava/3(...)ERvLT1dY-F7J-vPNS6rY

_O- _O- _O- _O- Wordt een koud wintertje Nederland...
pi_205755176
twitter
#GoBankrupt4Ukraine
pi_205755403
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:08 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Kwam net terug van vakantie Zwarte Zee.
Flink wat Oekrainiers met gigantisch dure MPV's en luxe auto's die je in Nederland nauwlijks rond zie rijden.
Komplete gezinnen in gehuurde strandhuizen.
Degene waarvan wij een huisje huurden vertelde dat hij Oekraniers eruit moest zetten omdat zijn huisjes al ver voor het conflikt verhuurd waren maar er werd direkt met flink veel cash geld gezwaaid om door te gaan met de verhuur.
Mannen van "weerbare" leeftijd, lekker zittend op terrasjes met hele gezin en lekker eten en drinken.
Dat zijn dus de mafia en corrupte zakenlui (Zelensky boys) die hier lekker vakantie vieren en de rest sneuvelt in Oekraine.
De minder gelukkige Oekrainiers proberen hun hoofd boven water te houden en die zie je veel al werken in de horeca.
Alleen die tegenstelling maakt me al misselijk.
En dit gebeurd dus ook aan de top.
VS gebruikt landen om haar onverzadigde honger naar macht, invloed en grondstoffen te stillen dus die geven niet om een paar honderduizend slachtoffers.....
Het is bekend dat Oekrane een van de corruptste landen in de wereld is (en dat Zelensky dat zelf ook is), het is dan ook triest om steeds te lezen dat er weer miljoenen of miljarden dollars aan "hulp" aan Oekrane beloofd worden. Dat geld zal ws. (groten)deels verdwijnen in de zakken van degenen die je hier beschrijft.
pi_205755421
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:06 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Het is bekend dat Oekrane een van de corruptste landen in de wereld is (en dat Zelensky dat zelf ook is), het is dan ook triest om steeds te lezen dat er weer miljoenen of miljarden dollars aan "hulp" aan Oekrane beloofd worden. Dat geld zal ws. (groten)deels verdwijnen in de zakken van degenen die je hier beschrijft.
Net zoals de vele wapens die wij sturen nooit aankomen maar onderweg al verkocht worden…
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205755663
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Net zoals de vele wapens die wij sturen nooit aankomen maar onderweg al verkocht worden…
Die corruptie heeft dan wel zo zijn voordelen voor Rusland.

Is het bekend waar die wapens dan wel terechtkomen?
pi_205755777
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:36 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Die corruptie heeft dan wel zo zijn voordelen voor Rusland.

Is het bekend waar die wapens dan wel terechtkomen?
Darkweb bijvoorbeeld.
pi_205755782
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Net zoals de vele wapens die wij sturen nooit aankomen maar onderweg al verkocht worden…
Die staan in Zelensky's schuurtje...
pi_205760748
twitter
#GoBankrupt4Ukraine
pi_205760920
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 04:53 schreef QAnonn het volgende:
[ twitter ]
Klopt.
Dat snappen ik en jij wel degelijk maar de brul "putin slecht" kleuters schreeuwen alleen maar hun idolen na (zoals Bosia Johnson, van der Leyen en Biden) en dan zeggen die waardeloze nep leiders; "Kijk, het volk staat achter ons!".
pi_205765061
quote:
Kerncentrale Zaporizja opnieuw beschoten: “Risico op waterstoflek of radioactieve substanties die rondspatten”

Uitbater Energoatom waarschuwt voor de nucleaire risico’s nu de kerncentrale van Zaporizja beschoten blijft worden. “In de voorbije 24 uur zijn er nieuwe aanvallen geweest. Er wordt op dit moment onderzoek gedaan naar de schade die de infrastructuur opgelopen heeft. De constante bombardementen verhogen het risico op een waterstoflek. Radioactieve substanties kunnen rondspatten en het brandgevaar is groot”, klinkt het.

De centrale in Zaporizja, de grootste van Europa, is door Rusland bezet. Wie verantwoordelijk is voor de meest recente beschietingen is onduidelijk. Volgens het Russische ministerie van Defensie zou de Oekraense artillerie zeventien granaten afgevuurd hebben vanuit de nabijgelegen stad Marhanets. Energoatom wijst echter met een beschuldigende vinger naar het Russische leger.

“Het Oekraense personeel van de kerncentrale doet zijn uiterste best om de veiligheid te garanderen en de gevolgen beperkt te houden”, aldus Energoatom. Volgens het bedrijf bestaan er “serieuze risico’s” door de aanwezigheid van wapens en explosieven in de kerncentrale.

Personeel onder druk
Volgens Energoatom wordt het Oekraense personeel ook onder druk gezet om niets naar buiten te brengen over “alle misdaden die al in de kerncentrale gepleegd werden”. De zenuwen staan strak gespannen, in aanloop naar een inspectie door het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA).

https://www.hln.be/buiten(...)ondspatten~a8adf267/
Jaja de russen schieten weer op zichzelf
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205769479
twitter


Weer minder vriendjes voor Putin
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 01:01:55 #297
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_205770127
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 23:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]

Weer minder vriendjes voor Putin
Denk je dat echt? Draait alleen om geld

https://kaztag.kz/en/news(...)e-beginning-of-2022-

En dit begon al voor de "invasie". Het is 1 groot spel waardoor jij iedere maand een hoop meer geld kwijt bent. Hoop maar dat je nog bij je paps en mams woont en die alles voor je betalen. Want een hele hoop mensen komen in de shit door de sancties tegen Rusland voor een BS oorlog waar serieus alleen de EU burgers echt slechter van worden. Jij wil het niet zien, prima! Maar hou op met je propaganda. Blijf lekker geloven in je wereld dat het westen het beste met je voor heeft. Dat heeft het westen niet, en het oosten ook niet. Als je het niet wil zien dan prima. Maar echt de berichten die jij steeds plaatst. Verschrikkelijk.

Het heeft helemaal geen fuck te maken met een oorlog, het is niet Rusland waardoor onze gasprijzen zo hoog zijn. Kijk maar eens een paar 1000 km naar het westen. Daar zit de "demente" lummel, of al "vervangen" lummel die aan de touwtjes van de prijzen trekt.

*alvast bedankt voor de note (deze neem ik met liefde Ali)
Lach met een schone bips
pi_205770372
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 23:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]

Weer minder vriendjes voor Putin
Ligt wat genuanceerder en is oud nieuws:

https://www.rferl.org/a/k(...)russia/31899734.html

Het zijn nog steeds dikke vrienden:
quote:
In an interview with Russia's Rossia-24 TV broadcast on June 15, Toqaev said his country continued to work with the Russian government in an "intensified manner," but quickly added that "sanctions are sanctions."

"We cannot violate them, especially because we receive warnings about possible so-called secondary sanctions against our economy from the West if we did violate the sanctions," he said.

"But I stress, we continue working with the Russian government, I would say in an intensified manner and reach necessary agreements, while not violating the sanctions,"
M.a.w. ze worden door westerse landen zwaar onder druk gezet om met de sancties mee te doen, het is niet gewillig. Zo rolt het westen, de mond vol hebben van "vrijheid", maar als je hun koers niet vaart ben je de klos. En het zijn deze roekeloze, egostische, tirannieke acties van het westen van de afgelopen decennia waarbij ze landen dmv oorlogen kapot maken en anders dmv sancties die hebben geleidt naar dat steeds meer landen zich van het westen afkeren en leren samen te werken, wat nadelig is voor het westen.
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 03:07:53 #299
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_205770411
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 02:29 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ligt wat genuanceerder en is oud nieuws:

https://www.rferl.org/a/k(...)russia/31899734.html

Het zijn nog steeds dikke vrienden:
[..]
M.a.w. ze worden door westerse landen zwaar onder druk gezet om met de sancties mee te doen, het is niet gewillig. Zo rolt het westen, de mond vol hebben van "vrijheid", maar als je hun koers niet vaart ben je de klos. En het zijn deze roekeloze, egostische, tirannieke acties van het westen van de afgelopen decennia waarbij ze landen dmv oorlogen kapot maken en anders dmv sancties die hebben geleidt naar dat steeds meer landen zich van het westen afkeren en leren samen te werken, wat nadelig is voor het westen.
Lul niet zo dom joh ;) Libi is toch een oase van rust na de invasie? Kan er nog wel paar noemen, wij schrijven historie als westen met ons ingrijpen *O*

*Sarcasme uit* :)
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 03:10:57 #300
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_205770413
Mooi voorbeeld is denk ik wel Vietnam, Westen komt daar wel even de orde herstellen. Met de staart tussen de benen het land uitgejaagd door de Noord Vietnamezen.

Kijk eens hoe het land het nu doet? Bwoh, hebben ze het Westen niet voor nodig gehad.
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')