abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205580176
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:55 schreef SjonShitcoin het volgende:
En dan vergeten we voor het gemak nog dat we dankzij de geweldige landbouwsubsidies Afrikaanse boeren compleet de markt uitgedrukt worden.
Waardoor dáár de levenstandaard moeilijk stijgt, waardoor er mensen hierheen komen. Waar HeatWave ook wel een mening over heeft volgens mij :D
pi_205580201
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Slaat je fantasie weer eens op hol?
Je projecteert. Met fantasie heeft dit namelijk niets te maken.
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah ja, verzonnen. Al die dingen die wereldwijd gevolgen hebben op de voedselproductie, dat zijn randzaken in een topic over de boerenstand en de voedselvoorziening.

Maar het speelt in mijn hoofd, zegt degene zonder 1 argument :').
Het betreft zaken die sommigen liever niet benoemd zien worden. Er zijn immers mensen die zich dusdanig hebben laten meeslepen in bepaalde narratieven over deze kwestie, dat men inmiddels een diepgewortelde haat jegens de boeren koestert en daardoor niet meer op een objectieve manier naar de situatie kan kijken. Bepaalde context doet er niet meer toe, boeren zijn in hun ogen slechts een verzameling domme terroristen, die flink moeten worden aangepakt.
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het staat de HH Nederlandsche boer en in het speciaal de intensieve veehouder voor wie we met liefde het land kapot laten gaan, natuurlijk vrij om wat aan de hongersnoden in de wereld te doen.
Het land gaat niet kapot hoor, maak je daar maar geen zorgen over.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205580205
Maar wanneer gaat de politie eens ingrijpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205580214
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:51 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Als hongersnood je argument is dan is stoppen met intensieve veehouderij oplossing nummer 1 _O-
Je vergeet dat de veehouders trekkers hebben die vega-bedrijven blokkeren. Dus je bent wel afhankelijk van de veehouders. Dat zijn de gijzelnemers die kunnen bepalen of er voedselpakketten komen voor de gegijzelden.
En dus "Stockholmsyndroom" bij de burgers.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205580357
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
De "sympathie" voor de boeren is min of meer het Stockholmsyndroom voor gijzelnemers.

Bv: Je wil vegetarisch eten, maar de "boeren" hebben het vega-bedrijf bezet. Zie Schouten Goor.
Wil je als vegetarier niet verhongeren moet je dus wel weer overgaan op vlees eten.
Immers: "No farmers, no food". Omdat de farmers de concurrenten kunnen blokkeren. Je bent afhankelijk van de gijzelnemers of je wel of niet te eten krijgt.
En de boeren hebben de beschikking over pantservoertuigen (cq wapens) om de eisen af te dwingen.

Net zoals kapers van een vliegtuig of trein kunnen bepalen of iemand met voedselpakketten komt voor de gegijzelden.
Het verbaast me altijd dat 'boeren' gelijk wordt gesteld aan 'intensieve veehouders'. Vegetariërs winnen hun voedsel niet uit aardolie hoor, dat komt ook gewoon van de boerderij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205580393
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het verbaast me altijd dat 'boeren' gelijk wordt gesteld aan 'intensieve veehouders'. Vegetariërs winnen hun voedsel niet uit aardolie hoor, dat komt ook gewoon van de boerderij.
Tsja, als ook akkerbouwers zich volop in de strijd tegen de stikstofplannen werpen moeten ze ook niet gek opkijken als het in het publieke oog als één pot nat wordt gezien.
pi_205580403
quote:

[..]
Alle sympathie en begrip voor deze boeren. En ook wel voor de boeren die hun ongenoegen kenbaar maken via een boerenzakdoek.
Ik spuw mijn gal op blokkeerders van een vega-bedrijf. En dan demonstratief een bbq organiseren. How low can you go?
Ik vergeet wel eens de aanhalingstekens bij "boeren". Excuses dan...
pi_205580409
quote:

[..]
Het is vegetariërs kwalijk te nemen dat er veel bomen worden gekapt in Brazilië voor hun o zo gezonde soya boon.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_205580414
quote:

[..]
Het is een makkelijke en een hele luie frame om net te doen alsof het om alle boeren in Nederland gaat.
  maandag 8 augustus 2022 @ 14:39:33 #35
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205580439
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:35 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Het is vegetariërs kwalijk te nemen dat er veel bomen worden gekapt in Brazilië voor hun o zo gezonde soya boon.
Dat is voor veevoer, grapjas.
pi_205580440
quote:

[..]
Het is vleeseters kwalijk te nemen dat er veel bomen worden gekapt in Brazilië voor hun veevoer.
Zo klopt 'ie al een stuk beter.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205580445
quote:

[..]
Lol die soja eindigt vooral in veevoer _O-
pi_205580456
quote:

[..]
80% vd soja gaat naar veevoer.

Soylent Green (1973) - Reference View - IMDb

Grappig dat je soja noemt. In 1973 is een film gemaakt over het haar 2022 (nu dus), waar grote hongersnood heerst. Groene soja wordt daar gemaakt van mensen.
De film heet "Soylent Green".

Wat dat betreft had men in 1973 wel een veel negatiever beeld van het huidige jaar dan waar we uiteindelijk in verzeild zijn geraakt.
pi_205580460
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:22 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
De meeste mensen weten heel goed dat de landbouwsector in Nederland vooral exporteert IPV produceert voor lokale consumptie :W.
Dat komt omdat vooral jij te gierig bent om 2 duppies meer te betalen voor uitstekende NLse kwaliteit smaakvolle en gezonde voeding. Iets wat ze wel weten in het buitenland.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205580466
Oja nee alleen voor vee voer...

De vega's komen daar ook nog eens bij, dus maken die net zo goed een deel uit van het verbruik.

Kom op zeg...
pi_205580469
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:42 schreef schommelstoel het volgende:

De vega's komen daar ook nog eens bij, dus maken die net zo goed een deel uit van het verbruik.

Kom op zeg...
Je snapt ook wel dat dat een nogal vergezocht argument is, niet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205580483
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:42 schreef schommelstoel het volgende:

Kom op zeg...
Dit is weer een goed voorbeeld van iemand die moet doen alsof hij dom is om ideologisch consistent te kunnen blijven.
pi_205580489
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, als ook akkerbouwers zich volop in de strijd tegen de stikstofplannen werpen moeten ze ook niet gek opkijken als het in het publieke oog als één pot nat wordt gezien.
Dat doen ze zelf inderdaad. En boeren-aanhangers doen vervolgens net of de tegenstanders van intensieve veehouderij tegen álle boeren zijn. Tsja, dan kom je er nooit uit natuurlijk :{

Ik zie het probleem met intensieve veehouderij en bijbehorende druk op het milieu. Maar heb geen enkele moeite met akkerbouw. Maar die nuance lijkt volledig verdwenen uit het debat.
Wellicht bewust door lobby of saamhorigheid of iets, maar het helpt niet. Zonde.
pi_205580491
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je snapt ook wel dat dat een nogal vergezocht argument is, niet?
Nee helemaal niet.
De productie is omhoog gegaan ook mede dankzij de grote vraag door vega's.

Het is een beetje simpel en makkelijk om te denken dat het alleen voor de koeien is.
Snap wel dat het voor veel vega's moeilijk is om te verkroppen.

Maar speel niet de onschuldige en schuif alles af op anderen omdat jezelf denkt goed bezig te zijn.

Komaan zeg.
pi_205580504
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik bedoel ook meer vanuit alle kanten. Ik merk ook bij fanatieke supporters van de protesten dat ze vaak maar schoppen tegen 'vegetariërs' die allemaal tegen 'de boeren' zouden zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205580513
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik bedoel ook meer vanuit alle kanten. Ik merk ook bij fanatieke supporters van de protesten dat ze vaak maar schoppen tegen 'vegetariërs' die allemaal tegen 'de boeren' zouden zijn.
Eens, net als het blokkeren van vegavlees-fabrieken. Alsof daar geen groente van boeren (dus hun eigen afzetmarkt) verwerkt wordt 8)7
pi_205580520
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat komt omdat vooral jij te gierig bent om 2 duppies meer te betalen voor uitstekende NLse kwaliteit smaakvolle en gezonde voeding. Iets wat ze wel weten in het buitenland.
Lol

Veel meer kun je er niet naast zitten. Voor wat betreft mijn boodschappen mandje en wat betreft de export.
pi_205580523
Begint ook op te vallen dit een toxic topic is.

Je bent dom als vleeseter hier, je bent een grapjas ditdatzuszo.

Geef gewoon toe dat je ook een deel van het probleem bent.
Man man man.

Steek die veer maar in je poepert.
pi_205580550
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:49 schreef schommelstoel het volgende:
Begint ook op te vallen dit een toxic topic is.

Je bent dom als vleeseter hier, je bent een grapjas ditdatzuszo.

Geef gewoon toe dat je ook een deel van het probleem bent.
Man man man.

Steek die veer maar in je poepert.
Knap kinderachtige reactie, jij komt binnen en denkt even een slimme opmerking over vegetariers te maken, er wordt aangegeven dat je post eigenlijk nergens op slaat en dus ga je om je heen slaan en dingen beweren die niemand zegt en het topic toxic noemen.

Je had ook gewoon kunnen zeggen dat je niet wist dat de meeste soja voor veevoer verbouwt werd. Tot een maand of wat geleden wist ik dat ook niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2022 14:52:45 ]
pi_205580551
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:46 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Nee helemaal niet.
De productie is omhoog gegaan ook mede dankzij de grote vraag door vega's.

Het is een beetje simpel en makkelijk om te denken dat het alleen voor de koeien is.
Snap wel dat het voor veel vega's moeilijk is om te verkroppen.

Maar speel niet de onschuldige en schuif alles af op anderen omdat jezelf denkt goed bezig te zijn.

Komaan zeg.
Niemand zegt dat het ALLEEN voor koeien is. Echter is wel het overgrote deel bestemd voor koeien. Met andere woorden: Er wordt vele malen meer regenwoud gekapt vanwege de veeteelt dan voor de menselijke consumptie van soja. Iedereen die iets anders beweert dan dat liegt of is niet op de hoogte van de feiten.

Lijkt er vooral op jij zelf moeite hebt met bepaalde zaken te verkroppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')