abonnement Unibet Coolblue
pi_206108313
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Vlugge Japie werd je toch ook niet bang van? Die was ook vooral komisch.

Vond dat wel de beste boevencombinatie met Vlugge Japie, B2 en de Baron. Allemaal een duidelijk eigen persoonlijkheid en goede dynamiek.
Daar werd je niet bang van. Maar het waren dan ook 'n stel inbrekers. Geen drugsdealer met mannetjes die concullega's moeten intimideren en afranselen.

Gemiddelde inbreker op Opsporing Verzocht loop je ook geen blokje voor om. :)
  maandag 26 september 2022 @ 13:48:56 #102
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206108315
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Vlugge Japie werd je toch ook niet bang van? Die was ook vooral komisch.

Vond dat wel de beste boevencombinatie met Vlugge Japie, B2 en de Baron. Allemaal een duidelijk eigen persoonlijkheid en goede dynamiek.
Mwah, hij heeft nog wel een redelijke boeventronie. Dat bruine jasje, hij is duidelijk close met de Baron, is een razendsnelle inbreker..
Rini dankjewel.
  maandag 26 september 2022 @ 13:49:26 #103
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206108320
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Pas toen er 4 bij kwamen ja. Voor 3 man was Adriaan niet bang. Wat raar is, want eerdere series was hij dat wel. In de grotten op Lanzarote gaf hij zich zonder slag of stoot over.
Adriaan niet maar ik vond het wel intimiderend hoor :D
pi_206108336
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Daar werd je niet bang van. Maar het waren dan ook 'n stel inbrekers. Geen drugsdealer met mannetjes die concullega's moeten intimideren en afranselen.

Gemiddelde inbreker op Opsporing Verzocht loop je ook geen blokje voor om. :)
Jammer dat er geen Bassie & Adriaan serie is gemaakt met een bende drugsdealers.
Oh.
  maandag 26 september 2022 @ 13:51:01 #105
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206108339
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Maar ging erna toch nog een behoorlijk stukje slechter :P
Ja, zijn wikipagina is een rollercoaster :D
  maandag 26 september 2022 @ 13:51:48 #106
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_206108350
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Agressief in welk opzicht?
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:48 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Niks tegen Bassie en Adriaan maar zij hebben met iedereen ruzie lijkt het. Zeker een boek van Adriaans hand zou ik met een korreltje zout nemen.
Ze zullen ongetwijfeld gewerkt hebben met nare types, mensen die geld wilden zien of wat dan ook, maar het zal toch minstens van 2 kanten zijn gekomen.

Is het boek verder een aanrader? Van wat ik hoorde wat het vooral moddergooien van Adriaans kant, is dat zo of staan er ook leuke (nieuwe) anecdotes in?
Moddergooien valt wel mee. Er staan wel veel leuke achtergrond verhalen in over hoe de series tot stand kwamen en natuurlijk die hele periode waarin hij ziek was. Ik vond het wel leuk om te lezen iig.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Agressief in welk opzicht?
Mensen bij de kraag pakken en ze hardhandig aanpakken. Adriaan schrijft ook dat hij weleens mensen bedreigde.
soooo, da's mooi!
pi_206108397
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Mwah, hij heeft nog wel een redelijke boeventronie. Dat bruine jasje, hij is duidelijk close met de Baron, is een razendsnelle inbreker..
Japie komt bij mij over als iemand die mentaal niet helemaal 100% is. Die op elk moment kan knappen en kan doorslaan. Vind dat wel gevaarlijk.
pi_206108417
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:57 schreef Writersright het volgende:

[..]
Japie komt bij mij over als iemand die mentaal niet helemaal 100% is. Die op elk moment kan knappen en kan doorslaan. Vind dat wel gevaarlijk.
Vind 'm meer het voetveegje van de Baron. Zo gauw als hij vrij is, spoedt hij zich naar de Baron. Om dan daar voor de Baron te "werken". Dat doet 'ie ook nog eens vrij kritiekloos.
pi_206108445
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Vind 'm meer het voetveegje van de Baron. Zo gauw als hij vrij is, spoedt hij zich naar de Baron. Om dan daar voor de Baron te "werken". Dat doet 'ie ook nog eens vrij kritiekloos.
Haha. Daar heb je ook een punt. Die Baron maakt ook wel een behoorlijke indruk. Vond het altijd heel fascinerend hoe hij in dat huis woonde met die planten en zijn papagaai. Gaf hem een soort mystiek.
Daarbij leuk hoe hij denkt dat er politie voor de deur staat en zijn wandelstok al vasthoudt alsof hij iemands hoofd er mee gaat inslaan 😃
pi_206108462
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:04 schreef Writersright het volgende:

[..]
Haha. Daar heb je ook een punt. Die Baron maakt ook wel een behoorlijke indruk. Vond het altijd heel fascinerend hoe hij in dat huis woonde met die planten en zijn papagaai. Gaf hem een soort mystiek.
Daarbij leuk hoe hij denkt dat er politie voor de deur staat en zijn wandelstok al vasthoudt alsof hij iemands hoofd er mee gaat inslaan 😃
Klopt. Dat huis van hem, die papegaai, de inrichting van dat huis, hoe hij zich kleedde... Ik vond dat wel mooi allemaal.

Toen blijkbaar al actief als boef, maar nog nooit gepakt door de politie.
  maandag 26 september 2022 @ 14:10:47 #111
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206108505
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:06 schreef Halcon het volgende:
opt. Dat huis van hem, die papegaai, de inrichting van dat huis, hoe hij zich kleedde... Ik vond dat wel mooi allemaal.

Toen blijkbaar al actief als boef, maar nog nooit gepakt door de politie.
Eens, dat vond de het meest indrukwekkende 'boevenlocatie'. Indrukwekkender dan de kastelen (Diamant en Kroon), die ruimte met die radioapperatuur van de BB en het huis in Griekenland. Het huis van de eerste baron was gewoonweg super spannend. Ook dat ze daar nog gaan eten, haha. Dat is het enige moment in alle series waarin de boeven ook nog iets anders doen dan zich met B&A in inbraken bezighouden.
Rini dankjewel.
  maandag 26 september 2022 @ 14:14:23 #112
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206108541
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:51 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ja, zijn wikipagina is een rollercoaster :D
Ik wist het niet eens :D Het is dat jij dat nu zei en ik even ging zoeken wat ie dan gedaan had.
Rini dankjewel.
pi_206108578
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Eens, dat vond de het meest indrukwekkende 'boevenlocatie'. Indrukwekkender dan de kastelen (Diamant en Kroon), die ruimte met die radioapperatuur van de BB en het huis in Griekenland. Het huis van de eerste baron was gewoonweg super spannend. Ook dat ze daar nog gaan eten, haha. Dat is het enige moment in alle series waarin de boeven ook nog iets anders doen dan zich met B&A in inbraken bezighouden.
Dat eten ja! Dat hij daadwerkelijk ging koken. Dat gaf zoveel meer "gewicht" aan hem als karakter. Vond hem door dat soort dingen heen indrukwekkend.

Die kastelen uit andere series klonken heel indrukwekkend maar ze zagen er karig van binnen uit. Daarbij zal het daar behoorlijk frisjes geweest zijn.

Dat kanertje met radioapparatuur van de Boevenbaas zag er gewoon pauper uit. Die Boevenbaas was zelf wel intimiderend maar nergens bleek uit dat hij echt een gangster was.
  maandag 26 september 2022 @ 14:22:43 #114
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206108601
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:19 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat eten ja! Dat hij daadwerkelijk ging koken. Dat gaf zoveel meer "gewicht" aan hem als karakter. Vond hem door dat soort dingen heen indrukwekkend.

Die kastelen uit andere series klonken heel indrukwekkend maar ze zagen er karig van binnen uit. Daarbij zal het daar behoorlijk frisjes geweest zijn.

Dat kanertje met radioapparatuur van de Boevenbaas zag er gewoon pauper uit. Die Boevenbaas was zelf wel intimiderend maar nergens bleek uit dat hij echt een gangster was.
De meest indrukwekkende boevenauto's komen ook uit de schatkaart. Hoe die auto in het donker met die koplampen aan kwam aanrijden vlakbij de caravan vond ik als kind echt doodeng. Die rode SEAT ben ik ook lang bang voor geweest als ik er zo één zag rijden.
Rini dankjewel.
pi_206109025
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
De meest indrukwekkende boevenauto's komen ook uit de schatkaart. Hoe die auto in het donker met die koplampen aan kwam aanrijden vlakbij de caravan vond ik als kind echt doodeng. Die rode SEAT ben ik ook lang bang voor geweest als ik er zo één zag rijden.
Die scene is idd behoorlijk eng. Die belichting is zo duister. Zelfs grappige boeven als Japie en B2 lijken daar eng in. En dan steken ze ook nog het clubgebouw in de hens...
Dan weet je dat ze nergens voor terugdeinzen.
  maandag 26 september 2022 @ 15:33:10 #116
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206109387
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 14:58 schreef Writersright het volgende:
ubgebouw in de hens...
Dan weet je dat ze nerg
Ho ho, dat was een ongeluk he! Maar dat was wel één van de spannendste scènes in alle series. Als ik een top 5 spannende scènes moest kiezen kwam ik uit op:

1. De nacht waarin het clubgebouw afbrandde en de baron het schilderij pikte.
2. De inbraak in het museum (het gedoe met de walkie talkies, de boeven die zich verstoppen in de auto voor voorbijrijdende auto's, de infrarood camera.. De ontsnapping die net op tijd lukt. Heel professioneel en indrukwekkend allemaal).
3. De ontvoering van Bassie in de sleutel en de scènes op de kermis.
4. De scènes rondom de schatkist, het gevangennemen van B&A, het vastbinden etc.
5. De ontvoering in Griekenland. En dan vooral in de auto/het busje. Het onbewoonde eiland vond ik niet zo spannend.
Rini dankjewel.
pi_206109710
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:19 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat eten ja! Dat hij daadwerkelijk ging koken. Dat gaf zoveel meer "gewicht" aan hem als karakter. Vond hem door dat soort dingen heen indrukwekkend.

Die kastelen uit andere series klonken heel indrukwekkend maar ze zagen er karig van binnen uit. Daarbij zal het daar behoorlijk frisjes geweest zijn.

Dat kanertje met radioapparatuur van de Boevenbaas zag er gewoon pauper uit. Die Boevenbaas was zelf wel intimiderend maar nergens bleek uit dat hij echt een gangster was.
In de Verdwenen Kroon had hij ook wel redelijke plannen natuurlijk. Die inbraak was aardig voorbereid en uitgevoerd. Diende ook een doel. Daarna met dat losgeld. Die rondrit, het losgeld jatten, B&A de schuld geven, etc. Het is daar echt de leider van de twee andere.

In Griekenland is het allemaal al redelijk doelloos wat ze daar doen. Daarna wordt het helemaal een flopshow. Baron is dan meer een doorgedraaide randdebiel dan een meesterschurk.

Dat kasteel in de Kroon moet ook wel frisjes zijn geweest. Hoewel wat ongeloofwaardig natuurlijk, vond ik dat als uitvalsbasis ook nog wel iets hebben.
pi_206109772
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
In de Verdwenen Kroon had hij ook wel redelijke plannen natuurlijk. Die inbraak was aardig voorbereid en uitgevoerd. Diende ook een doel. Daarna met dat losgeld. Die rondrit, het losgeld jatten, B&A de schuld geven, etc. Het is daar echt de leider van de twee andere.

In Griekenland is het allemaal al redelijk doelloos wat ze daar doen. Daarna wordt het helemaal een flopshow. Baron is dan meer een doorgedraaide randdebiel dan een meesterschurk.

Dat kasteel in de Kroon moet ook wel frisjes zijn geweest. Hoewel wat ongeloofwaardig natuurlijk, vond ik dat als uitvalsbasis ook nog wel iets hebben.
In de Kroon is hij zeker slim. Maar hij verliest wel iets van zijn "gewicht". Hij heeft dat huis niet, is wat meer cartoony. Denk dat veel kinderen de Aadbaron een beetje te eng vonden.
Dat kasteel zag er zeker mooi en stoer uit maar als je er later naar kijkt is het misschien niet altijd even praktisch.
pi_206109819
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:06 schreef Writersright het volgende:

[..]
In de Kroon is hij zeker slim. Maar hij verliest wel iets van zijn "gewicht". Hij heeft dat huis niet, is wat meer cartoony. Denk dat veel kinderen de Aadbaron een beetje te eng vonden.
Dat kasteel zag er zeker mooi en stoer uit maar als je er later naar kijkt is het misschien niet altijd even praktisch.
Ja, dat huis maakt indruk. In de Kroon blijkbaar geen andere schuilplek kunnen regelen met zijn geniale brein dan dat kasteel. Dat ze in een avondje de inboedel bij elkaar jatten en de boel inrichten, is wat ongeloofwaardig natuurlijk. Maar uiteindelijk vind ik het nog wel gaan als schuilplek.


Voor Aad zal het op een gegeven moment ook wel een uitdaging zijn geweest om het allemaal te combineren. Denk dat de Baron uit de Kroon ook nog wel eng was voor veel kinderen. In Griekenland werd hij al iets milder. Daarna werd het vooral een aanfluiting. Meer een lachwekkend figuur dan een angstaanjagend figuur.
pi_206109944
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ho ho, dat was een ongeluk he! Maar dat was wel één van de spannendste scènes in alle series. Als ik een top 5 spannende scènes moest kiezen kwam ik uit op:

1. De nacht waarin het clubgebouw afbrandde en de baron het schilderij pikte.
2. De inbraak in het museum (het gedoe met de walkie talkies, de boeven die zich verstoppen in de auto voor voorbijrijdende auto's, de infrarood camera.. De ontsnapping die net op tijd lukt. Heel professioneel en indrukwekkend allemaal).
3. De ontvoering van Bassie in de sleutel en de scènes op de kermis.
4. De scènes rondom de schatkist, het gevangennemen van B&A, het vastbinden etc.
5. De ontvoering in Griekenland. En dan vooral in de auto/het busje. Het onbewoonde eiland vond ik niet zo spannend.
Qua spannendste scenes ben ik het met het lijstje eens, al vind ik dat met die Diamant-brand in de caravan ook behoorlijk heftig. Bassie rent een brandende caravan in en bezwijkt gewoon. Komt niet meer bij, wordt gewoon afgevoerd in een ambulance met Adriaan die schreeuwt. Vind ik misschien wel de spannendste scene uit alle series.

Met dat busje was ook spannend. Beter dat ze Bassie en Adriaan in dat busje hadden gelaten dan opeens random op een eiland te zetten. Hoe kwamen ze daar? gedrogeerd? Voelde zo plots. Zet ze dan in het busje vast ergens, wat steeds warmer wordt door de zon.
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dat huis maakt indruk. In de Kroon blijkbaar geen andere schuilplek kunnen regelen met zijn geniale brein dan dat kasteel. Dat ze in een avondje de inboedel bij elkaar jatten en de boel inrichten, is wat ongeloofwaardig natuurlijk. Maar uiteindelijk vind ik het nog wel gaan als schuilplek.

Voor Aad zal het op een gegeven moment ook wel een uitdaging zijn geweest om het allemaal te combineren. Denk dat de Baron uit de Kroon ook nog wel eng was voor veel kinderen. In Griekenland werd hij al iets milder. Daarna werd het vooral een aanfluiting. Meer een lachwekkend figuur dan een angstaanjagend figuur.
Precies. In de Kroon is het echt een schuilplaats. Oprecht leuk gedaan, maar voelt een stapje naar beneden vanaf het landhuis. Dat ze idd s'avonds zaken als bankstellen zomaar weten te jatten is idd wat apart. Zie Japie en B2 sowieso niet als sterk genoeg om een bank te tillen. Aan de andere kant weet Japie wél weer stroom tegen het goedkoopste tarief te regelen. ;)

Denk dat je gelijk hebt dat het voor Aad lastiger werd, ook omdat hij zoveel zelf deed. Vind de Schatkaart heel goed maar zie de Kroon als het moment waarop de kwaliteit daalt. Verhaal leent veel van de Diamant qua opzet, voornamelijk in 1 plaats gefilmd, einde voelt echt supernep. (En is gewoon gejat van Chitty Chitty Bang Bang) Heb het idee dat Aad geen goed einde wist te verzinnen.

Ik wil niet zeggen dat de Verzonken Stad beter was, (onthulling van de tekst was ook een tegenvaller) maar de Griekse locatie voegde voor mij veel toe, naast dat B2 en Japie scherper geschreven waren. Het was al wel meer een stap richting de "Bassie en Adriaan gaan op vakantie" series qua gevoel.
pi_206110088
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
In de Verdwenen Kroon had hij ook wel redelijke plannen natuurlijk. Die inbraak was aardig voorbereid en uitgevoerd. Diende ook een doel. Daarna met dat losgeld. Die rondrit, het losgeld jatten, B&A de schuld geven, etc. Het is daar echt de leider van de twee andere.

In Griekenland is het allemaal al redelijk doelloos wat ze daar doen. Daarna wordt het helemaal een flopshow. Baron is dan meer een doorgedraaide randdebiel dan een meesterschurk.

Dat kasteel in de Kroon moet ook wel frisjes zijn geweest. Hoewel wat ongeloofwaardig natuurlijk, vond ik dat als uitvalsbasis ook nog wel iets hebben.
Dat kasteel als vesting van de boeven, compleet met geheime ingang en dat trekpontje vond ik als kind toch erg leuk. Sowieso is dat één van mijn favoriete series.

In Griekenland was het verhaal natuurlijk dat de boeven dachten dat B&A achter een schat aanzaten, en dat de boeven die schat (of de steen als schatkaart) op een gegeven moment wilden stelen door B&A in een hinderlaag te lokken. Dat is op zich wel een goed verhaal, mede doordat de boeven in tegenstelling tot de series erna nog vrij vroeg ontdekt worden.

Daarna ‘klopt’ het verhaal inderdaad niet meer. B100 volgt B&A continu, maar het is onduidelijk waarom. Dat rookbommetje van Harry hadden ze immers ook wel in Nederland kunnen gooien. Daarmee worden de boeven meer overbodige ballast in het verhaal dan dat het spannende of grappige stukjes zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_206110314
Het Kasteel vond ik echt een leuke spannende vesting. De scene waarin Bassie en Adriaan ze niet vinden is dan ook heel leuk. De serie is dan ook zeker leuk maar na zo'n gigantisch ambitieuse serie zoals de Schatkaart is het lastig om daar overheen te gaan. Dan doe je al snel een stapje terug. Misschien was ik ook iets te verwend door al die exotische locaties in de series daarvoor.

Qua Griekenland heb je gelijk ja. Is ook een van mijn favoriete series. Inderdaad wel een leuke dynamiek tussen de boeven en Bassie en Adriaan. Vind die achtervolging door de straatjes leuk, waarbij de boeven weten dat Bassie en Adriaan ze achtervolgen. Het feit dat er niks in die doos zit vind ik een de mooiste streken uit de hele serie. Mooi hoe de Baron de nieuwsgierigheid van Bassie en Adriaan tegen zich gebruiken.
pi_206110431
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:07 schreef Writersright het volgende:

Qua Griekenland heb je gelijk ja. Is ook een van mijn favoriete series. Inderdaad wel een leuke dynamiek tussen de boeven en Bassie en Adriaan. Vind die achtervolging door de straatjes leuk, waarbij de boeven weten dat Bassie en Adriaan ze achtervolgen. Het feit dat er niks in die doos zit vind ik een de mooiste streken uit de hele serie. Mooi hoe de Baron de nieuwsgierigheid van Bassie en Adriaan tegen zich gebruiken.

Met daaruit voortkomend één van de leukste interacties in de serie.
Oh.
pi_206111037
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat kasteel als vesting van de boeven, compleet met geheime ingang en dat trekpontje vond ik als kind toch erg leuk. Sowieso is dat één van mijn favoriete series.

In Griekenland was het verhaal natuurlijk dat de boeven dachten dat B&A achter een schat aanzaten, en dat de boeven die schat (of de steen als schatkaart) op een gegeven moment wilden stelen door B&A in een hinderlaag te lokken. Dat is op zich wel een goed verhaal, mede doordat de boeven in tegenstelling tot de series erna nog vrij vroeg ontdekt worden.

Daarna ‘klopt’ het verhaal inderdaad niet meer. B100 volgt B&A continu, maar het is onduidelijk waarom. Dat rookbommetje van Harry hadden ze immers ook wel in Nederland kunnen gooien. Daarmee worden de boeven meer overbodige ballast in het verhaal dan dat het spannende of grappige stukjes zijn.
Ja, wel leuk, maar de Baron is daar als meesterschurk wel wat afgezakt. Van een fraaie villa naar een koud en tochtig kasteel.

De serie met de Verdwenen Kroon vond ik wel geweldig. Misschien zelfs wel de beste serie die ze hebben gemaakt. De boeven hebben er een doel. Behalve Bassie en Adriaan het lastig maken, willen ze ook met een pak geld naar het buitenland. En dan dat stelen van de kroon erbij, het plan met het overhandigen van het losgeld, etc. Vind ik leuker dan boemen die in een boot ontploffen, telefoons die worden vermorzeld en een of andere malloot die elke aflevering jankt dat hij pech heeft.

Griekenland vond ik minder leuk. Wel nog leuk genoeg. Er zaten ook wel spannende momenten in, zoals bijvoorbeeld met dat opwachten van B&A. En ook wel geinige momenten, zoals wanneer de Baron iets uit aan het leggen is over een bank in een stadje, B2 en Vluggie Japie die elkaar dollen met dat flesje water, dat daarna bij de Baron proberen.

B100 volgt ze om te zien wat ze aan het doen zijn, maar waarom... geen idee inderdaad. Die boem had overal gekund en gevaarlijk zijn die prutsboemen van Harry niet.
pi_206111058
quote:
Met dat busje was ook spannend. Beter dat ze Bassie en Adriaan in dat busje hadden gelaten dan opeens random op een eiland te zetten. Hoe kwamen ze daar? gedrogeerd? Voelde zo plots. Zet ze dan in het busje vast ergens, wat steeds warmer wordt door de zon.
Daar hadden ze B&A definief uit kunnen schakelen ja. Volgens mij werden ze opeens wakker op dat eiland, dus dat duidt er wel op dat ze zijn gedrogeerd.

Hoe precies, geen idee? Ze moeten die deur open hebben gedaan en dan B&A hebben gedrogeerd. Vast nog een hele klus omdat te doen, maar blijft onduidelijk hoe dat is gebeurd.
pi_206111203
Dat is op zich sowieso interessant. Vooral in de latere series hebben de boeven het over Bassie en Adriaan "grijpen" maar wat het idee daarachter is...willen ze die 2 in het openbaar aanvallen?

Daarnaast heb ik sowieso het idee dat die boeven Adriaan fysiek niet aankunnen. En tóch geeft Adriaan altijd spontaan over,zoals in die grot in de Schatkaart. Valt me toch wat tegen van onze sterke acrobaat.

Pluspuntje van de boeven is wel dat Handige Harry zijn tijd ver vooruit was met zijn streamende drone.
pi_206111272
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:35 schreef Writersright het volgende:

Daarnaast heb ik sowieso het idee dat die boeven Adriaan fysiek niet aankunnen. En tóch geeft Adriaan altijd spontaan over,zoals in die grot in de Schatkaart. Valt me toch wat tegen van onze sterke acrobaat.

Wapens zijn blijkbaar te eng in een kinderserie.
Oh.
  maandag 26 september 2022 @ 18:59:05 #128
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_206111445
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:35 schreef Writersright het volgende:

Daarnaast heb ik sowieso het idee dat die boeven Adriaan fysiek niet aankunnen. En tóch geeft Adriaan altijd spontaan over,zoals in die grot in de Schatkaart. Valt me toch wat tegen van onze sterke acrobaat.

Denk eerder dat ze bang zijn voor die clown. Heel begrijpelijk.
soooo, da's mooi!
pi_206111461
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 18:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Wapens zijn blijkbaar te eng in een kinderserie.
Geweld sowieso blijkbaar.

Adriaan zou die drie wel in de pan hakken, lijkt me. Aan Bassie heb je niet veel, maar Baron, B2 en Vlugge Japie lijken me ook niet echt figuren die die acrobaat wel even knockout tikken.

Dat grijpen, geen idee, hoe ze dat voor zich zien. Adriaan kan sowieso altijd wel aan die drie ontkomen, omdat hij veel sneller is. Als hij de confrontatie niet aangaat, want dat zou 'ie normaal wel winnen van die drie.
pi_206111592
Nouja qua geweld...de plaaggeest had wel een "vechtscene" met die truckers in die droom.

Volgens mij hadden ze ook wel een paar boeven aangepakt in de Starsky & Hutch droom. Leuke droomscene is dat trouwens.🙂
pi_206112278
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat kasteel als vesting van de boeven, compleet met geheime ingang en dat trekpontje vond ik als kind toch erg leuk. Sowieso is dat één van mijn favoriete series.

Dit inderdaad! Het kasteel als schuilplaats vond ik ook geweldig. Die mysterieuze sfeer toen ze de eerste keer daar waren, maar de boeven niet konden vinden, heerlijk :) Met name vanwege die schuilplaats (+ het hele afwisselende verloop van het verhaal) was de Kroon voor mij als kind echt mijn favoriet.
pi_206112996
Ik vond die varende auto uit de kroon ook extreem gaaf.
pi_206113090
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:58 schreef Urquhart het volgende:

[..]
Dit inderdaad! Het kasteel als schuilplaats vond ik ook geweldig. Die mysterieuze sfeer toen ze de eerste keer daar waren, maar de boeven niet konden vinden, heerlijk :) Met name vanwege die schuilplaats (+ het hele afwisselende verloop van het verhaal) was de Kroon voor mij als kind echt mijn favoriet.
Geweldig hoe spannend zo'n locatie als kind is :D.
pi_206113570
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Mwah, hij heeft nog wel een redelijke boeventronie. Dat bruine jasje, hij is duidelijk close met de Baron, is een razendsnelle inbreker..
Vlugge Japie is zo’n kruimeldief die je meer tegenkomt op de zwarte markten op het platteland of in de hoerenbuurt. B2 is meer karikatuur, maar daar heb je niet echt last van, aangezien het type door clowns wordt gespeeld (beide broers Dikmans hebben als clown gewerkt).
B1 en B100 waren de echte gangsters. B1 alleen ijskoud, B100 wat meer met een grappige kant.
pi_206113707
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:49 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Vlugge Japie is zo’n kruimeldief die je meer tegenkomt op de zwarte markten op het platteland of in de hoerenbuurt. B2 is meer karikatuur, maar daar heb je niet echt last van, aangezien het type door clowns wordt gespeeld (beide broers Dikmans hebben als clown gewerkt).
B1 en B100 waren de echte gangsters. B1 alleen ijskoud, B100 wat meer met een grappige kant.
Leuke analyse maar hoe zie je de plaaggeest dan?
pi_206113955
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:01 schreef Writersright het volgende:

[..]
Leuke analyse maar hoe zie je de plaaggeest dan?
Een buitenaards wezen of een horrorclown.
  maandag 26 september 2022 @ 23:01:38 #137
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206114304
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:25 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Een buitenaards wezen of een horrorclown.
Nee, Jaap Stobbe in zijn meest briljante rol _O_
With love :*
  maandag 26 september 2022 @ 23:17:27 #138
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206114431
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 23:01 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Nee, Jaap Stobbe in zijn meest briljante rol _O_
En dan te bedenken dat ook hier weer Aad alleen maar onaardig over hem praat ;(
Rini dankjewel.
  maandag 26 september 2022 @ 23:19:13 #139
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206114439
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
En dan te bedenken dat ook hier weer Aad alleen maar onaardig over hem praat ;(
Ja, zonde.
With love :*
pi_206114463
Professor Chagrijn was toch de meest kwaadaardige slechterik, als enige pleegde hij immers een aanslag met een chemisch wapen, het griengas.

Dat hij en Joris daarvoor nooit vervolgd zijn is me een raadsel.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206115380
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:49 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Vlugge Japie is zo’n kruimeldief die je meer tegenkomt op de zwarte markten op het platteland of in de hoerenbuurt. B2 is meer karikatuur, maar daar heb je niet echt last van, aangezien het type door clowns wordt gespeeld (beide broers Dikmans hebben als clown gewerkt).
B1 en B100 waren de echte gangsters. B1 alleen ijskoud, B100 wat meer met een grappige kant.
Vlugge Japie was ook een inbreker, iemand die snel een slot of een kluis kon openen. Geen figuur dat honderden kilo's per week omzette of lastige concullega's in elkaar trimde.

Het is ook wel een kinderserie. Dan kies je eerder voor dit soort kruimeldieven dan voor angstaanjagende moordenaars of figuren die ledematen van wanbetalers afknippen.
pi_206115382
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:51 schreef Writersright het volgende:
Ik vond die varende auto uit de kroon ook extreem gaaf.
Ja. Adriaan die dacht dat ze 'm hadden omdat de veerpont al weg was (alsof ze 'm niet hadden als ze op dezelfde veerpont zouden staan), maar dat was even buiten Vlugge Japie gerekend.
pi_206115601
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:23 schreef TLC het volgende:
Professor Chagrijn was toch de meest kwaadaardige slechterik, als enige pleegde hij immers een aanslag met een chemisch wapen, het griengas.

Dat hij en Joris daarvoor nooit vervolgd zijn is me een raadsel.
Maar door de ontploffing waren ze goed geworden 😉

De wet is sowieso wat vreemd daar. Ook in de Kroon. Adriaan rijdt met 100 km/u door de bebouwde kom. Wordt gearresteerd.

"Maar ik zat achter de boeven aan."
En dan is het opeens goed dat hij zo hard reed. Geen bekeuring. Niks.
pi_206115614
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:44 schreef Writersright het volgende:

[..]
Maar door de ontploffing waren ze goed geworden 😉

De wet is sowieso wat vreemd daar. Ook in de Kroon. Adriaan rijdt met 100 km/u door de bebouwde kom. Wordt gearresteerd.

"Maar ik zat achter de boeven aan."
En dan is het opeens goed dat hij zo hard reed. Geen bekeuring. Niks.
Als 'ie z'n rijbewijs in had moeten leveren, zit 'ie de rest van die serie in die caravan met z'n pik te spelen. Dat wil je ook niet als jonge kijker.
pi_206115687
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:23 schreef TLC het volgende:
Professor Chagrijn was toch de meest kwaadaardige slechterik, als enige pleegde hij immers een aanslag met een chemisch wapen, het griengas.

Dat hij en Joris daarvoor nooit vervolgd zijn is me een raadsel.
Maar door de ontploffing waren ze goed geworden 😉

De wet is sowieso wat vreemd daar. Ook in de Kroon. Adriaan rijdt met 100 km/u door de bebouwde kom. Wordt gearresteerd.

"Maar ik zat achter de boeven aan."
En dan is het opeens goed dat hij zo hard reed. Geen bekeuring. Niks.


quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 23:01 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Nee, Jaap Stobbe in zijn meest briljante rol _O_
Ik heb Jaap Stobbe ontmoet😎
Heeft mijn Plaaggeest dvd gesigneerd. Hele aardige man. Tijdje terug maar hij leek nog steeds op Douwe.
  dinsdag 27 september 2022 @ 09:38:20 #146
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_206115977
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:23 schreef TLC het volgende:
Professor Chagrijn was toch de meest kwaadaardige slechterik, als enige pleegde hij immers een aanslag met een chemisch wapen, het griengas.

Je vergeet de Schandebakker.
soooo, da's mooi!
pi_206116400
Elke keer als ik de lach van de plaaggeest hoor krijg ik nog kriebels op mijn rug.
pi_206116546
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:38 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Je vergeet de Schandebakker.
De man wilde gewoon goede werknemers die niet aan de rode knop zouden zitten.
  dinsdag 27 september 2022 @ 12:58:25 #149
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_206117730
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:02 schreef Writersright het volgende:

[..]
De man wilde gewoon goede werknemers die niet aan de rode knop zouden zitten.
De rode knop... Zo symbolisch voor de Schandebakker. ;)
soooo, da's mooi!
pi_206117951
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:58 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
De rode knop... Zo symbolisch voor de Schandebakker. ;)
Past ook mooi bij de kleur van zijn auto. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')