abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Spellchecker zondag 7 augustus 2022 @ 13:02:28 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205572441
Dode bij Highland Games in Geldrop; slachtoffer geraakt door metalen bal
quote:
Er is zondag een dode gevallen tijdens de Highland Games in Geldrop. Dat meldt de politie.

Het slachtoffer is geraakt door een metalen bal. Die bal wordt gebruikt in een spel. De politie doet onderzoek.

"Er is iets zwaars over de hekken gegooid en dat is op iemand uit het publiek terechtgekomen", vertelt een medewerker van de Kasteelhoeve in Geldrop. Het restaurant ligt op hetzelfde landgoed als waar het evenement wordt gehouden. Meer details kon de medewerker niet geven. Wel gaf ze aan dat het druk is bij het evenement.

Boomstam werpen en hammer throw
Het open Nederlandse kampioenschap Highland Games bestaat uit onderdelen zoals boomstam werpen en hammer throw. Hier aan doen nationale en internationale krachtpatsers mee.

De Highland Games zijn onderdeel van de Schots & Scheef weken in Geldrop.
;(

Afschuwelijk ongeluk .....
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 13:10:42 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205572524
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 augustus 2022 @ 13:22:57 #3
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_205572628
Bizarre dood zeg. :{
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_205572760
Ik begrijp vrij weinig van het nieuwsbericht
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 13:45:39 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_205572805
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:40 schreef PS. het volgende:
Ik begrijp vrij weinig van het nieuwsbericht
Is ook bizar. Ik begrijp het gedeeltelijk.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205572820
quote:
Het spel dat gespeeld werd is een Schotse variant. Een ronde metalen bal van ongeveer 10 kilo zit vastgemaakt aan een stok en wordt weggeslingerd.
https://www.bd.nl/brabant(...)etalen-bal~a2872aa3/

Gaat vast altijd goed in Schotland.
pi_205572829
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:40 schreef PS. het volgende:
Ik begrijp vrij weinig van het nieuwsbericht
Als je op de link klikt krijg je wat meer info, maar het blijft onduidelijk. Als ik goed begrijp is er bij de Highland games een metalen bal over een hek of heg gevlogen, daar ligt een siertuin waar een 65-jarige man geraakt is en is overleden. Het slachtoffer was dus bezoeker van de siertuin en niet van de Highland games.
pi_205572837
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:49 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Als je op de link klikt krijg je wat meer info, maar het blijft onduidelijk. Als ik goed begrijp is er bij de Highland games een metalen bal over een hek of heg gevlogen, daar ligt een siertuin waar een 65-jarige man geraakt is en is overleden. Het slachtoffer was dus bezoeker van de siertuin en niet van de Highland games.
Inderdaad, hier meer info:
https://www.omroepbrabant(...)en-bal-niet-aankomen
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 13:59:51 #9
491163 Viesdik
pi_205572897
Ok.. Veiligheidsvoorschriften maximaal opvoeren of het festival afschaffen.
Afschaffen lijkt mij het meest voordehandliggend
pi_205572919
Falende na-apers.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  FOK!fotograaf zondag 7 augustus 2022 @ 14:07:08 #11
842 Zorro
Z
pi_205572949
quote:
"We mochten niet staan waar die bal uiteindelijk is neergekomen", legt een andere bezoeker uit. "Maar achter de heg konden wel mensen wandelen. Daar verbaasden we ons van tevoren over."
Daar zijn ook wat steekjes laten vallen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 14:08:33 #12
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205572963
Hou deze ongein dan ook lekker in Schotland
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  zondag 7 augustus 2022 @ 14:30:20 #13
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205573135
Ik neem aan dat het doel van het gooien van een stalen kogel ooit bedoeld was om dieren (of de tegenstander) te doden, op de Highlands dan.

Eigenlijk heeft deze werper het spel dan weer naar zijn oorspronkelijke functie teruggebracht. Dat is dan ook weer een prijsje waard.

[ Bericht 6% gewijzigd door Speekselklier op 07-08-2022 14:37:45 ]
Tot nooit .......
pi_205573322
Het moet ook steeds extremer.
pi_205574868
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:30 schreef Speekselklier het volgende:
Ik neem aan dat het doel van het gooien van een stalen kogel ooit bedoeld was om dieren (of de tegenstander) te doden, op de Highlands dan.

Eigenlijk heeft deze werper het spel dan weer naar zijn oorspronkelijke functie teruggebracht. Dat is dan ook weer een prijsje waard.
Ja en bij voetbal was de traditie om een schaap zo hard mogelijk te raken op de heide zodat de jager voor zijn hele gezin kabab kon maken :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:39:25 #16
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205575933
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja en bij voetbal was de traditie om een schaap zo hard mogelijk te raken op de heide zodat de jager voor zijn hele gezin kabab kon maken :') :') :') :')
Oh.. dat zal ik eens aan mijn vader vertellen. Gek van voetbal naar dit wist ie vast niet.
Tot nooit .......
  Spellchecker zondag 7 augustus 2022 @ 20:45:15 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205575972
Organisatie na ongeluk Highland Games: we zijn er kapot van
quote:
Met grote verslagenheid wordt er gereageerd op het vreselijke ongeluk dat een 65-jarige inwoner van Geldrop trof bij de Highland Games in Geldrop. Hij werd geraakt door een zware metalen bal die verkeerd werd weggeslingerd en per ongeluk over de heg in een naastgelegen bloemenveld terecht kwam, waar het slachtoffer net wandelde.

Voorzitter Adri Geerts van de organiserende Stichting Village Marketing Geldrop-Mierlo is zeer geraakt door het ongeluk. "Wij zijn flabbergasted dat zoiets kan gebeuren. Je verwacht het niet, het is de grootste ramp die ons kan overkomen met zijn allen. We zijn er kapot van."

"Ons medeleven gaat uit naar de nabestaanden"
"Ik voel mij superbetrokken bij het evenement en alle mensen die daar zijn", zo gaat hij verder. "Dat iemand dan komt te overlijden door een ongeluk, dat maakt me superverdrietig". Ook Loco-burgemeester Hans van de Laar is zichtbaar aangedaan. "Wij zijn allemaal zeer onder de indruk van dit vreselijke ongeluk. Ons medeleven gaat enorm uit naar de nabestaanden."

Hoe het ongeluk kon gebeuren is gissen voor Van de Laar. "De kogel is in het bloemenveld naast het speelveld terechtgekomen, in een scheve lijn. Waarschijnlijk was het slachtoffer daar aan het wandelen, want het terrein was vrij toegankelijk", aldus de loco-burgemeester. Ook Geerts van de organisatie durft geen uitspraken te doen over hoe het kon gebeuren: "het wordt door de politie onderzocht en daar zullen we op moeten wachten."

De politie kijkt samen met de gemeente of er een vergunning nodig was geweest voor het evenement. De organisatie had die nu niet aangevraagd, omdat ervan uitgegaan werd dat de permanente evenementenvergunning van het Landgoed Kasteel Geldrop voldoende zou zijn, aldus een woordvoerster van de gemeente. Ze wijst erop dat de organisator Highland Games Federatie Nederland (HGFN) ervaring heeft met dit soort wedstrijden. Voorzitter Tommy de Bruijn van de HGFN ontkent tegenover Omroep Brabant dat zij het evenement hebben georganiseerd "Wij zijn gewoon een vriendengroep, die zich graag bezighoudt met highland games."

"De deelnemers zijn helemaal van de kaart"
Voor de mannen die aan de Highland Games deelnamen is het een traumatische ervaring. Geerts: "Ze zijn echt helemaal ondersteboven. Onder begeleiding van slachtofferhulp zijn ze bij elkaar gaan zitten om elkaar te ondersteunen, maar ze zijn helemaal van de kaart."

Met de man die de kogel over de heg stootte gaat het begrijpelijkerwijs niet goed, vertelt Geerts. "Ik heb hem zelf niet gesproken, maar hij is helemaal buiten zichzelf, dit had hem nooit mogen overkomen. Het zijn spelers die internationaal op hoog niveau en met veel ervaring dit spel beoefenen en uiterst ervaren zijn, maar dan kan er kennelijk toch een ongeluk gebeuren."

De gemeente heeft nog geen contact gehad met de nabestaanden. "De politie heeft nog niet vrijgegeven om wie het gaat, dus ik weet het gewoon niet, maar ons medeleven gaat naar hen uit", aldus de loco-burgemeester.
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:48:04 #18
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_205575988
quote:
quote:
Ze wijst erop dat de organisator Highland Games Federatie Nederland (HGFN) ervaring heeft met dit soort wedstrijden. Voorzitter Tommy de Bruijn van de HGFN ontkent tegenover Omroep Brabant dat zij het evenement hebben georganiseerd "Wij zijn gewoon een vriendengroep, die zich graag bezighoudt met highland games."
Misschien toch maar via de organisatie doen als die meer ervaring hebben (en weten wat de risico's zijn).
pi_205576768
"We mochten niet staan waar die bal uiteindelijk is neergekomen", legt een andere bezoeker uit. "Maar achter de heg konden wel mensen wandelen. Aan de onderkant was die open, waardoor we hun voeten zagen en wandelwagens, waar ze mee langsliepen. Daar verbaasden we ons van tevoren over.”

Daar is niet goed over nagedacht.

Wat tragisch om zo aan je einde te komen. Net wanneer je ongeveer met pensioen kan.
pi_205576872
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:52 schreef etuiedelapiel het volgende:
Het moet ook steeds extremer.
Wat is hier nou weer zo extreem aan :')
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:56:02 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205576888
quote:
Het is voor meneer Geerts te hopen dat hij een goede verzekering heeft afgesloten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205576894
En vanwege dit soort stupiditeiten bestaan er vergunningen…… Lekker gewerkt jongens!! Die quote ook:
"Wij zijn gewoon een vriendengroep, die zich graag bezighoudt met highland games." :')

RIP aan de nabestaanden van deze onschuldige man.
U MAD?
pi_205576917
quote:
Weet je wie er ook kapot van is?
U MAD?
pi_205576925
Play stupid games win stupid prizes. Dit is Engels. @Coco
pi_205576935
Echt letterlijk verkeerde plek, verkeerde tijd

Vreselijk voor zijn familie
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_205576941
Bij hammerthrow staat de kooi volgens mij gericht op miskleunen die naar de zijkant gaan, ik vermoed dat de deelnemer de hamer los heeft gelaten op 180 graden, dus precies de andere kant op, daar gaat de hamer dus precies de andere kant op en helpt de omheining niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205576967
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:06 schreef raptorix het volgende:
Bij hammerthrow staat de kooi volgens mij gericht op miskleunen die naar de zijkant gaan, ik vermoed dat de deelnemer de hamer los heeft gelaten op 180 graden, dus precies de andere kant op, daar gaat de hamer dus precies de andere kant op en helpt de omheining niet.
Je denkt ‘ik speculeer maar wat’ en wellicht dat er een kans bestaat dat ik goed speculeer?
U MAD?
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:15:50 #28
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205577012
Siertuinen maar verbieden dan.
pi_205577183
pi_205577346
Stop, hammer time!
pi_205577373
Erg lullig, zowel voor het slachtoffer als voor de dader.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205577382
Dit is wel heftig, loop je daar nietsvermoedend te wandelen, krijg je uit het niets een metalen bal op je kop.
  maandag 8 augustus 2022 @ 01:44:38 #33
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205577445
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:06 schreef raptorix het volgende:
Bij hammerthrow staat de kooi volgens mij gericht op miskleunen die naar de zijkant gaan, ik vermoed dat de deelnemer de hamer los heeft gelaten op 180 graden, dus precies de andere kant op, daar gaat de hamer dus precies de andere kant op en helpt de omheining niet.
Er staat in een latere post in dit topic dat de hamer in een scheve lijn in het bloemenveld naast het speelveld terecht is gekomen. Hij vloog over een heg heen die de velden van elkaar scheidde. Omdat de heg aan de onderkant open was, konden ze zien dat er mensen en wandelwagens langskwamen.

Ik zag dat het wereldrecord van dit onderdeel op 40 meter staat. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er geen straal van 40 meter is vrijgehouden rondom dit speelveld? En nog gekker: welke idioot verzint het om dit binnen het bereik van een naastgelegen wandelpad te doen, waarbij nietsvermoedende wandelaars door de afscheiding dat ding niet eens kunnen zien aankomen als het fout gaat?

Afschuwelijk zeg, op zo'n uiterst onnodige manier om het leven komen tijdens een wandelingetje. :{
  maandag 8 augustus 2022 @ 07:36:16 #34
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205577583
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:58 schreef de_boswachter het volgende:
En vanwege dit soort stupiditeiten bestaan er vergunningen…… Lekker gewerkt jongens!! Die quote ook:
"Wij zijn gewoon een vriendengroep, die zich graag bezighoudt met highland games." :')

RIP aan de nabestaanden van deze onschuldige man.
Je mist een stukje.....

Voorzitter Adri Geerts van de organiserende Stichting Village Marketing Geldrop-Mierlo is zeer geraakt door het ongeluk.

Voorzitter Tommy de Bruijn van de HGFN ontkent tegenover Omroep Brabant dat zij het evenement hebben georganiseerd.
Tot nooit .......
  maandag 8 augustus 2022 @ 07:51:30 #35
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205577616
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:44 schreef Repentless het volgende:


Ik zag dat het wereldrecord van dit onderdeel op 40 meter staat. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er geen straal van 40 meter is vrijgehouden rondom dit speelveld? En nog gekker: welke idioot verzint het om dit binnen het bereik van een naastgelegen wandelpad te doen, waarbij nietsvermoedende wandelaars door de afscheiding dat ding niet eens kunnen zien aankomen als het fout gaat?
Eh omdat de werper in een kooi staat om afzwaaiers tegen te houden. Achter en naatst de werper zou je dus veilig moeten staan. Je moet je dus eerder afvragen hoe deze afzwaaier de kooi heeft kunnen verlaten.
Tot nooit .......
  Spellchecker maandag 8 augustus 2022 @ 08:17:07 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205577680
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 07:36 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Je mist een stukje.....

Voorzitter Adri Geerts van de organiserende Stichting Village Marketing Geldrop-Mierlo is zeer geraakt door het ongeluk.

Voorzitter Tommy de Bruijn van de HGFN ontkent tegenover Omroep Brabant dat zij het evenement hebben georganiseerd.
:X
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:32:39 #37
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205577783
Moet je nagaan als er een kinderwagen geraakt was :X

Die organisatie mag zich kapot schamen! Zo'n gevaarlijke sport beoefenen naast een wandelpad. : :X
pi_205578057
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:45 schreef maily het volgende:
Voorzitter Adri Geerts van de organiserende Stichting Village Marketing Geldrop-Mierlo
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:45 schreef maily het volgende:
De organisatie had die nu niet aangevraagd, omdat ervan uitgegaan werd dat de permanente evenementenvergunning van het Landgoed Kasteel Geldrop
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:45 schreef maily het volgende:
Het zijn spelers die internationaal op hoog niveau en met veel ervaring dit spel beoefenen
Dus de lokale winkeliers vereniging organiseert iets en daar komt de internationale top op af.

Het hele verhaal rammelt een beetje, geen idee of dat de organisatie is of de pers.
pi_205578305
Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat het gebied waar een kogel kan neerkomen niet is afgezet met daaromheen nog een ruime veiligheidsmarge.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:12:22 #40
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205578331
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat het gebied waar een kogel kan neerkomen niet is afgezet met daaromheen nog een ruime veiligheidsmarge.
Dit dus! Grove nalatigheid met dood tot gevolg. Je zou daar als argeloze wandelaar je rondje doen zeg :{
pi_205578409
Je zal maar zo aan je einde komen. Man man.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205578814
Daarom ga ik nooit naar zo’n levensgevaarlijke siertuin.
Alius aliud dicit
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:20:09 #43
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205579402
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 07:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Eh omdat de werper in een kooi staat om afzwaaiers tegen te houden. Achter en naatst de werper zou je dus veilig moeten staan. Je moet je dus eerder afvragen hoe deze afzwaaier de kooi heeft kunnen verlaten.
Ik bedoel het speelveld voor de werper. Dus een halve cirkel vanaf de kooi. Het lijkt erop dat ze geen rekening hebben gehouden met kogels die niet exact rechtuit worden gegooid. Als je het speelveld te smal maakt, kan een afzwaaier verderop dus naast het speelveld terecht komen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:23:02 #44
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205579421
Misschien was die werper een geoefend geheim agent van de KGB? Of een afrekening in het criminele circuit?
pi_205580090
Doet me denken aan het monstertruck gebeuren wat totaal misging voornamelijk vanwege de krappe afzetting / te dicht op de baan en vergunningen niet zoals het hoorde.

Hier klinkt het ook weer als een gevalletje vergunningen voor de helft niet op orde, publiek wat gewoon kan zijn waar het in een soort gevarenzone zit.
pi_205580149
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat het gebied waar een kogel kan neerkomen niet is afgezet met daaromheen nog een ruime veiligheidsmarge.
Heel veel dat soort evenementen zijn ontstaan vanuit het idee van toeschouwers, die dan dus ook zien wat er gebeurt en een stap opzij doen wanneer er een voorwerp op hun afkomt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 augustus 2022 @ 14:14:50 #47
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205580242
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:12 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Dit dus! Grove nalatigheid met dood tot gevolg. Je zou daar als argeloze wandelaar je rondje doen zeg :{
Hoeft nog geen nalatigheid te zijn he...
Mogelijk was het veld met de kennis tot gister wel een van de veiligst denkbare.

OF ga jij er vanuit dat als er wel een aparte vergunning was aangevraagd dat een ambtenaartje vanaf een bureau deze gevaarlijke fout eruit had gehaald. Ik heb best vertrouwen in de overheid, maar zo veel dan ook weer niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Speekselklier op 08-08-2022 14:20:42 ]
Tot nooit .......
pi_205580722
Dit slachtoffer begreep het tenmiste: Je hoeft niet op vakanie naar 't buitenland om dood te gaan. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 8 augustus 2022 @ 15:39:13 #49
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205580888
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:13 schreef Het_Bokje het volgende:
Dit slachtoffer begreep het tenmiste: Je hoeft niet op vakanie naar 't buitenland om dood te gaan. :D
wie zegt dat het een nederlanders was?
Tot nooit .......
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:48:25 #50
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205581499
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Heel veel dat soort evenementen zijn ontstaan vanuit het idee van toeschouwers, die dan dus ook zien wat er gebeurt en een stap opzij doen wanneer er een voorwerp op hun afkomt.
Maar deze man was geen toeschouwer en was er dus helemaal niet mee bezig. Daarnaast kon hij, als ik het goed begrijp, de bal ook niet zien aankomen door de heg die het speelveld van de bloementuin scheidde. Onbegrijpelijk dat je een pad waar mensen lopen binnen het bereik van zo'n projectiel laat vallen.
pi_205581596
ALEX JONES:

<youtube>[creatief geknipte video]</youtube>

Dutch farmers are targetting flower tourists

:D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:05:09 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205581651
quote:
Kogelstoter uit Leeuwarden betrokken bij dodelijk ongeval met hamerwerpen: ’Hij zit in zak en as’

https://www.telegraaf.nl/(...)hij-zit-in-zak-en-as
Premium artikel
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:06:28 #53
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205581668
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Je zal maar zo aan je einde komen. Man man.
Jij ligt liever een paar maanden in een bed te creperen oid?
pi_205581689
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
Jij ligt liever een paar maanden in een bed te creperen oid?
:')
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205581699
Hier kun je vrij goed de situatie zien: https://geldrop-mierlo24.(...)and-Games-in-Geldrop

Wat ik las is de gene die gooide uitgegleden, en ik vermoed dat die dus pal naar achter is gevlogen over die hoge heg heen. De man heeft hem op de borst gekregen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Spellchecker maandag 8 augustus 2022 @ 17:14:57 #56
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205581740
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Je zal maar zo aan je einde komen. Man man.
In Amsterdam weer iemand uit een raam gevallen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:17:24 #57
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205581759
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:09 schreef raptorix het volgende:
Hier kun je vrij goed de situatie zien: https://geldrop-mierlo24.(...)and-Games-in-Geldrop

Wat ik las is de gene die gooide uitgegleden, en ik vermoed dat die dus pal naar achter is gevlogen over die hoge heg heen. De man heeft hem op de borst gekregen.
Ik blijf het wel raar vinden dat ze met dat soort incidenten geen rekening houden. Dit is gewoon bloedlink.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:18:00 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205581762
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:14 schreef maily het volgende:
In Amsterdam weer iemand uit een raam gevallen.
Ik heb het gelezen. Hij dacht dat hij Harry Potter was.
pi_205581843
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Maar deze man was geen toeschouwer en was er dus helemaal niet mee bezig. Daarnaast kon hij, als ik het goed begrijp, de bal ook niet zien aankomen door de heg die het speelveld van de bloementuin scheidde. Onbegrijpelijk dat je een pad waar mensen lopen binnen het bereik van zo'n projectiel laat vallen.
Ik had uit een nieuwsartikel afgeleid dat hij toch toeschouwer was, maar dat was dus onjuist. Dan heb je gelijk, dat mag niet kunnen.

In het algemeen vind ik het wel een relevant onderscheid. In een atletiekstadion zie je soms ook meerdere evenementen tegelijk, en dat is dan met discuswerpen en speerwerpen enzo een gevaar. Terwijl je toeschouwers m.i. niet 100% hoeft te beschermen maar ook mag verwachten dat die reageren op een golfbal, honkbal of iets dergelijks. We hadden vorig jaar in de Tour de France ook een incident en dan kreeg je discussie over de veiligheid met toeschouwers, maar het incident onstond nou juist omdat de mevrouw in kwestie niet aan toeschouwen was maar zelf in beeld wilde met een bordje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 augustus 2022 @ 18:12:48 #60
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205582152
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik had uit een nieuwsartikel afgeleid dat hij toch toeschouwer was, maar dat was dus onjuist. Dan heb je gelijk, dat mag niet kunnen.

In het algemeen vind ik het wel een relevant onderscheid. In een atletiekstadion zie je soms ook meerdere evenementen tegelijk, en dat is dan met discuswerpen en speerwerpen enzo een gevaar. Terwijl je toeschouwers m.i. niet 100% hoeft te beschermen maar ook mag verwachten dat die reageren op een golfbal, honkbal of iets dergelijks. We hadden vorig jaar in de Tour de France ook een incident en dan kreeg je discussie over de veiligheid met toeschouwers, maar het incident onstond nou juist omdat de mevrouw in kwestie niet aan toeschouwen was maar zelf in beeld wilde met een bordje.
Dit ben ik helemaal met je eens. Als toeschouwer kun je het nog zien aankomen en kun je in ieder geval nog reageren. Misschien kun je het op tijd ontwijken of nog iets proberen af te weren met je handen. Ook dan kun je letsel oplopen maar krijg je hem wellicht niet vol op je hoofd (zonder dat ik weet of dat hier het geval is, lijkt me dst het meest waarschijnlijk).

Als ik filmpjes op YouTube bekijk, is zo'n ding maximaal een seconde of 3 a 4 onderweg. Als je het dus totaal niet ziet aankomen heb je geen enkele mogelijkheid om nog te reageren en vliegt er dus een stalen bal van 10 kilo met een behoorlijke snelheid vol tegen je aan. Als die bovenop je kop komt, lijkt me dar behoorlijk funest. :{
  maandag 8 augustus 2022 @ 18:21:50 #61
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205582208
Belachelijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Buiten alle perken. Dit had goed geregeld moeten zijn met waterdichte vergunningen en professioneel toezicht. Dit is een grove schande en ik hoop dat de verantwoordelijken snoei maar dan ook snoeihard aangepakt worden. Gatverdamme zeg het zal maar familie van je zijn. Doodgegooid om een dom spelletje. Stelletje doorgewinterde idioten dat het zijn. BAH
pi_205582250
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:14 schreef maily het volgende:

[..]
In Amsterdam weer iemand uit een raam gevallen.
Zijn er wel veel de laatste tijd. Vorig jaar ook al:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)eden-seb-vallen-raam

En natuurlijk Luuk Dresen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 8 augustus 2022 @ 18:30:12 #63
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205582258
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zijn er wel veel de laatste tijd. Vorig jaar ook al:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)eden-seb-vallen-raam

En natuurlijk Luuk Dresen.
Ik heb dat onderzocht, maar Luuk Dresen schijnt van een dakterras gevallen te zijn.
pi_205582283
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:30 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik heb dat onderzocht, maar Luuk Dresen schijnt van een dakterras gevallen te zijn.
Scherp.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 8 augustus 2022 @ 18:36:05 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205582299
Waarom valt iemand als Paul de Leeuw of Albert Verlinde nou niet eens uit het raam -O-
pi_205582762
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit ben ik helemaal met je eens. Als toeschouwer kun je het nog zien aankomen en kun je in ieder geval nog reageren. Misschien kun je het op tijd ontwijken of nog iets proberen af te weren met je handen. Ook dan kun je letsel oplopen maar krijg je hem wellicht niet vol op je hoofd (zonder dat ik weet of dat hier het geval is, lijkt me dst het meest waarschijnlijk).

Als ik filmpjes op YouTube bekijk, is zo'n ding maximaal een seconde of 3 a 4 onderweg. Als je het dus totaal niet ziet aankomen heb je geen enkele mogelijkheid om nog te reageren en vliegt er dus een stalen bal van 10 kilo met een behoorlijke snelheid vol tegen je aan. Als die bovenop je kop komt, lijkt me dar behoorlijk funest. :{
Ja, maar ze moeten soms ook een zwaar ding met een handvat achterwaarts over een lat gooien, dat lijkt mij nogal gevaarlijk voor de deelnemer zelf. Je kunt niet alle risico's uitsluiten, mensen die meedoen of staan te kijken moeten gewoon opletten, want funest en fataal zit er gewoon in bij hamers, kogels, discussen, boomstammen en speren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205585455
een paar geīmproviseerde hekjes tegen elkaar gezet met gaten ertussen .geen open veilige ruimte rondom. wat een kneuterbende.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_205586521
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:09 schreef raptorix het volgende:
Hier kun je vrij goed de situatie zien: https://geldrop-mierlo24.(...)and-Games-in-Geldrop

Wat ik las is de gene die gooide uitgegleden, en ik vermoed dat die dus pal naar achter is gevlogen over die hoge heg heen. De man heeft hem op de borst gekregen.
jezus 1 hek extra en het was voorkomen geweest en dan had die man nog geleefd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205586784
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
jezus 1 hek extra en het was voorkomen geweest en dan had die man nog geleefd.
Ik denk wel wat meer.

De constructie met rechtopstaande hekken tegen normale hekken ziet er leuk uit maar de vraag is of ze hoog genoeg zijn.

En ze hebben het niet helemaal rondom gebouwd.
Er staan alleen hoge hekken aan de rechter kant.
Links staat alleen een laag hek en achter vertrouwden ze op de heg.



Hekken lijken me ook gevaarlijk. Ze kunnen omvallen of het gegooide voorwerp juist terug kaatsen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Spellchecker dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:17:34 #70
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205586798
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:16 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ik denk wel wat meer.

De constructie met rechtopstaande hekken tegen normale hekken ziet er leuk uit maar de vraag is of ze hoog genoeg zijn.

En ze hebben het niet helemaal rondom gebouwd.
Er staan alleen hoge hekken aan de rechter kant.
Links staat alleen een laag hek en achter vertrouwden ze op de heg.

[ afbeelding ]

Hekken lijken me ook gevaarlijk. Ze kunnen omvallen of het gegooide voorwerp juist terug kaatsen.
Op deze foto; als die man dat ding per ongeluk naar voren gelost had .... :X

En die stoelen daar links 8)7
pi_205586803
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:16 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ik denk wel wat meer.

De constructie met rechtopstaande hekken tegen normale hekken ziet er leuk uit maar de vraag is of ze hoog genoeg zijn.

En ze hebben het niet helemaal rondom gebouwd.
Er staan alleen hoge hekken aan de rechter kant.
Links staat alleen een laag hek en achter vertrouwden ze op de heg.

[ afbeelding ]

Hekken lijken me ook gevaarlijk. Ze kunnen omvallen of het gegooide voorwerp juist terug kaatsen.
daarom ook 1 hek aan de achterkant erbij. Bouwhekken zijn behoorlijk stevig hoor die houden zoiets wel tegen mits geschoord.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205586904
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
daarom ook 1 hek aan de achterkant erbij. Bouwhekken zijn behoorlijk stevig hoor die houden zoiets wel tegen mits geschoord.
We weten nu niet in welke hoek die kogel ging.
Ging hij laag door de heg heen? Of juist hoog er over?
Die op hun kant gezette hekken komen ook maar net 1 romphoogte boven die heg uit.

En er zit een gat tussen de rechter opstaande hekken.
Wat vreemd is omdat er juist ook een grote overlap is tussen de linker hekken.

En de hekken zijn nu niet geschoord.
Nu zijn het twee rechte muren, als die ver genoeg gaan kantelen dan gaan ze ook om.
Dan had je er nog een paar hekken haaks op die muren moeten monteren als steun.
Met een extra hek er achter had je er ook 1 constructie van kunnen maken.

En de opening aan de voorkant is erg wijd.
Een misgegooide kogel kan dus ook erg wijd afzwaaien.

[ Bericht 4% gewijzigd door jeroen25 op 09-08-2022 10:36:38 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205586985
Ter vergelijking: Werpkooien voor kogelstoten en discuswerpen:
https://d23kjdxq7ew3ap.cl(...)023.pdf?v=1655045678
Pagina's 189 (discuswerpen) en 195 (kogelstoten).
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:43:21 #74
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205587000
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:16 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ik denk wel wat meer.

De constructie met rechtopstaande hekken tegen normale hekken ziet er leuk uit maar de vraag is of ze hoog genoeg zijn.

En ze hebben het niet helemaal rondom gebouwd.
Er staan alleen hoge hekken aan de rechter kant.
Links staat alleen een laag hek en achter vertrouwden ze op de heg.

[ afbeelding ]

Hekken lijken me ook gevaarlijk. Ze kunnen omvallen of het gegooide voorwerp juist terug kaatsen.
Er staat in het artikel dat de hamer "wat uit de richting ging". In een ander artikel werd over "een scheve lijn" gesproken. Als hij in plaats van naar voren (de juiste richting) naar achteren werd gegooid richting de heg, is dat mijns inziens niet "wat uit de richting". Ik vermoed dat het pad en de heg gewoon langs het speelveld lagen en het veld dus niet breed genoeg was voor diagonale afzwaaiers.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:54:43 #75
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205587077
" wat uit de richting" |:( _O- :(

Het is gewoon een ontzettend amateuristische teringzooi daar :r

Hier moeten mensen voor boeten, wat een zooitje ongeregeld met die paar hekjes kris kras neergezet }:| :X
pi_205593290
Dodelijke Highland Games in Geldrop had helemaal geen vergunning

https://www.nu.nl/binnenl(...)geen-vergunning.html
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')