abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:16:23 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205547502
https://www.telegraaf.nl/(...)ield-gezin-gegijzeld

Nederlands echtpaar dood gevonden in Ghana: ’Vader hield gezin gegijzeld’

Accra - In een flatwoning in een zuidelijke stad in Ghana zijn de lichamen gevonden van een echtpaar dat zeven jaar geleden vanuit Nederland naar Afrika verhuisde. De lokale politie gaat er vooralsnog van uit dat de man zijn vrouw en twee dochters in de woning gevangen heeft gehouden.



Het gezin Jackson, van Ghanese komaf, verhuisde in 2015 vanuit Nederland naar Afrika.

De vrouw lag volgens de politie waarschijnlijk al maanden dood in de woning, haar lichaam verkeerde in verregaande staat van ontbinding. De man werd zelf dood op het toilet gevonden. Twee kinderen van het stel, 13 en 11 jaar, werden bewusteloos aangetroffen en bleken getraumatiseerd.

Dat melden media in het Afrikaanse land. De kinderen zijn naar het ziekenhuis gebracht en krijgen professionele hulp. De politie spreekt van een ’bizarre situatie’. De exacte achtergronden van het drama zijn nog niet helder en worden onderzocht. Vooralsnog gaan rechercheurs ervan uit dat de man zijn gezin in de woning gevangen heeft gehouden. Het gezin, van Ghanese komaf, verhuisde in 2015 vanuit Nederland naar Afrika.

Daar ging het gezin Jackson, volgens media betreft het een welgestelde familie, wonen in Maakro Plot 10, een buitenwijk van Abuakwa. Dat is een kleine stad in het Atwima Nwabiagya-district van de Ashanti-regio in het zuiden van Ghana. Ze zonderden zich na aankomst vanuit Nederland meteen volledig af van hun buurtgenoten, blijkt uit de eerste rapporten die zijn opgemaakt. Buren gaven aan dat de gezinsleden zich, waarschijnlijk onder de dwang van de vader, niet wilden mengen onder andere mensen.

De laatste keer dat medehuurders van het complex het gezin zagen, gaven ze aan in lokale media, was ergens in mei van dit jaar toen de Jacksons terugkeerden naar huis. Ze parkeerden hun niet-geregistreerde Ford Expedition-auto, gingen naar boven naar hun appartement en sloten hun deur. Ze zouden nooit meer buiten zijn geweest.

Na enkele maanden de Jacksons niet gehoord of gezien te hebben, meldden buren zich bij de regionale politie, waarop de lichamen werden ontdekt. De politie gaat ervan uit dat de man het lijk van zijn 48-jarige vrouw Ernestina al enkele maanden in hun flat hield, met ijspakken op haar lijf en gewikkeld in een deken. Haar lichaam was al geruime tijd aan het ontbinden.

De echtgenoot – Samuel – was, toen agenten binnenvielen, zelf ook al overleden, maar wel veel korter dan zijn vrouw. Zijn lichaam werd ontdekt in de badkamer, zittend op het toilet. De stank was bijna ondraaglijk volgens de agenten.

Hun twee jonge tienerdochters werden levend, maar bewusteloos, aangetroffen en zijn meteen aan hulpverleners overgedragen. Ze bleken dagenlang zonder voedsel en water opgesloten in de flat, die twee slaapkamers heeft.

Medisch hoofdinspecteur van de polikliniek, Dr. Mensah Manye, liet in Ghanese media weten dat ze ’erg zwak en uitgedroogd’ werden binnengebracht. Hij beveelt sterk psychotherapeutische ondersteuning aan. „Het oudste kind kan niet goed praten. Als er een psycholoog met de kinderen praat kunnen ze hopelijk uit hun moeilijke geestelijke situatie komen.”

De politie laat weten dat het moeilijk is om contact te krijgen met de families van de overledenen. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken laat De Telegraaf weten geen verzoek tot consulaire bijstand te hebben ontvangen. Het is onduidelijk waar in ons land het gezin heeft gewoond.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:20:33 #2
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205547543
Triest voor die kinderen, verder lijkt het me eigenlijk gewoon Ghanees nieuws met maar een heel dunne link met Nederland..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205547546
Jeetje, die arme arme kinderen. Om te janken. ;(
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  Spellchecker donderdag 4 augustus 2022 @ 15:24:14 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205547570
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:20 schreef nixxx het volgende:
Triest voor die kinderen, verder lijkt het me eigenlijk gewoon Ghanees nieuws met maar een heel dunne link met Nederland..
Die kinderen zullen wel terug naar Nederland komen denk ik ....
  Miss 200.000.000! donderdag 4 augustus 2022 @ 16:03:25 #5
367000 roos94
pi_205547912
|:(
  donderdag 4 augustus 2022 @ 16:28:32 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205548107
Ik ben inmiddels overleden
pi_205548150
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Enge is dat dit op dit moment op veel plekken gebeurd, maar dat weet je dan pas weer over 10-20 jaar.

Die 19 jarige ziet nu pas voor het eerst iets van de buitenwereld…
Gelukkig maar 5 dagen.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 16:35:00 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205548155
Daar gaan we weer }:|

Als Fok! detective heb je ook nooit eens rust hè :(
pi_205571404
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:35 schreef Tengano het volgende:
Daar gaan we weer }:|

Als Fok! detective heb je ook nooit eens rust hè :(
Ze zijn niet blond dus de detectives bemoeien zich er niet mee
pi_205571473
Nou ja “Nederlanders”, ze kwamen er vandaan (ghana) en gingen weer terug.
Niet helemaal hetzelfde.

Enfin, drama om voor ghanezen op te lossen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 15:01:26 #11
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205573427
Nederlands gezin :')
  zondag 7 augustus 2022 @ 15:12:32 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205573554
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:01 schreef YoungDriller het volgende:
Nederlands gezin :')
Waarschijnlijk aan het Nederlandse infuus
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205575201
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:01 schreef corehype het volgende:

[..]
Black people shit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')