abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205540676
Het been van een vrouwelijke collega optillen en daar een likkende beweging bij maken tijdens een bedrijfsuitje op Terschelling is een werknemer van een bouwbedrijf duur komen te staan. Zijn werkgever heeft hem geschorst, en de rechter geeft het bedrijf gelijk.

De werknemer, die net een jaar in vaste dienst was als planontwikkelaar bij bouwbedrijf Heembouw uit Roelofarendsveen, eiste in een kort geding dat hij weer aan het werk mocht. Volgens hem loopt hij reputatieschade op door de schorsing.

Salaris doorbetaald
Van de rechter hoeft dat niet, onder meer omdat het bedrijf hem nog gewoon zijn salaris doorbetaalt en omdat de inhoudelijke behandeling van de zaak al snel zal zijn.

Omdat de man tot die tijd nog vakantie heeft en het bedrijf dicht is vanwege de bouwvak, mist de man maar 14 werkdagen door de schorsing. En die schorsing is volgens de kantonrechter Den Haag ook terecht.

De man heeft de interne regels van het bedrijf namelijk overtreden tijdens een bedrijfsuitje in mei op Terschelling. Tijdens het bedrijfsfeest daar ging de man over de schreef. Er was een glas op de grond gevallen en hij was de schoenen van collega's aan het controleren.

Een grapje
Hij kwam uit bij een tafel en stuitte op 'een zwevend been', staat beschreven in het vonnis. Dat tilde hij op, en maakte 'een likkende beweging naar collega's', volgens hem als grapje. Vervolgens liet hij het been weer zakken. De dag erna heeft hij de vrouw zijn excuses aangeboden.

Dat mocht niet baten: zij diende een klacht tegen hem in vanwege grensoverschrijdend gedrag. Begin juni moest hij op gesprek komen bij het bedrijf, om over de kwestie te praten naar aanleiding van de klacht en de getuigenissen van collega's die het voorval hadden gezien.

In het gesprek werd ook besproken dat hij enkele collega's die avond vertelde dat hij ze wel wat drugs zou kunnen geven. Toen het bedrijf hem hiermee confronteerde, zei hij dat dit ook als grapje bedoeld was. Tijdens de zitting kon hij het voorval overigens niet meer herinneren.

Geschorst tot rechtszaak
In een brief gaf het bedrijf de man de optie om 'de eer aan zichzelf' te houden en op te stappen. Als hij dat niet zou doen, dan zou een officieel onderzoek volgen, die mogelijk zou leiden tot een ontslagprocedure. Tot die tijd schorste het bedrijf de man.

Heembouw handelde juist, vindt de rechter, omdat het bedrijf ook de belangen van andere werknemers in de gaten moet houden. Volgens het bedrijf heeft het voorval 'nog immer een grote impact op haar'.

Ook niet thuiswerken
Dat ook de planontwikkelaar slecht slaapt van de kwestie is geen reden om hem weer aan het werk te laten, gezien wat er is voorgevallen, oordeelt de rechter. Thuiswerken, zoals de man had voorgesteld, is geen optie volgens het bedrijf. Een datzelfde geldt voor het maken van een rooster waarbij de man de vrouw niet zou zien.

Dit soort kunstgrepen kunnen volgens de rechter niet van het bedrijf verlangd worden, ook omdat het maar om een korte periode gaat. De man verliest niet alleen het kort geding, hij moet ook de juridische kosten van het bedrijf betalen van 747 euro.

Zowel het bedrijf als de advocaat van de man waren niet direct bereikbaar voor een verzoek om commentaar.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-op-bedrijfsfeestje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205540730
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:51 schreef loveli het volgende:

[..]
We weten wel dat hij een kort geding aanspande om weer aan het werk te gaan en geen reputatieschade op te lopen, dus zo serieus nam hij zijn actie niet.
Inderdaad. Dus zo serieus zijn die excuses te nemen. Waarschijnlijk was het van het kaliber 'Sorry dat ik je gekwetst heb en dat ik hier nu zoveel gezeik van heb'.
pi_205540754
Als ik het verhaal zo lees lijkt me schorsing en ontslag wat overdreven. Excuses en een waarschuwing lijkt me voldoende.

Wel 1 grote als en dat is als het klopt wat hij zegt. Meneer wist ook niet meer dat hij drugs had aangeboden (grappig dat hij wel wist dat het een grap was) dus wie weet ging dat verhaal ook wel heel anders. Zo goed kunnen dat de dame in kwestie met een heel ander verhaal komt.
No bitch to me
pi_205540805
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja. Dat mag jij ook trouwens.
Maar hetgeen ik normaal gedrag vindt, wordt hier niet gewaardeerd, steeds weer komen er hier personen die slachtoffers de grond in schrijven.
pi_205540821
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar hetgeen ik normaal gedrag vindt, wordt hier niet gewaardeerd, steeds weer komen er hier personen die slachtoffers de grond in schrijven.
Als je geen verschillende meningen hebt, is er eigenlijk ook geen discussie.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205540835
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Alles wat ik zeg is dat deze vent excuses heeft aangeboden (al voor het hele circus op gang kwam) en ze deze niet geaccepteerd heeft. Prima, dan accepteer je ze niet. Maar dan krijg je dus wel de shitstorm over je heen.
Sorry dat jij je zo rot voelt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:33:11 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205540856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:20 schreef TornadoDK het volgende:
Als ik het verhaal zo lees lijkt me schorsing en ontslag wat overdreven. Excuses en een waarschuwing lijkt me voldoende.

Wel 1 grote als en dat is als het klopt wat hij zegt. Meneer wist ook niet meer dat hij drugs had aangeboden (grappig dat hij wel wist dat het een grap was) dus wie weet ging dat verhaal ook wel heel anders. Zo goed kunnen dat de dame in kwestie met een heel ander verhaal komt.
Als het alleen om de likbeweging op het feest ging zou ik het met je eens zijn maar het staartje waarin hij gezegd heeft haar wel te kunnen drogeren geeft het geheel toch een andere lading.
pi_205540898
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:49 schreef loveli het volgende:

[..]
Als iemand onder tafel je been grijpt en met z'n hoofd tussen je benen likkende bewegingen maakt? [ afbeelding ]

Bah.
Het dingen erbij verzinnen is ook al standaard aan het worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het incident zelf zorgt daar misschien niet zozeer voor, maar het hele gedoe eromheen, inclusief reacties uit het vaatje waar jij zo graag uit tapt.
Misschien is dat ook wel het juiste vaatje. Hij heeft excuses gemaakt, ze was niet alleen met hem of zo dus ze had niets te vrezen, en heeft die excuses blijkbaar geweigerd en is een hele procedure opgestart waarmee ze het een collega heel moeilijk maakt. Een duidelijk signaal dat ze bij haar zelfs op bedrijfsuitjes heel erg op hun woorden moeten letten.

quote:
Als het meteen schluss en dikke doei was geweest en de omgeving gezond en normaal had gereageerd, wedden dat ze dan na een paar weken weer fluitend naar haar werk had gekund?
Er is echt helemaal geen reden dat ze niet fluitend naar haar werk had gekund, waarschijnlijk wilde ze heel graag een maatschappelijk punt maken ipv zich tot haar eigen werkomgeving te beperken.

Dat zie je ook in de VS dat mannen liever niet meer met vrouwen werken omdat ze aldoor op hun hoede moeten zijn. Voor je het weet wordt je beschuldigd van het een of het ander.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:39:04 #9
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205540941
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee. Hij pakte haar been op en maakte een likkende beweging.

Alsof hij haar orale seks wilde geven.

Tenminste zo lees ik het.
O, in mijn voorstelling was het een soort lollige imitatie van een been-fetish. Volgens mij had hij zijn gezicht ook van haar afgewend en keek hij de andere gasten aan. Maar goed, wel met haar been als rekwisiet.
pi_205540950
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als het alleen om de likbeweging op het feest ging zou ik het met je eens zijn maar het staartje waarin hij gezegd heeft haar wel te kunnen drogeren geeft het geheel toch een andere lading.
Waar haal je dat vandaan? In de op staat het als 2 verschillende situaties
No bitch to me
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:41:16 #11
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205540962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:40 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Waar haal je dat vandaan? In de op staat het als 2 verschillende situaties
Het gaat om dezelfde vrouw op dezelfde avond. Hoe zijn dat verschillende situaties?
pi_205540981
En we hebben beelden van die meneer.

Vanaf 00:50
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:43:17 #13
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205540985
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
Er is echt helemaal geen reden dat ze niet fluitend naar haar werk had gekund, waarschijnlijk wilde ze heel graag een maatschappelijk punt maken ipv zich tot haar eigen werkomgeving te beperken.
Dat doe je zelf nu ook. Het probleem is dat iedereen dit incident kan aangrijpen als bevestiging van zijn eigen maatschappelijke ergernissen (in jouw geval kennelijk die over asymmetrisch inclusiviteitsbeleid, wat ik tot op bepaalde hoogte wel kan volgen), domweg omdat we de details niet kennen. (En dat laatste hoeft ook niet, maar het lijkt me wel goed als we ons daarvan bewust zijn...)
pi_205540997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:41 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het gaat om dezelfde vrouw op dezelfde avond. Hoe zijn dat verschillende situaties?
quote:
In het gesprek werd ook besproken dat hij enkele collega's die avond vertelde dat hij ze wel wat drugs zou kunnen geven. Toen het bedrijf hem hiermee confronteerde, zei hij dat dit ook als grapje bedoeld was. Tijdens de zitting kon hij het voorval overigens niet meer herinneren.
Zoals ik het lees wilde hij die collega's drugs geven heeft niks met die vrouw te maken
No bitch to me
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:49:16 #15
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205541025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:44 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
[..]
Zoals ik het lees wilde hij die collega's drugs geven heeft niks met die vrouw te maken
Ja, ik ook. "Ze" in de betekenis van "haar" is volgens mij geen standaardtaal maar meer een specifiek Zuid-Nederlands verschijnsel.
pi_205541026
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Wat raar dat RTLnieuws een heel andere kop heeft: 'Bedrijf mag man schorsen om likkend gebaar tijdens bedrijfsuitje'.
Je kunt de MSM ook niet meer vertrouwen. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:49:49 #17
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205541033
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:44 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
[..]
Ja das waar ander zou er gestaan hebben dat hij haar wel wat drugs zou kunnen geven.
Tja... dan ben ik het wel met je eens dat de straf wel erg zwaar is. Zeker ook gezien dat het wel werkgerelateerd was maar niet onder werktijd. Op een bedrijfsfeest waar de drank rijkelijk vloeit en iedereen wat losser is zou dit misschien wat anders beoordeeld moeten worden.
Dan vind ik het juist wel weer jofel van hem dat hij z'n collega's een joint of lijntje aanbood. Take it or leave it geldt dan
pi_205541064
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:43 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Dat doe je zelf nu ook. Het probleem is dat iedereen dit incident kan aangrijpen als bevestiging van zijn eigen maatschappelijke ergernissen (in jouw geval kennelijk die over asymmetrisch inclusiviteitsbeleid, wat ik tot op bepaalde hoogte wel kan volgen), domweg omdat we de details niet kennen. (En dat laatste hoeft ook niet, maar het lijkt me wel goed als we ons daarvan bewust zijn...)
Ik bespreek hier een rechterlijke uitspraak en leg in eerste instantie de fout bij de werkgever. Maar je hebt altijd in de eerste plaatse een loyaliteit naar de mensen met wie je merkt en daar laat je maatschappelijke kwesties buiten. Ik ben geen onderdeel van die werkomgeving.

Als zij hem nou een knietje onder zijn kin had gegeven en hij naar de SEH had gemoeten om zijn tong te laten hechten dan had ik ook gevonden dat die kerel verder niet moest zeiken, zeker niet na excuses en de werkgever ook niet met de interne bedrijfsregels aan had moeten komen kakken. Dat was dan tenminste niet zo het vieren van zwakte geweest.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:52:28 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205541067
Weltschmerz:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
Ook Weltschmerz:
quote:
[..]
:')
pi_205541084
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:52 schreef Qarrad het volgende:
Weltschmerz:
[..]
Ook Weltschmerz:
[..]
:')
Nee, ik speculeer openlijk over het motief, @loveli maakt er een feitencomplex van dat niet uit de beschikbare informatie volgt.
  Vis een optie? woensdag 3 augustus 2022 @ 19:56:37 #21
70532 loveli
N
pi_205541105
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, ik speculeer openlijk over het motief, @:Loveli maakt er een feitencomplex van dat niet uit de beschikbare informatie volgt.
Hij was schoenen aan het inspecteren, vond een been en maakte likkende bewegingen. 50% kans binnenkant been, 50% kans buitenkant been.
crap in = crap out
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:58:17 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205541117
Ik ga iig niet meer naar bedrijfsfeesten als dit de huidige modus operandi is :@
pi_205541119
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Ja dat kan gebeuren op een forum. Er zijn hier ook heel veel mensen die het met je eens zijn. Ik alleen niet.
  Vis een optie? woensdag 3 augustus 2022 @ 20:00:07 #24
70532 loveli
N
pi_205541140
Vorige topic werd weer een vrouwenbashtopic, zoals de laatste tijd vrij vaak op Fok. Ook door vrouwen, zoals Gia. Ben er wel weer klaar mee.
crap in = crap out
  woensdag 3 augustus 2022 @ 20:00:31 #25
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205541144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:56 schreef loveli het volgende:

[..]
Hij was schoenen aan het inspecteren, vond een been en maakte likkende bewegingen. 50% kans binnenkant been, 50% kans buitenkant been.
Maar volgens de lezing in de uitspraak maakte hij "een likkende beweging naar collega's", wat suggereert dat het een geheel buitenbeense kwestie was.
https://uitspraken.rechts(...)7761&showbutton=true
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')