abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205537960
Het been van een vrouwelijke collega optillen en daar een likkende beweging bij maken tijdens een bedrijfsuitje op Terschelling is een werknemer van een bouwbedrijf duur komen te staan. Zijn werkgever heeft hem geschorst, en de rechter geeft het bedrijf gelijk.

De werknemer, die net een jaar in vaste dienst was als planontwikkelaar bij bouwbedrijf Heembouw uit Roelofarendsveen, eiste in een kort geding dat hij weer aan het werk mocht. Volgens hem loopt hij reputatieschade op door de schorsing.

Salaris doorbetaald
Van de rechter hoeft dat niet, onder meer omdat het bedrijf hem nog gewoon zijn salaris doorbetaalt en omdat de inhoudelijke behandeling van de zaak al snel zal zijn.

Omdat de man tot die tijd nog vakantie heeft en het bedrijf dicht is vanwege de bouwvak, mist de man maar 14 werkdagen door de schorsing. En die schorsing is volgens de kantonrechter Den Haag ook terecht.

De man heeft de interne regels van het bedrijf namelijk overtreden tijdens een bedrijfsuitje in mei op Terschelling. Tijdens het bedrijfsfeest daar ging de man over de schreef. Er was een glas op de grond gevallen en hij was de schoenen van collega's aan het controleren.

Een grapje
Hij kwam uit bij een tafel en stuitte op 'een zwevend been', staat beschreven in het vonnis. Dat tilde hij op, en maakte 'een likkende beweging naar collega's', volgens hem als grapje. Vervolgens liet hij het been weer zakken. De dag erna heeft hij de vrouw zijn excuses aangeboden.

Dat mocht niet baten: zij diende een klacht tegen hem in vanwege grensoverschrijdend gedrag. Begin juni moest hij op gesprek komen bij het bedrijf, om over de kwestie te praten naar aanleiding van de klacht en de getuigenissen van collega's die het voorval hadden gezien.

In het gesprek werd ook besproken dat hij enkele collega's die avond vertelde dat hij ze wel wat drugs zou kunnen geven. Toen het bedrijf hem hiermee confronteerde, zei hij dat dit ook als grapje bedoeld was. Tijdens de zitting kon hij het voorval overigens niet meer herinneren.

Geschorst tot rechtszaak
In een brief gaf het bedrijf de man de optie om 'de eer aan zichzelf' te houden en op te stappen. Als hij dat niet zou doen, dan zou een officieel onderzoek volgen, die mogelijk zou leiden tot een ontslagprocedure. Tot die tijd schorste het bedrijf de man.

Heembouw handelde juist, vindt de rechter, omdat het bedrijf ook de belangen van andere werknemers in de gaten moet houden. Volgens het bedrijf heeft het voorval 'nog immer een grote impact op haar'.

Ook niet thuiswerken
Dat ook de planontwikkelaar slecht slaapt van de kwestie is geen reden om hem weer aan het werk te laten, gezien wat er is voorgevallen, oordeelt de rechter. Thuiswerken, zoals de man had voorgesteld, is geen optie volgens het bedrijf. Een datzelfde geldt voor het maken van een rooster waarbij de man de vrouw niet zou zien.

Dit soort kunstgrepen kunnen volgens de rechter niet van het bedrijf verlangd worden, ook omdat het maar om een korte periode gaat. De man verliest niet alleen het kort geding, hij moet ook de juridische kosten van het bedrijf betalen van 747 euro.

Zowel het bedrijf als de advocaat van de man waren niet direct bereikbaar voor een verzoek om commentaar.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-op-bedrijfsfeestje
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:21:11 #2
3542 Gia
User under construction
pi_205537983
Mijn god, er kan ook niks meer! Dit is toch duidelijk een grapje! Ik, als vrouw, zou hier de humor wel van inzien.
pi_205537993
Jezus wat kansloos weer. De beste man heeft zijn excuses toch gelijk gemaakt? Kleinzerige kutwereld waarin straks elke vorm van spontaniteit of humor verdwenen is omdat je nooit weet wanneer je kutgrap of opmerking je misschien je baan kost.
blablablabla
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:23:43 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205538006
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:21 schreef Gia het volgende:
Mijn god, er kan ook niks meer! Dit is toch duidelijk een grapje! Ik, als vrouw, zou hier de humor wel van inzien.
Die vrouw in kwestie niet. Ik vind dit te ver gaan in een werkomgeving. Je kunt van te voren niet inschatten hoe de vrouw het ervaart, dus niet doen.
The End Times are wild
pi_205538021
quote:
Dat maakt de vrouw zelf wel uit. Leuk dat jij zo met je laat sollen, maar de vrouw in kwestie pikt het dus niet en dat heb ook jij als vrouw te respecteren.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:25:24 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205538026
Ook vind ik het idee van een man die (op handen en voeten?) ober tafels kruipt om de schoenen van collega’s te controleren nadat er een glas gevallen is heel raar.
The End Times are wild
pi_205538031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:22 schreef Elan het volgende:
Jezus wat kansloos weer. De beste man heeft zijn excuses toch gelijk gemaakt? Kleinzerige kutwereld waarin straks elke vorm van spontaniteit of humor verdwenen is omdat je nooit weet wanneer je kutgrap of opmerking je misschien je baan kost.
Gedraag je gewoon. Met jullie achterlijke kutgrapjes
pi_205538032
quote:
Dat is het probleem niet in mijn ogen. Die vrouw vond het vervelend, dat is haar goed recht. Daar oordeel ik niet over verder.

Maar we slaan zo ver door dat een fout maken vrijwel gelijk staat aan "schuldig voor het leven". Die vent had vast niets kwaadaardigs in gedachten, dan moet je een gesprek voeren, oprecht excuses maken en weer door.

Ik ben ook wel eens in mijn kont geknepen op een bedrijfsborrel door een man, nou maakte ik me niet druk erom, maar als ik er wat van gezegd had had die vast gewoon sorry gezegd en was het klaar geweest.

Ja, mannen moeten zich gedragen (vrouwen ook) maar een klein incident hoeft niet elke keer als genocide veroordeeld te worden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:26:39 #9
3542 Gia
User under construction
pi_205538037
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die vrouw in kwestie niet. Ik vind dit te ver gaan in een werkomgeving. Je kunt van te voren niet inschatten hoe de vrouw het ervaart, dus niet doen.
Bedrijfsuitje is niet de werkomgeving. Als het nu op kantoor zou gebeuren, dan kan ik me er wat bij voorstellen.
  Redactie Sport woensdag 3 augustus 2022 @ 13:26:58 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205538039
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit. Of de strafmaat dan proportioneel is, kun je wel over discussieren ja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205538042
Dat de man bij het bedrijfsuitje drugs aan anderen probeerde aan te smeren staat er wat zijdelings beschreven maar lijkt me ook meespelen.
pi_205538048
quote:
Die excuses waren bij mij ook wel voldoende geweest, en ik had me er waarschijnlijk ook niet druk over gemaakt, verder.

Maar in deze tijd kan dat niet meer.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205538054
Daarom gewoon niet werken en de hele dag likgebaren maken vanuit het zolderraam.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:28:38 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205538055
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:26 schreef Gia het volgende:

[..]
Bedrijfsuitje is niet de werkomgeving. Als het nu op kantoor zou gebeuren, dan kan ik me er wat bij voorstellen.
Het is wel met collega’s. Voor mij is dat toch anders.
Overigens vind ik het wel ver gaan om dit voor de rechter te brengen, excuses zouden ook geaccepteerd kunnen worden.
Maar in principe is dit gedrag m.i. niet acceptabel.
The End Times are wild
  Spellchecker woensdag 3 augustus 2022 @ 13:28:45 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205538057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:25 schreef LXIV het volgende:
Ook vind ik het idee van een man die (op handen en voeten?) ober tafels kruipt om de schoenen van collega’s te controleren nadat er een glas gevallen is heel raar.
Ik zie Manuel dit wel doen bij Fawlty Towers :D
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:29:36 #16
3542 Gia
User under construction
pi_205538064
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:25 schreef HeatWave het volgende:

Dat is het probleem niet in mijn ogen. Die vrouw vond het vervelend, dat is haar goed recht. Daar oordeel ik niet over verder.
Die vrouw vond het vervelend, geeft dit aan, die man biedt zijn excuses aan. Dan zou het klaar moeten zijn. Om dan ook nog meteen er een straf bovenop te zetten is alleen maar borstklopperij van het bedrijf.
quote:
Maar we slaan zo ver door dat een fout maken vrijwel gelijk staat aan "schuldig voor het leven". Die vent had vast niets kwaadaardigs in gedachten, dan moet je een gesprek voeren, oprecht excuses maken en weer door.

Ik ben ook wel eens in mijn kont geknepen op een bedrijfsborrel door een man, nou maakte ik me niet druk erom, maar als ik er wat van gezegd had had die vast gewoon sorry gezegd en was het klaar geweest.

Ja, mannen moeten zich gedragen (vrouwen ook) maar een klein incident hoeft niet elke keer als genocide veroordeeld te worden :').
Verder eens met je post.
pi_205538068
Tja het is natuurlijk wel vreemd gedrag richting je vrouwelijke collega en ik snap dat ze dat niet als prettig heeft ervaren, ik zou als man zijnde zeker dit in deze tijd niet doen, het is net een brug te ver als collega’s onder elkaar dus ik snap wel dat die vrouw een klacht heeft ingediend
pi_205538072
In het gesprek werd ook besproken dat hij enkele collega's die avond vertelde dat hij ze wel wat drugs zou kunnen geven. Toen het bedrijf hem hiermee confronteerde, zei hij dat dit ook als grapje bedoeld was. Tijdens de zitting kon hij het voorval overigens niet meer herinneren.

Dit zal ook wel meegespeeld hebben.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:30:46 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205538074
Typisch gevalletje sukkel en loser. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205538081
quote:

[..]
Hij heeft ze ook drugs aangeboden hè. Lijkt me ook nogal meespelen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:33:27 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205538098
quote:

Bedrijfsuitje is niet de werkomgeving.
Daar denkt de rechter duidelijk anders over. En terecht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205538101
Heb niet het idee dat de werkgever hem heel graag wil houden, anders hadden ze wel andere dingen geprobeerd om het op te lossen. Lijkt wel of ze dit als mooie kans zien om hem kosteloos de deur uit te werken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2022 @ 13:36:39 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205538130
Ik kan me in alles tot de consequenties vinden. Die man gaat de laan uit gewerkt worden, met alle gevolgen van dien. Vanwege een smakeloze kutgrap?

Begrijp me niet verkeerd, het kan niet.. En als de vrouw in kwestie zich er heel naar onder heeft gevoeld snap ik ook dat ze er alsnog over geklaagd heeft. Dat er consequenties aan hangen, snap ik ook.

Maar ontslag? De tandjes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:37:17 #24
3542 Gia
User under construction
pi_205538134
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:30 schreef Cupfighter het volgende:
Tja het is natuurlijk wel vreemd gedrag richting je vrouwelijke collega en ik snap dat ze dat niet als prettig heeft ervaren, ik zou als man zijnde zeker dit in deze tijd niet doen, het is net een brug te ver als collega’s onder elkaar dus ik snap wel dat die vrouw een klacht heeft ingediend
Ik vind het jammer dat mensen nu zo op hun tenen moeten lopen met sociaal gedrag. Voor je het weet zeg je wat verkeerds. Vroeger, ja vroegah, was het heel normaal dat mannen/jongens, opmerkingen maakten over langslopend vrouwelijk schoon. Daar kon je als vrouw wat van vinden, maar je kon het ook als compliment zien.
Uiteraard is er verschil in welke opmerkingen imo dan wel en welke dan niet kunnen, dus even een voorbeeldje:

Als vroeger een meisje langs een bouwsteiger liep, dan werd ze nagefloten door de bouwvakkers en werden er bewonderende opmerkingen gemaakt. M.i. niks mis mee.
Tegenwoordig gebeurt het nafluiten nog steeds, met gesis en als het meisje niet wenst te reageren krijgt ze 'hoer' achter zich aangeroepen. Alles mis mee.

Het zit hem, wmb, in de nuance.

Deze vrouw was hier niet van gediend, ze doet haar beklag, die man maakt excuses. Denkt wel voortaan 2x na, voordat hij haar ook maar een simpel complimentje geeft. Maar daar zou het klaar mee moeten zijn.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:37:51 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205538138
Ik heb zelf ook wel eens een inschattingsfout gemaakt door een meisje ergens te pakken waar ze heel erg van schrok en moest huilen. Dat was laat tijdens het uitgaan. Vond ik zelf ook vervelend, is later nooit meer gebeurd. Zelf ook vaak bij mijn kont of ballen gepakt door zowel mannen als vrouwen. Ik vond het niet prettig, maar het bracht me niet van slag. Vaak te zelfverzekerde en ook wel knappe vrouwen, maar als ze in mijn kruis grijpen en dat een gevatte opmerking maken wil ik meteen niks van ze hebbenz
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')