abonnement Unibet Coolblue
pi_205536669
Om het topic [Russia vs Ukraine WW3] niet te veel te vervuilen met de verschillende oorlogsperikelen van de USA, open ik een apart topic voor het komende China conflict



Meer oorlog voor meer vrijheid en veiligheid :Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205536732
quote:
Pelosi in Taiwan: Peking roept VS-ambassadeur op matje en kondigt militaire oefeningen en economische sancties aan

China heeft de Amerikaanse ambassadeur in het land op het matje geroepen. De aanleiding is het bezoek van Nancy Pelosi, voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, aan Taiwan, dat volgens Peking deel uitmaakt van China. De Chinese regering noemt het bezoek "choquerend" en kondigde meteen ook militaire oefeningen in de regio en economische sancties tegen Taiwan aan.

De Chinese regering staat op haar achterste poten, nu Amerikaans parlementsvoorzitter Nancy Pelosi (82) in de Taiwanese hoofdstad Taipei is geland voor een verrassingsbezoek. De diplomatieke demarche is controversieel omdat China het democratisch bestuurde Taiwan als een afvallige provincie beschouwt.

Peking stuurde eerder al een vlammend communiqué uit waarin het sprak van een "majeure politieke provocatie" en dreigde met "gerichte militaire acties". Het kondigde ineens ook militaire oefeningen aan, die voor een deel in de Taiwanese wateren en het Taiwanese luchtruim plaats zouden vinden.

Door die geplande oefeningen in de Straat van Taiwan worden tijdelijk enkele commerciële routes en Taiwanese havens geblokkeerd. Taiwan heeft dat op zijn beurt al een "ernstige aantasting van de VN-regels" en "van de soevereiniteit van het land" genoemd.

China voert ook enkele economische sancties tegen Taiwan in: de invoer van een aantal Taiwanese landbouw- en visserijproducten is opgeschort.
...
"Choquerend"
Daarnaast heeft de Chinese onderminister voor Buitenlandse Zaken Xie Feng ook de Amerikaanse ambassadeur Nicholas Burns op het matje geroepen en "sterke bezwaren" geuit over Pelosi's bezoek.

"Deze daad is extreem choquerend en de gevolgen zullen bijzonder ernstig zijn", aldus Xie, geciteerd door het staatspersagentschap Xinhua. "Een Chinese reactie zal niet uitblijven."

De minister waarschuwde verder nog dat de Verenigde Staten "de prijs voor hun eigen fouten zullen betalen" en riep Washington op "om onmiddellijk zijn fouten recht te zetten en praktische maatregelen te nemen om de negatieve gevolgen van het bezoek ongedaan te maken", aldus Xinhua.

Militaire steun
Pelosi is de politieke nummer 3 in de VS, na president Joe Biden en vice-president Kamala Harris. Ze is de hoogst geplaatste Amerikaanse op het eiland in decennia.

Officieel erkennen de Verenigde Staten Taiwan niet als onafhankelijk land. China gaat geen diplomatieke relaties aan met landen die dat wel doen. Taiwan kan wel rekenen op Amerikaanse militaire steun om zich te verdedigen in het geval van een Chinese aanval. De Verenigde Staten hebben hun militaire aanwezigheid in de regio de afgelopen jaren fors verhoogd.

https://www.msn.com/nl-be(...)4f8d8f9c22d026f0fee5
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205536751
quote:
Presidente Taiwan: “We deinzen niet terug voor militaire dreigementen”

Taiwan zal niet terugdeinzen voor militaire dreigementen. Dat heeft presidente Tsai Ing-wen gezegd tijdens een ontmoeting met Nancy Pelosi, de voorzitster van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden. Vanwege Pelosi’s bezoek start Peking militaire manoeuvres rond het eiland. Taiwan wordt daar als een afvallige provincie aanzien.

https://www.hln.be/buiten(...)eigementen~aaaaf488/
:Y jaja de VS is net langs geweest en ze hebben beloofd ons zolang te steunen in strijd tegen China tot onze bevolking gedecimeerd is, ons land kapot geschoten en de wereldwijde crisis nog verergerd ... :Y
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205537085
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:Y jaja de VS is net langs geweest en ze hebben beloofd ons zolang te steunen in strijd tegen China tot onze bevolking gedecimeerd is, ons land kapot geschoten en de wereldwijde crisis nog verergerd ... :Y
Jij vindt dat Taiwan geen steun verdient?

Vroeg of laat zal China Taiwan proberen op te eisen. Daar maakt Peking ook geen geheim van. Taiwan mag hopen dat het sterke bondgenoten heeft als het moment daar is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205537348
:') :')

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_205537996
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij vindt dat Taiwan geen steun verdient?

Vroeg of laat zal China Taiwan proberen op te eisen. Daar maakt Peking ook geen geheim van. Taiwan mag hopen dat het sterke bondgenoten heeft als het moment daar is.
Tuurlijk … we stoken oorlog voor hen, sturen hen massa wapens zodat zij zichzelf in de vernietiging kunnen werken, al vechtend tegen de vijand van de USA
^O^
Been there done that … works great. :Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 13:47:00 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205538214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:22 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tuurlijk … we stoken oorlog voor hen, sturen hen massa wapens zodat zij zichzelf in de vernietiging kunnen werken, al vechtend tegen de vijand van de USA
^O^
Been there done that … works great. :Y)
Dat is niet correct wat jij nu beweert, China heeft nooit afgezien van zijn aanspraken op Taiwan en dreigt al decennia met gewelddadig ingrijpen, doen alsof de VS het probleem zijn in deze is nogal vreemd. China is het probleem.

De bevolking van Taiwan wil niet bij China horen en ik vraag mij af waarom het recht op zelfbeschikking bij jou altijd zo laag lijkt te staan. Want zowel in de Oekraine discussie als hier lijk je geen enkele acht te slaan op het recht van mensen om daar zelf over te beslissen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205538459
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:22 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tuurlijk … we stoken oorlog voor hen, sturen hen massa wapens zodat zij zichzelf in de vernietiging kunnen werken, al vechtend tegen de vijand van de USA
^O^
Been there done that … works great. :Y)
Peking heeft herhaaldelijk verklaard (en steeds vaker) dat het Taiwan beschouwt als onderdeel van China. Xi maakt wat dat betreft ook geen geheim van zijn territoriale ambities.

Het is dus Taiwan dat onder druk staat en wordt bedreigd en de regering in Taipei verwelkomt buitenlandse steun dus van harte.

Beetje vreemd om de VS in deze neer te zetten als de boosdoener.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205539358
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet correct wat jij nu beweert, China heeft nooit afgezien van zijn aanspraken op Taiwan en dreigt al decennia met gewelddadig ingrijpen, doen alsof de VS het probleem zijn in deze is nogal vreemd. China is het probleem.

De bevolking van Taiwan wil niet bij China horen en ik vraag mij af waarom het recht op zelfbeschikking bij jou altijd zo laag lijkt te staan. Want zowel in de Oekraine discussie als hier lijk je geen enkele acht te slaan op het recht van mensen om daar zelf over te beslissen.
Goh het lijkt wel een andere vervlogen wereld waarin we decennia naast elkaar leefden en economische partners waren. Europa is economisch gegroeid dankzij goedkope russische energie oa. Maar UncleSam onderhoudt nu eenmaal graag het evil image van Rusland … en eindelijk staan we op de rand van total war met Rusland.
Europa zit met het hoofd in de reet van de VS en richt zichzelf langzaam ten gronde met haar glorieuze sancties.
Enkel een blinde ziet niet dat dit pure proxy oorlog is tussen USA-Rusland, en de oekrainers worden er letterlijk voor opgeofferd.
Hopelijk schiet er nog iets over van oekraine om nog te kunnen spreken van het bejubelde recht op zelfbeschikking.

En Taiwan wordt al decennia bedreigd? Mss wel omdat de VS er al decennia lang aan trekt? En nu finaal nog extra wat uitdagen? Waarom toch?
Seniele Biden heeft het grootste leger ter wereld en wil dringend wat met zijn soldaatjes spelen?
Of zit het amerikaans industrieel militair complex er weer achter? $$$ ?
Maar hey…we wensen Taiwan hetzelfde lot toe als oekraine… we steunen volledig … op afstand met geld en wapens en de taiwanezen mogen tegen China vechten, rara wie dit weer gaat liken.

Maar laat ons vooral niets slechts zeggen over de VS
Daarom open ik ook dit topic in BNW … als je in NWS het woord USA laat vallen, schermen ze direct met whataboutism en wotever.
Biden, Kamala en Pelosi zijn alshetware de heilige drievuldigheid O-)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 16:14:53 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205539379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Goh het lijkt wel een andere vervlogen wereld waarin we decennia naast elkaar leefden en economische partners waren. Europa is economisch gegroeid dankzij goedkope russische energie oa. Maar UncleSam onderhoudt nu eenmaal graag het evil image van Rusland … en eindelijk staan we op de rand van total war met Rusland.
Europa zit met het hoofd in de reet van de VS en richt zichzelf langzaam ten gronde met haar glorieuze sancties.
Enkel een blinde ziet niet dat dit pure proxy oorlog is tussen USA-Rusland, en de oekrainers worden er letterlijk voor opgeofferd.
Hopelijk schiet er nog iets over van oekraine om nog te kunnen spreken van het bejubelde recht op zelfbeschikking.

En Taiwan wordt al decennia bedreigd? Mss wel omdat de VS er al decennia lang aan trekt? En nu finaal nog extra wat uitdagen? Waarom toch?
Seniele Biden heeft het grootste leger ter wereld en wil dringend wat met zijn soldaatjes spelen?
Of zit het amerikaans industrieel militair complex er weer achter? $$$ ?
Maar hey…we wensen Taiwan hetzelfde lot toe als oekraine… we steunen volledig … op afstand met geld en wapens en de taiwanezen mogen tegen China vechten, rara wie dit weer gaat liken.

Maar laat ons vooral niets slechts zeggen over de VS
Daarom open ik ook dit topic in BNW … als je in NWS het woord USA laat vallen, schermen ze direct met whataboutism en wotever.
Biden, Kamala en Pelosi zijn alshetware de heilige drievuldigheid O-)
Nee. Ik zeg dat je de schuld moet leggen waar hij thuishoort in deze. En dat is toch echt bij China.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205539404
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Ik zeg dat je de schuld moet leggen waar hij thuishoort in deze. En dat is toch echt bij China.
Als de VS niet uitdaagt, valt China niet aan.
Toch praat je makkelijk goed wat de VS momenteel doet ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 16:28:59 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205539463
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als de VS niet uitdaagt, valt China niet aan.
Toch praat je makkelijk goed wat de VS momenteel doet ?
Dat is natuurlijk onzin en China heeft niet aangevallen. De crux van de zaak is dat China niet kan en mag bepalen wie Taiwan op bezoek wil krijgen of niet wil krijgen.

Dat raakt weer aan mijn eerdere punt van zelfbeschikking. Waar je niet op inging.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:38:01 #13
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205539544
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als de VS niet uitdaagt, valt China niet aan.
Toch praat je makkelijk goed wat de VS momenteel doet ?
Wat doet de VS in deze fout dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205539547
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin en China heeft niet aangevallen. De crux van de zaak is dat China niet kan en mag bepalen wie Taiwan op bezoek wil krijgen of niet wil krijgen.

Dat raakt weer aan mijn eerdere punt van zelfbeschikking. Waar je niet op inging.
Nee, het leggen van rode lijnen is een privilege voor de VS. Wsl proberen ze nu krampachtig hun hegemonie veilig te stellen voor de toekomst. Beseffend dat dit niet zonder slag of stoot zal kunnen, offeren ze eerst maar anderen op om hun grootste tegenstanders te verzwakken…

En zelfbeschikking heb ik wel aangekaart. Hopelijk schiet er nog iets over om ervan te genieten …Dat je je eigen bevolking laat decimeren en je land kapot laat schieten om uiteindelijk wsl nog slechter te eindigen dan wanneer je begon.
Eigen schuld dikke bult
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205539556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin en China heeft niet aangevallen.
Ik denk dat de VS hier alleen maar van baalt, volgende provocatie zal niet lang duren.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 16:40:03 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205539557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nee, het leggen van rode lijnen is een privilege voor de VS. Wsl proberen ze nu krampachtig hun hegemonie veilig te stellen voor de toekomst. Beseffend dat dit niet zonder slag of stoot zal kunnen, offeren ze eerst maar anderen op om hun grootste tegenstanders te verzwakken…

En zelfbeschikking heb ik wel aangekaart. Hopelijk schiet er nog iets over om ervan te genieten …Dat je je eigen bevolking laat decimeren en je land kapot laat schieten om uiteindelijk wsl nog slechter te eindigen dan wanneer je begon.
Eigen schuld dikke bult
Ok, dus als een land als China of Rusland vind dat jouw land eigenlijk van hun is dan moet je daar maar in mee gaan want anders ben je mischien slechter af? Is dat je positie of begrijp ik je dan verkeerd?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 16:40:40 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205539566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ik denk dat de VS hier alleen maar van baalt, volgende provocatie zal niet lang duren.
Ook weer een vreemde reactie, dit was geen actie van de regering van de VS.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205539579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ook weer een vreemde reactie, dit was geen actie van de regering van de VS.
Pelosi ging op eigen houtje naar Taiwan? Vakantie?
pi_205539587
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Wat doet de VS in deze fout dan?
Sja waarom zit de wereldmedia de laatste dagen op tipje van hun stoel?
Geen idee joh.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 16:43:38 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205539589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Pelosi ging op eigen houtje naar Taiwan? Vakantie?
Pelosi is geen onderdeel van de Amerikaanse regering. Ze is een onderdeel van de wetgevende macht, de regering is de uitvoerende macht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205539595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ook weer een vreemde reactie, dit was geen actie van de regering van de VS.
Really ?
:|W
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205539611


[ Bericht 100% gewijzigd door SuperHartje op 03-08-2022 19:45:17 (Geen gebash) ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:46:28 #23
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205539613
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sja waarop zit de wereldmedia de laatste dagen op tipje van hun stoel?
Geen idee joh.
Een official van de VS brengt een bezoek aan Taiwan. Waarom is dat zo fout van de VS?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:52:20 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205539664
Ik vraag me af of Taiwanezen zo blij zijn met dit soort drama. Iets met slapende honden of zo.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205539696
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Een official van de VS brengt een bezoek aan Taiwan. Waarom is dat zo fout van de VS?
Als je het risico op oorlog erbij neemt, niets he.
Nogmaals, je verdedigt het recht op zelfbeschikking door oorlog te starten, daarna lucratief je eigen wapens te leveren en de bevolking en het land aan flarden te laten schieten. En hopelijk is jouw vijand dan zodanig verzwakt dat je je hegemonie kan verzilveren
Win-win toch
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:59:06 #26
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205539717
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als je het risico op oorlog erbij neemt, niets he.
Nogmaals, je verdedigt het recht op zelfbeschikking door oorlog te starten, daarna lucratief je eigen wapens te leveren en de bevolking en het land aan flarden te laten schieten. En hopelijk is jouw vijand dan zodanig verzwakt dat je je hegemonie kan verzilveren
Win-win toch
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, dus als een land als China of Rusland vind dat jouw land eigenlijk van hun is dan moet je daar maar in mee gaan want anders ben je mischien slechter af? Is dat je positie of begrijp ik je dan verkeerd?
Dat maakt deze vraag weer relevant.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205539732
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:52 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me af of Taiwanezen zo blij zijn met dit soort drama. Iets met slapende honden of zo.
Idd
Zoals ik zei gaat het al decennia “goed”
Maar hoe meer de VS hamert op recht van zelfbeschikking, hoe groter de kans op oorlog, waarin enkel het land dat zelfbeschikking opgedrongen wordt, de grote verliezer zal zijn.
En ondertussen gaat de wereldeconomie naar de kloten, energiecrisis alom, risico op hongersnood enz
En toch blijven mensen dit allemaal maar goedkeuren
:N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205539806
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:52 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me af of Taiwanezen zo blij zijn met dit soort drama. Iets met slapende honden of zo.
Daar hebben de Amerikanen geen boodschap aan, als ze een land kunnen misbruiken voor eigen gewin doen ze dat.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:09:21 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205539809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Idd
Zoals ik zei gaat het al decennia “goed”
Maar hoe meer de VS hamert op recht van zelfbeschikking, hoe groter de kans op oorlog, waarin enkel het land dat zelfbeschikking opgedrongen wordt, de grote verliezer zal zijn.
Taiwan wil ook zelfbeschikking. Alleen weet het dat China dat nooit zal accepteren. De facto hebben ze die zelfbeschikking nu. Ik hoop dus dat dit bezoek een samen gemaakte keuze was. En ik neem aan dat de VS gewoon volledig achter haar woord zal blijven staan dat als het er op neer komt dat ze zich direct in zullen zetten voor de bescherming van het eiland.

quote:
En ondertussen gaat de wereldeconomie naar de kloten, energiecrisis alom, risico op hongersnood enz
Ja ik vind dit soort thema's er bij betrekken een beetje matig. Zo kan je elk argument wel goed laten klinken.

"Godverdomme ga jij je hond laten trimmen en ondertussen gaat de wereldeconomie naar de kloten, energiecrisis alom, risico op hongersnood enz"

Dingen lopen door. Ondanks wat er misschien nog meer speelt in de wereld.

quote:
En toch blijven mensen dit allemaal maar goedkeuren

:N
Uiteindelijk gaan dit soort dingen niet over of jij en ik het allemaal maar goedkeuren. Of vind jij dat bij elke scheet die een land laat het hele volk geraadpleegt moet worden?

het enige wat je kan doen is hopen dat mensen dit soort dingen doen, berekenend wat de consequenties zouden kunnen zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205539818
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
[..]
Dat maakt deze vraag weer relevant.
Zucht
Hij zei zelf dat China al decennia lang dreigt….dreigt… maar ondertussen gaat het wel al decennia lang”goed”
Denk niet dat Taiwan een derde wereld land is.
En dat zal ook niet veranderen zolang er geen seniele leiders in komen roeren om hun eigen agenda door te voeren

Maar nogmaals ... laat ons gerust de taiwanezen opofferen voor hun recht op zelfbeschikking
Een gedecimeerde bevolking en kapotgeschoten land mag je er toch voor over hebben.
Of je kan mss ook gewoon normaal verder leven…is maar ideetje hé
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:10:30 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205539821
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Daar hebben de Amerikanen geen boodschap aan, als ze een land kunnen misbruiken voor eigen gewin doen ze dat.
Ik weet dat Taiwan en de VS nauw samenwerken als het gaat over dit toneelstuk richting China dus ik hoop dan maar dat dit een geplande zet was.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 17:11:02 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205539827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Idd
Zoals ik zei gaat het al decennia “goed”
Maar hoe meer de VS hamert op recht van zelfbeschikking, hoe groter de kans op oorlog, waarin enkel het land dat zelfbeschikking opgedrongen wordt, de grote verliezer zal zijn.
En ondertussen gaat de wereldeconomie naar de kloten, energiecrisis alom, risico op hongersnood enz
En toch blijven mensen dit allemaal maar goedkeuren
:N
Dat is niet waar, het gaat niet al decennia goed.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:12:53 #33
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205539842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zucht
Hij zei zelf dat China al decennia lang dreigt….dreigt… maar ondertussen gaat het wel al decennia lang”goed”
Denk niet dat Taiwan een derde wereld land is.
En dat zal ook niet veranderen zolang er geen seniele leiders in komen roeren om hun eigen agenda door te voeren

Maar nogmaals ... laat ons gerust de taiwanezen opofferen voor hun recht op zelfbeschikking
Een gedecimeerde bevolking en kapotgeschoten land mag je er toch voor over hebben.
Of je kan mss ook gewoon normaal verder leven…is maar ideetje hé
Dat beantwoord de vraag nog steeds niet... Als een China of een Rusland dergelijke dreigingen doet, moet je dan maar gewoon braaf luisteren?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:13:27 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205539847
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet waar, het gaat niet al decennia goed.
Het is wel waar, het gaat al decennia goed.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205539854
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zucht
Hij zei zelf dat China al decennia lang dreigt….dreigt… maar ondertussen gaat het wel al decennia lang”goed”
Denk niet dat Taiwan een derde wereld land is.
En dat zal ook niet veranderen zolang er geen seniele leiders in komen roeren om hun eigen agenda door te voeren

Maar nogmaals ... laat ons gerust de taiwanezen opofferen voor hun recht op zelfbeschikking
Een gedecimeerde bevolking en kapotgeschoten land mag je er toch voor over hebben.
Of je kan mss ook gewoon normaal verder leven…is maar ideetje hé
Is het ooit bij je opgekomen dat de Amerikaanse steun China er juist van weerhoudt Taiwan binnen te vallen?

Want Peking maakt er geen geheim van dat het Taiwan wil 'herenigen' met China.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 17:14:41 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205539859
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is wel waar, het gaat al decennia goed.
Ok, als dat de standaard is dan gaat het nog steeds goed. Probleem opgelost.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:15:37 #37
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205539871
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, als dat de standaard is dan gaat het nog steeds goed. Probleem opgelost.
Nee, je doet het gewoon weer, een post ontkrachten met "dat is niet waar" en verder niets :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205539882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is wel waar, het gaat al decennia goed.
Klopt, omdat Taiwan al decennia gesteund wordt door de VS en China nog niet klaar was/is voor een harde confrontatie met de Amerikanen.

Maar de kracht en het zelfvertrouwen van China is aan het groeien. Vroeg of laat probeert Peking zich Taiwan toe te eigenen, net zoals het heeft gedaan met andere regio's die de Communistische Partij beschouwt als afvallig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 17:17:47 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205539895
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, je doet het gewoon weer, een post ontkrachten met "dat is niet waar" en verder niets :').
Oh. En?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:18:59 #40
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205539905
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh. En?
Oh en niets hoor, maar vraag aub vanaf nu niemand meer om "bron?" dan, we moeten jouw posts zonder argumenten als waar aannemen, dan jij die van ons ook :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205539907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, als dat de standaard is dan gaat het nog steeds goed. Probleem opgelost.
Het zal verbeteren als er oorlog is?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205539961
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat beantwoord de vraag nog steeds niet... Als een China of een Rusland dergelijke dreigingen doet, moet je dan maar gewoon braaf luisteren?
Zij moeten wel luisteren naar de VS ?
We verschuiven naar een multipolaire wereld.
Maar er is er eentje die haar positie niet zonder slag of stoot zal willen afgeven
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 17:26:05 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205539982
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh en niets hoor, maar vraag aub vanaf nu niemand meer om "bron?" dan, we moeten jouw posts zonder argumenten als waar aannemen, dan jij die van ons ook :).
Oh. Ik wist niet dat dat moest en nee, ik neem jouw posts per definitie niet voor waar aan en ik verwacht dat ook niet van iemand anders. Nooit gedaan ook.

Kunnen we weer on topic?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205539984
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het zal verbeteren als er oorlog is?
Peking bepaalt wanneer het oorlog wordt. Als China het idee heeft dat weinig meer heeft te te duchten van de Amerikanen, zal het Taiwan proberen in te lijven.

Dat is verder geen groot geheim. Nogmaals, Xi heeft al herhaaldelijk aangegeven Taiwan te beschouwen als onderdeel van China. Die invasie zal er vroeg of laat komen.

Zie ook Hong Kong. Toen Peking de tijd rijp achtte werd een einde gemaakt aan het laatste restje soevereiniteit van de stad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 17:27:21 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205540006
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het zal verbeteren als er oorlog is?
Ik snap je punt niet? Er is niets veranderd, als het voorheen goed ging dan gaat het nu ook nog goed, lijkt mij.

China heeft zijn insteek naar Taiwan nooit veranderd en Taiwan heeft zijn positie ook nooit veranderd. Er is geen oorlog oid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205540007
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zij moeten wel luisteren naar de VS ?
We verschuiven naar een multipolaire wereld.
Maar er is er eentje die haar positie niet zonder slag of stoot zal willen afgeven
De VS zegt dat China Taiwan met rust moet laten.

Dus ja, ik vind dat Peking in deze moet luisteren naar de Amerikanen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 17:28:32 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205540017
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Peking bepaalt wanneer het oorlog wordt. Als China het idee heeft dat weinig meer heeft te te duchten van de Amerikanen, zal het Taiwan proberen in te lijven.

Dat is verder geen groot geheim. Nogmaals, Xi heeft al herhaaldelijk aangegeven Taiwan te beschouwen als onderdeel van China. Die invasie zal er vroeg of laat komen.

Zie ook Hong Kong. Toen Peking de tijd rijp achtte werd een einde gemaakt aan het laatste restje soevereiniteit van de stad.
Ook Xi's voorgangers stelden dat bij elke gelegenheid, overigens, het is geen nieuw verschijnsel dat China Taiwan ziet als "afvallige provincie", die uitspraak komt, dacht ik, origineel van Mao.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205540024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik snap je punt niet? Er is niets veranderd, als het voorheen goed ging dan gaat het nu ook nog goed, lijkt mij.

China heeft zijn insteek naar Taiwan nooit veranderd en Taiwan heeft zijn positie ook nooit veranderd. Er is geen oorlog oid.
Tot de VS in the picture komt hé …
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 17:31:10 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205540037
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tot de VS in the picture komt hé …
De VS is al sinds 1945 in the picture vwb Taiwan. Dat is niet echt een logisch argument.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205540041
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De VS zegt dat China Taiwan met rust moet laten.

Dus ja, ik vind dat Peking in deze moet luisteren naar de Amerikanen.
Sja het ziet er naar uit dat dat tijdperk stilaan teneinde loopt.
Ik juich dat niet toe maar vrees dat ze dat zelf in de hand gewerkt hebben.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')