quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Reken niet op mij. Tropenjaren waren het.
Het is een marginale ziekte onder hetero's. De enige groep onder hetero's die veel risico lopen zijn junkies die naalden delen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is onjuist.
Meeste slachtoffers wereldwijd zijn hetero.
En hetero's met wisselende contacten zoals swingers. Maar die doen daar juist vrij geheimzinnig over.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is een marginale ziekte onder hetero's. De enige groep onder hetero's die veel risico lopen zijn junkies die naalden delen.
En ook dat bestaat hier in NL goddank nauwelijks meer.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is een marginale ziekte onder hetero's. De enige groep onder hetero's die veel risico lopen zijn junkies die naalden delen.
Meer dan 80% van de slachtoffers wereldwijd is hetero.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Komt vooral omdat we het in Nederland niet als homo ziekte hebben benadert maar een virus die bij iedereen voor kan komen. Door goede voorlichting, gratis testen voor iedereen en anoniem enzovoort komt het hier bijna niet meer voor. In Rusland waar aids als homo ziekte gezien wordt en er ook veel discriminatie is tegen homo's is er de laatste jaren een enorme toename met aids gevallen. Dus ja als je het stigma homo ziekte erop zet wat sommige blijkbaar willen krijg je dat. Dan heb ik het nog niet eens over Afrika.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En ook dat bestaat hier in NL goddank nauwelijks meer.
Voorlichting! Voorlichting! Voorlichting!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Komt vooral omdat we het in Nederland niet als homo ziekte hebben benadert maar een virus die bij iedereen voor kan komen. Door goede voorlichting, gratis testen voor iedereen en anoniem enzovoort komt het hier bijna niet meer voor. In Rusland waar aids als homo ziekte gezien wordt en er ook veel discriminatie is tegen homo's is er de laatste jaren een enorme toename met aids gevallen. Dus ja als je het stigma homo ziekte erop zet wat sommige blijkbaar willen krijg je dat. Dan heb ik het nog niet eens over Afrika.
De kans op een hiv besmetting na regulier heteroseksueel vaginaal seksueel contact is bijna verwaarloosbaar.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hetero's met wisselende contacten zoals swingers. Maar die doen daar juist vrij geheimzinnig over.
Het was bij niet-hetero's een stuk zichtbaarder omdat die veel meer open waren over hun wisselende sekscontacten.
Ik zie graag een cijfermatige onderbouwing.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Meer dan 80% van de slachtoffers wereldwijd is hetero.
En het stigma waar ik op doel is dat in de jaren tachtig Aids vooral in de VS weinig prioriteit had, omdat het een homoziekte was, en in die tijd veel slachtoffers zijn gevallen middels bloedtransfusies, die te maken kregen met dat stigma.
Je zult maar hemofilie hebben, in de jaren tachtig besmet zijn geraakt, en dan te maken krijgen met het stigma dat alleen homos die onbeschermd kontneuken of junks die ziekte krijgen.
Er niet bekend mee hoeveel landen in Afrika lijden onder het grote aantal mensen die met HIV besmet zijn? Zelfs kinderen worden daar al met HIV geboren.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zie graag een cijfermatige onderbouwing.
Dat heteroseksuelen een hiv besmetting kunnen oplopen na een bloedtransfusie is mij bekend, dat is mijn eigen vader overkomen in de jaren 80.
Dat verandert desondanks niks aan het feit dat het vooral een ziekte voor homoseksuelen en spuit junkies is.
https://aidsfonds.nl/stop-hiv-en-aids-in-afrika/#quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat heteroseksuelen een hiv besmetting kunnen oplopen na een bloedtransfusie is mij bekend, dat is mijn eigen vader overkomen in de jaren 80.
Dat verandert desondanks niks aan het feit dat het vooral een ziekte voor homoseksuelen en spuit junkies is.
Wereldwijd ja, maar we leven in Nederland, in Noord West Europaquote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is onjuist.
Meeste slachtoffers wereldwijd zijn hetero.
Wat je ziet is dat er verschillende virus stammen zijn, daarbij is degene die in Europa dominant is slecht overdraagbaar door vaginale seks.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Wereldwijd ja, maar we leven in Nederland, in Noord West Europa![]()
Toen ik een paar jaar terug in Nederland naast de HIV/AIDS poli werkte zag ik daar alleen maar Afrikanen en homo's. Homo's hebben ook gewoon echt veel vaker heel veel en heel onveilige sekscontacten. Moeten zij weten, maar daardoor veel grotere kans op ziektes als HIV en apenpokken.
Dat kun je homofobie noemen maar dat is natuurlijk de grootste onzin
Juist dat het als een homoziekte is gestigmatiseerd heeft er aan bijgedragen dat anderen via bijvoorbeeld bloedtransfusies onnodig zijn besmet.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat suggereer je precies?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:44 schreef Twiitch het volgende:
Nieuwe mediahype. Ben benieuwd of ze weer abrupt stoppen met de berichtgeving wanneer straks adoptiekinderen en bepaalde huisdieren besmet raken. Smerige mensen lopen er rond.
Die nieuwe variant is ook niet alleen overdraagbaar door seks.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is bullshit. Het is geen homoziekte. Iedereen kan het krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |