quote:Op vrijdag 29 september 2023 20:26 schreef Perrin het volgende:
* Perrin geeft een kickje.
Weer wat oplopende spanningen..
[ twitter ]
Ik neem aan dat het bij wat blufpoker blijft, anders wordt het weer klapjes vangen voor de Serviërs idd.quote:Op vrijdag 29 september 2023 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Blijkbaar moeten we ze weer even leren hoe een F16 werkt? Als je er onder staat, wel te verstaan.
quote:‘A climate of violence’: Serbian football ultras in spotlight after Kosovo monastery siege
Before half-time, Delije unrolled a banner that read: “When the army returns to Kosovo”.
Few places in the Balkans reveal the volatile ethnic politics of the region as much as football stadiums, where supporters regularly chant slurs that recall those employed during the ethnic-cleansing drives of the 1990s.
“We need to finish them off, stop dragging our feet,” said a talkative, skinny Red Star fan during half-time, declining to give his name.
quote:Spanningen tussen Servië en Kosovo lopen al maanden op, vrees voor escalatie
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)vrees-voor-escalatie
De spanningen tussen buurlanden Servië en Kosovo lopen steeds verder op. Al decennia liggen de staten met elkaar overhoop, maar door recente geweldsuitbarstingen groeit de angst voor een groot gewapend conflict. Ondertussen maakt de Servische bevolking zich op voor nieuwe parlementsverkiezingen. De situatie in Kosovo staat hoog op de agenda.
[...]
Taiwan?quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
2022: Rusland-Oekraïne
2023: Rusland-Oekraïne
Israël-Hamas
2024: Rusland-Oekraïne
Israël-Hamas
Venezuela-Guyana?
Servië-Kosov?
Het wordt er niet gezelliger op in de wereld
Ik gok dat dit voor binnenlandse politiek is. Kosovo's veiligheid wordt gegarandeerd door de Navo. En de gevolgen van de laatste keer dat ze die tarten zijn nog steeds te zien in Belgrado.quote:
At his time of choosing....quote:
Bijna onvermijdelijk.quote:Op donderdag 21 maart 2024 12:42 schreef Frutsel het volgende:
Wel een premium artikel van de Telegraaf voor abbohouders
https://www.telegraaf.nl/(...)it-op-europese-bodem
Komt er op neer dat Rusland baat heeft bij een tweede front in Europa omdat het niet zo lekker loopt in de Oekraine als verwacht en mede door Rusland wordt er nu via Servie gesteggeld met Kosovo (iets wat we al wisten) Rusland die verdeeldheid wil zaaien binnen Europa, binnen landen, zoals bijv ook in Georgie en Moldavie.
Maar goed, ook dat zal afgedaan worden als 'propaganda' door de andere kant van het spectrum
Wat er van waar is: Geen idee... maar iets in me zegt dat als de rust niet heel snel terug komt het hele hete jaren gaan worden waar wereldwijde escalatie een zeer reële optie lijkt.
Dat denk ik ook. Ik vraag me vooral ook af hoe Hongarije zich zal blijven gedragen mocht het misgaan tussen Servië en Kosovo. Orban is niet te vertrouwen.quote:
Oorlog is van alle tijden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
2022: Rusland-Oekraïne
2023: Rusland-Oekraïne
Israël-Hamas
2024: Rusland-Oekraïne
Israël-Hamas
Venezuela-Guyana?
Servië-Kosov?
Het wordt er niet gezelliger op in de wereld
quote:
Volgens mijn familie is het er niet anders dan anders. We doen hier alsof het iets is van de afgelopen paar jaar, maar dit speelt al vanaf het begin. Ik ben er in december nog geweest en heb zelf ook geen enkel verschil gemerkt t.o.v. de jaren ervoor.quote:Op donderdag 21 maart 2024 12:42 schreef Frutsel het volgende:
Wel een premium artikel van de Telegraaf voor abbohouders
https://www.telegraaf.nl/(...)it-op-europese-bodem
Komt er op neer dat Rusland baat heeft bij een tweede front in Europa omdat het niet zo lekker loopt in de Oekraine als verwacht en mede door Rusland wordt er nu via Servie gesteggeld met Kosovo (iets wat we al wisten) Rusland die verdeeldheid wil zaaien binnen Europa, binnen landen, zoals bijv ook in Georgie en Moldavie.
Maar goed, ook dat zal afgedaan worden als 'propaganda' door de andere kant van het spectrum
Wat er van waar is: Geen idee... maar iets in me zegt dat als de rust niet heel snel terug komt het hele hete jaren gaan worden waar wereldwijde escalatie een zeer reële optie lijkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |