Als ze niet blij zijn met de regels in het land waar ze wonen gaan ze toch naar Servië als het daar zoveel beter is?quote:Op maandag 1 augustus 2022 22:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Voor jou is het een letter voor anderen een grote betekenis.
Zeg ik ook tegen Nederlanders die ontzettend op Nederland zitten te zeiken.quote:Op maandag 1 augustus 2022 22:54 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Als ze niet blij zijn met de regels in het land waar ze wonen gaan ze toch naar Servië als het daar zoveel beter is?
Juist. Gewoon opdonderen als het hier niet goed is.quote:Op maandag 1 augustus 2022 23:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Zeg ik ook tegen Nederlanders die ontzettend op Nederland zitten te zeiken.
Juist bedankt voor je post.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 00:18 schreef HSG het volgende:
Het zijn niet alleen de Serviërs die vroeger fout zaten.
De Kroatische genocide op de Serviërs was zo bruut dat zelfs de Duitsers er misselijk van werden.
Leuk geprobeerd maar je dubbele standaard ligt nogal bloot.quote:Op maandag 1 augustus 2022 21:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dat is dus precies de reden waarom de NAVO daar in moest grijpen, omdat er allerlei bevolkingsgroepen elkaar aan het afslachten waren en iedereen de andere kant op keek.
De jouwe ook Poetinpijper.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 13:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar je dubbele standaard ligt nogal bloot.
Kun je het misschien ook wat verder onderbouwen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 13:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar je dubbele standaard ligt nogal bloot.
Zijn dubbele standaard of de hypocrisie van het handelen van de NAVO in voormalig Joegoslavië? Het is nogal evident als je het mij vraagt. Maar misschien is dat met een bord voor je kop anders.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 13:32 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Kun je het misschien ook wat verder onderbouwen?
Mooi filmpje.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 00:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Juist bedankt voor je post.
Gaat het weer gebeuren nu in oost Oekraïne? Ik vind het zo vuil, mijn opa’s en oma’s hadden dit in 1938 in de achtertuin.
We hebben nu een Europa, en nu weer…
En waar gaat het om? Serieus. Wie kan het verste piesen…
En over vijf jaar weer vragen waarom het toen (nu) fout gaat. Nou onze regering is op vakantie.
Tja, Servië wilde Kosovo niet erkennen als onafhankelijk land en met geweld het gebied bij hun houden, en vervolgens ging de NAVO Servië bombarderen. Oekraine wil ook niet Donetsk en Louhanks als onafhankelijke republieken erkennen, er vergeet niet dat Kiev wel degelijk veel bombardementen etc op dat gebied heeft uitgevoerd. Poetin beweert ook dat Kiev regime een genocide heeft uitgevoerd, eigenlijk zegt hij ongeveer hetzelfde over de Donbass als wat het westen over Kosovo zei.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan had dat soevereine land maar niet op grote schaal mensen moeten vermoorden.
Ligt het er niet vooral aan wat de mensen zelf willen in die gebieden?quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:27 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Tja, Servië wilde Kosovo niet erkennen als onafhankelijk land en met geweld het gebied bij hun houden, en vervolgens ging de NAVO Servië bombarderen. Oekraine wil ook niet Donetsk en Louhanks als onafhankelijke republieken erkennen, er vergeet niet dat Kiev wel degelijk veel bombardementen etc op dat gebied heeft uitgevoerd. Poetin beweert ook dat Kiev regime een genocide heeft uitgevoerd, eigenlijk zegt hij ongeveer hetzelfde over de Donbass als wat het westen over Kosovo zei.
Los van dat ik die Russische inval wel veroordeel, waarom moest van het westen eigenlijk Kosovo wel perse onafhankelijk worden en Donetsk en Louhansk perse niet?
Ik ben in Servië geweest. Nog nooit in Kosovo.quote:
Omdat het westen de wereldgemernschap helemaal klaar was met die Balkan bullshitquote:Op zaterdag 5 november 2022 19:27 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Tja, Servië wilde Kosovo niet erkennen als onafhankelijk land en met geweld het gebied bij hun houden, en vervolgens ging de NAVO Servië bombarderen. Oekraine wil ook niet Donetsk en Louhanks als onafhankelijke republieken erkennen, er vergeet niet dat Kiev wel degelijk veel bombardementen etc op dat gebied heeft uitgevoerd. Poetin beweert ook dat Kiev regime een genocide heeft uitgevoerd, eigenlijk zegt hij ongeveer hetzelfde over de Donbass als wat het westen over Kosovo zei.
Los van dat ik die Russische inval wel veroordeel, waarom moest van het westen eigenlijk Kosovo wel perse onafhankelijk worden en Donetsk en Louhansk perse niet?
Ja ok, maar kan ook zeggen waarom Kosovo perse onafhankelijk moest zijn, heeft toch niet bestaan als land? Donetsk en Louhansk hebben ook nooit bestaan als aparte landen.quote:Op zondag 6 november 2022 19:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat het westen de wereldgemernschap helemaal klaar was met die Balkan bullshit
Servië 'toe?'
Wereld 'neen'
Servië 'bluf, we gaan vast, jullie doen toch niks'
Wereld:
[ afbeelding ]
Klopt ja, maar je zag toen in Donetsk en Louhansk dat mensen daar zonder een pro-Russisch bewind niet meer bij Kiev en Oekraïne wilden horen, onder pro-Russische autocratieën is of althans leek Oekraïne een vreedzaam land, echt rustig en stabiel is het land dan weer niet geweest met veel corruptie en protesten etc. Maar er was wel vrede, vervolgens komen er protesten en kom een staatsgreep, en dan wordt het een ander land ja. Zie het ineenstorten van Joegoslavië na de dood van Tito. Misschien wordt er gewoon teveel gesproken over mensen in bepaalde (separatistische) gebieden, maar te weinig met.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ligt het er niet vooral aan wat de mensen zelf willen in die gebieden?
Kernbom op Belgrado, zijn we er meteen vanaf.quote:
Lijkt er wel opquote:
Net als de Russen zijn ook de gewone Serviers in de regel kwaadaardige nazi's die uit zijn op bloed. Op het WK voetbal zag je ook een enorme agressie en verbetenheid bij fans en voetballers die je alleen ziet bij knettergekke landen.quote:Op zondag 11 december 2022 23:49 schreef sirdanilot het volgende:
Servie vind ik echt net zo een schurkenstaat als Rusland, het is dat ze geen kernwapens hebben en niet zo veel volk anders zouden ze net zo gevaarlijk zijn
Wat mij betreft gooit de NAVO meteen een bom op Belgrado zodra er zich een nieuwe Mladic, Milosevic of Karadzic aandient die meent oorlogje te moeten gaan spelen in Kosovo of een ander gebied in voormalig joegoslavie. Gewoon zero tolerance.
Ook meteen EU kandidatuur opschorten.
Omdat Kosovo altijd al een autonome status had in Joegoslavië.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:27 schreef StarmanFR het volgende:
De Russische inmenging lijkt me duidelijk, want die willen simpelweg steeds meer instabiliteit veroorzaken in (oost) Europa, of bedoel je dat niet?quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:17 schreef Discombobulate het volgende:
Zou het horizontale escalatie zijn om het conflict groter te maken/dupliceren zodat de NAVO in actie moet komen?
Ja, maar vooralsnog is het nog niet echt vechten daarzo.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De Russische inmenging lijkt me duidelijk, want die willen simpelweg steeds meer instabiliteit veroorzaken in (oost) Europa, of bedoel je dat niet?
Puur vanuit Russische perspectief hebben ze daar toch ook helemaal geen baat bij? Een oorlog daar trekt middelen weg die de Russen zelf keihard in Oekraïne nodig hebben. Maar een beetje onrust stoken om de aandacht weg te trekken kan gratis.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar vooralsnog is het nog niet echt vechten daarzo.
Volgens mij staan er op volkel nog een paar kernbommetjes, kan Rutte Biden niet even opbellen?quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lijkt er wel op
[ twitter ]
Prachtig nummer btw
De invloedssfeer op de Balkan versterken kan het - vanuit Russisch oogpunt - makkelijker maken om oostelijk Europa verder te annexeren (Moldavië, Roemenië?)quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Puur vanuit Russische perspectief hebben ze daar toch ook helemaal geen baat bij? Een oorlog daar trekt middelen weg die de Russen zelf keihard in Oekraïne nodig hebben. Maar een beetje onrust stoken om de aandacht weg te trekken kan gratis.
Roemenië is NAVO, dat zal wel niet. Roemenië is ook niet bepaald pro-Rusland.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De invloedssfeer op de Balkan versterken kan het - vanuit Russisch oogpunt - makkelijker maken om oostelijk Europa verder te annexeren (Moldavië, Roemenië?)
Daarom zeg ik ook "vanuit Russisch oogpunt".quote:Op woensdag 14 december 2022 12:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Roemenië is NAVO, dat zal wel niet. Roemenië is ook niet bepaald pro-Rusland.
En Servië is omringd door NAVO landen dus bevoorraden lijkt me vrij lastig.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Puur vanuit Russische perspectief hebben ze daar toch ook helemaal geen baat bij? Een oorlog daar trekt middelen weg die de Russen zelf keihard in Oekraïne nodig hebben. Maar een beetje onrust stoken om de aandacht weg te trekken kan gratis.
Hoe zou je Servië willen aanvallen dan? De hoofdroute naar Servië loopt via Hongarije en Orban gaat het nooit toestaan dat via Hongarije Servië wordt aangevallen. Vanuit Roemenië Servië aanvallen gaat ook lastig omdat je dan eerst via Hongarije moet (of via de Middellandse Zee, Griekenland en Bulgarije). Dus je zou vanuit Kroatië Servië moeten aanvallen (of eventueel vanuit Montenegro, Albanië of Noord-Macedonië), maar dat grensgebied is behoorlijk klein en veel makkelijker te verdedigen vanuit Servische kant dan de grenzen met Hongarije en Roemenië.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Net als de Russen zijn ook de gewone Serviers in de regel kwaadaardige nazi's die uit zijn op bloed. Op het WK voetbal zag je ook een enorme agressie en verbetenheid bij fans en voetballers die je alleen ziet bij knettergekke landen.
Dit gaat niet goed aflopen. In tegenstelling tot Rusland kan Servie eventueel wel gedenazificeerd worden maar toch.
Nogal overdreven wat je daar zegt.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Net als de Russen zijn ook de gewone Serviers in de regel kwaadaardige nazi's die uit zijn op bloed. Op het WK voetbal zag je ook een enorme agressie en verbetenheid bij fans en voetballers die je alleen ziet bij knettergekke landen.
Dit gaat niet goed aflopen. In tegenstelling tot Rusland kan Servie eventueel wel gedenazificeerd worden maar toch.
NAVO heeft Servië en Belgrado al gebombardeerd in 1999. Het Westen zag Joegoslavië als een land wat niet langer houdbaar was, en probeerde de Serven met geweld tot overgave dwingen en ze moesten gebieden afstaan/onafhankelijk maken. Kroatië, Bosnië, Montenegro en nu ook Kosovo.quote:Op zondag 11 december 2022 23:49 schreef sirdanilot het volgende:
Servie vind ik echt net zo een schurkenstaat als Rusland, het is dat ze geen kernwapens hebben en niet zo veel volk anders zouden ze net zo gevaarlijk zijn
Wat mij betreft gooit de NAVO meteen een bom op Belgrado zodra er zich een nieuwe Mladic, Milosevic of Karadzic aandient die meent oorlogje te moeten gaan spelen in Kosovo of een ander gebied in voormalig joegoslavie. Gewoon zero tolerance.
Ook meteen EU kandidatuur opschorten.
Het verschil is dat er niet eens een meerderheid is in die bezette regio´s die niet bij oekraine wil horen, hooguit met uitzondering van de Krim.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:12 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
NAVO heeft Servië en Belgrado al gebombardeerd in 1999. Het Westen zag Joegoslavië als een land wat niet langer houdbaar was, en probeerde de Serven met geweld tot overgave dwingen en ze moesten gebieden afstaan/onafhankelijk maken. Kroatië, Bosnië, Montenegro en nu ook Kosovo.
Ik zie hier veel gelijkenissen met Oekraïne. En Poetin vind dat hij nu ook het recht heeft om Oekraïne en Kiev te bombarderen omdat ze de Donbass niet laten weggaan. Verder vind ik wel dat Servië niks te zoeken heeft in de EU.
Ik heb anders weinig pro Oekraïne demonstraties gezien op de Krim, alleen in Donetsk kon ik er een paar terugvinden van maart 2014.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het verschil is dat er niet eens een meerderheid is in die bezette regio´s die niet bij oekraine wil horen, hooguit met uitzondering van de Krim.
En zelfs op de Krim is sinds de oorlog het sentiment omgeslagen, denk bijvoorbeeld aan de Krimtataren die tegenwoordig pro oekraine zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |