abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205518690
Barricades in the northern Kosovo, sirens in Kosovska Mitrovica
https://www.rts.rs/page/s(...)ovska-mitrovica.html

Gunfire in Novi Pazar, near the Serbia-Kosovo border today.
twitter


twitter


twitter


twitter


twitter


Nog niks te lezen bij persbureaus maar Twitter gaat al los
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205518694
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_205518759
Hopelijk escalatie met Rusland
Cindy De Vuyst
pi_205518791
Teletekst:

In het noorden van Kosovo zijn twee grensovergangen met Servië afgesloten door de politie vanwege onrust. In die regio wonen veel etnische Serviërs.

Volgens de politie waren er blokkades op een aantal wegen en is er geschoten in de richting van agenten. Er zouden geen gewonden zijn. Steen des aanstoots voor etnische Serviërs is wetgeving die sinds middernacht van kracht is. Kosovo wil dat ze Kosovaarse nummerborden gaan gebruiken en ze moeten bij de grens een extra inreisdocument aanvragen.

Vorig jaar werd na onrust de invoering van de wetgeving uitgesteld. In Kosovo is een NAVO-vredesmacht gestationeerd.
pi_205518819
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 01:07 schreef Sodemieters het volgende:
Teletekst:

In het noorden van Kosovo zijn twee grensovergangen met Servië afgesloten door de politie vanwege onrust. In die regio wonen veel etnische Serviërs.

Volgens de politie waren er blokkades op een aantal wegen en is er geschoten in de richting van agenten. Er zouden geen gewonden zijn. Steen des aanstoots voor etnische Serviërs is wetgeving die sinds middernacht van kracht is. Kosovo wil dat ze Kosovaarse nummerborden gaan gebruiken en ze moeten bij de grens een extra inreisdocument aanvragen.

Vorig jaar werd na onrust de invoering van de wetgeving uitgesteld. In Kosovo is een NAVO-vredesmacht gestationeerd.
Here we go again :') .
  maandag 1 augustus 2022 @ 02:06:33 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205518903
Servie de komende jaren bijna 5 miljard uit EU-ontwikkelingsfondsen. Als we dat stopzetten is het snel afgelopen met de grote mond van de Servjes.

[ Bericht 39% gewijzigd door -XOR- op 01-08-2022 02:12:24 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_205519013
Kentekens, lekker koppig van de serven :')
  maandag 1 augustus 2022 @ 07:04:47 #8
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205519025
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 06:51 schreef tim020hoorn het volgende:
Kentekens, lekker koppig van de serven :')
Is toch gewoon jennen? Kosovo met hulp van de VS onafhankelijk geworden, en de Serviërs in dit gebied wonen hier al hun hele leven. Moeten ze na 14 jaar onder een vijandelijk land geleefd te hebben opeens zich meer gaan ‘aanpassen’.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 1 augustus 2022 @ 07:05:18 #9
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205519027
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 02:06 schreef -XOR- het volgende:
Servie de komende jaren bijna 5 miljard uit EU-ontwikkelingsfondsen. Als we dat stopzetten is het snel afgelopen met de grote mond van de Servjes.
Staat 4,8 miljoen
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 1 augustus 2022 @ 07:18:23 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205519038
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:05 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Staat 4,8 miljoen
Ah ja, klopt. Ik was dingen bij elkaar op aan het tellen en toen kwam ik op zo'n 4,5 miljard. Toen ik googlede voor een bron die dat in een keer zou vatten was ik blijkbaar te snel, maar die dikke 4 miljard klopt wel. Dit is wat ze over de eerste periode kregen:

quote:
The European Union is the largest donor in the Republic of Serbia. Since 2001, the EU has provided, through several various instruments and funds, more than EUR 3 billion in grants to the Republic of Serbia in order to support the reforms. bron
We have always been at war with Eastasia.
pi_205519062
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:04 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Is toch gewoon jennen? Kosovo met hulp van de VS onafhankelijk geworden, en de Serviërs in dit gebied wonen hier al hun hele leven. Moeten ze na 14 jaar onder een vijandelijk land geleefd te hebben opeens zich meer gaan ‘aanpassen’.
is in andere landen niet anders hoor.

quote:
Niet alleen jijzelf moet voor een periode langer dan zes maanden in het gastland worden ingeschreven, dit geldt ook voor je auto. Je schrijft je auto eerst uit bij de RDW in Nederland, waarna je de auto in je nieuwe land inschrijft. Dit houdt ook in dat je een ander kenteken krijgt. Je Nederlandse kenteken lever je in.
pi_205519071
Ik heb zo mijn mening over Serven (en die is behoorlijk pittig!!!!!!).
U MAD?
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 07:44:16 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205519075
Ok
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205519097
Het was een hoax *O*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205519122
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ier-regel-uitstellen

"Kosovo stelt omstreden wet uit na grensblokkade boze burgers"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205519188
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 00:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Het gaat over kentekenplaten en ik krijg gelijk alleen maar deze add :')

[ link | afbeelding ]
Ssssst. Zelfs Facebook luistert mee. :X
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205519306
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:41 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb zo mijn mening over Serven (en die is behoorlijk pittig!!!!!!).
Ze zijn waarschijnlijk niet aardig tegen Kos of zo?
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 08:54:51 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205519350
Dus nu is het weer ok voor even nu Kosovo niet dat kentekenbeleid door voert? Is dat echt een gewapend conflict waard?
pi_205519383
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 08:54 schreef Momo het volgende:
Dus nu is het weer ok voor even nu Kosovo niet dat kentekenbeleid door voert? Is dat echt een gewapend conflict waard?
Al die oorlogen beginnen om een drogreden, maar het is wel een duidelijke waarschuwing, dat het absoluut nog niet goed zit in die regio.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 1 augustus 2022 @ 09:01:39 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205519394
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 08:54 schreef Momo het volgende:
Dus nu is het weer ok voor even nu Kosovo niet dat kentekenbeleid door voert? Is dat echt een gewapend conflict waard?
Er speelt veel meer dan alleen de kentekens hoor. Dit is de druppel.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205519482
POLL
U MAD?
pi_205519741
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:12 schreef de_boswachter het volgende:
[poll=4302]
Het is toch geen voetbalwedstrijd ofzo?
pi_205519745
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is toch geen voetbalwedstrijd ofzo?
Nee klopt. Maar dan kun je toch wel een voorkeur hebben?
U MAD?
pi_205519826
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:47 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Nee klopt. Maar dan kun je toch wel een voorkeur hebben?
Ieder z'n ding maar ik vind het een beetje raar om een voorkeur te hebben in een conflict waar mensen dood gaan.
Doet me een beetje denken aan de gladiatoren gevechten in de romeinse tijd.
Mijn voorkeur is voor vrede.
pi_205519953
quote:
84s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er speelt veel meer dan alleen de kentekens hoor. Dit is de druppel.
Ga toch weg, jij hoopt alleen maar op sensatie. Walgelijk :r
Nait Soezn Moar Broezn
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 1 augustus 2022 @ 10:14:29 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205519958
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 10:13 schreef Divje het volgende:

[..]
Ga toch weg, jij hoopt alleen maar op sensatie. Walgelijk :r
?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205519968
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is toch geen voetbalwedstrijd ofzo?
In deze tijden van onrust mag je wel spreken in termen als het as van het kwaad. Iedereen met een beetje beschaving weet wel waartoe Servie behoort. De Russen van Midden-Europa.
  maandag 1 augustus 2022 @ 10:22:24 #28
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205520020
Doet me denken aan deze mop toen de NAVO de Serviers in Kosovo bombardeerden.
"Hebben jullie het gehoord? Belgische troepen onder de Navo hebben een Grieks eiland gebombardeerd....Ze dachten dat ze KosOfzo moesten bombarderen.!'

[ Bericht 0% gewijzigd door EenAndereWeg op 01-08-2022 11:44:08 ]
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_205520032
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ieder z'n ding maar ik vind het een beetje raar om een voorkeur te hebben in een conflict waar mensen dood gaan.
Doet me een beetje denken aan de gladiatoren gevechten in de romeinse tijd.
Mijn voorkeur is voor vrede.
Er gaat nog niemand dood.
U MAD?
pi_205520255
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 10:23 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Er gaat nog niemand dood.
En bij gladiatoren was het ook niet de bedoeling dat er zomaar gedood werd. Zware verwondingen die de chirurgie in die tijd niet kon herstellen betekende de dood met het inslaan van de schedel of doorsnijden van de keel. Op het witte doek word er een hoop bij gefantaseerd.
pi_205520374
Ondertussen in Servie _O-

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_205520652
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 1 augustus 2022 @ 14:38:18 #33
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205522033
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:33 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
is in andere landen niet anders hoor.
[..]

Het probleem is echter dat een Pool die in Nederland met zijn auto rondrijdt heel anders is dan een Serviër die in Kosovo rondrijd.

Zo erkent die Serviër zijn land niet, hij ziet het namelijk als Servië. Dit zijn namelijk Serviërs die in Kosovo wonen (met name het noorden), en dat ook al voor 2008. Waarom dan jennen en die Serviërs Kosovaarse regels opleggen wat enkel en alleen symboolpolitiek is?

Als de NAVO was vertrokken uit Kosovo had Pristina er niet eens over gepeinsd.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_205522229
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 14:38 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Het probleem is echter dat een Pool die in Nederland met zijn auto rondrijdt heel anders is dan een Serviër die in Kosovo rondrijd.

Zo erkent die Serviër zijn land niet, hij ziet het namelijk als Servië. Dit zijn namelijk Serviërs die in Kosovo wonen (met name het noorden), en dat ook al voor 2008. Waarom dan jennen en die Serviërs Kosovaarse regels opleggen wat enkel en alleen symboolpolitiek is?

Als de NAVO was vertrokken uit Kosovo had Pristina er niet eens over gepeinsd.
dat ze het land niet erkennen betekend niet dat het niet bestaat. Zijn er nog steeds regels die je dient te volgen. Kan je jennen vinden, ik zie dat anders.
pi_205522878
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 10:22 schreef EenAndereWeg het volgende:
Doet me denken aan deze mop toen de NAVO de Serviers in Kosovo bombardeerden.
"Hebben jullie het gehoord? Belgische troepen onder de Navo hebben een Grieks eiland gebombardeerd....Ze dachten dat ze KosOfzo moesten bombarderen.!'
:D
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205522896
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 11:15 schreef Ali_boo het volgende:
Ondertussen in Servie _O-

[ twitter ]
Oma zit aan de coke. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205523060
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 11:15 schreef Ali_boo het volgende:
Ondertussen in Servie _O-

[ twitter ]
Lekker toch? :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205523066
Is het geen snuiftabak ofzo? Kan me niet voorstellen dat oma ook meedoet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 1 augustus 2022 @ 17:06:50 #39
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205523084
Ah... een gevolg van toen de NAVO een soeverein land de vernieling in geholpen heeft. _O-
pi_205523281
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:04 schreef Discombobulate het volgende:
Is het geen snuiftabak ofzo? Kan me niet voorstellen dat oma ook meedoet.
Snuiftabak is niet wit.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205523287
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:06 schreef YoungDriller het volgende:
Ah... een gevolg van toen de NAVO een soeverein land de vernieling in geholpen heeft. _O-
Dan had dat soevereine land maar niet op grote schaal mensen moeten vermoorden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205523400
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Snuiftabak is niet wit.
Jawel hoor. Dat kan ook wit zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205523425
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jawel hoor. Dat kan ook wit zijn.
Ik heb het maar een keer van dichtbij gezien, maar dat goedje was bruin.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:13:31 #44
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205523473
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:43 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dan had dat soevereine land maar niet op grote schaal mensen moeten vermoorden.
Hadden die vermoorde mensen maar niet op grote schaal andere mensen moeten vermoorden. :W
pi_205523613
Die corrupte kutkossovaren moeten even terug in hun hok. Dat ze met gratie van de navo een beetje landje mogen spelen tot daar, maar ze moeten niet de Serviërs jennen.

Anders moeten we de vredesmacht even een weekje vrij geven daar.
.
pi_205523625
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:12 schreef de_boswachter het volgende:
[poll=4302]
Ik trek langzaam de conclusie dat niemand Servië moet.
U MAD?
pi_205524813
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:35 schreef Fer het volgende:
Die corrupte kutkossovaren moeten even terug in hun hok. Dat ze met gratie van de navo een beetje landje mogen spelen tot daar, maar ze moeten niet de Serviërs jennen.

Anders moeten we de vredesmacht even een weekje vrij geven daar.
Jennen?

Servië laat geen auto's toe met een bepaald kenteken binnen vanuit Kosovo. Dit doen ze omdat ze Kosovo als land niet erkennen, alleen 'KS' mag naar binnen en 'RKS' niet. RKS staat voor Republiek Kosovo, en aangezien Servië dat niet erkent, staan ze 'RKS' niet toe.

Helemaal prima wat Servië wel of niet toelaat in eigen land. Echter wil Kosovo nu hetzelfde: alleen 'RKS' erkennen als geldige plaat.

Vanuit het perspectief van Kosovo zijn ze een onafhankelijk land, en kunnen/mogen ze hun eigen beleid kiezen. En dat beleid is nu dus: wij vinden het prima dat je alleen 'KS' toelaat, wij laten alleen 'RKS' toe.

Alhoewel het in de praktijk neerkomt op gedoe aan de grensovergang (afstickeren of vervangen kentekenplaat), is het niet per definitie gedaan om te jennen.

Het probleem zit 'm in dat Servië niet eens is met de onafhankelijkheid van Kosovo, en Kosovo zich gedraagt als een onafhankelijk land. Dat uit zich uit dan in een symbolische strijd over 1 extra letter op de kentekenplaat....
pi_205524912
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:13 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Hadden die vermoorde mensen maar niet op grote schaal andere mensen moeten vermoorden. :W
En dat is dus precies de reden waarom de NAVO daar in moest grijpen, omdat er allerlei bevolkingsgroepen elkaar aan het afslachten waren en iedereen de andere kant op keek.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205524988
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:04 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Is toch gewoon jennen? Kosovo met hulp van de VS onafhankelijk geworden, en de Serviërs in dit gebied wonen hier al hun hele leven. Moeten ze na 14 jaar onder een vijandelijk land geleefd te hebben opeens zich meer gaan ‘aanpassen’.
Nou nou, aanpassen...

'RKS' op je kentekenplaat in plaats van 'KS'. Letterlijk dat, die ene extra letter. Die hele ruzie van de kentekenplaat slaat nergens op, het gaat om het idee erachter.

Overigens is dat niet zo vreemd, aangezien Kosovo zich in 2008 onafhankelijk heeft verklaard. Situatie was toen al pittig, dat ga je dan niet verergeren door een bepaald standpunt aan te nemen. De twee landen zijn daarna beziggeweest om de relatie te normaliseren en hebben in 2011 akkoord gegaan met 'alleen met KS kom je Servië binnen'. Nu zijn we 11 jaar verder en wil Kosovo overstappen op één type kentekenplaat ('RKS').

Zo vreemd lijkt me dat overigens helemaal niet, al helemaal niet nadat je 14 jaar geleden de onafhankelijkheid hebt uitgeroepen.
pi_205525634
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 21:17 schreef YStec het volgende:

[..]
Nou nou, aanpassen...

'RKS' op je kentekenplaat in plaats van 'KS'. Letterlijk dat, die ene extra letter. Die hele ruzie van de kentekenplaat slaat nergens op, het gaat om het idee erachter.

Overigens is dat niet zo vreemd, aangezien Kosovo zich in 2008 onafhankelijk heeft verklaard. Situatie was toen al pittig, dat ga je dan niet verergeren door een bepaald standpunt aan te nemen. De twee landen zijn daarna beziggeweest om de relatie te normaliseren en hebben in 2011 akkoord gegaan met 'alleen met KS kom je Servië binnen'. Nu zijn we 11 jaar verder en wil Kosovo overstappen op één type kentekenplaat ('RKS').

Zo vreemd lijkt me dat overigens helemaal niet, al helemaal niet nadat je 14 jaar geleden de onafhankelijkheid hebt uitgeroepen.
Voor jou is het een letter voor anderen een grote betekenis.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')