abonnement Unibet Coolblue
pi_205516235
https://nos.nl/artikel/24(...)-12-morgen-stopgezet


Ziekenhuis: behandeling van hersendode Archie (12) morgen stopgezet

De behandeling van de 12-jarige hersendode Archie Battersbee wordt morgenmiddag gestaakt. Dat heeft het Londense ziekenhuis waar het kind is opgenomen in een brief aan zijn ouders en hun advocaat geschreven, melden Britse media. In de brief staat dat morgen om 14.00 uur alle medicatie en behandelingen worden stopgezet.

"We begrijpen dat de discussie rond het stopzetten van de behandeling van Archie erg moeilijk en pijnlijk is", staat verder in de brief. "We willen er echter voor zorgen dat u en uw gezin zo veel bij het proces worden betrokken als u wilt".

Morgen krijgen de ouders te horen hoe de behandeling ten einde zal komen. Doel is om de "waardigheid van Archie" zo goed mogelijk te waarborgen.

In coma
De ouders van het kind, dat door een ongeval ernstige hersenschade opliep, vechten het beëindigen van de behandeling al langere tijd aan bij de rechter. Zij willen dat Archie behandeld wordt zolang zijn hart nog klopt.

De ouders gingen in hoger beroep om dat te bewerkstelligen, maar een driekoppige rechtbank ging recentelijk niet in hun bezwaren mee. Het doorbehandelen van Archie zou zijn dood alleen maar uitstellen, oordeelden de rechters.

Verzoek van VN-commissie
Inmiddels hebben zijn ouders de minister van Volksgezondheid en de Verenigde Naties ingeschakeld. De twee betogen dat het VK zich schuldig maakt aan het schenden van de rechten van mensen met een handicap, als zijn behandeling door de Britse gezondheidsdienst NHS wordt gestaakt.

Een VN-commissie heeft daarop aan de Britse regering gevraagd om de behandeling niet stop te zetten, zolang de zaak nog door het comité wordt bestudeerd. De regering liet gisteren aan Sky News weten dat het verzoek nauwkeurig wordt bekeken. Het ziekenhuis zou op het oordeel van de regering wachten, schreef de BBC, en lijkt vandaag dus tot de conclusie te zijn gekomen dat het staken van de behandeling kan doorgaan.

Het kind werd in april buiten bewustzijn aangetroffen door zijn moeder. Sindsdien ligt hij aan de beademing.



Archie ligt sinds april in coma na een online challenge waarbij hij zichzelf verstikte, hersendood en zal nooit meer uit coma ontwaken

Zeer zwaar en heftig voor de ouders
pi_205516513
Erg triest maar het is niet de eerste keer dat een stekker eruit wordt getrokken. Dat hele media circus is wat overdreven.
pi_205516734
Tja. hij is hersendood en hem in "leven" houden kost geld.
Wel een vreemde uitspraak van de rechter:
quote:
Mr Justice Hayden issued his ruling that it was in Archie's best interests for life-support to end
"Archie's best interests" suggereert dat ie nog leeft..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205516783
Kan de situatie vanuit hier niet beoordelen dus heb hier geen mening over.
U MAD?
pi_205516843
Die ouders kunnen het verlies van hun kind pas gaan verwerken en rouwen, als het kind begraven is.
Er ligt naar alle waarschijnlijkheid alleen nog maar een leeg omhulsel in dat bed te vegeteren.
En zo niet, zit er een ziel vast tussen 2 werelden.
Geen van allen kan verder en niemand wordt er beter van.

In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205516852
Dan nemen ze hem mee naar huis en kopen ze zelf een beademingsapparaat
.
  zondag 31 juli 2022 @ 20:53:14 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_205516874
In dit artikel staat niet dat de ouders gelovig zijn en vanuit die overtuiging handelen. Wordt naar mijn idee helemaal niet naar het kind of de kwaliteit van "leven" gekeken door hen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-beademing~a4ce522f/
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Spellchecker zondag 31 juli 2022 @ 21:10:46 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205517052
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:50 schreef marc0871 het volgende:
Die ouders kunnen het verlies van hun kind pas gaan verwerken en rouwen, als het kind begraven is.
Er ligt naar alle waarschijnlijkheid alleen nog maar een leeg omhulsel in dat bed te vegeteren.
En zo niet, zit er een ziel vast tussen 2 werelden.
Geen van allen kan verder en niemand wordt er beter van.

Ja, helaas ...
  Spellchecker zondag 31 juli 2022 @ 21:11:56 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205517066
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:53 schreef ZarB het volgende:
In dit artikel staat niet dat de ouders gelovig zijn en vanuit die overtuiging handelen. Wordt naar mijn idee helemaal niet naar het kind of de kwaliteit van "leven" gekeken door hen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-beademing~a4ce522f/
Die pa ook nog een hartaanval :{
pi_205517209
Mjah, eh, heeft South Park dit ~15 jaar geleden niet al opgelost? Terri Schiavo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205517280
Weer een leven verwoest door tiktok. Wanneer wordt dat platform eens opgedoekt? En ja, ik weet dat er ook leuke filmpjes op staan, maar het is idioot dat er van die rare challenge filmpjes op staan. Wat er met Archie is gebeurd is niet voor het eerst namelijk.
pi_205517329
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weer een leven verwoest door tiktok. Wanneer wordt dat platform eens opgedoekt? En ja, ik weet dat er ook leuke filmpjes op staan, maar het is idioot dat er van die rare challenge filmpjes op staan. Wat er met Archie is gebeurd is niet voor het eerst namelijk.
Welke challenge?
"Pools are perfect for holding water"
pi_205517348
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 21:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Welke challenge?
Bijvoorbeeld zo lang mogelijk je adem in houden. Hoe het precies gaat, geen idee maar ik heb nog niet zo lang geleden gelezen dat er een Amerikaans meisje van 10 jaar was overleden door deel te nemen aan zo'n tiktok challenge.

Archie nam ook deel aan een tiktok challenge.
  zondag 31 juli 2022 @ 22:19:13 #14
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_205517859
Die moeder postte laatst een filmpje dat hij haar hand vast leek te houden.

https://news.sky.com/stor(...)n-stem-dead-12630263
  zondag 31 juli 2022 @ 22:42:07 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205518074
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:50 schreef marc0871 het volgende:
En zo niet, zit er een ziel vast tussen 2 werelden.
:')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 juli 2022 @ 22:42:45 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205518082
Ouders hebben in elk geval alles gedaan om Archie te redden. Zelfs een beroep gedaan op de VN.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 juli 2022 @ 22:48:16 #17
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_205518145
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 22:42 schreef Harvest89 het volgende:
Ouders hebben in elk geval alles gedaan om Archie te redden. Zelfs een beroep gedaan op de VN.
Hoezo redden? Wat kan hem nog redden dan?
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 31 juli 2022 @ 22:52:52 #18
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205518191
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weer een leven verwoest door tiktok. Wanneer wordt dat platform eens opgedoekt? En ja, ik weet dat er ook leuke filmpjes op staan, maar het is idioot dat er van die rare challenge filmpjes op staan. Wat er met Archie is gebeurd is niet voor het eerst namelijk.
Zoals ik het begrijp is die challenge iets wat vooral door de moeder aanhangig wordt gemaakt, maar dat alles wijst op een heuse zelfmoordpoging:
A. De challenge schijnt niet te bestaan, er is geen bewijs voor gevonden op TikTok.
B. Een challenge neem je op, dat is het hele doel ervan, echter is er bij Archie geen telefoon of opnameapparaat gevonden.
C. De jongen had al een geschiedenis met mentale problemen en depressies.

Overigens hebben z'n artsen in de laatste rechtszaak bewijs aangedragen dat de hersenen van deze jongen in staat van ontbinding zijn en in het proces zijn om in geliquificeerde vorm via de hersenstam z'n ruggengraat in te lopen. Verplegers hebben dat vocht al meerdere malen moeten draineren.
Dus ja.. deze jongen is overleden, en al enige tijd geleden. ;(
  zondag 31 juli 2022 @ 23:03:16 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205518292
Euthanasie is daar strafbaar maar de artsen kunnen wel tegen de wil van de ouders besluiten dat ze een kind niet verder behandelen?

Als de ouders dit gevraagd hadden dan was het ze geweigerd, maar de artsen kunnen dat zo even voor de ouders beslissen...
April, dat is amper 4 maanden, ik snap wel dat ze de hoop (tegen beter weten in) nog niet op willen geven.

Maar als artsen dan toch zo lekker principieel bezig willen, laat ze dan een stekker nemen waarvan de familie en/of de patiënt wel graag wil dat hij eruit gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205518416
Is dit net als die Nouri van Ajax?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205518427
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 22:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
:')
Ja, weet ik veel. Kan toch?
Hoe zie jij dat?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205518580
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:03 schreef Leandra het volgende:
Euthanasie is daar strafbaar maar de artsen kunnen wel tegen de wil van de ouders besluiten dat ze een kind niet verder behandelen?

Als de ouders dit gevraagd hadden dan was het ze geweigerd, maar de artsen kunnen dat zo even voor de ouders beslissen...
April, dat is amper 4 maanden, ik snap wel dat ze de hoop (tegen beter weten in) nog niet op willen geven.

Maar als artsen dan toch zo lekker principieel bezig willen, laat ze dan een stekker nemen waarvan de familie en/of de patiënt wel graag wil dat hij eruit gaat.
Het is niet ongebruikelijk om iemand die hersendood is dood te verklaren en de behandeling te staken. En gezien we 4 maanden verder zijn is de kans uitermate klein dat er nog leven in zit (dat zullen artsen ook richting de rechters hebben beaamd neem ik aan). Het is heel begrijpelijk dat de ouders die realiteit niet onder ogen willen komen. Ik heb in een soortgelijke situatie gestaan, al was ik toen gelukkig te jong om de beslissing te moeten nemen. Maar ik ben niet jaloers op de gene die die beslissing wel moest nemen, dat moet één van de moeilijkste keuzes zijn die je in je leven maakt, zeker als het je eigen kind betreft.

Verschrikkelijk voor de ouders dat het op zo'n geforceerde manier ten einde komt, dat gun je werkelijk niemand, maar ik denk dat ze over x aantal jaar wel zullen terugkijken en zien dat het de juiste beslissing was.
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 31 juli 2022 @ 23:55:15 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205518620
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:47 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Het is niet ongebruikelijk om iemand die hersendood is dood te verklaren en de behandeling te staken. En gezien we 4 maanden verder zijn is de kans uitermate klein dat er nog leven in zit (dat zullen artsen ook richting de rechters hebben beaamd neem ik aan). Het is heel begrijpelijk dat de ouders die realiteit niet onder ogen willen komen. Ik heb in een soortgelijke situatie gestaan, al was ik toen gelukkig te jong om de beslissing te moeten nemen. Maar ik ben niet jaloers op de gene die die beslissing wel moest nemen, dat moet één van de moeilijkste keuzes zijn die je in je leven maakt, zeker als het je eigen kind betreft.

Verschrikkelijk voor de ouders dat het op zo'n geforceerde manier ten einde komt, dat gun je werkelijk niemand, maar ik denk dat ze over x aantal jaar wel zullen terugkijken en zien dat het de juiste beslissing was.
Ik weet dat het niet ongebruikelijk is, maar in een land waar euthanasie zo'n dikke no-go is zou je van de artsen wat meer meevoelendheid met de ouders verwachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 31 juli 2022 @ 23:57:08 #24
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205518626
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:03 schreef Leandra het volgende:
Euthanasie is daar strafbaar maar de artsen kunnen wel tegen de wil van de ouders besluiten dat ze een kind niet verder behandelen?

Als de ouders dit gevraagd hadden dan was het ze geweigerd, maar de artsen kunnen dat zo even voor de ouders beslissen...
April, dat is amper 4 maanden, ik snap wel dat ze de hoop (tegen beter weten in) nog niet op willen geven.

Maar als artsen dan toch zo lekker principieel bezig willen, laat ze dan een stekker nemen waarvan de familie en/of de patiënt wel graag wil dat hij eruit gaat.
Zijn hersenen lopen nu via een drainage-buis weg, wat wil je redden? Het kindje is aan het afsterven.
  zondag 31 juli 2022 @ 23:59:05 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205518633
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zijn hersenen lopen nu via een draineerbuis weg, wat wil je redden?
Er valt niets te redden, ik stel ook nergens dat er nog iets te redden valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')