Leuk dat je het vraagt, komende week 10 maanden dus dat gaat snel!quote:Op maandag 1 april 2024 17:57 schreef Seven. het volgende:
Mooie plannen weer! En jullie deuren zijn echt waanzinnig gaaf geworden.
Hoe loopt het allemaal met de kleine? Ondertussen gaan jullie alweer richting een jaartje, of niet?
Netjes. Maar twee vragen:quote:Op maandag 1 april 2024 16:27 schreef archito het volgende:
Zoals beloofd foto's van de ensuitedeuren.
Meestal staat de rechtse deur open en is de ander dicht.
[ afbeelding ]
Beide dicht.
[ afbeelding ]
Ingezoomd.
[ afbeelding ]
Vanuit de keuken. De kleuren zijn dan niet echt zichtbaar omdat de woonkamer een stuk donkerder is dan de keuken. Maar dat is niet erg want ze horen ook meer bij de originele erker in de woonkamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik teken in Revit en gebruik de VRay plugin van Chaosgroup, in combinatie met photoshop. Gebruik ik ook professioneel als architect.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Netjes. Maar twee vragen:
1. waar teken jij in en welke renderer gebruik je?
2. Wat zijn dat voor panelen achter je bureau?
quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:13 schreef archito het volgende:
Er komen ook nog panelen onder het bureau, maar dit is de tussenstand:
[ afbeelding ]
Eigenlijk zijn de panelen eenvoudige te maken.
Ik heb een pakket zachtboard ondervloer gekocht. Link in spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze platen heb ik op maat gesneden. Hiervoor heb ik op de muur een verticale (met waterpas) lijn gezet precies in het midden van het bureau. Het bureau is uiteraard ook waterpas. Omdat de wanden niet helemaal waterpas zijn kan ik op deze manier vanuit deze lijn de breedte van elk paneel opmeten. Het paneel linksonder is bijvoorbeeld 74cm breed aan de onderkant maar 74,3cm aan de bovenkant. Het paneel erboven is dan 74,3cm aan de onderkant en 74,5cm aan de bovenkant etcetera.
Daarmee kan ik de ondervloerplaten op maat snijden met een (stanley)mes:
[ afbeelding ]
Vervolgens snijd ik het vilt op maat. Een paar centimeter groter dan het zachtboard. Link van vilt in de spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Vervolgens spuit je beide oppervlakten met lijm in en leg je het zachtboard op het vilt en druk je het stevig aan. (Andersom, het vilt op het zachtboard leggen is moeilijker strak te krijgen. Leg het vilt dus op de grond/tafel en het zachtboard erbovenop)
Daarna niet je met een tacker het vilt op de achterkant vast. In de hoeken kun je een stukje vilt wegsnijden zodat het wat makkelijker vouwt.
[ afbeelding ]
Dan is de plaat klaar om op de muur vast te maken. Dit kan met spijkertjes, ophanglatjes of gewoon vastkitten. Dat laatste heb ik gedaan.
De totale oppervlakte van het prikbord is 4m²
Kosten:
- Zachtboard 25 euro
- Vilt 100 euro
- Spuitlijm 15 euro
- Hulpmaterialen zoals tackernietjes en kit etc ongeveer 10 euro
Totaal 150 euro
Hmm dat ga ik mij niet meer aanleren. Had mijn verbouwing in Archicad getekend en mij dat aangeleerd maar de nieuwbouw in Sketchup 2017. Eens kijken of ik daar niet een renderer bij kan kiezen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:53 schreef archito het volgende:
[..]
Ik teken in Revit en gebruik de VRay plugin van Chaosgroup, in combinatie met photoshop. Gebruik ik ook professioneel als architect.
De panelen zijn zachtboard platen met daarop vilt gelijmd om als prikbord te gebruiken. Heb daar in deze topicreeks een keer een post aan gewijd met uitleg hoe ik dat gemaakt heb geloof ik.
Het programma heeft een vrij steile leercurve inderdaad. Voor sketchup heb je ook vray plugins, maar wellicht zijn er ook gratis varianten.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hmm dat ga ik mij niet meer aanleren. Had mijn verbouwing in Archicad getekend en mij dat aangeleerd maar de nieuwbouw in Sketchup 2017. Eens kijken of ik daar niet een renderer bij kan kiezen.
Haha, leer was voor ons geen optie want daar zijn we beide geen fan van. Dus was het de vraag of we een lichte stof aandurfden. Maar dat impregneren schijnt wel echt goed te werken, dus we gaan het wel zien.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:22 schreef Seven. het volgende:
Toffe kapstok en mooie plannen weer! Wij hebben een zwart leren bank want klein kindmaar geen ervaringsdeskundige wat betreft een beige stoffen bank.
Onze huidige bank is wel echt op eigenlijk. Zit niet comfortabel meer en past ook niet meer goed bij het interieur.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:39 schreef GrumpyFish het volgende:
Wij hadden 3 jaar geleden bij de verhuizing ook plannen om onze oude groene stoffen bank om te ruilen voor iets nieuws. Blij dat we het niet gedaan hebben ivm onze kleine (nu ruim 4j).
Veel klauteren, springen, morsen en overgeven op de bank de afgelopen jaren. Nieuwe bank komt wel over een jaar of 2 oid.
Geen ervaring met kleine kinderen, maar die leverancier van het impregneerspul geeft niet voor niets 5 jaar garantie. Als het niet zou werken wordt het een dure grap voor ze al die garantieklachten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:43 schreef archito het volgende:
[..]
Onze huidige bank is wel echt op eigenlijk. Zit niet comfortabel meer en past ook niet meer goed bij het interieur.
De tweede vraag is dan natuurlijk of je ruim 3k moet neerleggen voor een nieuwe bank of wat goedkoper moet nemen. Wij doen nu het eerste en gaan merken of we spijt krijgen. 😜
Maar goed, ook de komende tien jaar willen we een beetje leuk interieur, dus gaan we niet alleen verstandige beslissingen maken vanwege kleine kinderen.
PS: jullie merken dat ik mijn lichte twijfel weg probeer te redeneren in dit topic. 😜
Ah joh, het is maar 3k hè 😜quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:43 schreef archito het volgende:
[..]
Onze huidige bank is wel echt op eigenlijk. Zit niet comfortabel meer en past ook niet meer goed bij het interieur.
De tweede vraag is dan natuurlijk of je ruim 3k moet neerleggen voor een nieuwe bank of wat goedkoper moet nemen. Wij doen nu het eerste en gaan merken of we spijt krijgen. 😜
Maar goed, ook de komende tien jaar willen we een beetje leuk interieur, dus gaan we niet alleen verstandige beslissingen maken vanwege kleine kinderen.
PS: jullie merken dat ik mijn lichte twijfel weg probeer te redeneren in dit topic. 😜
Een kind dat overgeeft in de auto is veel rotter.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:25 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ah joh, het is maar 3k hè 😜
Het hangt er ook vanaf hoe je je kind opvoedt met gedrag op/rond de bank (wij zijn daar redelijk vrij in), hoe goed de coating werkt, hoe erg je je stoort als er toch wel een vlekje op zit, geluk/pech (met bv ziek zijn), etc.
Ja, na een telefoongesprek met wensen en mogelijkheden maken ze eerst een offerte ter indicatie. Daarna volgt een afspraak thuis om de exacte installatie door te spreken en daar de offerte op aan te passen.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:00 schreef Claudia_x het volgende:
Begrijp ik goed dat de eerste offerte is opgesteld zonder bij jullie thuis te komen kijken? Wordt het dan niet moeilijk om met elkaar te bespreken hoe de installatie er precies uitziet? Ik vond dat gesprek juist fijn en belangrijk om te bepalen of ik op een offerte in wilde gaan.
Check gisteren nog. B. blijkt wagenziekte te zijn. Het was niet onze eigen auto naar gelukkig bleef het beperkt tot zichzelf en de maxi cosy. Binnenkort eens overstappen op een stoeltje dat voorwaarts gericht is, hopelijk scheelt dat.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een kind dat overgeeft in de auto is veel rotter.
Van al die dingen hopen we vooral op een goede coating denk ik haha. En eten doen we tegenwoordig in principe altijd aan tafel. Eventueel voor de eerste paar jaar nog een mooie plaid waar B. op kan zitten.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:25 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ah joh, het is maar 3k hè 😜
Het hangt er ook vanaf hoe je je kind opvoedt met gedrag op/rond de bank (wij zijn daar redelijk vrij in), hoe goed de coating werkt, hoe erg je je stoort als er toch wel een vlekje op zit, geluk/pech (met bv ziek zijn), etc.
Hier een lichte stoel met een coating en dat is goed gegaan. Zo nu en dan wel een vlek gehad (na tijdje doet coating wat minder of is er beetje afgesleten) maar als je het meteen schoonmaakt dan was het meteen weer weg. Kind zit wel meer op de (donkere, ook met coating) bank (daar niet echt vlekken op voor zover we zien).quote:Op zondag 19 mei 2024 09:41 schreef archito het volgende:
[..]
Van al die dingen hopen we vooral op een goede coating denk ik haha. En eten doen we tegenwoordig in principe altijd aan tafel. Eventueel voor de eerste paar jaar nog een mooie plaid waar B. op kan zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |