abonnement Unibet Coolblue
pi_205512372
Na 3 jaar kleinere verbouwingen en lekker wonen hebben we besloten om alsnog een grote verbouwing te doen. De aanbouw en vloer op de begane grond zijn vervangen en de keuken en badkamer vernieuwd.

Een plattegrond van de nieuwe begane grond met de ingrepen benoemd:



Inmiddels zijn we al een heel eind klaar en resten wat kleinere klussen.

De woonkamer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De keuken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Badkamer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hal

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze TO DO list:

Buiten
- Buitenschilderwerk nieuwe aanbouw (dakgoot, kozijnen)
- Schuur en overkapping (laten maken)
- Pergola maken
- Boom planten en borders vullen
- Poort vervangen
- Lange termijn: dakterras op overkapping en groen dak

Woonkamer
- laatste plinten plaatsen

Keuken
- architraaf bijkeukendeur
- plinten rondom kastenwand
- pui schilderen
- beschadigd stucwerk herstellen

Bijkeuken
- Kastenwand maken
- Stopcontact verplaatsen
- Plinten plaatsen

Gang
- Meterkast schilderen
- Voordeur schilderen

Badkamer
- kitwerk plinten
- architraaf rond deur
- deur opknappen, nieuw beslag
- douchedeur laten vervangen

inbouwkast slaapkamer
- wanden schilderen
- onderkant trap schilderen
- plinten plaatsen
- planken en roedes maken
pi_205512408
In het vorige topic was ik gebleven bij deze post:

In de keuken hoef ik alleen nog maar de architraaf rond de bijkeukendeur te maken, de achterpui te schilderen, de plinten rondom de kastenwand te plaatsen en een plank boven het spoelaanrecht te maken.

Daarom tijd voor een paar nieuwe overzichtsfoto's:







  zondag 31 juli 2022 @ 15:58:56 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205512444
Werkplek is prachtig geworden! Erg benieuwd naar de tuin, hoe ziet de planning er ook alweer uit?
Resistance is futile.
pi_205512750
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2022 15:58 schreef Seven. het volgende:
Werkplek is prachtig geworden! Erg benieuwd naar de tuin, hoe ziet de planning er ook alweer uit?
Thanks!

De hovenier komt de schuur en overkapping begin september maken. Zou eigenlijk net voor de bouwvak zijn maar dat lukte helaas niet.
Daarna maak ik zelf de pergola en planten we in het najaar de boom. Volgend voorjaar wil ik dan het dakterras maken, afhankelijk van hoeveel klusjes ik binnen heb laten liggen. :+

Oja en we moeten nog een tuintafel vinden, maar ons eisenlijstje is zoals gewoonlijk veel te lang waardoor dat een project op zich is.
  zondag 31 juli 2022 @ 16:10:12 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205512770
Oh my, wát is dat geweldig geworden zeg O+ O+ O+
Knap!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205518706
Heel mooi geworden! Ben je tevreden met de verlichting in de keuken? Ik kan niet goed zien waar je voor hebt gekozen. En hoe bevalt de bijkeuken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205519101
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 00:22 schreef Claudia_x het volgende:
Heel mooi geworden! Ben je tevreden met de verlichting in de keuken? Ik kan niet goed zien waar je voor hebt gekozen. En hoe bevalt de bijkeuken?
De lamp is elke keer net niet in beeld zie ik. Precies midden boven het eiland hangt een wit opbouwarmatuur met 3 richtbare spots.

Een wijst recht naar beneden naar de kookplaat, de tweede richting klok en grijs kastje en de derde richting de kastenwand. Het geeft sfeer omdat het geen egaal licht is, maar het is wel functioneel. Het pendelarmatuurtje is vooral voor de sfeer.
We zijn wel tevreden met deze setting!

De bijkeuken is handig, we gebruiken alle drie de deuren regelmatig dus die laten we voorlopig zitten. De kastenwand is er nog niet dus het is nog wel behelpen in gebruik.

De wasmachine is luidruchtiger dan we dachten, die jaren 30 deuren houden niet veel tegen. Hopelijk doet de kast straks nog wat.
pi_205519146
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:58 schreef archito het volgende:

[..]
De lamp is elke keer net niet in beeld zie ik. Precies midden boven het eiland hangt een wit opbouwarmatuur met 3 richtbare spots.

Een wijst recht naar beneden naar de kookplaat, de tweede richting klok en grijs kastje en de derde richting de kastenwand. Het geeft sfeer omdat het geen egaal licht is, maar het is wel functioneel. Het pendelarmatuurtje is vooral voor de sfeer.
We zijn wel tevreden met deze setting!

De bijkeuken is handig, we gebruiken alle drie de deuren regelmatig dus die laten we voorlopig zitten. De kastenwand is er nog niet dus het is nog wel behelpen in gebruik.

De wasmachine is luidruchtiger dan we dachten, die jaren 30 deuren houden niet veel tegen. Hopelijk doet de kast straks nog wat.
Goed om te lezen! Meestal zijn keukens een en al spotjes. Mooi om te zien dat het ook anders kan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205523354
Wat is het prachtig geworden. Leuk om de overzichtsfoto’s te zien maar ook respect voor de OP met die plattegrond! Heel tof.
pi_205811200
Onze buren zijn bezig met het opknappen van de kozijnen (was hoog nodig). Nu hebben we het erover gehad dat we misschien deels van het grachtengroen moeten afstappen omdat de oude kozijnen erg veel te lijden hebben met de hitte. Mijn kozijnen vertonen ook al scheurtjes terwijl we ze vorig jaar hebben aangepakt.
Lichte verf wordt veel minder warm.

Ik vind het wel lastig want ben nog steeds erg gecharmeerd van het donkere grachtengroen.
Een foto die ik laatst geplaatst heb met de combinatie grachtengroen en RAL9001:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat we niet alles in een keer aanpakken moet de nieuwe kleur ook mooi combineren met het grachtengroen. Zelf dacht ik aan een lichte groenig grijs dat ook wel eens in de jaren 30 werd gebruikt. Bijvoorbeeld 4359B uit onderstaande afbeelding of nog net iets lichter.



Wat vinden jullie? Hebben jullie nog goede voorbeelden van kozijnkleuren bij jaren 30 huizen?
  zaterdag 3 september 2022 @ 21:02:36 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205834607
Helaas geen goede voorbeelden voor je, maar ik denk dat 4359B net zo warm wordt als grachtengroen.
Resistance is futile.
pi_205836642
En als je het groen en beige omdraait? Dan heb je veel meer beige en kun je het grachtengroen houden. Zover ik weet is dat ook de “officiële “ manier.
pi_205889139
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:32 schreef archito het volgende:

[..]
Ik had opeens zin om dit klusje weer op te pakken. In de tuin kon ik niet verder omdat het gras een paar weken moet vastgroeien en voor de bijkeuken wacht ik op het hout om de kast te kunnen bouwen.

We hebben er voor gekozen om er een mini inloopkast van te maken, omdat dat toch het leukste is.

Sinds oktober zat er al een gat in de wand dus zag het er zo uit:

[ afbeelding ]

Eerst het gat maar eens groter maken om te kijken wat ik allemaal tegenkom.
Onder andere een staander voor de houten en gipsen beplating. En ook een horizontale regel zat te laag om een deur onder te maken.

[ afbeelding ]

Staander losgemaakt en naar rechts verplaatst. Het gat is uiteindelijk ruime 50cm breed geworden. Net breed genoeg om doorheen te kunnen en zo smal mogelijk zodat er nog legplanken rechts in de inloopkast passen en de deuren niet te ver de ruimte in draaien.

[ afbeelding ]

Daarna de horizontale regel omhoog gezet en de laminaatvloer deels opengebroken zodat ik die door kon leggen in de kast. Meteen ook even een vervelende hobbel in het laminaat in de slaapkamer vlak gemaakt. O-) Ik had op de plank precies genoeg reserveplanken zodat ik niets bij hoefde te kopen, mooi meegenomen!

[ afbeelding ]

En dit is de huidige stand van zaken. Nu kan ik er mooi bij om alles in te meten. Links tegen de wand komt een gipsplaat, ik haal het behang eraf en dan stuc ik denk ik alles. Plafonnetje erin om de trap af te dekken en dan in het linker deel 2 roedes boven elkaar voor een hanggedeelte en rechts naast de schoorsteen legplanken
Als verlichting koop ik een kleine plafonniere op accu met bewegingssensor, er is namelijk geen handige plek om stroom door te trekken.
In de opening maak ik 2 smalle deuren van 25cm breed met meubelscharnieren, eromheen zet ik een architraaf om de randen mooi aan te helen. Maar dat duurt nog wel een paar weken denk ik. :D

[ afbeelding ]
Een update van dit projectje, de inbouwkast is zo goed als af!
De deuren laten we voor nu achterwege, eerst eens kijken hoe dit bevalt.

Het was wat lastig foto's maken van zo'n klein hoekje maar bij deze een poging:





Ik moet alleen de achterkant van de nis links nog afwerken, daar komt hetzelfde vilt als ik ook achter het werkplekje heb gebruikt. Op de plankjes kunnen dan bijvoorbeeld parfums staan en in het onderste grote vak riemen, tasjes aan haken o.i.d.
De haak boven de nis vonden we in deze loze ruimte toen we hem open maakten, dus vond het wel leuk om dat originele detail terug te brengen.
pi_205889177
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:16 schreef MeisPluis het volgende:
En als je het groen en beige omdraait? Dan heb je veel meer beige en kun je het grachtengroen houden. Zover ik weet is dat ook de “officiële “ manier.
Wordt beide toegepast, al is het inderdaad vaker lichte kozijnen en donkere ramen dan andersom. Maar in de jaren 30 kom je ook regelmatig tegen dat het omgedraaid is.
Nadeel van omdraaien is dat het heel veel werk is omdat je meer lagen moet aanbrengen en dan hebben we nog steeds donkere ramen die snel barsten.

quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 21:02 schreef Seven. het volgende:
Helaas geen goede voorbeelden voor je, maar ik denk dat 4359B net zo warm wordt als grachtengroen.
Klopt denk ik wel, ik zoek nog naar een kleur in die tint alleen dan wat lichter.
  donderdag 8 september 2022 @ 12:28:39 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205889606
Ik zou de kozijnen helemaal wit doen, dan komt je glas in lood ook beter uit O+.
KuikenGuppy
pi_205960518
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:28 schreef Burdie het volgende:
Ik zou de kozijnen helemaal wit doen, dan komt je glas in lood ook beter uit O+.
Ook nog een optie inderdaad. En dan eventueel de voorkant van de dakgoten nog wel in donkergroen als accent.
En de nieuwe voordeur in de verre toekomst gewoon blank merbau of teak. O+

Deze foto zag ik op internet staan. Wij hebben in de voorgevel ook een rode baksteen plint met gele baksteen daarboven.

pi_205960599
Een klus die we uitbesteed hebben is de schuur en overkapping. Die is afgelopen week gebouwd. Volgende week moet alleen de dakrand (met zinken kraal) nog aangebracht worden.

Volgend jaar kunnen we er dan een dakterras en sedum dak op maken. We zijn in ieder geval erg blij dat we van de zooi af zijn in de achtertuin!

Zo zag het eruit net na de verbouwing (nog voor het terras en de bloembak zijn gemaakt):


Dak eraf halen en veeel klimop snoeien


Muur en dakbalken gesloopt


Bijna af.
De groothoek vertekent wat, de overkapping is in werkelijkheid net zo breed als de schuur. Groot genoeg voor een paar relaxte stoelen. Precies in die hoek hebben we het langste zon in de zomer. Daarom bouwen we daar ook een dakterras want dat betekent weer een half uur langer zon. :)

  dinsdag 13 september 2022 @ 15:42:30 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205960706
Netjes!
KuikenGuppy
pi_205960807
Mooi geworden, zowel de inbouwkast als de overkapping!

Wat wordt je plan voor het sedumdak? Ik kom online genoeg informatie tegen van bedrijven die flink aan je hopen te verdiepen. Ik wil graag een sedumdak maken van een klein budget.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205961202
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi geworden, zowel de inbouwkast als de overkapping!

Wat wordt je plan voor het sedumdak? Ik kom online genoeg informatie tegen van bedrijven die flink aan je hopen te verdiepen. Ik wil graag een sedumdak maken van een klein budget.
Ik heb nog geen uitgewerkt plan, maar dacht aan van die kant en klare trays van 50x50 cm en dan een rand van kiezels o.i.d. Even kijken of ik een mix kan vinden die met wat minder zonlicht kan overleven, want hier staat alleen in de avond zon op en in de winter helemaal niet.

Daarnaast denk ik nog na over een verticale tuin tegen de hoge muur erachter, die kan ik vanuit het dakterras dan onderhouden. Iets van een verticale moestuin lijkt me wel leuk.
pi_205961246
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:45 schreef archito het volgende:

[..]
Ik heb nog geen uitgewerkt plan, maar dacht aan van die kant en klare trays van 50x50 cm en dan een rand van kiezels o.i.d. Even kijken of ik een mix kan vinden die met wat minder zonlicht kan overleven, want hier staat alleen in de avond zon op en in de winter helemaal niet.

Daarnaast denk ik nog na over een verticale tuin tegen de hoge muur erachter, die kan ik vanuit het dakterras dan onderhouden. Iets van een verticale moestuin lijkt me wel leuk.
In die trays heb ik geen zin, want die kosten me te veel geld. En ik wil zelf m'n planten kunnen selecteren. :Y) Ook ik heb planten nodig die schaduw-halfschaduw kunnen verdragen.

Als ik het goed begrijp, is de opbouw idealiter als volgt, van onder naar boven:
- een laag waar wortels niet doorheen kunnen groeien;
- een laag die enerzijds zorgt voor afwatering en anderzijds buffering;
- een laag die voorkomt dat het substraat in die tweede laag komt;
- het substraat, dat in ieder geval voedselarm moet zijn (en wat mij betreft ook lichtgewicht);
- de planten.

En naast die lagen kom je dan vaak een rand van grind tegen rondom en een bladvanger bij de afvoer. Ik sla dat grind over, want ik zie het nut er niet van in en wil ook wat planten hebben die over de rand heen groeien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205973782
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:17 schreef archito het volgende:

[..]
Ook nog een optie inderdaad. En dan eventueel de voorkant van de dakgoten nog wel in donkergroen als accent.
En de nieuwe voordeur in de verre toekomst gewoon blank merbau of teak. O+

Deze foto zag ik op internet staan. Wij hebben in de voorgevel ook een rode baksteen plint met gele baksteen daarboven.

[ afbeelding ]
Dit zou ik ook doen. Maar ik kan me de worsteling zo voorstellen.

Bij ons bedrijfspand uit +/- 1930 (maar een garage, dus budget gebouwd zonder leuke details en met veel wijzigingen door de jaren heen) was het oorspronkelijke houtwerk wit met groen. Voornamelijk groen. Daar hebben wij een pui in gezet (als vervanging van de jaren '80 sectionaaldeur die erin zat toen wij het kochten). Die pui hebben wij laten schilderen in granietgrijs (Ral 7026). Want industrieel, zelfde kleur als binnenkozijnen, etc. Het past niet echt bij de boeiboorden maar die zouden we, dachten we toen, ook laten schilderen in diezelfde kleur bij het volgende onderhoud. Helaas bleek dat de pui, op het zuidwesten, nogal gevoelig is voor weersomstandigheden. En dat geldt ook voor de boeiboorden. En die boeiboorden zijn echt een enorm werk om te schilderen want het zijn nogal veel strekkende meters (vrijstaand pand) en je moet ķf heel erg klooien met een steiger in de tuin van meer dan 20 verschillende mensen waarvan er ook een aantal een schuurtje tegen ons pand aan hebben staan. Of ondersteboven schilderen. Dus de boeiboorden zijn nu wit in de hoop dat dat de onderhoudsfrequentie wat doet afnemen... maar toen puntje bij paaltje kwam en we de pui ook wit moesten gaan schilderen vonden we dat toch niet mooi genoeg dus die is nu nog steeds granietgrijs :')

Wat er oorspronkelijk groen was is nu wel overal wit. Behalve bij een grote buitenlamp, die we ook van de garage geërfd hebben. Dat is een prima schijnwerper voor op onze binnenplaats, alleen is het een model ouderwetse straatlantaarn, en die is nog wel groen. Hij zit helaas precies boven de pui, waardoor we daar een lelijk allegaartje aan kleuren hebben. Maar die moet nog een keertje. Alleen: wit of grijs? _O-
pi_205973822
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In die trays heb ik geen zin, want die kosten me te veel geld. En ik wil zelf m'n planten kunnen selecteren. :Y) Ook ik heb planten nodig die schaduw-halfschaduw kunnen verdragen.

Als ik het goed begrijp, is de opbouw idealiter als volgt, van onder naar boven:
- een laag waar wortels niet doorheen kunnen groeien;
- een laag die enerzijds zorgt voor afwatering en anderzijds buffering;
- een laag die voorkomt dat het substraat in die tweede laag komt;
- het substraat, dat in ieder geval voedselarm moet zijn (en wat mij betreft ook lichtgewicht);
- de planten.

En naast die lagen kom je dan vaak een rand van grind tegen rondom en een bladvanger bij de afvoer. Ik sla dat grind over, want ik zie het nut er niet van in en wil ook wat planten hebben die over de rand heen groeien.
Ik ben zo benieuwd hoe jij en @archito dat gaan doen met het sedum. Wij willen ook nog een gedeelte sedum op ons gigantische platte dak. En PV (dat komt eraan). Maar het is lastig hoe dat aan te pakken want inderdaad, iedereen wil vooral zijn eigen product pushen en alle 'adviseurs' die ik ben tegengekomen tot nu toe 'adviseren' maar één soort product... Maar van jullie leerproces kan ik weer profiteren *)
pi_205999752
Oh hey, waarom volgde ik dit nog niet? :o

wat een leuk inloopkastje zo O+
pi_206030040
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:50 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik ben zo benieuwd hoe jij en @:archito dat gaan doen met het sedum. Wij willen ook nog een gedeelte sedum op ons gigantische platte dak. En PV (dat komt eraan). Maar het is lastig hoe dat aan te pakken want inderdaad, iedereen wil vooral zijn eigen product pushen en alle 'adviseurs' die ik ben tegengekomen tot nu toe 'adviseren' maar één soort product... Maar van jullie leerproces kan ik weer profiteren *)
Ik denk dat we het komend voorjaar gaan aanleggen, dus zal jullie in dit topic op de hoogte houden hoe we het gaan aanpakken.

Zelf opbouwen zoals Claudia voorstelt lijkt me ook nog wel een goede optie, het dak is namelijk ook niet vierkant maar heeft een schuine zijkant.
pi_206030045
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:39 schreef Candaasje het volgende:
Oh hey, waarom volgde ik dit nog niet? :o

wat een leuk inloopkastje zo O+
Schandalig inderdaad. :P
Thanks!
pi_206514546
Een van de laatste 'grotere' projecten is de kastenwand in de bijkeuken.

De bijkeuken is maar erg klein en heeft 3 deuren. Tegen de overgebleven wand maak ik een kastenwand van 1,4 meter breed en 2,5 meter hoog.

In de kast moet ruimte komen voor de wasmachine, oud papier en plastic, verdeler vloerverwarming en een klein werkblad.

Voor de middelste kast gebruik ik een 40cm brede metod keukenkast van Ikea omdat ik daar dan makkelijk lades voor plastic en papier in kan maken. De kasten links en rechts zijn maatwerk. Voor de frontjes gebruik ik die van de oude bijkeuken. De kleur is nog mooi en ik had nog verf over.😜

Huidige stand van zaken. Wasmachine staat linksonder, vloerverdeler zit rechtsonder. In de nis heb ik een rond inbouwstopcontactje gemaakt in de achterwand, altijd handig. De hele nis wordt in dezelfde kleur als de frontjes.

Het frontje boven de papierlade pas ik nog aan, wil die bij nader inzien toch uitlijnen met de nis links.



  maandag 31 oktober 2022 @ 22:48:57 #28
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_206515522
Ziet er netjes uit!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_206686639
Ik zat nog eens op pinterest te zoeken voor badkamer inspiratie en kijk dan wat ik tegenkwam:

https://nl.pinterest.com/pin/1337074884744828/
https://nl.pinterest.com/pin/6333255719084535/

Dit topic! :D
pi_206692339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:52 schreef NedKelly het volgende:
Ik zat nog eens op pinterest te zoeken voor badkamer inspiratie en kijk dan wat ik tegenkwam:

https://nl.pinterest.com/pin/1337074884744828/
https://nl.pinterest.com/pin/6333255719084535/

Dit topic! :D
Hahaha, toch jammer dat dan juist de referentieplaatjes zijn gepind en niet foto's van ons huis. 😜
pi_206695786
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 23:01 schreef archito het volgende:

[..]
Hahaha, toch jammer dat dan juist de referentieplaatjes zijn gepind en niet foto's van ons huis. 😜
Haha inderdaad. Heb nog even gezocht op forum.fok.nl en dan krijg je veel meer van de klustopics te zien. Er is wel een pin van het (oude?) huis van @Claudia_x

https://nl.pinterest.com/search/pins/?q=forum.fok.nl&rs=typed
pi_207357230
De bijkeuken ligt even stil, ik wacht nog op hout maar de leverancier is weer eens erg traag.

Intussen heb ik wel de achterpui binnen en buiten geschilderd en hebben we gordijnen uitgekozen voor de keuken.

Warm grijs dat past bij de keuken en transparant zodat het niet te veel licht wegneemt. De waveplooi maakt het wat moderner. Hopelijk is dit in de zomer ook genoeg om als vliegenhor te dienen met kleine gewichtjes eraan. Ik vind die andere horsystemen altijd zo lelijk.





Hij valt iets donkerder uit dan ik had verwacht, maar wel tevreden mee.

Voor 2023 staat ons een grote verandering te wachten, we verwachten namelijk een baby in juni.😊 Dat brengt ook weer de nodige klusprojecten met zich mee.😉

[ Bericht 0% gewijzigd door archito op 31-12-2022 12:59:32 ]
  zaterdag 31 december 2022 @ 13:01:31 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207357413
Gefeliciteerd Archito! Mooie afsluiter van het jaar met jullie prachtige huis, en nieuwe jaar avontuur met een spruit op komst.
Tofheid!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207360567
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 13:01 schreef Molo het volgende:
Gefeliciteerd Archito! Mooie afsluiter van het jaar met jullie prachtige huis, en nieuwe jaar avontuur met een spruit op komst.
Tofheid!
Dank je! We kijken er zeker naar uit. En ook een stok achter de deur om de laatste klusjes komende maanden aan te pakken.😜
  zaterdag 31 december 2022 @ 15:47:46 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_207360583
Gefeliciteerd archito! Een nieuw hoofdstuk!
disclaimer
  zaterdag 31 december 2022 @ 15:59:13 #36
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207360784
Gefeliciteerd! Dat gaat alvast een enerverende 2023 worden! ^O^
  zaterdag 31 december 2022 @ 16:04:32 #37
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207360865
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 12:02 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Haha inderdaad. Heb nog even gezocht op forum.fok.nl en dan krijg je veel meer van de klustopics te zien. Er is wel een pin van het (oude?) huis van @:Claudia_x

https://nl.pinterest.com/search/pins/?q=forum.fok.nl&rs=typed

Oeh, ik kom er 4 van ons tegen. Van 2 verschillende projecten :P .
En ik zag er 1tje van @Claudia_x huidige tuin.

Het zou trouwens kunnen zijn dat Claudia_x 3 foto's van ons gepind heeft :+ .

[ Bericht 7% gewijzigd door bleiblei op 31-12-2022 16:10:44 ]
  Moderator zaterdag 31 december 2022 @ 17:09:34 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_207362454
Leuk nieuws archito!
Krijgen we ook updates van het klussen aan de babykamer? O+
  zaterdag 31 december 2022 @ 18:31:01 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207364058
Gefeliciteerd O+ prachtig nieuws! Gelukkig heb jij geen last van het unfinished projects syndroom (Colin is geboren in september 2020 en zijn kamer is net af :') )
Resistance is futile.
  zaterdag 31 december 2022 @ 19:12:27 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_207364973
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 december 2022 18:31 schreef Seven. het volgende:
Gefeliciteerd O+ prachtig nieuws! Gelukkig heb jij geen last van het unfinished projects syndroom (Colin is geboren in september 2020 en zijn kamer is net af :') )
Goud in oktober 2020 en die heeft nog niet eens een kamer *O*
(Maar goed, da's meer het derdekindsyndroom :'))
disclaimer
pi_207368184
Gefeliciteerd.

Ik hoop ook op kinderkamercontent :P .
  zaterdag 31 december 2022 @ 22:16:22 #43
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_207368460
Van harte! Wat een mooie uitbreiding in het nieuwe jaar O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_207374166
Wat leuk, gefeliciteerd! Ik sluit me aan bij de rij van mensen die nieuwsgierig zijn naar de kinderkamer…
  zondag 1 januari 2023 @ 17:10:55 #45
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207378130
Van harte gefeliciteerd :)!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207379875
Gefeliciteerd!
pi_207381364
Bedankt allemaal!

We zullen het project kinderkamer hier ook delen.😉
pi_207439490
Gefeliciteerd! Jullie doen het allemaal volgens het boekje: eerst het huis afmaken en daarna een kind krijgen. Dat wordt vast een kind volgens het boekje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207847323
We zijn rustig aan begonnen met de interne verhuizing. We verschuiven alle kasten en dressoirs tussen de studeerkamer, slaapkamer en toekomstige kinderkamer dus dat was meteen een mooie gelegenheid om wat muren een nieuwe kleur te geven en overgebleven klusjes op te pakken zoals oud schakelmateriaal vervangen.

Een update over de kinderkamer volgt binnenkort, we hebben al aardig wat toffe (vintage) meubels gevonden!

In de slaapkamer waren we de rode lambrisering wel beu. Dus nu voor oudroze gegaan, past goed bij het monumentgroene dressoir. Ook is het schakelmateriaal vervangen en hebben we nieuwe nachtlampjes opgehangen.

Het roze is geen link naar ons kindje maar het klopt wel. 😉



pi_207849428
Erg mooi dat oudroze!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')