abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207567344
quote:
11s.gif Op zondag 15 januari 2023 10:03 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Brrr horror
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 januari 2023 @ 13:08:13 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_207569542
quote:
Mislukt en gaat nu naar Parijs
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_207569868
Waait het zo hard in NL? Met die storm vorig jaar in Londen kwamen alle A380's wel gewoon aan de grond volgens mij. Of moest hij op dat korte baantje landen met flinke wind?
  zondag 15 januari 2023 @ 21:56:16 #105
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_207578262
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Waait het zo hard in NL? Met die storm vorig jaar in Londen kwamen alle A380's wel gewoon aan de grond volgens mij. Of moest hij op dat korte baantje landen met flinke wind?
Nee alles landde op baan 27 bij de McDonalds spottersplaats. Probleem was de wisselende windsterkte waardoor de piloten grote moeite hadden om de wielen op de juiste plek aan de grond te zetten.
Ik zag een 777 bijna de halve baanlengte op 1,5 mtr hoogte boven de grond zweven. De ruiten van de Mac trilden toen ie eindelijk de reverse trust er op gooide

[ Bericht 4% gewijzigd door Nieuwschierig op 15-01-2023 22:05:36 ]
Wie dit leest is gek
pi_207580210
Jesus saves but death prevails.
pi_207721224
Ruim 53 jaar na de levering van de allereerste Boeing 747, zal komende dinsdag de 1574e en allerlaatste worden geleverd.
De ceremonie wordt bijgewoond door duizenden gasten waaronder (oud-)werknemers, klanten en toeleveranciers en de ceremonie zal live te volgen zijn op Vimeo: https://vimeo.com/event/2815427
Dit gebeurd dinsdagavond 31 januari, om 22:00 uur Nederlandse tijd:

twitter

pi_207721229
En heel wat anders.

De site ADSBexchange.com werd hier wel eens gebruikt om toestellen te volgen; veelal toestellen die geblokkeerd waren op sites als FlightRadar24 en FlightAware.
Die site ging er prat op dat ze niets zouden blokkeren of features achter een paywall o.i.d. zouden zetten.
(Ze vielen hier regelmatig sites als FR24 en FA op aan)

Nou is gisteren echter bekend geworden dat de eigenaar (Dan Streufert) de website aan Jetnet heeft verkocht voor schijnbaar zo'n 20 miljoen dollar. Jetnet is eigendom van een investeringsbedrijf.
Hij heeft dit achter de rug om gedaan van de ontwikkelaars en feeders en op online fora is dus een aardige shitstorm bezig. Men lijkt masaal hun feed aan de site te stoppen.
pi_207721310
Goeie keus om het stiekem te doen dan. Anders was de marktwaarde nooit 20m geweest :D

En vaarwel 747, einde van een tijdperk ;(
pi_207721938
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:13 schreef Iemand91 het volgende:
En heel wat anders.

De site ADSBexchange.com werd hier wel eens gebruikt om toestellen te volgen; veelal toestellen die geblokkeerd waren op sites als FlightRadar24 en FlightAware.
Die site ging er prat op dat ze niets zouden blokkeren of features achter een paywall o.i.d. zouden zetten.
(Ze vielen hier regelmatig sites als FR24 en FA op aan)

Nou is gisteren echter bekend geworden dat de eigenaar (Dan Streufert) de website aan Jetnet heeft verkocht voor schijnbaar zo'n 20 miljoen dollar. Jetnet is eigendom van een investeringsbedrijf.
Hij heeft dit achter de rug om gedaan van de ontwikkelaars en feeders en op online fora is dus een aardige shitstorm bezig. Men lijkt masaal hun feed aan de site te stoppen.
Dat is jammer, was een handige tool
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_207732786
Vier nieuwe, duurzamere vrachttoestellen voor KLM Groep
quote:
Martinair, onderdeel van de KLM Groep, heeft vier nieuwe vrachttoestellen besteld bij Airbus van het type A350F. Martinair is de luchtvrachtvervoerder ten behoeve van KLM Cargo (de zogeheten operating carrier). De vier A350F’s stoten zo’n 40% minder CO2 uit en maken 50% minder geluid dan hun voorgangers. De nieuwe vliegtuigen vervangen vanaf de tweede helft van 2026 de huidige Boeing 747-freighters.
pi_207746333
Flybe opnieuw failliet:

twitter


Flybe vloog ook op Schiphol, vanuit Belfast, East Midlands, Birmingham en London Heathrow.
  zondag 29 januari 2023 @ 18:35:18 #114
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_207768586
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_207791610
SLM GAAT WEER MET AIRBUS A340 NAAR SCHIPHOL VLIEGEN
quote:
PARAMARIBO - De SLM (Surinam Airways) gaat weer met een Airbus A340-300 naar Schiphol vliegen. De maatschappij heeft daarvoor maandag een leaseovereenkomst getekend: in eerste instantie voor acht maanden, maar met de intentie om het contract te verlengen.

De SLM heeft nog niet bekendgemaakt om welk toestel het exact gaat, maar wel dat de A340-300 momenteel in Jordanië staat en wordt klaargemaakt om binnenkort naar Suriname te vliegen. Ook zal het toestel 32 Business Class-zitplaatsen en 225 Economy Class-zitplaatsen hebben.

Er staan op dit moment verschillende A340-300’s in de Jordanische hoofdstad Amman, waaronder twee A340’s van Airhub die voorheen al bij Air Belgium voor de SLM vlogen (als wetlease). Dat zijn de 14 jaar oude 9H-HOP en de 15 jaar oude 9H-AHUB (bij Air Belgium OO-ABA en -ABE).

De viermotorige Airbus gaat in ieder geval het hele zomerseizoen tussen Schiphol en Paramaribo vliegen, maar dus met de intentie om er langer mee door te gaan. Het toestel vervangt de ex-KLM A330-200 die momenteel van Airhub gehuurd wordt en nog het KLM-kleurenschema draagt.

Voor de SLM is de A340 bepaald geen onbekend type: de afgelopen jaren werden er verschillende exemplaren gewetleasd, waaronder dus van Air Belgium, en tot 2019 vloog de SLM zelf met de A340-300. Dat toestel werd toen vervangen door een Boeing 777, maar dat was geen succes.
pi_207794388
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:47 schreef Iemand91 het volgende:
Flybe opnieuw failliet:

[ twitter ]

Flybe vloog ook op Schiphol, vanuit Belfast, East Midlands, Birmingham en London Heathrow.
Dit moet toch telkens mensen geld kosten, niemand verdient hieraan of wel?
pi_207798703
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:12 schreef Iemand91 het volgende:
Ruim 53 jaar na de levering van de allereerste Boeing 747, zal komende dinsdag de 1574e en allerlaatste worden geleverd.
De ceremonie wordt bijgewoond door duizenden gasten waaronder (oud-)werknemers, klanten en toeleveranciers en de ceremonie zal live te volgen zijn op Vimeo: https://vimeo.com/event/2815427
Dit gebeurd dinsdagavond 31 januari, om 22:00 uur Nederlandse tijd:
Vimeo werkt niet mee. Dan maar Youtube:

pi_207807232
En daar gaat ze, de allerlaatste: https://www.flightradar24.com/GTI747/2f0b1162



Let ook op het ingediende flight plan:

pi_207870985
BIJNA-BOTSING TUSSEN 2 VLIEGTUIGEN IN AUSTIN LEIDT TOT FAA-ONDERZOEK
quote:
SCHIPHOL - Een Boeing 767-vrachtvliegtuig van pakketvervoerder FedEx moest tijdens een landingspoging van koers veranderen nadat een Boeing 737 van Southwest Airlines toestemming had gekregen om van dezelfde baan te vertrekken op de internationale luchthaven in Austin, Texas.

De bemanning van de 767 kreeg toestemming om te landen terwijl het enkele kilometers verwijderd was van de Austin-Bergstrom International Airport op zaterdagochtend, dat blijkt uit de informatie dat is vrijgegeven door de Amerikaanse FAA. Kort voordat het FedEx vliegtuig zou landen, gaf een luchtverkeersleider de Southwest vlucht toestemming om te vertrekken.

"De piloot van het FedEx vliegtuig stopte de landing en begon te klimmen", aldus de FAA in een verklaring. "De Southwest vlucht vertrok veilig."

De FAA en de National Transportation Safety Board onderzoeken beide de bijna-botsing.
twitter
pi_207895384
Ik wist niet dat er uberhaupt nog 727's actief waren binnen europa, helemaal bizar als er dan eentje laag over komt:

  dinsdag 7 februari 2023 @ 18:10:13 #121
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_207895737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 17:26 schreef tripel7 het volgende:
Ik wist niet dat er uberhaupt nog 727's actief waren binnen europa, helemaal bizar als er dan eentje laag over komt:

[ afbeelding ]


Ah het is een Oil Spill Response toestel:
quote:
The aircraft, two Boeing 727-2S2F(RE), are now central to OSRL’s aerial dispersant capability… Fitted with internal tanks, pumps and a spray boom to deliver dispersant liquid, the specially adapted Boeing 727-2S2F (RE) aircraft are truly a first-of-a-kind capability for the oil and gas industry. The Valsan engined 727-2S2F(RE) proved to be an ideal aircraft for OSRL: Because of their age the choice of the 727-2S2F(RE) aircraft offered a relatively low capital cost… Furthermore, the aircraft’s JT8D-217C Valsan high bypass ratio engines reduce the 727’s noise outputs to comply with Stage 3 noise levels, while offering between six and seven per cent reduction in fuel consumption. The tri-engine design of the 727-2S2F(RE) offers an important level of redundancy and if one were to lose an engine, the asymmetric effect is reduced and it can still climb away rapidly.
https://aerossurance.com/(...)esponse-boeing-727s/
Een heel specifiek missieprofiel en waarschijnlijk weinig vlieguren dus.
Leek me al sterk dat 727's commercieel nog interessant waren in Europa.
pi_207989323
quote:
United Plane Plunged to Just 800 Feet Above Pacific After December Hawaii Takeoff



Federal investigators are seeking more information about an incident in which a United Airlines plane dropped to within about 800 feet (250 meters) of the ocean surface after taking off from Hawaii.

United says the pilots are getting additional training.

The Boeing 777 dropped more than 1,400 feet (470 meters) before climbing again, according to data from tracking service Flightradar24. The plane then continued on to San Francisco. No injuries were reported.

A spokesman for the National Transportation Safety Board said Monday that the investigative agency is still seeking information about the Dec. 18 incident, which only recently came to public attention after a report in The Air Current, an aviation-industry publication.

The Federal Aviation Administration, which oversees airlines, said the United crew reported the incident under a voluntary safety-reporting program. The FAA said it reviewed the incident “and took appropriate action" without providing further details.

United said it worked with the FAA and the pilots' union on an investigation that led to additional training for the two pilots, which is still going on. The airline did not explain why the pilots chose to continue the long, overwater flight to San Francisco instead of returning to Kahului Airport on the island of Maui.

The plane had taken off as Hawaii was experiencing stormy weather with showers and thunderstorms rolling across the region, according to the National Weather Service office in Honolulu. On Dec. 18, Maui was under flash flood warnings, high surf and gale warnings, NBC News reported.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 15:10:01 #123
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_207994485
Blij dat ik daar niet aan boord zat :X Wel apart, "additional training for those pilots". We hebben het niet over een Cessna, maar over een 777, daar zitten toch geen newbies achter de knoppen. Ook vreemd inderdaad dat ze daarna gewoon doorvliegen. Autopilot verkeerd ingesteld ofzo? Strange...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 15:48:44 #124
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_207994976
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:10 schreef flipsen het volgende:
Blij dat ik daar niet aan boord zat :X Wel apart, "additional training for those pilots". We hebben het niet over een Cessna, maar over een 777, daar zitten toch geen newbies achter de knoppen. Ook vreemd inderdaad dat ze daarna gewoon doorvliegen. Autopilot verkeerd ingesteld ofzo? Strange...
Als ik United en 777's hoor denk ik als eerste altijd aan die Pruttel & WilNiet motoren.
Toch een beetje de 777 budget-optie.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 februari 2023 @ 20:27:10 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_207998620
Lekkere bestelling van Air India:

190 Boeing 737 MAX (-8 en -10 met nog 50 opties)
20 Boeing 787-9 (met 20 opties)
10 Boeing 777-9

https://boeing.mediaroom.(...)r-Sustainable-Growth

140 Airbus A320 neo
70 Airbus A321 neo
34 Airbus A350-1000
6 Airbus A350-900 (met 10 opties op de A350)

https://www.airbus.com/en(...)-250-airbus-aircraft
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')