Afgezien van wat zwarte letters op de romp en een nieuwe registratie is de KDC10 paintjob gewoon bewaard gebleven dus.quote:Op maandag 20 november 2023 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
US Air Force completes first commercial air-to-air refueling of fighter aircraft
Uitgevoerd door voormalig Martinair PH-MBT / RNAF T-264.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
quote:Omerta above the clouds 06-11-2023
With the increase of cheap flights and the rise of low-cost airlines, the number of 'atypical' contracts has also been growing. Pilots and cabin crew with this type of contract have a weaker legal position, making them more likely to continue working when they are too ill or tired. Based on dozens of testimonies, Zembla investigates the working conditions of pilots and cabin crew members working for European budget airlines. Who pays the price for cheap tickets, and who guards the safety of the European airspace?
Ook gekeken, interessant en licht verontrustend.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:13 schreef shiz het volgende:
Best interessant over lowcosters, safety en EASA: https://www.bnnvara.nl/zembla/videos/602738
[..]
Niet alleen bij de LCC's. Ook Emirates bedient zich van deze praktijken. In een A380 in BC aan de bar hoor je nog eens wat. Blonde Roemeense stewardessen verdienen $3000 per maand netto zonder enige sociale zekerheid en kunnen na een vlucht met een tussenpose van acht uur weer worden opgeroepen. Was alleen niet geheel duidelijk of ze zelf voor huisvesting op standplaats Dubai moeten zorgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:13 schreef shiz het volgende:
Best interessant over lowcosters, safety en EASA: https://www.bnnvara.nl/zembla/videos/602738
[..]
Nee (heb een Pools blond nichtje die Emirates FA is).quote:Op zondag 26 november 2023 22:02 schreef buzz1291 het volgende:
Was alleen niet geheel duidelijk of ze zelf voor huisvesting op standplaats Dubai moeten zorgen.
In Schinveld en Brunssum zullen ze wel opgetogen zijn dat die oude lawaaiige kisten gaan verdwijnen. Een bekende van me werkt op de basis en vertelde me over de aangekondigde vervanging. Het is kennelijk ook hard nodig, want het is steeds moeilijker om aan onderdelen van de 707 te komen. Het leidt er blijkbaar toe dat de onderhoudskosten van de AWACS-toestellen (officieel de Boeing E-3 Sentry) maar ook de Boeing KC-135 Stratotanker de laatste tijd explosief stijgen.quote:NATO will replace its ageing fleet of AWACS surveillance planes, in service since the Cold War in the 1980s, with a militarised version of the Boeing 737 commercial jet, the alliance said on Wednesday, in a deal likely worth billions of euros.
To replace the old AWACS jets, NATO aims to purchase six Boeing E-7 A Wedgetail planes, with the contract to be signed in 2024 and the first jet ready for operational duty by 2031.
The alliance did not specify why it chose to replace its fleet of 14 AWACS planes with only six Wedgetail jets, but it said the new aircraft would have better capabilities and be more expensive than their predecessors.
FAA orders airlines to inspect lightning protection features on all 747 variantsquote:Op vrijdag 1 december 2023 13:01 schreef flipsen het volgende:
Ik las in een Spaans artikel hier iets over dat Boeing alle (!) versies van de 747 terugroept voor een inspectie aan de brandstoftanks? Kan het artikel niet meer vinden, maybe fake news
quote:The Federal Aviation Administration is ordering airlines to inspect fuel-tank lightning-protection features on all Boeing 747 variants because some components are degrading faster than expected.
The FAA issued the requirements in an airworthiness directive released on 29 November. It responds to reports from Boeing that lightning-safety components in 747 engine fuel systems had failed or cracked.
The rule takes effect in 16 days and requires airlines to act fast. Once effective, it gives carriers 90 days to inspect passenger 747s and 120 days to inspect cargo variants. Airlines will need to complete repetitive inspections at least once every 12 months.
(...)
707 zeg je? daar maakte ik al in 1975 mijn tweede vlucht ooit mee, na met een KLM DC8 naar Tel Aviv gevlogen te zijn en terug ook gelijk de sigaar met een overboeking en de volgende morgen met een Sabena 707 terug naar Brussel en overstappen op een KLM vlucht naar Amsterdamquote:Op donderdag 30 november 2023 23:45 schreef J.B. het volgende:
Het is wat ondergesneeuwd door het Schiphol-nieuws twee weken geleden, maar de NAVO gaat de huidige in Geilenkirchen gestationeerde AWACS-toestellen (nog gebaseerd op de oude Boeing 707) vanaf 2031 vervangen door nieuwe exemplaren gebaseerd op de 737:
NATO to replace AWACS surveillance jets with modified Boeing 737
https://www.reuters.com/b(...)eing-737-2023-11-15/
[..]
In Schinveld en Brunssum zullen ze wel opgetogen zijn dat die oude lawaaiige kisten gaan verdwijnen. Een bekende van me werkt op de basis en vertelde me over de aangekondigde vervanging. Het is kennelijk ook hard nodig, want het is steeds moeilijker om aan onderdelen van de 707 te komen. Het leidt er blijkbaar toe dat de onderhoudskosten van de AWACS-toestellen (officieel de Boeing E-3 Sentry) maar ook de Boeing KC-135 Stratotanker de laatste tijd explosief stijgen.
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitterquote:In de Airbus A350-900 komen bij KLM in totaal 331 stoelen te staan: 34 in Business, 26 in Premium Comfort, 33 in Economy Comfort en 238 in Economy Class. De grotere A350-1000 krijgt in totaal 391 zitplaatsen, verdeeld over Business (34), Premium Comfort (28), Economy Comfort (32) en Economy Class (297).
French Bee heeft in de A350-900 35 premium en 376 economy (totaal 411) en in de A350-1000 40 premium en 440 economy (totaal 480) stoelen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:28 schreef flipsen het volgende:
Hoeveel stoelen weten andere maatschappijen erin te wurmen? Ik denk minder, KLeM kennende...
In aanvulling hierop: het lijkt erop dat in de order die geplaatst is KLM naast de A350-900 alle bestelde A350-1000 krijgt en AF het voorlopig bij de A350-900 houdt. Zie pagina's 38 en 39 van dit documentquote:Op dinsdag 12 december 2023 13:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter
De A350-1000 wordt hiermee qua capaciteit het grootste toestel in de KLM vloot met 10 stoelen meer dan de 777-300ER.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |