abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 november 2023 @ 11:54:34 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211333240
Subtiel, maar wel een stuk mooier
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 november 2023 @ 15:42:41 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211335799
In Brazilië is een 737 beschadigd geraakt doordat het asfalt van de startbaan los liet

twitter
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 november 2023 @ 16:01:59 #278
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211335900
Oei, op het Galeao internationale vliegveld, dat worden aardig wat vertragingen/annuleringen/re-routes... Zag gisteren (geloof ik) ook al een mooie stuiter op Congonhas, gaat lekker daar :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 08:43:04 #280
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211365492
quote:
Afgezien van wat zwarte letters op de romp en een nieuwe registratie is de KDC10 paintjob gewoon bewaard gebleven dus.
pi_211379518
Air India keert weer terug, vanaf 17 december 4 keer per week.
  donderdag 23 november 2023 @ 20:36:06 #282
182182 spapaars
Ver onder het NAP
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:13:09 #283
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_211412962
Best interessant over lowcosters, safety en EASA: https://www.bnnvara.nl/zembla/videos/602738
quote:
Omerta above the clouds 06-11-2023

With the increase of cheap flights and the rise of low-cost airlines, the number of 'atypical' contracts has also been growing. Pilots and cabin crew with this type of contract have a weaker legal position, making them more likely to continue working when they are too ill or tired. Based on dozens of testimonies, Zembla investigates the working conditions of pilots and cabin crew members working for European budget airlines. Who pays the price for cheap tickets, and who guards the safety of the European airspace?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_211436814
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:13 schreef shiz het volgende:
Best interessant over lowcosters, safety en EASA: https://www.bnnvara.nl/zembla/videos/602738
[..]

Ook gekeken, interessant en licht verontrustend.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 26 november 2023 @ 22:02:35 #285
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_211438374
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:13 schreef shiz het volgende:
Best interessant over lowcosters, safety en EASA: https://www.bnnvara.nl/zembla/videos/602738
[..]

Niet alleen bij de LCC's. Ook Emirates bedient zich van deze praktijken. In een A380 in BC aan de bar hoor je nog eens wat. Blonde Roemeense stewardessen verdienen $3000 per maand netto zonder enige sociale zekerheid en kunnen na een vlucht met een tussenpose van acht uur weer worden opgeroepen. Was alleen niet geheel duidelijk of ze zelf voor huisvesting op standplaats Dubai moeten zorgen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_211444003
Gisteren was het exact 20 jaar geleden dat de Concorde haar allerlaatste vlucht maakte.
De laatst gebouwde Concorde, G-BOAF vloog toen van London Heathrow naar Bristol waar het sindsdien in het Aerospace Bristol museum staat.

Vertrek vanaf London Heathrow:


https://www.flickr.com/photos/58611670@N04/32331051764/


Boven de Clifton Suspension Bridge:



Landing op Bristol Filton Airport:



  maandag 27 november 2023 @ 14:38:23 #287
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211444416
* flipsen pinkt een traantje weg...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 29 november 2023 @ 22:21:18 #288
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211471002
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 22:02 schreef buzz1291 het volgende:
Was alleen niet geheel duidelijk of ze zelf voor huisvesting op standplaats Dubai moeten zorgen.
Nee (heb een Pools blond nichtje die Emirates FA is).
pi_211482206
Het is wat ondergesneeuwd door het Schiphol-nieuws twee weken geleden, maar de NAVO gaat de huidige in Geilenkirchen gestationeerde AWACS-toestellen (nog gebaseerd op de oude Boeing 707) vanaf 2031 vervangen door nieuwe exemplaren gebaseerd op de 737:

NATO to replace AWACS surveillance jets with modified Boeing 737
https://www.reuters.com/b(...)eing-737-2023-11-15/

quote:
NATO will replace its ageing fleet of AWACS surveillance planes, in service since the Cold War in the 1980s, with a militarised version of the Boeing 737 commercial jet, the alliance said on Wednesday, in a deal likely worth billions of euros.

To replace the old AWACS jets, NATO aims to purchase six Boeing E-7 A Wedgetail planes, with the contract to be signed in 2024 and the first jet ready for operational duty by 2031.

The alliance did not specify why it chose to replace its fleet of 14 AWACS planes with only six Wedgetail jets, but it said the new aircraft would have better capabilities and be more expensive than their predecessors.
In Schinveld en Brunssum zullen ze wel opgetogen zijn dat die oude lawaaiige kisten gaan verdwijnen. Een bekende van me werkt op de basis en vertelde me over de aangekondigde vervanging. Het is kennelijk ook hard nodig, want het is steeds moeilijker om aan onderdelen van de 707 te komen. Het leidt er blijkbaar toe dat de onderhoudskosten van de AWACS-toestellen (officieel de Boeing E-3 Sentry) maar ook de Boeing KC-135 Stratotanker de laatste tijd explosief stijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2023 11:11:44 ]
  vrijdag 1 december 2023 @ 13:01:43 #290
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211485701
Ik las in een Spaans artikel hier iets over dat Boeing alle (!) versies van de 747 terugroept voor een inspectie aan de brandstoftanks? Kan het artikel niet meer vinden, maybe fake news :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_211485750
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 13:01 schreef flipsen het volgende:
Ik las in een Spaans artikel hier iets over dat Boeing alle (!) versies van de 747 terugroept voor een inspectie aan de brandstoftanks? Kan het artikel niet meer vinden, maybe fake news :P
FAA orders airlines to inspect lightning protection features on all 747 variants
quote:
The Federal Aviation Administration is ordering airlines to inspect fuel-tank lightning-protection features on all Boeing 747 variants because some components are degrading faster than expected.

The FAA issued the requirements in an airworthiness directive released on 29 November. It responds to reports from Boeing that lightning-safety components in 747 engine fuel systems had failed or cracked.

The rule takes effect in 16 days and requires airlines to act fast. Once effective, it gives carriers 90 days to inspect passenger 747s and 120 days to inspect cargo variants. Airlines will need to complete repetitive inspections at least once every 12 months.

(...)
  vrijdag 1 december 2023 @ 20:39:23 #292
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_211489943
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 23:45 schreef J.B. het volgende:
Het is wat ondergesneeuwd door het Schiphol-nieuws twee weken geleden, maar de NAVO gaat de huidige in Geilenkirchen gestationeerde AWACS-toestellen (nog gebaseerd op de oude Boeing 707) vanaf 2031 vervangen door nieuwe exemplaren gebaseerd op de 737:

NATO to replace AWACS surveillance jets with modified Boeing 737
https://www.reuters.com/b(...)eing-737-2023-11-15/
[..]
In Schinveld en Brunssum zullen ze wel opgetogen zijn dat die oude lawaaiige kisten gaan verdwijnen. Een bekende van me werkt op de basis en vertelde me over de aangekondigde vervanging. Het is kennelijk ook hard nodig, want het is steeds moeilijker om aan onderdelen van de 707 te komen. Het leidt er blijkbaar toe dat de onderhoudskosten van de AWACS-toestellen (officieel de Boeing E-3 Sentry) maar ook de Boeing KC-135 Stratotanker de laatste tijd explosief stijgen.
707 zeg je? daar maakte ik al in 1975 mijn tweede vlucht ooit mee, na met een KLM DC8 naar Tel Aviv gevlogen te zijn en terug ook gelijk de sigaar met een overboeking en de volgende morgen met een Sabena 707 terug naar Brussel en overstappen op een KLM vlucht naar Amsterdam
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_211523206
Jullie zullen wel meegekregen hebben dat het in München aardig heeft gesneeuwd afgelopen weekend.

Een hoop vertraging, uitval en drama op MUC maar het leverde ook wel een enkele "grappige" situatie op:



twitter
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_211583655
De Zuid-Koreaanse president Yoon Suk Yeol brengt deze dagen een staatsbezoek aan Nederland.
Hij vliegt in met het regeringsvliegtuig Boeing 747-8i (22001) en vliegt momenteel boven de Zwarte Zee: https://globe.adsbexchange.com/?icao=71be43
Geplande landing op Schiphol is om 17:00 uur.

Tevens komen vanmiddag de Korean Air 787-8 VIP (HL8508) vanuit Barcelona en een Airbus A319ACJ VIP (HL8080) vanuit Keulen.



pi_211594299
quote:
In de Airbus A350-900 komen bij KLM in totaal 331 stoelen te staan: 34 in Business, 26 in Premium Comfort, 33 in Economy Comfort en 238 in Economy Class. De grotere A350-1000 krijgt in totaal 391 zitplaatsen, verdeeld over Business (34), Premium Comfort (28), Economy Comfort (32) en Economy Class (297).
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter

De A350-1000 wordt hiermee qua capaciteit het grootste toestel in de KLM vloot met 10 stoelen meer dan de 777-300ER.
  dinsdag 12 december 2023 @ 14:28:20 #296
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211594857
Hoeveel stoelen weten andere maatschappijen erin te wurmen? Ik denk minder, KLeM kennende...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_211596344
Je moet natuurlijk niet alleen kijken naar totaal aantal stoelen, maar ook de verhouding van de cabines.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 december 2023 @ 18:43:41 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211596912
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:28 schreef flipsen het volgende:
Hoeveel stoelen weten andere maatschappijen erin te wurmen? Ik denk minder, KLeM kennende...
French Bee heeft in de A350-900 35 premium en 376 economy (totaal 411) en in de A350-1000 40 premium en 440 economy (totaal 480) stoelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 december 2023 @ 11:39:13 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211645551
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 13:28 schreef Iemand91 het volgende:

[..]
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter

De A350-1000 wordt hiermee qua capaciteit het grootste toestel in de KLM vloot met 10 stoelen meer dan de 777-300ER.
In aanvulling hierop: het lijkt erop dat in de order die geplaatst is KLM naast de A350-900 alle bestelde A350-1000 krijgt en AF het voorlopig bij de A350-900 houdt. Zie pagina's 38 en 39 van dit document

https://www.airfranceklm.(...)vEN%20-%20141223.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 december 2023 @ 19:51:27 #300
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211650529
Het woei nogal vannacht in provincie Buenos Aires. Op Aeroparque (nationale vliegveld) zorgde dat voor wat probleempjes :D En excuus voor de brakke kwaliteit, it wasn´t me...

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')