abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205500992

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 08-08-2022 14:27:56 ]
pi_205501003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja uiteraard hebben die mensen ook een infrastructuur nodig en komen er dan ook meer bedrijven om voor werkgelegenheid te zorgen.
Dat ontken ik ook nergens.

Als je m'n reacties ook echt gelezen had dan weet je dat ik dat al meerdere keren keurig heb voorgerekend. Het is exact bekend hoeveel infrastructuur en parkjes er nodig zijn voor een woonwijk.

Maar je hebt geen 35% landbouwgrond nodig voor een half procentpunt meer woningen, ook niet met de infrastructuur en bedrijvigheid die daar bij komt kijken.

Stop toch eens met dat ziekelijke getroll. Het is echt ziekteverwekkend voor het forum.
pi_205501090
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat ontken ik ook nergens.

Als je m'n reacties ook echt gelezen had dan weet je dat ik dat al meerdere keren keurig heb voorgerekend. Het is exact bekend hoeveel infrastructuur en parkjes er nodig zijn voor een woonwijk.

Maar je hebt geen 35% landbouwgrond nodig voor een half procentpunt meer woningen, ook niet met de infrastructuur en bedrijvigheid die daar bij komt kijken.

Stop toch eens met dat ziekelijke getroll. Het is echt ziekteverwekkend voor het forum.
O als meneer tegenspraak krijgt is het getroll?
Voorlopig liggen er al plannen voor 961.000 woningen tot 2030.
Dus niet de 500.000 waar jij het over hebt.
https://www.rijksoverheid(...)ouwlocaties-tot-2030
Maar het is me al vaker opgevallen dat je cijfers gebruikt die jou goed uit komen.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 16:59:19 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205501153
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar het is me al vaker opgevallen dat je cijfers gebruikt die jou goed uit komen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
:')

Woningen worden in 95% van de gevallen in of rond bestaande plaatsen gebouwd.
Niet op random plekken rond een natuurgebied.

Als er bouwgrond nodig is, worden er gewoon boeren uitgekocht, dat is altijd als zo gegaan en dat heeft niets met stikstof te maken. Mijn woning staat ook op voormalige landbouwgrond.
min woning ook , alle woningen die ik ooit gekocht heb, zijn op weiland gebouwd, en toch hebben we hier veeeeel meer koeien en varkens dan toen , door de intensieve veehouderij
en dus ook veeel meer stront

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 30-07-2022 17:11:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205501317
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je bent constant aan het trollen. Lege reacties zonder onderbouwing.
Onderstaande is de eerste in tijden waar je wat inhoud post, een bron aanhaalt en iets probeert te onderbouwen.
Dat zie ik wel graag.

quote:
Waarvan een groot deel op plekken komen waar nu woningen gesloopt worden, een deel door woningsplitsing, een deel door functieverandering (bijvoorbeeld kantoor naar woning), een groot deel al een bestemmingsplan heeft en de bouwgrond als vastgelegd is en een deel nog te bepalen.

Maar ook dan is het rommelen in de marge ten opzichte van die 35% veestapel vermindering.

In je link staat overigens die inventarisatie.

Zoals genoemd: een deel is herbouw na sloop, het grootste deel in de provincies met de minste akkerbouw en veeteelt.

Van die 961.300 woningen aan plancapaciteit, staan dus 607.000 woningen gepland in de 3 Randstadprovincies, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. Dat is dus niet je typische landbouwprovincie.

Nogmaals: zoals de plannen er staan gaat dat minimaal ten koste van landbouwgrond.

https://open.overheid.nl/repository/ronl-4fc6efaa-671f-4edb-afc7-9fe85562beb2/1/pdf/abf-inventarisatie-plancapaciteit.pdf

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-07-2022 17:18:52 ]
pi_205501498
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je bent constant aan het trollen. Lege reacties zonder onderbouwing.
Onderstaande is de eerste in tijden waar je wat inhoud post, een bron aanhaalt en iets probeert te onderbouwen.
Dat zie ik wel graag.
[..]
Waarvan een groot deel op plekken komen waar nu woningen gesloopt worden, een deel door woningsplitsing, een deel door functieverandering (bijvoorbeeld kantoor naar woning), een groot deel al een bestemmingsplan heeft en de bouwgrond als vastgelegd is en een deel nog te bepalen.

Maar ook dan is het rommelen in de marge ten opzichte van die 35% veestapel vermindering.

In je link staat overigens die inventarisatie.

Zoals genoemd: een deel is herbouw na sloop, het grootste deel in de provincies met de minste akkerbouw en veeteelt.

Nogmaals: zoals de plannen er staan gaat dat minimaal ten koste van landbouwgrond.

https://open.overheid.nl/repository/ronl-4fc6efaa-671f-4edb-afc7-9fe85562beb2/1/pdf/abf-inventarisatie-plancapaciteit.pdf

[ afbeelding ]
Dus nu geef je zelf al aan dat die 500.000 niet klopt.
En je blijft maar vasthouden aan die 0,53% terwijl je weet dat het niet klopt.
Omdat er infrastructuur en werkvoorziening bij moet komen.
Waarom blijf je daar dan aan vast houden?
Probeer je dan andere mensen te beinvloeden ofzo?
pi_205501503
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus nu geef je zelf al aan dat die 500.000 niet klopt.
Die 500.000 was een reactie op jouw post van 1.000.000 mensen waar, logischerwijs, 500.000 woningen voor nodig zijn, aangezien er gemiddeld ~2 mensen in een woning wonen in Nederland.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Rutte heeft gezegd dat hij wat weilanden leeg wilt trekken om huizen te bouwen.
De Jonge heeft gezegd dat er 1.000.000 mensen bij komen.
Heeft niks met eigen beeldvorming te maken.
quote:
En je blijft maar vasthouden aan die 0,53% terwijl je weet dat het niet klopt.
Omdat er infrastructuur en werkvoorziening bij moet komen.
Waarom blijf je daar dan aan vast houden?
Probeer je dan andere mensen te beinvloeden ofzo?
Van die 961.300 woningen aan plancapaciteit, staan dus 607.000 woningen gepland in de 3 Randstadprovincies, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. Dat is dus niet je typische landbouwprovincie.

pi_205501508
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Staat helemaal vol met kassen daar.
Is dat geen landbouw?
  zaterdag 30 juli 2022 @ 17:25:39 #9
323876 michaelmoore
pi_205501544
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Is dat geen landbouw?
nee dat is tuinbouw
https://www.glastuinbouwn(...)erantwoordelijkheid/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205501548
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Is dat geen landbouw?
Ja, dat valt ook onder land- en tuinbouw.
En nee, ik heb niet gehoord dat het Westland omgeploegd gaat worden.

Ik zie vooral bestaande woonplaatsen waar aangebouwd of vernieuwd gaat worden en die liggen (op enkele uitzonderingen na) niet tegen Natura 2000 gebieden.

pi_205501910
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat valt ook onder land- en tuinbouw.
En nee, ik heb niet gehoord dat het Westland omgeploegd gaat worden.

Ik zie vooral bestaande woonplaatsen waar aangebouwd of vernieuwd gaat worden en die liggen (op enkele uitzonderingen na) niet tegen Natura 2000 gebieden.

[ afbeelding ]
Jij zou wel een goede zijn voor in de politiek denk ik :)
pi_205501992
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij zou wel een goede zijn voor in de politiek denk ik :)
Als 2/3e van de woningen gebouwd gaat worden in de 3 provincies met de grootste steden en relatief weinig veeteelt, dan is het vrij logisch dat het weinig landbouwgrond gaat kosten.

Als het grootste deel van die plancapaciteit voor die 961.300 woningen in Groningen, Drenthe en Friesland had gelegen, dan had je absoluut een punt gehad.

350.000 woningen in de overige 9 provincies betekent zo'n 0,35% van de landbouwgrond in die provincies, maximaal. Met infrastructuur zit je dan nog steeds ruim beneden de 1% landbouwgrond.

Dat heeft weinig met "goed zijn voor de politiek" te maken maar alles met netjes de bronnen achter de link lezen die JIJ ZELF hebt gepost.
pi_205502006
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als 2/3e van de woningen gebouwd gaat worden in de 3 provincies met de grootste steden en relatief weinig veeteelt, dan is het vrij logisch dat het weinig landbouwgrond gaat kosten.

Als het grootste deel van die plancapaciteit voor die 961.300 woningen in Groningen, Drenthe en Friesland had gelegen, dan had je absoluut een punt gehad.

350.000 woningen in de overige 9 provincies betekent zo'n 0,35% van de landbouwgrond in die provincies, maximaal. Met infrastructuur zit je dan nog steeds ruim beneden de 1% landbouwgrond.

Dat heeft weinig met politiek te maken maar alles met netjes de bronnen achter de link lezen die JIJ ZELF hebt gepost.
Ik bedoel je manier van debatteren, je kan zo de 2e kamer in.
En waar ze die extra woningen gaan bouwen maakt me niet uit.
Het gaat hoe dan ook ten koste van onze voedselzekerheid.
pi_205502023
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik bedoel je manier van debatteren, je kan zo de 2e kamer in.
Dan heb je wel een hele lage dunk van politici.

quote:
En waar ze die extra woningen gaan bouwen maakt me niet uit.
Woningen zijn verder ook niet zo relevant binnen de discussie, behalve dat de woningbouw nu bijna stil ligt door de stikstofcrisis.

quote:
Het gaat hoe dan ook ten koste van onze voedselzekerheid.
Nee, het gaat niet ten koste van onze voedselzekerheid.

7 tot 8 van de 10 ton aan productie of verwerking door onze landbouwsector gaat namelijk direct de grens over naar het buitenland.

We gaan hooguit wat minder exporteren en dat is prima.

De hele landbouwsector draagt verder ook maar voor 1,4% bij aan ons BNP waarbij het grootste percentage ook nog eens uit bloemen en planten bestaat. En voor die 1,4% van het BNP gebruiken we 54% van het landoppervlak.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-07-2022 18:22:25 ]
pi_205502089
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dan heb je wel een hele lage dunk van politici.
[..]
Woningen zijn verder ook niet zo relevant binnen de discussie, behalve dat de woningbouw nu bijna stil ligt door de stikstofcrisis.
[..]
Nee, het gaat niet ten koste van onze voedselzekerheid.

7 tot 8 van de 10 ton aan productie of verwerking door onze landbouwsector gaat namelijk direct de grens over naar het buitenland.

We gaan hooguit wat minder exporteren en dat is prima.

De hele landbouwsector draagt verder ook maar voor 1,4% bij aan ons BNP waarbij het grootste percentage ook nog eens uit bloemen en planten bestaat. En voor die 1,4% van het BNP gebruiken we 54% van het landoppervlak.
En we importen 7,5 ton op de 10 ton.
Waarom vermeld je dat nooit?
pi_205502120
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat vermeld ik heel vaak (zie 2 random quotes).

Maar hoe is dat relevant?

Als er boeren stoppen en onze export daalt, wordt onze import daar niet anders van.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

In absolute zin klopt het.

Voor de Nederlandse situatie verre van.

We exporteren 70% van de productie, importeren 80% van wat we hier nodig hebben.

In feite kan 20% van de boeren dat voor de eigen markt opvangen met die 80% van het buitenland.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Juist het feit dat we 80% van ons voedsel importeren is een prima argument om in ons eigen land minder te produceren.

Ook als we de helft van het vee wegdoen, importeren we nog steeds 80% van ons voedsel.

Je logica is echt compleet gebroken.
[..]

Er bestaat niet iets als "produceren voor binnenlands gebruik". Uiteindelijk bepaalt de vrije markt welke producten waar terecht komen.

Er is in Nederland amper tot geen behoefte aan Nederlandse producten, anders werd het wel ingekocht en geconsumeerd.

Wil je dat wél veranderen, dan moet de consument massaal Nederlandse producten gaan consumeren en buitenlandse producten links laten liggen. Dan gaan supermarkten dat ook inkopen.
pi_205502133
quote:

[..]
omdat dat niet uitmaakt voor de stikstofproblematiek IN NL. Het gaat erom dat wij in NL minder gaan produceren, en dus zal er minder export zijn.
pi_205502139
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat vermeld ik heel vaak.

Maar hoe is dat relevant?

Als er boeren stoppen en onze export daalt, wordt onze import daar niet anders van.
Maar dan worden we in het geval van een voedselcrisis wel afhankelijker van het buitenland.
pi_205502145
Wat is dat allemaal voor slap gelul in dit topic?

Ik dacht dat dit over de boerenprotesten ging.
pi_205502150
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar dan worden we in het geval van een voedselcrisis wel afhankelijker van het buitenland.
Nee hoor, juist meer wat we hier produceren zelf gebruiken. Import kan hetzelfde blijven.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 18:31:56 #21
323876 michaelmoore
pi_205502158
quote:

[..]
De land en tuinbouw is een hele grote inport en export

Onze rozen komen uit Tanazia , onze boontjes uit egypte , de vroege boerenkool uit Frankrijk , goedkope melk uit denemarken
en onze vette varkens buiken en hammen gaan naar Italie
onze rundvlees importeren we uit zuidamerika
Polen is sinds 10 jaar de grootste appel exporteur van de EU

enzovoort enzovoort

Maar hier hebben we veel teveel stront en veel te weinig woningen ,daar moeten we wel wat aan doen
pi_205502159
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:30 schreef Sodemieters het volgende:
Wat is dat allemaal voor slap gelul in dit topic?

Ik dacht dat dit over de boerenprotesten ging.
Ik zou zeggen slinger je mening erover, kijk of je een reactie kan uitlokken.
pi_205502161
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als er iets verantwoordelijk is voor een voedselcrisis is dat juist een veestapel.

De helft (!) van al onze landbouwgrond wordt gebruikt om vee te voeren. En dan importeren we nog steeds heel veel veevoer, dus het is niet genoeg (hint: we zijn dus ook voor veevoer afhankelijk, bij een voedselcrisis kunnen we niet eens ons eigen vee voeden).

Juist als we minder vee houden, kunnen we meer voedsel verbouwen voor mensen en zijn we minder afhankelijk.
pi_205502170
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:31 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Nee hoor, juist meer wat we hier produceren zelf gebruiken. Import kan hetzelfde blijven.
Je denkt toch niet dat alle landen braaf blijf leveren in een voedselcrisis?
pi_205502171
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:31 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Ik zou zeggen slinger je mening erover, kijk of je een reactie kan uitlokken.
Wat een rare reactie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')