abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 augustus 2022 @ 10:42:46 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205710527
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]
tis gewoon jammer dat er tegenwoordig zulke taferelen zijn op Lowlands, maar goed, dat krijg je met dat instagramselfie- en tiktokinfluencerpubliek neem ik aan... vroeger was er echt een sfeer van "ja joh, zet er nog maar bij als 't past"...
Zo herinner ik het me ook. Juist leuk om 's avonds laat je nog wat verder klem te zuipen met wat onbekenden bij de tent na een dag op het terrein en een beetje vaag te kletsen en kennis te maken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 22 augustus 2022 @ 10:44:22 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205710539
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:40 schreef beantherio het volgende:

[..]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik zag gisteren trouwens een itempje op NPO 2 extra met Marcel van Roosmalen die een beetje in de zeik werd gezet omdat ie vond dat er niet een echte "festivalsfeer" was. Toen vond ik hem ook een beetje zuur maar als ik dit soort dingen dan weer lees dan vind ik wel dat ie gelijk heeft.
Ja de verbinding zoeken is een groot deel van de lol van zo'n massaal gebeuren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Trouwste user 2022 maandag 22 augustus 2022 @ 10:50:57 #243
7889 tong80
Spleenheup
pi_205710587
Het festival Lowlands wil graag dat het Noord Nederlands Orkest (NNO) in 2023 alsnog komt optreden op festival Lowlands. Dat heeft Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg vandaag laten weten aan het ANP. Het Groningse orkest werd gisteren vrij abrupt geschrapt uit de programmering omdat de voorbereidingen voor het concert van Stromae langer duurden.

Het NNO zou de Negende Symfonie van Beethoven spelen. Een woordvoerder van Van Eerdenburg kan niet zeggen of het orkest in 2023 ditzelfde stuk gaat spelen. ,,Inhoudelijke details volgen later, ze zijn er in elk geval weer bij”, aldus de zegsman.

Artistiek leider Marcel Mandos liet vanochtend in het NPO Radio 2-programma Jan-Willem Start Op! weten dat hij het aanbod graag aanneemt. ,,Ik was woest en totaal over de rooie, maar shit happens soms”, aldus Mandos. ,,Het heeft geen zin om boos te blijven. We gaan volgend jaar daar spelen, dat heeft hij toegezegd. Daar zijn we blij mee, dat gaan we doen.”

Eerste keer
Het was de eerste keer in de geschiedenis van Lowlands dat een act moest worden gecanceld omdat de voorbereidingen voor een ander optreden uitliepen. Over wat er precies uitliep vannacht doet het festival geen uitspraken. De woordvoerder van Lowlands kan wel zeggen dat het opbouwen van een headliner in het algemeen veel tijd kost. ,,Zo’n headliner als Stromae komt met een enorme productie, waardoor er al ‘s nachts begonnen wordt met het voorbereiden daarvan. Het neemt soms wel acht uur in beslag. Dat kan niet overdag, want dan zit er steeds een uurtje tussen de optredens en dat hebben de andere acts nodig voor hun opbouw.”

Lowlands wil niet zeggen of er contact is geweest tussen het NNO en Stromae over het incident.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Sport maandag 22 augustus 2022 @ 10:52:39 #244
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205710601
Het is natuurlijk heel lelijk wat daar is gebeurd, maar er is niemand die zegt dat ie dit graag had gewild.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205710683
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:50 schreef tong80 het volgende:
Het festival Lowlands wil graag dat het Noord Nederlands Orkest (NNO) in 2023 alsnog komt optreden op festival Lowlands. Dat heeft Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg vandaag laten weten aan het ANP. Het Groningse orkest werd gisteren vrij abrupt geschrapt uit de programmering omdat de voorbereidingen voor het concert van Stromae langer duurden.

Het NNO zou de Negende Symfonie van Beethoven spelen. Een woordvoerder van Van Eerdenburg kan niet zeggen of het orkest in 2023 ditzelfde stuk gaat spelen. ,,Inhoudelijke details volgen later, ze zijn er in elk geval weer bij”, aldus de zegsman.

Artistiek leider Marcel Mandos liet vanochtend in het NPO Radio 2-programma Jan-Willem Start Op! weten dat hij het aanbod graag aanneemt. ,,Ik was woest en totaal over de rooie, maar shit happens soms”, aldus Mandos. ,,Het heeft geen zin om boos te blijven. We gaan volgend jaar daar spelen, dat heeft hij toegezegd. Daar zijn we blij mee, dat gaan we doen.”

Eerste keer
Het was de eerste keer in de geschiedenis van Lowlands dat een act moest worden gecanceld omdat de voorbereidingen voor een ander optreden uitliepen. Over wat er precies uitliep vannacht doet het festival geen uitspraken. De woordvoerder van Lowlands kan wel zeggen dat het opbouwen van een headliner in het algemeen veel tijd kost. ,,Zo’n headliner als Stromae komt met een enorme productie, waardoor er al ‘s nachts begonnen wordt met het voorbereiden daarvan. Het neemt soms wel acht uur in beslag. Dat kan niet overdag, want dan zit er steeds een uurtje tussen de optredens en dat hebben de andere acts nodig voor hun opbouw.”

Lowlands wil niet zeggen of er contact is geweest tussen het NNO en Stromae over het incident.

:T
niet echt een hele bijzondere toezegging natuurlijk, het is al een vrij oude traditie dat er op zondagochtend een klassiek orkest speelt. lijkt me niet meer dan logisch dat dit orkest dan nu alsnog mag komen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205710935
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:04 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Vond dat mensen het donderdag ook vrij ruim namen met hun tenten opzetten. Zelfs camping 5 en 6 oogden daardoor al redelijk vol.
Tja, relatief veel nieuwe aanwas die nog niet eerder op een festival geweest zijn en niet helemaal op de hoogte zijn van de festival etiquette. Ik ben niet naar Lowlands gegaan, maar op BKS viel me wel op dat een aantal jongeren niet goed doorhadden hoe ze zich moesten gedragen.
  maandag 22 augustus 2022 @ 11:39:27 #247
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205710974
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is natuurlijk heel lelijk wat daar is gebeurd, maar er is niemand die zegt dat ie dit graag had gewild.
Dat is een beetje een dooddoener. Maar als het zoveel mensen raakt dan is het wel een stuk kwalijker dan wanneer het een band van 2 of 3 mensen raakt. Als er meer tijd nodig was om de boel op te zetten dan hadden ze beter een van de latere acts kunnen cancelen. En het is hoe dan ook erg stom dat dit kan gebeuren: je gaat je toch afvragen wat er bij de crew van Stromae is misgegaan dat dit kon gebeuren.
  Redactie Sport maandag 22 augustus 2022 @ 11:41:50 #248
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205710999
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:39 schreef beantherio het volgende:

[..]
Dat is een beetje een dooddoener. Maar als het zoveel mensen raakt dan is het wel een stuk kwalijker dan wanneer het een band van 2 of 3 mensen raakt. Als er meer tijd nodig was om de boel op te zetten dan hadden ze beter een van de latere acts kunnen cancelen. En het is hoe dan ook erg stom dat dit kan gebeuren: je gaat je toch afvragen wat er bij de crew van Stromae is misgegaan dat dit kon gebeuren.
Het is wel pijnlijk gezichtsverlies voor Lowlands. En intern misschien ook voor (de crew van) Stromae.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205711057
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:33 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Tja, relatief veel nieuwe aanwas die nog niet eerder op een festival geweest zijn en niet helemaal op de hoogte zijn van de festival etiquette. Ik ben niet naar Lowlands gegaan, maar op BKS viel me wel op dat een aantal jongeren niet goed doorhadden hoe ze zich moesten gedragen.
Klopt misschien wel. Uiteindelijk werkte het gewoon en vond iedereen z’n plekje.
pi_205711334
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:39 schreef beantherio het volgende:

[..]
Dat is een beetje een dooddoener. Maar als het zoveel mensen raakt dan is het wel een stuk kwalijker dan wanneer het een band van 2 of 3 mensen raakt. Als er meer tijd nodig was om de boel op te zetten dan hadden ze beter een van de latere acts kunnen cancelen. En het is hoe dan ook erg stom dat dit kan gebeuren: je gaat je toch afvragen wat er bij de crew van Stromae is misgegaan dat dit kon gebeuren.
Schijnbaar waren de hijskranen kapot. Daar kan de crew van Stromae verder weinig aan doen.
  maandag 22 augustus 2022 @ 12:28:28 #251
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205711391
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Schijnbaar waren de hijskranen kapot. Daar kan de crew van Stromae verder weinig aan doen.
Als dat zo is dan is het een fout van de organisatie ja.

edit: dit artikel maakt het niet veel duidelijker.
quote:
Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg zegt dat het vannacht misging bij de opbouw van het podium waar de Belgische artiest Stromae vanavond optreedt. "Het opbouwen zou om 01.00 uur beginnen, maar bepaalde onderdelen waren niet aanwezig. Die moesten eerst worden opgehaald."
Misschien dat het onderdelen van de kraan waren en dat EvE er omheen draait ofzo.

[ Bericht 36% gewijzigd door beantherio op 22-08-2022 12:34:22 ]
pi_205711494
EvE die ergens omheen draait? Dat lijkt me sterk :P
  maandag 22 augustus 2022 @ 12:42:51 #253
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205711534
quote:
11s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
EvE die ergens omheen draait? Dat lijkt me sterk :P
Zo heb ik hem zelf niet op het netvlies. Maar als het een blunder is van de organisatie zelf dan geloof ik wel dat ie de verantwoordelijkheid een beetje in het midden wil laten liggen. Niets menselijks is hem vreemd. :)
  maandag 22 augustus 2022 @ 12:55:49 #254
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_205711683
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:32 schreef Nielsch het volgende:
ik hoorde van m'n vriendin dat er donderdag mensen stonden te huilen bij campings 1, 2 en 3 omdat ze van bepaalde mensen nergens hun tent mochten opzetten. Deze mensen hadden door middel van het neerplempen van een partytent volgens eigen zeggen al grote stukken van de camping "gereserveerd" voor de 10 a 15 tentjes die later op vrijdag nog om de partytent heen gezet moesten worden. Sfeer scheen soms echt grimmig te zijn. Echt raar, eerder nog nooit meegemaakt.

Ze liet me ook foto's zien van de EasyCamp en de Glamcamp. Die zagen er echt uit als vluchtelingenkampen in Turkije zonder enige sfeer. Waarom zou je daar willen staan?


glamcampers kwamen ook massaal pas op vrijdag ergens binnen. de tent staat toch al en sommige mensen nemen niet eerder vrij (en vertrekken zondag ook weer). Ja het was een beetje sfeerloos. Zeker aangezien je niets anders mag opzetten dan wat er al staat.
Maar dat reserveren gebeurt al jaren. niets nieuws.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 22 augustus 2022 @ 12:56:50 #255
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_205711694
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:38 schreef beantherio het volgende:

[..]
Mee eens. Ik wil mezelf ook wel een oude lul noemen maar je hoort tegenwoordig maar weinig uitgesproken en echt spannende nummers meer. Het is vaak wel erg abstract en uitwisselbaar. Ik vraag me wel eens af of hedendaagse acts het niet gewoon moeilijk vinden om echte "live anthems" of gewoon goeie popliedjes te schrijven.

Er zijn trouwens wel uitzonderingen in de hedendaagse muziek maar dit weekend heb ik ze niet gehoord.
Gelijk van het ongelijk: Hang Youth
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 22 augustus 2022 @ 13:20:39 #256
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205711953
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:42 schreef beantherio het volgende:

[..]
Zo heb ik hem zelf niet op het netvlies. Maar als het een blunder is van de organisatie zelf dan geloof ik wel dat ie de verantwoordelijkheid een beetje in het midden wil laten liggen. Niets menselijks is hem vreemd. :)
Sowieso vind ik het wel weer professioneel om niet meteen met zijn vingertje te gaan wijzen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 22 augustus 2022 @ 15:02:44 #257
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_205712888
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:32 schreef Nielsch het volgende:
ik hoorde van m'n vriendin dat er donderdag mensen stonden te huilen bij campings 1, 2 en 3 omdat ze van bepaalde mensen nergens hun tent mochten opzetten. Deze mensen hadden door middel van het neerplempen van een partytent volgens eigen zeggen al grote stukken van de camping "gereserveerd" voor de 10 a 15 tentjes die later op vrijdag nog om de partytent heen gezet moesten worden. Sfeer scheen soms echt grimmig te zijn. Echt raar, eerder nog nooit meegemaakt.

Ze liet me ook foto's zien van de EasyCamp en de Glamcamp. Die zagen er echt uit als vluchtelingenkampen in Turkije zonder enige sfeer. Waarom zou je daar willen staan?
Party tenten gewoon verbieden
  maandag 22 augustus 2022 @ 15:21:26 #258
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_205713028
Was weer een leuk feestje maar ik vind die back to reality maandag altijd zo vreselijk. Ik heb een lowlands 2021 t-shirt gekregen, wel bijzonder om te hebben :)
  maandag 22 augustus 2022 @ 15:33:09 #259
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_205713097
Ik had wel de memo gemist dat je je bh thuis moest laten, misschien maar beter ook.
  maandag 22 augustus 2022 @ 17:09:13 #260
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_205713883
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:33 schreef krijtlijk het volgende:
Ik had wel de memo gemist dat je je bh thuis moest laten, misschien maar beter ook.
ah. zijn we niet de enige die dat opviel....

Slotinterview:
https://3voor12.vpro.nl/u(...)sGDPPoPjcdpejRHrdJ6o
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_205714231
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:33 schreef krijtlijk het volgende:
Ik had wel de memo gemist dat je je bh thuis moest laten, misschien maar beter ook.
Ja bijzonder hoe dat opeens een enorm ding is geworden.

Ik had zelf helemaal gemist dat je als man een heuptasje moet dragen, maar misschien heb ik er te lang uit gelegen.
pi_205714273
Nou ik heb me kostelijk vermaakt verder. Stromae was absolute top, de opmerking dat dat geen headliner zou mogen zijn vind ik echt bizar. Zeker als je ook de Opposites hebt staan :P.

Verder klopt wel dat Lowlands inderdaad enorm mainstream is geworden. Voordeel is dat je je als niet-muziekkenner wel wat prettiger voelt in de zin dat er niet al te snobistisch wordt gedaan over muziek. Maar nadeel is dat het veel meer zien en gezien worden/tof doen is geworden, en minder gewoon lekker lol maken met z'n allen (ben eerder in 2011 en 2019 geweest).
pi_205714448
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:33 schreef krijtlijk het volgende:
Ik had wel de memo gemist dat je je bh thuis moest laten, misschien maar beter ook.
Memo gemist? Je hebt blijkbaar de hele beweging #freethenipple gemist. Kom het op straat ook gewoon steeds meer tegen.

Ik vind dat een mooie ontwikkeling.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 22 augustus 2022 @ 18:24:24 #264
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205714527
Opposites viel me vies tegen. Matige show. Stromae was het afgeladen vol, zeker een headliner.

Maar heb vooral genoten van de bands daaromheen. Goldband in vroege middag was schitterend en dan Glass Animals. Echt het publiek opzwepen en interactie. Liam begon daar wat te laat mee. En dan van vannacht nog Amelie Lens en Kobosil die echt Bravo kapot hebben gebeukt.

Overall mag line-up wel beter. Er komt weer een prijsverhoging aan maar of dat ervoor zorgt dat het beter wordt betwijfel ik eerlijk gezegd.
  maandag 22 augustus 2022 @ 18:39:00 #265
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205714608
Ik zou het niet erg vinden. Misschien dat ik dan tzt weer eens (net als in 2001) een paar weken voor tijd nog een kaartje kan kopen. :)

Ze kunnen de prijzen nog wel wat verhogen: het snelle uitverkopen laat wel zien dat daar genoeg ruimte voor is. Maar op termijn kun je wel een "koerscorrectie" verwachten dan. Het publiek veranderd en dat publiek zal dan misschien ook wel wat veeleisender worden en op een gegeven moment weer weglopen. Ze kunnen het jongere publiek beter niet uit het oog verliezen.
  maandag 22 augustus 2022 @ 18:47:49 #266
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205714669
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 17:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nou ik heb me kostelijk vermaakt verder. Stromae was absolute top, de opmerking dat dat geen headliner zou mogen zijn vind ik echt bizar. Zeker als je ook de Opposites hebt staan :P.

Verder klopt wel dat Lowlands inderdaad enorm mainstream is geworden. Voordeel is dat je je als niet-muziekkenner wel wat prettiger voelt in de zin dat er niet al te snobistisch wordt gedaan over muziek. Maar nadeel is dat het veel meer zien en gezien worden/tof doen is geworden, en minder gewoon lekker lol maken met z'n allen (ben eerder in 2011 en 2019 geweest).
Ook leuk, en ongetwijfeld ook een generationeel dingetje.

Maar toch wel echt jammer dat grote internationale artiesten een stuk zeldzamer zijn geworden op Nederlandse festivals.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 augustus 2022 @ 19:09:44 #267
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_205714799
Ja, was leuk :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 22 augustus 2022 @ 19:26:52 #268
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_205714957
met de meeste verbazing overigens gekeken naar 60ers (man EN vrouw) die moshpits induiken . Hulde :)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 22 augustus 2022 @ 19:46:32 #269
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205715112
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 18:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ook leuk, en ongetwijfeld ook een generationeel dingetje.

Maar toch wel echt jammer dat grote internationale artiesten een stuk zeldzamer zijn geworden op Nederlandse festivals.
Voor Lowlands was dat natuurlijk al nooit een echte focus. Het liefst headlinde ze de acts die daar net onder zaten.
  maandag 22 augustus 2022 @ 19:58:49 #270
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205715190
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 19:46 schreef beantherio het volgende:

[..]
Voor Lowlands was dat natuurlijk al nooit een echte focus. Het liefst headlinde ze de acts die daar net onder zaten.
Nou 22 jaar geleden zag ik er op Lowlands 2000 o.a. Cypress Hill, Underworld, Blink 182, Coldplay, Therapy?, The Gathering, Kosheen, Within Temptation, De La Soul, Ween, Limp Bizkit, Muse.. Dat waren toen echt A-groepen.

En top DJs ala Roger Sanchez, Laidback Luke en Dave Clarke die 's avonds draaien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 22-08-2022 20:13:29 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 22 augustus 2022 @ 20:46:41 #271
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205715639
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 19:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nou 22 jaar geleden zag ik er op Lowlands 2000 o.a. Cypress Hill, Underworld, Blink 182, Coldplay, Therapy?, The Gathering, Kosheen, Within Temptation, De La Soul, Ween, Limp Bizkit, Muse.. Dat waren toen echt A-groepen.

En top DJs ala Roger Sanchez, Laidback Luke en Dave Clarke die 's avonds draaien.
In het alternatieve circuit waren het wel topacts maar "grote internationale artiesten" zou ik dat op dat moment niet noemen. Muse is tegenwoordig een echte stadionact maar destijds was het vooral een band die bekend was van de festivals. Idem voor Coldplay: die zat in 2000 nog net voor de doorbraak naar een groot publiek.

Cypress Hill, Therapy? en De La Soul waren toen trouwens meer "goud van oud". En kom maar op met de haat. >:) ;)
  maandag 22 augustus 2022 @ 20:52:28 #272
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_205715737
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 20:46 schreef beantherio het volgende:

[..]
In het alternatieve circuit waren het wel topacts maar "grote internationale artiesten" zou ik dat op dat moment niet noemen. Muse is tegenwoordig een echte stadionact maar destijds was het vooral een band die bekend was van de festivals. Idem voor Coldplay: die zat in 2000 nog net voor de doorbraak naar een groot publiek.

Cypress Hill, Therapy? en De La Soul waren toen trouwens meer "goud van oud". En kom maar op met de haat. >:) ;)
en Within Temptation en The Gathering zijn Nederlands. Dus een stuk goedkoper te boeken dan andere bands. geen moeilijk visa gedoe en reiskosten.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 22 augustus 2022 @ 20:54:16 #273
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205715763
Maar onder de streep is LL wel een aantal categorietjes teruggeschakeld in de klasse van de geboekte artiesten.. Ik denk vooral door concurrentie, er zijn nu veel meer festivals.

En verder op zich niet per sé een ramp, relatief onbekende opkomende artiesten kunnen ook ontzettend interessant zijn.

Toen in 2000 waren Muse en Coldplay idd nog relatief kleine bands. Maar de 'kenners' hadden ze al echt in de smiezen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Trouwste user 2022 maandag 22 augustus 2022 @ 20:57:05 #274
7889 tong80
Spleenheup
pi_205715805
Vergelijk dit eens met de laatste jaren.....



:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 22 augustus 2022 @ 20:57:46 #275
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205715813
quote:
EvE praat nog steeds een beetje om de verantwoordelijkheid van het debacle met NNO/Stromae heen. Maar de manier waarop ie het beschrijft wekt opnieuw de indruk dat het gewoon een blunder van de organisatie was.

Anyway, what is done is done. Wel goed om te horen dat de relatie met het orkest evengoed nog ok is.
  maandag 22 augustus 2022 @ 21:04:27 #276
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205715898
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 20:57 schreef tong80 het volgende:
Vergelijk dit eens met de laatste jaren.....

[ afbeelding ]

:T
Ik had er graag bij geweest. De lineups van de jaren erop zijn ook om te smullen. :9~

Maar laten we wel zijn: het is anno 2022 wel een beetje oude lullen muziek. Een paar uitzonderingen daar gelaten. :@
  maandag 22 augustus 2022 @ 21:49:54 #277
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_205716746
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 19:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nou 22 jaar geleden zag ik er op Lowlands 2000 o.a. Cypress Hill, Underworld, Blink 182, Coldplay, Therapy?, The Gathering, Kosheen, Within Temptation, De La Soul, Ween, Limp Bizkit, Muse.. Dat waren toen echt A-groepen.

En top DJs ala Roger Sanchez, Laidback Luke en Dave Clarke die 's avonds draaien.
Wat allemaal echt geen stadionacts waren, Dat was nooit zo op LL. Heb er vooral een hoop bands gezien die later pas echt huge werden. Sowieso is dat gedoe over wat headliners zijn meer iets van ruim na de eeuwwisseling.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_205718298
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:36 schreef alopio het volgende:

[..]
Dit ja, dan was het van “gezellig kom erbij, we maken we ruimte” en dan mocht je aansluiten bij het bier.

Nu is het dat veel mensen komen met oogkleppen op. Ik bedoel ermee dat die mensen dan alleen in hun eigen wereld en die van hun vriendengroep leven, en de andere bezoekers moeten zich vooral niet in “hun space” bemoeien. Het moet het perfecte insta weekend worden. Iemand die zn tent te dicht bij je zet op opeens met je praat is maar een creep
Dit is wel echt een beetje overdreven hoor. Ik ga sinds 2013 en dit was waarschijnlijk wel mijn leukste Lowlands. Veel leuke mensen, goede sfeer, veel sociale interactie, een gezellig badhuisfeest op de camping etc. Er zijn natuurlijk altijd influencers en BN'ers, maar die zijn ook niet per definitie stom :)
pi_205718301
En partytenten verbieden vind ik ook overdreven. Ik betaal enorm veel geld voor een ticket, en dan kan ik op de camping niet eens voor de brandende zon of stromende regen schuilen? Kom op, ze zijn hartstikke handig.
pi_205718312
Hoogtepunten: badhuisfeest op camping 2, Dubioza Kolektiv, Jungle (ongelofelijk vette show), Eefje de Visser, Stromae, de Armadillow en de sauna.

Wat blijft de Armadillow een fantastische plek O+ Het perfecte feestje. Goede sfeer, iedereen danst leuk, lekkere muziek.

Wat ik heel slecht vond: de ongelofelijk lange rijen bij de wc's. Op de camping was vaak het wc papier zelfs op. Het is dat ik nog in het urinoir kan als ik moet plassen, maar bij vrouwen is dat anders. Op de laatste nacht was de rij voor de wc rechts van de India zo lang, dat hij bijna in de lengte van de India doorliep. Dat soort dingen wekken wel veel ergernis op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')